Hirdetés

2024. április 21., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) opr


opr
veterán

Engem mar csak az erdekel, melyik ceg gyartja ezeket a kabeleket, meg melyik ceg fekteti le oket, es hogy ezek fent vannak-e a tozsden. :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#2) johnny500 válasza opr (#1) üzenetére


johnny500
tag

Nem rossz gondolat menet :)

(#3) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Szerintem is tökre fontos lenne Európa egyik legnagyobb adatkicserélő központjába, a frankfurti bix-ig Pestről egy tengeralatti kábel.

A know-how-t, hogy hogyan kell síkságokon, hegyeken, sziklákon át tengert faragni, azt majd az m6-os autópálya építői fogják bedobni a projektbe.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) adamssss


adamssss
veterán

Hát nem tudom de ahogy magam elé képzelem Európát elég kevés tenger tagolja leszámítva két kisebb országot meg pár szigetet. De lehet a Balaton alá akarnak kábelt :)

A másik meg láttuk tavaly, hogy mennyire jó ötlet és mennyire "védhető" a tenger fenekén vezetni bármit is.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#5) totron


totron
addikt

Ismételten jelezném a szerkesztőség felé, hogy öklendezem a címadástól, emellett a cikk hírértéke is a nullához konvergál. A címre és a hozzá képzelhető közönségre szorítkozva: elképzelem ahogy újgazdag tinilányok azzal flexelnek társaik előtt, hogy tengerkábel-fektetésben részesek valamilyen formán. Inkább amolyan örökbe fogadtam egy orángutánt egy másik kontinensen jelleggel alighanem.

(#6) L3zl13 válasza adamssss (#4) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Hát nem tudom de ahogy magam elé képzelem Európát elég kevés tenger tagolja
Ez mondjuk a világ legtöbb országára igaz. Ezen logika alapján nem sokan építenének tenger alatti kábeleket.
Ami engem érdekelne az infrastruktúra fejlesztés mit foglal magában. Csak magukat a kábeleket? A telepítéshez/javításhoz szükséges infrastruktúrát? Ez utóbbinak már lehet értelme egy olyan helyzetben ahol gyakrabban kell javítani a meglévő kábeleket, szándékos szabotázs miatt. Vagy valami rendszert amivel ezeket a kábeleket valamilyen módon meg lehetne védeni hasonló szándékos rongálástól.

#5 A címre és a hozzá képzelhető közönségre szorítkozva
Ha te bármilyen itcafes hírhez újgazdag tinilányokat képzelsz közönségként, akkor lehet, hogy nem csak a címmel van gond. ;)

Aki hülye, haljon meg!

(#7) bambano válasza L3zl13 (#6) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

Az amcsi cégek, tipikusan: gugli, azért építenek tenger alatti kábeleket, mert a saját piacukat el akarják érni, ráadásul úgy, hogy ők kontrollálják a dolgot. Ezen kívül több cég is azért épített kábeleket, mert ez a fő tevékenységi körük. Valakik (telco-k, stb) összedobták az alaptőkét, lett cég, húzzák a drótot.

Az eu-ban kb. senki nincs, aki úgy akarná elérni az amcsi meg a távolkeleti piacot, hogy itt marad. Jellemzően mennek.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) dabadab válasza adamssss (#4) üzenetére


dabadab
titán

Azért Svédország, Norvégia* meg Finnország nem "két kisebb ország" :)

A másik meg láttuk tavaly, hogy mennyire jó ötlet és mennyire "védhető" a tenger fenekén vezetni bármit is.

Valójában a javaslat nagyjából csak a biztonságosabbá tételről szól, pont a tavalyi balti-tengeri kábelszakítás miatt.

*: Norvégia nem EU-tag, de amilyen mélyen integrálódva van, gyakorlatilag szinte az

DRM is theft

(#9) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Nekem úgy tűnik, hogy van már híd Európa és Dánia között, meg Dánia és Svédország között, szóval ha kábelt kell húzni, én biztos felheftölném gyorskötözővel a híd lábaira, oszt jónapot.

