Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6001) sasa311 válasza sampe (#6000) üzenetére


sasa311
veterán

Most őszintén.

TE elcsesztél egy alaplapot. A bolt HALÁL JÓFEJ VOLT veled és ÁTVERVE AZ ASUST megforrasztgatta és elküldte gariztatni.

Ezek után halál KORREKT módon még azt is felajánlották, hogy adnak egy tudásban ugyan olyan lapot neked (mert te nem győzöd kivárni a gariidőt). Miért nem fogadtad el?! 25.000-ért simán kapnál egy tudásban akár jobbat is, illetve a bolt is adna neked ilyet gariba. De neeeeeeeeem, te erősködsz, hogy 50K... Ez nyerészkedés, semmi más.

Fogadd el a 25K-t vagy a tudásban ugyan olyan lapot és örülj neki, hogy a bolt nem hajtott el a fizikailag sérült lappal a búsba, mert jogilag ők megtehették volna, csak korrektek akartak lenni veled és segíteni akartak. Ezt nem úgy kell meghálálni, hogy nyerészkedni akarsz rajtuk...
Szerintem... :U

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6002) sampe válasza sasa311 (#6001) üzenetére


sampe
aktív tag

Ebben igazad van aláírom hogy igen, jófejek voltak, korrektül megcsinálták és elküldték

az a gond hogy ha felajánlottak volna egy másik lapot, akkor most én nem írnám azt amit most írok és akkor én is halál boldog lennék :) de sajnos nem ez történt, és ezért vagyok én most itt, hogy a tapasztaltabb emberek segítségét kérjem,
tudtommal az hogy egy lap meghibásodik az nem a forgalmazó felelőssége hanem a gyártóé, a gyártó biztosít a forgalmazónak egy új lapot garanciába, nem pedig a forgalmazó a saját költségén adjon egy másikat de javíts ki ha rosszul tájékozódtam ezidáig

nem akarok én nyerészkedni, de gondolom te sem repdesnél az örömtől hogy egyszer kifizettél 60 kt egy lapért, amit jó tény, te b.sztál el, aztán kifizettetik a javítást(jogosan) 8000ért továbbá vársz 2 hónapot, és mondják hogy fizess még 25000 ret hogy egy deluxe lapot kapjál, mert a lapodat beszámítjuk használtba 25000 ért :F

"A bosszú a legédesebb gyönyör a dugás mellett" 2Pac // Ha elfelejtenék PÜ-re válaszolni, írj emlékeztetőt nyugodtan, ember vagyok én is.

(#6003) sampe


sampe
aktív tag

azt elfelejtettem hozzátenni, hogy először meg sem akartam javíttatni a lapot, hanem ők beszéltek rá a javításra, a szervizes fiatalember elmondta, hogy pár hónapja volt náluk egy fiatalember akinek a lapján az egész foglalat el volt szállva, ennek a javítása 30 rongy volt, ez egy 80 ezres maximus lap volt a lapot megjavították, a lapot kiküldték, az asus benézte a javítást, és kicserléte a srácnak a lapot, én is ilyenre számítottam, de sajnos nem ez történt :((

"A bosszú a legédesebb gyönyör a dugás mellett" 2Pac // Ha elfelejtenék PÜ-re válaszolni, írj emlékeztetőt nyugodtan, ember vagyok én is.

(#6004) nyogo83 válasza sampe (#6003) üzenetére


nyogo83
senior tag

Most komolyan...
Vettél egy lapot 50K-ért.

Szitu 1 (default eset):
Elqrtad, ergo normálisan nézve a garanciára vonatkozó szabályokat, buktad az 50K-t

Ott állsz hogy nincs alaplapod, buktál -50k-t.

Szitu 2:
Felajánlják hogy +8k-ért megpróbálják neked legarizni.
25k körüli értékben kapsz egy másik lapot.

Tehát -50k,+8k,+25k = -27k bukás és legalább van még egy alaplapod is.

Sajnos lehet korlátolt vagyok, de tényleg nem értem a problémát :O

Ui: Amugy az első eset jobban esett volna mint a mostani?

(#6005) sasa311 válasza sampe (#6002) üzenetére


sasa311
veterán

tudtommal az hogy egy lap meghibásodik az nem a forgalmazó felelőssége hanem a gyártóé, a gyártó biztosít a forgalmazónak egy új lapot garanciába,

A gyakorlatban a gyár küld olyat, amilyet gondol helyette. Ezen általában a kisker bukik egy talicska pénzt...

nem akarok én nyerészkedni, de gondolom te sem repdesnél az örömtől hogy egyszer kifizettél 60 kt egy lapért, amit jó tény, te b.sztál e[/I]

Egészen idáig lenne jogod bármiért reklamálni. Innentől kezdve minden más csak segítség a bolt részéről. Örülj mindennek amit ajánlanak.

(I)fizess még 25000 ret hogy egy deluxe lapot kapjál,(/I)

Nono - az asus p5q3 deluxe egy 3 éves őskövület. Ma már 25K-ért is jobb lapot kapnál (ingyen jelen esetben.), de 50K-ért aztán meg pláne... :U Még mindig tartsd szem előtt, hogy ez mind szívesség a bolt részéről, helyből elküldhettek volna a francba és akkor nemhogy 25 ezerért nem kapnál lapot, hanem lenne egy szar lapod és kész...

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6006) sampe


sampe
aktív tag

meglátjuk mi lesz holnap, van egy kedves ismerősöm aki megpróbál még segíteni, reméljük sikerrel jár,

egyébként akkor sem tartom etikusnak hogy megmondták nem egyszer hogy a teljes vételárat vásárolhatom le, nem pedig a jelenlegi piaci árat :(((

"A bosszú a legédesebb gyönyör a dugás mellett" 2Pac // Ha elfelejtenék PÜ-re válaszolni, írj emlékeztetőt nyugodtan, ember vagyok én is.

(#6007) stol válasza sampe (#6006) üzenetére


stol
addikt

Tudom, nem ad avultatási lehetőséget a magyar szabályozási rendszer, de ez egy méltányossági ajánlat.
~3éves lapért, ami akkor 50+k volt, most irreálisan jobb lapot kapnál, ami enyhén kimeríti a nyerészkedés fogalmát.
El kell fogadni, hogy ma már 25k-ért jobb lapot kapsz annál. Nehéz, de ez van.
A terméked elavult.

A boltos meg a kisujját nyújtotta. Ne tépd ki a karját tövestől, mert artériásan gyorsan elvérzik. Értsd, lehet valakinek az életével játszol evvel a mókával, mert épp lapátra tehetik, ami a mostani piaci helyzetben neked se esne jól.

(#6008) sasa311 válasza sampe (#6006) üzenetére


sasa311
veterán

Maradjunk annyiban, hogy így is nagyon de nagyon jól jártál, mert ha a bolt nemes egyszerűséggel a magyar jogszabályt követi akkor egy vállrándítással el is lettél volna intézve - nem gondolom, hogy ezt a hercehurcát érdemlik, miután korrekt mód segíteni akarnak.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6009) sampe


sampe
aktív tag

lehet igazatok van, körbenézek milyen lapjaik vannak, aztán rendelek akkor egyet tőlük :K

"A bosszú a legédesebb gyönyör a dugás mellett" 2Pac // Ha elfelejtenék PÜ-re válaszolni, írj emlékeztetőt nyugodtan, ember vagyok én is.

(#6010) Louloudaki


Louloudaki
aktív tag

sziasztok, a nemzeti fogyasztóvédelmi hatósághoz már csak ügyfélkapun/elektronikus aláírásos emaillel lehet panaszt benyújtani?
egyúttal figyelmeztetnék mindenkit, hogy ha netán arra vetemedne, hogy wizzair -rel utazik, és elköveti azt a szarvas hibát, hogy online szeretne becsekkolni, és a weblap sorozatos hibái miatt nem tudja elintézni kb 100 próbálkozásból se, akkor próbálkozzon inkább tovább, még véletlenül se hívja az ügyfélszolgálatos gyökereket 225ft/perc díjon, mert a kis tahó biztos elcseszi a boarding pass adatait (többszöri magyar állampolgár hangsúlyozás ellenére is non eu nemzetiségű lettem), majd a hiba észrevétele utáni újbóli telefonálás után a másik népi cserépedény annyit mond, hogy hát ő ezt már nem módosíthatja, lezárta a rendszer, de majd a reptéren nagyon szívesen kijavítják nekem 10 euró potom összegért, amit ők elbaszarintottak. írtam nekik panaszt, meg ott a hangfelvétel, de gondolom majd jól tojnak foglalkozni vele, úgyhogy írnék fogyvédnek meg homárnak is csak nincs se ügyfélkapum se elektronikus aláírásom, más módot meg nem írnak a honlapon. :(

(#6011) sampe válasza Louloudaki (#6010) üzenetére


sampe
aktív tag

szia

régiónként ki van osztva a fogyvédelem

itt meg tudod keresni, hogy milyen régióban vagy

hívd őket nyugodtan, velem kedvesek és segítőkészek voltak

[ Szerkesztve ]

"A bosszú a legédesebb gyönyör a dugás mellett" 2Pac // Ha elfelejtenék PÜ-re válaszolni, írj emlékeztetőt nyugodtan, ember vagyok én is.

(#6012) Biznisz Elek


Biznisz Elek
aktív tag

Üdv

Van egy eldöntetlen gondom. Szóval a kérdés az hogy a 8 napon belüli elállási jog a szállításra is vonatkozik, nem a vissza szállításra gondolok mert az tuti nem, hanem a termék kiszállításának a költsége kit terhel? Mert beszélgettem egy fórum taggal és őket állítólag a fogyvédesek megbüntették mert a szállítási díjat is vissza kellett volna fizetniük.

A törvény a következő:

(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

Én ebből, a végét vagyis az a pontot úgy értelmezem hogy a szolgáltatást (szállítást) a fogyasztó elfogadja hogy megy a csomag akkor nem mondhatja vissza.

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#6013) Teszla_


Teszla_
senior tag

Sziasztok!

A kérdésem nem teljesen a garanciához kötődik, de remélem tudtok segíteni.
Vettem ma egy Thomas Jeans rövidnadrágot egy olyan boltból, ami főleg Tom Tailor cuccokat árul, de van mellette Panama Jack és Thomas Jeans is náluk. Felpróbáltam, tetszett, kifizettem (6990Ft, ami szerintem nem olyan kis összeg). A probléma annyi, hogy amikor itthon megnéztem tüzetesebben, akkor láttam, hogy a farzsebe feletti címkén nem az áll,hogy "Thomas Jeans", hanem az, hogy "Thomas Jeaeans".
Gondoltam megnézem a cég hazai honlapját. Ott meg is találtam ugyanezt a terméket, ahol nagyjából látszik, hogy ott normálisan van a címkén a név.
Ezután még találtam pár érdekes dolgot.
A honlapon a Kapcsolat menüpontban ezt látom: Jeans Thomas Kft. 1063 Budapest, Színyei Merse Pál u. 14.
Míg a nadrágba varrt címkén ezt: Magyarországon forgalmazza: Tamás Kft. 1063 Budapest, Színyei Merse Pál u. 14 Hungary

Nem tudom, de nekem van egy olyan érzésem, hogy hamisítványt sóztak rám. Holnap vissza szeretném vinni, mert még minden címke rajta van, blokk meg van, szóval érintetlen a nadrág. Ilyenkor vajon visszaveszik a nadrágot? Szívem szerint visszakérném a vételárat, mert nem szívesen vennék ott többet ruhát. Ugyanilyen termékük nem volt. Ebben a méretbe legalábbis biztosan nem. Volt-e már valaki hasonló helyzetben, illetve mit tanácsoltok, mit tegyek?

Előre is köszönöm a segítséget.

(#6014) sasa311 válasza Teszla_ (#6013) üzenetére


sasa311
veterán

Én is visszakérném a vételárat!

Sőt, írnék a panaszkönyvbe is, ha nem mutatnak hajlandóságot és megpedzegetném, hogy jelzem a Magyar Thomas Jeans központnak, hogy XY bolt visszaél a márkanevükkel és megtévesztő hamisítványokat árusít!

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6015) Teszla_ válasza sasa311 (#6014) üzenetére


Teszla_
senior tag

Na ma voltam a boltban, mondtam, hogy ez a gond. Erre a nő kérdi, hogy ez akkora probléma? Mondom nem, csak jókedvemben jöttem vissza reklamálni. Mondtam, hogy szeretném visszakérni a vételárat, de elmondása szerint náluk olyat nem lehet, max levásárolni, de én ezt nem kértem. Vagy hoztak volna egy ugyanilyen nadrágot, amin jó a felirat, de azt meg főleg nem kértem. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy jövő héten vissza kell mennem, mert akkor lesz ott a főnöke, azzal fogok beszélni. De mindenképpen szeretném, ha visszakapnám az árát, a boltot pedig szeretném egy életre elfelejteni.
Vajon visszakérhetem ilyen esetben a vételárat? Mert pár embert kérdeztem és ki ezt, ki azt mondott rá.

