Hirdetés

2024. május 28., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#26251) darál0w


darál0w
Jómunkásember

egy, nekem még új reklám :D

#26245) t1 nekem nem volt vele bajom :)

[ Szerkesztve ]

Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]

(#26252) Oliverda válasza darál0w (#26251) üzenetére


Oliverda
félisten

reklám

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#26253) Motion_Blur válasza Oliverda (#26252) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Mergánál nagyon értenek a reklámokhoz.
Az F1-es projekt-be is lehetne ennyi energiát fektetni.. :U

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#26254) darál0w válasza Oliverda (#26252) üzenetére


darál0w
Jómunkásember

egyre jobbak :D

ezt sem láttam még.

Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]

(#26255) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Webber & Schumi

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#26256) cyberkind válasza Motion_Blur (#26255) üzenetére


cyberkind
félisten

Szeretne ő akkora császár lenni, de ő egy ... :)) :)) :))

Paranormal Cocktivity

(#26257)



addikt

Van valakinek működő streamje? Nálam mindegyik timing outol. :(

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#26258) D.Orion válasza (#26239) üzenetére


D.Orion
veterán

:W Elaludtam. :W

(#26259) proof88


proof88
addikt

(#26260) Bermi válasza proof88 (#26259) üzenetére


Bermi
aktív tag

köszi :R

F1.....

(#26261) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Hát, ez egyre rosszabb lesz. :U Szvsz, itt nem sok esély van Vettel megfogására. Alonso az mire tesztel a mai nap? Mert olyan mint a csiga.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26262) szőröscica válasza MPowerPH (#26261) üzenetére


szőröscica
addikt

Az a durva, hogy Webbert megint szabotálják! És nem nehéz, kicsit elállítják a guminyomást és máris pár tizeddel rosszabbat megy.

(#26263) AMD Power


AMD Power
titán

Ez Vettel egy állat... milyet ment...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#26264) #16741888


#16741888
törölt tag

Merci reklám :D Kötelező, Mercinél tényleg nagyon értenek a reklámokhoz. :))

(#26265) Sanya595 válasza szőröscica (#26262) üzenetére


Sanya595
senior tag

Birom az ilyen összeesküvés-elmélet-kett.
Mért szabotálnák még a szabadedzésen is??? :F
Webber jó beállitásaiból Vettel is profitálhat.
Amúgy a múltkor még nem Birkára esküdtél?

(#26266) MPowerPH válasza AMD Power (#26263) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem lehet követni. De nem csak Vettel az állat, hanem a technika ami alatta van, az is állat. Az RBR tud valamit, amiről a többi csapatnak még fogalma sincs. Meki megint kémkedhetne egy kicsit, anno a Ferrari -t is így sikerült megállítani. :DDD

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26267) AMD Power


AMD Power
titán

Hamilton üzen a McLarennek: A lojalitásnak is van határa

Ez érthető szerintem....

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#26268) MPowerPH válasza AMD Power (#26267) üzenetére


MPowerPH
félisten

Hamilton -ál fura a helyzet.... Mivel ő a pilóták közül az egyetlen, aki VB esélyes autóval mutatkozott be az F1-be. Persze, hogy savanyú a szőlő, nem ezt tapasztalta pályafutása elején. Nem kaphat ő sem mindig VB autót. Ezt nehéz neki megemészteni.

mod: Ahogy néztem a Ferka egyenesben is halott. Alonso megint csak 14....nem is értem.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26269) szőröscica válasza Sanya595 (#26265) üzenetére


szőröscica
addikt

Vettel hülyére veri így is a többieket, minek kellene Webber beállítása neki?
Barrichello a kedvenc pilótám, de azért nézem a futamot, vannak mások is rajta kívül.

Most egy a lényeg a Rat Bullnál, hogy ez a tejfölösszájú minél nagyobb előnyt kiépítsen Webberhez képest, így a későbbi futamokon már csak hátvédként fog üzemelni. Meglátjátok, hogyha szorul a hurok a Rat Bull nyaka körül, akkor hirtelen Webber is csak 1-2 tizedet fog kapni Vetteltől. Pont annyira cseszik majd el az autóját, hogy szebike megelőzze, de a többi versenyzőt már foghassa Webber.

