- Mindent a StreamSharkról!
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Gurulunk, WAZE?!
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Meglett közben a második 3200-as RAM modul is a Ryzen 4300U mellé - látszik rajta, hogy eléggé éhezett rá a kicsike. Alap SSE, 1080p low, kicsi ini tweak. A Radeon suite felrakása után csökkent az FPS, még az ini tweak ellenére is, ezért a nagyobb SSD-re újratelepítéskor nem is fogom felrakni...
- Helgen kijárattól Riverwood / Whiterun előtt az óriásig 1 modullal jellemzően 26-29 FPS között volt, egy-kétszer benézett 24-re.
- A második modullal 36-40 FPS, egy lángszórós kinyírás-animációnál beesett 29-re.
Elég szép ugrás csak attól, hogy kapott még egy kis sávszélességet...
Igazából tök jól néz ki a mostani alap SSE is, legalábbis úgy emlékszem a régi Skyrimet sokkal többet kellett modolnom, hogy legalább ilyen jól nézzen ki. Már csak az arcok rondák, de nagyon na meg a menü, hiányzik a SkyUI, és még pár apróság.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz tibaimp #25450 üzenetére
"Én abban bízom, hogy a Bethesda majd készít egy jó kis next gen upgrade-et"
Azon már túl vagyunk: 2011-es Skyrim --> Skyrim Special Edition. Egy csomó javítást, textúra upgrade-et kapott.
Amúgy csak akkor szívás, ha nagyon sok modot használsz, vagy nem olvasod el a modnál, hogy szükséges-e valamilyen mod a futásához, vagy hogy felülír-e és ütközik-e olyan moddal, amit használsz. Ha csak pár nagyobb, mainstream modot használsz, és csekkolod a leírásukban, hogy nem ütköznek-e, akkor nincs gond, viszont a látványt és az élményt alaposan meg tudják dobni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz ®abstract® #25412 üzenetére
Én sem versenyzésből írtam, hanem amíg csak azt láttam, hogy egyik Vega X sok shaderrel, a másik Vega Y jóval kevesebb shaderrel, én is azt feltételeztem, hogy mennyivel erősebb lesz az első - aztán elkezdtem a NBC tesztjeit nézni, és kiderült, hogy ennél összetettebb a dolog...
A 4300U-val szerelt laptop (Hp Probook 635) szállítással volt 800 EUR - a 4500U-val szerelt pedig szállítással és áfa-különbözettel 1050 körül jött volna ki, erősebb procival (4700) pedig sokkal drágább - szóval 250 EUR plusszért csak +2 mag és Vega 5-ről Vega 6-ra tudtam volna előrelépni... Így maradt a 4300U. Főleg, mivel fotózáshoz a képernyője (és utazáshoz a tömege) miatt választottam ezt a gépet: 100% sRGB, 400 nit (és 1 kg) - az, hogy nem csak nagyon retro játékok futnak rajta, hanem még a Skyrim is, az már csak bónusz
Köszi a képeket! Látom így is moddoltad rendesen Nálam csak pár alap és performance mod van tervben (SKSE, Unofficial patchek, SkyUI; racemenu, valamelyik arc- és haj-javító, valami kisebb retexture és egy kevésbé megterhelő weather / lighting mod)... legalábbis egyelőre
Közben győzött a kíváncsiság, letöltöttem a SSE-t, még így kis SSD-vel és csak 1 slot, 8 GB RAMmal kipróbáltam; a launcher low beállítást és 1080p-t javasolt, inikhez még nem nyúltam hozzá, csak gyorsan elindítottam:
Helgen kijárattól Riverwoodig 28-32 FPS körül ingadozott. Az alap SSE nem is néz ki olyan rosszul low-n sem, Oldrimhez már kellett pár mod, hogy legalább ilyen jól nézzen ki. Eddig jobb, mint amire számítottam Még pár alap dolgot próbálgatok vele, mélyebben még nem megyek bele, mert holnap elvileg megérkezik az 1 TB-os SSD, és akkor úgyis telepíthetem újra...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz ®abstract® #25410 üzenetére
Köszi, jó hallani, hogy másnál is jól megy. Igaz erre is számítottam, ez alapján rendeltem az AMD-s notit, mert Notebookcheck mérése alapján 4xxx R5-je Skyrimban (ami gondolom a vanilla Oldrim) 720p low-ban 85.1 fps, 768p high-nál is még 40.6 fps.
Az nem ilyen egyszerű képlet, hogy 5 vs 11 Fontos, hogy melyik generáció...
A 11-esben ugyan több a shader, de ha mondjuk 2400G-ről van szó, ott alacsonyabb az IGP órajel és régebbi a proci és a memória-vezérlő - a 4300U viszont már 7 nm-es Zen2, erősebb proci, gyorsabb memória-vezérlő, ész a IGP is magasabb órajelen fut. Szóval ez nem lefutott meccs, NBC összehasonlításban pl. Witcher 3 1024×768 low-ban 4xxx Vega 5 44.5 fps, 2xxx Vega 11 pedig 41.8... Előtte én is a régebbi 3xxx és 2xxx R8-assal szemeztem, de ezután már nyugodtabban rendeltem meg az akciós 4300U-st. Remélem az is javít egy kicsit a helyzeten, hogy a laptopban 3200 MHz-es RAM van - Anand tesztelte az IGP skálázódást, 2133-ról 3333-ra elég szép plusszok jöttek ki; volt PCPernél is volt egy kisebb teszt 2400 vs 3200-assal, kevesebb játékkal, ott 10-15% plusz lett.
A beállításokon kívül használsz valami performance modot is (pl. kisebb textúrák, kevesebb fű, kevesebb árnyék és füst/köd), vagy ez sima mod nélküli SSE?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Sziasztok!
Évek óta nem játszottam a játékkal, viszont huzamosabb ideig otthontól távol leszek, rosszabb időre és unalmasabb órákra gondolva Inteles helyett AMD-s laptopot vettem Ryzen 4300U-val - az IGP még így sem egy erőgép, de már egy jókora ugrás az Intelesekhez képest, remélem már elég lesz néhány régi kedvenchez.
A héten érkezik új SSD a kicsi gyári helyett, ami után megy az OS reinstall, majd felmegy rá a SSE. Kíváncsi vagyok, hogy fog IGP-n futni...
Futtatja itt más is IGP-n vagy hasonlóan low-end GPU-n?
A felbontást szerintem v-f felezni fogom 960×540-re, ez remélem számottevően javít a teljesítményen. Mik azok a területek még, amik IGP-n a nagyobb fps-gyilkosok? (Gondolom árnyékok, magas felbontású textúrák, tűz, köd és hasonló effektek?) Alap Skyrimhez még anno voltak performance modok, mik azok, amik SSE-hez is beváltak?
