Hirdetés

E61 blog 2. rész

[Előző rész]

Hirdetés

Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem világít egyelőre minden nap másik hibakód, persze ez változhat :D

Szervízek
Nos ott hagytam abba, hogy beterveztem a lengőkar és axiálok cseréjét, amit sikeresen el is végeztettem, mellette volt pár apróság, 1 pár gumiharang, meg az első nagy stabrúd gumibakjai, futóműbeállítás persze. Ugyanakkor szereztem bontott PDC-ket színben, mert a hátsó nem működött, úgyhogy végre volt parkradarom is.
Visegrádon voltunk a gyerekekkel bobozni, hazafele valami el kezdett karistolni. Mikor hazaértem vettem észre, beszorulhatott egy kavics a féktárcsához, volt benne egy szép karmolás. Gondoltam én, majd eltűnik. Baszott eltűnni, meg sípolt is a fékem. Sajnos tárcsa, betét csere lett belőle elől. Nem baj igazából, úgyis már határon volt.
Ezzel egidőben vettem észre, egyik Angel Eye nem világít. Ha már viszem, akkor nézzék meg azt is. De ha már ki van szedve a lámpa, egyik Xenon izzóm már rózsaszínes, akkor cseréljük ki párban. Jó kör volt, a fene gondolta, ilyen drága a xenon izzó  Öröm az ürömben, a Angel Eye-nek csak a kábele volt kicsúszva. Ezzel egyidőben még volt a lámpák felé egy tartozás, a jobboson a felső tömítés nem volt kicserélve, ha már ki volt véve, pótolva lett. Be lett állítva géppel a fényszóró, szóval mostmár nagyon jól látni vele.


(Izzócseréhez le kell venni a lökhárítót, kivenni a lámpát, fantasztikus)

Tolatókamera, Hifi
Viszont szerettem volna bele tolatókamerát. A mostani munkabeosztásom szerint viszont se időm, se energiám szétszedni az autót, bekötni a kamerát, plussz ha törik valamelyik műanyag vadászni rá valahonnan (szürke belsős nem annyira sok van), szóval inkább utánanéztem, ki csinálná meg.
A Szigetmonostori BMW mágus ilyet is vállal, egyeztettem is vele időpontot, hogy mikor csinálná meg. Anyaggal mindennel vállalta 2 héten belül, úgyhogy felautókáztunk a fiammal, leparkoltam nála az autót, és lementünk a Dunapartra sétálni, ameddig csinálta. KB 2 óra alatt kész is volt, én nem tudom hogyan húzta be a kábelt, de nem bontotta szét az autót. A lényeg működik, és külön öröm, a parkolási segédvonalak dinamikusak, tehát a kormányra reagálva mozognak, mutatva, hogyan fog „érkezni” az autó.

A HIFI téma nehezebb szülés volt.
Ugye az előző autómat szépen bekábeleztem, egy eléggé jó rendszert raktam benne össze, sokat tanultam ezzel kapcsolatban. Ebben az alap „Sztereo Hifi System” volt, ami nem igazán combos. Sokat agyaltam, olvasgattam, és 3 út rajzolódott ki előttem:

1.:
Építek bele én egyet. E60/61-nél a gyári mélynyomók az ülés alatt vannak, van oda bele illő utólagos szett pl. a Hifonicsnak, azt megtámogatva egy D-osztályú monoblokkal már elmenne, lenne mély, de ugye a többi hangszóró gyári maradna.
Összeszedtem, mi lenne a teljes konfig, egy Helix DSP-vel, első szettel, mélynyomókkal és monoblokkal plussz a első szettnek erősítő, kábelezéssel egy elég borsos összeg, plussz a rengeteg idő, és semmi se garantálja, nem kezdek el megint a generátorzajjal szopni, ami egy szélmalomharc egy BMW-nél.
2.:
Az Audio Fischer nevű cég, aki a Helix cuccokat is gyártja, Match néven kínál plug and play szetteket többek közt E61-be is. Ez azt jelenti, komplett kábelkorbács a fejegységtől, hangszóróktól, amire csak rá kell dugni a komponenseket, erősítőt, DSP-t, berakni a hangszórókat és kész egy elég profi HIFI. Ez szimpatikus is lett volna, de ez egy olyan vállalhatatlan összeg jött ki, hogy még ha rendelkezésemre állna se raknám bele.
3.:
A E61 szériába volt több fajta hifi rendszer. A legmagasabb az Invidual, amit igazából még senki se látott. Ha jól tudom 15 hangszóró. Eggyel alatta a Logic7, ami mindenki szerint brutálisan jól szól.
A Szigetmonostori úriember vállalja is a bekötését, garanciával, teljesen gyárira. Összegben persze ez se kevés,, de aki csinált már rendes autóhifit, az tudja, mennyibe is kerül.
Ez 13 hangszórót jelent, optikán megy a jel az erősítőig, így generátorzaj kizárva, és a gyári menüből lehet konfigurálni a rendszert. Sokat gondolkoztam rajta, de végül emellett döntöttem.
Igaz, mivel a hátsó ajtókban nincs nekem hangszóró, így rács sincs ott, egyelőre oda nem kerül semmi, csak a kábelelőkészítés, ha akarom, szereznem kell kárpitot hozzá.
Úgy voltam vele, maximum megtámogatom valami kisebb ládával, de belevágok a dologba.
Az egész projekt 3 napot vett igénybe, addig otthagytam az autót. Kicsit félve mentem érte, hogy na kidobtam-e az ablakon a pénzt, de nagyon kellemesen csalódtam. Gyönyörűen szól a rendszer, minden hang a helyén van, a mély is pont elég. Nyilván hangnyomás versenyt ezzel nem kell nyerni, de a tükröt szépen tudja rezegtetni. A hangszórók semmilyen hangerőn nem torzítanak, kristálytisztán szólnak. Külön tetszik, mivel a műszerfal közepén is van egy mélyközép besüllyesztve, nagyon jó a térhatás és a színpadkép. Szóval ez egy jól sikerült projekt lett.
Ezzel egyidőben BT modult cseréltettem benne egy újabbra. A mostani nem volt teljesen kompatibilis a telefonommal, vagy csak döglődött, de nem szinkronizálta le a névjegyzékemet. Ezzel az újjal ez a probléma is megszűnt.


Nagyjából ennyi történt, mióta nem írtam. Lassan megint olajcsere, elég sokat használom mostanában, remélem komoly baja nem jön elő. 2 olajcsere közt kb 2-3 liter olajat bekér, ezt leírom őszintén. Aki ismeri az M54 motrokat, azok tudják, ilyen. Nem füstöl, semmi mást nem tapasztalok.

Az asszony E91-e meg elvan őrlángon. Az jön megy megáll, olaj, víz egy csepp se fogy belőle, 4.9-el járt klímával nyáron, ami egy 2000 ccm-es autótol szerintem nem rossz (na az enyém 11 alatt nem kortyol klímával vegyesben, de ha hosszú távon használom, 8-9 körül bőven elvan.)

Tovább a fórumba.