Hirdetés

E39 blog 4. rész

Első rész
Második rész
Harmadik rész

Az előző rész ott ért véget, hogy sajnos kisség átvertek. de ez van. Az élet megy tovább, és az autónak is kell. Javára írom azonban, hogy azóta visszautalt még 30k-t, szóval összesen 60000 Ft-ot. Nagyjából így mondhatni kártalanított. Igaz, utóbbihoz feleségem „intézte”. 1 hónap eltelt, és nem érkezett utalás a számlámra, pedig megígérte a fennmaradó részt. A feleségem megunta a dolgot, és tudtomon kívül a vállalati FB és Google profilja alá is írt értékelést. Amikor mondta nekem, csak legyintettem. Nos nem így volt, másnap a számlámon volt a pénz, csak vegyük le az értékeléseket. Nem mondom, egyetértek a dologgal. De igazából a feleségem nem írt valótlant……
Mint írtam, a kollegám eladta a felniket, el is mentem megnézni. Tökéletes nyári gumikkal voltak szerelve, egy fél szezont futottak. Nem is sokat gondolkoztam, megvettem a kocsira. A télieket úgyis ki kell dobni, a bal elsőnek hangja is volt. A vétel másnapján fel is rakattam őket egy helyi gumisnál, még centírozni se kellett.

Segítség kérés: gyári zenére erősítő

Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy BMW e39, "kis zenés", tehát nincs gyári erőlködő.
Mivel ragaszkodom a beltér egysége miatt a gyári fejegységhez - esetleg egyszer veszek egy 2din tipusspecifijusat - , így nincs az erőlködőnek rca kimenetem. Olvastam, hogy van egy jelátalakító nevű cucc, amit a hangszóró kábelre kötve lehet jelet adni az erősítőnek.
Nos ebben kérnék segítsége.
- Ki milyet ajánl?
- Pontosan hogyan kell bekötni? Egy gyors paint rajzot megköszönnék :)
- A hangszóró, aminek megpatkoljuk a kábelét az halott lesz, vagy egy "Y" ággal lehet adni a jelet az átalakítónak és a hangszórónak is?
- Ha így megszűnik a hangszóró, akkor hova kell kötni, hogy ismét életet leheljek bele? Erősítőre rákötöm ?
- Automatikus ki-bekapcsolást meg lehet ezzel a cuccal oldani? Ha igen, milyen módon? Nem lenne szerencsés, ha mindig menne az erőlködő....

Egyáltalán való ez valamire?
Szerencsére jó helyen van a hangszóró, aminek a kábelét használni kell, mert csomagtartóban a tetőkárpitban van 2 :D

E39 blog 3. rész

Első rész
Második rész

Az elmúlt időszak elég eseménydúsan telt. Sok dolgot megcsináltunk az autón, de sajnos történt valami, ami rosszul érintett. De ne ne szaladjunk ennyire előre.
Szóval elkezdtünk mélyebben belemerülni a témába, mi lehet a probléma a géppel. A történetet 2 részre osztom, igaz, időbeli átfedések vannak benne. Volt egy győri kalandom Sanyi „komámnál”, illetve itthon egy elektromos „problémám”, amit sikerült orvosolni.