Köszi!Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz jonnyjoker01 #24589 üzenetére
TES játékok, fő szál? A kérdést sem értem
Steam szerint 576 órám van Skyrimben, és nem is vagyok biztos benne, hogy egyből felregisztráltam Steamen (dobozosan vettem meg), vagy játszottam offline előtte. Obliviont fel se regisztráltam, de abban is lehetett 3-400 órám. Morrowindben pedig... az már talán négy számjegy
Skyrimben ha jól emlékszem, a főszálban addig a küldetésig jutottam el, amikor a Thalmor konzulátusra csempésznek be Solitude mellett. Oblivionban talán addig, hogy elkísértem Martint Brumába és ott bezártam az Oblivion-kaput - vagy mintha még valami főszálas küldetést teljesítettem volna utána? Morrowind pedig, hehe, kb Balmora---
Kicsit off lesz itt a kérdés, de a vonatkozó topikok eléggé kihaltak. Miután már évek óta várom a Skywindet, ami továbbra sem készült el, de közben eléggé rámjött a morrowindezhetnék, most a Morroblivion és valami felmoddolt Morrowind között tanakodom. Az Oblivion meseszerű és kissé amorf grafikájával szemben részemről a MW kicsit darkosabb, nyersebb grafikájának áll a zászló. Rá is néztem néhány guide-ra, de egy-két nagyobb összefoglaló mod helyett vagy száz apró mod van benne, ami egyenként textúrázza újra a dolgokat - ennyi időt nincs kedvem elpepecselni. Aztán ott a harc is, és a szintlépés, aminek rendszerét szintén utáltam MW-ben, a nem-regenerálódó mana, az állandó gyaloglás fast-travel hiányában, a túl sok skill, fegyver és páncél fajta, amik meg Oblivionban lettek egy fokkal barátságosabbak. Nem egyszerű választás... Valaki próbálta ezeket "mostanában" (utóbbi pár évben)?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz milkabrams #23858 üzenetére
Van pár Performance ENB, de a 7770-nek talán még az is sok. Nálam 7870 +combos tuning (+20% órajel) mellett egy teljesítmény-barát moderált ENB-vel és néhány ponton visszafogott beállításokkal is épp csak megvan a 60 FPS, ami csak néhol esik be 40 környékére.
Crisp Rat: skill --> 100 --> Legendary --> 15-re resetelődik.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Nos, idén télen sem maradt el, csak kicsit csúszott a Skyrim újra-elővétele
Az elég célzottan és tervezetten fejlesztett új karakternél megint (és még jobban) feltűnt egy bug, amit már korábban is láttam ugyan, de a kereső alapján itt végül nem tettem szóvá. A karakter még csak 4 skillben lépett szintet, 3 skill van szintlépés közelében, a karakter-szintlépés mégis kb. 9/10-et mutat, és ha az egyik skill-szintlépés közeli skillt (Mercantile) nyomom még egy kicsit, akkor már az 5. skill-lépésre szintet lép a 10 helyett. Egy másik skillt választva (Enchant) még épp befér 2 skill-szintlépés, és akkor 6. skill-lépésre jön a szintlépés...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Prosector #23692 üzenetére
Köszi a választ!
Valószínűleg így is lesz, mert tavaly is beletelt 1-2 hétbe míg kiválogattam a modokat, a modokon belül a megfelelő teljesítmény-barát felbontású verziókat és beállításokat, megfelelő ini-konfigurációt, és találtam olyan ENB-t és belőttem abban olyan beállításokat, amivel szép is, de nem vágja agyon a teljesítményt (legdurvább kültéri részeken is 30 fölött marad, átlag 45-50 között). Most erre se időm, se kedvem nem lesz igazából, max. 1-2 dolgot próbálok még ki.
Közben a 3-as kérdésre is találtam választ, ha valaki más is hasonló cipőben járna. A megoldás kulcsa vicces módon a Requiem kézikönyvében volt. Ott írták, ha csak az unleveled része érdekel a dolognak (ellenfelek és loot), akkor nézzek rá a Skyrim Unleashed nevű modra is.
Közben azonban kicsit elbizonytalanodtam ebben az unleveld dologban. Legendaryn játszok, tehát már eleve óvatosabban, taktikusabban kell játszani, és alsóbb szinteken is bőven van kihívás, izgalom. Ha a level-követés megszűnik, akkor viszont magasabb szinteken OP leszek, egy hadseregnyi bandita sem árthat már nekem, ezzel unalmassá teszi a játékot. A level-követéssel, bár nevetségesnek hat, hogy idővel mindenhol extra-erős, csodapáncélos lesz még a legutolsó csóró útonálló is, de végig fenntart valami kihívást a játékban. (Kicsit ez volt mindig is a bajom az ES szériával, hogy túl nagy a level hatása, irreálisan lehet tápolni, skillek, dmg, armor stb szempontból túlzóan alacsonyról indulva elborult-magasra jutunk. Egy kis fejlődés, egy-két hasznos fogás és praktika megtanulása, néhány hathatós fejlesztés még oké, de ez egyszerűen túl sok. Ilyenkor másik végletként a Stalker jut eszembe: mi magunk semmivel sem leszünk jobbak, ügyesebbek, csak jobb minőségű felszereléshez jutunk, és néhány artifact javít még egy-két attribútumon. Persze ez egy fantasy játék mágiával meg mindennel, de én ezt az egész fejlődést töredékére hangolnám)
Legalábbis nekem most, Requiem / Skyrim Unleashed kipróbálása előtt így hangzik. Aki játszott velük 20-30 szint felett is, annak hogy tűnt?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz #54715584 #23685 üzenetére
Üdv újra!
Hamarosan jönnek a fagyok, motor megy pihenni, én pedig egy év után lassan újra beizzítom az asztali gépet és előveszem a Skyrimet. Pár kérdés:1.) A gép nem a legmodernebb (tuningolt i5-750 + 7870 GHz), de tavaly szépen belőttem modokkal, ENB-ekkel, hogy játszható sebességgel fusson és szép is legyen. Azóta persze eltelt egy év. Érdemes-e frissíteni a modokat, a teljesítmény javult-e (optimalizálások, javítások), vagy várhatóan romlik (több effekt, nagyobb textúrák), inkább hagyjam úgy, ahogy van, legalább működik és szépjó? Nyilván belenézek majd a modok oldalaiba is, csak valami vélemény érdekelne általánosságban, hogy érdemes-e vele foglalkozni, vagy csak játsszak ahogy van?
2.) Láttam kijött a Remastered / Special edition. Az alapnál biztosan szebb-jobb, de messze nem ér fel még az én visszafogott moddolt verziómhoz sem (többek között Flora overhaul, Climates, aMidianBorn, Better cities, stb vannak benne emlékezetből). Viszont úgy hallom tartalmaz javításokat, egyebek mellett a RAM-korlátra is, amivel anno én is küszködtem egy ideig, és pár óra játék után még néha előfordult force-close. Érdemes telepíteni, vagy csak rontja a teljesítményt, megtöri a kompatibilitást már telepített modokkal?
3.) Pár napja volt a Skyblivion hír kapcsán egy diskurzus, és szóba került a Skyrim Requiem. Az alapötlet néhány eleme tetszik (pl. ellenfelek, adott hely loot szintje fix, intelligensebb ellenfelek), de kicsit utánanézve elég sok dologba elég mélyen belenyúl, jobban, mint ahogy az nekem tetszene (mágia, casting és annak armor általi elég durva befolyásoltsága, light armor leértékelődése, skillek-perkek átdolgozása). Tudtok-e esetleg más hasonlóról?
/ szerk: bocs, nem válasz akart lenni, csak félrenyomtam
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz CJ4567 #22595 üzenetére
Nálam is a teljesítménye miatt van. Próbáltam még a Photoreal ENB-t, ami szintén jó teljesítményt ígért, meg egy harmadikat is (már nem tudom, mi volt, még dolgozok), amit a "Performance ENB" szavakra adott találatok között találtam, de a három közül még mindig ez futott (sokkal) jobban.
