Motoros sztorik #03

Túlzott biztonság?

Legutóbbi történetben leírtam, hogy egy XF650-es gépre szálltam át. Ez azóta megváltozott, bátyámmal ugyanis megalapítottuk a Transalp Tesók formációnkat, így én is vettem egy PD06-os gépet.

Azonban mindketten tanultunk a múlt év eseményeiből. Így még télen, mikor vettem a gépet, első utunk a Shox motoros áruházba vezetett, a megfelelő felszerelés beszerzése érdekében. Ezután jöhettek a motorok. Darabokra szedtük őket, mindent cseréltünk, amit kellett, volt még újrafényezés is, de itt nem álltunk meg. Nem elég egy felújítás, avagy ahogyan szokták mondani: Felkészítés a szezonra.
Eltökéltük, hogy páncélba bújtatjuk a vasakat. Még az egyébként kellően masszív műanyag haspáncélokat is egy kedves karosszérialakatos barátom lemásolta lemezből (Hiszen ezek a gépek abból az érából származnak, amikor az Enduro nem csak egy szó volt, hanem egy jelölés a felhasználási helyet illetően [Spoiler: ki is használjuk]).
Kaptak bukócsöveket előre, hátulra, gombákkal, tehát minden jóval felvérteztük őket. Őket, nem ezeket!

1 nap munka a pofáraesésért

Avagy: Elméletileg az elmélet és a gyakorlat ugyan az, gyakorlatilag viszont…

Történetünk nagyjából napra pontosan másfél évvel ezelőtt kezdődött, amikor hat hónapos állapotos feleségemmel beköltöztünk saját kis házunkba. Az épület elrendezése talán furcsa, de az én igényeimnek megfelelően készült: az emeleten egy konyha, mellékhelyiség, valamint a történet főszereplőiként a nappali és a dolgozószobám. Minden más az alsó szinten.

A dolgozószobában van egy ajtóra néző íróasztal, rajta 3 monitorral. Az egyik egy 13,3 hüvelykes EPD, a másik egy 27 hüvelykes Samsung, a harmadik pedig alkalom adtán tablet szerepet is betöltő iPad Mini 6.
Az asztalba jobb oldalon van beépítve egy Windows operációs rendszert igénylő alkalmazásokra használatos Lenovo számítógép, illetve egy minden más munkára és privát dolgokra használatos MAC számítógép.
Jobb oldalon egy PS5 kapott helyet, mint történetünk harmadik főszereplője.
A három gépet egy KVM Switch fogja össze, a hangsávokat leválasztja és RCA-n küldi tovább a beépített erősítőnek, a maradék képi adatokat pedig a 27 hüvelykes monitornak továbbítja. A Mac az egyetlen, ami hozzáfér minden monitorhoz.

Vitatkozzunk!

Üdvözlet, fórumtársak!

Még a nyáron jelent meg egy címlapos bemutató írásom itt, eme lapcsalád falain belül, melyben egy BlueTooth billentyűzet állt a középpontban, iPad Mini 6-hoz tervezve.

Ebben az írásban volt jelen az alábbi szövegrész:

"...A Mini egészen más. Arra a gyártó sem gondol úgy, mint egy eszköz, ami több is lehetne. A nagy iPad-ek tekintetében pedig kifejezetten rosszul gondolja a dolgokat, de ez legyen egy későbbi történet..."

Úgy érzem, eljött az ideje, most van az a bizonyos később!
Vajon akkor és ott mire gondolhattam? Hát a meghajtásra, az erőműre, az ott lapuló, bivalyerős szilícium alkotásra. Na nem a Mini-ben lévőre gondolok itt, hanem a nagyokra.
A nagyokra, amikben M1 dolgozik, vagy ha tekintjük az idei kínálatot is, akkor már M2.

Nyaralás újratöltve

Előzetes információk:

Pár évvel ezelőtt édesapámék mesélték, hogy fiatal házasokként voltak nyaralni Visegrádon. Ekkor elhatározás született, nézzük meg magunknak. Elterveztük, hogy míg húgaim táborban vannak, addig megcsináljuk az első, úgymond gyerek-mentes nyaralásunkat, szüleimmel, bátyámmal és feleségemmel, természetesen velem az élen.
Egy autóval mentünk és a környék, valamint a körülötte lévő lehetőségek ihletet adtak: Ide vissza fogunk jönni, motorokkal! Nos, arról a kalandról szól a két évvel ezelőtti történetem, melyet megosztottam itt veletek is. Az esetleges érdeklődés fenntartása érdekében annyit elárulok előzetesen, hogy abban a történetben szerepelt ugyan egy tréler, de ebben kettő is lesz…
Ez rutinná nőtte ki magát, az elgondolás szerint ide minden évben megrendezzük a motoros nyaralást, ami a tavalyi évben sem volt másként és az ideiben sem lett volna. Azonban, ha minden terv szerint alakul, nem született volna meg ez a történetem, írott formában.

Apple Hungary

Elkövettem egy hibát. Jelentős hibát.
Leadtam egy rendelést az iStyle-on keresztül. Valamivel több, mint 540.000-et kellett előre utalni.
Azért rajtuk keresztül adtam le, mert jófej akartam lenni. Hasonló berkekben dolgozom így tudom, hogy részesedés jár nekik.

Ha ugyan ezt a konfigot megrendeltem volna egyenesen Kaliforniából, semmivel nem lett volna drágább. Viszont 1-3 munkanap a szállítás. Nem úgy, mint az iStyle esetében...
2 hete áll náluk a pénzem és semmi információ. Felhívtam őket. A válaszuk alapján ők ezt már megrendelték, mert nekik pont nincs készleten, és most kapaszkodjatok meg: "Szállítási idő várhatóan 8-12 hét"!!!

Több, mint fél millióm van náluk és várjak 2-3 hónapot? Hát Kínából előbb megjönne!!! A röhely az egészben, hogy állításuk szerint nekik sincs semmi információjuk arról, hogy hol tart a rendelés. Én meg itt ülök a monitor mögött és tehetetlen vagyok.

Ez felháborító, így felhívom a figyelmeteket, ha Apple készülék vásárlásán gondolkodtok: Felejtsétek el Magyarországot! A gyártótól sem kerül többe, de hamarabb ideér!

Letiltott iPhone teendők

Sziasztok!

Ismervén a bennem szunnyadó agresszív, cselekvésre elszánt énemet, a saját lelki nyugalmam érdekében úgy döntöttem, előbb kérdezek, mint cselekszem.

Bátyámnak vettem egy iPhone SE2020-at augusztusban. Tegnap a szolgáltató letiltotta.
Nekem 3 dolog áll rendelkezésemre, mint tudás:
- Az eredeti tulaj telefonszáma,
- A helyszín, ahol találkoztunk,
- Nagyjából a kinézete.

Az lenne a kérdés, mit tudok ilyenkor tenni? Mit érdemes megpróbálni, milyen sorrendben?
Előre is köszönöm a segítséget!

Motoros sztorik #02

A két napos index csere

Legutóbbi sztorit azzal zártam, hogy átültem egy XF-650 típusú Suzuki FreeWind-re. Ez a történet pedig azt meséli el, hogyan generált egy irányjelző meghibásodása kétnapos munkát.

Történt ugyanis, hogy ismét Visegrádra gurult a család. Nem, most nem volt semmi malőr, ám hazafelé, mikor elváltunk Édesapáméktól, jelezték felém, hogy a jobb hátsó irányjelzőm bizony nem működik. Mit volt mit tenni, hazáig utasom, vagyis feleségem vette át a jelzőrendszer szerepét. Mivel későre járt, a munka csak másnap kezdődött meg.

Első nap

Azt már a gép megvásárlásakor láttam, hogy nem a gyári irányjelzők vannak rajta. 3 csavart jellett eltávolítani a búra leemeléséhez, és akkor jött a szembesülés: Nem az izzó ment tönkre. Ugyanis a komplett izzófoglalat le volt szakadva, mind a két vezetékről, ezt máig nem értem. Nem gondoltam valami túl nagy költségű dologra, így elmentem az indexboltba, kezemben a foglalattal. Ott rossz hírt kaptam, ugyanis az átszerelt irányjelzőm izzófoglalata nem volt sztenderd, így olyan foglalat, ami kompatibilis volt az izzóval, nem fért volna be. Tehát nincsen!
Akkor nincs más hátra, meg kell javítani. Nem ígérkezett egyszerűnek, de mivel részben vezérléstechnikában dolgozom, nem áll távol tőlem a forrasztás. Elkezdtem hát, a foglalat új vezetékeket kapott, de mivel nem volt otthon megfelelően vékony, így tartottam tőle, hogy a visszahelyezés nem fog könnyen menni. Nyersen még lepróbáltam munkámat és hibátlannak bizonyult, ám felszereléskor való próba alatt rövidre zárta a motor elektromos rendszerét, így az első kezem ügyébe kerülő dologgal (csípőfogó) véget vetettem az index karrierjének.
Sajnos könnyen dühbe gurulok, így elhatároztam, hogy ezen rendszer végett nem vagyok hajlandó ismét megbontani a motort. Visszamentem hát az indexboltba és kinéztem egy szép darabot, teljes szettet. Előre és hátra, ha már cserélek, akkor cserélek! Ez azonban egy LED-es rendszer volt, így előre tudtam, meglehet, nem fog végetérni egyhamar a munka.
Szétszedtem a gép hátulját, és eltávolítottam az ott lévő irányjelző házakat. Ekkor jött a következő pofon: Az index gyári házához egy megfelelően kialakított műanyag segédalkatrészt alkalmazott a gyártó, mely pozícionálja és megtartja a lámpákat. Az új (illetve köztes) rendszer azonban a gyárinál vékonyabb menetes szárral rendelkezett, így az évek alatt ezt a műanyagot kikoptatta és konkrétan több darabra hullva jöttek le. Így megfogtam egyet, összeszedtem minden darabkáját, majd gép elé ültem, Inventorban megterveztem, és 3D nyomtatóval kinyotattam az új darabokat (mindjárt kettőt, ugye). Ragaszkodtam a gyári kinézet pontos lemásolásához, mert az új indexek menetes szára vastagságra megegyezett az egykori gyárival.

Július 01-től ÁFÁ-t mindenre!

Én megértem, hogy kizsákmányolt népünkről Hazánk felsőbbjei még több bőrt akarnak lehúzni, de a tegnap délután történt eset azért kiborító.

Törvényt hoztak, miszerint 2021 Július 01-től minden külföldről rendelt tételért (akár 1 USD az ára, akár több) áfát kell fizetni, 150 EURÓ felett pedig VÁM-ot is. Tiszta sor, fel lehet fogni. DE! A pofátlanságnak is van határa (avagy a fóf*sznak is van vége!).

Történt ugyanis, hogy kaptam egy értesítőt, miszerint csomagot vehetek át a helyi Posta hivatalban. Ez már megszokott volt, noha bosszantó, mert eddig 2021-ben nem fordult olyan elő, hogy házhoz hozták volna, holott házhozszállítást fizettem. Már-már törzsvendég vagyok a Postán :)

Ez az értesítő azonban más volt. Írták ugyanis, hogy 150 HUF lesz rajta az áfa, amit be kell fizetni. Utána jártam a dolgoknak, egy kemény 699 HUF tételről volt szó, házhozszállítással együtt lehetett ~1300 HUF.

Segítség, megloptak!

Komolyan. Ez tényleg segítség kérés.

Történt ugyanis, hogy múlthét szombaton a Jófogás nevű Online piactéren kinéztem magamnak egy gépet. Az eladóval folytattunk pár levélváltást, a köztünk lévő távolság végett a futárszolgálatra esett a választás és Ő ragaszkodott az előre utaláshoz. Én nem.
Azonban hajthatatlan volt, nekem pedig nem állt módomban elszalasztani egy ilyen lehetőséget, így miután elküldte nekem fényképeken a Személyi igazolványának és Lakcímkártyájának mindkét oldalát, belementem a dologba. Először PayPal-t akartam használni, mert azt ismerem és tudom, hogy ha baj van, Ők intézkednek.
Amit viszont nem tudtam, hogy Pay-Pal-ról nem lehet mezei bankszámlára utalni, csak sajátra.

Ekkor történt kettőnk között egy telefonbeszélgetés.

Így elkövettem azt a végzetes hibát, hogy előre utaltam (Bankon belül). Köszönöm, nem kérek kioktatást, azt már megkaptam magamtól!