Írtam ugye, a kartellecsapató rendszer kompletten cserés, azonban a lambda szondákat nem igazán akarom egyelőre cserélni, mivel sok helyen írták, az említett szelep csere (PCV) lehet orvosolja a problémát. Ugyanúgy, mint az olajfogyasztást is. Emellett tervbe vettem egy szelepszárszimmering cserét, komplett fék cserét, rögzítő fék cserét, továbbá mivel csöpög, a hűtő cserét is, sőt, mivel gyanúsan nedves mindig a kiegyenlítő tartály felső pereme, azt is cseréltetni akartam. Továbbá elöl a 2 axiál kopog, azt is kiakartam dobatni a gépből.
Fel is vettem a kapcsolatot Sanyi „komámmal”, kértem tőle árajánlatot, és persze mondtam neki, a munkadíjat se feledje, mivel ugye ebből él. Ez utóbbi a későbbiek tükrében fontos momentum, mert kaptam azt a megjegyzést, hogy könnyű, ha ingyen csinálják az autómat. Mndig mondom, állapítsa meg a munkadíjat, mindig ki is fizetem, sőt, rendszeresen segítek neki és Pilu komámnak is.
Írta is, 140 000 Ft anyagár mellett 60 000 Ft munkadíjjal 200 000 Ft lesz összesen a fent említett szerviz. Szerintem egy teljesen korrekt ajánlat. Mondta is, mivel van neki Kecskeméten dolga, el is tudja vinni az autót, az övét itt hagyja. Így is volt, egy keddi napon találkoztunk, megvolt az autócsere, elökörködtünk estig, majd elment az autóval és a 200 000 Ft-al.
Szerdán vagy csütörtökön hívott, van egy kis probléma, a viszkólapát nem jön le, szét kell törni a hatásfokozót ( cirka 30000 Ft-os alkatrész) , mert nem fér hozzá rendesen. Mondom, ez van, nem vagyok boldog. Azt mondta, kifizeti, erre én mondtam, majd megbeszéljük.
(BMW M525TUB – M54 hűtő ventillátor hatásfokozó)

