Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:55:58

LOGOUT.hu

Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon

A TARR Kft. 100%-ban magyar tulajdonú távközlési szolgáltató 1990-ben indult. Mára 8 megye közel 270 településén 15 ügyfélszolgálattal, több értékesítési ponttal, felkészült ügynökhálózattal és telefonos értékesítési csapattal van jelen.

Székhely: 7100 Szekszárd, Kadarka u. 18.
Központi ügyfélszolgálati iroda címe: 7100 Szekszárd, Bezerédj I. u. 2.
Telefonszám*: 1223 vagy +36 (74) 416-000
Külföldről hívható telefonszám: +36 (74) 416-000
Fax: +36 (74) 413-636
E-mail: info@tarr.hu
Facebook**: https://www.facebook.com/TarrKft
Személyes kapcsolat felvételi pontok: https://www.tarr.hu/lakossagi/ugyfelszolgalat

* Telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége, hibabejelentés 8:00-21:00,
Üzenetrögzítő: 21:00-8:00

** A közösségi oldalak nem minősülnek hivatalos kapcsolattartásra szolgáló csatornának!

Az aktuális hírek ITT, a kombi csomagok összeállítása telefon, internet és kábeltv szerint ITT, a mobiltelefon csomagok ITT érhetők el.

Először is nézd meg, hogy a környéken nincs-e előre bejelentett karbantartás, ezt megteheted a Tarr Kft. honlapján, ha pedig van, akkor érdemes kivárni annak végét, mielőtt reklamálsz az ügyben. Ha nincs karbantartás a környéken, akkor lehetőség szerint érdeklődj szomszédoktól környékbeliektől, hogy ők tapasztalnak-e hasonló problémát.

Új felületet kapott a Tarr kft weblapján a tervezett karbantartások! Az előre jelzett üzemszüneteket a következő linken érhetitek el: Lakossági Üzemszünetek

Internet működési probléma esetén mindenképpen úgy mérd meg a sebességet, hogy az esetleges meglévő saját eszközöket (switch, router) kikötöd a hálózatból, és a modemre (HGW esetén LAN 1 portra) közvetlenül, UTP kábellel csatlakoztatott PC-vel mérsz! Mérés előtt minden hálózati erőforrást használó oldalt és alkalmazást zárj be. A mérést ismételd meg több sebességmérő szerverrel, és esetleg más sebességmérő oldalakon is, mert főként gyorsabb csomagok esetén adhat hamis eredményt egy-egy mérés. Az esetleges hibabejelentéshez csatold a mérési eredményt.

http://tarr.speedtest.net/
http://szelessav.net/ (az NMHH sebességmérő oldala)

DVB-C esetén nézd meg hány % a jelerősség és a jelminőség. Amennyiben csak egy készülékre érvényes előfizetésed van, úgy megkérdezheted szomszédtól is, hogy Ők tapasztaltak-e hasonlót, ezzel kizárható a lakáshálózaton belüli hiba. Ha osztás nélkül megy a vevőkészülékbe a koax akkor jelentsd be problémát.

A meg-megszakadó netkapcsolat, gyakran újrainduló modem esetén érdemes ránézni a jelszint értékekre http://192.168.100.1 címen, lefelé irányban/Downstream Channels szekcióban -6 és 12dBmV között megfelelő, az SNR értéke minél magasabb annál jobb, 30-32dB felett már elfogadható. Felfelé irányban/Upstream Channels esetén 50-52dBmV felette D3 modem nem tud négy adási frekvenciával csatlakozni, tehát 50dBmV alatti érték megfelelő. Fontos, hogy ezek az értékek tájékoztató jellegűek, eszközönként is lehetnek eltérőek a tűréshatárok, így előfordulhat, hogy valakinél az itt megadott tartományokon kívüli értékek esetén is rendben működik a szolgáltatás. Figyelembe kell venni, hogy a kábelnet osztott erőforrásokat használ, vagyis terheltebb környékeken, főleg csúcsidőben előfordulhat, hogy időlegesen csak a névleges sebesség alatt tudod használni a szolgáltatást, szerencsére nem ez a jellemző!

