Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:49:35

LOGOUT.hu

Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
Kérdezés előtt, kérjük olvasd el az alábbi összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6285) King Unique válasza szkutyi (#6284) üzenetére


King Unique
titán

Az előző válaszban már le lett írva, hogy mi illetve mik lehetnek ilyenkor a probléma oka és egyben a hiba forrása, ahol ha a másik külső háznál a firmware frissítése megoldotta a problémát, akkor ott értelemszerűen az volt az.
Nem derült ki a leírtakból. hogy pontosan milyen ICY BOX külső házról van szó, de ha annál is van a gyártó hivatalos weboldalán firmware, akkor az előbbihez hasonlóan lehet ott is megoldaná a problémát a firmware frissítése. Ahol a külső házban lévő chip pontos típusa legbiztosabban fizikai szemrevételezéssel állapítható meg.
Az eszközoldali JMicron USB 3.X vezérlők eleve elterjedtek és nem feltétlen szokott azokkal gond lenni, meg az ilyen chipes külső házaknál sem az az általánosan jellemző, hogy a gyárilag kiadott firmware-rel alapból nem működnek megfelelően és mindenképpen frissíteni kell a firmware-t. Vagyis érdekes a probléma, mármint hogy esetedben rendre gondok vannak a JMicron chipes eszközökkel.
A dokkolóba vagy külső házba tett HDD-t alapesetben ott javasolt inicializálni, majd particionálni és formázni, ez alap. Viszont az sem feltétlen gond, ha a PC-ben SATA-n történt, meg ha utána is megfelelően működik és az esetlegesen eltérő logikai-fizikai szektorméret okozta probléma (példa) sem áll fenn, stb.

(#6282) csabesz2023:
Első körben meg lehetne nézni a külső házban lévő HDD állapotát Windowson pl. a HDS programmal. Ha szektorhibás a merevlemez, akkor nem meglepő a "belassítja a gépet, akadozik a kurzor is" állapot, de okozhat problémát adatkapcsolati hiba illetve az USB-kábel hibája is, ahol ilyenkor értelemszerűen másik USB-kábellel is célszerű lenne kipróbálni az eszközt.
Plusz olyan alapvető dolgokat, mint pl. a Windowst újraindítani majd utána újracsatlakoztatni az eszközt, szükség esetén frissíteni a Windowst majd utána újraindítani és újracsatlakoztatni az eszközt, másik USB-porthoz csatlakoztatva is kipróbálni a külső házat, stb.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.