E39 blog 2. rész

Első rész

Előző cikkeimben leírtam, hogy eladtam a „szopórollert”, és egy másik autóba ruháztam be. Mivel elég kedvező áron jutottam hozzá, reményeim és terveim szerint mire teljesen rendbe rakom, nem fog sokkal többe kerülni, mint a piaci értéke.
Nos november végén megvettem a járgányt, komoly beruházást nem terveztem decemberre.
A legsürgetőbb a szelepfedéltömítés cseréje volt, mivel eléggé kellemetlen az utastérbe betóduló füst/szag meleg motornál, álló helyzetbe. Ezért vettem is gyorsban szelepfedéltömítést, természetesen a csavartömítésekkel együtt, komplett készletet. Mivel hirtelen ötlet volt, hogy most van időnk essünk neki, várni kellett az alkatrészre, reggel rendeltük, délutánra ígértek. Be is álltunk Pilu barátomhoz, leszedtük a szelepfedelet, majd elmentünk vidékre ameddig vártuk az autósbolt jelzését, mivel Pilu faterja autójára (WagonR+) vett bontott önindító nem működött, az eladó visszaadta a pénzt. Ez csak azért fontos momentum, mert lentebb látszódik, az autó ott állt egyhelyben, rajta az aknán vagy 4 óráig, és piszok nagy szerencsénk volt. Miért? Mi balfaszok nem húztuk be a kéziféket, nem hagytuk sebességben, pedig soha, de soha nem hagyjuk úgy. Nos amikor megérkeztünk, valamit kerestem a csomagtartóban. A kocsi megindult. 1.6 tonnát megfogni nem lehet. A kerék minimálisan jobbra tekerve, és hupp. Bele az aknába. Nem esett bele konkrétan, az akna vasalata sarkában állt meg a kerék, de hajszálon múlt. Most mi legyen? A gumivészesen összenyomva, ha elsurran, akkor búcsúzhatok a lököstől, hűtűtől, küszöbtől….
Szerencsére Pilunak volt egy ötlete. Szelepfedél ugye nincs rajta, de rükvercbe rakva az autót ráindított, de csak éppen megpöccintette. Az autó kiugrott, semmi se sérült, én könnyes szemmel ölelgettem a komámat :D De ha ez akkor történik, amikor oda vagyunk….
Nos kicserélve a szelepfedél tömítést vártam a csodát, ami nem következett be. Csak jött be a szag és a füst, igaz csekélyebb mértékben, de ugyanúgy az „2-es hengersor” első szondája ázik. (Aki nem tudná, és megszólna, nem V motor, tudom, sor6. A 6 henger 2 hengersorra van bontva, 2 katalizátor, 4 lambdaszonda) Nos addig nézegettük, többször is belebújva, hogy meglett a probléma. A műanyag szelepfedélen volt 2 repedés. Szerencsére itt, Nagykőrösön van egy nagyon korrekt úriember, aki csak E39-el foglalkozik, 10000 Ft-ért adott egy hibátlan szelepfedelet. December 24.-én délelőtt fel is raktuk. A probléma ezzel megszűnt, igaz kellett idő, mire minden kiégett.
Nos időközben lebontottuk a rákókányolt csomagtérajtó burkolatot. A köteget látszik piszkálták. Az egyik rendszámvilágítás nem működött, egyelőre hídba kötöttük. A köteget cserélni akarom benne. A rákókányolt csomiajtó burkolatot kibasztam ahogy volt, veszek komplett szettet. A hátsó ablaktörlő motor döglött úgy néz ki. Az ablak – amit ugyanúgy beragasztottak – kerettel együtt cserés, ha nyitni akarom, de menthető. Mivel a csomiajtó rozsdamentes, így helyreállítom majd.
A leszakadt hővédőt visszaraktuk.
Vettem 2 darab gyári tompított foglalatot (kecskeméti BMW-nél. Nos ügyesek voltak. Először kaptam egy tompított, majd egy távolsági foglalatot, majd cserélték megint egy távolságira. És engem néztek hülyének :D Végül rendeltem egy kimondottan bmw webshopról egyet, összesen 15k-ba került a project, de ezt a purhabos, rázós xenon trafós kókány valamit kibasztam belőle.
Az első PDC egyik szenzora megdöglött, a diag jelezte is melyik. Szerencsére egyik fórumon írták, az Alis szenzor is tökéletesen jó, küldött is egyik arc 2 db-ot 1000 ft/db áron. Tényleg jó, rendeltem is gyorsban 4 darabot tartalékba.
Ahogy jártam az autóval, pár hibára fény derült. Január elején el is mentem Győrbe, Sanyi komám csinált egy állapotfelmérést és egy olajcserét. Megmondom az őszintét, rosszabbra számítottam. Lehet, hogy első pillanatra elrettentőnek tűnhet, de egy 19 éves autónál nem horror.
Ahogy jeleztem is neki, csípi az olajat. Mondjuk eléggé. 1000 km/7 deci. De semmit nem veszek észre rajta. Nem füstöl, nem kormol. Első körben a kartelllecsapatót cseréljük, és a szelepszárszimmeringeket. Ha nem segít, akkor van egy trükk, o2pilot mod, M54-en segít, megcsináljuk azt. A 2 első lambda cserés, dobálja a motorchecket. Körbe kell fékezni, és a rögzítőfék pofái is cserések. A hűtő csöpög, a vízfogyást ez eredményezheti. Cseréljük. Azonban a kihajtások szárazok, a hajáslánc jó. A váltóba, difibe kellett 2-2 deci olaj. Az összes alkatrész kb. 120 000 lesz, plussz munkadíj, ami szerencsére viszonyunkat tekintve nem sok. Sajnos, amitől féltem, az jobb oldal légzsák kábelein semmit nem láttunk, dobja rá a hibát, szóval szereznem kell egyet, olyan 10 000 körül adják. Elvben, ha ezeket megcsinálom, májusban gond nélkül mehet a műszakira, utána már csak a csomiajtó, a belekókányolt FL előtti ködlámpa cseréje lesz hátra. A fényszórókat meg akarom nézni egy szakival, valami nem stimmel, a jobb oldalinak az egész belseje mozog, eltörhetett valami fül belül. A segéd vízszivattyúra hibát jelez. Ez azért felel, hogy álló helyzetben meleg hűtővízzel tudjak fűteni. A klímapanelen van kapcsolója. Viszont maga a funkció működik, egyelőre ezzel nem foglalkozom.
A kocsi fogyasztásával elégedett vagyok, városban 10-11 liter, pályán 140-es sebességgel olyan 9 liter az átlag. Egy 1600 kg-os, 2.2-es 170 LE-s benzineshez ez nem rossz átlag.
Eléggé jó kilátások vannak idáig, remélem egyéb meglepetést nem fog a vas tartogatni.