ENB-nek GUI-ja van, shift+enter, és pár csuszka-huzogatás, nem fog fájniFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Lel, legendary vs tápolás fail.
Gondoltam alaposan feltápolom a lánykát, és akkor már lesz esélyem full legendaryn.
--> Enchanting 60 (Enchanter 4, Skillful enchanter)
--> készítek 4db +22%-os Alchemy enchant cuccot
--> Alchemy 40 (Alchemist 3, Benefactor) + a cuccok 88%
--> +18% Enchanting, +72% Smithing lötty
--> készítek 4db +23% Smithing enchantolt cuccot
--> Smithing skillnek nekikezdek, Elven perk, Elven szett Gildeddel
--> Smithing 32, 4db +23% ench, +72% potion --> cucc Epic szintre javítva
--> tápolt Elven cuccra enchant: 4 db -23% Desctruction cost és egy +46 mana
--> Firebolt 1 mana, szinte nem is fogy sorozatban dualcastolva
--> mindez 18-as szinten, muhahaha, enyém a világ
--> Breton + Mara + Lord stone --> 65% magic resist
--> próbáljuk ki
--> szembe jön egy Ice Wraith
--> még csak egy támadását sem bírom ki, azonnal kinyiffanok
...
hüpp
...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz HornedReaper #22558 üzenetére
Kékhalál a tuning miatt lesz. Ez csak simán szó nélkül kilép a desktopra.
Nálam 7870-nel 50-60 mod és az általam eddig tesztelt legkevésbé gépterhelő ENB van fenn, és játszahtóan fut, általában 50-60 fps, néha kicsit leesik, de töltés/új területre lépést leszámítva nem zavaróan. De kellett is vagy 2 napot tesztelgetnem és tweakelnem, hogy mivel hogyan fut, másnál hasonló konfiggal nem is futott ilyen jól.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A COT tudtommal minimális, az ELFX mérsékelt-közepes, bár magam nem használtam. Az RLO-ról mintha azt olvastam volna, hogy kisebb terheléssel jár ELFX-nél; én azt használom. Van még egy harmadik, ami közülük a legtakarékosabb, mintha valami ELE-nek hívták volna.
Saberboy: enyém is most érkezett el egy újabb mérföldkőhöz: lvl 14, 45 körüli Dest és Conj mellé most feltápoltam az Ench-ot is 60-ra: Enchanter perk 4, Insightful 1 --> csináltam egy 4-részes Alch-szettet, 4× +20%, majd azzal pár ench +11% potiont (alch még csak 25, Alchemist perk 2), következő kör majd holnap a harci dressz lesz
Jonnyjoker: látom új vagy még
Egyáltalán milyen fajta mágus a cél?
A tiszta mage "glass cannon", aki a felbérelt / mellészegődött társakra és konjurált lényekre mint tankokra hagyatkozik, hogy a sebzést felvegyék, míg maga csak osztja? Annak nem is kell armor, ha kerüli a sebződést.
Vagy battlemage, aki ált. nehézpáncélban maga is vastagon benne van a harcban?
Vagy spellsword, aki egyik kézben kard, másikban varázslat?Ha nem akarsz páncélt hordani, akkor a mage armor perkek akár megtriplázzák az armor spellek defense ratingjét, így Ebonyflesh 100 helyett 300 def, és erre még jöhet a Lord stone +50, összesen 350 def egyetlen szál páncél nélkül.
Ami papíron szép és jó, de harc elején elsütni a manád, hát...Mana regen? Nem éri meg. Annyiban jó, hogy nem mágia-iskola-specifikus, viszont harc közben a regen töredékére esik (negyede?), és a kevés másfélszerese is még mindig csak kevés. Ha elfogy, inkább igyál löttyöt. A csak 50% regent adó cucc meg elég gyenge. 1-es szinttől találni (College-ba belépéskor meg kapsz is) Novice robes of Destructiont, ami a +50% regen mellé -12% Destruction cast cost. Egy Adept robes of Destruction pedig már +100% regen, -17% Destruction cast cost, a Master robes meg +150%, -22%...
Mágusnál a harcban két leghasznosabb enchant szvsz a Destruction és Fortify magicka.
Pl. a fenti skillekkel és lötyivel már -20~21% Destruction cast cost cuccokat tudok készíteni. A 4 db = -80%, tehát egy 50 magickás spell így már csak 10-be kerül (plusz a novice/apprentice/stb destruction perkkel már ennek is csak a fele, 5), 5x (10x) annyit tudsz belőle ellőni.
Magicka: egyrészt több spellt tudsz vele elpuffogtatni, másrészt implicit fortify magicka regen is, mert a teljes magicka-tartalékod azonos idő alatt töltődik vissza. Ha neked 150 van, az is ugyanannyi idő alatt töltődik vissza, mint akinek csak 100 van, tehát +50% regent jelent a 100-hoz képest.
A 4 dest cuccos fej (sisak / circlet / kalap), nyaklánc, test (ruha vagy páncél) és gyűrű slotokat viszi el, a kesztyűre még lehet Fortify magickát tenni, az a fenti skill-szinteknél kb +35-40 lehet. Már csak a cipő marad, arra mehet pl. egy Carry weight (pl. barkeeper's shoe, ami magában 0 tömeg ) vagy resist fire/frost/shock, ha nem breton vagy.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Én a helyedben vanilla installról szépen újraraknám. Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés. És a hibalehetőség is kevesebb. Amiből már biztos van pár, lévén az erősebb gépeden rosszabbul fut, mint nálam...
COT pont egy olyan darab, amihez jópár másik kapcsolódik közvetlenül arra épülve és/vagy patch-csel (hibajavítási vagy kompatibilitási). Ha nagyon nem akarod az egészet újrarakni, akkor összes rá épülő mod és patch le, COT le, új COT fel, rá épülő modok fel, COT-patchek fel.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz jonnyjoker01 #22522 üzenetére
Csak a sorrendre vigyázz (ez itt csak abc-sorrend volt, nem telepítési), a Realvision oldalán leírtakat kövesd, köztük a blokkok végén a Loot és TES5Edit se maradjon ki.
Esetleg megpróbálhatod a SkyrimHD Full helyett Lite opcióját, hátha úgy simábban megy, és nem kell annyit az inikkel állítgatni. GP-ENB esetében az enblocal.ini-ben az enbooster bekapcsolását se felejtsd el, anélkül gyakran az asztalon kötöttem ki pár perc után.Már csak erre a rengeteg és hosszas töltőképrenyőre kéne valami megoldás Most egy rövidebb töltés is hosszabb, mint régen a leghosszabb
Woryz: Jerry. Azaz NemTom. A konfigom gyengébb, mégis egész gördülékenyen fut 1920*1080-on, pedig a SkyrimHD-ból is a Full volt fenn, ami engem is meglepett. Ha nem sajnálod újrakezdeni, akkor lehet, hogy egy tiszta lapról friss modokkal újrapakolás segítene (pl. CoT is 3 helyett már 5-ös verziónál tart, plusz szebben is néz ki).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Munkával ugyan még nem végeztem, de mára már kellőképp kiégett az agyam, hogy folytatni se akarjam...
