Akkor ezért volt nekem furcsa,hogy nem ajánlották a phantomot.A 660ti kártyámon még rendben volt.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Akkor ezért volt nekem furcsa,hogy nem ajánlották a phantomot.A 660ti kártyámon még rendben volt.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Igen, ez igaz.
(#4049) Asbee: ez is megfordult a fejemben, de az eddigi vga hőfokok alapján nincs ok az aggodalomra.
Az imént Dying Light-ot toltam, gpu 68 fok, vrm 65...
Ez már kezd hasonlítani az előző kártyám (7950) hőfokaira.
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
Nem csoda.
86-90 fok között üzemelt nálam télen
Igen, nekem is volt belőle 660Ti, az még jobb volt, de kevesebbet is fogyasztott.
A DC2 680 (aminél állítólag kezdődtek a bajok) 20-25 fokkal hűvösebb volt.
[ Szerkesztve ]
A 680-on már ugyanúgy nem volt vram hűtés és a vrm hűtés is a szokásos kis borda. Ahogy a 670, 660ti-n is. Innentől már amd-nél is ezt csinálták.
Lehet hogy így is hűvös volt a 680 (gpu) de akkor is tervezési hiba. Lehet neked ez nem számít, nekem igen. Ha te a belinkelt képet össze hasonlítod ezzel és az újabbakkal és szerinted nem olcsósítás, akkor nincs miről beszélni.
Ez az ami valami volt:
[ Szerkesztve ]
ja, kb igy kene ennek kineznie.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Ez igaz, de a 3 slot azért túlzás, nyilván az ára is meg volt, hogy ennyi fém van benne.
© asszongya'hogy
Giga is azért egész hasonlóan masszív hűtést dobott rá a 980 G1 -re: [link]
De még a 970 G1 -en is hűtik a vrm -t meg a vramot rendesen: [link]
Több giga kép: [link]
Ehhez képest nézzünk meg mondjuk egy Asus GTX 970/980 Strix kártyát: 970 980
Vram hűtés nincs, VRM hűtés meg az a pici kis fekete borda.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Igazából a konkrét ígéreteket szerettem volna látni, mert, bár nem állítom, hogy nem voltak ilyenek, de én nem emlékszek ezekre, ezért kértem, hogy ha te igen, akkor előáshatnád őket...
"Jöttek a játék címek a nagy nevek, hogy nincs vissza térés."
Itt szerintem megint az van, hogy összekevertétek a Mantle-t a low level API iránnyal. Vagyis, mivel akkor még PC-re csak a Mantle volt ilyen, ezért azzal azonosítottátok az egész irányt. Ismétlem magam, de mindig is tudható volt, hogy a Mantle abban az akkori formájában, mivel az AMD-é, tehát nem gyártófüggetlen, ezért nem lehet mainstream.
"Abu már előre riogatott minket, hogy felejtsük el a tuningot, készüljünk, jön a Mantle, a vga végre ki lesz használva. (Ennek ellenére Mantle alatt tuningra, gyorsulás volt)."
Igaza is volt, low level API-val ki lehet használni egy vga-t annyira, hogy már ne lehessen tuningolni. De ez nem rögtön fog megtörténni. És ehhez már kifejezetten low level-re kell írni az adott játékot/motort, nem egy teljesen eltérő koncepciójú, DX11-re írt játékot/motort "megpatchelni"...
Egyébként: [link] és [link]
"Szerintem mindenki abban bízott megjelenés után egy évvel kb, már érdemi szinten lesz a Mantle, számolni kell vele komolyan, jönnek a játékok sorban amik támogatják."
Több év elkészíteni egy komolyabb játékot, erre azt vártátok, hogy majd egy év alatt itten dömping lesz low levelre írt és optimalizált játékokból? Különösen, hogy egy olyan API-ról beszélünk, amit egyrészt még sokan csak tanulnak, ráadásul AMD GCN exkluzív. Egyelőre csináltak pár, alapvetően DX11-re készített játéknak Mantle renderert. Azok sem lettek éppen rosszak, de a közelében nincsenek annak, amire ezek az API-k és a hozzáértő fejlesztők képesek lennének. Persze a megfelelő hardver sem árt ehhez, hogy pl. az képes legyen aszinkron compute-ra (ami nem egy AMD-s kiszúrás az NV-vel, hanem egy egyértelmű egyetemes fejlődési irány a GPU kihasználásához).