(#26270) AMD Power


AMD Power
titán

Ez a második szabadedzés azért egy fokkal jobb lett.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#26271) Oliverda válasza szőröscica (#26269) üzenetére


Oliverda
félisten

Lesz itt olyan akivel majd megértitek egymást. :D

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#26272) MPowerPH válasza AMD Power (#26270) üzenetére


MPowerPH
félisten

Jah, Mekik feljöttek. :C

Don't Tread On Me

(#26273) válasza szőröscica (#26269) üzenetére



addikt

Ez nagyon igaz! Pont ezt csinálták Rubensszel is folyton a vörösöknél!! Már nekem is feltűnt!!!

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#26274) Pompi válasza #16741888 (#26264) üzenetére


Pompi
MODERÁTOR

[ Szerkesztve ]

Feel Good Inc.

(#26275) Flashcash


Flashcash
Közösségépítő

Hamilton a lágy gumikkal felvezető kör után futotta meg a leggyorsabb körét a 2. szabadedzésen, majd ezután annyit mondott, hogy:
The tires are finished :))

Button egy tizeddel ment lassabbat ugyanebben a körben a lággyal, és még futott vele néhány kört, elég jó tempóban.

(#26276) AMD Power válasza Flashcash (#26275) üzenetére


AMD Power
titán

LH meg kell tanulnia bánni a gumikkal. :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#26277) Motion_Blur válasza MPowerPH (#26268) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Hamilton összeteheti a kezét hogy ilyen McLarenben ülhet 2007 óta. A 2009-es év első felét leszámítva mindig futamgyőzelemre (de legalább dobogóra) esélyes autóval versenyezhet. Most is nagyon jók az előjelek, az autóban hatalmas fejlesztési potenciál van.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#26278) werszomjas válasza MPowerPH (#26261) üzenetére


werszomjas
őstag

(#26279) MPowerPH válasza Motion_Blur (#26277) üzenetére


MPowerPH
félisten

Na igen. Még a VB címre is volt sansza tavaly, amíg el nem tolta. Szóval nem értem mit panaszkodik.

werszomjas: Akkor vagy nem működnek az új elemek, vagy más szempontból vizsgálták őket. Mondjuk ez sem lenne meglepő.

Mercedesek viccesek megint, most még elől vannak. Kíváncsi vagyok IM-re bejutnak e a legjobb 10-be. :DDD De legalább megint közelebb van a Meki az RBR-hez. Én bízok Hamiltonban, hogy most meglesz a pole. Ha Vettel megint elmegy, akkor vége.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26280) MPowerPH


MPowerPH
félisten

De azért nagy égés, hogy a Ferrari hibamentesen végigtesztelte a telet, most meg Alonso a boxban várakozott hidraulika problémákkal. Nem is értem, legtöbb teszt km, és kitörölhetik vele a hátsójukat. :(((

Don't Tread On Me

(#26281) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

FP2 köridők: [link]

Vettel..

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#26282) sekli válasza MPowerPH (#26279) üzenetére


sekli
addikt

Mercedesnél most még/megint optimisták. [link]

(#26283) D@ni88 válasza Motion_Blur (#26281) üzenetére


D@ni88
addikt

Alonso mért csak ennyi kört futott? :U Volt valami gond?

(#26284) Motion_Blur válasza D@ni88 (#26283) üzenetére


Motion_Blur
félisten

2 hsz-el olvass vissza :R

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#26285) Oliverda válasza Motion_Blur (#26277) üzenetére


Oliverda
félisten

Akárcsak Vettel. Ő is durván fél évet ült egy gyengébb autóban (2008 első fele), azóta pedig csak versenyképes technika van alatta.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#26286) #70869248 válasza MPowerPH (#26279) üzenetére


