Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21401) -ZeeZee-


-ZeeZee-
senior tag

Üdv!

Vettem egy használt üzleti laptopot, amely 2 fontos paraméterben nem megfelelő.
1. I5-6200U-s processzor van benne, nem pedig I5-6200M, mint amit a hirdetésben szerepel (Igaz ilyen proci nincs is, szóval ezt én benéztem...)
2. A laptop HDD-vel érkezett hétfőn, kedden pedig az SSD, amit be szerettem volna tenni (ez máshonnan jött, ezzel nincs problémám) Kedd este miután "szétszedtem" a laptopot derült ki, hogy a benne lévő hdd-t nem csavarokkal és keretben rögzítették, hanem több rétegben körbetekert "szigetelő szalaggal".

A laptopot cégként vásároltam, online. Milyen reklamálási lehetőségeim vannak? Esetleg élhetek az elállás jogával? Kérhetek visszatérítést?

(#21402) Superhun válasza -ZeeZee- (#21401) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Céges vásárlóként nem illet meg a 14 napos elállás joga. Nem értek annyira a laptopokhoz, de mennyire gáz ez a szigszalagos megoldás? Nem is lehet csavarokkal rögzíteni 2,5"-os vinyót benne, mert hiányzik valami alkatrész? Ha hiányzik valami, akkor sztem jogosan reklamálhatsz, az már más kérdés, hogy ha nem sikerül megegyezni a bolttal, akkor csak a bíróság marad, mert céges vásárló vagy...

[ Szerkesztve ]

(#21403) HummeRC válasza -ZeeZee- (#21401) üzenetére


HummeRC
senior tag

Teljesen mindegy, hogy cégként, vagy magánszemélyként vetted, mivel ez jól láthatóan illetéktelen beavatkozás (nem az előírt technológiának megfelelő műszaki megoldás) és simán kimeríti a hibás teljesítés fogalmát. Ha vásárláskor nem volt feltűntetve, hogy hiányos termék, akkor még vásárló megtévesztése is, mivel ennek tudatában nem biztos, hogy megvetted volna.
Ezt meglátva én hétszentség, hogy visszavinném reklamálni. Az a minimum, hogy megkapod a hiányzó csavarokat és a gyári beépítő keretet a ragasztószalagos gányolás helyett. Ha nem tudják/akarják pótolni a hiányt, akkor reális kérés lehet az eredeti állapot visszaállítása is, magyarul pénz vissza-laptop vissza.

(#21404) asdf_ válasza Superhun (#21402) üzenetére


asdf_
veterán

A HDD/SSD egy keretbe szokott beszerelve lenni, es annak a keretnek vannak a laptop sikjaval parhuzamos fulei, amiben csavarlyuk van, es a keretet be lehet csavarozni a notebookba, igy megakadalyozando, hogy elmozogjon a HDD/SSD. De akarhogy nezem, en ott sehol nem latok olyan helyet, ahova a csavart be lehetne hajtani (az is lehet, hogy a notebook also fedlapjan van lyuk, amibe csavart ajtva ahhoz rogzul a hattertar (bar ez eleg hulye megoldas lenne). Eleg sanszos, hogy a gyari megoldas is ilyen volt, hogy keret, es szivacsutkozo a bal oldali reszen. Megmondom oszinten, ha a sajatom lenne en leszarnam, kemeny muanyaghabbol vagnekl balra csikot, ami meggatolja, hogy lejojjon a csatlakozorol oszt jo lesz az. Tipusszamra rakeresve azert keresnek youtube videot, hogy hdd replacement, vagy disassembly vagy akarmi, es megnezni rajta, hogy mi az eredeti rogzitesi modszer.

(#21405) LuckyL válasza -ZeeZee- (#21401) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem semmilyen jelentősége nincs ezeknek a dolgoknak a használati értéket tekintve
ha zavar ez a megoldás ki tudod cserélni valami elegánsabb anyagra, filléres tétel
a cpu nál pedig csak elírás történt, azt kaptad amiért fizettél
indoklás nélküli elállás cégnek nincs, de ha ugy érzed becsaptak (nem csaptak szvsz) akkor követelhetsz kártérítést vagy teljes visszatérítést, de ha elutasítanak perelned kell
mindenazonáltal egy normális eladó szokta biztosítani az elállást cégnek is, kérdezd meg hátha így van ebben az esetben is

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21406) -ZeeZee- válasza -ZeeZee- (#21401) üzenetére


-ZeeZee-
senior tag

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. :R

Pontokba szedem:
1. Jeleztem a hibát az üzletnek, kértek képet és szóltak, hogy szerintük se jó ez így, beszerzik a keretet és postázzák. (van csavarhely, csak a "beépítéstől" nem látszik)
2. A processzor miatt elnézést kért, a beszállítónál érdeklődtek, hogy lehet ez (a gép hátulján egy "matricán" vannak a gép adatai, ott is el van írva a processzor, ők azt írták le). Ha nem megfelelő a gép, akkor vissza lehet küldeni, mintha elálltam volna.