"Aztán jött az up to 45% BF4-ben. Ezt ha elfogadod ha nem, azt a képet sugallta, hogy itt bizony 290/290X-el is nagyon komoly előrelépés lesz már az első címükben is, DX-hez képest. Ehhez képest megjöttek az első tesztek, aztán volt pislogás, mert erős cpu-val, ami azért valószínűleg sokaknak megvolt aki 290 vagy 290X-et használt, alig volt gyorsulás. Kis min FPS-ben igen, kis frame time javulás is jött de semmi extra, pedig mindenki várta a megváltás. Most már oda jutottunk egy 980 azt hozza DX alatt mint a 290X mantle alatt."
Lehet, hogy azt sugallta, de csupán "up to" volt írva, amiről szerintem mindenki tudja, hogy mit jelent. Az igazi megváltás meg nem is jöhetett egy olyan játéknál, amit alapvetően DX11-re írtak. Ha átírták volna a motort teljesen úgy Mantle-re, hogy használni tudja a GCN 1.1 összes képességét, akkor lett volna. De az nem kevés idő és pénz... Gyakorlatilag nulláról kellett volna újraírni.
"És ha vissza mész fórumokon azokra az időkre mikor ment a várakozás, nem mondhatod azt, hogy tömegével mindenki félre értette az AMD-t. Egyszerűen ezt kommunikálták le. Na ilyen szempontból tartom bukásnak a Mantlet. Mert amit a háttérben elértek vele az lehet nem az, de gyakorlatban igen. Mostanra játék téren kb el is lett felejtve, de már bf4 után fél évvel sem nagyon hangoztatták."
Pedig, bár talán az AMD kommunikációja sem volt kellően tiszta, vagy csak eléggé nyomatékos, de szerintem igenis félreértették. A Mantle igazából nem a játékosoknak szólt, hanem a fejlesztőknek és rajtuk keresztül a Microsoftnak és a Khronosnak. A gyakorlatban soha nem volt reális esélye annak, hogy a Mantle annyira jelentős lesz, hogy tömegével írnak rá játékot. Leírom sokadjára, azért, mert gyártófüggő (az NV és az Intel pedig emiatt soha nem támogatná) és ezzel az AMD is tökéletesen tisztában volt a kezdetektől. Nekik a low level irány a fontos és ebben csak egy iniciátor volt a Mantle, ennyi.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
980 G1-nek brutális a hűtése, tapasztalat is.
© asszongya'hogy
Aha, simán! ~30%-al gyorsabb a 980-nál, 22 játék alapján, ez reálisnak tűnik. Titan-Z azért gyengébb, mert gondolom van ahol nem ment az SLI...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Meg mondjuk két Titan X kijön a Titan Z árából, így annak a VGA-nak nem látom létszükségletét...
© asszongya'hogy
És? 680-nál semmi köze nem volt semmihez. Rajtad kívül kb senkit nem érdekelt, meg senki nem is vette észre, mivel semmi köze nem volt a helyes működéshez. A GPU-t meg talán ez hűtötte le legjobban. Tuning is nyomatva volt neki bőségesen memória téren és soha semmilyen hibát nem okozott a kopaszság, mástól sem láttam ilyen visszajelzést. Miért kéne áttervezni a hűtést, ha 60-65 fokra lehűti a GPU-t, meg tökéletesen elviszi a kártyát? 290-en lévő hűtésük is jobban lehűti a GPU-t, mint 1-2 más gyártóé, amiknél teljesen illeszkedik a GPU a hőcsövekre. A 3 slotos design-t viszont tényleg hatalmas hiba volt kukázni (ott kezdődtek a bajok).
A képeden lévő hűtés tényleg első osztályú, sokáig volt ilyenem 7950-em és 7970-ben is, imádtam. Viszont azoknál is csak memória tuningnál volt talán értelme a kis párnácskáknak a VRAM-okon, mert az alapórajelük kicsi volt és csak 1,5V-ot kaptak. Az egy, ahol tervezési hiba volt lehagyni, az a 280X, ott a fesz is 1,6V.
Tehát akkor, te nem voltál benne a témában amikor a nagy hype volt a mantle körül megjelenése előtt, de jobban tudod milyen kép alakult ki. Rendben mindannyian hülyék voltunk, meg még nagyon sokan a neten és félre értettük. Természetesen az amd mindent jól csinált. Ajánlom olvasgasd a 290 topikot vissza.
(#4063) asdxv: Nem erről van szó. Egy az egyben átvették, az 580-ról a hűtést, ahol hatalmas volt a chip, kupakkal. Itt kezdte el ezeket csinálni. Ha olyan hiper szuper a cég akkor miért nem figyelnek ilyenekre? Az evga is kiadta 970-et ugyanúgy 1 fölös hőcsővel. Teljesen jól működik mégis szét lettek savazva a saját fórumon. Csak ott van support, foglalkoznak a vissza jelzésekkel és adtak ki újat.
De úgy nézhetjük ha rátesznek egy rézlapot és minden hőcső rendesen dolgozik és még hűvösebb még halkabb.
Nem kifejezetten a vram hűtéssel van a gond hanem az elv-el. Erre akartam utalni...
[ Szerkesztve ]
Nem adott ki újat az evga..FTW-től fölfele van egy nikkelezett lap odarakva ill. ott más a hőcső is.
© asszongya'hogy
De adott ki újat, átdolgozott nyákkal rendes hűtéssel. 04G-P4-3975-KR Az FTW-n is már javítva lett. Az is egy újabb más kiadás.
[ Szerkesztve ]
Értem, hát mondjuk boltban sajnos nem láttam
© asszongya'hogy
Ja, bocsi, átugrottam a 2 év gar és az ára miatt, komolytalan.
© asszongya'hogy
jaja, ok hutes, megerositett VRM.
nagyon sokat akcioztak, gondolom meglatszottak az eladasokon, hogy az elso verzio nem volt az igazi.
Asbee: a hutes a kisebbik baj volt szvsz, a nagyobbik, hogy az FTWre +50%os TDPs VRMet terveztek, ami 200W kb epp eleg volt a kartyanak es az elso szeriaval tele a net mennyire durvan coil whineolt a hataron meno VRM. a hocso hab volt a tortan szvsz.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Iponban van, vagyis volt az biztos. Kapásból ezzel kellett volna kijönni, nem szórakozni azzal az alappal, meg acx 1.0-al.
(#4070) proci985: EVGA fórumon elég sokan támadták őket, hogy ebben a sorozatban nem vásárolnak tőlük, csalódtak. Igaz az kis része a világ eladásoknak, de biztos, hogy köze volt hozzá, hogy kiadjanak egy jól össze rakottat.
[ Szerkesztve ]
Ez nyilván üzlet. Ha a 680 tökéletesen működött és nagyon hűvös volt azzal a hűtéssel, akkor minek tervezzenek újat, nagy összegekért? Talán még jobb is így, mert már arra is valami 2 slotos fos kerül volna, ha újat terveznek rá. Mondjuk a 3 slotos kicsit túlméretezett volt rá, de hát az a jó
Asszem amúgy hogy ki is jött egy széria 2 slotos Asus 680, de nekem az nem kellett volna.
[ Szerkesztve ]
Nem a borda mérete miatt 3 slotos ám. Ami amúgy 2,5. Nézd meg a palit 980 jetstream borda méretét meg az asus 680-ét. Mindkettő 2,5 slot...
De látom még mindig nem érted miről beszélek. Nem az adott 680-at kritizálom, hanem ezen már látszott a hozzáállásuk. Az evga miért javított? Az nem üzlet?
Evga-ból csak két verziót éri meg venni. Classified vagy Kingpin! Többi az xar lett! AZért vásárol mindenki MSI ASUS vagy GIGA GTX-ket!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
970-ből nehéz lenne... Vagy inkább titan x nem?
Nem látom okát, miért kellett volna javítani, tökéletes volt. Tettek volna teljesen feleslegesen párnácskákat a memóriákra, meg 600 kilós hűtést a VRM-re? Bár tudom, téged ez nyugtatna meg. Én savazást sem nagyon olvastam vele kapcsolatban. Az EVGA-nál voltak egyéb problémák is, nem hinném, hogy csak a hőcső miatt javították volna.
Nem törvényszerű nekem, hogy új szériára új hűtést kell tervezni, ha van házon belül olyan, ami tökéletesen elvégzi a feladatot.
[ Szerkesztve ]
titan x csak ref lesz ha jól tudom!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Nem tudom miért kell kiforgatni a szavaimat. Tudom foggal körömmel védened kell, mert ilyened volt, de továbbra sem kifejezetten ezzel a 680-al van bajom, de már itt is az olcsósítás és a jövőbeli dolgaik láthatóak.
Igen, nálam elvárás egy korrektebb vrm hűtés egy ilyen kártyánál, mert nem szeretem ha télen 100-110 fokos. Ha kifizetem a felárat az Asus-ért, mert általában drágábbak, elvárnám, hogy legyen egy rendesen rá tervezett hűtés, korrekt vrm hűtés és akár egy hűtőlappal vram hűtés is, hogy ne csak a nyák felé fűtsön. Ezt van ahol meg is tudták csinálni.