A térkép szerint van még egy ideális pont Dánia és Svédország között, ahol most nincs híd. Azt a hidat lehet, olcsóbb lenne megépíteni, és azon húzni a tartalék kábelezést. gyorskötöző van dögivel...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) dabadab


dabadab
titán

Egyébként az nem lenne tök alap, hogy egy ilyen cikkben az ember linkeli a forrást és akkor esetleg kevesebb hülyeséget ír?

Az EC két dokumentumot is kiadott:

Recommendation on the security and resilience of submarine cable infrastructures

és

How to master Europe’s digital infrastructure needs?

Ahogy az talán a címekből is látszik, az első az, ami igazán a tengeralatti kábelekkel foglalkozik és kifejezetten a biztonságukról szól, a második csak érinti a témát és ott is szintén a biztonságra fókuszálva.

DRM is theft

(#11) vicze


vicze
félisten

Térkép.

Az angolok kiesésével kevesebb az igény. Már csak Izlandtól kell megszabadulni. ;]

Mondjuk az olyan EU-hoz tartozó területekre, mint Grönland, Francia Guyana, és egyéb terültek nem gondol senki. :(

(#12) hokuszla válasza bambano (#9) üzenetére


hokuszla
aktív tag

"van már híd Európa és Dánia között"

azigen
Németországnak hívják

10400 16GB 1660s 4.5TB

(#13) bambano válasza hokuszla (#12) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

Tájékozatlanok kedvéért: Koppenhága egy szigeten van, aminek nincs szárazföldi kapcsolata Európával. Ez a sziget van legközelebb a svédekhez, és van egy híd is, de lehetne kettő, a második Helsing0r és Helsinborg között. Másrészt ez a sziget, amin Koppenhága van, az E20-as úton egy hídon keresztül kapcsolódik a kontinenshez.

Tehát most is át lehet húzni úgy drótot a svédekhez, hogy nem kell áztatni, mint a horgászdamilt.

Én megnéztem a térképet, mielőtt azt a hsz-t írtam. Lehet, hogy ebben egyedül vagyok?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) adamssss válasza dabadab (#8) üzenetére


adamssss
veterán

Ja bocs azt nem tudtam hogy ilyen vezetekeket nem lehet hidon atvinni…

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#15) dabadab válasza adamssss (#14) üzenetére


dabadab
titán

Nézz rá Vincze térképéről, hogy azok a semmihez sem értő dilettánsok hol fektettek víz alatti kábeleket, ahelyett, hogy a legközelebbi hídon vitték volna át.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#16) vicze válasza dabadab (#15) üzenetére


vicze
félisten

Szeretném megjegyezni, hogy az a híd félig alagút, szóval ott is víz alatt menne. :))
A hidak nem a legkisebb távolságokon vannak, mert pl. a természeti adottságok nem megfelelőek hozzá, pl. túl viharos az adott tenger szakasz.
Másrészt a vezetékeket jó eséllyel előbb fektették mint a hidak elkészülte, többségük elég új.

[ Szerkesztve ]

(#17) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Én mondjuk csak tenger felett szoktam kábelt fektetni, de jó pénzért szívesen átadom a tapasztalataimat. :D

#3bambano: Hát ha az alföldre is kellett alagút az autópályába, akkor ez mennyivel lenne indokolatlanabb? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#18) Dr. Akula válasza adamssss (#4) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Itt inkább Európa és a világ közötti összeköttetés a lényeg, ha megint felrobbantják a kábelt a ruszkik, akkor ne az amcsikra kelljen várni a helyreállítással, akik nem is jönnek segíteni ha ilyen Trump félék jutnak hatalomra.

(#19) Yeffy válasza dabadab (#10) üzenetére


Yeffy
veterán

áh, tul nagy igenyeid vannak. :N

Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.