Szóvalll
Realvision sorrend szerint telepítve, nálam alábbiak vannak (NMM abc-be sorolja)
4k Parallax Treebark 4k
aMidianBorn Book of Silence - összes
aMidianBorn Caves and Mines 2k
aMidianBorn Landscape parallax 2k
ApachiiSkyHair full
Cinematic Fire Effects 2 HD / opt2
Climates of Tamriel V + Weather patch
Detailed Rugs (medium?)
Dimonized UNP
Dust effects
Enhanced blood
Fair skin for UNP
Fences of Skyrim
HD Enhanced terrain type 2
High Definition Ivy 2k
Lightning during thunderstorms + COT patch
Natural grass texture floor
Optimized vanilla textures
Pure waters PW landscape textures
Real rods for Skyrim
Realistic lighting overhaul
Realistic smoke and embers / medium
Realistic Water two - enb textures
Realvision particle patch for enb
Realvision subsurface scattering patch for enb
Remove underwater grass
Ruins clutter
Skyrim Flora overhaul - 2k tree lod for 2.3
SFO 2.3b update
SFO - SFO on steroids
SFO v2.3
Skyrim HD 2k Textures - complete FULL (igen, FULL, nem a LITE!)
Skyrim project optimization
SkyUI
Sofia
Static Mesh Improvement Mod
(Supreme and volumetric fog for CoT - egy kicsit sok a jóból)
SweetFX shader suite 1.5.1
The Skyrim Distance overhaul
Transparent wave spray retexture
TreesHD Skyrim variation lush trees Vurts compatibility patch (SFO-hoz)
TreesHD Skyrim variation - treesHD (high new? Már nem tudom mekkora texture)
True storms
Unofficial high resolution patch
Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
UNP BBP
UNP body highres texture
UNP female armors
Verdant 2.0 - 512-es texture
Vivid Landscapes all-in-one, BSA, "better performance" (2k+1k?)
Vivid Landscapes a-i-o SDO patch
Watercolor for enb and realistic water two+ a Gameplay performance ENB, ami manuális telepítés, NMM nem írja.
Mindez i5-750 + 7870-en teljesen elfogadható sebességgel fut, tehát nálad még jobban kell futnia.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Öbölátúszás?
Nálam i5-750 alapon (2.66-2.8), 10 GB RAM és 7870 GE ami kb a 270-essel egyező teljesítményű, gyengébb a 270X-esednél; mégse volt semmi gondom a "Skyrim HD 2k" azon verziójával, ami 2k+1k textúrás performance verzió volt. Majd munka után (éjszaka ) rá tudok nézni a gépre, hogy nálam mik vannak fenn, de nálam az ENB fogta meg nagyon. Előtte még rendszeresen 60 körül volt és onnan ment időnként lejjebb, azt feltéve viszont 20-45 között volt az izzasztóbb tesztterületen (Lakeview, Ilinalta, Pinewatch, Helgen kört bejárva), annak is többnyire az alsóbb részén. Bár, mivel a Skyrim HD az elsők között volt telepítve, lehet, hogyha azt tettem volna fel utoljára, akkor az is lenyomta volna... De mindenesetre most egy egész hosszú listával, köztük Skyrim HD 2k+1k és GP-ENB-bel is ritkán esik 30-40 alá, általában 50-60, 60 körül van.
Ha a Realvisionnél leírt sorrendben újrarakod, lehet, hogy jobban fog futni.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz balint107 #22508 üzenetére
Bár nem a kísérletezgetésre mentem rá, és a 60 FPS cap is eléggé korlátoz a következtetések levonásában, de nekem úgy tűnt, hogy nem a 2k-s textúrák jelentették a nagyobb FPS-esést (igaz 2k helyett "Performance 2k+1k" verziókat használtam, mivel 7870 GE van nálam, tehát mindkettőtökénél gyengébb), hanem egyrészt az SFO (pedig SFO on steroids és asszem SFO-512 textúrákat is megpróbáltam még), de ami mégjobban, az az ENB volt. A Realvision / Truevision nálam eléggé legyilkolta, még Performance módban is. Ellenben egy másik ENB, a Gameplay Performance ENB még alapból bekapcsolt extra fícsörökkel is sokkal jobban futott, mint azoknak a lecsupaszított Performance módja. Annál (GP-ENB) viszont a sok mod miatt kézzel kellett az enblocal.iniben bekapcsolni az enboostert. Pont pár oldallal ezelőtt írtam a tapasztalataimat pl itt és itt. Azt hiszem a Gameplay Performance ENB-nél kötöttem ki, de most dolgozok, csak este tudom megnézni, hogy az vagy a Photoreal maradt végül.
Telepítési sorrend: használd azt a leírást, ami a Realvision oldalán van. Ugyan másik enb-et használok, de a modok 90%-a megegyezik, meg még egy-két dolog amit ott nem írnak csak az ajánlottak között, pedig szerintem szintén alapnak kéne lenniük (pl. SkyUI vagy Skyrim Project Optimization, meg természetesen a body replacerek..).
Most nézem, azóta még nem is írtam az új kedvenc modom, Sofia
Azok a troll dumák meg az elszólások meg a részeg szövegei is jókFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz balint107 #22469 üzenetére
Zsír. Szerintem a listát ide is bedobhatnád, mert mint látszik, van rá érdeklődés
Jorus: miért, tengerpartra és úszni nem bikini való?
Amúgy röhögni fogsz (én is csak pislogtam), láttam már a sarkkörön, -2x fokban a hóban békát ugrálni...Revan: pont tegnap futottam bele pár olyan modba
Felkeltette az érdeklődésem, lehet, hogy gyorsan backupolom a játékot és pár új moddal indítok egy új karit elvégre nyakunkon szeretet ünnepe meg minden... én pedig nyakig munkában meg egyedül... i am a sad panda...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
~10 óra játék alatt csak 2 ctd, egyiket szerintem én provokáltam ki -- tehát egész stabil
S a látvány... Bár a régi setup se volt rossz, de ez még jobbabbSteam szerint ma léptem át az 500 órát Skyrimban
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz SetCHOO. #22447 üzenetére
Igen, tudom. Amikor friss telepítés után is elkezdett ctd-zni, akkor megcsináltam én is az skse.init, de nem segített. Amint megtaláltam az enblocal.iniben, hogy a ReduceSystemMemoryUsage kapcsoló nem volt bekapcsolva és visszaállítottam, azóta egyből stabil, egy ctd sem volt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz SetCHOO. #22444 üzenetére
Kész sose lesz, csak megállok a modlegózásban mert végre játszani is szeretnék
Amúgy kiderült a turpisság. Jobban ment, mert pár beállítás ki volt kapcsolva -- és ez összefüggésben volt a CTD-kkel is, mert hiába raktam most mindent tisztán és szép sorrenben újra, pár perc után egyből asztalra dobott. Pl. enblocal.ini-ben a ReduceSystemMemoryUsage igaz volt Realvision, Truevisionben, de ki volt kapcsolva GP-ben. Ment is fel a RAM-használat, egészen 2700-ig és fölé, amikoris asztalra dobott. Bekapcsolva megáll 1100-1200 körül, nem dob ki asztalra, viszont a teljesítmény esik ~10 fps-t erdős-füves részeken. Azok eléggé megfogják, úgyhogy most kezdhetem újra ennek a tweakelését (SFO on steroids, Verdant pedig már fenn vannak, már csak inikkel vagy azok kikapcsolásával tudok játszani. Ja nem, Verdant 1024 helyett 512-t megnézem még..)