Milyen párnácskákról beszélsz? Tudod azt hővezetésre használják a chip és a hűtés között.
Az evga-val az acx 1.0-al volt venti gond, arra jött a 2.0 amúgy csak a hőcső a probléma.
(#4077) KAMELOT: GTX 970 ről volt szó arra hiába írod, hogy Classi meg Kingpin. A kingpinnek meg sok értelme van légre! 980-ból nem rossz egyik evga sem. Persze általában ilyen ésszerű ajánlásokat szoktál írni...
[ Szerkesztve ]
evga 2.0+ az ami már minden téren korrekt, ugye? 3xxx-es számmal is futnak.
© asszongya'hogy
Az Asus most már pont olcsó, mióta gagyibb lett, én úgy vettem észre.
Tudom, mire szolgálnak, én így hívom őket.
A számát érdemes nézni, mert van sok féle típus. A SSC 2.0+ igen, elvileg ez a legjobb.
© asszongya'hogy
Majd átnevezik a topikot AMD 💜 NVIDA
(#4085) Malibutomi válasza ScomComputer (#4084) üzenetére
Úristen te ebböl tájékozódsz?!?
Részvétem.
Ha olvasnál rendes híreket képben lennél.
Ilyenkor tényleg nem tudom, sírjak-e, vagy inkább csak röhögjek.
Ez a videó nem kicsit részrehajló, és én még a valós hozzáértésükben is kételkedem. Nekem ez az előadásmód amúgy is alpári.
A Mantle pedig annyira halott hogy gyakorlatilag minden célját elérte vele az AMD. (Ottvan a DX12-ben és a Vulkan pedig majdnem egy az egyben az.)
Vicces...ja nem, mert a Vulkan 90%-ban ugyanaz.
Ha már VR show, akkor érdemes lett volna beszélni a LiquidVR-ről, ami például az egyik legfontosabb alapja lesz a folyamatos VR élménynek. Ez azért komoly iparági figyelmet kapott a GDC-n.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Nagyon hálás vagyok ezért a linkért Öröm volt nézni ezt a két szép száll gyereket Valahogy ez eddig kimaradt az életemből.
[ Szerkesztve ]
Majd ha 30.000-40.000 között kapok egy VR szemöveget akkor én oda figyelek az iparágra.De hát az még nagyon messze van.
(#4084) scomcomputer Tipikusan a két kocka beszélget esete.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Elég sokszor olvasom,hogy hála a Mantlenak meg az AMDnek jön a DX12,én speciel nem látom,hogy hamarabb jött bármi is,meg azt a nagy kapkodást se az MSnél...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
[Ez az API-kra milyen hatással lesz?]
Mármint vegyes VGA-knál mit fog használni?
[ Szerkesztve ]
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
(#4092) TTomax: Mármint, hogy az AMD-nek jön jól, vagy az AMD adta az alapját? Igazából többször is elismerték az érintettek, hogy az AMD mutatta meg, hogy PC-ben is lehetséges ez a low-level modell, és erre épített a Microsoft is. Persze az MS mindig is a Win 10-hez tervezte.
Az meg, hogy az AMD-nek jön jól egészen nyilvánvaló, ők szenvednek a leginkább attól, hogy a hardverek nehezen használhatók a limitált API-k miatt. Mostantól ez megszűnik. Nem véletlen, hogy a GCN támogatja a legtöbb DX12 funkciót.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
1,5V-on hajtott GDDR5-re nem kell semmilyen hűtőborda, nem igénylik a chipek.
Tipikus példa erre az 1,5V-os 6GHz-es Hynix, amit a legtöbb 680, 670, 660TI-n használtak, általában lazán mennek 7GHz fölött stabilan. Ugyan ez a kategória 1,5V-os 7GHz-es Samsung amit a 770 (egy részén), 970, 980-on is használnak, szintén semmilyen hűtést nem igényel és lazán megy 8GHz körül.
Az 1,6V-on hajtott GDDR5-el szerelt kártyákról lehagyni a memória hűtést (pl. 7GHz-es 1,6V-os Hynix) viszont már tervezési hiba.
VRM esetében, ha minőségi alkatrészeket használnak és kellően túl van méretezve, nem tervezési hiba a kisebb vagy hiányzó hűtőborda és esetlegesen magasabb VRM hőmérséklet, viszont nem kellően túlméretezett VRM esetében, alacsony hőtűrésű alkatrészekkel szerelve, probléma lehet a nem kellő méretű hűtőborda.
Én is ezt magyarázom, de van, aki csak akkor nyugodt, ha teljesen feleslegesen rajta van.
Akkor szépen tegyük helyére a dolgokat...
1., Arra gondoltam,hogy nem látom hogy az MS megszakadna hogy minél hamarabb legyen dx12... semmivel nem jön hamarabb mint mint a dx9-re a dx10,vagy a dx10re a dx11...
2.,Az AMD mindig is attól szenvedett,hogy beépített olyan funkciókat amik vagy használhatatlanok voltak (in time),vagy mire azzá váltak a gpu ereje miatt lényegtelenné váltak,illetve mégsem abban a formában kerültek megvalósításra ahogyan azt megálmodták...
3., Teljesen lényegtelen jelenleg hogy a GCN mennyi dx12 funkciót támogat játékokban.Az ok igen egyszerű,sehol az OS,sehol a API,és majd még az ezekre debütáló játékokat sem nagyon várnék két éven belül.Tehát az addigra három éves 290X ereje a belepőszintre lesz elég kb,vagy arra sem...
Hovatovább még az idén megjelenő 390Xnek és Titan X-nek is DX11ben kell bizonyítania,és jellemzően ezeket a kártyákat ott is fogják használni,tehát irreleváns mit fognak mutatni dx12ben a kártyákra nézve.Nem is véletlen hogy a GCN is a harmadik frissítését éli,hiszen három év alatt a lehetséghes irány nagyban megváltozott...
Lehet szórni továbbra is a marketinget,de maradjunk a tényeknél.Lehet előretekinteni a jövőre,de maradjunk a realitások talaján... mondom ezt azért mert pl szerinted a 4GB-os 390Xen nem lesz limitáló tényező a VRAM mennyisége,és máris hinted a mesét hogy akár 1GB is elég lehet...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Hányszor kell még leírnom, hogy nem konkrétan azzal a típussal van a bajom. Nézz utána neten hányan panaszkodnak Asus vrm melegedésre miatta throttlingra, amit ott kezdtek el először csinálni. Vram-on lehet lovagolni, nem kifejezetten erről beszéltem, de akkor sem hátrány ha kap hűtést, vagy egy hűtő lappal, ami aztán vrm-et is hűti, vagy egybe a bordával. Egyszerűen minimum költségen akarnak drága terméket. Ez az ami Asusra jellemző egy ideje. Ezzel van bajom.
Az Asus 970-en agresszívebb venti profillal nem egy túlméretezett vrm-el, 110-115 fokos volt. Pedig nekem nagyon bejött az a kártya. De szinte az összes kártyájukon baromi meleg. Nem beszélve arról a nyákot is szétfűti.
Nem tudom hány 970-et próbáltál, de két Hynxes 970-en is tudtam tuningal tipikus vram melegedős hibát produkálni. A G1-nek szerintem ez az egyetlen hibája. Hátoldalon hűtetlen memória chipek, ráadásul backplate ami nem hűt.
Sajnos a 970-ek esetében gyakran pont nem a túlméretes vrm a jellemző és annak korrekt hűtése. Részemről ez a téma befejezve. Aki ezek után sem érti meg miért írtam amit írtam, az nem is akarja és csak kötekedni jön.
(#4097) TTomax: Mantle alatt bf4-ben simán elég volt az 1GB-ram. Ja várj, nem. A 7970-en elfogyott a 3 giga és akadt szépen. Egyébként ha a DX12 még ilyen tempóban sem jönne, nem tudom milyen előnyt tudnának felhozni azoknak akiket nem a marketing érdekel. Mert azt sem lehetne mondani, hogy kitaposták az ösvényt, "gyorsan" lépni kellett.
[ Szerkesztve ]
Tényleg felesleges, hogy rendesen hűtsék a melegedő alkatrészt, és a 85-95 fokra hitelesített alkatrész ne 75 fok körül üzemeljen egy közepesen szellőző házban, télen. Nehogy kis tuning alatt is nyáron is túlélje egy közepes kuckóban.
(#4097) TTomax: "Nem is véletlen hogy a GCN is a harmadik frissítését éli,hiszen három év alatt a lehetséghes irány nagyban megváltozott..."
Csak azt felejted el, hogy az architektúra működésének alapjai a mai napig ugyanazok. Főleg a GCN2, kb. mindent tud, amire az elkövetkező években szükség lehet. Ehhez képest az egy évvel fiatalabb Maxwellek még ezt sem tudják.
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.