Felszálltam a szopórollerre 4. rész: Az új project

Első rész
Második rész
Harmadik rész
Előző bejegyzéseimben azt taglaltam, hogy egy öreg, 300 000 Ft-os autóval milyen utat jártam be, hogy talpra állítsam. A művelet mondhatni sikeres volt, utolsó irományom óta semmi baja nem volt a kocsinak, csupán az önindító szalajtott egyet melegen néha, a hengerfej hiba odabaszott neki. Jövőre terveztem a jobb küszöb és a hátfal hibás részeinek a javíttatását, és a beltérben cseréltem volna pár elemet. De nem így történt.
Mint írtam, agyaltam rajta, hogy eladom, és belekezdek egy új projektbe. Nem igazán voltam döntésképes, nem tudtam mit tegyek. Végül felraktam a FB Marketplacera és a Használtautóra. Volt is megkeresésem, nem sok, de nem is kevés, nem tudom mi az átlag, de mindenki azt akarta, valamit számoljak be. Itt az első szériás A140-es Mercitől – ami annyira hitvány konstrukció, hogy még én se vállalom be – az elektromos kerékpárig minden szóbajött. Persze volt a 200 Kp és hozd is el üzenet. Az autó persze nagyon nem akart elmenni.
A kedves feleségem az autó nálunk töltött ideje alatt másodszorra elvitte az autót. Én melóztam. Kétségbeesetten felhív, nem tudja leállítani. Forog a kulcs. Volt káromkodás. Szóltam haveromnak, hogy ugorjon már el, nézze meg. Valószínű kapcsoló megdöglött. Lefullasztotta, aksisarut levette, megvárja, hogy leteljes a 4 nap melóm.
Nos lebontva a burkolatot azt láttam, hogy a gyújtáskapcsoló betét – aki nem tudná, nem a kulcsos kapcsoló, hanem az arra erősített bakelit végű elektronika, amit lényegében a kulcsos kapcsoló végén lévő pöcökkel kapcsolgatsz. Ha a kulcsot berakod, hogy az EWS chipet lássa az autó, akkor egy csavarhúzóval kapcsolgatva indítható az autó – ment tönkre. SOS-ben persze nem találtam a környéken, Szentesen leltem egyet. Elmondása szerint ugyanúgy E36 M43B16-ból való. Elmentem – megvettem, mivel jöttek velem a gyerekek és a feleségem is így beülve egy cukrászdába sütiztünk is – hazajöttem, összeraktam, és megpróbáltam a fent leírt módon csavarhúzóval indítani. Nem sikerült, csak gyújtás van, de nem indít. Na mondom fasza. Megnéztem a kulcsos kapcsolót is, semmit se csinál, az is cserés. Ami persze öröm, hogy célszerű kormányoszloppal cserélni, mert kegyetlen hülye módon van rögzítva, a helyszínen is ki le lehet szedni, de nem kívánom senkinek.
Nos itt bevallom, megfordult a fejembe, hogy alágyújtok. Főleg, amikor hívott egy fószer, hogy jönne megnézni :D Mondtam neki, hogy technikai okok miatt nem aktuális……
Nos kíváncsiságból rádugtam a diagot. Kár volt, motorvezérlő hibát írt. Nos itt szerintem öregedtem pár évet, arra a napra abba is hagytam mindent.