Genndy: Cosnach, a legolcsóbban felbérelhető, küldetés-független 1h+hvy társ: Markarth kocsmájából 1 piával fel lehet fogadni
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Közben kísérletezgetek tovább
Bár a True Vision enb tetszett, de sajnos a teljesítmény még lejjebb ment, 25-45 között volt erdőkben S ez a Performance inivel, semmi effekt. Gondoltam elkezdem az fps-zabálóbb modokat szépen kiszedni, hátha... Cinematic fire? Nem javult. Real roads? Továbbra sem. Lépjünk egy nagyot, SFO? És még így is csak 30-50 Pár ini tweak? Kicsi javulás, látványosan kevésbé szép. Esetleg enb kikapcs? Egyből fix 60 Minden mod vissza, csak True vision enb kiszedve: ramot elkezdi enni, 2-2.5 GB (1-1.2 helyett), de stabil 60 ami csak néha esik 50, nagyritkán 45-re.Utolsó próbálkozásként egy másik enbbel is tettem egy próbát. Nexuson "performance enb" szavakra keresve kipróbáltam a "Gameplay Performance ENB"-et. Láss csodát, a mentést betöltve a szokásos 30-40 helyett 50-60 fps-t mutatott Sőt, ránézve Kozákra vettem észre, hogy ezen még a defocus is be volt kapcsolva, úgy hozott ennyi fps-t! A mentés betöltése után 1-2x ugyan megtorpant és egészen 15-20-ig leesett, de ezt leszámítva maradt az 50-60. A ramot továbbra is eszi, 2.5-re megy fel. Játékban enb menüben sorra bekapcsolva az enb effekteket is maradt 40-60 fps. Nem tudom, mit állított még, de nem hittem volna, hogy ekkora különbség van két enb preset között. A színei nem olyan szépek, de ezzel legalább folyamatos a játék Legalábbis amikor fut, 20-30 percenként kidobott tesztelés közben, de gondolom ez a sok mod ki-be-kapcsolgatástól volt, úgyis újratelepítem az egészet.
Ha már ez ilyen jól működött, belenézek a "Photoreal enb"-be is, annak a színei jobban tetszettek.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22437 üzenetére
"Csak ezért kérdem, mert Ebony Ingottá lehetne őket olvasztani, és ha semmi értelmük, inkább páncélt készítek a kísérőmnek belőlük."
Ne vicceljél már Képes lennél egy érdekes tárgyat holmi ebony ingottá beolvasztani? Gondolom te is tudod jól, hogy Gloombound mine-ban annyi ebony van, mint a nyű (UESP szerint 16 vein, tehát 24 ingot, kb egy feljavított teljes szett és fegyver kijön belőle), még bloodkinnek sem kell lenni, hogy bányászd (csak beszólogatnak, de még trespasst sem kapsz), és a Windhelmből oda vezető úton csak néhány állat spawnol. Sőt, a bánya nem is clearable, tehát 10-naponta újra be lehet takarítani. Vagy Shor's Stone mellett Northwind, csak 3 csontit kell lecsapni és máris van 3 db ebony vein, 4.5 ingot, és még az orkok dumáit se kell hallgatni.
Én az összes ilyen érdekes cuccot a házam egyik chestjében gyűjtöm -- egyrészt hátha kellhet még, másrészt "csak"Grafirka: "Modolni szeretne a jatek grafikajat.Kerdesem az lenne, hogy mennyire no meg az eroforrasigeny a modok hasznalatatol ?"
"Vennék egy házat, mennyi lesz a rezsim?" -- hol vennéd, mekkora, milyen?
Van olyan mod (vagy tweak), amivel csökken (HD textures pack optimized / optimized vanilla textures; Skyrim Project Optimization; Grass on steroids), van, amivel nem változik, van, amivel kicsit nő, van, ami az erőműveket is megizzasztja. Ja és még ezeken belül is számos opció van...
A 6850 se mindegy, hogy 1 GB vagy a ritkább 2 GB VRAM-os -- az 1 GB kissé korlátozza, bár a most frissen összerakott pakkom 50+ moddal amivel a 7870 GE épp csak megbírkózik 35-60 fps-sel, csak kicsivel lépi túl az 1 GB-ot. Egyáltalán hogy fut most, a 60 fps cap-et végig kimaxolja?
Google: performance friendly skyrim mods. Elég sok találatot hozott fel, párba belenéztem, ránézésre jónak tűnnek.Páran itt sokkal jobban értenek hozzá, én csak épp most raktam újra össze egy annál kicsit modernebb, de már szintén nem mai gépre, ezért jártam most kicsit utána. Ahogy Vistaboy is ajánlotta, én is ebből indultam ki. Ha újrakezdeném a modok összerakását, "minimál veszteség -- maximál látvány" céllal és a valószínűleg csak 1 GB-os 6850-t figyelembe véve ezeket raknám fel (néhány személyes preferencia, lehet mást is választani; a csillagosok a gépigényesebb darabok):
0. szakasz:
Alapjáték, update, dlc-k, official hi-res pack
NMM nélkül bele se vágjon
SKSE (steamen is van, vagy offline) -- ezentúl ezzel kell a játékot indítani!--> LOOTban ellenőrizni, TES5Edittel tisztítani, amit Loot hibásnak talál
1. szakasz: textúrák
Unofficial patchek
Optimized vanilla textures
* Ruins clutter improved -- VRAM, bár dungeonben kevésbé gond
HD terrain
Skyrim Distance overhaul
SMIM
* Skyrim HD 2k: lite verzió -- gépigényes, ha nagyot esik az fps, akkor NMM-ben deaktiválni
aMidianBorn Caves & Mines
aMidianBorn Landscapes
Vivid Landscapes All in One - BSA 1k vagy ha még bírja, akkor Performance
* Skyrim Flora Overhaul - valamelyik lájtosabb verzióval + SFO on steroids -- gépigény
TreesHD
Grass on steroids
Natural grass texture floor
High-definition Ivy
Ruffled feathers
Dust effects
opcionális: páncél, lény és egyéb textúra-cserélők (pl. immersive széria), csak a 6850 1 GB-ja már lehet, hogy kevés hozzájuk.
Skyrim Project Optimization
SkyUI--> LOOTban ellenőrizni, TES5Edittel tisztítani
2. szakasz: időjárás, fény
Project reality: Climates of Tamriel - sokat dob a kinézetén!
Climates of Tamriel weather patch
* Realistic Lighting Overhaul -- gépigény--> LOOTban ellenőrizni, TES5Edittel tisztítani
3. szakasz: szebb szereplők
a.) Pretty face
b.) UNP (18+) vagy CBBE (18+) és a hozzájuk való Fair skin---
Szvsz, és tévedés joga fenntartva...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz SetCHOO. #22421 üzenetére
Köszi - én a másik enb-beállításánál, a True Visionnél kötöttem ki egyelőre, pár összehasonlító videó alapján a színei jobban tetszettek, és élőben kipróbálva sem rossz A Natural Lighting and Atmospherics tetszett még eléggé, de az sajnos üti a CoT-t
Még pár ini tweak és már kezdhetem is az új karaktert Basszus, megint órákat töprenghetek egy új neven és pöcsölhetek el az arc beállításával
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ahogy Borat is mondaná: "Great success!"
