A két napos index csere
Legutóbbi sztorit azzal zártam, hogy átültem egy XF-650 típusú Suzuki FreeWind-re. Ez a történet pedig azt meséli el, hogyan generált egy irányjelző meghibásodása kétnapos munkát.
Történt ugyanis, hogy ismét Visegrádra gurult a család. Nem, most nem volt semmi malőr, ám hazafelé, mikor elváltunk Édesapáméktól, jelezték felém, hogy a jobb hátsó irányjelzőm bizony nem működik. Mit volt mit tenni, hazáig utasom, vagyis feleségem vette át a jelzőrendszer szerepét. Mivel későre járt, a munka csak másnap kezdődött meg.
Első nap
Azt már a gép megvásárlásakor láttam, hogy nem a gyári irányjelzők vannak rajta. 3 csavart jellett eltávolítani a búra leemeléséhez, és akkor jött a szembesülés: Nem az izzó ment tönkre. Ugyanis a komplett izzófoglalat le volt szakadva, mind a két vezetékről, ezt máig nem értem. Nem gondoltam valami túl nagy költségű dologra, így elmentem az indexboltba, kezemben a foglalattal. Ott rossz hírt kaptam, ugyanis az átszerelt irányjelzőm izzófoglalata nem volt sztenderd, így olyan foglalat, ami kompatibilis volt az izzóval, nem fért volna be. Tehát nincsen!
Akkor nincs más hátra, meg kell javítani. Nem ígérkezett egyszerűnek, de mivel részben vezérléstechnikában dolgozom, nem áll távol tőlem a forrasztás. Elkezdtem hát, a foglalat új vezetékeket kapott, de mivel nem volt otthon megfelelően vékony, így tartottam tőle, hogy a visszahelyezés nem fog könnyen menni. Nyersen még lepróbáltam munkámat és hibátlannak bizonyult, ám felszereléskor való próba alatt rövidre zárta a motor elektromos rendszerét, így az első kezem ügyébe kerülő dologgal (csípőfogó) véget vetettem az index karrierjének.
Sajnos könnyen dühbe gurulok, így elhatároztam, hogy ezen rendszer végett nem vagyok hajlandó ismét megbontani a motort. Visszamentem hát az indexboltba és kinéztem egy szép darabot, teljes szettet. Előre és hátra, ha már cserélek, akkor cserélek! Ez azonban egy LED-es rendszer volt, így előre tudtam, meglehet, nem fog végetérni egyhamar a munka.
Szétszedtem a gép hátulját, és eltávolítottam az ott lévő irányjelző házakat. Ekkor jött a következő pofon: Az index gyári házához egy megfelelően kialakított műanyag segédalkatrészt alkalmazott a gyártó, mely pozícionálja és megtartja a lámpákat. Az új (illetve köztes) rendszer azonban a gyárinál vékonyabb menetes szárral rendelkezett, így az évek alatt ezt a műanyagot kikoptatta és konkrétan több darabra hullva jöttek le. Így megfogtam egyet, összeszedtem minden darabkáját, majd gép elé ültem, Inventorban megterveztem, és 3D nyomtatóval kinyotattam az új darabokat (mindjárt kettőt, ugye). Ragaszkodtam a gyári kinézet pontos lemásolásához, mert az új indexek menetes szára vastagságra megegyezett az egykori gyárival.