#70869248
törölt tag

ha jól megnézed akkor semmi sansza nem volt, ahogy Alonso-nak sem....az összes sansz ami kijött a tavalyi évből, az a Red Bull versenyzőinek, és az alattuk lévő technikai zűröknek volt köszönhető.
Mert egyébként technikában meg volt verve az egész mezőny rendesen.
Nem az a reális hogy esős futamon bemákolnak első helyet, meg a két RB versenyző kiüti egymást és akkor McLaren 1-2..
mert az erőviszonyokat tekintve nulla volt a sansz. ..ahogy tavaly előtt is amikor az évközi fejlesztésnek köszönhetően a McLaren jött előre szépen, de alapból semmi közük nem volt a Brawn-hozm vagy a Red Bull-hoz..
Jelenleg is a Red Bull a legjobb autó, és megint az évközi fejlesztésekkel kell felérniük rájuk, de a lényeg hogy most is hátrányból indulnak.
Szal lehet mondani hogy ez már a 3. szezonkezdet amikor a McLaren kapásból hátrányból indul...és nem kellene hogy ez sorozattá nője ki magát sztem sem.
...a Ferka egyébként detto.

(#26287) Nowhereman válasza (#26273) üzenetére


Nowhereman
őstag

Szerintem Webbo csak mást tesztelt. Majd ráérnek elfusizni a verdáját a Q3 végén, vagy ha nem jön össze akkor majd össze lehet hozni egy 20 másodperces kerékcserét. Abban már van gyakorlata a csapatnak - tavaly év elején rendre így hozták össze, aztán ahogy egyszer Webbo mögött éppen Seb várakozott és így ő is szívott, hát hogy nem az egyik észlény RB guru nem ugrott neki egyből Webbonak, hogy rosszul állt be a kerékcserére! Ami érdekes volt, lévén a rosz beállások máshol +2s környékét jelentenek, nem +12-t, valamint addig egy büdös szó sem volt az elrontott kerékcserékről, utána meg eltűnt a hosszú kerékcsere, meg Seb előnye. Aztán persze volt ott következett a "Q1-re érkező második diffúzor", "te takarékoskodj a naftával, Seb meg majd előz", "új abroncsot majd akkor kapsz ha majd ezzel Seb mögé kerülsz - de ne feledd, nincs belharc!", "Az ellopott első szárny sagája"...
Különben az is cuki volt, hogy míg Gombosnak semmi gondja nem volt a Brawnnál addig birkának majd minden versenyre jutott: csak 3 fék működött(ez birkánál 2. hely, a regnáló bajnoknál sóderágy), meglazult biztonsági öv... de ahogy Silverstone-ra elolvadt a Brawn előnye, akkor hogy a fenébe az addig nem nyert mostohagyerek nyerte mind a két még megnyert futamot...
Csapatok közt még van harc, de csapaton belül, gyakran csak a pankráció paródiája...

[ Szerkesztve ]

Utánam a kondenzcsik!

(#26288) adman válasza Nowhereman (#26287) üzenetére


adman
tag

Vettel technikai problémái hogy illenek bele az elméletedbe? ill Webber sorozatos béna rajtjai? vagy valaki berakott neki egy féltéglát a gázpedál alá?

(#26289)



addikt

Ligások ne felejtsék el szombat reggel 7-ig elmenteni az összeállításukat!

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#26290) X3B6O0X válasza (#26289) üzenetére


X3B6O0X
aktív tag

Köszi, hogy szólsz, majdnem elfelejtettem :)

"...a vörös árnyalatú gombok azonban nem kaptak háttérvilágítást, viszont fényvisszaverő festést igen, ami persze jópofa, de pont sötétben annyit ér, mint egy tetszőleges politikus vagyonnyilatkozata" © Bog

(#26291) Peat;) válasza #70869248 (#26286) üzenetére


Peat;)
veterán

A Mclarent és Ferrarit közel nem lehet egy lapon említeni szerintem, a Mclaren meglépte azokat a radikális lépéseket amelyektől joggal remélhették, hogy össze jöhet a hátrány felszámolása már év elejére is. Legalább megpróbálták, elég ránézni az autóra és akár még össze is jöhet az amire vágynak. Vagy idén sikerül olyan koncepció alapot kidolgozni az újításokkal, hogy jövőre jöjjön össze.