Realvision + az ott felsorolt modok ~80%-a plusz a pár UNP-s (NMM szerint active mods: 49 és active plugins: 46) egyből betöltötte a régi kültéri mentést amire tegnap folyton kidobott. RV performance módban 45-60 FPS, memó pedig csak 1 GB; gyorsan feltüzeltem pár banditát is kültéren, de harc közben sem volt gond a teljesítménnyel.Már csak két kérdésem maradt:
a.) továbbra sem találtam választ még arra, amit az előzőben kérdeztem, azaz az egyszer már aktivált modokat lehet-e újra beállítani (pl. a hónál most már biztos a -40%-os fényerőt választanám, ebben az összeállításban rikítóan erős)
b.) ezt a színes-giccses agyonszaturált csicsát Az erdőt telehányta szivárvánnyal egy be-lsd-zett unikornis, vagy mi történt? Megvan a feladat holnapra is: enb-t tweakelni, mert ez így kicsit sok a jóból...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22414 üzenetére
Naja, csak ez olyan, mint a közmondásos lúd: ha már nekikezd az ember, akkor legyen kövér
Szívesen megállnék pár modnál, de mindegyik csak egy-egy kis részletet fed, így mégis sok kell belőlükAzt mondod, ne tegyek fel fizikai modelleke? Kár, pedig tetszik ez az UNP-hez adaptált bouncy breasts mod
Lehet, hogy én se variálok tovább, és Realvisiont rakom fel javarészt azokkal, amiket ott is felsoroltak.Gyors kérdés, ha valaki még fenn van (én az előbb fejeztem be a munkát, most kezdek csak neki a játéknak ): most már egy csomó mod van az NMM-ben, de hogy tiszta lappal kezdjek, a játékmappát visszaállítom gyárira. Azonban az NMM-ben a már egyszer aktivált scriptelt modok beállító-telepítő menüjét csak akkor tudtam újra elővarázsolni, ha letöröltem és újra letöltöttem őket... ami ennyi rengetegsok gigával és lassú nettel holnapig tartana. Van más módszer is az előcsalogatásukra?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22410 üzenetére
Realvision annyi támpontot adott, hogy Climates of Tamriel + CoT patch, RLO, ENB a kezdősorrend. Máshonnan még azt kihalásztam, hogy legelején Unofficial patchek, majd fentiek után SMIM is még az elején ajánlott, a többi meg találomra...
Aztán találomra állítgatják egymást
Pl. alap-telepítés után 1-2 órám csak azzal ment el, hogy mi állítja vissza alsóneműsre a hölgyeket (az első sikeresen betöltött játékkal első dolgom volt ezeket az új modokat csekkolni, prioritások, ugyebár ). Releváns modok különböző kombinációkban és sorrendben történő aktiválása-deaktiválása és letöltése-újratelepítése-újrabeállítása után végre sikerült működésre bírni.
Most azzal szívok, hogy a játékot elindítva, főmenüből egy kültéri mentést megnyitva egyből kidob. De ha egy beltérit nyitok meg, azt betölti, és ha onnan egy kültérit, akkor úgy már azt is Elys meminfo szerint 1.5-2 GB-nál járok csak kültéren... meh, megvan a ma esti program isFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22403 üzenetére
"Ami a modok frissítését illeti, szerintem nem érdemes folyton naprakészen tartani őket. Én csak akkor használom mindenből a frissebbet, ha valami miatt újra kell raknom az egészet. Egy stabilan működő játékba kár belenyúlni, annyira össze vannak fonódva egymással a modok, hogy ha belepiszkálsz, szinte 100%, hogy elront valamit."
Minden szava fennáll: 2013-asok voltak a modok, pár érdekesnek tűnő frissel próbáltam volna megtoldani, de emiatt az összes modot újra kellett rakni; és igen, belepiszkálásra 100% elromlott
Egész nagy az átfedés (mondhatni szinte részhalmaza) amiket felrakni próbálok és amik a listádban vannak, tehát működniük kéne. Amiért valószínűleg nem, az az, hogy ezek közül sok egymás adatait írja felül, pl. Skyrim HD -> Ruffled -> S Flora Overhaul -> kitudjamégmi. Ami szerintem a gond nálam, hogy rossz sorrendben vannak ezek telepítve. Épp most kezdem alapra visszaállítani (megint), esetleg meg tudnád írni, hogy milyen sorrendben telepíted őket?
Én eddig így tettem, és ez nem működött:
- Unofficial legendary és hi-res patch
- textúra alap: Skyrim HD 2k
- táj extrák: Ruffled, S Flora Overhaul
- Climates of Tamriel
- Project ENB for CoT - akár vele, akár nélküle (d3d9.dll-t átnevezve)
- látványosabb hölgyek: Dimonized UNP, Better hand mesh for UNP, Fair skin for UNP, Coolsims hair pack + retexture
- optimalizálás: Skyrim Project Optimization (ez 2014-es és már nem frissül, lehet gond?)
- végére ui: SkyUIFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Nos, odáig jutottam, hogy a tegnap még koros modokból álló, de stabil Skyrim helyett egy friss modokból álló használhatatlan semmi lett Egyszer indult el de élvezhetetlenül túltolt defókuszhalmazokból álló diavetítés volt (ez az enb képeken jól mutat, élőben két másodperc után utáltam), annak a performance verzióját használva vagy egyből kidob asztalra töltés után, vagy kifagy
Ez se egy egydélutános móka lett, hiába próbáltam a modok számát visszafogni:
- Unofficial patch
- Unofficial hi res
- Skyrim HD 2k
- S Flora Overhaul
- WATER --> már Ruffled Feather néven fut
- Climates of Tamriel V
- (Project Enb for CoT upd 3 - s igen, a CoT V-re mutatott, tehát remélem nem tévedés. Megfelelő verziójú, 0.221 enb is van fenn, leírások szerint telepítve: fájlok bemásolva tesv.exe-s könyvtárba. Azóta a d3d9.dll fájlt is kiiktattam (átneveztem), de így is folyton összeomlik)
- Dimonized UNP
- Better hand mesh for UNP
- Fair skin for UNP
- Coolsims hair pack + retexture
- Skyrim Project Optimization
- SkyUI
Holnap ha lesz időm újra nekivágok, de már érzem, hogy kár volt hozzányúlniFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22400 üzenetére
Tudod, hogy megszívattál?
Gondoltam belenézek abba a HD modba. NMM túl régi, szedjek le újat. Leszedem, telepítem. Mindent újra kell telepítenie. Oké, telepítek és beállítok mindent újra. Frissítés. Kiderül, hogy minden modom túl régi, mivel a régi NMM már rég nem jelzi, hogy van frissebb. Néhány mod azóta meg is szűnt... Úgyhogy most épp töltögetek és vadászgatok újra modokat órák óta játszás helyettReménykedem, hogy a nemrég összerakott új karakter (30-40 óra nettó, 40-50 bruttó egy rosszul elsült kísérlet következményei miatt) még működni fog utána Végre egy Legendary build, amivel nagyjából elégedett voltam: tetszett a neve és az arca, 16-17-es szintre 60+ ench, 50+ conj, 45+ dest, 40+ alch; Lakeview kisház, Mara, Saarthal küldik, és még 0 crime. Na remélem már csak órák kérdése és kiderül
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22396 üzenetére
"Szintén ki kell tisztítani a Master fájlokat a TES5Edittel, valamint a töltési sorrendet beállítani a LOOT segítségével. Ezek nélkül szinte mindig kifagy vagy leáll töltés közben."
