Azt nem tudod véletlenül, hogy tavaly átlag kb mekkorák voltak a tengelytávok?
Csak referenciának.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#7751) Pá válasza hunnylander (#7750) üzenetére
Azt nem tudod véletlenül, hogy tavaly átlag kb mekkorák voltak a tengelytávok?
Csak referenciának.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#7752) hunnylander válasza Pá (#7751) üzenetére
Majd kiszámolom, holnap.
www.HunnyF1.com
(#7753) Pá válasza hunnylander (#7752) üzenetére
Csak miattam ne számolgasd, azt hittem van konyhakészen erre pár adatod.
Vagy ha mégis nem kell tök pontosan, csak nagyjából.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#7754) hunnylander válasza Pá (#7753) üzenetére
A Ferrarit vettem alapul ([link]), a képet most kerestem (f1-live.com már megszűnt).
F10 kb. 320 cm vs F60 kb. 305 cm, körülbelül 5%-os növekedés tavalyhoz képest.
www.HunnyF1.com
A Lotusról van itt egy hír. Beröffentették az ótót. [link]
DE nem hiszem, hogy a kép az ótójukat mutatja, mert az inkább egy indycar.
2007-05-06 óta itt!
Szerintem az inkább egy Lada Samara.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
eurosport2-n van egy kis GP2
29/33, még az elején
Life is too short to stay stock!
Lehet nem csináltak újat
(1987-es Lotusnak tűnik leginkább)
Hát nekem mindennek tűnik, csak nem 2010-es versenyautónak.
87'-es? Az lehet!
2007-05-06 óta itt!
Szerintem a kedves Nakajima barátunk apukája az, Satoru.....
A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.
Hali!
Eleg sok a hsz, nincs valami jo kis video a schumirol?
Azaz, 1988-ban volt Piquet csapattársa. Jött a Lotushoz a Honda motorral együtt. Meglátszik, a Lotus akkor már meg volt szorulva, a McLarennél azonban nem kellett japán pilótát alkalmazni, bőven megelégedtek a Prost-Senna duóval.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
Jogos! Nem is te volnál ha nem Ralfot raktad volna be.
2007-05-06 óta itt!
(#7766) JJános válasza Motion_Blur (#7741) üzenetére
Kimi. Video. Jól nyomja. [link]
Ha még nem volt.
2007-05-06 óta itt!
(#7767) Pá válasza hunnylander (#7754) üzenetére
Tehát akkor az idei Merci akár még kisebb is lehet, mint a tavalyi autók?
Érdekes.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Amúgy, lehet hülyeséget írok, de nemtudták volna máskép megoldani a tartály nagyobbítást?! Mert most végülis hozzáadtak +10cm a tartályhoz úgye hoszabb/szélesebb lett.
Na most pl máshova a tank egy részét nem tudták volna tenni, hogy megmaradjon a (normális) tengelytáv? Vagy akkor nem lett volna elég biztonságos az autó? Végülis végigondolva ha oldalfalba tették volna és koccanás van lehet hamarabb berobbant volna...
Valószínűleg végi zongorázták a lehetőségeket és a legbiztonságosabb mind amellett a legkevésbé egy egyensúlyrontó.
#nincsbennetarcsi
(#7770) Pá válasza hunnylander (#7754) üzenetére
Tényleg még szezon előtt voltak olyan elborult elképzelések, hogy több kis tankot helyeznének el a kocsiban és szivattyúkkal helyezgetnék át a benzint bennük, ahogy fogy a nafta hogy mindig optimális legyen a súlyeloszlás.
Arról van infod, hogy esetleg valamelyik csapat kisérletezget ilyesmivel?
Nekem túl bonyolultnak hangzik a várható előnyökhöz képest, de hát what do I know.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#7771) hunnylander válasza Pá (#7767) üzenetére
Lehet, hogy ők is növeltek tengelytávot. Már tavaly is kisebbek lehettek, mint a Ferrari, de nem ennyivel.
www.HunnyF1.com
(#7772) hunnylander válasza Pá (#7770) üzenetére
Nem teljesen elborult elképzelés, mert szakember mondta, de nem több kis tankról volt szó, hanem a tankon belüli (lötyögésgátló) felosztás közötti szivattyúzgatásról.
>>Rouelle úgy hiszi, hogy néhány leleményes mérnök csábítást fog érezni arra, hogy változtassa az üzemanyag helyét a verseny folyamán.
“A tankban elhelyezett gumitartály 9 akadályozó szeleppel van ellátva azért, hogy féken tartsa az üzemanyagot a nagymértékű lötyögéstől, miközben az autó a pályán száguldozik.”
“Azonban ezeket a szelepeket könnyen lehet futtatni elektromos szivattyúkként, amelyek áthelyeznék az üzemanyagot előre-hátra a tankban dinamikusan módosítani a súlyelosztást és ezzel megváltoztatni a kezelhetőségi karakterisztikát, ahogyan a repülőgépek pilótái is teszik a repülés folyamán.”<< (teljes cikk)
www.HunnyF1.com
(#7773) Pá válasza hunnylander (#7771) üzenetére
Magukhoz képest lehet, hogy nőttek de még mindig kisebbek mint a tavalyi ferka pl.
Érdekes, hogy ekkora különbségek vannak idén, azt hiszem valaki nagyon mellényúlt.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
azt hiszem valaki nagyon mellényúlt
Sztem a merci nem optimális, túl buci a motorborítás. Szvsz!
(#7775) hunnylander válasza Pá (#7773) üzenetére
A Mercedes nagyon konzervatívan állt az új autóhoz. Úgy gondolják, gondolhatták, hogy a lehető legkevesebbet kell az autón változtatni és jó lesz 2010-re is.
A McLarennél is lehetnek problémák, de az autó 'kecsesebb'. Így ha futóműgeometria-módosítással csökkentik a tengelytávot, a kiváló aero mellé nyerhetnek szükséges mechanikai és 'low speed' agilitást. De, ha ehhez hasonlóan a Mercedes meg növeli a tengelytávot, attól még az autó tömzsi marad, annak aerodinamikai hátrányaival együtt. De még ez esetben is esélyes, hogy nem lesz az egész évük szenvedés, hanem egy érdekes fluktuálódás lesz az erőviszonyokban pályáról-pályára. Nem tudom megmondani, hogy összességében ki könyvelhet el több jó eredményt; a high speed kiválóság vagy a low speed kiválóság. Egy jó pilótával az autó gyengéi ellenére is lehet majd elérni jó eredményt.
Érdekes lesz pl. a vegyesebb jellemzőjű pályákon; a Mercedes és a Renault a lassab kanyarokban gyűjthet előnyöket az uszályok meg a gyors kanyarokban. Aztán lehet, hogy közel ugyanolyan köridőkre lyukadnak ki.
www.HunnyF1.com
(#7776) Pá válasza hunnylander (#7775) üzenetére
Az Atlason sokkal határozottabban fogalmaztál.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#7777) hunnylander válasza Pá (#7776) üzenetére
Igen, mert angolul rövidebbeket fogalmazok, és tömören kifejezve, rossz koncepciónak érzem a W01-et (és egyáltalán nem azért, mert ezt szeretném). De az itt leírtak is megvannak már régóta a fejemben, csak onnan kimaradt, elnagyolt tippekhez nem fontos.
Az F1-es diskurzus unalmas, ha az ember mindig csak azt mondja, hogy vagy ez lesz vagy az lesz, nem tudom. Ha az ember már annyira belemélyedt a technikai dolgokba, mint én, az néha vegye a bátorságot, hogy bizonyos dolgokat megpróbál eltrafálni. De nem pusztán megérzések alapján, hanem azon ismeretek alapján, amit már megszerzett.
www.HunnyF1.com
Jaj srácok ez a sok spekuláció. Lenne már futam
(#7779) Oliverda válasza hunnylander (#7775) üzenetére
"A Mercedes nagyon konzervatívan állt az új autóhoz."
Mintha tavaly a McLaren-nél is hasonló lett volna a helyzet...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
(#7780) hunnylander válasza Oliverda (#7779) üzenetére
Igen, és tudjuk a végét, mármint az elejét.
Szerintem Brackley hagyná a fenébe ezt az évet és szokás szerint átcsoportosítaná a fejlesztési forrásokat 2011-re, ha kiderül, hogy az autó rossz koncepció.
A W01-re is elég hamar fordították rá a fókuszt, de mégsem látszik meg rajta. Túl óvatosak voltak, mert kiválónak gondolták az alapot, csakhogy egyre ingább kezd kiderülni, hogy papíron kis tollvonás; 'betiltjuk a tankolást', de az autók tervezése szempontjából nagyon is nagy változás.
www.HunnyF1.com
(#7781) Oliverda válasza hunnylander (#7780) üzenetére
Ja. Csodálkoztam is amikor Brawn már harmadjára is azt nyilatkozta, hogy szerintem biztosan nem fognak jelentősen átrendeződni az erőviszonyok mert nem változnak jelentősen a szabályok.
"A nem drámai mértékű szabályváltozás miatt kisebb az esély, hogy ez megtörténik, úgyhogy túlzottan nem aggódom emiatt. Bármit csináltál 2008-ban, azt az év végén dobhattad a kukába, a tavalyi fejlesztések közül viszont jó néhány, túlnyomórészt az aerodinamikaiak, idén is felhasználhatók"- elemezte a helyzetet az Autosport-nak a csapatfőnök
Szerintem csak saját magát nyugtatgatta.
Amúgy nem lett volna logikusabb ha a tavalyi és az idei szabályváltoztatásokat egyszerre vezették volna be? (költői kérdés)
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
(#7782) venember83 válasza hunnylander (#7780) üzenetére
"egyre ingább kezd kiderülni, hogy papíron kis tollvonás; 'betiltjuk a tankolást', de az autók tervezése szempontjából nagyon is nagy változás" - Mik derültek ki?
Szerintem meg ha a nagy tengelytáv a maga kedvező aerodinamikai jellemzőivel annyira előnyös lenne, akkor már tavaly is limuzin hosszúságú giliszta autók köröztek volna.
(#7784) hunnylander válasza venember83 (#7782) üzenetére
Az, hogy az autók között a vártnál sokkal nagyobb a szórás dizájn-koncepcióban, pedig sokan úgy vélték, hogy nem lesz jelentős változás, az autók mégjobban hasonlítani fognak egymásra, mert adaptálják a sikeres koncepciókat stb.
www.HunnyF1.com
(#7785) hunnylander válasza wildrain (#7783) üzenetére
Új a formula; tavaly még nem lett volna előnyös, de idén már igen. Nőtt az autók tömege, a nagyobb tank is hossznövekedést indukál, és az überdiffúzorok köré épített koncepció ezt kéri.
www.HunnyF1.com
(#7786) Xirtam válasza hunnylander (#7785) üzenetére
Jól veszem ki a szavaidból, hogy ez az év még sz@rabb lesz mint a tavalyi? Gondolok itt ÉLMÉNYRE!
ezt majd utólag el lehet dönteni
2009es idény is elég jól indult, de dögunalmas futamok lettek a végére (szerintem túl közel voltak egymáshoz a csapatok)
Ő netán valakit érdekel gondoltam ide is beírom! úgye a Codamesters csinálja a Formula One 2010 es játékot Xbox/PC + PS3-ra!
Na most ráakatam egy lehetséges megjelenési dátumra ami itt található, úgyanis már fentvan az eladási listán maga a játék. Pedig még semmi infórmációt nem közöltek! [link]
2009es idény is elég jól indult, de dögunalmas futamok lettek a végére (szerintem túl közel voltak egymáshoz a csapatok)
Ezt a mondatot tükrözni kéne, hogy igaz legyen.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Valahogy úgy, de 18 év alatt sose volt olyan hogy elaludtam F1 közvetítésen. 2009 ben 3 futamon elaludtam...Azért ez jelent valamit!
(#7791) Pá válasza Xirtam (#7790) üzenetére Lehetséges!
[ Szerkesztve ]
Ja... hogy öregszel.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#7792) hunnylander válasza Xirtam (#7786) üzenetére
Én úgy vélem, hogy nem lesz unalmasabb.
Sőt lesz néhány tényező, ami miatt még az előzés is több lehet. Az egyik, hogy nehezebbek lesznek az autók és megnő a féktáv, márpedig ez az egyik jelentős probléma. 'Túl jók a fékek.'
www.HunnyF1.com
Szerintem boksz kiállások is jobbak lesznek így. Eddig ha kis bibi volt kerekek feltételével még korrigálhattak mert tankolás tovább tartott. Most viszont kis hibán is sokat bukhatnak.
hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
Hát ez az. Megint ezen mehet el egy verseny a pilótától függetlenül.
(#7795) wildrain válasza hunnylander (#7785) üzenetére
Ezt én egyelőre nem veszem be, de majd meglátjuk pár verseny után.
(#7796) gorogdinnye3 válasza wildrain (#7795) üzenetére
Pedig beveheted, mert szakmailag ez áll közel a valósághoz leginkább.
(#7797) SzalaiG válasza gorogdinnye3 (#7796) üzenetére
Az szomorú.
(#7798) wildrain válasza gorogdinnye3 (#7796) üzenetére
Ó, köszönöm. Ha te mondod, akkor máris elhiszem.
Piquiet futama... hát igen, Briós szabadlábon, biztos ide is ő üzengetett
/Na jó, Danicával én is ütköznék a helyében, ezt meg tudom érteni /