A kábelinternet és kábeltévé szolgáltatás átviteli közege a koax kábel, ezért a csatlakozás minősége befolyásolja az internetkapcsolat stabilitását és a televízió adások vételi minőségét. Nézd meg nem lazultak-e ki az F csatlakozók modemnél, az osztónál, és ha van egyéb toldás akkor ott is. Ha problémád van az internetkapcsolattal, a jelszintek jelentősen eltérnek a fent leírtaktól és nincs tv előfizetésed (ha van bekötve osztó vagy csillapító [Fam/Attenuator felirat] akkor vedd ki) jelentsd be a problémát.
Amennyiben van TV előfizetésed és a modem előtt egy ilyen vagy ehhez hasonló kettes splitter található jelentsd be a hibát.
Ha a modem tap way osztó tap kimenetébe van kötve (out kimenet tévé) cseréld ki az osztót kettes splitterre, ideiglenes megoldásként HPF szűrővel együtt felcserélheted a kimeneteket, tehát bejövő kábel in, modem out, tévé tap.
Ha bizonytalan vagy kérj segítséget, bonyolult (két osztónál több) helyzet esetén egyszerű rajz elkészítésével a probléma könnyen átlátható.

FONTOS!
Ha osztócserére vállalkozol a kettes splitter tévé kimenetére feltétlen tegyél HPF szűrőt különben a tévék felől az alacsony frekvenciás zajok zavarni fogják a modem visszirányú kommunikációját, tehát a szűrő hiánya nem csak nálad de a környéken lévő többi előfizetőnél is problémát fog okozni és ezzel megsérted az ASZF-et, ezért a szolgáltató felmondhatja az előfizetési szerződést!!!!

EZ az osztó nem számít jó minőségűnek, kábeltévés jelosztásra nem alkalmas ezért használata szigorúan tilos! Tehát az említett fajtán kívül jó minőségűnek számít ami 5-1000MHz-s nem sárga színű és CE jelölés van rajta! Például ezek a fajták megfelelőek: link link YCM-1002B EKT-1002B A felsoroltakon kívül más típus is elfogadható ha a fent felsorolt kritériumoknak megfelel!

HPF szűrőt jelenleg négy helyről innen vagy innen vagy innen vagy innen tudsz rendelni.

Digitális TV (DVB-C) és analóg TV szolgáltatás esetén amennyiben több készülékkel/STB-vel rendelkezel, mindenképpen nézd meg, hogy a hiba más, több készüléken is előfordul-e! Nézd meg a csatlakozó nem húzódott-e ki véletlen, az F csatlakozók nem lazultak-e ki az osztónál/toldásnál. Ha ilyen osztóval van elosztva a tévék között a koax (ez az osztó kábeltévés jelosztásra nem alkalmas!) cseréld ki jó minőségűre vagy jelentsd be a hibát! Ha többfelé van elosztva a koax mint ahány helyen van tévé akkor cseréld kisebbre az osztót vagy szüntesd meg az osztást. Csak a fent leírt kritériumok figyelembevételével vásárolj osztót!
Amennyiben csak egy készülékre érvényes előfizetésed van kérdezd meg szomszédtól, hogy Ők tapasztaltak-e hasonlót, ezzel kizárható a lakáshálózaton belüli hiba. Ha osztás nélkül megy a vevőkészülékbe a koax akkor jelentsd be a problémát.

DVB-C esetén nézd meg hány % a jelerősség és a jelminőség. Tévén a jelszintet használati utasításban leírt módon tudod megnézni. Vannak típusok amelyeknél az info gomb vagy menü/diagnosztika menüpontban láthatók az értékek. Ha a vételhez használsz box-ot, azt javasolt újraindítani, esetleg gyári alapbeállításokra visszaállítani, a kártyát kivenni belőle, majd visszatenni. Amennyiben a vételhez tv tunerét használod szintén javasolt a CA modul kihúzása, majd visszahelyezése CI+ foglalatba, ugyanígy ajánlott eljárni a benne lévő kártyával is.

A fentieken kívül általánosan érdemes kipróbálni az érintett eszközök, mint modem, HGW, médiabox újraindítását is, mielőtt megkongatod a vészharangot az ügyfélszolgálaton. Ha ezek nem segítenek, jelentsd be a hibát a szolgáltatónak!