Nekem egyik sincs fenn, mégsem volt ilyen gondom még
Egyszerűen elővettem legutóbb tavaly (tavalyelőtt?) használt állapotában, frissítettem azt, amit NMM jelzett, és go.
Jelenleg ezek vannak NMM szerint:
Coolsims hair
Dimonized female body
Hair pack
Pretty face
ENB for Climates of Tamriel upd 3
Project Reality Climates of Tamriel v3
Skyrim Project Optimization full
SkyUI
Unofficial DG, DB, HF
Unofficial HiRes patch
Unofficial Skyrim patch
WATER
ja és persze SKSE-ből fut.Ez a Skyrim HD mod, amit linkeltél, felkeltette az érdeklődésem, pedig igazából így sincs gondom a kinézetével. Lehet, hogy teszek vele egy próbát... ha eszembe jut a Nexus jelszavam
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bicskás #22389 üzenetére
Következő lottóhúzás számai nem kellenének?
Pár hete néztem rá, akkor hónapok óta semmi hír, semmi frissítés... de ez gyakran így szokott lenni, sokáig semmi, aztán egyszercsak valami újabb rész elkészültét jelentik be és rakják ki.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Vistaboy #22381 üzenetére
"hátha akad még olyan, aki játszik"
Épp csak IRL ebédelni jöttem ki, utána megyek is vissza
Fura bug. Talán az IGP által megcímezhető max. memóriát vette alapul?
Én most épp más buggal küzdök, de ez known bug: Farkas a Dustman's Cairn-ben. Hallottam, hogy bugos és magasabb szinten gyenge lesz, ezért mentem mágusommal már most lvl 12-n; de hiába, már most is nagyon gyenge, két restless draugr már térdre kényszeríti, gyengébb, mint Kozák.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Heh, nos, utánaolvasva és egy tucat régebbi mentést alacsonyabb szintekről visszatöltve kiderült, hogy nem bug, hanem fícsör esete áll fenn és csak én vagyok leragadva a korábbi rendszereknél (Morro, Obli), itt már valamilyen paraméterek alapján egy hibrid rendszer van, de a karakter-szintlépést megtévesztő módon direkt a skill-szintlépéshez időzítik. Alacsony szinteken így kiszámíthatatlan lett az egész
Na mindegy, legalább az a pár óra nem veszett kárba.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Játszik még valaki?
Rámjött újra, és indítottam egy új karaktert, tisztán Legendary, tisztán Destructo-Conjure mágus, ahol céltudatosan tényleg csak a fő skillekre koncentrálok, pl eddig még fegyver se volt a kezében, nem is sneakelt.
Rögtön az elején egy fura bugba futottam. Barlangból ki, Markarthba be, Kozák felbérel, még egy-két cuccot összeszed, majd mindezzel a lootal irány Riften, Zenithar-oltár, Zenithar-amulet, és még egy csövinek is pengettem. Eladok pár cuccot, Speech kettőt ugrik, és kiírja, hogy szintet léptem -- wtf? Stats menüt csekkolom, Skill Increases: mindössze 6! Visszatöltök, a kufárkodás előtt 4 skill-lépéssel 6/10 volt a level progress... látott már valaki ilyet? Ez így nem jön túl jól, főleg Legendaryn, ahol már eléggé figyelni kell, hogy mennyit lépnek a főskillek egy-egy szinten.
Úgyhogy kezdhetem újra, pedig már pont találtam pár jó cuccot... még jó, hogy hamar kiderült, csak 3 órát vesztettemFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kareszovics #22284 üzenetére
Tetszik, hogy nincsenek a nagyon irreális és giccses óriásholdas és sokbolygós képek, de van még pár magaslat, ahonnan nagyon szép a kilátás, és kicsit több auróra is belefért volna (szvsz)
Mivel különben is nagyon szeretem a hegyes, fenyőerdős, szilaj sziklás és szilaj hegyi patakos tájakat, meg az aurórát is (bár egy pöppet azt is túltolták ), Skyrimba néha csak tájat járni térek visszaFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz stevve #22274 üzenetére
Én is alapból így vagyok vele, szeretek csak úgy csatangolva gyönyörködni a tájban. A főküldetést direkt nem is folytatom Riverwood után egy jó ideig, hogy a sárkányok ne zavarjanak. Azonban
a.) néha úgyis belebotlasz harcba, vagy néhány helyet csak harc árán érhetsz el. Olyankor pedig jól jön néhány olyan képesség, felszerelés, amiket küldetéssel lehet csak megszerezni. Sőt, néhány érdekes hely csak küldetés részeként érhető el.
b.) néhány küldetés egy idő vagy szint után nemhogy könnyebb, hanem nehezebb lesz.
b1.) Úgy hallom a Companions első küldetése ilyen, Farkas-koma bugosan lép szintet és skillt, később vigyáznod kell, hogy életben maradjon.
b2.) A Winterhold-vonalon nekem egyszer olyan volt, hogy 15-16-os szinten elkezdtem, Under Saarthal, nem volt nagy cucc régebben alacsonyabb szinten se, most meg félkézzel irtottam a normál draugr-t. Aztán volt a végefelé még egy (még Gauldorson előtt) erősebbnek tűnő, külön szobában. Gondoltam, "menjünk csapjuk le a fejét, egy draugr-paprikás rendel", erre disarm shouttal támadt; amíg lementem megkeresni a fegyóm, letérdeltette Uthgerdet. Von Teufel "eszt moszt megkeszejüjöd!" csatakiáltásával rontottam neki, de a power attacktől alig fogyott hp-ja, csak pislogtam. Ő meg suhintott egyet a kétkezesével, és lestaggerelt; mire felálltam volna, egy második suhintással ki is csinált. Csak néztem. Még 2 visszatöltés volt, hogy leverjem, s akkor nézem: Draugr Deathlord volt, ami 30-40-es szintű -- én meg akkor voltam 16-17...
b3.) Néhány quest-npc idő előtt random meghalhat, és vagy nem tudod elkezdeni, vagy befejezni a questet.
c.) egy idő után beleunok a bolyongásba, és elvállalok / elkezdek valami küldetést
d.) zavar a hosszú listányi elvégzetlen küldetés a naplóban...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz CJ4567 #22271 üzenetére
Nálam meg:
- nyugisabb periódus, van kicsit több egybefüggő szabadidő, rossz időjárás
- újra előveszem a játékot
- hol is tartottam? á, kezdek egy újat
- nyakamba szakad rengeteg sürgős munka, éjjel-nappal-hétvégén, hetekig be se kapcsolom a gépet
- sürgős munka véget ér, munka lenyugszik, időjárás megint elromlik
- újra előveszem a játékot
- hol is tartottam? á, kezdek egy újatFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Mister_X #22251 üzenetére
Mondjuk az igaz, hogy alacsony szinten brutál-gyorsan fejlődik a sneak, múltkor én is rácsodálkoztam friss karakterrel. Nord romban / kriptában odasétálok az egyik alvó draugrhöz, powerstrike-kal egy suhintással le is gyakom, "Sneak increased!". Odasétálok a következőhöz, azt is legyakom, "Sneak increased" mondtam is magamban, "Ácsi, jó a sneak adott helyzetben, de nem csak ebből kéne szintet lépnem, nem ártana, ha a többi is fejlődne"
Briarheart: lel elloptad a szívét, te aljas csábító, s szerelmi bánatában összeesett
Olvass lórt: "they really do serve as actual hearts; from the look of events at Lost Valley Redoubt, dead Forsworn are resurrected in a ceremony by hagravens, replacing their human hearts with these items. Interestingly enough, pickpocketing the briar heart from a Forsworn Briarheart will instantly kill the target."
