Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1601) Rommel6600 válasza #65675776 (#1600) üzenetére


Rommel6600
őstag

Pedig olvastam, hogy igen is állítottak elő alumíniumból tigrishez motort!!! Annak az oka, hogy nem lett belőle sorozatgyártás a következők lehetnek:
-Nyersanyaghiány
-Nem állhatott le a gépsor 3 hónapra

Miért kellene bármit is dízel motornak hajtani? Kit érdekel? Miért nem jó a benzin? Ha erre azzal jössz, hogy benzin hiány volt, akkor nyugodj meg lett volna dízel is... A ruszkik persze nem szenvedtek hiányt szénhidrogénekben, nekik nem kellett jó minőségű, és teljesítményű motort gyártaniuk, tökmind1 volt mennyit fogyaszt, hány tonna, csak meghajtsa a tankot mentalitás... És, hogy a páncélon általában hüvelykujj vastagságú rések voltak az illesztéseknél, nem számított, kb így lehetett a motorukkal is, minőség=0, mennyiség volt csak a lényeg...

''A németek még egy normális dízelmotort sem tudtak kifejleszteni.''

Az oroszok sem! És ha belegondolsz a mai napig változatlan a helyzet a ruszkik részéről...

(#1602) Coyot válasza Rommel6600 (#1601) üzenetére


Coyot
őstag

Na ezért az nem egészen igaz, ruszki cuccok is nagyon királyak voltak, és nem csak tank ügyben fegyvereket is meg lehet nézni...
Egy biztos az orosz nem spórolt az anyaggal (nemhiába volt mindennek a súlya 2szer akkora mint a németé:) ) és amire kitalálták arra nagyon megfelelt, nem számított mennyit evett, mennyi volt a fenntartás amire kitalálták arra jó volt és kész. Megnézheted néhány régi orosz cucc még ma is működőképes németről még nem hallottam...
Egyébként a német tigris sem ért túl sokat, úgy emlékszem a súly/lóerő aránya annyira gyenge volt hogy....


''mai napig változatlan a helyzet a ruszkik részéről...''
Hát erre csak annyi hogy nézd meg hány 30 éves merci meg hány 30 éves lada mászkál az utakon, meg azt hogy milyenek az orosz terepjárók: Uaz, Niva, elnyűhetetlenek,mint egy minőségi harapófogó:)



[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

Má' nem

(#1603) #65675776 válasza Rommel6600 (#1601) üzenetére


#65675776
törölt tag

Hogy miért jobb a dízel?
-Sokkal jobb fajlagos teljesítmény, aminek következménye a nagyobb hatótávolság.
-Az üzemanyaga nem robbanásveszélyes, kevésbé gyúlékony.
-Kevésbé érzékeny az üzemanyag minőségére: akár petróleum, vagy kenőolaj is tölthető bele. A mai mindenevő motorok is dízelmotorok, akár benzinnel is üzemeltethetőek. Gondolj bele: amikor megszüntették az olmozott benzinek gyártását mennyi probléma lett a régi benzinmotorokkal! Ilyen-olyan adalék kellett az üzemanyaghoz, hogy ne égjen össze a motor, ugyanis hiányzott neki az ólom, mint kenőanyag! A dízelek, mindenevő motorok esetén nincs ilyen probléma.
-Nagyobb nyomaték.
-Alacsonyabb fordulatszám, ami kisebb terhelést eredményez a főtengelyen.

A ''fos'' orosz dízelmotorokról: A T-34 motorja sokáig etalon volt a tervezők számára. Hogy mennyire eltalált konstrukció, azt az is bizonyítja, hogy a T-72 motorja ennek az erősen korszerűsített, továbbfejlesztett változata! A T-34 esetén az erőátvitel volt erőteljesen alulméretezve, illetve nem volt megoldva rendesen a hűtése.

Viszont napjainkra a német dízelmotorok a legjobbak: nem véletlen, hogy a Challenger és Leclerc trópusi változatai MTU motorosak! (A franciák ott szopták be, hogy egy svéd dízelnek vették meg a licencét.) Velük a versenyt csak a Caterpillar motorok veszik fel.

(#1604) Rommel6600 válasza Coyot (#1602) üzenetére


Rommel6600
őstag

''Hát erre csak annyi hogy nézd meg hány 30 éves merci meg hány 30 éves lada mászkál az utakon, meg azt hogy milyenek az orosz terepjárók: Uaz, Niva, elnyűhetetlenek,mint egy minőségi harapófogó''

De azért nem mind1 szvsz, hogy úgy megy vmi 30 évet hogy no problem, vagy az első indítástól számítva minden nap alá kell feküdni este, bütykölni, tiszta olaj, és zsír leszel mire kész, egyáltalán azért hogy holnap elinduljon!;]

(#1605) Rommel6600 válasza #65675776 (#1603) üzenetére


Rommel6600
őstag

Én akkor is azon a véleményen vagyok, hogy minden téren (föld, víz, levegő) benzines, dugyattyús motorokkal is meg lehetett volna nyerni a háborút más taktikával! Gondolok itt arra, hogy az ipar '44re ''várta'' a háborút, nem 39re...

