Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lacccca87


Lacccca87
őstag

Hát ez a 4xxx es széria elég nyögve nyelősen indul. Olyan mintha nem mostanra tervezték volna a startot hanem fél évvel később, de valamiért rohamtempóban ki kellett adni.

(#2) PuMbA válasza Lacccca87 (#1) üzenetére


PuMbA
titán

Az NVIDIA most jelentette be, hogy 2 hét alatt elfogyott az indulási százezer darabos 4090 szállítmány és nagyobb a kereslet, mint a kínálat :)

"It is also pointed out that NVIDIA's GeForce RTX 4090, despite being the flagship with a starting price of $1599 US, sold out within 2 weeks. We know that NVIDIA initially shipped 100,000 cards (GeForce RTX 4090) so that's very impressive if the chipmaker managed to sell the entirety of its stock in under 2 weeks."

Ezeken a kártyákon erősen ott a profit és nagyon viszik. Rohamtempó vagy sem, a vásárlók szavaznak a vásárlásukkal. Más "sajnos" nem számít.

[ Szerkesztve ]

(#3) FireKeeper válasza PuMbA (#2) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

a 4080 viszont rájuk rohad azon az áron.

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#4) PuMbA válasza FireKeeper (#3) üzenetére


PuMbA
titán

Ja, valószínű, hogy árcsökkentés lesz a vége, de csak az RDNA3 megjelenése után. Addig nincs versenytárs.

[ Szerkesztve ]

(#5) anulu


anulu
félisten

szerencse, hogy meg sem fordult a fejemben, hogy erre a hulladék "NFS"-re helyet pazaroljak :)

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#6) Egon válasza PuMbA (#2) üzenetére


Egon
nagyúr

Ez csak aprópénz nekik. 1600 dolcsis árral számolva, 160M dollár jön ki összesen, és ebből nyilván elég sok marad a gyártóknál is.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#7) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Ez már komédia. Egy ilyen fos játék miatt meg nem frissítenék biost...

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#8) Csabis


Csabis
aktív tag

Vilodzó kép nekem Control nál van igaz 3080TI

(#9) ricsip


ricsip
addikt

korábbi RTX szériáknál is voltak ilyen rendkívüli firmware / vbios update-k?

-

(#10) eldiablo válasza ricsip (#9) üzenetére


eldiablo
addikt
LOGOUT blog

Nem tudok róla, de a régebbi szériánál driverből csökkenteni kellett a teljesítményüket hardver hiba miatt. Ez közvetlenül a "Space Invaders" hiba utáni szériánál esett meg. :DDD

(#11) ShiTmano


ShiTmano
aktív tag

De ugye azért kell venni NV kártyát, mert azzal soha semmi baj nincs... Ennyit a sztereotípiákról.

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#12) PuMbA válasza Egon (#6) üzenetére


PuMbA
titán

Azóta ez gondolom több, mert pár napja volt, hogy elérték a kétszázezres leszállítást a 4090-ből (nem eladást) :) Arra gondoltam, hogy csúcskártyához képest baromi jól fogy, hiszen ilyen drága sose volt egy a megjelenéskor.

[ Szerkesztve ]

(#13) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Ezek szerint megint kijött egy új NFS rész.

(#14) Dr. Akula válasza PuMbA (#4) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

De, a saját 4090-ük. :) Mondjuk az biztos nem zavarja őket ha többet költ egy vásárló (4080 helyett 4090), de ha azt a 4090-et úgyis megvenné más, mert ugye sokan várnak rá, és MELLETTE még a 4080-at is elvinné valaki, úgy már nem biztos hogy optimális a jelenlegi helyzet. Mert aki 4090-re vár, az akkor se vinné a 4080-at, ha olcsóbban adnák, ő nem vesz semmit.

#9ricsip: Ott más bajok voltak, a 3000-esnél pl. a POSCAP/MLCC arány nem volt mindenkinél jó (még ASUS-nál se). A 2000-esnél is volt szériahiba, de már nem emlékszem akkor mit alkottak. Lényeg hogy mindig van ajándék csapda, amikbe élmény belefutni ilyen millás cuccokkal.