Szerencsére megosztva egyik kollegámmal a történteket felvilágosított, hogy van egy nagyon jó barátja, aki E36 guru, megadja a számát, beszél vele, segít. Így is volt. Felvázoltam neki a történteket, azt mondta, semmi gond, a kábel a hibás, amit vettem. Hozott is egy másikat, azt berakta, és indult az autó. Madarat lehetett velem fogatni! Mondom neki, akkor már csak a kulcsos kapcsolót, a zárbetéteket és az EWS modult kellene cserélni. Mondja minek? Fogta, valamit piszkált rajta, összeakaszotta és ……… működik. Na örömöm a tetőfokára hágott. Jócskán megfizettem a fáradozásait, el se akart annyit fogadni, meg megkapta mellé a gyári lámpáimat, mivel az övén a búra hibás volt. Mindenki jól járt, főleg én……
Pár nappal később a munkahelyemen egyik kollégám megkeresett, hogy kellene neki az E36. Eléggé jó összeget ajánlott érte, ami hibái vannak korrekten felsoroltam neki. Belecsaptunk egymás tenyerébe, megegyeztünk. Fiatal gyerek, jó lelkű, mindig küzdött de olyan autókkal, amihez képest a E36 megvételekor patika lett volna. Megegyeztünk, hogy lefoglalózza, és December 02.-én kifizeti a teljes vételárat. Addig persze nálam marad a paripa.
Én is nézegettem az autókat, mi legyen. Végül a E39 és az E46 kombi mellett még az MK3-as FL Mondeo maradt a „versenyben”. Voltak kritériumok, de a legfontosabb az , hogy kombi legyen.
Nézegettem is párat, volt a HAHU parkolóban jópár mindhárom típusból, diesel és benzines vegyesen. Gondoltam megvárom már akkor hogy kifizesség teljesen a 36-ot, jön az év végi bónuszom, plussz van is itthon erre fordítható keretem, szóval így volt választék jócskán.
Nos a napokban feltünt, hogy az egyik autót eléggé „leakciózta” az eladó, konkrétan 250 000 Ft-al. Itt volt szomszéd városban az autó, egy 2001-es E39 kombi, benzin, M54B22, 170 ló. Akkora kaszniba nem egy erőgép, de elég. Csodát nem vártam ennyiért, konkrétan 540 000 Ft-ért, de meg kellett néznem. Fel is hívtam az illetőt, elmondta, műszakilag lényegében rendben van, egy bal hátsó silent csere kell, mert nyikorog, továbbá az előző tulaj nem vett bele egy 2000 Ft-os gumiédert, hanem elegánsan a csomiajtó külön nyíló ablakát beszilózta. Persze így az nem nyílik. Mármint az üveg, az ajtó igen :D A kocsit nem régen vette, de valami másba akar kezdeni, meg kapott céges autót egy vadonat új Dacia Duster személyében, ezért feleslegesség vált.
Hát mondom ha ennyi a baj, akkor egye fene, megnézem. Szóltam is Pilu komámnak, hogy át kellene ugrani Ceglédre.
Egy teljesen normális család volt, a fickó is rendes. Nézzük az autót, eléggé jó tényleg, könnyen indul, szépen jár. A légzsáklámpa világít, elmondása szerint ablakemelő szerkezetet cserélt jobb elöl, azóta világít a lámpa, mivel nem volt összedugva a csatija. Amit észrevettem, hogy a szelepfedélnél csöpög az olaj, rá a hővédőre, ami minimálisan bekeveri az utastérbe néha. De az extrák működnek – elektromos ablakok, klíma, tetőablak, ülésfűtés, tempomat etc. Belülről rendben van teljesen, nem rozsdás. Az előző tulaj a H7-es izzókat egy fos xenonra cserélte, de ugye ez illegális is, és persze kókány meló, ezt ki kell halogénre cserélni, de nagyjából ennyi a baj. Szóval lesz ami lesz, megvettem, egy eléggé jó, elvben rozsdamentes, nem rosszul felszerelt FL E39-et.