Tudom-e a HGW, médiabox USB portját, HDD vagy pendrive megosztására, esetleg arról történő médiatartalom lejátszására, oda történő felvételre használni?
Nem, a HGW és médiabox ethernet valamint USB csatlakozója le van tiltva, esetleg 5V-os USB töltőként használható, de ez sem mindegyiken működik.

Hogyan tudom a médiabox-al rögzített műsorokat számítógépre másolni?
A médiabox-ból a felvételeket digitális úton (fájlként) nem lehet kinyerni. Az egyetlen járható út, hogy az analóg kimenetre kötött magnóval/digitalizáló segítségével mented ki a felvételeket

A HGW által szórt WiFi hálózatra csatlakozva az átvitel akadozik, mit lehet tenni ezzel?
Válts csatornát! A megfelelő beállításban segít az inSSIDer program, használatához útmutatót ITT találod. További segítséget ebben a topikban kaphatsz.

Milyen internetcsomagok közül lehet választani?
25/5, 50/5, 100/10, 200/18, 500/22, 1000/30Mbites csomagra lehet előfizetni viszont minden körzetben más a lefedettség!
A Tarr kft. Szolgáltatások -> Internet menüpontban tájékozódni lehet a település kiválasztásával a szolgáltatások elérhetőségéről illetve az ügyfélszolgálaton.

Milyen vezetékes TV szolgáltatásra tudok előfizetni?
Digitális (DVB-C) TV-re. Mindegyik tv csomag mellé ingyenesen igényelhető a Tarr kft. MobilTV szolgáltatása.

Milyen TV csomagok közül lehet választani?
Mini, Alap, Extra alapcsomagokra lehet előfizetni.

Mely digitális tv adások (dvb-c) nézhetők kódolatlanul?
Az előfizetett KTV csomag csatornái kódolatlanul foghatók a Tarr hálózatán.

Milyen digitális kiscsomagokra lehet előfizetni?
Kiscsomagokkal kapcsolatban bővebb információt ITT találsz.

Digitális TV szolgáltatás esetén kötelező a box használata?
Nem, ha a tévédben van DVB-C tuner és modulfogadó (CI+) akkor kérhetsz kártyát.

Analóg TV előfizetés esetén milyen csatornák érhetők el a digitális csatornakiosztásból?
Az analóg kiosztásban foglalt csatornák elérhetőek digitálisban is. Feltétele a DVB-C tuner képes televízió.

Milyen vezetékes telefon szolgáltatásra lehet előfizetni?
Lehetséges a vezetékes telefon szolgáltatást kombinálni a Kombi és Prémium szolgáltatásokkal. Árakat a Szolgáltatások - > TV + Internet + Telefon illetve az Akciók -> Prémium kombi csomagok menüpontok alatt találhattok!
Bővebb információk a vezetékes telefon szolgáltatásról ITT találhattok.

Milyen Mobil szolgáltatásra lehet előfizetni?
Árakkal kapcsolatban a Szolgáltatások -> Mobil menüpont alatt találhattok!
Információk a Mobil szolgáltatásról ITT találhattok!

Változott a csatorna kiosztás, miként kell újrahangolnom a televíziót/STB-t?
A Tarr Kft weblapján a hírekben találsz információkról az újrahangolásról. Amennyiben segítségre lenne szükséged írj bátran a topicba.

Milyen kábelt vegyek?
Ajánljuk a legalább háromszorosan árnyékolt koax kábel használatát, mert az alacsony frekvencián lévő csatornák különösen érzékenyek a zajokra!

Milyen hátrányom származik a gyengén árnyékolt kábel miatt?
A gyengén árnyékolt kábel összeszedi az alacsony frekvenciás zajokat, így tönkreteszi a modem visszirányt a környéken, ezért a szolgáltató felmondhatja az előfizetői szerződést!

Milyen routert vegyek?
Router vásárlással kapcsolatban ITT kérj segítséget.

Mi a teendő, ha routeren keresztül probléma van az internetkapcsolattal?
Router problémával kapcsolatban ITT kérj segítséget.

TARR MobilTV alkalmazást milyen eszközön lehet igénybe venni?
A szükséges információkat ITT találod.

Mi a felhasználónév és a jelszó a modem egyéb funkcióinak elérésére?
CBN modem: admin/cbn
Cisco modem: üres/üres (A bővített adatok le vannak tiltva, így felesleges a belépés)
Motorola: admin/motorola
ARRIS TG2482: admin/password
ZTE F668: admin/password
Egyes Arris eszközöknél a bejelentkezési felhasználónév admin, a jelszó pedig a készüléken elhelyezett matricán található password felirat melletti generált jelszó lesz!

Miért nem működik a porttovábbítás egyes esetekben?
A Tarr Kft. is elkezdte alkalmazni a NAT elnevezésű technológiát. Bővebben ide kattintva olvashatsz róla..
Ez esetben a porttovábbítás se a szolgáltató által elhelyezett routerrel, se a saját routerünkkel nem működik megfelelően. Ha szükségünk van erre a funkcióra, ebben az esetben két lehetőségünk van.
Az első lehetősé az ügyfélszolgálatnak telefonálva (1223 telefonszám) kérvényezni kell a privát IP címről visszatérést publikus IP címre, amit el fognak végezni szinte rögtön. Ez után a modemet újra kell indítanunk, ha nem menne végbe a folyamat automatikusan.
A második lehetőség az ügyfélkapuba bejelentkezés az előzetesen regisztrált felhasználónevünk és jelszavunk megadásával. A bejelentkezés megtörtént akkor a "Szolgáltatások" fülre kattintva megjelennek az előfizetett szolgáltatásaink, itt az INTERNET felirat alatti csomagunkra kell kattintanunk. A megjelenő lapon a "Szerződés műszaki adatai" között láthatunk egy "Dinamikus IP NAT állapota" feliratot egy Privát/Publikus kapcsolóval. A jelölő karikában kiválasztjuk a Publikus IP címet ez után a mentésre kattintunk.
Ezzel el is készültünk a beállításokkal, a modemet újra kell indítani a folyamat véglegesítéséhez!

Szolgáltató által adott hgw (modem+router) eszközt hogy lehet átállítani bridge (modem) módba?
A Tarr kft. lehetőséget nyújt a sima modemmel szemben egy modem+router elhelyezésével, így kiváltható egy plusz eszköz, amennyiben semmi komolyabb funkciót nem várunk el a routerünktől, csak annyit hogy wifit biztosítson a háztartásunkba.
Ha viszont ezt az eszközt hirtelen saját router elhelyezésével szeretnénk újra visszaállítani csak modem üzemmódba, erre is van két lehetőség.
Az első lehetőség az ügyfélszolgálatnak telefonálva (1223 telefonszám) kérvényezni kell az eszköz visszaállítását Bridge üzemmódba, amit el fognak végezni szinte rögtön. Ez után a modemet újra kell indítanunk, ha nem menne végbe a folyamat automatikusan.
A második lehetőség az Ügyfélkapuba bejelentkezés az előzetesen regisztrált felhasználónevünk és jelszavunk megadásával. A bejelentkezés megtörtént akkor a "Szolgáltatások" fülre kattintva megjelennek az előfizetett szolgáltatásaink, itt az INTERNET felirat alatti csomagunkra kell kattintanunk. A megjelenő lapon a "Szerződés műszaki adatai" között láthatunk egy Bridge mód engedélyezése lehetőséget. Ezt a funkciót használva és elmentve a beállítást, el is végeztük az eszköz egyszerű modemmé alakítását. Ezután az eszközt újraindítjuk és készen is vagyunk.

Más szolgáltatókkal, és azok szolgáltatásaival történő összehasonlítást itt lehet megtenni, akár kérdezni, akár véleményt nyilvánítani szeretnél a kérdésben, ne ezt a topikot OFF-old vele!
Internet, TV, és telefon szolgáltatók, pro és kontra

Problémamentes működés esetén jelszint helyzetjelentést Internet és kábel TV hálózatokról kötetlenül topikba lehet írni.

A téma-összefoglaló tartalmának összeállításában nyújtott segítségért, köszönet kabelmania27 fórumtársnak!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.