Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#111251) Mágus2 válasza lenko (#111249) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

No, mutass nekem 0 foknál vagy alatta hígabb 10w 40-et az említett mobil1 ESP 5w 30-tól. ;) Ugye nem melegen van hideg indítás. hanem hidegen.

40 fok mióta 0 vagy alatta!?

[ Szerkesztve ]

(#111252) lenko válasza troland26 (#111250) üzenetére


lenko
aktív tag

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

SAE Grade 5W-30
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.1

TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40
Method
Units
5W-40 grade
Kinematic viscosity at 40°C
ASTM D445
mm2/s
89,7
Kinematic viscosity at 100°C
ASTM 445
mm2/s
14,7

Motul 10w40 7100

PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.859
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.5 mm²/s

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#111253) lenko válasza lenko (#111252) üzenetére


lenko
aktív tag

Legsűrűbb az 5w30as mobil...
De nem baj.

[lEgy kis teszt -27 fokonL]

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#111254) Mágus2 válasza lenko (#111252) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mobil_1_ESP_Formula_5W-30.

Density @ 15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.850 :U

(#111255) FoLey-v válasza Mágus2 (#111243) üzenetére


FoLey-v
addikt

Igen kellett volna,de most már mindegy majd mégegyszer veszek mellé betéteket.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#111256) lenko válasza Mágus2 (#111254) üzenetére


lenko
aktív tag

Motul 10w40

20fokon 0,859...,tehát kb egyforma, vagy legyen egy hajszállal jobb az 5w30, de ez mégis "csak" egy 10w40

Az embereknek fáj az igazság!

(#111257) Mágus2 válasza lenko (#111256) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál vastagabb az a hajszál. ;)

Látom azért beleástad magad a témába. Mit öntenél egy 2.0TDI CR dízelbe? CFHC motor kód.

[ Szerkesztve ]

(#111258) TaaT válasza lenko (#111256) üzenetére


TaaT
veterán

"de ez mégis "csak" egy 10w40"

Én mondjuk sosem öntenék Motorkerékpár olajat a kocsimba :B

Give them hell Ukraine!

(#111259) Ace owner válasza FoLey-v (#111242) üzenetére


Ace owner
addikt

Galaxy Fold 4

(#111260) VR6-Fan válasza lenko (#111256) üzenetére


VR6-Fan
veterán

az nem zavar hogy a többi 40 fokra van megadva :DDD ?

jah és a viszkozítás nem leneálisan változik (sajnos). 0 fokon már elég nagy lesz a különbség.
-20-on meg drámai :D

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#111261) Tibee86 válasza Mágus2 (#111219) üzenetére


Tibee86
veterán

Nyilván, de amíg nem jutok el egy szerelőhöz vele (ünnepek, sokan mar nem is dolgoznak, szerdára kaptam egy talánt, mert akárhova azért nem viszem) jó lenne használni. Egyébként a belső tér világítás biztosítéka lett a megoldás.

[ Szerkesztve ]

(#111262) fi:zi'k


fi:zi'k
nagyúr

Úgy tűnik megadta magát az akku (vagy az önindító?). Tünet: gyújtásnál teker-teker, de semmi. 4-5. próbálkozásra már az utastér világítás is elhalványult, meg nem is bírta "hosszabban". Ez szerintetek is akku? Abból mi az ajánlott és mennyire bonyolult a cseréje.
99' Polo Classic 1.4 (44 kW, APQ)

[ Szerkesztve ]

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111263) focvis válasza fi:zi'k (#111262) üzenetére


focvis
veterán

Aldiban ma láttam akkutöltőt 5000-ért.

(#111264) fi:zi'k válasza focvis (#111263) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

De melyikben? :D
Amúgy kb 3-4 éves az akku és tölteni se nagyon tudnám hol.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111265) focvis válasza fi:zi'k (#111264) üzenetére


focvis
veterán

13. ker. Pannónia utca, sok volt belőle, így gondolom, mindegyik Aldiban van most.

Nem igazán értek hozzá, valamikor a 90-es évek első felében töltöttem utoljára autóakkumulátort - kispolszkiét, kiszerelve a konyhában. :D

(#111266) Ace owner válasza fi:zi'k (#111264) üzenetére


Ace owner
addikt

Kiveszed az akksit és beviszed tölteni.. Én garázsban töltöttem 1-2 hónapja.

Galaxy Fold 4

(#111267) fi:zi'k válasza focvis (#111265) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Nemtom mikor lehetett akcióban akkor, de inkább cserélem, amúgy is ráfér.

(#111266) Ace owner
De ettől tovább amúgy se nagyon bírják az akkuk, nem? Ha hamarosan egyébként is cserés, akkor nem egyszerűbb most?

[ Szerkesztve ]

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111268) Ace owner válasza fi:zi'k (#111267) üzenetére


Ace owner
addikt

Nekem múltkor csutkára lemerült, bebikáztuk, itthon megint lemerült. Feltöltöttem rendesen azóta is jó. Pedig vagy 4 éves és elég noname. LEhet egy töltés elég, ha igen akkor feleslegesen vennél újat..

Galaxy Fold 4

(#111269) fi:zi'k válasza Ace owner (#111268) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Ok, meggyőztél, teszek egy próbát. :)
Ha kapok most töltőt, akkor meglátjuk holnapra mi lesz belőle.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111270) fi:zi'k válasza fi:zi'k (#111269) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Vettem töltőt (alig találtam meg), most épp tölti az akkut, de úgy tűnik mégsem ez a gond. :U
12 V-ról indult és a töltő kb 5 perc alatt végzett, már azt írja, hogy feltöltött. Nem tudom ez mennyire normális, nekem túl gyorsnak tűnik.
Ebben az esetben viszont nem értem az elfogyó erőt indítózásnál. Pont olyan volt, mint mikor egy akkus/elemes kézikütyüben elfogy a szufla. Ezért is gondoltam az akkura egyből.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111271) MunezXBK válasza fi:zi'k (#111270) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Méresd be az akksit, ott hamar kiderül.

(#111272) Khaosz55


Khaosz55
addikt

Sziasztok,

215mm-er széles gumihoz milyen széles felnit szoktak venni? Valahol 6.5"-7" valahol meg 6.5"-7.5" írnak. 7.5"-al nem lesz túl széles a felni? Gondolom akkor szokott lenni a parkolási felnizés amikor túl széles a felni és gumiköpeny nem védi meg. Szóval 215 széles gumihoz mehet 7.5" széles felni?
7.5" = 190,5mm Nem marad sok de a gumi szélesebb mint a futófelület.
7" = 177.8mm

(#111273) TaaT válasza Khaosz55 (#111272) üzenetére


TaaT
veterán

A 6.5-7 szerintem közelebb áll a gyári méretekhez. De ha 7.5-re rakod se lesz baj, én 8"-on használok 215-öt.

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#111274) fi:zi'k válasza fi:zi'k (#111270) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Na, megint tölt. Most 13,6 V-on áll.

(#111271) MunezXBK
Reggelig hagyom tölteni, bepróbálom hátha.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111275) Khaosz55 válasza TaaT (#111273) üzenetére


Khaosz55
addikt

Köszi, holnap megyek gumishoz megnézni mik vannak. Végül a 215/55 17 téli mellett döntöttem a következő miatt. A gumi oldalmagassága 17 " kerék esetén 118mm. 16" esetén 130,8mm
A gyári felnire rakom a téli gumit, ami persze 17 colos, így a nyári gumihoz vehetek olyan felni ami nekem tetszik. Momo-t nézegetek már csak egy gondom van vele, hogy olasz :U

[ Szerkesztve ]

(#111276) Khaosz55


Khaosz55
addikt

Különben nekem olyan felnit kell vennem amiben benn van a keréknyomás ellenőrző rendszer ? Ez a gumiköpenyben vagy a felniben van benn ? Passat B8 hogy méri? Olvastam, hogy egyes rendszerek az ABS-en keresztül mérik.

(#111277) TaaT válasza Khaosz55 (#111275) üzenetére


TaaT
veterán

"egy gondom van vele, hogy olasz"

Ez is olasz :) Nem szabad ilyeneken leragadni. :N

Give them hell Ukraine!