Az üzlet részemről korrektül járt el, csak most várnom kell, amíg megérkezik a keret.

Azért írtam ide, mert a céges vásárlás bonyolítja a helyzetet. Eddig magánszemélyként vettem már pár laptopot másoknak, nem volt semmilyen gondom. Főként innen, a HA-ról vettem őket. Most, hogy számlával, cégtől veszem, egyből gond van...

(#21407) Kaci84


Kaci84
őstag

Sziasztok, hozzám került beszámítás kapcsán, egy Strix 1080Ti OC. HAzaérve persze kiderült, hogy rossz. Játék alatt fagyás, és ki szürke háromszögecsék random dobálása a képernyőre. Oké garis az Aquaába. Most történt meg az ügyintézés és a helyzet az, biztos vagyok benne, hogy használt, mert a régi dobozba kaptam vissza és a fóliák sincsenek rajta. A 3 év garit azért megadták. Mivel ilyent nem forgalmaznak már a vételárat kellett volna visszaadni, ami 275e Ft. Előre sejtettem, hogy variálás lesz, hisz egyszerűbb venni használtan egyet mintsem a régi árat téríteni. Mi a véleményetek? Jól tudom, hogy ez így nem elfogadható? Ti mit tennétek?

[ Szerkesztve ]

(#21408) MaxxDamage válasza Kaci84 (#21407) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nem olyan egyszerű az, mint gondolnád.
1. Csere új/használt/javított (ha kifutott darab, de Asus szakszervizbe van még javított darab, akkor arra)
2. ha nincs csere darab egyáltalán, akkor kp. vissza térítés van
-nagyjából ennyi... összességében-
Asus VGA ügyem olvashatod (keresés alapján) és ha "használt" kártyát (javított) kaptál és arra 3 évet (garit), akkor szerencsés vagy, mert hivatalosan használt csere kártyára 2 évet ad az Asus. :K

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#21409) Kaci84 válasza MaxxDamage (#21408) üzenetére


Kaci84
őstag

Na oké de ez a belső eljárásuk ami nekik kényelmesebb vagy esetleg jogszabály is alátámasztja? Ha igen melyik? Na meg oké hogy az Asus a bolt fele így jár el na de itt a bolt és a végfelhasználó közt van jogi ügy.

(#21410) MaxxDamage válasza Kaci84 (#21409) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Kérdezd meg az Asus Magyarországot és ők fognak tudni válaszolni.
Én is utána jártam és tudom, hogy megfelelően jártak el (iPon és Cseh Asus) esetemben. [link]

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#21411) Exodion válasza Kaci84 (#21409) üzenetére


Exodion
aktív tag

Arra szerintem nincs jogszabaly hogy hasznalt termekre nem cserelhetne, de a panzvissza igenyed is tamadhato:

6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
(1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.

Ezalol persze kivetelt kepezhet ha az Aqua a garancialapodon nem 12+24honapkent hanem 36 honapos garanciaidot tuntetett fel. Mert ha az van akkor nem tud hivatkozni a 12honapos kotelezo jotallasra es a teljes vetelarat tudnad visszakapni. (Ezt sajat esetembol tudom polgarjogi ugyved altal az iponos esetemmel, mert az ipon a 12honapos kotelezo jotallasra hivatkozva akart kifarolni a BT-s kotelezettsegvallalasuk alol csak akkor nem kellett volna 36honapot vallalni a jotallasi jegyen aminek hala vegul visszakaptam a full vetelarat :DD) A cseret egyebkent ha jol tudom el tudod utasitani ha azt megfeleloen ala tudod tamasztani hogy neked miert nem jo a hasznalt kartya 3ev garival.
En nem veszodnek vele ha a kartya egyebkent jol mukodik, kulserelmi nyom mentes, jok a homersekletek enyhe huzas mellett nincs artifact akkor gyari beallitasokon elszuttyog az 3evig.

(#21412) Attix82 válasza Kaci84 (#21407) üzenetére


Attix82
őstag

1 év után bolti feltételek vannak....rosszabbat nem, de ugyan olyan paraméterűt vagy jobbat adhatnak. Ha az ára fele is az se érdekes....de hogy azt az összeget nem fogod látni az is biztos.

(#21413) Kaci84 válasza Exodion (#21411) üzenetére


Kaci84
őstag

36 hó van ráírva. Most olvasgatok utána és lehet, hogy igazatok van. Viszont rengetek leírás és történet van a neten arról, hogy a pénzt kellett visszaadni, ha nem tudtak ugyanolyan típust adni, hiába van már olcsóbban, többet tudó változat. Csak ez a használt cserélés nekem azért viccesnek tűnik, mert, így akkor bárhonnan kukázhatnak nekem a használt piacról? Bezzeg amikor drágább lát a vga mint amennyiért vettem marha gyorsan visszakaptam a termék vételárát, pedig akkor még forgalmazták is a terméket. Sokszor gariztattam én is, meg ismerősök is, de olyant sose halottam, hogy használt terméket kapott volna vissza bárki is.
Amit leírtál jogszabályt a végén ott van, hogy vállalkozás és fogyasztó között nem alkalmazható.
Amúgy a kártya nem okés, magasak a hőfokok. Játék alatt felmegy 85C is, pedig a fordulat már 2400rpm. Ügye Strix kártyáról beszélünk, aminek az egyik legjobb a hűtése.