#11ShiTmano: Miért ne lenne? Az AMD-nél inkább a driverekkel szokott gond lenni, meg eleve az RT teljesítmény, amin egy új csatlakozó se segít. Emlékszem a GTA4 alatt 3 Radeonom is volt, minél újabb, annál rosszabbul futott rajta a GTA (és -norestrictions-al is csak annyira ment jól mint az előző gen, semmi "wow, ez gyorsabb lett"). A 4.-nél már feladtam, és vettem Nvidiát.

[ Szerkesztve ]

(#15) Duree


Duree
veterán

Egyre több a gond vele.

duree54

(#16) Csabis válasza ricsip (#9) üzenetére


Csabis
aktív tag

Display port miatt volt egy.. de nem mindenkinek kellet ott sem .. De nem ártott volna ha Secure boot compatibilitást javitanak ..mert az kb nem jó . Nálam kb félig ennek köszönhetem hogy ki is van nyomva..

[ Szerkesztve ]

(#17) 3L1T3 válasza GodGamer5 (#7) üzenetére


3L1T3
addikt

Nem egy fos játék miatt kell biost frissíteni, hanem azért mert normális tulaj vagy aki foglalkozik ezzel. :) Már jóval a játék megjelenése előtt frissítettem nincs is semmi gondom.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#18) DEAQ válasza ricsip (#9) üzenetére


DEAQ
csendes tag

Igen, a Resizable Bar miatt. Leginkább a Founders Edition kártyáknál.

You are at the Mercy of the Silicon | 改善

(#19) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Elsőre NFS Ubuntunak olvastam, azt hittem platformot váltottak. :)

(#20) tusi_ válasza 3L1T3 (#17) üzenetére


tusi_
addikt

Hat szerintem meg egy vadi uj kartyanal nem kene 1-2 honapon belul BIOS-t frissiteni. Mi van a garival, ha felremegy a frissites? Aramszunet pl.

Amugy meg bekaphatjak mind Nvidia, mind AMD oldalon.
Most neztem a Calisto Protokol streamt Nessajtol es egy 4090-el 50 FPS van RT nelkul Standard grafikan!!!!
Aztan neztem tovabb egy vegigjatszast masik csatornan PS5-n es nincs lag, nincs tolteskori rangatozas es szep a grafika. Mindezt egy 4090 aranak 1/5 ert.
Megvetetik velunk a kikurt draga HW-t aztan kapunk egy ilyen hanyadekul optimalizalt jatekot. Es nem csak ez ilyen, szinte mindegyik egy bug halmaz, minkor kijon.

[ Szerkesztve ]

eat, sleep, play, replay

(#21) Dr. Akula válasza tusi_ (#20) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Akkor lehet hogy csak a szokásos: beleszartak a portolásba, falura jó lesz ez így is... Aztán nem lett.

[ Szerkesztve ]

(#22) tusi_ válasza Dr. Akula (#21) üzenetére


tusi_
addikt

Sajnos en is ezt erzem.
Olvastam olyan velemenyt, hogy a pc-s gamingnek par even belul vege. Sajnalnam, de oszinten, meg is ertem. Ilyen arak mellett ilyen minoseg...
A Plague Tale is ez volt. Eleinte 3090TI mellett is jo ha 60 fps-ed volt 4K-n dlss nelkul.
Halooooo!!!!
Szeretem a pc-s gaminget, de ez szvsz mar pofatlansag.
OFF vege

PS: a nickneved a dokik sorozatbol van?? :DDD

[ Szerkesztve ]

eat, sleep, play, replay

(#23) Dr. Akula válasza tusi_ (#22) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Nem, saját fejlesztés. :D

(#24) Trailblazer válasza tusi_ (#22) üzenetére


Trailblazer
addikt

A pc gaming halálát már kb. 20 éve jósolják. Ennyire fog bejönni a jövőben is...