Felszálltam a szopórollerre,avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom 3.rész


(Nem, nincs kiégve az izzó, csak a projektor visszaverte a vaku fényét)

Igazából csupán azért adtam ezt a címet az írásomnak, mivel a történet folytatása. Szerencsére a klasszikus szívás már/egyelőre elkerül. A verdát gond nélkül használom, utolsó irományom óta voltam kétszer Budapesten és egyszer Győrben vele, meg persze a szokásos napi használat, városon belül, esetleg amikor dolgom van a szomszéd városokban. Amikor 4 napig melózok, áll az autó, de amikor szabadnapon indítom, pöccre indul, nincs vele gond.
Persze ettől függetlenül van pár dolog, amiről írhatok.
Nos ott maradt abba a történet, hogy a pályán a tükröm kapott egy sallert, ezért felhívtam egy Pest környéki emberkét, aki kizárólag E36-al foglalkozik, bont, szerel etc. Nem volt számomra meglepő, hogy van Neki Montrealblau jobbos tükre. Egy szép napon 12 óra éjszakai műszak másnapján fel is kerekedtem, hogy beszerezzem tőle az alkatrészt. 12 órára mondta, hogy a telephelyen lesz.
Odaérve pikk-pakk felrakta a tükröt, de kellett még pár apróság, ha ott vagyok. Az ú.n. gyújtáskapcsoló betét, ami egy bakelit bizbasz rajta egy csomó tyúkbél, csereérett volt nálam, mert a bakelit elkopott. Néha üresen forgott a kulcs, ki kellett venni majd újra berakni, hogy jó legyen. Ez is megjavult, hibátlan volt, amit adott. A vezetőülés felöli ajtókárpit alatt a szivacsszigetelés az enyémben eléggé viseltes, vettem egy hibátlant, mondjuk azt még nem raktam be. Kellett 2 hátsó övcsat, egyiknek én törtem el a műanyag burkolatját, amikor kivettem az ülést egyszer, mondjuk attól hibátlanul működött, a középső nem is volt benne.
Aminek a legjobban örültem, a viszont a következő:
A kocsi megvétele után az első esőzéskor szomorúan konstatáltam, hogy az ablaktörlő végállása nem az igazi, beleér az ajtóba, kopog, mint a harkály. Vételkor, mint funkciót le ellenőriztem, persze nyitott ajtónál, ezt nem vettem észre. Magát a kart levettük, amikor levélrácsot cseréltünk, vissza is raktuk a helyére rendesen, de ha lentebb tettük volna akár egy foggal is a racsnin, akkor nem nyílt volna a motorháztető. Én arra gyanakodtam, hogy a mechanika a kopott. Ameddig nem rendeződött, ideiglenesen egy kisebb lapátot tettem rá ( a gyári méret 500 mm, a 400 mm-es tökéletes volt. Nem is zavart igazából). Nos felhoztam a bontós komának, hogy kellene egy mechanika, mert ilyen bajom van. Erre felvilágosított, hogy csupán a karral van a gond, a rugó elgyengült benne. Le is szedtük egyikről a sok közül, felraktuk az enyémre, és láss csodát, jó lett a végállás. A kart ugyanabba a pozícióba raktuk, ahol volt, szóval nem az volt a probléma forrása. Elő is került a csomagtartóból a rendes, vadi új 500-as lapát, tökéletes minden fokozatba.
A napokban jó idő volt, nekiestem és rendesen kitakarítottam. A legnagyobb kihívást a csomagtartó jelentette, mivel azzal még nem foglalkoztam, ami a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy az előző tulaj se. A végeredmény eléggé vállalható lett, egy vastag olajcsík nyom maradványa még ott figyel halványan, de azt a következő nekifutásra remélem teljesen eltüntetem. A sízsákot is kivül, belül eltakarítottam benne.
Itt vettem észre, hogy a csomiajtóban levő zárból hiányzik az alsó rögzítőcsavar, ezt pótolva meglepően könnyen csukódik már az ajtó. Pedig majdnem megrendeltem az új teleszkópokat. Bekerültek a megvett hátsó övcsatok is.