A Ferrari ezzel szemben, a hangzatos, agresszív fejlesztés ellenére egy totál visszafogott autóval jelent meg, ami semmiben nem hordoz semmilyen előremutatást a vetélytársakhoz képest. Sőt, inkább lemaradásban van, sem a kipufogóval nem merészkedtek annyit mint más csapatok, sem a felfüggesztéssel. Sem újszerű areo megoldással, mint a Mclaren, vagy akár egy kis Torro Rosso. Ők a totál kiszámítható, visszafogott, majd dobogós helyekkel is vb-k leszünk mentalitással jöttek ki az én érzetem szerint és a pályán is ezt látjuk, következetes az autó a futamon a rengeteg teszt által, míg az időmérőn megmutatkozik a reális kocsiteljesítmény és hátrány. Éppen ezért ez könnyen rosszabb lehet, ahogy a többi csapat jobban kiismeri az autóját, nem lehetetlen hogy 2-3 futam és a Ferrari elé kerül a Renault és Merci is ha nem kapják össze magukat.

Most a Mclarennek tökéletesíteni kell az autóját és kiismerni.
A Ferrarinak meg radikális újításokat bevetnie.

Azért nagyon nem ugyanaz a helyzet, aztán mégis lehet hogy a Ferrari taktikája jön be, ha stabil alapokra sikerül húzniuk egy jó kártyát..

(#26292) hunnylander


hunnylander
őstag

(#26293) kpal válasza hunnylander (#26292) üzenetére


kpal
veterán

Most látom Vettel alkotott megint :DD

(#26294) #70869248 válasza Peat;) (#26291) üzenetére


#70869248
törölt tag

Ezek elgondolások....ki tudja mi van az autóban..ahogy a Red Bull is visszafogottnak néz ki, de valami ütős dolog működik benne..valahol :)
Szal hiába a McLaren markánsan mutatós fejlesztései...félre is lehet fejleszteni valamit.
Igen, én is úgy érzem hogy van potenciál az autójukban...de valamiképpen ezt érzem a Ferrari-nál is,...nagyon meggyőzőek versenyen, legalábbis ezen az utolsón bitang jó tempót diktáltak...náluk könnyen lehet hogy csak a részletek reszelésén múlik a siker, míg a McLaren újdonságokkal dobálózik.
...a lényeg mindenképpen ugyan az, bár így, bár úgy...de az autónak versenyképesnek kell lennie az idény kezdetétől, mert különben nyomás helyeződik a csapatra, a versenyzőkre, a mérnökökre..stb. Nyomás alatt lehet eredményesen dolgozni, de azért mindenki törekszik egy kis megnyugtató előnyre...ahogy az a Red Bull-nál is megfigyelhető, vagy régebben a Ferrari-nál, mikor már az aktuális idény közepétől ráérősen dolgoztak a jövő évi autón.
Senki nem szereti ha elverik, vagy különben nem versenyző....hiszi hogy el tudja verni Vettel-t és ehhez kell a megfelelő, legalább azonos szintű technika.
Ennyi van Hamilton összes szövegelései mögött szvsz.

(#26295) Frenky89 válasza hunnylander (#26292) üzenetére


Frenky89
őstag

Amögött, hogy a meki eleje folyton össze-vissza pattog van valami koncepció és van ez összefüggésben azzal, hogy egy jó pár első kerék lock-olást lehet látni mind Lewis-tól, mint Jenson-től?

(#26296) hunnylander válasza Frenky89 (#26295) üzenetére


hunnylander
őstag

Ezt magamtól idézem, kicsit más volt az eredeti kontextus, de kitértem arra, ami után érdeklődsz:

Egy első szárny is "át tud esni", vagyis bizonyos [nagy] sebességnél már nem tapasztja magához 'szépen' hatékonyan a légáramlatokat, hogy az elérhető maximális leszorítóerőt adja, hanem bizonyos mértékben leválnak róla és így csökken a leszorítóerő és a légellenállása is és mértékfüggően az addig a talajhoz húzott szárny fel is ugrik egy magasabb pozícióba.