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#25) Astroboy válasza Trailblazer (#24) üzenetére


Astroboy
őstag

Pontosabb lenne a "PC gaming hanyatlása" kifejezés.
Az meg nem lesz, hanem van. :(

(#26) AuraSync válasza tusi_ (#22) üzenetére


AuraSync
őstag
LOGOUT blog

A PC Gaming-nek soha nem lesz vége és több okból sem:
-Csalás (multiba).
-Warez.
-Moddolás.
-Jobb grafika és teljesítmény.
-Könnyebb játék irányítás. (mondjuk FPS játékoknál)
-Dizájn. (olyan gépet építesz amilyet akarsz)
-Felvágás/menőzés a hardverekkel. (sajnos sok példát látok rá)

Amíg 50 millás autók futkoznak a városokban (Magyar városokban is) addig nem kell aggódni hogy az 1 millás hardvert megveszi-e valaki. Igen megfogják.

"Eleinte 3090TI mellett is jo ha 60 fps-ed volt 4K-n dlss nelkul"
Ugye nem azt akarod mondani, hogy te azt hitted, hogy az a VGA elég a 4K 60FPS-re főleg DLSS nélkül. :D (állandó FPS-re gondolok nem maxra)
Akkor hagy világosítsalak fel, hogy KB most jött el a 4090-el a 4K 60FPS és az 1440p 120FPS korszaka DLSS nélkül. (tesztek szerint)
Jelenleg úgy áll a dolog hogy a hú de rossz és gonosz 4080 szanaszét veri a 3090 Ti-t mind teljesítményben mind fogyasztásban.
A mostani felállás szerint egy 3090Ti a legrosszabb VGA vételek közé tartozik mivel kikurt sokat fogyaszt és még gyengébb is mint egy 4080 ami nem is a top VGA-ja az NV-nek. (bolti árakról beszélünk)

#11 ShiTmano:
RTX 3080-am volt. Gondoltam itt az ideje átváltani erősebb és jobb árú VGA-ra szal vettem egy 6900XT-t. Hallod 1 hét után sírva menekültem vissza NV-hez annyi bajom volt AMD-vel.
AMD-t többet soha. Inkább akkor frissítek firm-et vagy elviselem a kép villódzást ami 100 játékból 1-be van minthogy még egyszer az én gépembe sz.tyok AMD kerüljön.

Más:
Amúgy ezek az ijesztegetések amik a neten mennek... leég a tápkábel, a Win 11-be rosszul mennek a gémek, a 40-es széria rossz mert bajok vannak a szoftverrel... ez mind mind csak az interneten létezik.
Nem mondom azt, hogy NEM léteznek ilyen gondok láttam én is a cikkeket meg a videókat.
De pl érdekes módon, nálam a Win 11-be semmiféle játék lassulást nem vettem észre a Win 10-hez képest pedig ott voltam amikor kiadták a Win 11 első verzióját.
Gondok a játékokba az új szériánál? Mit látni? Van olyan gém ahol van ilyen hiba igen és neked az 1.563.123 játékból pont azzal az egyel kell játszanod most amibe ilyen hiba van és jó szerencsével 1 hónap alatt javítják is. Vagy firmet kell frissíteni huha mintha nem csinálnánk nap mint nap. :U
A rossz tápkábelre is meg volt a magyarázat még ha kamu is volt. Ha annyira rossz lett volna akkor a 100.000 eladott 4090-ből mind a 100.000 elolvadt volna. De nem így történt mint ahogy a Samu Note telóbol sem robbant fel mindegyik anno.
Rengeteg játék bug videót nézek YT-on és DOS korszak óta gémingelek és a két kezem elég arra hogy összeszámoljam hány játékba találkoztam bugokkal főleg durva bugokkal. (igen olyan kevés)
Talán a Cyberpunk volt az egyetlen ahol game breaking bugba futottam bele.
Tehát hogy a fenébe van az hogy másnál bugos egy game nálam meg nem...
Nagyon jó példa rá az anno megjelent GTA 4. Eltűnő lassan betöltő textúrák miatt volt rengeteg vicces bug videó. Érdekes nekem soha nem volt olyan hibám pedig elsők között voltam akik megvették a játékot akkor még DVD-n. És miért nem volt? Mert megfelelő hardver volt a gépben esetleg még a Game Ready driver is fel volt rakva.

Na most, hogy ki beszétem magam megyek is gémingelni. :K

[ Szerkesztve ]

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#27) Dr. Akula válasza Astroboy (#25) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A pc játék annyira hanyatlik mint a kapitalizmus. Még pármillió évig.