Felszálltam a szopórollerre,avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom 2.rész

Előzmény
Előző irományom miatt kaptam kommentben hideget, meleget. De nem baj, mindannyian különbözőek vagyunk.
Azóta pár dolog történt velem, gondoltam megosztom.
Nos a gyors hengerfejcsere nem hozott eredményt, sajnos ugyanúgy szórakozott az autó. A vízhőfokingadozás, bekeményedő csövek, a fogyó víz és a füstölés egyértelművé tette, szopacs van.
Szóval Sanyi komámmal egyeztetve megint nála landolt az autó, de szoros volt az idő, hétfőn vittem az autót, kedden tudta szétszedni, de csütörtökön költözött végleg Győrbe. Elvitte a hengerfejet gyorsan a gépműhelybe, javíthatatlan, a szelepnél van végig repedve. Keresni kell gyorsan valamit. Szerencsére Kecskeméten találtam kemény 15000 Ft-ért hengerfejet.
Kedd este el is hozta Sanyi a hengerfejet, de nem tudtuk – az idő szorítása miatt – gépműhelybe elvinni. Kérdem mi legyen. Letakarítja, átnézi, véleménye szerint jó. Legyen, rakjuk fel, másnem komplett motort, indíthatót találtam Győrbe, legrosszabb esetben eljuttatom oda.
Rá is került a hengerfej, szépen indult, persze új hengerfejtömítést kapott, és 4 új gyertyát is. Pár bosszantó apróság volt persze, miért ne lenne: a kipufogósor tömítésnél 2 csavar bele volt szakadva, azt nem mertük, tudtuk cserélni, mert semmi kiszedő, fúró nem volt már Kecskeméten. A termosztátnál egyik csavar dettó. A leömlőnél kicsit kifúj, valamit ki kell majd találni, a termosztátnál azonban nem szivárog a víz, nincs baj.
Összeraktuk, pénteken pedig indultunk Győrbe, segítettem pakolni neki. Mondtam, hogy én ezzel megyek, akármi lesz, derüljön ki jó-e, másnem otthagyom Nála.
A győri út alatt semmi nem történt, szépen ment oda-vissza az autó, a hengerfej probléma megszűnt. De persze ne legyen az örömöm maradéktalan, a hidrotőkéknek hangja volt. Valószínű régóta álltak. Sebaj, úgyis mennem kell Győrbe Sanyihoz valamelyik héten.
Nos ez meg is volt most a hétvégén. Ameddig Sanyi édesapjával az új szerelőaknáját betonoztuk, Ő nekiesett a gépnek. Kicserélte a hidrotőkéket, szelepszárszimmeringeket, a termosztátnál a beletört csavart kifúrta, és kicserélte a régóta esedékes jobb első ABS jeladót. Ez utóbbi volt a legtöbb idő, mivel gyári volt benne, úgy kellett kifúrni, levágni. Megküzdöttünk vele. Az olajat és a szűrőt is lecseréltük benne, igaz augusztus elején volt olajcsere, de 2 hengerfejlevétel után nem ártott. Eléggé szutykos is volt mit ne mondjak. Vettem egy új sapkát is a kiegyenlítő tartályra.
Nos hazajöttem vele, ABS működik végre, és úgy néz ki jó is lesz. Persze a autópályán egy eltévedt kavics vagy akármi is volt a jobb tükröm burkolatát leverte. Miért is ne gondoltam. Szóval most keresek egy Montrealblau jobbos elektromos tükröt ha van valakinek. Az se baj ha párban van :D Most ha minden jól megy, egyelőre nem akarok csinálni semmit rajta. Beleköltözött a fejembe a gondolat, hogy eladom és belevágok egy másik projektbe, megtetszett ez a felújítgatás. Persze bukok rajta, de ha úgy fogom fel, ez lesz az új hobbim, akkor más a gyerek fekvése, minden hobbi költséges. Pontosan nem tudom mire akarom, vagy egy Audi A6, vagy egy E34 vagy E46, esetleg Mercedes C. Lényeg hogy benzines legyen. Amit máshogy csinálok, hogy esztétikailag nem akarok rá költeni, persze egy polír belefér.

