Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18001) asdf_ válasza F_Peter (#18000) üzenetére


asdf_
veterán

Notebookoknal jellemzoen az elso bekapcsolaskor a gep biosa lejegyzi a datumot es amennyiben ezen datum es a jotallasi jegyen szereplo datum kozott jelentos elteres van szerintem abba elegge bele van kodolva, hogy szkanderozas is lehet belole, ha a gari vegen hibasodik meg az eszkoz.
Full garival bemutatotermeket eladni szerintem nem korrekt.

(#18002) F_Peter válasza asdf_ (#18001) üzenetére


F_Peter
őstag

Oké. Köszi a választ, így már értem a dolgot. Majd kiderül mit gurít rá az MM.

(#18003) asdf_ válasza F_Peter (#18002) üzenetére


asdf_
veterán

Amugy milyen marka ez, hogy be kell regisztralni a garihoz? A samsung notebookoknal remlik nekem ilyen utoljara, de -halistennek- azok kishazankban mar nincsenek.

[ Szerkesztve ]

(#18004) F_Peter válasza asdf_ (#18003) üzenetére


F_Peter
őstag

Igazából ugye ez is volt a kérdés, hogy kell e a reg a tmx-nek. Amúgy lenovo és a support app írta, ahol gari bővítést és alkatrész rendelesést lehet intézni.

(#18005) default. válasza asdf_ (#17999) üzenetére


default.
őstag

Értem, köszönöm.

(#18006) Lackki


Lackki
senior tag

Kis tájékoztatásra volna szükségem a témában jártasoktól :)

Vásároltam egy TV-t (telekom online), kihozták, hibás volt, jeleztem, felajánlották a cserét, ma kijött egy szervizes akit a telekom kért meg hogy vizsgálják ki indokolt-e a csere, és úgy találta, hogy hibás a készülék, fogta elvitte. Mondta hogy telekom fog kereseni, hogy miként kapom meg a cserét.

A kacifántos része innen jön. A készülékre járt nekem Online illetve Készülék kedvezmény, ami 55ezer forint volt, viszont mikor rendeltem akkor kifutónak volt feltüntetve, és ha elfogy nem lesz több. Hát most nincs is. Van egy típus ami 100%-ban megegyezik a kifutott termékkel, a szervizes szerint is annyi az eltérés, hogy egy másik országnak gyártották vagy mi és ezért van 1 szám eltérés (UJ634-et rendeltem, UJ635 van most raktáron). Viszont drágább... Erre mondta a szervizes, hogy ebben az esetben, hanem nem tudják pontosan azt a cserekészüléket kihozni nekem ami volt, akkor hasonló tudású készüléket kell kapnom.
Én is így tudtam ezt, de 20ezer forint eltérésnél létezik, hogy a telekom azt mondja, nem tudja szállítani így eláll a üzlettől és törlik a rendelésem simán? Én meg itt állok majd tv nélkül, kedvezményektől is megfosztva.

Privátot hamarabb észreveszem

(#18007) asdf_ válasza F_Peter (#18004) üzenetére


asdf_
veterán

Egyet mar most mondok elkeseritesnek -ezert is mocskosul kerulendo a lakossagi Lenovo notebook-: a TMX nem ertekesit alkatreszt (a nagy Lenovo szervizek meg csak az uzleti termekekkel foglalkoznak). Meg egyszer: a termek _markaszervizetol_ nem tudsz alkatreszt vasarolni. Ez szerintem a vilag vicce...

(#18008) F_Peter válasza asdf_ (#18007) üzenetére


F_Peter
őstag

Igazából tudok, innen merült fel az egész. A supporton keresztül lehetne rendelni, de szerintem a tmx garanciális javítás esetén ugyanígy onnan rendeli az alkatrészt, de ha a reg szerint nincs rajta jótállás, akkor nem tudnak.
Engem az MM megoldása érdekel most igazán, majd meglátjuk...