(#21414) MaxxDamage válasza Kaci84 (#21413) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Csere kártyát a hivatalos márkaszerviz (Cseh Asus) adja, ha van.
Esetedben is így történt. VGA (Asus) márkaszerviz nincs Magyarországon, Cseh Asus intézi.
Kisker/Nagyker/Szerviz és vissza (-->>Nagyker/Kisker és hozzád) az útvonala hivatalosan.
Asust is kérdezd meg és igazolni fogja. :K
Én is őrülnék annak ami van, jól jártál a 36 hó garis kártyával.
Ha szerencséd van, eleve javított kártya, így (talán) nincs rajta a csavaron a matrica, így te is újra pasztázhatod és jobb hőfokok lesznek, ha nem akkor küldheted ki a szervizbe, de előtte a megfelelő topikban járj utána mi a megfelelő hőfok, vagy mi az extrém magas a kártyánál. (verzión belül is van sok féle fajta...) 85c szerintem még megfelelő 99-100% GPU használat mellett magas grafikai beáll. alatt.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#21415) Exodion válasza Kaci84 (#21413) üzenetére


Exodion
aktív tag

Ha 36honap van rairva akkor a kereskedo egyszoval megszivta mert akkor nincs 1ev utan igy meg ugy, akkor az 3ev. Mondom, nalam ugyanez volt a szituacio 1080Ti POSEIDON -nal az iponnal.
14.honapban kapufa es le akartak pattintani azzal hogy dehat 12honap a kotelezo jotallas. Csak eppen a BT-nel ulesezo 2 fogyved ugyved szerint ez nem igy mukodik, egy polgari peres ugyved szerint sem igy mukodott meg a birosag szerint sem. Akkor azt kellett volna a garancialapra irni. Ugyanis ha szerepel a garilapon egy 36honap teljes, aztan hiaba ir barmi mast a magyarazatba a fogyaszto szamara kedvezobb feltetelek a mervadoak.

Ezert is kaptam vissza a teljes vetelarat enis 20honap utan mert ugye 6honapig ment a huzavona mire lezartuk a garis ugyintezest. Megegyszer nem csinalnam vegig az biztos :W .

A homersekleti gondokat eleg nehezen lehet viszont beadni problemanak mert rengeteg dologtol fugghet. Kerdes ugye hogy hany fok van nalad, hol van a g;phaz, milyen a gephaz, mennyi ido alatt eri elk a 85 fokot (ami amugy meg egeszsegesnek mondhato mert specifikacion jocskan belul van) stb stb stb.

En pont homerseklettel gariztattam, es kb akkor tudod megfogni ha a kartya <1perc alatt 85fokon van. Ha fontebb viszed a temp limitet GPU Tweak II-ben a max 90-re es akkor is <1p alatt a 90-et is eleri akkor Thermal Module Defect es akkor nyert ugyed van.
Ha szepen lassan melegszik csak fol teszem azt 5perc alatt, akkor szvsz ujra kene pasztazni amivel nem tusz elallni a szerzodestol mert ugyan hiaba nem csinalhatod meg magad, de jelentektelen a hiba es nem okoz meghibasodast max kenyelmetlenseget.

(#21416) Kaci84 válasza Exodion (#21415) üzenetére


Kaci84
őstag

Azért írom a hőfokot, mert ez baromi sok, Ugyanebben a házban a 2070S 1600rpm 70C sem éri el, ugyanebben a szobában. Ilyen tekintetben nem sokkal másabb kártya. Higyétek a 85C baromi sok, főleg ekkora fordulaton és még ez sem a vége, mert kezdi visszavenni az órajeleket. Ügye nem úgy volt, hogy a gyárival megeggyező minőságű terméket kell adni? Ez nem jelentéktelen hiba. Mivel tesztelgetek is a csatormámra járt már nálam pár kártya és 85C egyedül a 2070S MSI Ventus ért el, de az nagyon hurka cucc.

(#21417) Itome


Itome
tag

Sziasztok!
Adott egy január végén vásárolt Asus ROG STRIX RTX2070 Super, és azt vettem észre, hogy a ventilátor aracsony fordulaton egy "kellemes" ütemes -nem tudok más kifejezéssel élni :) - berregésbe kezd. Akkor jelentkezik a "hiba", ha a félpasszív módja be van kapcsolva, és alig kezdenek még forogni. Ha folyamatosan megy a venti (legalacsonyabb fordulata ekkor ~1000 rpm), akkor csendben van. Itt egy video, ezen pl. egy gigabyte GTX kártyán hallható ugyanez a hang, de írták már RTX sorozat tagjaira is többen.