(#111278) focvis válasza Khaosz55 (#111276) üzenetére


focvis
veterán

Nem kell szenzor, indirekt, kerékfordulatból ("ABS") figyeli a nyomásesést.

Privát vélemény: én gyári felnit vennék B8 Passatra, max. valami tényleg minőségi cuccot.

[ Szerkesztve ]

(#111279) Khaosz55 válasza focvis (#111278) üzenetére


Khaosz55
addikt

Remek. :C

(#111280) Khaosz55 válasza TaaT (#111273) üzenetére


Khaosz55
addikt

8" nál 215-ös gumival már oda lehet verni a felnit patkának? Nem szokott nálam ilyen gond lenni, de inkább a biztonságra törekednék...

[ Szerkesztve ]

(#111281) TaaT válasza Khaosz55 (#111280) üzenetére


TaaT
veterán

Attól függ milyen gyorsan mész neki a padkának. :))

Give them hell Ukraine!

(#111282) Khaosz55 válasza TaaT (#111281) üzenetére


Khaosz55
addikt

Parkolásra gondoltam, hogy parkoláskor meghúzom a padka szélén.

(#111283) TaaT válasza Khaosz55 (#111282) üzenetére


TaaT
veterán

Ez a gumi felépítésétől is függ. :) De tény hogy nagyobb a valószínűsége mintha egy keskenyebb felnit használna az ember.

Give them hell Ukraine!

(#111284) fi:zi'k válasza fi:zi'k (#111274) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

~10 óra után 13,9 V. ez jó szerintetek, levehetem a töltőről?

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111285) lenko válasza TaaT (#111258) üzenetére


lenko
aktív tag

Felcseréltem a 6100 Synergie+
10W-40-el.. ez már autóba való olaj, de ez sem rosszabb, sőt!

PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.862
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 100.0 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -30°C / -22°F

Tehát a megadott értékek szerint ez még egyértelműen jobb is mint az 5w30-as mobil...

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#111286) lenko válasza Mágus2 (#111257) üzenetére


lenko
aktív tag

5w30, de tudod miért? Mert ezeknek kisebb a hamu tartalma.

Másrészt linkeltem videot, youtube tele van tesztekkel, Pl. -50fokon is van vagy 6féle olaj egymás mellett, és tisztán látszik, az adalékolástól függ az olaj tulajdonsága, nem xWy. 3ből 2 5w30 ugyanúgy folyik mint 3ból 2 5w40, ezt mivel magyarázod? Olaj és olaj között óriási különbségek vannak. Mert az alapolaj minden esetben kb azonos minőségű, minden az adalékokon áll v bukik.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#111287) szőröscica válasza lenko (#111285) üzenetére


szőröscica
addikt

Mobil 1 ESP Formula 5W-30
SAE Grade 5W-30
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.1

Ezt írtad a mobilra. Akkor hogy lenne jobb ez a 10W40-es???

(#111288) lenko válasza szőröscica (#111287) üzenetére


lenko
aktív tag

A nagyobb szám nagyobb viszkozitást jelent, ezek a számok egyébként csak mutató számok, képletbe behelyettesítve kapod az értéket.

Az embereknek fáj az igazság!

(#111290) szőröscica válasza lenko (#111288) üzenetére


szőröscica
addikt

Igen, pontosan így ahogy írod. Tehát a nagyobb szám hidegindításkor határozottan rosszabb a motornak.

(#111291) lenko válasza szőröscica (#111290) üzenetére


lenko
aktív tag

Jelen esetben az 1.2 HTP ről volt szó, annak biztos nem ezért fogy belőle sok, mert túl folyós neki az olaj üzemhőn, ezért írtam a 5w40et bele, abból is van 100féle mert mindegyik máshogy adalékolt.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#111292) VR6-Fan válasza lenko (#111288) üzenetére


VR6-Fan
veterán

az oké hogy a nagyobb szám, nagyobb viszkozitást jelent, de az miért is jó nekünk hidegen? :U

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#111293) bitpork válasza VR6-Fan (#111292) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem jó, de jobban hangzik ;)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#111294) fi:zi'k válasza fi:zi'k (#111284) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

14 óra töltés után 14,2 V-on állt, amikor levettem kipróbálni.
A jó hír, hogy a riasztó és a központi zár ismét működik, a rossz viszont, hogy még mindig nem indul. Ezek alapján továbbra is arra tippelnék, hogy gyenge már az akku.
De csináltam egy felvételt, hogy milyen indításnál. 2 próba van, a videó kicsit halk.
Vélemények?

(#111295) Qru
Mármint mi a jó? A töltő még töltötte volna, holott az elején kb. 10 perc után már azt jelezte, hogy feltöltött. Mondjuk ez gyanús is volt, ezért is hagytam rajta, aztán 13,6-ról eddig jutott 14 óra alatt.

[ Szerkesztve ]

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#111295) Qru válasza fi:zi'k (#111294) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig az már jó. Indítózás közben rá tudsz mérni, hogy akkor hány V-ot ad le?

#nincsbennetarcsi

(#111296) MunezXBK válasza fi:zi'k (#111294) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Inkább olyan, mintha nem kapna naftát.

(#111297) TaaT válasza lenko (#111285) üzenetére


TaaT
veterán

A 40fokos értéknél a kisebb a jobb, a 100fokos értéknél meg a 10-hez közelebbi. :)

Amúgy 2csere között 1-1.5L még nem vészes, az enyémbe sem kell 4L ha maxig töltöm, marad egy kevés a flakonban. A nívó min és max állása között van 1L az 1.6-os motornál. Simán el tudom képzelni hogy a 4L még így is kitart egy csereperiódust.

fi:zi'k: Így ránézésre teljesen jó tempóban teker az önindító. Akkor lenne gond az aksival hogyha holnap ilyenkor már nem tekerne így. :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#111298) VR6-Fan válasza fi:zi'k (#111294) üzenetére


VR6-Fan
veterán

én is inkább szikrát/kaját/kompressziót néznék :)
pl nem lehet hogy a riasztó megbolondult és tíltott valamit?

bitpork:jah értem, és ami jól hangzik az jobb is?! leültem egyes :DDD

1.2 Hova Tolod Paraszthoz meg annyit fűznék hogy kicsit elbaszcsizták a kiput és a kipu szelep és a kat közt nagyon magas EGT is előfordulhat, amitől szelep beéggés lehetséges, de mire be/el égne szelep addik simán elkopik a vezető, és a nagy hő miatt ki keményedett szimmeringeket a kalimpáló szelepszár simán szét bassza és egy viszonylagos, melegen hígabb (alacsonyabb viszkozitású) olaj simán letud szaladni a száron, sőt pl leállítás után mikor az olaj melegszik tovább (még jobban híg folyóssá válik), simán letud csepegni a szelepen....

Én ennek az folyamatnak feltételezem azt amikor az öreg szerelő koma kitalálja hogy áhh zabálja az olajat a kocsi (tegyük fel nem a gyűrűknél...) tegyél bele 5w40 helyett 15w40 és lás csodát valamit tényleg csökken az olaj fogyasztás (lévén pl 70 fokon a két olaj közt már igen nagy különbség van híg folyosság terén, ergo kevesebb ideig tud leszaladni a száron az olaj)

[ Szerkesztve ]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#111299) lenko válasza VR6-Fan (#111292) üzenetére


lenko
aktív tag

Korszerű dízelmotornál nem jó, mivel kisebb réseken kell áromlni az olajnak, másrészt, a hőtermelése kisebb, ezért nem kell hozzá olyan nagy hőbírású olaj. Egyszerű benzinesbe pedig nagyobb rések vannak, tehát hidegen viszkózusabb olaj is elég, ami ebből adódóan nagyobb hőmérsékleten még eléggé viszkózus. Mondjuk pályán felmegy akár 110-120 fokra is az olajhőfok. Az 5w30 annyira vékony ott, egy sima szívó benzin esetén, hogy ekkor már nem hiszem, hogy teljesen megfelelő kenés van.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#111300) -v- válasza lenko (#111299) üzenetére


-v-
addikt

nem hiszem

Nem bántás, de hinni a templomban kell.
Tudás/tények/tapasztalat is alátámasztja, amiket fejtegetsz vagy csak "gondolod" amiket írsz? :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.