Hirdetés

2024. június 21., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) 7Heads Drago válasza Vision (#96) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Bulvár a hibridekről: [link]
:W :W :W
Egy közeli rokon is megette ezt és vett egy hibridet. A fogyasztási előnye nulla. Persze ehhez hozzá járul hogy sokat megy vele messzire. De ezt ugye nem mondta neki senki se előzetesen.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#102) 7Heads Drago válasza dabadab (#100) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Neked bármit elhiszek... nem kell semmi alátámasztás. Elég ha a levegőben beszélsz máris kőbe fog vésődni.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#103) dabadab válasza 7Heads Drago (#102) üzenetére


dabadab
titán

Éppenséggel te teszel olyan állításokat folyamatosan, amiket aztán nem nagyon sikerül alátámasztanod semmi komollyal.

DRM is theft

(#104) 7Heads Drago válasza dabadab (#103) üzenetére


7Heads Drago
veterán

És akkor mi van? Megcáfolod és alátámasztod. De mivel nem teszed nem is fog változni a véleményem se. :)

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#105) Vision válasza 7Heads Drago (#101) üzenetére


Vision
veterán

No offense, de ez miért érv a hibridekkel szemben? Kb. még egy félkegyelmű is tudja, hogy a hibridek városban tudják megmutatni fogyasztási előnyüket. Én például azért vettem turbo dízel 2.2 verdát, mert városban alig járok, cserébe hosszúkat megyek pályán. Az, hogy a közeli rokonod ennek nem nézett utána, az nem a termék hibája, hanem az ő hülyesége.

Ugyanez igaz az EV-kre is. Még Vályi Pista is elismeri, hogy városba/elővárosba a legjobb választás. Barátaink most vettek egy vatta új elektromos Niro-t, imádják. Én is nyilván EV-t veszek majd az asszonynak a környéken krúzolni.

Ez a tréleres/vontatásos dolog is egy marhaság. Tegyük fel, hogy igaz. De ki az, aki manapság kocsit vontat? Illetve ahova bevontatnád (legközelebbi szerviz), oda a tréler se lesz drága. Meg úgy összességében ezt felhozni az EV-k ellen. Nemár!

[ Szerkesztve ]

(#106) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#94) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Most linkeljek én is ilyeneket ahol belső égésű autó gyulladt ki? BMW tüzek? Norvégia, Svédország szerinted lángokban van már a sok villanyautó miatt? Úgy gondolod, statisztikailag több esélye van kigyulladni egy villanyautónak? Akkor itt egy kis olvasnivaló, több értelme van statisztikailag vizsgálni ezt, mind linkgyűjtő versenybe kezdenünk: "Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."

"Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst"
Nem csak az érdekel, de értelemszerűen fontosabb ez, mert közvetlenül érinti az életminőségem, a többin ráérek utána aggódni. Nem lehet a világ összes problémáját egyszerre azonnal megoldani. De olyanokat állítani, amit én nem mondtam, azt persze lehet. :D
De ahogy más is írta, bármilyen ma használt korszerű erőmű hatásfoka jobb, mint egy autóban üzemanyagot égetni. Ez tény, millió tanulmány kimutatta, hiába vergődsz ezen. :U
Arról nem is beszélve, hogy jobb az így keletkező károsanyagokat az ország levegőjével elkeveredve kis koncentrációban lélegezni, mint közvetlenül a kipufogógázt tüdőzni a buszmegállóban. Ezzel megint nem tudom hogy lehet vitatkozni.

"Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani."
Ennek a baromságnak amit ide büfögtél a világon semmi értelme. A világ népességének többsége városokban él, a legjobb munkahelyek, szolgáltatások, kulturális kikapcsolódási lehetőségek nagyvárosokban vannak, és a tendencia az, hogy ez egyre inkább így lesz. Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba? Egyéb zseniális ötlet?

Hogy neked milyen személyes, érzelmi töltetű ellenérzésed van Budapesttel (vagy a villanyautókkal) szemben, az egyéni szoc. problémád.

[ Szerkesztve ]

(#107) Norb79 válasza Sidorovich (#106) üzenetére


Norb79
őstag

Arról nem is beszélve, hogy a belső égésű motor esetén a “füst” szennyezéssel összemérhető módon káros a “dübögés” is az emberi szervezetre. A csend is komoly előrelépés, nem csak a füst kitelepítése a városból mondjuk a szénerőművekhez, ha mondjuk nincs otthon napelem.

(#108) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#106) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba?
Mondtam ilyent? Ellenben te írtad hogy sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda. :W

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#109) dabadab válasza 7Heads Drago (#108) üzenetére


dabadab
titán

sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda. :W

És ezzel az a baj, hogy?...

DRM is theft

(#110) 7Heads Drago válasza Norb79 (#107) üzenetére


7Heads Drago
veterán

:D :D :D :D :D
A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos. Zaj ezek szerint marad továbbra is.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#111) dabadab válasza 7Heads Drago (#110) üzenetére


dabadab
titán

A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos.

De, ezek mindegyikét.

DRM is theft

(#112) Sidorovich válasza dabadab (#109) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Erre én is kíváncsi lennék. :U
Ha megoldható a nagyvárosi közlekedés helyi szennyezés nélkül, töredék zajterheléssel, miért is ne tennénk? :F
Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás. :W

[ Szerkesztve ]

(#113) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#110) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?

(#114) doooo válasza Sidorovich (#112) üzenetére


doooo
veterán

Érdekes, hogy hogyan tudnak az emberek ennyire nyíltan maguk ellen beszélni. Ezért vagyunk itt, ahol. Túl sokáig hagytuk az önkárosító hülyeséget szó nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#115) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#106) üzenetére


7Heads Drago
veterán

"Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
Kíváncsi leszek melyik tűzeset fog téged érdekelni az amit el lehet oltani vagy az amit nem és érintett akár csak egy családtag is. Biztos vagyok benne hogy pont a % lesz a legkisebb bajod. Nálunk az autók átalagéletkora sokkal rosszabb, mint a svédeknél. Szóval ez a mutató mindkét oldalon csak rosszabb lehet.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#116) worxland válasza 7Heads Drago (#110) üzenetére


worxland
addikt

"A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön" - a zavaró része tényleg nem. A monoton alapzaj igen.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#117) dabadab válasza 7Heads Drago (#115) üzenetére


dabadab
titán

Ez kezd egyre összefüggéstelenebb lenni.

DRM is theft

(#118) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#112) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás.
Ezt hol is írtam???
Sőt én az ilyen embereket börtönbe is záratnám azzal együtt aki érvényes forgalmit is adott hozzá.
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
Aki tuningol egy nagy köbcentis veretős verdát az jövő héten vesz szerinted egy e-autót? Vagy az aki elhanyagolt autót tart fent és messziről ordít hogy semmilyen eu normának nem felel meg az hogy cseréli ki a pár 100.000ft érő verdájából átülni a 4-5-7 millás használt e-autóba? De ahogy tudom jelenleg a szállítmányozás is gyerekcipőben jár ezen a téren. Nagyon sok évig lehet még hallgatni a dízeleket. Alig van még csak kint 1-2 példány az utakon és azok is csak rövid távra jók.
Mit oldd meg szerinted?

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#119) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#115) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Teljesen összefüggéstelenül beszélsz. Az autók életkora hogy jön ide? Mit változtat ezen a statisztikán (hogy arányosan is 20x gyakrabban kellett belső égésű autót oltani) az autók öregedése majd?
Az oltáshoz: mire a tűzoltó kiér, minden autótűznél már lényegtelen a dolog, totálkár. Nézd meg mi maradt a BMW-kből az EGR tűzesetek után: [link]
Tűz esetén megállni és kiszállni nem nehezebb az elektromos autóból, mint a hagyományossal. Nem értem miért lenne veszélyesebb. :F

[ Szerkesztve ]

(#120) dabadab válasza 7Heads Drago (#118) üzenetére


dabadab
titán

Ja, értem, szóval nekiálltál szalmabábozni, oké, miszerint azzal a senki által nem tett kijelentéssel vitatkozol, hogy valami miatt holnaptól minden autó elektromos lenne (de úgy, hogy közben nem lesz minden autó elektromos, ha jól értem).

Ez egyre bénább csapkodás, tényleg, írd ide, hogy utálod az elektromos autókat, MERT CSAK!!44! és ne fárassz minket azzal, hogy megpróbálod ezt valamiféle racionalitásba csomagolni, aminek csak az a vége, hogy tátott szájjal rohangálsz.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.