Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7751) válasza hunnylander (#7750) üzenetére



addikt

Azt nem tudod véletlenül, hogy tavaly átlag kb mekkorák voltak a tengelytávok?
Csak referenciának.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7752) hunnylander válasza (#7751) üzenetére


hunnylander
őstag

Majd kiszámolom, holnap.

www.HunnyF1.com

(#7753) válasza hunnylander (#7752) üzenetére



addikt

Csak miattam ne számolgasd, azt hittem van konyhakészen erre pár adatod.

Vagy ha mégis nem kell tök pontosan, csak nagyjából.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7754) hunnylander válasza (#7753) üzenetére


hunnylander
őstag

A Ferrarit vettem alapul ([link]), a képet most kerestem (f1-live.com már megszűnt).

F10 kb. 320 cm vs F60 kb. 305 cm, körülbelül 5%-os növekedés tavalyhoz képest.

www.HunnyF1.com

(#7755) JJános


JJános
addikt

A Lotusról van itt egy hír. Beröffentették az ótót. [link]

DE nem hiszem, hogy a kép az ótójukat mutatja, mert az inkább egy indycar.

2007-05-06 óta itt!

(#7756) Oliverda válasza JJános (#7755) üzenetére


Oliverda
félisten

Szerintem az inkább egy Lada Samara.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7757) zolynet


zolynet
addikt

eurosport2-n van egy kis GP2
29/33, még az elején

Life is too short to stay stock!

(#7758) Male válasza JJános (#7755) üzenetére


Male
nagyúr

Lehet nem csináltak újat :DDD
(1987-es Lotusnak tűnik leginkább)

(#7759) JJános válasza Male (#7758) üzenetére


JJános
addikt

Hát nekem mindennek tűnik, csak nem 2010-es versenyautónak.

87'-es? Az lehet! :D

2007-05-06 óta itt!

(#7760) quby válasza Male (#7758) üzenetére


quby
őstag

Szerintem a kedves Nakajima barátunk apukája az, Satoru.....:)

A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.

(#7761) Lauda


Lauda
félisten

Hali!

Eleg sok a hsz, nincs valami jo kis video a schumirol? :C

(#7762) -Mike- válasza Lauda (#7761) üzenetére


-Mike-
addikt

(#7763) Lauda válasza -Mike- (#7762) üzenetére


Lauda
félisten

Koszi. :DDD

(#7764) Vigneau válasza quby (#7760) üzenetére


Vigneau
félisten

Azaz, 1988-ban volt Piquet csapattársa. Jött a Lotushoz a Honda motorral együtt. Meglátszik, a Lotus akkor már meg volt szorulva, a McLarennél azonban nem kellett japán pilótát alkalmazni, bőven megelégedtek a Prost-Senna duóval. :DDD

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#7765) JJános válasza -Mike- (#7762) üzenetére


JJános
addikt

Jogos! :DDD Nem is te volnál ha nem Ralfot raktad volna be. :DDD

2007-05-06 óta itt!

(#7766) JJános válasza Motion_Blur (#7741) üzenetére


JJános
addikt

Kimi. Video. Jól nyomja. :D [link]
Ha még nem volt.

2007-05-06 óta itt!

(#7767) válasza hunnylander (#7754) üzenetére



addikt

Tehát akkor az idei Merci akár még kisebb is lehet, mint a tavalyi autók?
Érdekes.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7768) Xirtam


Xirtam
veterán

Amúgy, lehet hülyeséget írok, de nemtudták volna máskép megoldani a tartály nagyobbítást?! Mert most végülis hozzáadtak +10cm a tartályhoz úgye hoszabb/szélesebb lett.

Na most pl máshova a tank egy részét nem tudták volna tenni, hogy megmaradjon a (normális) tengelytáv? Vagy akkor nem lett volna elég biztonságos az autó? Végülis végigondolva ha oldalfalba tették volna és koccanás van lehet hamarabb berobbant volna... :U

(#7769) Qru válasza Xirtam (#7768) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Valószínűleg végi zongorázták a lehetőségeket és a legbiztonságosabb mind amellett a legkevésbé egy egyensúlyrontó.

#nincsbennetarcsi

(#7770) válasza hunnylander (#7754) üzenetére



addikt

Tényleg még szezon előtt voltak olyan elborult elképzelések, hogy több kis tankot helyeznének el a kocsiban és szivattyúkkal helyezgetnék át a benzint bennük, ahogy fogy a nafta hogy mindig optimális legyen a súlyeloszlás.

Arról van infod, hogy esetleg valamelyik csapat kisérletezget ilyesmivel?
Nekem túl bonyolultnak hangzik a várható előnyökhöz képest, de hát what do I know.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7771) hunnylander válasza (#7767) üzenetére


hunnylander
őstag

Lehet, hogy ők is növeltek tengelytávot. Már tavaly is kisebbek lehettek, mint a Ferrari, de nem ennyivel.

www.HunnyF1.com

(#7772) hunnylander válasza (#7770) üzenetére


hunnylander
őstag

Nem teljesen elborult elképzelés, mert szakember mondta, de nem több kis tankról volt szó, hanem a tankon belüli (lötyögésgátló) felosztás közötti szivattyúzgatásról.

>>Rouelle úgy hiszi, hogy néhány leleményes mérnök csábítást fog érezni arra, hogy változtassa az üzemanyag helyét a verseny folyamán.

“A tankban elhelyezett gumitartály 9 akadályozó szeleppel van ellátva azért, hogy féken tartsa az üzemanyagot a nagymértékű lötyögéstől, miközben az autó a pályán száguldozik.”

“Azonban ezeket a szelepeket könnyen lehet futtatni elektromos szivattyúkként, amelyek áthelyeznék az üzemanyagot előre-hátra a tankban dinamikusan módosítani a súlyelosztást és ezzel megváltoztatni a kezelhetőségi karakterisztikát, ahogyan a repülőgépek pilótái is teszik a repülés folyamán.”<< (teljes cikk)

www.HunnyF1.com

(#7773) válasza hunnylander (#7771) üzenetére



addikt

Magukhoz képest lehet, hogy nőttek de még mindig kisebbek mint a tavalyi ferka pl.

Érdekes, hogy ekkora különbségek vannak idén, azt hiszem valaki nagyon mellényúlt.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7774) P00By válasza (#7773) üzenetére


P00By
nagyúr

azt hiszem valaki nagyon mellényúlt

Sztem a merci nem optimális, túl buci a motorborítás. Szvsz! :B

(#7775) hunnylander válasza (#7773) üzenetére


hunnylander
őstag

A Mercedes nagyon konzervatívan állt az új autóhoz. Úgy gondolják, gondolhatták, hogy a lehető legkevesebbet kell az autón változtatni és jó lesz 2010-re is.

A McLarennél is lehetnek problémák, de az autó 'kecsesebb'. Így ha futóműgeometria-módosítással csökkentik a tengelytávot, a kiváló aero mellé nyerhetnek szükséges mechanikai és 'low speed' agilitást. De, ha ehhez hasonlóan a Mercedes meg növeli a tengelytávot, attól még az autó tömzsi marad, annak aerodinamikai hátrányaival együtt. De még ez esetben is esélyes, hogy nem lesz az egész évük szenvedés, hanem egy érdekes fluktuálódás lesz az erőviszonyokban pályáról-pályára. Nem tudom megmondani, hogy összességében ki könyvelhet el több jó eredményt; a high speed kiválóság vagy a low speed kiválóság. Egy jó pilótával az autó gyengéi ellenére is lehet majd elérni jó eredményt.

Érdekes lesz pl. a vegyesebb jellemzőjű pályákon; a Mercedes és a Renault a lassab kanyarokban gyűjthet előnyöket az uszályok meg a gyors kanyarokban. Aztán lehet, hogy közel ugyanolyan köridőkre lyukadnak ki.

www.HunnyF1.com

(#7776) válasza hunnylander (#7775) üzenetére



addikt

Az Atlason sokkal határozottabban fogalmaztál. :P

[ Szerkesztve ]

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7777) hunnylander válasza (#7776) üzenetére


hunnylander
őstag

Igen, mert angolul rövidebbeket fogalmazok, és tömören kifejezve, rossz koncepciónak érzem a W01-et (és egyáltalán nem azért, mert ezt szeretném). De az itt leírtak is megvannak már régóta a fejemben, csak onnan kimaradt, elnagyolt tippekhez nem fontos.

Az F1-es diskurzus unalmas, ha az ember mindig csak azt mondja, hogy vagy ez lesz vagy az lesz, nem tudom. Ha az ember már annyira belemélyedt a technikai dolgokba, mint én, az néha vegye a bátorságot, hogy bizonyos dolgokat megpróbál eltrafálni. De nem pusztán megérzések alapján, hanem azon ismeretek alapján, amit már megszerzett.

www.HunnyF1.com

(#7778) Xirtam


Xirtam
veterán

Jaj srácok ez a sok spekuláció. Lenne már futam :DDD

(#7779) Oliverda válasza hunnylander (#7775) üzenetére


Oliverda
félisten

"A Mercedes nagyon konzervatívan állt az új autóhoz."

Mintha tavaly a McLaren-nél is hasonló lett volna a helyzet...

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7780) hunnylander válasza Oliverda (#7779) üzenetére


hunnylander
őstag

Igen, és tudjuk a végét, mármint az elejét. :D

Szerintem Brackley hagyná a fenébe ezt az évet és szokás szerint átcsoportosítaná a fejlesztési forrásokat 2011-re, ha kiderül, hogy az autó rossz koncepció.

A W01-re is elég hamar fordították rá a fókuszt, de mégsem látszik meg rajta. Túl óvatosak voltak, mert kiválónak gondolták az alapot, csakhogy egyre ingább kezd kiderülni, hogy papíron kis tollvonás; 'betiltjuk a tankolást', de az autók tervezése szempontjából nagyon is nagy változás.

www.HunnyF1.com

(#7781) Oliverda válasza hunnylander (#7780) üzenetére


Oliverda
félisten

Ja. Csodálkoztam is amikor Brawn már harmadjára is azt nyilatkozta, hogy szerintem biztosan nem fognak jelentősen átrendeződni az erőviszonyok mert nem változnak jelentősen a szabályok.

"A nem drámai mértékű szabályváltozás miatt kisebb az esély, hogy ez megtörténik, úgyhogy túlzottan nem aggódom emiatt. Bármit csináltál 2008-ban, azt az év végén dobhattad a kukába, a tavalyi fejlesztések közül viszont jó néhány, túlnyomórészt az aerodinamikaiak, idén is felhasználhatók"- elemezte a helyzetet az Autosport-nak a csapatfőnök

Szerintem csak saját magát nyugtatgatta. :D

Amúgy nem lett volna logikusabb ha a tavalyi és az idei szabályváltoztatásokat egyszerre vezették volna be? :U (költői kérdés)

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7782) venember83 válasza hunnylander (#7780) üzenetére


venember83
nagyúr

"egyre ingább kezd kiderülni, hogy papíron kis tollvonás; 'betiltjuk a tankolást', de az autók tervezése szempontjából nagyon is nagy változás" - Mik derültek ki? :U

(#7783) wildrain


wildrain
addikt

Szerintem meg ha a nagy tengelytáv a maga kedvező aerodinamikai jellemzőivel annyira előnyös lenne, akkor már tavaly is limuzin hosszúságú giliszta autók köröztek volna.

(#7784) hunnylander válasza venember83 (#7782) üzenetére


hunnylander
őstag

Az, hogy az autók között a vártnál sokkal nagyobb a szórás dizájn-koncepcióban, pedig sokan úgy vélték, hogy nem lesz jelentős változás, az autók mégjobban hasonlítani fognak egymásra, mert adaptálják a sikeres koncepciókat stb.

www.HunnyF1.com

(#7785) hunnylander válasza wildrain (#7783) üzenetére


hunnylander
őstag

Új a formula; tavaly még nem lett volna előnyös, de idén már igen. Nőtt az autók tömege, a nagyobb tank is hossznövekedést indukál, és az überdiffúzorok köré épített koncepció ezt kéri.

www.HunnyF1.com

(#7786) Xirtam válasza hunnylander (#7785) üzenetére


Xirtam
veterán

Jól veszem ki a szavaidból, hogy ez az év még sz@rabb lesz mint a tavalyi? Gondolok itt ÉLMÉNYRE!

(#7787) JColee válasza Xirtam (#7786) üzenetére


JColee
őstag

ezt majd utólag el lehet dönteni
2009es idény is elég jól indult, de dögunalmas futamok lettek a végére (szerintem túl közel voltak egymáshoz a csapatok)

(#7788) Xirtam


Xirtam
veterán

Ő netán valakit érdekel gondoltam ide is beírom! úgye a Codamesters csinálja a Formula One 2010 es játékot Xbox/PC + PS3-ra!

Na most ráakatam egy lehetséges megjelenési dátumra ami itt található, úgyanis már fentvan az eladási listán maga a játék. Pedig még semmi infórmációt nem közöltek! [link]

(#7789) válasza JColee (#7787) üzenetére



addikt

2009es idény is elég jól indult, de dögunalmas futamok lettek a végére (szerintem túl közel voltak egymáshoz a csapatok)

Ezt a mondatot tükrözni kéne, hogy igaz legyen. :D

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7790) Xirtam válasza (#7789) üzenetére


Xirtam
veterán

Valahogy úgy, de 18 év alatt sose volt olyan hogy elaludtam F1 közvetítésen. 2009 ben 3 futamon elaludtam...Azért ez jelent valamit! :D

(#7791) Pá válasza Xirtam (#7790) üzenetére Lehetséges! :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7791) válasza Xirtam (#7790) üzenetére



addikt

Ja... hogy öregszel. ;]

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#7792) hunnylander válasza Xirtam (#7786) üzenetére


hunnylander
őstag

Én úgy vélem, hogy nem lesz unalmasabb.

Sőt lesz néhány tényező, ami miatt még az előzés is több lehet. Az egyik, hogy nehezebbek lesznek az autók és megnő a féktáv, márpedig ez az egyik jelentős probléma. 'Túl jók a fékek.'

www.HunnyF1.com

(#7793) FuckeR19


FuckeR19
senior tag

Szerintem boksz kiállások is jobbak lesznek így. Eddig ha kis bibi volt kerekek feltételével még korrigálhattak mert tankolás tovább tartott. Most viszont kis hibán is sokat bukhatnak.

hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod

(#7794) SzalaiG válasza FuckeR19 (#7793) üzenetére


SzalaiG
addikt

Hát ez az. Megint ezen mehet el egy verseny a pilótától függetlenül.

(#7795) wildrain válasza hunnylander (#7785) üzenetére


wildrain
addikt

Ezt én egyelőre nem veszem be, de majd meglátjuk pár verseny után.

(#7796) gorogdinnye3 válasza wildrain (#7795) üzenetére


gorogdinnye3
csendes tag

Pedig beveheted, mert szakmailag ez áll közel a valósághoz leginkább.

(#7797) SzalaiG válasza gorogdinnye3 (#7796) üzenetére


SzalaiG
addikt

Az szomorú.

(#7798) wildrain válasza gorogdinnye3 (#7796) üzenetére


wildrain
addikt

Ó, köszönöm. Ha te mondod, akkor máris elhiszem. :D

(#7799) Male


Male
nagyúr

Piquiet futama... hát igen, Briós szabadlábon, biztos ide is ő üzengetett ;]
/Na jó, Danicával én is ütköznék a helyében, ezt meg tudom érteni :B /

(#7800) attisx válasza Male (#7799) üzenetére


attisx
addikt

:DDD

[ Szerkesztve ]

Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.