(#18009) Superhun válasza Lackki (#18006) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Javítás -> csere azonos típusra -> pénzvisszafizetés. Ez a sorrend. Ha nem tud/akar azonos típusra cserélni a bolt, akkor a pénzvisszafizetéssel köteles vagy megelégedni.

(#18010) Lackooo84 válasza Superhun (#18009) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem csere és utána javítás? 3 napon belül jelezte a hibát, ami azonnali cserével járna. Azért az durva lenne, ha meg kellene elégednem, hogy a nullkilométeres cuccom már javított...:)

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#18011) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

Hy.

Kaphatok e 2 év garanciát egy adott termékre ha egy vállalkozótól veszem meg aki a cseh alza.hu-n cégesen vásárolta.

(#18012) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

Áfás számla 24hó garanciát ír.

Válalkozóként nem úgy van hogy csak 1 év a garancia?
Nálam képzavar van.

(#18013) Superhun válasza Lackooo84 (#18010) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Nem csere és utána javítás?"

What? :D Gondolom pénzvisszát akartál írni javítás helyett. 3 munkanapon belüli hibajelentésnél valóban nem szabad javításra küldenie a terméket a boltnak. Csak csere azonos típusra, vagy ha ez nem lehetséges, pénzvisszafizetés a lehetősége a boltnak.

[ Szerkesztve ]

(#18014) Lackooo84 válasza Superhun (#18013) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Úgy gondoltam, hogy szerintem az első kettőt felcserélted. :)

The Truth is out there...

(#18015) Superhun válasza bobalazs (#18012) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha 24 hónap garanciát ír a számla, akkor igen valószínű, hogy ennyi jár. Nem ismerem a cseh jogszabályokat, de Mo.-on úgy van ez, hogy jótállást nem kell biztosítani céges vásárlónak, csak sima 2 év kellékszavatosság jár, illetve a termék gyártói garanciája az továbbra is érvényesíthető (gondolom az utóbbi a 24 hónap). De mondom, Csehországban lehet, hogy tök mások a jogszabályok, így én a helyedben megkérdezném a boltot is, hogy akkor ez a 24 hónap mit jelent.

(#18016) Superhun válasza Lackooo84 (#18014) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Nem cseréltem fel. 3 munkanapos hibajelentésnél csak az utolsó két lehetőség játszik, javítani nem szabad a terméket.

(#18017) Lackooo84


Lackooo84
nagyúr

Nem szabadna jah... Itt ugye megint az van, hogy mivel jar jobban, visszakapja a penzt amiert nem kap mar olyan tvt, vagy hagyja, hogy kijavítsák...

The Truth is out there...

(#18018) Lackki válasza Lackooo84 (#18017) üzenetére


Lackki
senior tag

csak itt azért lebeg az, hogy van egy 100%-ban megegyező készülék, ami árukeresőn teljesen azonos árban van a megszűnt típussal. Telekomnál a legdrágább kb. listaáron. Mai ügyfélszolgálatoson kifogtam ezzel a témával, mondta hogy se ő, se a supervisiora nem tudja erre a választ, hogy ilyenkor mivan, de hétfőn, legkésőbb kedden felhívnak a megoldással.

Privátot hamarabb észreveszem

(#18019) AxBattler


AxBattler
félisten

Üdv!

Egy barátomnak kerregni kezdett a 75k HUF-os Giga Gaming R9 380 4G...
Nosza! Visszavittük AQUA szervizbe, átvették, gyártó javítani fogja, stb.
Most meg azzal jöttek, több hét csúszás után, hogy nem lehetett javítani, de felajánlanak helyette egy annál erősebb Asus PH-GTX1050TI-4G-t, amit a saját webshopukban 53k HUF-ért kínálnak... :U

Természetesen ez elfogadhatatlan, 2 lehetőséget látok:
- kápé vissza;
- RX 570-re ráfizetünk.

Szerintetek ez korrekt?

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#18020) Pr0GrEsSiVe válasza AxBattler (#18019) üzenetére

Működnie kell mindkét lehetőségnek. :K

(#18021) asdf_ válasza AxBattler (#18019) üzenetére


asdf_
veterán

Mikori vasarlas?

(#18022) AxBattler válasza Pr0GrEsSiVe (#18020) üzenetére


AxBattler
félisten

Köszi, én is így gondolom!

(#18021) asdf_
Talán 2 éves... :F

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#18023) LuckyL válasza AxBattler (#18022) üzenetére


LuckyL
őstag

az első évben jár vissza kp csak kötelezően, a másodikban csak akkor ha az eladó vállalja, ez már opciós dolog a részéről

cryptot minden termékemért elfogadom

(#18024) Sipos3311


Sipos3311
újonc

Sziasztok!

A házhoz rendeléssel, illetve az interneten megrendelt termék személyes átvételével kapcsolatban lenne néhány kérdésem:

1. Számos webshopon kiírják, hogy a házhoz szállításkor a futár jelenlétében bontsuk ki a terméket, győződjünk meg arról, hogy a nem sérült meg és hiánytalan, és ha sérült vegyünk fel jegyzőkönyvet, különben nem cserélik a sérült terméket. Ez jogos elvárás? Van olyan futár, amelyik ezt meg sem várja. :F

Nem erről szól a kellékszavatosság? Azaz ha átvettem és kifizettem a futárnak, utána kibontom és azt látom, hogy a csomagolás sértetlen volt, de belül mondjuk a monitor sérült, akkor ezt köteles a bolt cserélni vagy visszavenni és a pénzt visszaadni?

Példa webshop: PCX.hu, az alábbi képen levő "szolgáltatásnak" mi értelme, ha a kellékszavatosság úgy van, ahogy fent írtam?

2. Ugyanígy személyes átvétel iPonban. Mindenhol ki van cetlizve, hogy a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el. Ilyet lehet? Pl. ha ott veszek át monitort vagy bármi értékeset és törékenyt, akkor ott neki kéne állnom meggyőződni róla, hogy sértetlen a termék a dobozban? Ha simán csak hazaviszem és otthon kicsomagolás után derül ki, megszívtam? :F

(#18025) asdf_ válasza LuckyL (#18023) üzenetére


asdf_
veterán

Ugyanakkor, ha az 1 ev teljeskoru +2 ev gyartoi korlatozott helyett 3 ev garanciat ir a jotallasi jegyre, en meg mindig amelle tennem a garast, hogy ez nem feltetlen opcio reszerol, ha egyben reklamozta is 3 ev garisnak a termeket, az meg meg GVH pozitiv fogyaszto megtevesztese is.

(#18026) AxBattler válasza LuckyL (#18023) üzenetére


AxBattler
félisten

Persze, nekem is opciós: ha ráfizethetek egy RX 570-re, az tökéletes... csak ne egy olcsóbb, gyengébb kártyával akarják kiszúrni a szemünket. :(

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#18027) LuckyL válasza asdf_ (#18025) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem is igazad van, csakhát gondolom a srác gyors megoldást szeretne nem hónapokig kínlódni békéltetőkkel meg fogyasztóvédőkkel

(#18026) AxBattler
egyébként erre mit mondank hogy gyengébb a kártya?
elég egyértelmű a dolog, elég egy google keresés hozzá
azért nem is értem a dolgot, mert ha maygar nagykerből van, akkor ott tényleg korrekten szoktak cserélni, adnak helyette hasonlót, ők is megkapják a cserét

cryptot minden termékemért elfogadom

(#18028) AxBattler válasza LuckyL (#18027) üzenetére


AxBattler
félisten

Én sem értem a dolgot.

Elvileg 3-4 hetet mondtak, hogy addig külföldre megy a kártya, ahol a gyártó javítja, cseréli a ventit, és majd minden szép és jó lesz, de most másfél hónap után azzal jöttek, hogy nem tudja a gyártó vállalni... ami elég érdekes, mivel szerintem a Giga nem nagyon változtatott a WF lapátokon.

És erre beajánlanak egy náluk éppen akciós, alap hűtéses, tápcsati nélküli GTX 1050 Ti-t. Mondjuk teljesítményre nagyjából egál a két kártya (azóta utánanéztem), de akkor is:
1, ne egy fapados modellt ajánljanak a Gaming hűtéses VGA helyett (MSI Gaming, Giga WF2, vagy Asus Strix már okés);
2, ha olcsóbb kártyát adnak, akkor fizessék ki a különbözetet;
3, ha drágább kártyát választanék, akkor én fizetem ki a különbözetet.

[Már eddig is lehetett ezt-azt olvasni AQUA-ról szóval lehet, hogy mégiscsak szürkeimportos / vám ÁFA trükközős cég. Magam eddig egy Samsung TV-t gariztattam náluk, de a fájóan hosszú átfutási időn kívül nem volt velük gondom. Ezek után lehet inkább hanyagolom, nem ajánlom másnak sem a boltot.]

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#18029) Balazs_ válasza AxBattler (#18028) üzenetére


Balazs_
aktív tag

A szürkeimportot sokszor látod a garanciaidőből is egyébként, főleg Samsung termékeknél, az egyik legnagyobb magyar netes bolt árul SSD-ket kétféle garanciával, az árulkodó.
Amondó vagyok, hogy a Windforce-os Gigabyte-okkal vigyázni kell, olyan szépen kerreg a venti, meg hajlik a kártya, hogy csak na, én mostmár kerülni fogom.

Mástéma: Adott a termék, mely a kétéves garanciaidő előtt egy hónappal meghibásodott, szervíz elismerte a hibát, de nincs már készleten, nem gyártják. A webshop csak levásárlást akar adni, jogomban áll pénzvisszafizetést kérni?

(#18030) LuckyL válasza Balazs_ (#18029) üzenetére


LuckyL
őstag

1 év után ez attól függ, mi van a feltételeikben
mindössze 5000 alkalommal lett leírva az utóbbi 1 hónapban :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#18031) dreta


dreta
tag

Sziasztok!
November 10-én egy műszaki üzlet vásárlók könyvébe írtam. Még aznap az ügyvezető személyesen jelezte, hogy válaszolni fog a bejegyzésemre. Nos ez nem történt meg (legalábbis levelet nem kaptam). Holnap december 10.
Mi a további teendőm ezügyben? Jelezzem a kormányablaknál a fogyasztóvédelmi dolgokért felelős személynek?

(#18032) asdf_ válasza dreta (#18031) üzenetére


asdf_
veterán

30 napon kell valaszolniuk azt hiszem, ha penteken postara adta, es jovo het csutortokon meltoztatik neked a posta ezt kezbesiteni, akkor o eleget tett mindennek. De ha tenylegesen nem kapsz valaszt, az szabalysertes, a hatosag sanszosan bunteti, ha tudomasara jut, mas kerdes, hogy ettol a te ugyed meg nem feltetlenul lendul elore, mert az allamkasszaba megy a bunti osszege, nem a zsebedbe.

[ Szerkesztve ]

(#18033) Sipos3311 válasza Sipos3311 (#18024) üzenetére


Sipos3311
újonc

Ez ügyben senki nem tud tanácsot adni? :( :R

(#18034) Troy.


Troy.
addikt

Sziasztok!

Tegnap este vásároltam egy terméket az edigital-ban, személyesen. Nem tetszik, vissza szeretném vinni és a pénzt visszakapni.
Megtehetem-e ezt egyáltalán és ha igen, meddig?

Köszönöm.

.

(#18035) bobalazs válasza Troy. (#18034) üzenetére


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

14 nap elállás úgy tudom csak a netes vásárlásnál van.
Személyes vásárlás esetén, csak ha gond van vele, akkor viheted vissza.
Az hogy nem tetszik nem lesz elég. :N

(#18036) Troy. válasza bobalazs (#18035) üzenetére


Troy.
addikt

Sejtettem. Kár érte.

.

(#18037) Josi válasza Troy. (#18034) üzenetére


Josi
aktív tag

Nem köteles visszavenni.
Csak netes vásárlásnál van elállási lehetőség.
Nézz valami mást, és próbálkozz azzal, hogy inkább mást vennél ahelyett amit vettél.
Talán több esélyed van akkor, de ha nem mennek bele, akkor sem szólhatsz semmit.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#18038) Troy. válasza Josi (#18037) üzenetére


Troy.
addikt

Ha neten van rendelve a cucc, személyes átvételre, akkor van elállási lehetőség?

.

(#18039) Josi válasza Troy. (#18038) üzenetére


Josi
aktív tag

Akkor a jogszabály szerint igen, akármi mást is mond az eladó.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#18040) Lackooo84 válasza Troy. (#18038) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Akkor van persze.

The Truth is out there...

(#18041) Sipos3311


Sipos3311
újonc

Sziasztok!

Amennyiben egy webshopból házhozrendelve a vevő nem magánszemély (fogyasztó), hanem egy egyéni vállalkozás vagy KFT, akkor a kellékszavatosság joga nem él? Tehát ha pl. sértetlen csomagolással átveszem, de kibontás után kiderül, hogy a műszaki cikk sérült, ez esetben is a bolt cseréli vagy visszafizeti a pénzt? :F

Előre is köszönöm a segítséget! :R

(#18042) LuckyL válasza Sipos3311 (#18041) üzenetére


LuckyL
őstag

szavatosság természetesen él, csak fogyasztói jogaid nincsenek pl békéltető testület, fogyasztóvédelem nem foglalkozik az ügyeddel

cryptot minden termékemért elfogadom

(#18043) Sidorovich


Sidorovich
senior tag

Sziasztok!

Oázis Computer jó boltnak számít? Garanciával, elállással nem szoktam szemétkedni? :)
Most készülök egy monitort vásárolni tőlük, eddig még sose vettem ott semmit.

Előre is köszönöm a visszajelzést! :R

(#18044) AxBattler válasza Sidorovich (#18043) üzenetére


AxBattler
félisten

Az egyik legmegbízhatóbb, nyugodtan vásárolj Tőlük.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#18045) Milka 78


Milka 78
nagyúr

Üdv Urak!
Garanciális cserénél (vga) a felajánlott csere termék árának igazodnia kell a hibás termék garipapírján lévő vételárnak?
Esetünkbe ez egy 212000ft-s kari ami helyet egy 21000ft-s kártyát kérek,vagy felajánlottam egy drágább kari megvételét amire természetesen rádobnám a különbözetett.
Ez így jogos elképzelés?

Előre is köszönöm! :R

(#18046) Josi válasza Milka 78 (#18045) üzenetére


Josi
aktív tag

Nagyvonalú vagy, hogy ilyen olcsó kártyával megelégszel. :D

Az 1. éven belül vagy vagy kívűl? Mert nem mindegy.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#18047) Milka 78 válasza Josi (#18046) üzenetére


Milka 78
nagyúr

2 éves a kártya.
Nagyvonalú volt kifizetni az árát is. :D
Mellékzönge,hogy majd 6 hét telt el a kártya átadása óta és eddig csak én kerestem a céget a garival kapcsolatban,amúgy nagy a csend.

[ Szerkesztve ]

(#18048) Josi válasza Milka 78 (#18047) üzenetére


Josi
aktív tag

De akkor most milyen kártyáról is beszélünk?
Mert nem mindegy a 212.000,- és a 21.000.- ft. :)
Sajnos 1 éven túl örülni kell mindennek, ott már a gyártó által vállalt feltételek a mérvadók.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#18049) Milka 78 válasza Josi (#18048) üzenetére


Milka 78
nagyúr

Ne haragudj,elírtam :B :R
Természetesen 212000 és 210000 forintos kártya aka Giga 980ti G1 vs Giga 1080 G1.
Akkor ez akár egy 1070-esbe is manifesztálódhat,mert akkor az elég kemény lehúzás lenne.

[ Szerkesztve ]

(#18050) Josi válasza Milka 78 (#18049) üzenetére


Josi
aktív tag

Nem haragszom. :N :N

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.