Annyit találtam, hogy ez nem egyedi probléma, nvidia kártyák (márkától függetlenül) szenvednek ettől, azt viszont nem találtam meg egyértelműen, hogy ez garanciális probléma vagy sem. Szerintetek ezzel együtt kell élni, mert nvidia vagy garanciát igénybe vehető jelenség? Nekem a magyar ügyfélszolgálatokkal nincs sok jó tapasztalatom (általában az erős "nem tudom" vagy emellé "még le is szarom" attitűd érződik), ezért (és mert hétvége van) egyelőre még nem is érdeklődtem a magyar Asusnál, sem ahol vásároltam (PCX).

(#21418) Exodion válasza Itome (#21417) üzenetére


Exodion
aktív tag

Ami a viddeon van az egy hibas ventilator, garanciaban kicserelik. Valoszinuleg meglazult a csapagy es amikor indul a venti akkor "imbolyog" a venti es ettol a berrego hang. Amikor felporog magassabb fordulatra stabilizalodik. Hosszu tavon nem egeszseges de a hibrid ventiknel eleg "gyakori" problema. A magyar ASUS-al hiaba is beszelnel mert mivel magyarorszagon nincs PC komponensekkel foglalkozo szerviz igy ok sem foglalkoznak veled. Csak a kereskedoi lancol keresztul elhetsz garancialis igennyel, vagyis erre ra kell bolintson a PCX is meg a beszallito is mielott kikuldenek neked Csehorszagba. Csak az EVGA es a Giga foglalkozik direktben vasarlokkal garis ugyintezesek kapcsan ha jol remlik. A tobbiek termeszetesen orbitalisan nagyon sajnaljak de menj a bolthoz ahol vetted.
Javaslatom: Kapcsold ki a hibrid modot, hagy menjen az a venti folyamatosan, terheles nelkul 1000rpm (bar mintha nekem 800 -on porgott volna P bios-on az A8G) mellett ugyis olyan halk hogy semmit nem hallsz belole :D .

[ Szerkesztve ]

(#21419) Itome válasza Exodion (#21418) üzenetére


Itome
tag

Ah... sejtettem, hogy ez egy bénasága a hibrid megoldásoknak, viszont amiatt is bánt, hogy nem egy olcsó cucc, nem ezt várná am ember. (Én legalábbis biztosan nem :) )
De akkor szerinted ezzel nem is sok mindent lehet kezdeni, mert, ha mondjuk cserélnék is, akkor így is úgy is előjönne ez a kínja? Azért ennyire csak nem gyakori :))

Amiatt is gondoltam amúgy a gariztatásra, mert pár év múlva is még normális értéke lehet ennek az eszköznek és egy esetleges vásárló jogosan gondolná, hogy át akartam vágni egy csapágyas vga-val, pedig távol álljon tőlem.

(#21420) Exodion válasza Itome (#21419) üzenetére


Exodion
aktív tag

Nem feltetlenul, nem nekem sem volt baja a Strixen a ventinek. A poseidonnal a venti megadta magat 12honap utan alacsony fordulaton bar ott nagyobb gondok voltak. Nem fogalmaztam pontosan. Jelen allapotaban ennyi gonddal en nem gariztatnam a jelen helyzetben. Hibridmod kikapcs (Q bioson vagy ezekszerint mert P bios mellett nincs hibrid mod a 2070S Strix-ek egyiken sem) -> atkapcsolod a BIOS kapcsolot a vidkarin, egy kis pocok a PCB ventik feloli oldalanak tetejen.
Meg ne lepodjhogy ha ezt megcsinalod akkor olyan mintha soha nem latott VGA-t tennel a gepbe ergo drivert mindent ujra kell hozza telepiteni. Igy nem lesz hibrid mod, magasabb fordulaton meg elzotyog az a venti egy darabig, hatha amig rendezodik a jarvanyhelyzet, mert ha most gariztatsz akkor eleg sokat fogsz varni.... es meg a "megfelelo hatirdon belul"-re is nehezen hivatkoznal mert hogy ugy pandemic van.

(#21421) Itome válasza Exodion (#21420) üzenetére


Itome
tag

Köszi a választ!

(#21422) Kaci84


Kaci84
őstag

Sziaztok, na átnéztem a jogszabályokat. Jótálási ügyintézéskor lehet javítás, kicserélés vagy visszatérítés. Arról nem ír, hogy kicserélés lehet-e használt, de javításnál csak új alkatrészt lehet beépíteni. Ennek fényében furcsálnám, ha kicserélésnél meg lehetne használtat. Viszont azt írja, hogy minden esetben az eredetei termékkel megegyező tuljadonságú és minőségű termékre lehet cserélni. Nekem az az értelmezésem, hogy használt termék esetén nem garantálható ez. Persze itt lehet magyarázni ki, hogy akarja, de a garantálás szó a lényeg azt pedig nem lehet. Szerintem nemhiába szoktak újat adni. Videókártyás csoportba is írtam és mindenki hűledezett, hogy ilyent még nem halott.
Amit írtok páran, hogy aránytalan többletköltséget nem lehet okozni a kötelezettnek az pont a kijavítás, kicserélésre vonatkozik, hogy az nem okozhat többletköltséget, vagyis abban az esetben van a visszatérítés, elállás. A visszatérítés nem okozhat többletköltséget, hisz csak a saját pénzem kapom vissza. Persze évek múlva egy hasonló vagy használt termékhez képest többletköltség de nem azt kell figyelembe venni.
Én így látom a dolgokat, szóljatok hozzá!

[ Szerkesztve ]

(#21423) LuckyL válasza Kaci84 (#21422) üzenetére


LuckyL
őstag

a jótállás 1 év, ezek a dolgok ezen az időn belül érvényesek
az 1 éven túli "garancia" az midnenkinél más jelent, utána kell nézni mit vállal az adott cég

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21424) Kaci84 válasza LuckyL (#21423) üzenetére


Kaci84
őstag

A kötelező jótállás 1 év, nem pedig "a jótállás". Ha vállalja a 3 év jótállást akkor ugyanaz az irányadó a 3 évre mint az 1-re. Továbbá ha a gyártó vállal 3 évet akkor a vállalkozóra is vonatkozik vagy nála érvényesíthető vagy valami hasonló leírást olvastam.
Egyébként szavatosággnál is ugyanezek vannak a kicserélés, elállás kapcsán. Leginkább más dolgokban változnak a feltételek.

(#21425) LuckyL válasza Kaci84 (#21424) üzenetére


LuckyL
őstag

valóban, ha 36 hónap jótállást vállal valaki, akkor az annyi is
a te esetedben ezt vállalta?

"Továbbá ha a gyártó vállal 3 évet akkor a vállalkozóra is vonatkozik vagy nála érvényesíthető vagy valami hasonló leírást olvastam."
-itt viszont már csak azt köteles továbbadni amit ő is kap, tehát ha a gyártó azt mondja hogy csak használtra cserél vagy használt alaktrésszel javít, az is rendben van

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21426) Kaci84 válasza LuckyL (#21425) üzenetére


Kaci84
őstag

A jótállási jegyen a termék garanciaideje van feltüntetve. 2020.05.28. Illetve a leírásban azt írja a jegyen, hogy a 12 hónapnál hosszabb jótállási időt a jótállási jegyen feltüntetett érvényeségi dátum jelzi.
Egyébként azt írja a bolt, hogy mivel nem én vettem tőlük a terméket így csak garanciális ügyintézésre van módjuk. Ennek ellenére a jogszabályban azt találtam, hogy a jótállási jogok az új tulajdonost illetik meg. hmmm
Szerintem nincs rendben amit írsz, hisz ha a gyártó jogszerűtlenül jár el nem jelenti azt, hogy a bolt is továbbíthattja azt. Illetve a jogosult a vállakozással áll jogviszonyban, miután a bolt vállalta a jótálási időt.

[ Szerkesztve ]

(#21427) kispx


kispx
addikt

Sziasztok,
rendeltem egy gépet (gépösszerakással). Ilyenkor lehet az elállási joggal élni? Akkor sem ha nem működik? Úgy kaptam kézhez, hogy be se kapcsol. Telefonon keresztüli reklamáláskor az emailre irányítanak át. Emailre pedig nem válaszolnak.

(#21428) Kaci84 válasza kispx (#21427) üzenetére


Kaci84
őstag

Melyik boltról van szó? Mennyi ideje nem válaszolnak? Nem tudok ilyenről, hogy gépösszerakás kérése hátrányosan érintené az elállás jogát. Velük való kapcsolatfelvétel nélkül is visszaküldheted a terméket. Bele teszed a számla másolatát, majd leíros pár sorban, hogs szeretnél álni az elállsi jogoddal és a vételárat hova küldjék vissza. Ennyi.

(#21429) Exodion válasza kispx (#21427) üzenetére


Exodion
aktív tag

Ez sajnos igy van:

45/2014 (II. 26) kormanyrendelet taglalja hogy mikor nem vagy jogosult elallasra. Ennek C pontja kimondja hogy:
C) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

Szoval igen, ha osszeszerelest kertel akkor nincs elallas, csak a garancia vagy ha csak nem dugtak valamit ossze akkor osszerakod magadnak.

[ Szerkesztve ]

(#21430) LuckyL válasza Kaci84 (#21426) üzenetére


LuckyL
őstag

azt érted ugye hogy a "garancia" az egy fantázianév, bármit takarhat
a kötelező jótállás 1 év
le van írva neked valahol hogy neked 36 hónap jótállásod van?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21431) Kaci84 válasza LuckyL (#21430) üzenetére


Kaci84
őstag

Elolvastad amit írtam? Világosan le van írva. Most lehet itt a szavakon ugrálni. Van itt bárki aki nem látott Aquás jótállási jegyet? Egyébként se hívatkozik erre a bolt se, csak arra, hogy nem én vettem tőlük. Azt is írtam, hogy ha gyártói van rá a boltnak vállalni kell, és nem aközveítő szerepét.
Hagyjuk már ezt a beszállító így meg gyártó amúgy. Több erre vonatkozó jogszabály is elolvastam, de mindehol a jogosult (vásárló) és kötelezett (bolt, vállakozás) van feltüntetve.

Itt a kérdés az, hogy adhat-e vissza a bolt kicserélés esetén használtat. Itt lehet írni véleményt, vagy aki elég tapasztalt ahhoz vagy jogban járatos esetleg leírhat jogszabályi értelmezést, illetve aki járt már hasonlóan leírhattja a sztoriját. mindent szívesen veszek, csak midenki jelezze melyik kategóriát képviseli.

(#21432) Kaci84 válasza Exodion (#21429) üzenetére


Kaci84
őstag

Szerintem ez nem erre vonatkozik. Nem készült új termék és nem is szabták személyre. Az, hogy a termékeket összeillesztették nem lett külön termék, és nem is változott meg a gyári állapota. Mivel a jogszabály engedi a kicsomagolást és kipróbálást az meg csak úgy lehetséges ha összerakod ügye, ezért szerintem továbbra is megilleti az elállás joga.

(#21433) LuckyL válasza Kaci84 (#21431) üzenetére


LuckyL
őstag

én nem láttam még aquás jótállási jegyet azért kérdezem
ne idegeskedj, indulatoskodj, csak jószándékból írok, nekem aztán végeredményben teljesen mind1 mi lesz a cuccod sorsa
világosan leírtam hogy jótállás esetén nem adhat használtat, "garancia" esetén pedig azt ad amit vállal a feltételeiben, ha az van benne hogy cserélhet használtra, akkor cserélhet, szive joga
ha azt írja hogy csak az első tulaj részére érvényes az 1 éven túli "garancia" azt is megteheti

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21434) asdf_ válasza Kaci84 (#21424) üzenetére


asdf_
veterán

Továbbá ha a gyártó vállal 3 évet akkor a vállalkozóra is vonatkozik vagy nála érvényesíthető vagy valami hasonló leírást olvastam.

Az a gyártó, amely 3 évet vállal -számtech alkatrészeknél- az esetek 99%-ában 3 év LIMITED warranty-t vállal, aholis a törvényi előíráson (1 év) túl eső időszakban korlátai vannak a jótállásnak.
A vállalkozónak pedig azt kell továbbadnia, amit őmaga megkap, nem pedig azt, amit a gyártó kínál. Tehát pl. kaphasz a boltban pro Samsung SSD-t 5 év garival, magyar samsungos garjeggyel, meg kaphatsz szürkeimportosat 3 évvel is. Utóbbi esetben már a kisker is 3 évet kap csak, így továbbadnia is csak ezt kell (mert az azért vicces lenne, hogy a kisker 3 évvel veszi, de 5-tel kéne adnia).

(#21435) Kaci84 válasza LuckyL (#21433) üzenetére


Kaci84
őstag

Ideges kicsit vagyok (nem rád), de indulatosan nem írok. Talán nyersebben.
Aquás jótálási jegyen, bal oszlopban a termék adatai, jobb oszlopban "garancia idő" néven vannak a dátumok. Majd alul a leírás résznél írja, hogy amire 12 hónapnál hosszabb a jótálási idő azt a garanciaidő alatti dátum jelzi.
Vagyis jótállási időben vagyunk. Ha pedig abban vagyunk az arra vonatkozó jogszabály az irányadó. Miszerint a termék értékesítése után minden jótállási jóg az új tulajdonosra száll.

Inkább itt arról van szó, hogy nagyon fáj a cégnek egy amúgy 140-ért beszerezhető termék visszaadása helyett a vételárat kellen visszafizetni amit sokkal több. Nem hinném amúgy, hogy a gyártó küldött egy használt és hibás elhasználódott terméket. Egyáltalán miért tartana ilyen cucott raktáron?

asdf_: Hallottam a Limitewarranty-ról, de az ilyemsiket fel kell tüntetni. Ha nincs ilyen a jótállási jegyen akkor ennyi. Egyébként a bolt se hivatkozik erre.

A bolt ahogy a levelezésünkből látom inkább arra menne el, hogy hát nem is én vagyok a vevő, meg hát miből gondolom, hogy nem új??? Mondjuk abból, hogy 85C-ig melegszik egy Strix kártya 2500 fordulaton, aztán megunja és lefagy a játék...

[ Szerkesztve ]

(#21436) kispx válasza Kaci84 (#21428) üzenetére


kispx
addikt

Közben válaszoltak. Nem kelteném rossz hírét, de ha kiérdemli, akkor majd rossz boltok topikban elmesélem. De nem az Aqua volt.

(#21437) MaxxDamage válasza Kaci84 (#21435) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nekem volt egy érdekes dolgom/tapasztalatom laptop garanciáztatás (csere) ügyben.
Számla nem az én nevemre szólt (sőt! cég nevére szólt) és bolt megszűnt ahol véve lett (700k+ érték), de a cég vezetője (ahol véve lett bolt) elérhető volt (egy tuskó volt) és inkább nagykerrel intéztem a "cserét" és végül a gyártó kp. vissza térítést adott amire én nem vagyok/voltam jogosult (csak a cég akinek a nevére szólt a számla) és választhattam egy laptopot abból amit a nagyker ajánlott (közel 600k-s laptopot választottam)... én választottam és tovább is adtam. (3 év garral kaptam, új bontatlant)

A korábbi Asus VGA csere ügyében is nem nevemre szólt a számla, de örömmel fogadtam a cserét és a cserére járó 2 év teljes garanciát. (azt is továbbadtam) :K
Vannak dolgok amibe bele kell törődni, főleg ha a számla nem is a te nevedre szól.. őrülj neki, hogy kaptál egy csere kártyát amire 3 év gari van. Ha erősködsz a bolttal szemben, lehet még rosszul is jössz ki a végén..te tudod! :U /szerintem korrektül járt el/
Bár a VGA ingóság, így nem feltétlen kell adás-vételi szerződés. Garanciális feltételeknek megfeleltél, ők is teljesítették (csere kártyát kaptál) amit kell.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#21438) LuckyL válasza Kaci84 (#21435) üzenetére


LuckyL
őstag

itt találtam egy garilevelet, de nem tudom végigolvasni a rossz felbontás miatt
az apróbetűs részéről tudnál egy jó fotót csinálni, mit írnak pontosan?
[link]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#21439) Kaci84 válasza MaxxDamage (#21437) üzenetére


Kaci84
őstag

Természetesen a Te véleményednek, történetednek is örülök és köszi.
Csak úgy vagyok vele ha a jog szerint visszajár az összeg vagy választhatom akkor azt igenis ki fogom harcolni. Sajnos a "cégek" sok területen nagyon elszemtelenedtek, kényelmesen kihasználják, hogy a vevő ahogy írtad is nem megy bele a dolgokba. Mégis hogy jöhetnék ki roszabbul mint most?
Amikor az 50-ért vett VGA-t leadtam és 75-ért lehetett másikat venni, akkor marha gyorsan a pénzt kaptam vissza meg se kérdeztek. Nem tettem szóvá, mert leírja a szabály, hogy kijavítást, kicserlést akkor kérhetek ha nem okozna jelentős többletköltséget a kötelezettnek. Lenyeltem. Ha most nekem kedvez a szerencse nyelje le a bolt. Ennyi.

Szerintetek ha a jog lehetővé tenné használt termék visszaadását akkor mi a fenének adnának újat attól függeltenül, hogy a gyártó/beszállító újat adott a boltnak. Símán lenyelnék a vásárló meg kapna egy használtat.

Tapasztalaatom szerint a bolt részéről is a sok hebegés-habogás is inkább az én igazam felé billenti. Nem idéztek jogszabályt se.
Ellenben én feltúrtam a netet és mindehol arról van szó, hogy nem érheti a jogosultat semilyen kár, nem járhat rosszabbul utána mint előtte és ezt a jogát garantálni kell.

(#21440) Gyuri27 válasza MaxxDamage (#21437) üzenetére


Gyuri27
félisten

Akkor mondtam okosan vásárolj és lám te is megtanultad. :DDD

Kaci84: aqua gari ezelőtt több mint 10 évvel is szar volt. Bármit akarok venni fel sem merül az a cég. Amig benne voltam a dolgok sürülyében egyszer, kétszer én i harcoltam velük. Ad egy. Ad kettő olyan céggel nem foglalkozom ahol 2-3-4 évente változik a kft név az aqua név mögött. Mert ennek ugye oka van.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#21441) Kaci84 válasza Gyuri27 (#21440) üzenetére


Kaci84
őstag

Oszt meg a sztoridat, érdekel. Akkor melyik bolt a jó szerinted? Nekem az Ipon se szimpatikus 2x3x volt rossz tapasztalatom. Van még az Alza, PCX, Compker, esetleg ritkábban PC Land, Oázis. Van még ez az új KAZY. Nekem szimpi, mert néha ha nem jól ejtik a becenevem szoktak így hívni és itt van Fehérváron a boltjuk. Lehet, hogy ők se lesznek a megbízhatóság mintapéldánya, de legalább már az elején 10-20e FT-os árelőnnyel indítanak.