Felszálltam a szopórollerre, avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom

Bevezetés

Tudom, ez egy tech. oldal, de mivel mindenféle témában születnek cikkek, úgy gondoltam leírom az én történetemet, legalábbis ahogy eddig alakult. Leszögezem az elején, valamennyire tudatos volt a döntés, hogy ilyen olcsón veszek egy autót. Vehettem volna többért is, de ennyit szántam rá. Tudom hogy vannak sokkal egyszerűbb típusú autók is, de emellett döntöttem. Nem érdekel, egy autóra milyen márkajel van írva, nem vagyok száguldozó típusú ember, aminek 4 kereke van és nem ázok benne, mindegy hol vagy kik gyártják Nekem megfelel. Szóval mielőtt megszólna valaki, nem azért vettem meg ezt az autót, mert az adott márka tagja, és mindegy milyen sz@r, de az a lényeg hogy BMW, hanem egyszerűen megtetszett.
Szóval az egész úgy kezdődött, hogy a kedves feleségem lényegében kitúrt a autónkból, ami egy 2007-es Ford Fiesta. Valamit vennem kellett, hogy amikor úgy adódik, én is eltudjak menni a gyerekekkel A-ból B-be. Nem nagy távolságok ezek, városon belül, néha a szomszéd városok.
Mivel olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy van 3 nagyon jó barátom, aki segít, legyen az autószerelés, akár fényezés, mondhatni könnyen választottam egy felújítandó példányt. Be kell vallani, ha nem lennének ezek az emberek az életemben, akkor se anyagilag, se idegileg nem bírtam volna…..
A folyamatok nem mindig kronológiai sorrendben vannak, néha 1-2 hónapot előre vagy visszalépek, mikor milyen esemény vonz magával egy másikat.

IAA 2017 Frankfurt

Voltam olyan szerencsés, hogy idén kijutottam az idei frankfurti autószalonra. azt tudni kell, hogy a kétévente megrendezésre kerülő frankfurti Nemzetközi Autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung) a világ egyik legjelentősebb autókiállítása.
Egy napra mentem, reggel 7-kor indult a repülő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, körülbelül 90 perc repülőút után szálltunk le Frankfurtban.
Maga a kiállítás óriási területen fekszik, lényegében esélyem nem volt alig több mint 6 óra alatt bejárni, de amit tudtam megnéztem. A tömeg óriási volt, az, hogy beüljek pár autóba szinte lehetetlen volt, de azért néha sikerül bepattannom pár, a közönségnek érdektelen járműbe.
De beszéljenek a képek helyettem, nem vagyok riporter :)

(némelyik kép elfordítva jelenik meg a böngészőben, sorry)

Az AMG Project One a színfalak mögött:

Iphone audio lejátszása OpenWRT és Shairport Sync segítségével

Megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy az Iphonem hangját kellene valahogy a Hifin lejátszani, lehetőleg vezeték nélkül. Mivel van itthon OpenWRT-s eszközöm, és olvastam már valahol, hogy USB hangkártyával lehet hangot kicsikarni belőle, ez irányban kezdtem el keresgélni, és szerencsére sikerrel is jártam.
Megtaláltam az u.n. Shairport Sync nevű szolgáltatást, ami elméletileg megfelel erre a célra. Fel is raktam a szükséges csomagokat:
- shairport
- shairport-sync

Miután ez megvolt, megnéztem, egyáltalán maga a szolgáltatás fut-e már. Újraindítottam az eszközt - jelen esetben egy BananaPI M1 OpenWrt Chaos Calmer 15.05.1 (suste build) - elindítottam a Zene alkalmazást, és ezt láttam: