Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Bú. Boci bú- a bornyú kétszer pusztul
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
asdf_
veterán
Notebookoknal jellemzoen az elso bekapcsolaskor a gep biosa lejegyzi a datumot es amennyiben ezen datum es a jotallasi jegyen szereplo datum kozott jelentos elteres van szerintem abba elegge bele van kodolva, hogy szkanderozas is lehet belole, ha a gari vegen hibasodik meg az eszkoz.
Full garival bemutatotermeket eladni szerintem nem korrekt.
F_Peter
őstag
Oké. Köszi a választ, így már értem a dolgot. Majd kiderül mit gurít rá az MM.
asdf_
veterán
Amugy milyen marka ez, hogy be kell regisztralni a garihoz? A samsung notebookoknal remlik nekem ilyen utoljara, de -halistennek- azok kishazankban mar nincsenek.
[ Szerkesztve ]
F_Peter
őstag
Igazából ugye ez is volt a kérdés, hogy kell e a reg a tmx-nek. Amúgy lenovo és a support app írta, ahol gari bővítést és alkatrész rendelesést lehet intézni.
default.
őstag
Értem, köszönöm.
Lackki
senior tag
Kis tájékoztatásra volna szükségem a témában jártasoktól
Vásároltam egy TV-t (telekom online), kihozták, hibás volt, jeleztem, felajánlották a cserét, ma kijött egy szervizes akit a telekom kért meg hogy vizsgálják ki indokolt-e a csere, és úgy találta, hogy hibás a készülék, fogta elvitte. Mondta hogy telekom fog kereseni, hogy miként kapom meg a cserét.
A kacifántos része innen jön. A készülékre járt nekem Online illetve Készülék kedvezmény, ami 55ezer forint volt, viszont mikor rendeltem akkor kifutónak volt feltüntetve, és ha elfogy nem lesz több. Hát most nincs is. Van egy típus ami 100%-ban megegyezik a kifutott termékkel, a szervizes szerint is annyi az eltérés, hogy egy másik országnak gyártották vagy mi és ezért van 1 szám eltérés (UJ634-et rendeltem, UJ635 van most raktáron). Viszont drágább... Erre mondta a szervizes, hogy ebben az esetben, hanem nem tudják pontosan azt a cserekészüléket kihozni nekem ami volt, akkor hasonló tudású készüléket kell kapnom.
Én is így tudtam ezt, de 20ezer forint eltérésnél létezik, hogy a telekom azt mondja, nem tudja szállítani így eláll a üzlettől és törlik a rendelésem simán? Én meg itt állok majd tv nélkül, kedvezményektől is megfosztva.
Privátot hamarabb észreveszem
asdf_
veterán
Egyet mar most mondok elkeseritesnek -ezert is mocskosul kerulendo a lakossagi Lenovo notebook-: a TMX nem ertekesit alkatreszt (a nagy Lenovo szervizek meg csak az uzleti termekekkel foglalkoznak). Meg egyszer: a termek _markaszervizetol_ nem tudsz alkatreszt vasarolni. Ez szerintem a vilag vicce...
F_Peter
őstag
Igazából tudok, innen merült fel az egész. A supporton keresztül lehetne rendelni, de szerintem a tmx garanciális javítás esetén ugyanígy onnan rendeli az alkatrészt, de ha a reg szerint nincs rajta jótállás, akkor nem tudnak.
Engem az MM megoldása érdekel most igazán, majd meglátjuk...
Javítás -> csere azonos típusra -> pénzvisszafizetés. Ez a sorrend. Ha nem tud/akar azonos típusra cserélni a bolt, akkor a pénzvisszafizetéssel köteles vagy megelégedni.
Lackooo84
nagyúr
Nem csere és utána javítás? 3 napon belül jelezte a hibát, ami azonnali cserével járna. Azért az durva lenne, ha meg kellene elégednem, hogy a nullkilométeres cuccom már javított...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
Hy.
Kaphatok e 2 év garanciát egy adott termékre ha egy vállalkozótól veszem meg aki a cseh alza.hu-n cégesen vásárolta.
Áfás számla 24hó garanciát ír.
Válalkozóként nem úgy van hogy csak 1 év a garancia?
Nálam képzavar van.
"Nem csere és utána javítás?"
What? Gondolom pénzvisszát akartál írni javítás helyett. 3 munkanapon belüli hibajelentésnél valóban nem szabad javításra küldenie a terméket a boltnak. Csak csere azonos típusra, vagy ha ez nem lehetséges, pénzvisszafizetés a lehetősége a boltnak.
[ Szerkesztve ]
Lackooo84
nagyúr
Úgy gondoltam, hogy szerintem az első kettőt felcserélted.
The Truth is out there...
Ha 24 hónap garanciát ír a számla, akkor igen valószínű, hogy ennyi jár. Nem ismerem a cseh jogszabályokat, de Mo.-on úgy van ez, hogy jótállást nem kell biztosítani céges vásárlónak, csak sima 2 év kellékszavatosság jár, illetve a termék gyártói garanciája az továbbra is érvényesíthető (gondolom az utóbbi a 24 hónap). De mondom, Csehországban lehet, hogy tök mások a jogszabályok, így én a helyedben megkérdezném a boltot is, hogy akkor ez a 24 hónap mit jelent.
Nem cseréltem fel. 3 munkanapos hibajelentésnél csak az utolsó két lehetőség játszik, javítani nem szabad a terméket.
Lackooo84
nagyúr
Nem szabadna jah... Itt ugye megint az van, hogy mivel jar jobban, visszakapja a penzt amiert nem kap mar olyan tvt, vagy hagyja, hogy kijavítsák...
The Truth is out there...
Lackki
senior tag
csak itt azért lebeg az, hogy van egy 100%-ban megegyező készülék, ami árukeresőn teljesen azonos árban van a megszűnt típussal. Telekomnál a legdrágább kb. listaáron. Mai ügyfélszolgálatoson kifogtam ezzel a témával, mondta hogy se ő, se a supervisiora nem tudja erre a választ, hogy ilyenkor mivan, de hétfőn, legkésőbb kedden felhívnak a megoldással.
Privátot hamarabb észreveszem
Üdv!
Egy barátomnak kerregni kezdett a 75k HUF-os Giga Gaming R9 380 4G...
Nosza! Visszavittük AQUA szervizbe, átvették, gyártó javítani fogja, stb.
Most meg azzal jöttek, több hét csúszás után, hogy nem lehetett javítani, de felajánlanak helyette egy annál erősebb Asus PH-GTX1050TI-4G-t, amit a saját webshopukban 53k HUF-ért kínálnak...
Természetesen ez elfogadhatatlan, 2 lehetőséget látok:
- kápé vissza;
- RX 570-re ráfizetünk.
Szerintetek ez korrekt?
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Működnie kell mindkét lehetőségnek.
asdf_
veterán
Mikori vasarlas?
Köszi, én is így gondolom!
(#18021) asdf_
Talán 2 éves...
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
az első évben jár vissza kp csak kötelezően, a másodikban csak akkor ha az eladó vállalja, ez már opciós dolog a részéről
cryptot minden termékemért elfogadom
Sipos3311
újonc
Sziasztok!
A házhoz rendeléssel, illetve az interneten megrendelt termék személyes átvételével kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
1. Számos webshopon kiírják, hogy a házhoz szállításkor a futár jelenlétében bontsuk ki a terméket, győződjünk meg arról, hogy a nem sérült meg és hiánytalan, és ha sérült vegyünk fel jegyzőkönyvet, különben nem cserélik a sérült terméket. Ez jogos elvárás? Van olyan futár, amelyik ezt meg sem várja.
Nem erről szól a kellékszavatosság? Azaz ha átvettem és kifizettem a futárnak, utána kibontom és azt látom, hogy a csomagolás sértetlen volt, de belül mondjuk a monitor sérült, akkor ezt köteles a bolt cserélni vagy visszavenni és a pénzt visszaadni?
Példa webshop: PCX.hu, az alábbi képen levő "szolgáltatásnak" mi értelme, ha a kellékszavatosság úgy van, ahogy fent írtam?
2. Ugyanígy személyes átvétel iPonban. Mindenhol ki van cetlizve, hogy a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el. Ilyet lehet? Pl. ha ott veszek át monitort vagy bármi értékeset és törékenyt, akkor ott neki kéne állnom meggyőződni róla, hogy sértetlen a termék a dobozban? Ha simán csak hazaviszem és otthon kicsomagolás után derül ki, megszívtam?
asdf_
veterán
Ugyanakkor, ha az 1 ev teljeskoru +2 ev gyartoi korlatozott helyett 3 ev garanciat ir a jotallasi jegyre, en meg mindig amelle tennem a garast, hogy ez nem feltetlen opcio reszerol, ha egyben reklamozta is 3 ev garisnak a termeket, az meg meg GVH pozitiv fogyaszto megtevesztese is.
Persze, nekem is opciós: ha ráfizethetek egy RX 570-re, az tökéletes... csak ne egy olcsóbb, gyengébb kártyával akarják kiszúrni a szemünket.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
szerintem is igazad van, csakhát gondolom a srác gyors megoldást szeretne nem hónapokig kínlódni békéltetőkkel meg fogyasztóvédőkkel
(#18026) AxBattler
egyébként erre mit mondank hogy gyengébb a kártya?
elég egyértelmű a dolog, elég egy google keresés hozzá
azért nem is értem a dolgot, mert ha maygar nagykerből van, akkor ott tényleg korrekten szoktak cserélni, adnak helyette hasonlót, ők is megkapják a cserét
cryptot minden termékemért elfogadom
Én sem értem a dolgot.
Elvileg 3-4 hetet mondtak, hogy addig külföldre megy a kártya, ahol a gyártó javítja, cseréli a ventit, és majd minden szép és jó lesz, de most másfél hónap után azzal jöttek, hogy nem tudja a gyártó vállalni... ami elég érdekes, mivel szerintem a Giga nem nagyon változtatott a WF lapátokon.
És erre beajánlanak egy náluk éppen akciós, alap hűtéses, tápcsati nélküli GTX 1050 Ti-t. Mondjuk teljesítményre nagyjából egál a két kártya (azóta utánanéztem), de akkor is:
1, ne egy fapados modellt ajánljanak a Gaming hűtéses VGA helyett (MSI Gaming, Giga WF2, vagy Asus Strix már okés);
2, ha olcsóbb kártyát adnak, akkor fizessék ki a különbözetet;
3, ha drágább kártyát választanék, akkor én fizetem ki a különbözetet.
[Már eddig is lehetett ezt-azt olvasni AQUA-ról szóval lehet, hogy mégiscsak szürkeimportos / vám ÁFA trükközős cég. Magam eddig egy Samsung TV-t gariztattam náluk, de a fájóan hosszú átfutási időn kívül nem volt velük gondom. Ezek után lehet inkább hanyagolom, nem ajánlom másnak sem a boltot.]
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
A szürkeimportot sokszor látod a garanciaidőből is egyébként, főleg Samsung termékeknél, az egyik legnagyobb magyar netes bolt árul SSD-ket kétféle garanciával, az árulkodó.
Amondó vagyok, hogy a Windforce-os Gigabyte-okkal vigyázni kell, olyan szépen kerreg a venti, meg hajlik a kártya, hogy csak na, én mostmár kerülni fogom.
Mástéma: Adott a termék, mely a kétéves garanciaidő előtt egy hónappal meghibásodott, szervíz elismerte a hibát, de nincs már készleten, nem gyártják. A webshop csak levásárlást akar adni, jogomban áll pénzvisszafizetést kérni?
1 év után ez attól függ, mi van a feltételeikben
mindössze 5000 alkalommal lett leírva az utóbbi 1 hónapban
cryptot minden termékemért elfogadom
dreta
tag
Sziasztok!
November 10-én egy műszaki üzlet vásárlók könyvébe írtam. Még aznap az ügyvezető személyesen jelezte, hogy válaszolni fog a bejegyzésemre. Nos ez nem történt meg (legalábbis levelet nem kaptam). Holnap december 10.
Mi a további teendőm ezügyben? Jelezzem a kormányablaknál a fogyasztóvédelmi dolgokért felelős személynek?
asdf_
veterán
30 napon kell valaszolniuk azt hiszem, ha penteken postara adta, es jovo het csutortokon meltoztatik neked a posta ezt kezbesiteni, akkor o eleget tett mindennek. De ha tenylegesen nem kapsz valaszt, az szabalysertes, a hatosag sanszosan bunteti, ha tudomasara jut, mas kerdes, hogy ettol a te ugyed meg nem feltetlenul lendul elore, mert az allamkasszaba megy a bunti osszege, nem a zsebedbe.
[ Szerkesztve ]
Sipos3311
újonc
Ez ügyben senki nem tud tanácsot adni?
Troy.
addikt
Sziasztok!
Tegnap este vásároltam egy terméket az edigital-ban, személyesen. Nem tetszik, vissza szeretném vinni és a pénzt visszakapni.
Megtehetem-e ezt egyáltalán és ha igen, meddig?
Köszönöm.
.
14 nap elállás úgy tudom csak a netes vásárlásnál van.
Személyes vásárlás esetén, csak ha gond van vele, akkor viheted vissza.
Az hogy nem tetszik nem lesz elég.
Troy.
addikt
Sejtettem. Kár érte.
.
Josi
aktív tag
Nem köteles visszavenni.
Csak netes vásárlásnál van elállási lehetőség.
Nézz valami mást, és próbálkozz azzal, hogy inkább mást vennél ahelyett amit vettél.
Talán több esélyed van akkor, de ha nem mennek bele, akkor sem szólhatsz semmit.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Troy.
addikt
Ha neten van rendelve a cucc, személyes átvételre, akkor van elállási lehetőség?
.
Josi
aktív tag
Akkor a jogszabály szerint igen, akármi mást is mond az eladó.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Lackooo84
nagyúr
Akkor van persze.
The Truth is out there...
Sipos3311
újonc
Sziasztok!
Amennyiben egy webshopból házhozrendelve a vevő nem magánszemély (fogyasztó), hanem egy egyéni vállalkozás vagy KFT, akkor a kellékszavatosság joga nem él? Tehát ha pl. sértetlen csomagolással átveszem, de kibontás után kiderül, hogy a műszaki cikk sérült, ez esetben is a bolt cseréli vagy visszafizeti a pénzt?
Előre is köszönöm a segítséget!
szavatosság természetesen él, csak fogyasztói jogaid nincsenek pl békéltető testület, fogyasztóvédelem nem foglalkozik az ügyeddel
cryptot minden termékemért elfogadom
Sidorovich
senior tag
Sziasztok!
Oázis Computer jó boltnak számít? Garanciával, elállással nem szoktam szemétkedni?
Most készülök egy monitort vásárolni tőlük, eddig még sose vettem ott semmit.
Előre is köszönöm a visszajelzést!
Az egyik legmegbízhatóbb, nyugodtan vásárolj Tőlük.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
Milka 78
nagyúr
Üdv Urak!
Garanciális cserénél (vga) a felajánlott csere termék árának igazodnia kell a hibás termék garipapírján lévő vételárnak?
Esetünkbe ez egy 212000ft-s kari ami helyet egy 21000ft-s kártyát kérek,vagy felajánlottam egy drágább kari megvételét amire természetesen rádobnám a különbözetett.
Ez így jogos elképzelés?
Előre is köszönöm!
Josi
aktív tag
Nagyvonalú vagy, hogy ilyen olcsó kártyával megelégszel.
Az 1. éven belül vagy vagy kívűl? Mert nem mindegy.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Milka 78
nagyúr
2 éves a kártya.
Nagyvonalú volt kifizetni az árát is.
Mellékzönge,hogy majd 6 hét telt el a kártya átadása óta és eddig csak én kerestem a céget a garival kapcsolatban,amúgy nagy a csend.
[ Szerkesztve ]
Josi
aktív tag
De akkor most milyen kártyáról is beszélünk?
Mert nem mindegy a 212.000,- és a 21.000.- ft.
Sajnos 1 éven túl örülni kell mindennek, ott már a gyártó által vállalt feltételek a mérvadók.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Milka 78
nagyúr
Ne haragudj,elírtam
Természetesen 212000 és 210000 forintos kártya aka Giga 980ti G1 vs Giga 1080 G1.
Akkor ez akár egy 1070-esbe is manifesztálódhat,mert akkor az elég kemény lehúzás lenne.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Összeszerelt asztali számítógép eladó egyben vagy alkatrészenként
- Corsair Obsidian 500D Mid-Tower Üvegajtós gépház
- Creative Sound BlasterX AE-5 Plus belső hangkártya - RGB led szalaggal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Bomba ár! Lenovo E31-80 - i5-6200U I 8GB I 256GB SSD I 13,3" I HDMI I Cam I Win10 I Garancia!