(#6016) vandeminek


vandeminek
tag

Sziasztok!
2010 szeptemberében vettem egy Acer 8572tg laptopot, amelynek a mai nap folyamán sikeresen neki estem, és a teljes kijelzője betört, nem működik. Teljesen bepókhálósodott. 3 év garancia van hozzá, bár amint tudom ez biztosan nincs benne a garanciában. :(
Szóval ilyenkor a teendőm, hogy felhívom az Acert, kiküldenek nekem egy futárt, akinek a laptop dobozába becsomagolva átadom a laptopot. (Előtte csinálok róla fényképeket, meg lefénymásolom a papírjait, biztos ami biztos) Majd jó pénzért megcsinálják...
Mennyibe kerülhet egy teljes kijelzőcsere? Vagy foglalkozik-e másik cég ilyennel olcsóbban? (Bár ekkor garanciavesztés lenne)
Mit tanácsoltok?

(#6017) sasa311 válasza Teszla_ (#6015) üzenetére


sasa311
veterán

Hogyne kérhetnéd vissza. Te egy eredeti TJ farmert akartál venni (és fizettél ki), nem egy kínai hamisítvány "Thomas Jeaeans"-t...

Ha akadékoskodik a boltvezető akkor told fel a fogy. védnél és a TJ-nél, hogy hamis márkajelzésű cuccokat árul, esetleg még a NAV is ránéz majd, hogy ezt miként könyveli... Rögtön visszakapod a vételárat.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6018) sasa311 válasza vandeminek (#6016) üzenetére


sasa311
veterán

Kérj előre egy árajánlatot (elég egyértelmű mit kell csinálni vele) aztán kérj egy maszektől is és eldöntöd, hogy amennyivel olcsóbban csinálja a maszek az megér-e annyit, hogy bukod a garanciát.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6019) bullseye válasza Teszla_ (#6013) üzenetére


bullseye
addikt

szerintem hívd fel az eredeti céget (mármint a Jeans Thomas Kft-t) és kérdezd meg. lehet, hogy valami jogi átállásos baromság és elírás (legyünk optimisták), de ha nem, akkor a hamisítás nem fogyvéd., hanem rendőrség ügye.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6020) beno01


beno01
csendes tag

Üdvözölet!

Biztos már sok ilyen esettel találkoztatok. Mégis szeretném tudni,hogy véleményetek szerint mire is számíthatok a következő esettel kapcsolatban.
Május 27. - én leadtam egy gainward gtx280 - at garanciáztatás céljából, a kártya decemberig garos, a gpu wrm adta be az unalmast. Tegnapelőtt tájékoztattak arról, hogy a kártya nem javítható, valószínűleg másik terméket kellene választani, de hogy milyen keretösszegből, az még titok lesz előttem egy-két napig. A kártya vételára 100.000Ft volt anno.
Véleményetek szerint mire számíthatok, illetve mihez tartsam magam.

(#6021) Biznisz Elek válasza beno01 (#6020) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ha hivatalos nagykertől vette a cég akkor ők jófejek és egy hasonló teljesítményűt vagy jobbat fognak adni, és annak a piaci árát tudod levásárolni. Ha normális a cég ahonnan vetted akkor megérdemlik a kompromisszumot illetve te is utánanézhetsz hogy mik tudják nagyából ugyan ezt a teljesítményt, és kérd azok közül valamelyiket, ha ezt viszont megtagadják akkor az eredeti vételár is visszakérheted mivel nem tudnakl ugyan olyat adni.

Üdv

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#6022) beno01 válasza Biznisz Elek (#6021) üzenetére


beno01
csendes tag

Köszönöm a tájékoztatást.

Anno már játram úgy, hogy 2db 2 éves nvidia 8800gtx - et akartam garanciáztatni, különböző kifogásokkal jöttek elő, hogy levált róla a szériaszám és én nem is azokat a kártyákat adtam oda, hanem szereztem két szériaszámot és mellétettem, hiába mondogattam, hogy a magas hőfokon járó kártyák már csak ilyenek, lerugdalják a papirfecniket egy idő után. Első ajánlat darabonkénti 6500Ft - os beszámítási ár volt, a második már egy kicsit jobb volt, 1db 9600Gt, amibe kénytelen-kelletlen bele is mentem, de úgy voltam, hogy még egyszer nem kívánok így pórul járni. Ezért kérdeztem, hogy valójában mire számíthatok, mert azzal biztos nem leszek megelégedve, ha teszem azt 30K értékben jelölik meg a választható kártyatipusokat. :R

(#6023) stol válasza beno01 (#6022) üzenetére


stol
addikt

Ha a gennyvídiával azonos teljesítményű atit dobnának felém, elfogadnám, mert én a helyedben menekülnék az NV-től.
Iszonyú sok a probléma velük!
Remekül megélek a GPU forrasztásukból :DDD

(#6024) sasa311 válasza beno01 (#6020) üzenetére


sasa311
veterán

Ha amúgy normális a cég akkor válassz egy ugyan olyan vagy kicsit jobb cserekártyát új garanciával és még te is jól jártál.

Ha köcsögölnek kérd vissza a 100.000-et...

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6025) N_A_S válasza stol (#6023) üzenetére


N_A_S
veterán

ATi-val meg akkor van gond miközbe játszanál a géppel, melyik a jobb?

A 6950/6970 tulajdonosok mondjuk eléggé szívnak a Crysis 2-vel is mióta kijött a DX11, én egy "régi" 480-al vígan 55FPS-el játszok.

beno01
én GTX 470 alá nem adnám a helyedben egy 280-ért cserébe

https://tinyurl.com/phnas

(#6026) stol válasza N_A_S (#6025) üzenetére


stol
addikt

LEhet én b..szok el valamit, de nekem sosincs gondom :DDD

(#6027) beno01 válasza N_A_S (#6025) üzenetére


beno01
csendes tag

Én nagyon sokáig nem mertem belefáradni az ATi kártyák szépségébe, mert a pci-e kategóriában szépen kullogtak az nv mögött, nekem 3 nv tapasztalatom van, a már említett 8800GTX, 9600GT, ill. az ominózus 280GTX.
ATi kártya van most a gépben, egy HD5670 gigabyte gddr5, nagyon elégedett vagyok a fogyasztás/zaj szintjével, de a teljesítménye nem az igazi, viszont ahhoz képest, hogy milyen kategóriát képvisel, egy szavam sem lehet, nem is beszélve arról, hogy hozza a 8800GTX, 9600GT teljesítményét. Sokáig elégedetlen voltam az ATi kártyák driverével, de lehet ezzel a gonddal egyedül vagyok, nem merem negatív kritikával illetni az ATi - t, mert nálam egy nagynak mondható példánya sem járt, csak már nagyon régen, egy HD3870 - es, az meg a zalmann hűtőjével olyan hangos volt, hogy 3M ipari hallásvédő kellett hozzá, de az is hozta a két kártya teljesítményét. Talán megrögzült bennem a 8800GTX elsöprő sikere, amely igen hosszú ideig tartott és ezért voksolnék az nvidia termékei mellett.
Igaziból én egyik kártyánál sem számolhatok be nagy problémákról.

(#6028) N_A_S válasza stol (#6026) üzenetére


N_A_S
veterán

Miután megírtam a hsz-t rá 30 percre meghalt a 480

https://tinyurl.com/phnas

(#6029) beno01 válasza N_A_S (#6028) üzenetére


beno01
csendes tag

Na, így merjen az ember kritizálni! Nekem egy hirtelen halálom volt, a második Gtx280 - as, élt két hetet. :Y

(#6030) N_A_S válasza beno01 (#6029) üzenetére


N_A_S
veterán

06.29-én vettem a kártyát. ma egész nap 2D-ben ment. kimentem kajálni, mire visszaértem kikapcsolt a monitor, azóta kockáz, csíkoz.

A garis szakiktól kérdezem: para lehet hogy levettem a hűtőt?

https://tinyurl.com/phnas

(#6031) stol válasza beno01 (#6027) üzenetére


stol
addikt

"Igaziból én egyik kártyánál sem számolhatok be nagy problémákról."

De.
Az NV beszart :DDD

(#6032) stol válasza N_A_S (#6030) üzenetére


stol
addikt

"A garis szakiktól kérdezem: para lehet hogy levettem a hűtőt?"

Csak, ha annak csavarja le volt ragasztva.

Mai napig BGA forrasztási hibás mind.
Ha megint NV-re fanyalodsz, módosítsd a venti vezérlést és NE engedd 60 fok felé.
Ha ehhez sugárhajtómű hangerő kell, akkor ez van.
Vagy sűrűn 2 hétig szervizben lesz.

(#6033) beno01 válasza N_A_S (#6030) üzenetére


beno01
csendes tag

A Gainward forgalmazója, a Mercury Magyarország kft. még azt is kitalálta, annak ellenére, hogy valójában nem történt meg, hogy karcosak a hűtőt rögzítő csavarok, tehát leszedtem. Én nemtudom, lehet csak velem rágóztak anno, mert nagyon fura volt nekik, hogy 2db 8800GTX - et is adok gariztatni, de hát mit csináljak, ha két hét különbséggel adták meg magukat. Viszont lehet én léptem ilyen ronda cipőbe, mert ismerősömnek meg az ATi HD 4850 - e adta meg magát és amikor vissza akarta cserélni a hűtést az eredetire a csavarok beillesztésekor kis rugók eltünésekor számolt be nekem, viszont ezt nem kifogásolta neki a kutya füle sem.
Tehát porbacseresznye.

(#6034) beno01


beno01
csendes tag

Azt még el is felejtettem, hogy tegnap bátorkodtam egy boltba belefáradni.
Érdeklődtem a vga - k általános garanciáztatásával kapcsolatban, a következő felhomályosítást kaptam.

A vga - kra 3 év garancia van, ebből 1 év teljes körű, a maradék 2 meg már nem. A nagyker ilyenkor javítási kísérletet tesz, ugyebár ez az én esetemben a 280Gtx - el sikertelen volt, ilyenkor vagy adnak másik 280GTX - et, vagy vele megegyező teljesítményűt, vagy kicsit jobbat, na eddig értettem is a menetet, de utána jött a levásárlási tényező, ami tulajdonképpen az előzőekben említett csere részét is képezi bizonyos értelemben, a hibás kártya értékcsökkent árával számolnak ami akár lehet 40% - a is az eredeti vételárnak, ami az én esetemben 100K volt. Na én arra lennék kíváncsi, hogy jogos - e ez az eljárás és ha igen, akkor mi alapján számolják ki ugyan, hogy én most hány százalékát használtam el a kártyának?

(#6035) sasa311 válasza beno01 (#6034) üzenetére


sasa311
veterán

Nem az. Erről már ebben a topicban 1-2 oldallal ezelőtt is olvashattál.

Kapsz egy számlát vagy garanciapapírt. Ami arra van írva (1-2-3-x év) garanciaként az a teljeskörű garancia jár. És pont.

AZT lehet csinálni, hogy kapsz 1 év garanciát a bolttól és +2 év külön ilyen feltételes gyártói garanciát. De ebben az esetben nem írhatja rá a garanciapapírra a bot, hogy 3 év gari. Csak azt, hogy 1.

Tehát ha neked olyan garipapírod van, amin 3 év szerepel akkor amit írsz az mind semmis.
Az avulásból eredő értékcsökkenést pedig tilos a vevőre terhelni!

Ezt a gariztatási módszert a gyártók nemrégi hozták divatba, de mivel ellenkezik a magyar jogszabályokkal és legjobb tudomásom szerint Magyarországon a magyar jogszabály érvényes és felülír minden mást így ez van. Én megértem, hogy ezzel a bolt szív (a gyártó és a nagyker miatt, akik nem nyelik le a veszteséget), de ez van. Nem lehet ettől még áthárítani a felelősséget a vevőre.

[ Szerkesztve ]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6036) N_A_S válasza stol (#6032) üzenetére


N_A_S
veterán

Módosítva volt a venti vezérlés, de 100%-os ventivel is volt hogy belenyalt a 80C° -ba. Ezért is pasztáztam újra. Mondjuk ez a 480-aknál nem ritka, hogy ilyen magas hőfokon üzemelnek.

Csak, ha annak csavarja le volt ragasztva.
Az se gond hogy a csavarokon látszik hogy voltak csavarva. Sajnos nem illeszkedett tökéletesen a csavarhúzó. Nem barbár módra vannak szétcseszv a csavarok, de látszik ha jól megnézik.

Amúgy érdekes. A 460-amon még BIOS-t is cseréltem, és kapott 1.2V-ot, az a mai napig megy, pedig az is volt 70-75 fokos néha néha

https://tinyurl.com/phnas

(#6037) beno01 válasza sasa311 (#6035) üzenetére


beno01
csendes tag

Sasa311

Köszi a tanácsot, tehát akkor mindenfajta egyezkedés nélkül követelhetem a teljes vételár levásárlását, ami jelen esetben 100K? Vagy azért köteles vagyok elfogadni egy 460GTX - et, vagy hasonlót?

(#6038) sasa311 válasza beno01 (#6037) üzenetére


sasa311
veterán

Ha:

- van érvényes garanciajegyed amivel beleférsz a dátumba
- és nem tudnak neked ugyan olyan új kártyát biztosítani garanciába

Akkor kérheted vissza a számlán szereplő eredeti vételárat.

De mondom, ha te is és a BOLT IS korrekt akkor kérj egy ugyan olyan vagy jobb kártyát.
Akkor kérd a vételárat ha köcsögöl a bolt.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6039) beno01 válasza sasa311 (#6038) üzenetére


beno01
csendes tag

OK
Így fogok eljárni. Köszönöm a tájékoztatást még egyszer.

(#6040) bullseye válasza beno01 (#6037) üzenetére


bullseye
addikt

Nem vagy köteles bármi mást elfogadni, mint az eredeti kártyáddal márkában, kivitelben, stb. megegyező, de ha felajánlanak ugyanolyan kategóriájú, vagy valamivel jobb kártyát, akkor érdemes elfogadni.

Sajnos vannak vicces emberek, akik úgy szeretik toppon tartani az alkatrészeiket, hogy garanciaidő -1 hétnél trükkösen megölik, és teljes áras levásárlást akarnak. Miattuk ugyanez a kérés (drága kártyáknál, prociknál, stb) akkor is gyanús, ha magától hunyt el az alkatrész, így megeshet, hogy a cég is szemétre veszi, és valami féligaz ürüggyel kidobja az egészet - mely esetben pereskedhetsz az igazadért éveket...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6041) sasa311 válasza bullseye (#6040) üzenetére


sasa311
veterán

A bolton a bizonyítási kényszer, hogy a user tette tönkre a kártyát és nem magától romlott el.

A szervízes Józsi véleménye pedig nem perdöntő, csakis a hivatalos engedéllyel rendelkező bevizsgáló helyek által kiadott szakvélemény az, amit a usernek el kell fogadnia. Már kb. egy éve linkeltem ide az ilyen bevizsgáló cégek listáját (nem csak PC alkatrész, minden egyben).

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6042) stol válasza bullseye (#6040) üzenetére


stol
addikt

"Sajnos vannak vicces emberek, akik úgy szeretik toppon tartani az alkatrészeiket, hogy garanciaidő -1 hétnél trükkösen megölik, és teljes áras levásárlást akarnak."

Ilyenbe mi is futottunk sajnos. Pechére a kliens egy másik hasonló fórumon előre leírta tervét.
Aztán sikerült is tőrbe csalni, majd a nyilvános írását fogy-védnél felhasználni ellene.
Ebben az esetben a fogy-védelem, a vásárlót marasztalta el, előre megfontolt haszonszerzés jogcímén.

A törölközőbe csavart és úgy csapkodott WD raptorról, ami fej-leszakadt lett; a fogy-védelem szerint is, bizonyítható nem rendeltetésszerű használat miatt a jótállást megvontuk.
A WD is bevizsgálta a terméket, melynek SMART-jából, működés közbeni ~7G-s gyorsulási érték volt kiolvasható.

Sajnálom, hogy egyáltalán Magyarországon ennek a gondolata is felmerülhet egyes emberekben és emiatt, a rendes vevők szívhatnak, ám ebben a bizonyított esetben törekedni kellett a precedens értékű eljárás lebonyolítására, ugyanis a gyártó, sem aranybánya.

Összességében az eljárás addig többe került, amíg a vevő ennek összes költségét meg nem térítette, mint az eszköz ára önmagában újonnan, de ez számára is egy tandíj volt, hogy evvel nem illik játszadozni.
Egyszerűbb lett volna visszaadni a termék árát és vagy simán elhajtani, de akkor megint eljátsza ezt másik bolttal és esetleg azok nem annyira vannak benne a témában...

[ Szerkesztve ]

(#6043) beno01 válasza sasa311 (#6041) üzenetére


beno01
csendes tag

Nekem az elvárásom ebben az esetben egy GTX460, de örülnék és próbálkozni is fogok, hogy hátha megsajnálnak egy 560 - ra, ha nem, hát akkor nem.

A 8800GTX - ekkel tény, nagyon megjártam, talán ezért is tartok azóta az ilyen garoztatásoktól, de ennyi erővel ne is vegyek én nagy vga - t, mert úgy érzem, elsősorban ezeket a termékeket érinti a nagy rizikó szele.

(#6044) stol válasza beno01 (#6043) üzenetére


stol
addikt

..és százalékosan valamiért az NV kártyákkal többszörösen több a műszaki probléma, mint az ATI vezérlőkkel.
Szó sincs elfogultságról, csak a puszta meghibásodási statisztikák beszélnek.

(#6045) beno01 válasza beno01 (#6043) üzenetére


beno01
csendes tag

A 8800GTX ekkel az a történet is még hozzátartozik, hogy a Gainwardokat kizárolagosan a Mercury Mo. Kft. forgalmazta az országban, jöttek azzal, hogy én külföldről vettem, majd szereztem mindkettőhöz szériszámot tartalmazó matricát.
Ez annyira Mupet show volt, hogy ezen már kínomba röhögtem. Szóval sok szép dolgot ki tudnak fundálni, ha nagy értékű vga - ról van ám szó. Ilyenkor kellett volna jól felborzolni a szőrt a hónom alatt és beröfögni a cégnek, de jó pszichológiának is tartom utólag a darabonkénti 6500Ft - os beszámítási árat, majd az egyből felajánlott 9600GT - t, mert eredetileg véleményem szerint a két vga - ért kettő ilyen járt volna, meg eleve úgy kezdték, hogy csak feltételes garba veszik át, mivel a vga csavarjai karcosak, holott én nem szedtem le sohasem. De mit mondasz, ha te nem vagy a közelben. Sokszor felmerül bennem az, hogy talán ezért nem is érdemes nagy értékű vga - t venni, de a kisördög, azért mindíg ott dolgozik belül és nagyvga lesz belőle.

(#6046) sasa311 válasza beno01 (#6043) üzenetére


sasa311
veterán

Ha megkapod azt a kártyát ami teljesítményében ott van vagy akár még picit jobb is (új garival új kártyát) akkor szvsz legyél vele boldog, te jól jártál és a bolt sem szívott nagyot :)

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6047) beno01 válasza sasa311 (#6046) üzenetére


beno01
csendes tag

Pontosan, nekem ennyi bőven elég is.

(#6048) N_A_S válasza stol (#6044) üzenetére


N_A_S
veterán

(#6036) N_A_S

erre a hsz-re válaszolj pls!

:R

https://tinyurl.com/phnas

(#6049) stol válasza N_A_S (#6048) üzenetére


stol
addikt

Ha gyári hűtővel nem tartható 70fok alatt, akkor gyorsan elpasszolni és vagy másik hűtővel kínálni.
Sajnos a gyári hűtők nagy százalékban elég hitvány minőségűek. Sok esetben egy felület polír csodákra képes, más esetekben pedig a heatpipe és vagy lemezek réz tömbre forrasztása pocsék.

Csavar kérdést mi saját körben megoldjuk csere csavarokkal, amik hibátlanok :DDD
Más cég nevében nem nyilatkozhatok :(

[ Szerkesztve ]

(#6050) robisz


robisz
senior tag

Sziasztok!

A T szervíz már harmadszorra játssza el, hogy képtelen megjavítani a telefont és még aznap vissza kell vinnem ahogy kihoztam... volt alaplapcsere, érintő panel csere és már megint sz*rt tettek bele... lassan egy hónapja folyamatosan náluk van a telefon. A kérdésem az lenne, hogy meddig játszhatják el ezt jogszerűen és mikortól lehet cserét követelni?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.