(#28) wjbhbdux válasza Astroboy (#25) üzenetére


wjbhbdux
veterán

Steamen 15%-al többen vannak mint 1 éve, hAlDoKlIk A pC gAmInG

/s

(#29) tusi_ válasza AuraSync (#26) üzenetére


tusi_
addikt

..

[ Szerkesztve ]

eat, sleep, play, replay

(#30) hagymasbab


hagymasbab
lelkes újonc

Hogy ezzel a gyártóval mindig baj van launchkor (is)!!
A 3080-k szétfagytak játékok alatt a megjelenés után és csak az órajelek visszavételével tudtak orvosolni, amit persze a hívők elfogadtak.
A 4090esek szétégnek és még bios frissítés is kell 1 hónappal a launch után.

Lovelly

(#31) hagymasbab válasza AuraSync (#26) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

Én nvidiárol váltottam AMD-re és nem tudom mi lehetett a bajod vele.

Speciel ha a bőrkabátos fizetne nekem, hogy tegyem vissza a hulladék szétégős kártyájukat a gépembe, körberöhögném.

Black Fridaykor 550$ korul volt a 6800XT és 800 a 3080. Ha azt vesszük, hogy a 6800XT felmossa a padlót a 3080-al, akkor ez egyszerűen szuper deal volt az NV vasarloknak :)

És nem, nem kamu RTX mellett kúpolja szét, ami annyira hasonlít a valóságra, mint egy gumi nő a valódihoz.
Ha valaki azt mondja, hogy a Metro Exodus fejlesztett változatában és a Cyberpunkban látott RT szép és valóságos, annak kukker kell, de sürgősen.

(#32) PuMbA


PuMbA
titán

Ennyit az EA-ról…alaplap BIOS frissítés kell, nem VGA :D

(#33) PuMbA válasza hagymasbab (#31) üzenetére


PuMbA
titán

Pedig valóságosabb, mint RT nélkül. Neked az valóságos, hogy olyan helyek fényesek, ahova nem is juthat be fény? Vagy az valóságos, hogy az árnyékok mindenhol tűélesek RT nélkül, mikor a valóságban nem így van? Orbitális hülyeségeket ne beszéljünk már, mert neked kell kukker, ha a raszter grafika szerinted valóságosabban néz ki :)

[ Szerkesztve ]

(#34) hagymasbab válasza PuMbA (#33) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

Neked az a valóságos, amikor a hullámzó víztükrön a visszavert kép olyan sík, mint egy pergődob?
Vagy egy gyertya egy barlangot úgy bevilágít, mintha 20darab 1000 Wattos reflektor fényerejével bírna?

Azt próbáltad mar, hogy az árnyékokat leveszed Ultráról medium-ra, highra?
Baromságokat ne terjesszél már.
Az hogy fizettél valamiért, amit látni akarsz, attól meg nem lesz valóságos.

[ Szerkesztve ]

(#35) PuMbA válasza hagymasbab (#34) üzenetére


PuMbA
titán

Igen, láttam már nagyon tiszta vizű tavat, ami így verte vissza :) Másodikat nem láttam, de kérek példa képet róla.

És mi van hogy ha leveszed mediumra az árnyekot? Akkor meg az a baj, hogy tűéles árnyékok nem lesznek, ami a valóságban előfordul :)

[ Szerkesztve ]

(#36) hagymasbab válasza PuMbA (#35) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

A "hullámzó víz" nek melyik része nem jött át?

Cyberpunkban ugorj be a folyóba éjszaka és nézz körül :)

[ Szerkesztve ]

(#37) hagymasbab válasza PuMbA (#35) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

Eleve a tű, nem éles, hanem hegyes. Egy penge lehet éles.
Medium, high árnyék jobban néz ki, mint bármely RT árnyék. És FPS-t hoz, nem elviszi :)

(#38) PuMbA válasza hagymasbab (#36) üzenetére


PuMbA
titán

Látom nagyon erőlködsz már az apró, lényegtelen részletekbe kapaszkodva, az érvelesed összedőlt :) A raszter grafikában sokkal több dolog nem valóságos, mint RT-ben. Ez tény, ezért használja az RT-t mind az AMD, mint az NVIDIA és pár év múlva már minden játékban lesz. A most megjelent Callisto Protocolban is kegyetlen jó az RT.