(#1606) Jared válasza Rommel6600 (#1601) üzenetére


Jared
aktív tag

Te miről beszélsz már ne haragudj.;]Nyersanyaghiány nem lehetett.Lásd a jó öreg magyar timföld.A T-34 minőségéről csak annyit, hogy a britek kaptak egy sorozatgyártási darabot és azonos vagy jobb minőségű volt a britekénél.(villamos heggesztés).Ez már nem az ötéves tervek korszaka volt, hanem a haditermelésé.
Az oroszok sem! És ha belegondolsz a mai napig változatlan a helyzet a ruszkik részéről...
Hát ezen csak röhögni tudok.
:FA német tankok alá tüzet kellett rakni különben szétfagyott a motor...Talán a célzókészülék volt jobb a német tankokban.Ja meg az orosz tankok szűkebbek is voltak(ma is).
Az orosz cuccok igen is nagyon faszák!
Lásd Kalasnyikov,tankok,repülők....Most is rengeteg jó minőségű fegyvert adnak el.

[Szerkesztve]

Jared Soldier vagyok, Hendrix szellemi örököse. A szomszéd lakásban lakom.

(#1607) Coyot válasza Rommel6600 (#1604) üzenetére


Coyot
őstag

Azok alá se kellett elhiheted, pl nekem is 33 éves ladám van és soha semmi baja(lekopogom...), minden eredeti és nem ez az egyetlen van ilyen.
Nem hiszem hogy a német cuccok nem szorulnak javításra, tudod ami elromolhat az el is romlik...

Má' nem

(#1608) #65675776 válasza Rommel6600 (#1604) üzenetére


#65675776
törölt tag

Ha valami hajlamos volt a meghibásodásra az pontosan a bonyolult - esetenként túlbonyolított - német technika volt! Az átlapolt futógörgők pedig ''jó időben'' igancsak szerettek összefagyni! Normális helyen minden hadműveleti szünetben átnézik a járműveket.

Úgy is fogalmazhatnánk: a németek műszereket gyártottak jó drágán és lassan, az oroszok pedig fegyvereket olcsón és gyorsan. Ez mondjuk egy kicsit sarkított, de a lényeg benne van.

[Szerkesztve]

(#1609) Coyot válasza Rommel6600 (#1605) üzenetére


Coyot
őstag

Az orosz helyszíneken biztos hogy csak benzinessel lehetett volna nyerni,(vagy egyáltalán vmit kezdeni)mert a dízel szétfagy:)

Má' nem

(#1610) Rommel6600 válasza Jared (#1606) üzenetére


Rommel6600
őstag

Erre csak annyit tudok válaszolni: Ott volt a nehézvíz is, mégsem jutott el belőle annyi amennyi kellett volna, az okokat ugye tudjuk... Az egy dolog, hogy van magyar timföld, de ki is kell termelni, és odajuttatni ami meglehetősen bonyolult lehetett azokban az időkben, okokat had ne soroljak

''Az orosz cuccok igen is nagyon faszák!''

Akkor használd őket egészséggel! Aztán hogy 2x akkora a súlyuk, meg a fenntartási költségeik az már nem számít, járj te is ladával, meg uazzal, krazzal, gazzal ha orosz fan vagy! Ez ugyan az, minthogy szerintetek örökké a szövetségesek cselekedtek jól, a németek meg mindent loptak! Arról hogy nem egészen így van soha sem fog titeket senki meggyőzni, elvakultak vagytok! de akkor miért szólja meg daa-raa pl cikasz-t? milyen alapon?:F


[Szerkesztve]

(#1611) Coyot válasza Rommel6600 (#1610) üzenetére


Coyot
őstag

Nem vagyok orosz fan, de amit ide írtunk azzal csak meg akarunk győzni,hogy azért az oroszok sem voltak olyan sza*ok mint ahogy hiszed. És a 2x akkora a súly, meg a fenntartási költség -ezek szerint- akkor nem számított annyira, mint a használhatóság.

Má' nem

(#1612) Jared válasza Rommel6600 (#1610) üzenetére


Jared
aktív tag

Ami a timföld kérdést illeti:Nem volt bonyolult.Azt fel kell dolgozni(mert ügye az alugyártáshoz nagyon sok energia kell)egyszerűen nem volt meg hozzá az ipari hátterünk.
Ez a 2x-er akkora a súlyuk terminus kicsit általánosító nem gondolod?;)
Szerinted a német harckocsik(tisztelet a kivételnek) miért akadtak el?Majdnem kétszer akkora volt a súlyuk.Vagy például vegyük csak a Kalast....betemeted a földbe néhány napra, kibisztosítod simán tüzelhetsz vele.Valóban a szociailasta időkben az oroszok nemnagyon koncentráltak a fogyasztási cikkek minőségére, de a fegyvereik igenis jók voltak(ma is jókat gyártanak).
A hsz-ed jól mutatja, hogy nem vagy tisztában az orosz fegyverek képességeivel.
:U

Jared Soldier vagyok, Hendrix szellemi örököse. A szomszéd lakásban lakom.