[ Szerkesztve ]

(#21442) Gyuri27 válasza Kaci84 (#21441) üzenetére


Gyuri27
félisten

Iponnal anno nem volt bajom. Másoknak igen. Nem über fasza de élhető.
Alza, pcx, compker, oázis, plcland jó régi boltok. Nem mondom, hogy ott minden hibátlan. Erre ne is számits mert olyan bolt nincs.
A kazyt nem ismerem. De ha valami nagyon olcsó 2 dolog miatt lehet. Vagy akkora volumenben vásárolnak ők is és a kiadásokat minimumom tartják. Vagy mókolnak.
Az hogy mi van helyben nem érdekes. A garifutár jön és viszi gond esetén.
Ha van helyben bolt kisebb, olcsóbb dolgokkal próbálkozz nyugodtan. Megismered őket. Meg gond esetén megtapasztalod hogy állnak hozzá.

Amd - Radeon - Ryzen

(#21443) chopin42


chopin42
őstag

Üdv!
Így még nem jártam :(
Alzából rendeltem egy szendvicssütőt, 10k alatt kicsivel szállítással együtt. A kicsomagolást videóztam, mielőtt kibontottam, akkor is zörgött valami. Ezeket találtam:

A sütő törve volt, tele ujjnyomokkal, 99% hogy visszaküldött termék. A dobozon NEM volt ilyen jelentős külsérelmi nyom. A videón egyértelműen látszik, hogy nem én törtem össze, az átvétel után rögtön történt.
Az elállás játszik, a bizonyítékokkal, vagy 3 napos csere, vagy esetleg garancia?
Baromi mérges vagyok :W :W :W :W :W

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21444) Attix82 válasza chopin42 (#21443) üzenetére


Attix82
őstag

Üdv.

Sose értem miért nem először az üzletet kérdezitek, aztán ha olyan válasz jön ami nem oké , akkor utána tudunk esetleg segíteni.

(#21445) chopin42 válasza Attix82 (#21444) üzenetére


chopin42
őstag

Nyilván ilyenkor azt keresi az ember, hogy hol kaphat leggyorsabban infót, több helyen is kérdezi, mert sokszor az ügyfélszolgálatok nem igen veszik fel a telefont, e-mail-re nem reagálnak, stb. Ennek ellenére jeleztem az ügyfélszolgálatnak, azt mondták, küldjek e-mail-t, megtettem, visszajött, hogy majd jelentkeznek. Ez lehet akármikor, túl a 3 napon, túl a 14-en, ünnepek jönnek, ilyenek.
Pusztán érdekelt, hogy aki így járt, annak mi lett a vége, mire hivatkozzak, stb...
Mindenesetre köszi a konstruktív hsz-t.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21446) Kaci84 válasza chopin42 (#21445) üzenetére


Kaci84
őstag

Hogy így kaptad a bizonyíthatósággal lesznek gondok. Hiába fotóztad le rögtön, mondva, hogy akkor vetted át, hisz kibontáskor is leejthetted. Esetleg tanuk akik ott voltak kibontáskor. Viszont ha ők bizonyítani tudják, hogy sértetlenül lett elcsomagolva, (általában a csomagolóban videófelvétel történik) akkor csak szállítás közben történhetett. Átvétekor a te felelősséged a termék sértetlenségének vizsgálata. A csomag kifizetése után a futár jelenlétében ki kell bontani és gond esetén jegyzőkönyvet felvenni. Sajnos ez a menete. Annyi szerencséd lehet, hogy elfogadják a fotókat és lenyelik.
Ott a másik dolog, hogy a termék használt. Ez már bonyolítja a dolgot. Ha így teljesen használhatatlan én visszaküldeném gyorsan.

[ Szerkesztve ]

(#21447) tomazin válasza Kaci84 (#21446) üzenetére


tomazin
veterán

Videozta..

Btw az alzat pont el lehet erni. Hivd fel oket, mondd meg mi a szitu, hogyan oldjak meg.(nekem a kuponozasnal 20 koruli rendelesem volt es ahol volt problema ott mind korrekt, gyors megoldas volt)
Btw jol rachargolnam az alza helyebe aki elotted visszakuldte.

[ Szerkesztve ]

(#21448) chopin42 válasza tomazin (#21447) üzenetére


chopin42
őstag

Nos tegnap minden bizonyítékot elküldtem az ügyfélszolgálat tanácsára a segítős e-mailre. Jött az automata válasz, hogy hamarosan jelentkeznek, azóta is...
Jön a húsvét, de minden nap zaklatom őket, mert nem akarok kicsúszni a határidőkből...

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#21449) asdf_ válasza chopin42 (#21448) üzenetére


asdf_
veterán

Jön a húsvét, de minden nap zaklatom őket, mert nem akarok kicsúszni a határidőkből...

Egy most amugyis leterhelt ugyfelszolgalatot teljesen feleslegesen zaklatsz napi jellegel pluszban (foleg, hogy husvet alatt ok SEM dolgoznak). Elment a jelzes, van visszaigazolasod, igy hataridobol nem csusztal ki, ulj a seggeden nyugiban, es ne fokozd foloslegesen a tulterhelest.

[ Szerkesztve ]

(#21450) chopin42 válasza asdf_ (#21449) üzenetére


chopin42
őstag

Rendben, türelemmel leszek,csak kissé idegesít a dolog....

Szakmai kérdések csak a fórumban...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.