[ Szerkesztve ]

(#39) hagymasbab válasza PuMbA (#38) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

Miért dőlt össze az érvelésem? Mert neked jobban tetszik a RT? :D

Azonkívül, hogy elmondtad, miért szebb, meggyőző érved nem volt. Mi van a feleződő FPS-el?

Ha állandóan szerkeszted a hsz-ed, nehezen tudom elmondani a véleményem.

[ Szerkesztve ]

(#40) PuMbA válasza hagymasbab (#39) üzenetére


PuMbA
titán

Én befejeztem. Aztán nehogy bekapcsol az RT-t….10 év múlva se, ha már minden játékban alap lesz :)

[ Szerkesztve ]

(#41) hagymasbab válasza PuMbA (#40) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

Bekapcsoltam, AMD kártya mellett. Lassabb, mint NV-n, ez tény.
De ez pont nem érdekel, mert a látott eredmény egy vicc! EZ fake!

Hogy 10 ev múlva milyen lesz, nehéz megmondani. Gondolom te mar azt is tudod előre :D

(#42) tusi_ válasza tusi_ (#29) üzenetére


tusi_
addikt

Megtalaltam a videot, amit tegnap neztem es igy mar biztos, hogy jol emlekeztem.
A pc-gaming halalat ugy ertsd, hogy a fejlesztok nem fognak fejleszteni pc-re.

A steam adatai szerint a legnepszerubb kartya a gtx 1650, megelozve ujabban a 1060-t, konkretan mostanaban taszitotta le a 1650. a 2060 kb 8., a 3070 nincs top 10 ben.

Ezekre a kartyakra akarsz te pc gamet fejleszteni, mint a Callisto protokoll? Ha DLSS es az FSR egyutt mukodne es mind2 bekapcsolasaval 100% pluszt kapnal, akkor sem funa par even belul ezeken a kartyakon semmi, meg 720p-ben sem.

Amiket felsoroltal ervek, azok a jatekosok reszerul igazak, tobbe kevesbe.
A jobb grafika teljesitmeny pont nem teljesul, ahogy irtam is elotte. PS5-n jobban fut a Callisto, mint egy 5-6 szor annyiba kerulo pc-n. Lesz patch, de csodat ne varj. 5x annyi FPS nem lesz.

NV AMD valtasrol osztom hagymasbab velemenyet, en is NV-tol jottem at es nem mennek vissza, ha ingyen adnak sem! Plane hogy ennyi baj van vele es az araik is pofatlanak lettek.

eat, sleep, play, replay

(#43) PuMbA válasza hagymasbab (#41) üzenetére


PuMbA
titán

Akkor hidd ezt, nekem nem lesz belőle hátrányom :) Az a baj, hogy veled nem lehet vitatkozni, mert látszik, hogy nem vagy felkészült. A válaszaidból lerí, hogy nem mélyedtél bele az RT témába, csak fröcsögsz pár percnyi tapasztalat alapján és emiatt összevissza csapongsz: a sebességről szó se volt, valamint a valóságot emlegeted majd pedig leírod, hogy szerinted ez meg az jobban néz ki. Csakhogy a valóság az senkinek a véleményétől nem függ. Lásd: aki nem hitt a covid vakcinákba, de belehalt, azt nem mentette meg a véleménye.