De az ilyen jelenségtől függetlenül is érdemes megjegyezni, hogy az első szárny légellenállása szinte nem tétel a hátsó szárny és a kerekek légellenállásához képest, amelyek miatt az autónak kvázi botrányosan rossz légellenállása van ha pl. egy átlagos közúti autóéhoz viszonyítjuk.

A hajlékony szárny nyeresége olyan dolgokban mutatkozik meg, hogy mint ahogy azt Ausztráliában elmondták, a gyors sikánnál kb. 20 km/h-val több sebességet tudtak átvinni, mint a mezőny többi része. És így nagyobb tempóval teljesíteni a következő szakaszt is a következő jelentős féktávig.

Ez a nagy nyereség, a nagy sebesség elérése leszorítóerő-igényes kanyarokban és nagyobb sebességek átvitele ezeken a következő pályarészre, ahol hamarabb vannak nagyobb sebességen. Az egyenesvégi (EOS; end-of-straight) légellenállási hátrány ezen előnyhöz képest elhanyagolható és a hajlékony szárny használata bizonyítja, hogy biztos ez a kisebb, különben nem lenne cél hajlítgatni a szárnyat lefele.

...

A tavalyi McLaren mutatta a jelenséget és az ideinek is eléggé pattogós volt az eleje Melborneben az egyenes végén.

Ezen esetekben az átesés rövid intervallumokban szakaszonként történt; a nagy sebesség miatti nagy leszorítóerő terheli a szárnyat, közelít az aszfalthoz, majd átesik, esik a leszorítóerő, ezért a szárny visszaugrik magasabbra, ott megint 'besímulnak' rajta a légáramlatok, újra nagy leszorítóerőt produkál, ami lentebb nyomja, ott megint átesik, újra felugrik ésatöbbi.

Természetesen ez a határon ingadozás kedvezőtlen.

A rugalmas(abb) szárny erre a kedvezőtlen jelenségre is orvosság, mert míg a merev szárnyú autón ez a gyors le-fel liftezés megrázza az egész autót, pl. emiatt pattogni fog az autó eleje, addig egy ideálisan rugalmas szárnynál a szárny saját maga csillapítja ezt és kevesebb energiát ad át az autótestnek, tehát nem fog úgy pattogni az autó eleje.

A Red Bull autóra szokták mondani, hogy olyan, mintha sínen menne. A rugalmasabb szárny az autótestnek is nagyobb stabilitást biztosít és így a pilótának könnyebb is a tempóhatár közelébe vinni az autót, míg egy ugrálóbb, instabilabb autó kiszámíthatatlanabb és kevésbé lehet határra vinni, mert ott váratlan negatív kezelhetőségi pillanatokat produkálhat (egyik pillanatban azt hiheti a pilóta, hogy 'jupí tudja ezt az autó', aztán jön az ingadozás és elszáll).

-----

A kerékblokkolásba is belejátszat, mert ha csökken az ugrálás miatt a kerekek és az út közötti tapadás, a fék megfoghatja a kereket, mert kisebb erőhatás akarja gördíteni (az útfelület által) a kisebb tapadás miatt.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#26297) Frenky89 válasza hunnylander (#26296) üzenetére


Frenky89
őstag

:R

Én az eredetiről lemaradtam :B , úgyhogy kösz az ismétlést.

(#26298) hunnylander válasza Frenky89 (#26297) üzenetére


hunnylander
őstag

Ma írtam őket, de nem itt, hanem az F1GP.hu fórumának technikai topikjában. Szóval nem siklottál át felette ebben a topikban. :)

A szárnyjelenségről és az e miatti pattogásról Gary Andersontól, korábbi F1-es tervező és aerodinamikai szakembertől olvastam. Szintén a rugalmas szárnyak haszna volt a kontextus.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#26299) Jarod1


Jarod1
addikt

a tavalyi kínai nagydíj eredményét nem tudja valaki?

(#26300) hunnylander válasza Jarod1 (#26299) üzenetére


hunnylander
őstag

McLaren 1-2, esős futam, Jenson nyerte.

www.HunnyF1.com

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.