(#1613) #65675776 válasza Rommel6600 (#1610) üzenetére


#65675776
törölt tag

Én soha egy szóval sem állítottam, hogy a németek loptak ezt, vagy azt, a szövetségesek soha! Az köztudott, hogy a németek már akkor ismertek minden ma ismert szárnyformát. Annyira beleélték magukat ebbe, hogy jó sok pénzt el is basztak ilyesmire. Az egész II. vh alatt mindenki ''lopott'' mindenkitől. Én viszont azt mondom, hogy egy jó megoldást nem átvenni az baromság. Arról csak a németek tehetnek, hogy meglepődtek a T-34-en. A döntött páncélzat egy amerikai mérnök Christie ötlete volt még a '30-as években. Csak az oroszok ismerték fel rajta kívül ennek az egyszerű megoldásnak az előnyeit!

Az orosz ipart nagyon lebecsülöd! Sok tekintetben tényleg kissé elmaradott volt, de kohászatban a világ élvonalába tartozott már akkor is. Nem okozott gondot nekik alumínium motorblokkot, vagy mondjuk a T-34/85, IS-1/2/3 nem kifejezetten kisméretű tornyát leönteni. A németek erre nem voltak képesek. Gyártástechnológiai szempontból súlyos hiba volt a németek részéről, hogy egyes üzemek nem voltak hajlandóak futószalagon termelni. Nem voltak képesek racionalizálni a termelést. Erre kitűnő példa a harckocsialvázak esete: a németek gyártották a PzII, PzIII, PzIV, PzV, Pz VIE, PzVIB, 38t alvázakat. Az oroszok a T-34 és a KV, később a T-34 és IS alvázakat. De egyszerre mindig csak kettőt! A németek viszont elaprózták az erőforrásaikat.

A többlet tömegről: a T-34 nem volt több 30t-nál. Az ez alapján megtervezett Panther 45t volt! Pedig 30-ra tervezték (ez a protopéldányok típusjelzéséből is kiderül!).

Igazán az a probléma veletek, hogy azt hiszitek mindent a németek találtak ki, csak bolsevista/zsidó trükkök útján került minden a szövetségesek kezére. Erre a legdurvább példa részetekről az atombomba volt: megsúgom, a németek még az alapkutatásokat sem tudták befejezni! A nehézvíz témát kár elővenni, nem feltétlenül szükséges, csak bizonyos műveletek esetén van szükség rá, de csak bizonyos technológiák mellett. A németek ilyet választottak, és nem tudtak váltani amikor szükség lett volna rá.

A topic címére utalva: Ti a misztikum világában éltek, mi sokkal inkább a valóságban. (ha jobban tetszik: Ti a Mátrixban, mi a való világban)

(#1614) Jared válasza #65675776 (#1613) üzenetére


Jared
aktív tag

Christie-é nem a felfüggesztés volt?;)Itt meg az oroszok másoltak.:))
Szerintem is a háború velejárója ez a license lopás.Nemrég linkelt valaki videós site ot az orosz cumókról és nem rosszak.:
Ha valmiben az oroszok rosszabbak voltak német kollégáiknál az vitathatatlanúl a kiképzés és a taktika volt.(Persze ez idővel javult.)

[Szerkesztve]

Jared Soldier vagyok, Hendrix szellemi örököse. A szomszéd lakásban lakom.

(#1615) #65675776 válasza Jared (#1614) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nem csak a felfüggesztés, hanem a döntött páncélzat is. Ezt kivételesen tisztességes úton szerezték meg az oroszok: fizettek a licencekért.

Még valamiben rosszabbak voltak az oroszok: alapon gyáva egy népség, de tuningolva (amit ott elfogyasztott vodkában mérnek nem MHz-ben) már nem ismertek lehetetlent. Persze látni se nagyon láttak, menni se nagyon tudtak egyenesen, de ez utóbbi miatt nehezebb volt eltalálni őket. :DD
A vh végére taktika és stratéga szintjén utólérték a németeket.

(#1616) Gyantusz válasza #65675776 (#1615) üzenetére


Gyantusz
tag

Üdvözlet!
Örömmel köszöntök mindenkit eme topicon, mint újonc, zöldfülű (megszálló) megszólaló.

Mint a topic indítója is kérte, mindenki, ha lehet csatolja az információ forrását is a hozzászólásához, had tudjanak mások is utána nézni a dolgoknak, vagy íj módon bővíteni az ismereteiket.
Nos. Csatlakozom az előttem szóló daa-raa, Jared és Coyote hozzászólásaihoz.

A Párducba épített Maybach HL 210, majd a későbbi HL 230 P30 és a Tigrisbe épített HL 230 P45 motorok mindegyike öntöttvas motorblokkokkal készültek!
Ld. A Párduc harckocsi 31. o. (Hajja és Fia könyvkiadó, 2000), vagy Walter J. Spielberger - Panther & Its Variants.
Alu blokkokat tényleg nem tudtak nagy mennyiségben iparilag előállítani (amatőrök).

Az atombomba fejlesztéséhez meg csak annyit, hogy keressetek rá a ''Manhattan-terv''-re, vagy ''Manhattan-projekt''-re, és annyit olvashattok róla, amennyit nem szégyeltek!
Mint tudvalevő, a Föld ''1-2'' jeles tudósa igencsak jeleskedett a kutatásokban és a fejlesztésekben, hacsak nem az összes majdnem... (Neumann János, Teller Ede, Frankel Leó, csak a magyarok közzül, meg a többiek)

Ajánlom figyelmetekbe a ''Fat Man and Little Boy'', meg a ''Mulholland Falls'' c. Hollywood-i celluloid-alkotásokat.

(megj.: van olyan elvetemült köztetek, aki végigolvasta mind az 1616 hozzászólást?)

zLegolas, Gratulalok a makettekhez!

Szintén gyakorló makettolós vagyok...
:)
HAJRÁ, DMK!!!!

Az orosz mérettűréseken nem kell csodálkozni, a tajgán-tundrán (Szibériában) az átlag téli hőmérséklet -50-60 fok Celsius!!!
A leghidegebb -76 fok Celsius volt a '80-as évek közepén, de ha kötexik valaki, pontosan megnézem! Ebből kifolyólag az épületek igen nagy része odaát cölöpalapokra van pakolva, a földszinti padló és a talaj között van vagy 50 cm ''légrés'' (ahol a ''szellő'' fütyül), hogy az épületből kijövő hő ne olvassza fel az alant levő talajt, különben az épület ''1 picit'' megsüllyedne. Ami ugyebár nem egészséges...

Na, a technikai (mechanikai) eszközök mérettűréseit úgy kell meghatározniuk, hogy az a szerencsétlen traktor, autó (VAZ, GAZ, Ural, KrAZ, meg amit még akartok), vagy akármi bárhol el tudjon menni abban a nagy országban! Kiépített utak alig vannak, vasút meg még amit a németek építettek anno, az is kelet-nyugat irányú (Trans-Szib. Expr.), észak-dél felé szinte csak közutak vannak! Szerelőműhely minden 1000. kilóméternél van, úgyhogy a járműnek enyhén önellátónak kell(ene) lennie.

Szerintetek milyen precíz nyugati autó (Ottó-motor) képes ott autonóm működésre?
Merci, Rover, BMW, Iveco, MAN, <?Suzuki?>?

Nem! Csak a ruszki.

Melyik teherautó VERI szarrá a Dakar-rally-n már idestova 8 éve az egész mezőnyt????

Hát a KamAZ!

Mellesleg a jármű katonai célokra lett kifejlesztve...
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy minden orosz termék megfelel a mi mai kényes, nyugatias (jogosan anyagias) igényeinknek.
Mellesleg ezelőtt 15-30 évvel a Lada volt az ISTEN, amikor is 2-3 évet kellett várnia a megrendelőnek, mire megkapta a kocsiját, átvehette a Merkúrnál!

Amúgy is maradjunk a II. világháborúnál, elvileg az az eredti téma.

Na, megyek alunnni...

Apropó!
Ne fikázzátok egymást, hanem tanítani!

Elvtársak! Tanulni-tanulni-tanulni!
(ezt is egy orosz mondotta volt...)

Na, jóccakát, meg jó reggelt annak, aki ezt elolvassa ma.

(Rommel6600 komát jól ''leabáltuk'', remélem azért még írkál be majd...)

daa-raa kollegával meg nem teljesen értek egyet az utsó hozzászóláson.
A német technikai fölény továbbra is megmaradt, már ha csak a közepes harckocsikat nézzük is! Szervezettség és taktika terén igen sokat nyom a latban az a tény, hogy minden német páncélosban volt rádió, míg a szovjeteknél csak a parancsoki harckocsikban, a többi meg ment, mint a vaklégy.
Irányzás terén a német Zeiss távcsöveket nem kell emlegetnem, aki kicsit is konyít az opikákhoz, már hallott a gyárról ''egy keveset''...
(ha belegondolunk, hogy 3,5 km-ről ki tudtak lőni orosz páncélost a németek, az azért nem semmi, addig azért el is kell látni, nemhogy pontosan irányozni és lőelemet számolni... a mai korszerű harckocsik sem tudnak lövöldözni messzebbre, hacsak nem a lézervezérelt lövedékekkel, de az már más tészta).
Páncéltörő (páncélégető) lőszerekből meg megintcsak ''űberállat'' német gránátok voltak...
Csakhát a piszkosrohadtsok lúd mindíg disznót győz (pláne ha a disznó Maus-okat épít...)!
A németek taktikai fölénye pedig elolvadt azzal, hogy a tapasztalt, harcedzett tisztek java része már a másvilágon várták ''dicső Vezérüket'' a végső leszámolással. Nem volt, aki átadja a tudást.

És ez így volt rendjén!

Sok retvás-köcsög SS tiszt (nem a Waffen-SS tagjai közül!!!) meg elkofircolt a picsába Dél-Amerikába, meg ahová akart, itt hagyta a drága népét, hadd pusztuljon két tűz között...

De persze mint tudjuk, ''a történelem ismétli önmagát''...

''Don't have a Hero. Look up to noone'' - No Fear

Au revoir

[Szerkesztve]

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#1617) csibor


csibor
őstag

Szerintem a T-34-es volt talán a legsikerültebb közepes hk a háborúban.Nálla alkalmazták eggyüt a döntött és hegesztet páncélzatot,diesel motort,christi futomű,motor és meghajtás hátul.Persze nem volt tökéletes,de ö volt az első korszerű hk. és alváz.Szerintem.

(#1618) Rommel6600 válasza csibor (#1617) üzenetére


Rommel6600
őstag

szerintem meg sok lúd disznót győz! szerintem.

daa-raa: Arról, hogy a mai mindenevő diesel motorok üzemelnek benzinnel is, kérnék egy forrást!

:R

(#1619) #65675776 válasza Rommel6600 (#1618) üzenetére


#65675776
törölt tag

Haditechnika 2003/3 81-82.oldal. Itt aránylag részletes leírást találhatsz a T-72 motorjáról. Egyébként cikksorozat, a 2003/2-4-ig terjedő számokban olvasható. (Ha jól tudom az Abrams gázturbinája is mindenevő.)

csibor: Azért a Sherman-t se kell annyira lenézni mint szokták. Itt is alkalmazták a döntött páncélzatot, a vegyesen öntött/hegesztett szerkezetet. A futómű egy kicsit bonyolultra sikeredett. A 75mm-est leszámítva kitűnő ágyúkat építettek bele (bizony az amerikai 76mm-es hasonló teljesítményű volt mint a KWK-40, az angol 17 fontos -amit a Firefly változatokba építettek- a KWK-42-höz hasonló teljesítményt nyújtott). Létezett dízelmotoros változat, az M4A2. Viszont az amerikai vezérkar hozott egy döntést, miszerint csak benzinmotoros hk-kat állítanak szolgálatba. Úgyhogy a több mint 9000 legyártott A2-es pár darabot leszámítva a ruszkikhoz került, akik nagyon is szerették. A lőszerek robbanását elkerülendő több változat vizes lőszertárolóval épült (a típusjelzésben erre utal a W). Hogy melyik jobb a T-34 vagy a Sherman? Természetesen a Panther!;] Koreában szembekerült egymással a két típus (mármint a T-34 és a Sherman) és a Sherman bizonyult jobbnak. Pedig a koreaiak/kínaiak a T-34/85-öt használták! A Shermannak nem létezett ezzel egyenértékű harckocsi változata akkoriban.

[Szerkesztve]

(#1620) mityku válasza Gyantusz (#1616) üzenetére


mityku
aktív tag

Hi!

Üdv a topicban! :))
Grat a hsz-hez!
Egy ''csöppet'' hosszú lett, de szó van benne mindenről ami elindította a vitafolyamatot (amiről nem is gondoltam, hogy ilyen mértékű lesz [pedíg csak egy egyszerű bombacélzó cuccról beszéltem]) :D

Egyébként üzemanyag témára visszatérve egy pár szó erejéig:
Több helyen is lehetett olvasni, hogy az oroszok (szovjetek), próbálkoztak egy különös módszerrel az ellenfél harkocsiját megsemmisíteni.
Ez pedíg az volt, hogy betanított kutyákra robbanószert tettek és elviekben azok (betanításuknak köszönhetően) az ellenfél harckocsija alá rohan és robbanószerkezethez kapcsolódó rúd, elakad a harckocsi aljába és létrejön a fenéklemez alatt a robbanás! Csak hogy az elvtársak azzal nem számoltak, az eltérő üzemanyaggal, [ a kutyák az orosz üzemanyag illatát szokták meg és furcsa volt a német üzemanyag, reflexszerűen a ''hazai'' gépek alá mentek] így katasztrofális volt a bevetés (legalábbis számukra).
Rövid úton eltüntek a kutyás csoportok a hadszintérről!

Abszolút igazat adok neked Kamaz ügyben! :D
Ő a király, na + a LADA
:DDD

egyébként mondtam én is, hogy ne fikázzuk egymást!
Hanem ha valaki téved valamiben, azt javítsuk ki! De ne lekezelően! Felesleges az ilyen!


Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1621) #65675776 válasza mityku (#1620) üzenetére


#65675776
törölt tag

A hülye németek meg márka tízezreket költöttek a Goliath-ra.
A másik módszer az volt, hogy odaadták a soldat/sturmmann kezébe a HHL-t, és ő nem szag, hanem az optikai érzékelői által szolgáltatott adatok alapján azonosította a célt. Ezután bekapcsolt a vezérlőrendszere és lecsapott. Aztán vagy sikerült közelkerülnie az ellenhez, vagy nem. Nem véletlen, hogy az így sikeresen több hk-t is megsemmisítőket kitüntették.

Azért a NORDEN nem volt olyan egyszerű!

(#1622) mityku válasza #65675776 (#1613) üzenetére


mityku
aktív tag

''Ti a misztikum világában éltek, mi sokkal inkább a valóságban. (ha jobban tetszik: Ti a Mátrixban, mi a való világban)''

Ez szerintem egy kicsit túlzás!!!
:(((
Én úgy gondolom mgamról, hogy abszolút meghallgatom a másik fél mondanivalóját! +nincsenek téveszméim, arról, hogy a németek találtak volna fel mindent! Ha tévedek és kijavít más, akkor azt tudomásul veszem és elismerem (normálisan megmondom neki, hogy köszönöm a helyesbítést)! ez a minimum (kultúrált eszmecsere folyik itt, nem??)


Egyébként, most vettem ki egy könyvet Kesselring-ről, kíváncsi vagyok mi-mindent írnak róla!:)

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1623) #65675776 válasza mityku (#1622) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nem is rád gondoltam! Van itt 2-3 ember, aki minden technikai/technológiai előrelépést a németeknek tulajdonít. Nekik szólt. Veled mindig is lehetett értelmesen eszmét cserélni. Viszont amikor valaki a tények ellenére is ragaszkodik a világnézete miatti véleményéhez, akkor messzemenően igaz a fenti megállapítás.

Ha túlságosan általánosítottam volna, akkor mindenki bocsásson meg aki nem érzi érintve magát!:B

Azért nem neveztem meg senkit konkrétan, mert akkor kaptam volna, hogy személyeskedek.

(#1624) Dworkyll


Dworkyll
tag

John Keegan könyvét azért érdemes elolvasni a II. VH-ról. Hiába voltak akármekkora királyok a németek (az elején) se emberrel, se gazdasági potenciállal nem bírták a meccset, és ezt tudhatták volna az elején is. De legeslegkésőbb a lend-lease act idején, amikor összejött a kettő.

Az okkult cuccaikkal, feltéve hogy volt ilyen, pontosan nulla előnyre tettek szert, és franc tudja mennyi erőforrást szórtak el rá, amit jobb helyre is tehettek volna.

Uff.

http://ekonyvolvaso.blog.hu

(#1625) #65675776 válasza Dworkyll (#1624) üzenetére


#65675776
törölt tag

Végre egy ember aki elolvasta ezt a kitűnő könyvet! Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Egyébként elég egy valamit megemlíteni, hogy mennyire esélytelenné váltak a németek az amerikai gazdasági belépés következtében: a '30 as évek végén, azaz a háború kitörésekor, a világtermelés 47%át(!!!) az Amerikai Egyesült Államok adta! Ez a II.vh végére 55% felé emelkedett. Hogy lettek volna képesek ez ellen harcolni a németek???

[Szerkesztve]

(#1626) Gyantusz válasza #65675776 (#1625) üzenetére


Gyantusz
tag

Keegan rulez, csatlakozom!

Na, akkor felteszem az egyszerű kérdést:

Miért is tört ki ez a II. világháború?

- A világ újra-felosztása? <baromság>
- Netán faji-ideológiai okokból? <élettér növelés, esetleg nemzetiség-írtás>
- Fegyverek / technológiák kipróbálása?
- Megtorolni, kiköszörülni az előző, a ''Nagy háború'' okozta csorbákat?
- Munkát adni a társadalomnak?

Tipp-tipp-tipp???

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#1627) zLegolas válasza mityku (#1597) üzenetére


zLegolas
őstag

Valami ilyesmiről szólt a ''Csak tanú ne maradjon'' -című könyv.
(A történet szerint a nácik sutyiban bizniszeltek az amikkal....)

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

(#1628) brutom


brutom
csendes tag

hi szakértök :)

Valaki tudna ajánlani oldalakat a következő gépekkel kapcsolatban? (ha magyar az sem baj :D )

alkett-raumgerat
seeteufel
Walter turbina
FW triebflugel


És egy egység felszerelése is érdekelne:
Vampir SS

http://www.felajanlasok.hu/index.php

(#1629) Moddingfan


Moddingfan
senior tag

Sajnos idő hiányában nem tudtam végigolvasni az eddigi hsz-eket, de a témáról számos könyv van Kurt Rieder tolmácsolásában, áruk ma már kb. 4-500Ft, jó olvasást :D

Sex is like pizza: when its good its real good,when its bad its still pretty good!

(#1630) mityku válasza #65675776 (#1625) üzenetére


mityku
aktív tag

Na így márt mindjárt más! :DDD
Ja, hát a németek tényleg nem tudtak lépést tartani, nem is tarthattak [ persze, ha sikerül egy megszállt/ vagy saját iparvidéket (tudom hülyén hangzik) kézben tartani akkor valamilyen szinten megközelíthették volna a szövetségeseket). Persze, a kudarcok után, a fokozatos területfeladás következtében, erről szó sem eshetett!
+ tudjuk, hogy a történelem nem szereti a ''mi lett volna, ha...'' kezdetü mondatokat! :F
+ ugye az usa hadereje mögött nem állt háborús hátország! Nekik egy fél-kontinensnyi terület állt rendelkezésre hadianyag gyártáshoz!

Goliath: emlékszem egy fényképre, melyen a budai várban lévő német egységek járműveik mellett fellelhető volt e szerkentyű! Egyébként tényleg pofás ki eszköz volt! :D Bár azt nem tudom, hogy milyen hatékonysággal vetették be általában, vagy milyen gyakran használták! Gondolom az ellenséges páncélost megkellett közelíteni legalább 100-150 méterre (észrevétlenül), ebből a távolságból pedíg egy harckocsi könnyen szitává lövette a derék harcosokat!:(

A Norden miért is nem volt egyszerű?

Dworkyll: iszonyú pénzek mentek el ilyen misztikus dolgok kutatására!
Gondoljunk csak bele, a tibeti utazások és egyéb ereklyék utáni kutatás mennyi birodalmi márkát emésztett fel!
+ a megannyi intézet szerteágazó kutatása, tervezési munkák (''csodafegyverek'')
. Ahelyett, hogy összevonták volna őket és csak 2-3 dologra összpontosítottak volna, ehelyett 15 dologgal foglalkoztak párhuzamosan. Ez is iszonyú anyagi-szellemi energiát vont el a fontosabb területektől!



[Szerkesztve]

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1631) mityku válasza brutom (#1628) üzenetére


mityku
aktív tag

seeteufel:
Bővebben: link

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1632) mityku válasza mityku (#1631) üzenetére


mityku
aktív tag

alkett-raumgerat:
Bővebben: link
sajna orosz, bár lehetséges, hogy van nyelvválasztási lehetőség, ezt nem néztem meg!

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1633) mityku válasza mityku (#1631) üzenetére


mityku
aktív tag

FW Triebflugel:
Bővebben: link
Állatúl néz ki! ;]

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1634) mityku válasza mityku (#1631) üzenetére


mityku
aktív tag

Walter turbina:
Bővebben: link

goggle mindent megold! :D:DD:DDD

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1635) #65675776 válasza Moddingfan (#1629) üzenetére


#65675776
törölt tag

Kurt Rieder nem igazán tartozik az elismert szakírók közé, nem szerencsés hivatkozni rá! Ugyan ez igaz Földi Pálra is.

mityku: A NORDEN mechanikailag és optikailag is igen bonyolult volt. A számítóegysége komolyabb volt mint amit a MiG-21 célzókészülékében alkalmaztak!

zLegolas: Az SR-71 esete hasonlóan érdekes: az amerikaiaknak nem állt rendelkezésükre nagy mennyiségben titánium, ezért azt az oroszoktól szerezték be. Mindezt a hidegháború talán leghidegebb időszakában.

[Szerkesztve]

(#1636) td válasza zLegolas (#1627) üzenetére


td
senior tag

Hát csak kb. Ott a németeknek kellett ipari gyémánt, az amiknak meg valami giroszkóp a nagy magasságú bombázásokhoz, és ahogy mondtad, sutyiban bizniszeltek (a poént nem lövöm le, hátha valaki elolvassa, bár elég uncsi könyv) - mégpedig semleges területen, Argentínában.

''Pre-visualization hardware by AMD Opteron processors.''

(#1637) zLegolas válasza #65675776 (#1635) üzenetére


zLegolas
őstag

Kurt Rieder nem igazán tartozik az elismert szakírók közé, nem szerencsés hivatkozni rá! Ugyan ez igaz Földi Pálra is.
Hát azé' mert ugyanaz a személy a két pasi. Megvesz 5 könyvet, osz't ír belőlük egy hatodikat. Semmi eredetiség, ollózás az egész.

SR-71:
De nem is mondták meg, kinek és mire kell! Asszem valami brazil vagy venezuelai cégnek adták az anyagot az oroszok valami bányagépek vagy mifene céljaira, ami -hogy hogynem- végül az USA-ban kötött ki... ;]

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

(#1638) Intelligencs

Már akkor el*úrták a fritzek, amikor elkezdték üldözni a zsidókat, oszt egy csomó zsidó származású tudós szépen eltávozott Ámerikába.

Jól meg is építették nekik az atomot, a fritzek meg hoppon maradtak.

The Amiga, Born a Champion

(#1639) zLegolas válasza mityku (#1633) üzenetére


zLegolas
őstag

Basszus, ez az oldal marha jó! Köszi! :R

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

(#1640) csibor válasza Rommel6600 (#1618) üzenetére


csibor
őstag

Én inkább ugy fogalmaznák hogy müszakilak kevésbé felkészült embereknek készült a tömeggyártás maximális figyelembe vételével.

(#1641) csibor válasza #65675776 (#1619) üzenetére


csibor
őstag

Nem nézem le a Sherman-t,pusztán mindent figyelembe véve az oroszok találták el a megfelelő formát.

(#1642) mityku válasza #65675776 (#1635) üzenetére


mityku
aktív tag

Na gondoltam én is, hogy nem egyszerű kütyü lehetett! Méretre volt vagy majdnem egy íróasztalnyi! :DDD
Egyébként az usa még ma is az oroszoktól szerzi be a titánium nagy részét (90%)! Nem gyenge biznisz lehetett ez a hidegháború idején! A CIA benne volt nyakig, gondolom fantomcégek tucatjain keresztűl jutottak nagy mennységű titániumhoz.

Na még valami! Nem tudom ki szokta olvasni a Rubikon c. folyóiratot, a mostani számában az NSDAP kialakulásáról cikkez elég hosszú terjedelemben (+sakk története, legnagyobb mesterek (legtöbbje orosz), Bobby Fisher-ről érdekes cikk található), valamint az SA, SS rangjelzések, zászlók, jelvények találhatók áttekinthetően katagorizálva. Valamint formaruhák/szolgálati öltözetek vannak fénykép által bemutatva.

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#1643) zLegolas


zLegolas
őstag

Me-109, Stuka, Viggen, Flanker makettek:
Bővebben: link

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

(#1644) Gyantusz válasza csibor (#1641) üzenetére


Gyantusz
tag

Látom, sikerült felpiszkálni 1 kicsit a tüzet... :)

Ja-ja, formailag és gyártástechnológiailag is szinte tökéletes volt a 34-es. Ráadásul a '40-es évek elején ideálisan ötvöződött benne a
mozgékonyság - tűzerő - páncélvédettség hármas. A németek nem is tudtak velük mit kezdeni a páncernégy F-2 megjelenéséig (ez is csak sürgősen összestoppolt, ''köztes megoldás'' volt). Addigra Flak 88 meg legendává vált a keleti fronton...

A Sherman meg azokkal a nagy függőleges oldallemezeivel... Ennél röhejesebb már csak a Grant/Lee volt, meg az angol szekerek. Bár a kumulatív gránátnak tök mindegy, mekkora a dőlésszög, ''ráragad'' az bármire.
Elvileg cél lenne a minél kisebb célfelület nyújtása (ld. T-72, -80, -90).
A Sherman előnye nagy mozgékonyságában rejlett, aztán meg kapott fajint ágyúkat, úgyhogy a ''mozgékonyság - tűzerő'' már megvolt, a 3. meg már nem annyira lényeg. Meg '44 őszére már mindegy volt, Párduc-e, vagy Tigris az ellen, szétcsapták a 76-os, 90-es ágyúk hamar őket, akárhonnan! A nyugati fronton amúgy is kis lőtávok voltak, meg nagy szövetséges légifölény...

A fenti hármas talán a Párduc G-ben összpontosult a legjobban, de vitára lehet szállni a T-34/85-tel is.
Apropó, nem tudom, köztudott-e, de a Párduc is kapott 9 hengeres csillagmotort (BMW 132), bár a teljesítménye nem volt kielégítő (520 LE 2000-es fordulaton). A Maybach meg 700-at adott 3000-en. 20 alvázba építették be ezeket a repmotorokat (ld. Walter J. Spielberger - Panther & Its Variants).

Ja, bocs Coyot a neved elírásáért! :(

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#1645) Gyantusz válasza mityku (#1642) üzenetére


Gyantusz
tag

Ezért igyekeznek azt amcsik ma már minden röpcsin kompozitokat használni... (pl. szárnyak) Nem bírja a nemzetga(rá)zdaság a titán-importot
:)

CIA mindíg benne van mindenben nyakig, mióta megalakult '47-ben az OSS-ből.
Bár a KGB-t sem kellett félteni.
Tényleg, mi most az orosz titkosszolgálat (hivatalos) neve?

Volt régebben a ''királyi'' tevében egy ''Kémek'' - Spies c. dok.sorozat. 1ik részében volt szó a németek Norden-lopásáról is. Majd előbányászom valamikor.

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#1646) Gyantusz válasza zLegolas (#1643) üzenetére


Gyantusz
tag

Repcsik fajintak!
Külön öröm, hogy magyar témákat is építesz!

(látom piszollyal melózol, a ''Fűrészen'' a lakk egy kicsit befröcskölt, próbáld meg 1000-1200-2000-es vizes csiszolópapírral <vizesen!> átcsiszolni a felületet, majd W.C. papírral felpolírozni :) ha gondolod, a fogkrém+W.C. papír is frankó polír-páros)

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#1647) Gyantusz válasza mityku (#1630) üzenetére


Gyantusz
tag

Na meg Herr Hermann Göring Birodalmi Légügyi Miniszter gigantomán, agyament ''gyűjtögető'' életmódja sem volt semmi!
Műkincsek, fegyverek, (nők), minőségi ''gyümölcspárlatok''... :)

A Band of Brothers utolsó részében kissé meglepett az a rengeteg pia a ''Dagadt'' Berchtesgaden-i házának pincéjében!
Kiváncsi lennék, hány palack 5 puttonyos Tokaji Aszú volt benne... :)

Szóval ''a fejétől bűzlik a hal'', mint mindíg...

Mit is mondott egyszer?
''Hans legyen a nevem, ha a szövetségesek bombát tudnak majd dobni Berlinre!''
Rá nem sokkal a britek lebombázták Berlint...

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#1648) #65675776 válasza zLegolas (#1643) üzenetére


#65675776
törölt tag

Flanker erősen megszállottaknak:Bővebben: link.

csibor: Azért nem véletlen, hogy egy Tiger kilövésére 8 T-34 vagy 5 Sherman. Persze a különbség az alkalmazott taktika miatt alakult ki.

[Szerkesztve]

(#1649) zLegolas válasza Gyantusz (#1646) üzenetére


zLegolas
őstag

Nem-nem... az egy téli dioráma gépe, télen egy ledőlt házfal mellet parkoló gép, enyhén havas szárnyakkal, nedvesen csillogó részekkel... csak az még nem volt készen a fotó készítésekor...;)

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

(#1650) Ürgülfütty válasza reprokaiser (#794) üzenetére


Ürgülfütty
tag

Mindenkinek ajánlom figyelmébe ( különösen reprokaisernek #794 comment ) az alábbi művek elolvasását. A szerző német és ebben a témában valószínűleg az egyik legjobb szakember.

Guido Knopp: Az SS - Óva int a történelem
Guido Knopp: Sztálingrád
Guido Knopp: Hitler segítői

Illetve, ha valaki el tudja csípni akkor nézze meg a Spectrumon ill. a Discovery-n a szerző ebben a témában készült dokumentumfilm sorozatát. A hitelesség teljes.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.