[ Szerkesztve ]

(#44) AuraSync válasza hagymasbab (#34) üzenetére


AuraSync
őstag
LOGOUT blog

Bírom az ilyen vitákat hagy szálljak már én is be. ;]

Mind2tőtöknek igaza van részben, de én inkább afelé hajlok, hogy a hardver világ nem készült fel még erre az RT dologra sőt egyenesen marketingnek tartom csak ugyan úgy mint a DLSS3-at, hogy csak akkor működik ha olyan VGA-t veszel hozzá.
Mutatok egy példát amit én magam vettem fel a Homefront: The Revolution játékból ami 2016-os és akkor még hírből sem ismerték az RT-t: [link]
Ha megnézzük a videót nagyon szépen látni, hogy milyen jól meg vannak oldva a pocsojába tükröződő ÉLES jól kivehető tükröződő fények. Ekkor a Cryengine még nem ismerte az RT-t tehát ez biztos hogy RT Off. (még a menüt is megmutatom, hogy nincs semmiféle RT kapcsoló)

Na már most Pumba, azt magyarázd meg nekem hogy hogy a fenébe van az, hogy a Cyberpunk-ba (vagy WD Legion-ba) RT Off esetén homályos pacák a tükröződések és csak akkor lesznek élesek jól láthatóak ha bekapcsoljuk a márketing RT effektet?
Itt a példa előttünk, hogy egy 2016-os játék már tudta ezt mindenféle RT nélkül.
Pár hónapja vittem végig ezt a játékot és még most is áll ejtő grafot kaptam egy-két helyen.
Ja és nem kell hozzá 3080 vagy 4080 hogy élhető FPS számot kapj, ja és még DLSS sincs.

Na meg a DLSS... a Quality módig még oké aztán onnantól elkezd homályosodni a kép.
Az Extreme Performance mód egyenesen ocsmány képminőséget ad.
Nem is értem annak meg mi értelme, hogy 4K-ba felrakom a játék felbontását aztán nyomok rá egy DLSS Quality módot hogy meg legyen a 90FPS-em. :O
Nem egyszerűbb ha simán 1440p-be DLSS Off-al csinálom ugyan ezt emberek?
Ha tudom hogy kevés a hardverem a 4K-hoz akkor minek veszek 4K-s monitort? Mert olcsó volt? Na látjátok itt kezdődik a márketing.

#42 tusi_:
Tudod miért van "kihalóba" a PC ipar most feltárom a nagy igazságot neked.
Mesterséges gépigény. Hallottál már róla? Akkor most igen. Anno a Crysis-ba derült ez ki hogy azért ment gyengén a gépeken mert olyan dolgok voltak lerenderelve a játékban amik nem is látszottak, külön cikkek voltak amik ezt bizonyították. Mit eredményezett ez? Arra kényszerítette a felhasználót, hogy vegyen erősebb hardver-t és akkor jobban fog menni a játék. Nem optimalizálták a játékot inkább megvetették veled a drágább hardver-t. Emlékszem rá Crysis Multiplayer BETA teszt. Csak úgy lehetett részt venni benne ha megfelelő hardvered volt, ez komolyan így volt.
Minden játék jól ment az adott évben a VGA-kon erre megjelenik a Crysis és max-on volt 45 FPS-ed a top VGA-val. Hmm érdekes.
Most az RT ugyan ez. Minden jól ment addig amig meg nem jelent az RT.

És lehet viccesen hangzik meg lehet azt mondani rá hogy persze ezért van ja... de ezért van.
A DLSS3 a jó példa arra, hogy SZOFTVERESEN lehet növelni a VGA teljesítményét.
Tehát minek vegyek 4090-et ha a 4060 DLSS3-al ugyan azt az FPS-t tudja majd mint a 4090 DLSS3 nélkül?

Olyan szinten át van verve a játék világ, hogy azt már fáj nézni, a Dying Light 2-ben az RT árnyékok egyszerűen ocsmányok, mintha valami grafikai glics lenne ki is kapcsoltam a fenébe.

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#45) 1dude válasza tusi_ (#42) üzenetére


1dude
aktív tag

Nem a PC gaming hal meg, hanem az AAA gaming, mert fenntarthatatlan a fejlesztése.

(#46) hagymasbab válasza PuMbA (#43) üzenetére


hagymasbab
lelkes újonc

Nagyon meglepődnél, ha tudnád, mivel foglalkozom :D
De az magas fokú intelligenciára vall, ha pár poszt alapján beskatulyázol valakit, akit nem is ismersz, ha nem azt puffogja, amit hallani akarsz és próbálod kioktatni, holott megdönthetetlen érveket nem hozol fel az állításaid mellett, csak lózungokat. Miért is nem lehet velem vitatkozni? Te kezdtél el személyeskedni, hogy "Orbitális hülyeségeket ne beszéljünk már,". Ha nekimész valakinek számíts rá, hogy te borulsz fel :) Vagy ez neked a vitatkozás, hogy leakarod dorongolni az ellenfeled, hátha feladja. Pech :)

A sebesség meg sima ellenérvként jött fel, hogy SOKAK szerint nem ad semmit a játékhoz, de elveszi a sebesség felét.

Az, hogy a játékipar mit fog applikálni évek múlva azt meg hagyjuk meg nekik.
Lehet, hogy 10 ev múlva nagy rajongója leszek a RT nek, ez majd elválik. Addig viszont nagy út van meg a fejlesztők előtt.

(#47) X2N válasza AuraSync (#44) üzenetére


X2N
senior tag

Miért nem szépek a tükröződések RT off van a cyberpunkba? Mert így lett megcsinálva hogy elfusson sok gépen. Ha nem vetted volna észre ez egy elég komplex open world játék, sajnos nem lehet minden tükröződést, meg árnyékot 8k-ban előre bakelni raszter módba hogy jól nézzen ki ha azt akarod hogy pistike GTX 1060-asán is fusson, meg a 7 éves fos xboxon aminél már a csiga proci miatt lesz0pja magát a fejlesztő ha sikerült értelmesen portolni egy 2020-as játékot a 7 éves konzolra meg a ps5-re meg a rengeteg pc-re. A lényeg a pénz, senki nem fog crysis szintű techdemót készíteni mert azt a buktát senki nem akarja bevállalni hogy évekkel a megjelenés után sem lehet normálisan futtatni a játékot. A hardverigény miatt meg nem veszik a cuccot. :W A jelenlegi pc hardverek kb 60%-a van kihasználva MINDEN játékban. Nincs idő optimalizálni a mai játékfejlesztésre szánt idő miatt. Tetszik nem tetszik ez van. Kókler fejlesztők persze vannak, és rosszul optimalizált enginek is, de ez sosem azt az optimalizálást jelenti amire az átlag user gondol hogy átírok 2 sort a kódba és +60fps. Közel sem.
DLSS-ről: Nem rossz hogy van, mert pl ha van egy kisebb méretű 4K-s monitorod akkor lehet butítani a felbontáson és élvezhető minőségben játszani gyengébb videokártyával. Egyébként meg ha van hardver akkor natív felbontás és modokkel kiszedni a f0s TAA-t ami manapság már minden játékban forcolt alapból és kikapcsolni sem lehet opciókban.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#48) wjbhbdux válasza tusi_ (#42) üzenetére


wjbhbdux
veterán

A Steamen 150 millió játékos van már, az hogy ennek a legnagyobb szelete 1650-et használ ahhoz hogy Dotázzon vagy CSGOzzon, nem jelenti azt hogy még mellettük nincs x millió elérhető játékos modern hardveren az AAA játékok számára. Steamspy szerint a Cyberpunkból majdnem 20 milliót adtak el.

[ Szerkesztve ]

/s

(#49) PuMbA válasza AuraSync (#44) üzenetére


PuMbA
titán

A tükröződések pont az az RT effekt, ahol kevésbé kell RT és mindenki ezzel jön nekem is, mikor nem ez a lényeg. Az RT árnyékoknál és megvilágításban brillírozok, lemossa a pályát bármilyen raszter megoldással. Nézd meg a most megjelent AMD szponzorált Callisto Protocolt, hogy mennyivel valóságosabbak az RT árnyékok. Az AMD is tudja, hogy az RT fontos és kell, nem csak az NVIDIA.

[ Szerkesztve ]

(#50) PuMbA válasza PuMbA (#49) üzenetére


PuMbA
titán

[link] Itt tökéletesen bemutatják a különbséget konzolokon. Quality mód = RT, Performance mód = nincs RT :) Performance módban semmi közük az árnyékoknak ahhoz, ahonnan a fények jönnek, minden árnyék ugyanolyan erős kontúrral rendelkezik, tehát nincs figyelembevéve a valóságban jelen lévő távolsági faktornak és több árnyék egyszerűen csak hiányzik.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.