"Briarhearts are named for the Briar Heart crudely embedded into their chest cavity and held in with leather straps. If the Briar Heart is stolen from them with the Pickpocketing skill, they will immediately die."
Az mondjuk meglep, hogy ilyen viszonylag alacsony sneak és pickpocket skillel ki tudtadzsebelnibelezniDremoráknál nem írja, hogy kilopható lenne; meg ők nem is lettek felnyitva, a szívük kiműtve, a lyukba valami-izé betolva, és a lyuk csak pár öltéssel lezárva...
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Mister_X #22249 üzenetére
De miért egy fő és harci skilled reseteled Legendarynek?
/ mondom én, aki még eggyel se csinálta; de szerintem a nem-harci, nem fő / ritkásan használtak, és könnyen emelhetőek lennének a legjobbak erre. Pl. alchemy, a korábban betakarított alapanyagokból, enchantolt cuccokkal az otthon nyugalmában szép gyorsan vissza lehet tolni pár drágább potion / poison kotyvasztásával. Ha nem vagy túl beszéd-központú karakter, speech, és eladod a lootolt cuccot. Ha már úgyis minden felszerelésed Legendary, akkor kisöpörsz pár bányát és smithing. Vagy alteration, és nyomsz a városban detect life-ot. Lockpicking, mert a Master lock is csak quicksave és türelem kérdése, nem skillfüggő, mint a korábbi epizódokban. stb.
/ Gondolom ezeket mind nagyon jól tudod, ezért sem értem, miért pont a sneaket resetelted....Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Mister_X #22247 üzenetére
Attól függ, stage 4 vámpír?
Már bocsánat, Legendaryn mi nem?A múltkor emlegetett új karaktert közben elindítottam, hogy ezzel végig csak Legendaryn tolom, nem csak a szokásos Expert / Masteren.
Nos...
Még jó, hogy Cosnach egy üveg borért is bajtársunknak szegődik, mert Uthgerdet brawlban még egy tucat potionnel megtámogatva sem tudtam kiütni
Bár arra számítottam, hogy nagyobb kapott dmg miatt a light armor skillem fog aránytalanul gyorsan nőni az elején, ellenkezőleg, alig emelkedik, meg mivel akkorát sebez minden, ha csak lehet, kerülöm a sebződést. A one-handed viszont fénysebességgel emelkedik, miközben az ellenek alig sebződnek. Talán a normál-szintű sebződést / sebzést veszi alapul a skillhez, nem pedig a nehézség által növelt / csökkentettet?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz #81999360 #22239 üzenetére
Kinek milyen játékstílus jön be...
Nálam a leggyakoribb:
- breton: a 25% magic resistance miatt
--- plusz Agent of Mara +15% resist magic
--- plusz Lord Stone +25%
----- szumma 65% magic resist csak karakter-választás + néhány hely felkeresése, skill vagy perk nélkül. Ehhez már csak 2x 10% Resist Magic perk kell Alterationből, hogy a 85%-os Resist Magic capet elérd
----- alternatíva alacsony-közepes szinteken: Spellbreaker, 50-nél alacsonyabb magic dmg-et kivéd
- lány: mert éljenek a modok
- light armor:
--- mert sokkal könnyebb, jobb sneakhez, gyorsabban futhatsz
--- több lootot cipelhetsz
----- persze, van perk, amivel a viselt armor súlytalan lesz -- de csak heavy 70-nél...
--- a páncél is maximálva van 80% dmg reductionnél, amit light armorral, sőt, a legkönnyebb elven szettel is el lehet érni, csak egy kis smithing skill (pl. 60 úgyis kell arcane-hez), pár enchanted tárgy (2x 12-15%-os lootból), meg potion (40% lootból) kell hozzáMeg még:
- sneak és marksman a küzdelem elindításához, utána destruction vagy one-handed
- lockpick, speech, two-handed, heavy armor, smithing heavy ágára nem szoktam perket pazarolniBár az igazat megvallva... ugyan 300 óra fölött járok Skyrimben (oké, ez itt pár emberhez képest eltörpül; de Morrowindben ennek többszörösét töltöttem ), de 30-40-es szintnél egyik karakterrel sem mentem tovább valamiért mindig újat indítok egy idő után... tehát az igazán magas szintű varázslatokkal, enchantokkal, ellenfelekkel keveset találkoztam... Most is épp azon gondolkozom, hogy a legutóbbi, kb 18-20-as szintnél tartó karim helyett újat indítsak-e...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Köszi a választ.
Közben UESP-t töviről-hegyire átnézve kiderült, hogy működik az, csak az egyenlet sokkal nyakatekertebb.
Előbb kiszámolja az effektív skilll-szintet:
(base skill − 13.29)(1 + perk)(1 + Σenchantments)(1 + Σpotions) + 13.29
Majd
(effective skill + 38) × 3/103 eredményének egészrészét véve, 1 = Fine, 2 = Superior, 3 = Exquisite, stb.
(Nem, fogalmam sincs, miért 13.29, 38 és 103...)Tehát a 31 skill, megfelelő perk, 12% Forgemaster's Fingers, 18% potion csak 2.857, tehát nem éri el a 3-at, így csak Superior. Kovácsoltam még pár tárgyat 33 skillre, ezzel már 3.011, már épp Exquisite -- és ki is adta a páncélokat-fegyvereket.
Nosztalgikusabb a Skyrim, mint gondoltam. A MW és Obli alatt is papír-ceruzával követtem és terveztem a skill- és szintlépéseket, most meg a kovácsolást-craftolást kell számolni
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Volt-e esetleg másnak is ilyen bugja:
Friss karakter, 8-9 körül van. Kicsit célzottan tápoltam, Smithing feltolva 30-ra, hogy Elven szettet legyártsam, amivel 31-re is ugrott. Mielőtt a 30-ast elértem volna, még jól működött, natúrban a Leathert csak Fine-ig javította, miközben a Steelt már Superiorig.
Na de: hiába veszem fel a Forgemaster's Fingerst (+12% Smithing), mégse tudja Superiornél tovább javítani az Elvent, pedig 40-től már Exquisite kéne legyen.
Nem voltam biztos a dologban, hogy a 31-hez 12 pontot ad, vagy 12%-ot, utóbbi esetben még tényleg nincs meg a 40 (csak 34.72). Gondoltam gyorsan összeszedem az összetevőket egy Fortify Smithing potionhöz is (mert persze készen nem találtam). +18% potion, 31×1.12×1.18=40.96, már mindenképp mennie kéne (ha meg pontban lenne, akkor 31+12+18=61 már Flawless 57-től).
Erre továbbra is csak Superior
Kilépve, játékot újraindítva is.Régen biztos, hogy működött (huszon-szintű karin már Legendary Elven cucc volt), és azóta szerintem még csak a játékot /modokat sem frissítettem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G, 12/512 Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garancia!
- OPPO Reno7 5G 8/256GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- MacBook Air m1 2020 100%-os aksi megkímélt, dobozában, kiegészítőkkel!
- Samsung Galaxy A54 5G 8/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest