Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) dabadab válasza schawo (#100) üzenetére


dabadab
titán

Gondolom a szoftveres támogatás volt a kérdés, nem a fizikai összeköttetés.

DRM is theft

(#102) schawo válasza dabadab (#101) üzenetére


schawo
titán

MPCHC-ben biztosan van mapping, de emlékeim szerint játékokhoz is ki lehet mappelni a lejátszóeszközök fül alatt a kimeneteket játékokhoz.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#103) D.Va


D.Va
senior tag

Igen a szoftveres kompatibilitás, beállítás volt a kérdéses része a dolognak... nem a fizikai összeköttetés... :P

(#104) tecsu válasza schawo (#90) üzenetére


tecsu
addikt

Viszont az "átlagember" igénytelenebb lett, illetve egyre inkább az. A dolgokhoz való hozzáállás "sem olyan, mint régen". Az ember ma ritkán szán időt arra, hogy teljes odaadással élvezzen egy műalkotást, a szórakozás is egyre silányabb, alacsonyabb szintű, hiába fejlettebb a technika. Az alkotó nívóját szemlélve is hasonló a helyzet - összességében és általában.
Mozart a Varázsfuvolát - azon kívül, hogy szabadkőműves jelképrendszer - a köznép ízlését kielégítve írta meg, ma pedig egy magát kultúrembernek valló tanult ember is ritkán hallgat hasonló színvonalú zenei művet, többségében inkább "kiöblíti" az agyát valami egyszerűvel vagy alantassal, egyre lejjebb taszítva önnön szellemiségét.

A technikai fejlődés is érdekes, mert való, de - csak a zenénél maradva - az igazán nagy produkciók esetén még mindig klasszikus analóg eszközöket veszik elő, hogy "odaverjen". Egy digitális keverőpult kisebb zajjal dolgozik, mint egy nagy API, NEVE, SSL stb. de amikor sok sávon dolgozik a hangmérnök, ezeket a pultokat használja. Az sem véletlen, hogy több világhíres stúdióban még működnek a szalagos felvevők, amik nem a minőségük, hanem az áruk miatt lettek nyugdíjazva. Hangeffektek (EQ, kompresszor) stb. A legtöbb esetben a legújabb termékek a sok évtizedes másikat próbálja utánozni és eladják, mint innováció (UAD plug-inek).

A Sokol rádiót hallgatók otthon hanglemezeket gyűjtöttek és becsben tartották, vigyáztak a hi-fire, ha volt vagy vágytak rá. A mai fiatalok meg mobilt kihangosítva mutogatnak egymásnak részleteket vagy hallgatnak koncepció nélküli válogatásokat, harsány szignálú, reklámok közötti rádióműsorokat úgy, hogy el sem tudja képzelni, ahogy hátradől egy fotelban és végighallgat egy szép albumot, csak arra figyelve.
Ehh.

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#105) schawo válasza tecsu (#104) üzenetére


schawo
titán

Mozart a Varázsfuvolát, a köznép ízlését kielégítve írta meg
folytatom
és csak az idő szépítette meg. Mozart és a zenéje a mai kor Pinkje.

Ó a mai pop is végtelen árú analóg rendszereken csurog át, mielőtt a füledbe jutna. Amelyik stúdióban nincs Neve SSL, vagy API, ott a százpéldányos zenék készülnek. Még nekem is van többek között SSL kompresszorom, Studer EQ-m, Telefunken mikrofonerősítőm és keverőm, Revox mesterszalagosom, csak hogy az ismertebb márkákat emlegessem. Ami változott, hogy már nincs szükség a fizikailag túl nagy helyett foglaló hatalmas keverőkre, és technikai hátrányos sokcsatornás szalagosokra a modern sokcsatornás ADDA konverterek miatt. És már megtehetem azt, hogy az api erősítő mellé beteszem az ssl kompresszort, a studer eqt, és ha nem tetszik, amit hallok, akkor cserélem másik típusra anélkül, hogy újra fel kelljen venni, mert a konverterek olyan transzparensek.

Amiről te beszélsz, az a '90-'00 évek, amikor mindenki azt képzelte, hogy a digitális pluginek lesz a megoldás mindenre. Ez elmúlt.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#106) #16939776 válasza tecsu (#104) üzenetére


#16939776
törölt tag

Van egy pár alkotó ismerősöm, és jó pár előadó is. Az összes igénytelenség visszavezethető a Loudness War -ig.
Élő produkció dinamikátlan, halott hangszínekkel, szét nem választható hangszerekkel történik meg, mert ezt szokták meg.
Az alkotó producer, zenekar vezető, meg rá van kényszerülve, hogy egy ugyan ilyen szart állítson elő lemezanyag gyanánt, ahhoz hogy megfeleljen a szabványnak! probléma nélkül tudja játszani a TV/rádió/telefon, ne ugorjanak tovább a számán, mert az előző/következő előadó produktuma elég hangos az övé nem.

És ezt a szórakoztató ipar találta ki "magának" hogy minél igénytelenebb eszközökön, minél olcsóbban, lehessen mindent hallani, így mennyiséget tudjon produkálni.

Ez az analóg eszközökkel hajtott tölcséres lomoktól, a line-aray-os digitális technikáig végig lehet követni ugyan ezt a mennyiségi növekedést és a dinamikai=minőségi romlást.

Azt ne várjuk el a user-től hogy definiálni tudja a minőséget, amikor a rádióban és élőben is pontosan ugyan úgy szól az előadó, csak jóval hangosabban.

A plugin-es dolog is csalás, ha valakinek van igénye, célja, ki tud olyan hangszíneket hozni (venni) hogy lefosod a bokád 2x. De amikor valaki kirántja a pc és a pult közötti kábelt, akkor kiderül hogy nem a fellépők kezében, fejében van az a hangszín. Analóg vason átengedve az inputnak is jónak kell lennie, itt már az sem szükséges!

[ Szerkesztve ]

(#107) schawo válasza #16939776 (#106) üzenetére


schawo
titán

Az csak egy következménye volt a pluginmániának. Nem gonoszságból született így, hanem mert megjelentek a brickwall limiterek. Hú, bazi hangosra lehetett csinálni a zenét. Aztán kimentek a cd-k (kilencvenes-kétezres évekről beszélünk) a megastoreokba, ahol szar, filléres lejátszókon lehetett belehallgatni vásárlás előtt szarabbnál szarabb füleseken, amik ki voltak rakva. És ami nem volt hangosra keverve, azt nem lehetett jól hallani a hangzavarban. Úgyhogy a nép a hangos zenéket vásárolta. A stúdiók pedig észrevették a tendenciát, de az okokat még nem ismerték. Ekkor jöttek a hangosságra vonatkozó ajánlások, a brickwall limiter pedig csúcsra lett járatva.

Azóta a pluginek és a hangosság is erősen megy ki a divatból, szerencsére.

(#104) tecsu

Az UAD pluginek arra jók, hogy egy gyors előzetes demót össze lehet dobni velük, és ki lehet próbálni, hogy kábé hogy fog szólni rendes vason. Azért kell másolni, amennyire lehet. A gyártást nagyon meggyorsítja, ez az előnye megmaradt a digitálisnak, nem kellett kidobni azzal, hogy visszatérőben van az analóg.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#108) #16939776 válasza schawo (#107) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ez a másik oldalon már akkor elindult, amikor a stac-elt tölcséres lomok alatt meg jelentek direkt sugárzós sub-ok, amik jelentős kompressziója, szar impulzus válasza miatt töredék dinamikát lehetett elérni és elkezdték ezeket teljesítménnyel etetni, hogy utol érje a tölcséreket.
Mivel halhatóan nem fért össze a két egymás mellett levő tartomány, a többit is lecserélték, egészen a közép magas hang-ig, azzal a jelszóvak hogy egyenletesebb az iránykarakterisztika...
Most ott tartunk hogy 3-4 kompressziós magas hangszóró (összesen 80-100 darab!) kell 2db 12"-os hangszóró mellé, hogy ne hibásodjon meg a termikus terheléstől amit a komprésszált input jelent.
És nincs is szükség rendes hangszínekre, mély-közép, közép hangokra, mert zavaró, mos egy ilyen cuccon.

Megjegyzem ma napig csak effeknek és 1-2 "hangszerre" van értelme a sub-ot használni, mert a többin csak kárt csinál. Szóval, amit el akartak érni az effekt hang integrálását, azt mai napig nem sikerült 100%-osan.

[ Szerkesztve ]

(#109) schawo válasza #16939776 (#108) üzenetére


schawo
titán

Élőben muszáj.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#110) #16939776 válasza schawo (#109) üzenetére


#16939776
törölt tag

És ez mennyire hat közvetetten a zenészre, mennyivel lesz kevesebb eszköze kifejezni magát. ?
lüktetés nélkül nincs zene, az zaj. :)

(#111) tecsu válasza schawo (#107) üzenetére


tecsu
addikt

"Azóta a pluginek és a hangosság is erősen megy ki a divatból, szerencsére."

Bizonyos szinten kimegy a "divatból", de összességében a kultúra kvalitása tagadhatatlanul alászáll.
Eleve a mennyiség drasztikus növekedésétől, vagyis hogy minden tehetség és igyekezet nélküli ember is érvényesül (ők még masterre is plug-ineket használnak), az emberek többsége pedig nem tudja felhozni a szennyvíztelep mélyéről az aranyat, hanem hallgatja azt amit a többiek, amit a(z egyre silányabb) rádió tol.

A technika csak azért jött szóba, hogy az úgynevezett fejlődés még ott sem egyértelmű, hiszen sok esetben 40-70 éves módszerekhez, eszközökhöz nyúlnak vissza, ha valami igazán kiemelkedő kell.
Többek között az elektroncsöveknek sincsenek jobb verziói, ezért értékelődik fel a régi stb.
De a digitális cuccok esetén is sok olyan eset van, amikor a régi jobb. Klasszikus szintik, dobgépek vagy a Quantec Yardsticknél ma sincs jobb zengető. Érdekes lehet szétnézni a hi-fi terén is. Mark Levinson, Octave vagy Accuphase aranyárban van és kb. fehér holló a gazdag emberek körében is (az igénytelenségük miatt).
Sok esetben akinek van, meg azért van hogy mutogassa vagy tárgyfétise van.
Az analóg vs digitális terén számomra egyértelmű, hogy az analóg hangzásban van a magasabb minőség lehetősége (ami nem mindig érvényesül persze).
Bár összességében technika terén vagy egy "előrelépés", ami sajnos nem hoz el magasabbb szintű szorakozást, kultúrát inkább ellenkezőleg. Az Idiocracy c. film utópiája felé halad társadalmunk (bizonyos nyugati államokban már közelebb járnak), ahol a mozifilm tartalma csak egy nagy segg és azon röhög a közönség.
Hogy Mozart volt az akkori Pink, ezzel el is mondtad a lényeget, miszerint akkor jóval magasabb volt a kultúra színvonala. A 18-19 század embere, ha leszólta Mozart zenéjét, azért tette, mert még korábbiakhoz, illetve tradicionális vonalhoz hasonlította.

Ja, az 5.1 általános elterjedése is a mennyiség versus minőség felállást mutatja.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#112) #16939776 válasza tecsu (#111) üzenetére


#16939776
törölt tag

Az analóg vs digitális terén számomra egyértelmű, hogy az analóg hangzásban van a magasabb minőség lehetősége (ami nem mindig érvényesül persze).

Biztosíthatlak hogy a digitális cuccal is lehet hatást elérni, ha megfelelő mennyiségben és képességeinek megfelelő módon használjuk. Ehhez olyan szakemberek kellenek akik képesek gyors és jó döntéseket hozni és olyan előadó<->közönség aki ezt értékeli, és meg is van a varázslat.

Ehhez egyre fontosabb lenne az előadó felkészültsége IS, és hasonlóan jó helyzetfelismerése, alkalmazkodása, ami MA nincs meg, mert "mindent a technika old meg", valahogy, se énekelni, se gitározni nem kell tudni hozzá.

A probléma nem a digitális technika lehetőségei, hanem az, hogy az "ismeretlen kölcsönhatások miatt", olyan a végeredmény, ami nem hasonlít az input+beállítások által indokoltra és olyan zöld erdőbe lehet kerülni vele, - ha nem használja az ember a fülét - csak a képernyőt bámulja, hogy ihaj.

[ Szerkesztve ]

(#113) tecsu válasza #16939776 (#112) üzenetére


tecsu
addikt

Véleményem szerint egy általános és permanens "romlás" van társadalmunkat illetően, de ez már filozófia...
Mindenesetre René Guénon, A modern világ válsága, illetve A mennyiség uralma és az idők jelei című könyvei pontosan rámutatnak erre a folyamatra, a lényegét megérteni pedig a tradicionalizmust tanulmányozva lehet - szerintem.
Igen ez távol áll a topik témájától, mégis összekapcsolódik vele, mert a folyamat mindenhol hat, minden területen "végbemegy" és felismerhető.

Te írod: "se énekelni, se gitározni nem kell tudni hozzá". Ez egyre inkább így lesz.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#114) lezso6 válasza tecsu (#111) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Én egyfajta sznobulást érzek meg a régenmindenjobbvót jelenséget. Az, hogy régen Mozart volt a menő, az nem azt jelenti, hogy magasabb volt a zenei színvonal. Hanem az volt a pop, illetve nem sok embernek volt lehetősége széles tömegeknek zenét készíteni, így mást nem igen hallgathattál. Ma már akármelyik tizenéves kis hülyegyerek letorrentezi az fl studio-t, aztán nekiáll valami suttyó tuctuc szemetet gyártani a népnek. És bumm, így lett Martin Garrix. :DDD

Szerintem semmilyen probléma nincs a digitális technikával, s azzal sem, hogy valaki nem tud gitározni vagy énekelni. Sőt, továbbmegyek: a gitár + ének önmagában a legpopulistább zenei műfaj, aminek elsődleges célja a vaginák páratartalmának előkészítése alkalmi szórakozásra.

Zeneileg változások vannak folyamatban. Ez az évszázad a digitális technikáról szól elsősorban, a zene nagy része a virtuális térben készül. Régen ugye meglévő hangszerekkel készítettek zenét, aztán jött az elektromos gitár (az a sátán műve! :D) meg mindenféle elektonikus (de analóg) módon működő cucc, ma viszont már a PC-knek akkora számítási kapacitása van, hogy elérkezett a digitális világ. Itt te magad gyártod le a hangszert, szintézissel vagy meglévő hangok effektelésével vagy reszintézisével. Akármelyik kort nézzük, mindig az van, hogy az új szar, a régi jó, szerintem tök értelmetlen összehasonlítani a műfajokat. Az csak sznobulás.

A zenében a lényegi probléma nem a technikai részével van. Hanem azzal, hogy a művészetet iparosították és a pénzgyártás eszköze lett. Ez ténylegesen romlás, a mai futószalagon gyártott fröccsöntött műanyag pop vagy lakodalmas zene pontosan ezt szolgálja ki. Szólítsuk meg a lehető legtöbb embert, a zene mindegy, a videoklipben legyen sok csöcs meg segg vagy a szöveg szóljon arról hogy buli van és leisszuk magunkat.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#115) dabadab válasza lezso6 (#114) üzenetére


dabadab
titán

"A zenében a lényegi probléma nem a technikai részével van. Hanem azzal, hogy a művészetet iparosították és a pénzgyártás eszköze lett."

Izé, ez azért nem olyan nagyon új fejlemény és az iparág beindításában elég nagy szerepe volt a bécsi klasszikusoknak (Haydn, Mozart, Beethoven), akik most hirtelen bezzeggyerekek lettek :)

DRM is theft

(#116) lezso6 válasza dabadab (#115) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ööö, bennük volt tehetség és nem kevés időt és energiát fektettek bele az alkotásaikba. A mai popzenére ez nagyon nem igaz.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#117) D.Va válasza lezso6 (#114) üzenetére


D.Va
senior tag

Teljesen egyetértek a leírtakkal... Tényleg sznobság azt állítani hagy (maradjunk a példánál) Beethowen bármiben is jobb vagy kiemelkedőbb lenne mint egy mai (minőségi zenét készítő) sztár. Szerintem pl semmivel sem jobb Mozart mint Madonna (Bár a "Bitch I'm Madonna-t hagyjuk - de most nem ez a lényeg :DDD ), hanem az hogy szimplán abban különbözik Madonna Mozart-tól hogy más stílusban utaznak, és teljesen más korban zenélnek. Mind a kettő jó a maga stílusában. Én értem hogy valaki megveti a pop, rap vagy bármilyen más zenét, de az ilyen az sznob és kész :DDD
(egyébként nem vagyok madonna rajongó ez csak egy példa volt)

Szerintem jó dolog hogy ma már nem csak "klasszikus" zenék vannak hanem sok egyéb stílus, van miből válogatni...
Én pl ugyanúgy meghallgatom Mozart-ot mint a Metellica-t, Tony Braxton-t, vagy Snoop Dogg-ot. (A techno-t pl nagyon útálom)
De stílustól függetlenül tartom hogy mindegy hogy hip-hop-ot vagy klasszikust hallgat az ember, minőségi hangtechnikán érdemes hallgatni. (Techno-nak mindegy ;] )

Egyébként meg régen csak klasszikus zene volt klasszikus hangszereken... Ha Mozart most élne és most zenélne lehet hogy ő lenne a jútúb sztárja és hardcore metal arc lenne, vagy DJ Mozart...
Az idők változnak... A sznobok nem. :P

[ Szerkesztve ]

(#118) tecsu válasza dabadab (#115) üzenetére


tecsu
addikt

Azok sem bezzeggyerekek, hiszen előttük még magasabb színvonal volt. ;) Nagyjából a reneszánsszal kezdődött a látványos, illetve "hallható" hanyatlás, bár a valódi kezdet nem meghatározható, hiszen ismert történelmünkben ez a tendencia.

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#119) tecsu válasza D.Va (#117) üzenetére


tecsu
addikt

Ez a fajta relativizálás a mindinkább dekadens koreszmének hozománya.

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#120) lezso6 válasza tecsu (#118) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Micsoda? Zenében mi volt magasabb színvonal? Mitől magasabb? Ahhoz képest a mostastani lehet hamisnak tekinthető, de ez nem jelenti azt, hogy minél újabb, annál alacsonyabb a színvonal, mert minden megengedhető. :D

Nézzük az összhangzatokat: először az oktáv volt csak tiszta hang, minden más hamisnak számított. Később bejött a kvint, kvárt, aztán a terc, stb. Meg pl az elején a pentaton skálát használták, a 7 hangos hamisnak számított. Ma meg már nem igazán van ilyen, jóval bonyolultabb, összetettebb a zene.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#121) tecsu válasza lezso6 (#120) üzenetére


tecsu
addikt

Hát nem attól magasabb vagy alacsonyabb színvonalú valami, mert összetettebb vagy egyszerűbb - legalábbis önmagában ez nem meghatározó.
Egy rövid esszé a zenét ért modern hatásokról:
[link]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#122) dabadab válasza tecsu (#121) üzenetére


dabadab
titán

jézusmária

DRM is theft

(#123) schawo válasza tecsu (#118) üzenetére


schawo
titán

A mai kortárs (pop is) zene sokkal bonyolultabb, és összetettebb, mint bármelyik megelőző. És 50 év múlva még bonyolultabb lesz. Ez nem jó, vagy rossz kérdése. Ez az tendencia, ami évszázadok óta hajtja a szórakoztatóipart. Sajnos jelen van egyszerűsítés is, de az a komolytalan zene jellemzője.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#124) etejedu


etejedu
őstag

Bocs hogy idepofátlankodok, de lenne egy hangkártyás kérdésem: Asus Xonar DS van értelme használni? Úgy értem jobb mint az alaplapi? GIGABYTE GA-Z170-HD3P alaplapom van!

[ Szerkesztve ]

(#125) Dare2Live válasza schawo (#123) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Miazhogy egyszerüsítés? És mely stilusok azok? És mért komolytalanok?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#126) schawo válasza Dare2Live (#125) üzenetére


schawo
titán

Bármilyen stílusban képesek egyesek egyszerűsíteni.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#127) tecsu válasza schawo (#123) üzenetére


tecsu
addikt

#121 ;)

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#128) lezso6 válasza tecsu (#127) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Elolvastam nagy nehezen, akkor most egy tl;dr következik...

Ez egy szélsőségesen tradicionalista, konzervatív filozófiai tanulmány.

Nem gondoltam volna, hogy a kommunizmust (bolsevizmust) is bele lehet látni a zenébe, bár ha azt nézzük, filozófiailag szerintem az internet az a hely, ahol a kommunizmus utópiája többé-kevésbé valósággá vált. Különösen vicces, hogy a nemzeti-szocializmus (nácizmus) idejére teszi az utolsó valamire való zeneszerzőt, ami gondolatmenete alapján egyáltalán nem meglepő, csak hát nem gondoltam volna, hogy ezt így tisztán le is írja. Ezzel természetesen nem a Hitler-kártyát akartam kijátszani, csak annyi volt az észrevételem, hogy ugye pont a nemzet -zocializmus a konzervativizmus legradikálisabb és végső szélsősége, így teljesen logikus, hogy pont itt jelent meg utoljára a szerző szerinti utolsó igazi alkotó, tradicionalista értelemben.

Vannak igazságok a leírtakban, ezt nem tagadom, de hihetetlen módon elfogult és szuggesztív. Alapvetően úgy tekint a zenére, hogy az isteni szintről az emberi tömeghez ereszkedik le, azaz a tökéletesség szép lassan káoszba torkollik. Amit teljesen megértek, ez tény, így nagyjából így történt. Bár érdekes módon görcsösen ragaszkodik a szemita alapokhoz, amikor korábban is létezett vallás, pl gondoljuk a sámánizmusra, ahol még semmilyen isten nem létezett, vagy legalábbis nem abban a formában, ahogy később. S itt a zene aztán végképp tradíció, nagyon szorosan kötődik a valláshoz, a kettő semmilyen módon sem választható el.

A süllyedés, s amit ír, azzal nagyon nem értek egyet, mivel nem csak így lehet tekinteni a zenére, ahogy ő. Számomra az evolúciós analógia (amit említ is, sőt, "megcáfolt") írja le a zene történelmét. Csak tévesen azt hiszi, hogy az evolúció fejlődést jelent. Hát nem, hanem kiválasztódást. A zene is pontosan így működik. Az egyszerűtől indul az összetett felé, s ez nem jelent semmilyen lejtmenetet, de fejlődést sem, nem lesz jobb, csak más és sokszínűbb. Maga a zene ebből következően rendszerezhető, osztályozható is.

Azzal, hogy a zenei evolúció a létezését megtagadja, azzal semmi baj nincs, hisz ez a filozófia lényege, nem kell mindenkinek egyetérteni, lehet másképp is gondolkodni. De számomra az ő filozófiája szerint ami manapság igazi zenének számít, az csak a butatelefonok (nem polifónikus) csengőhangjai, az autók dudája és a focimeccseken üvöltő vuvuzela orkán.

A technofóbia a kedvencem az esszé végén. Szerinte a zenét a gép generálja. Na most pont egy filoziófiai írásban sikerült ezt összehozni? A számítógép egy eszköz, egy hangszer, ami önmagában semmit sem ér, ember szükséges a használatához, és a zene még mindig az emberből jön. A számítógép legfeljebb megkönnyíti a zenei kifejezés módját. Ahogy egy zongara, gitár vagy akár az énekhang.

Valahogy sikerül elsiklani amellett, hogy a mai zenében nem a másság, összetettség a probléma, hanem az, amikor már nem tekinthető művészetnek. Erre van egy szép szavunk egyébként: alkalmazott zeneszerzés.

A szerzőnek pedig itt üzenném, hogy Istent már megöltük 100+ éve és a zene pedig már nagyon régen nem egy szent, szakrális rítus; nem Brüsszelt kell megállítani.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#129) schawo válasza lezso6 (#128) üzenetére


schawo
titán

köszi, hogy elolvastad, hogy nekem ne kelljen ilyen ostobaságokkal tölteni az időmet :R :DDD

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#130) tecsu válasza lezso6 (#128) üzenetére


tecsu
addikt

Érthető a hozzáállásod, mert nem ismered a tradicionalizmust, a "filozófiai", ontológiai hivatkozásokat sőt, valószínűleg bizonyos fogalmak definícióit is máshogy érted, mint a szerző, nem csak az adott megállapításokat.
Emellett pedig azért, mert egyszerűen más a világképed.

Szerintem az általam linkelt dolgozat nem a legjobb a témában, de máshoz nem fértem hozzá - nem találtam a neten -, viszont az alapokra rávilágít, így kiindulás lehet.
A tradicionalizmus a modern világban csak szélsőséges lehet, hiszen ellentétes azzal (eszmei, gyakorlati de törekvés szinten is).
A nácizmus egy - tradicionalista szempontból feltétlenül - baloldali eszme, ami nem "kedves" a metafizikai tradíció híveinek, de ha az is lenne, nem lehetne érv állításodban - amit részint te is beismersz, mindegy...
Egyetértek abban, hogy nem kell mindenkinek egyetérteni, én sem vitázni akartam, csak más szemszögből megvilágítani a dolgokat.

Számomra jelentős még Hamvas Béla életművét gondozó teológus, Dúl Antal véleménye a művészetekről (én is hasonlóképp látom, csak nem tudom ilyen pontosan és szépen megfogalmazni):
Egy rövid videó

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#131) lezso6 válasza tecsu (#130) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

De akkor mi a tradicionalizmus? Nekem ebből nagyon az jön le, hogy eleve "istenhez" (magas szinthez, az egyhez) kötik a valódi művészetet, ahol még nem váltak szét a dolgok, míg ma már a világi közember (alacsony szint) számára is művelhető bármi. Ami oké meg minden, csak ez a görcsös ragaszkodás nem tetszik, hogy akkor ettől alacsony lesz a teljes színvonal.

A nácizmus hogy lenne baloldali? :) Vagy ettől jobbra van a tradicionalizmus? Én eredetileg arra gondoltam, hogy a nemzeti szocializmus egy végső szélsőség, s ekkor nem csoda, hogy előtérbe kerül mindenféle jobb oldali dolog. köztük az a bizonyos utolsó "valódi zene". És amúgy nincs is azzal semmi baj, ha valami jobb oldali, nem nácizni akartam, csak ma ez félreérthető, mert sokan mániákusan teszik mivel csak dualista módon képesek gondolkodni, ez nagyon jellemző erre a korra.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#132) tecsu válasza lezso6 (#131) üzenetére


tecsu
addikt

A tradicionalizmust végül is többféleképpen lehet értelmezni, én a René Guénon-féle filozófiafeletti filozófiára utaltam eddig is, mint a metafizikai tradicionális létszemléletre.
Egy interjú László Andrással
Baranyi Tibor Imre a metafizikai hagyományról
Ez bár egy modern filozófiai irányzatnak tűnhet, bizonyos szempontból az is, a modernitás ellen helyezkedik és ősi alapokon áll. Azt hirdeti amit ma már meg kell fogalmazni de régebbi korokban természetes volt.
Manapság egy tovatűnő abszolút igazság, világmagyarázat kirakós darabkáit kell összeilleszteni, régen a teljes kép evidens volt és az emberek életének szerves része, annak irányítója. Erre jött rá a XX. században René Guénon és később a segítségével mások, pl. Hamvas Béla.
Az alászállás generális jelenség, életünk, kultúránk minden területére kiterjed, de pl. környzetünk fizikai jellemzőire, genomunkra is.
Az iszlám misztika útján járó, Guénon nagyon sok konkrét jelet, folyamatot észrevett ezzel kapcsolatban, amik eleinte tudatosulva meghökkentőek.
László András inkább történelmi, politikai vonalon mutat példákat, Baranyi Tibor Imre viszont a kereszténység vagy az iszlám mélyebb hagyományait firtatja.
Gyakori hivatkozás a szanszkrit nyelvű, ősi indiai "hinduizmus", hiszen valószínűleg a korunk számára fennmaradt legősibb hagyományrendszer.

A jobboldaliságról legjobban talán Julius Evola fogalmazta meg a lényeget, ajánlom köteteit olvasásra.
Az eredeti, politikai felállás szerint a jobboldaliak monarchia-pártiak, a baloldaliak arisztokrácia-ellenesek.
A baloldaliság egyenlőségjelet tesz a nép gyermekei közé, míg a jobboldaliság hierarchiát kíván, mégpedig nem önkényes, korruptív alapon, hanem az eredeti isteni rend, illetve egyfajta meritokratív jelleggel (ki mit érdemel).
Az indiai kasztrendszer társadalma is jobboldali, ahogy a középkori királyságok vagy a japán feudalizmus.
A tradicionalizmust sokan ultrajobboldalinak titulálják (többek között az eszme képviselőinek nagyrésze is), míg a nácizmus meglehetősen szocialista elveket vall. Érdekesség, hogy az NSDAP elődszervezete bolsevista párt volt, majd a nácik részint a bolsevizmus mint infernális áfium ellen vívták végső harcukat - miközben - valószínűleg - mindkét oldalt eleinte egy mágnás amerikai csoport pénzelte. Például a cári család meggyilkolásában az angol titkosszolgálat is részt vett.

Az elmélet szerint "régen" volt egy ideális, paradicsomi, majdnem tisztán esszenciális állapot, ami folyamatosan romlott minden "síkon". Most kihagynám a szellem <pneuma> állapotának magyarázatát, minden klasszikus vallás ezzel foglalkozik sajátos kultúrkörben - nekünk a kereszténység lenne a legközelibb, legérthetőbb.
Az ismert történelmünk kezdetén már nagyon korrupt a világ, de innen is rendületlen, sőt gyorsuló a "süllyedés" a majdnem tisztán szubsztanciális állapot (teljes káosz, pokol) felé.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#133) NomadND1 válasza tecsu (#132) üzenetére


NomadND1
senior tag

:W :(

(#134) lezso6 válasza tecsu (#132) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Oké, értem, azzal, hogy a nácikat baloldalinak minősítetted, tényleg arról a tradicionalizmusról van szó, amire gondoltam. :D És mi a megoldás? Vagy egyáltalán megállítható-e valahogy ez a süllyedés? Térjünk vissza a feudális rendszerhez? Legyen kasztrendszer? Semmisítsük meg a jelenlegi elkorcsosult művészetet?

(Egyébként elég durva wall of texteket produkálsz, 2 órás YT videóval, hosszú esszékkel. Úgy érzem, hogy lyukat akasz beszélni a hasamba, mert értelmes, alátámasztásokkal tarkított érvelés helyett csak megmondást látok, meg azt a tipikus "érvet", hogy ha nem értem, akkor olvassak utána. :( )

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#135) schawo válasza lezso6 (#134) üzenetére


schawo
titán

Te még nem adtad fel? Tisztelem a kitartásod. ;]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#136) tecsu válasza lezso6 (#134) üzenetére


tecsu
addikt

Vallás vagy filozófia dolgában nem kapsz egzakt bizonyítást - legalábbis így nem -, neked kell végigjárnod az utat.
Kérdeztél, válaszoltam. Adott kérdésekre, illetve kijelentésekre nem lehet néhány rövid mondatban válaszolni.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#137) lezso6 válasza tecsu (#136) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

De ha nincs tanulság, akkor a mese értelmetlen... :(

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#138) tecsu válasza lezso6 (#137) üzenetére


tecsu
addikt

:F

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#139) lezso6 válasza tecsu (#138) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Rövid, pongyola összefoglalás, hogy mégis mi a értelme ennek, milyen utópia a cél. Ami természetesen elérhetetlen, de mindenféle ideológiára van ilyen. Nem pontos, általában szélsőséges hülyeség, de nagyjából megragadja a lényeget. Pl:

kommunizmus = "legyen mindenki egyenlő; fizessenek a gazdagok!"
fasizmus = "erősebb kutya közösül; a természet és az evolúció megold mindent!"
liberalizmus = "jogom van férfiként gyereket szülni; segítség elnyomnak!" (forrás)

tradicionalizmus = "térjünk vissza az ősi gyökerekhez; vessünk véget a modernitásnak, halál a gyíkemberekre!" Talán így? :)

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#140) tecsu válasza lezso6 (#139) üzenetére


tecsu
addikt

A tradicionalitás egy létszemlélet, nem kínál semmit, a világ működését magyarázza és rávilágít a tettek, a hozzáállás következményeire, ahogy a vallások is.
A negatív "utópia", vagy inkább desztopikus jövőkép, már ami civilizációnkat illeti, elkerülhetetlen; a tradicionális metafizikai létszemlélet ezt tényként kezeli (ahogy a kereszténység, az iszlám és a hinduista vallások). Nem a világot, hanem magunkat kell megváltani, ami különösen szolipszisztikus nézetből érvényesülhet. ;) :))

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#141) schawo válasza tecsu (#140) üzenetére


schawo
titán

Úgy mondják ezt mások, hogy örök sírás.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#142) lezso6 válasza tecsu (#140) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Tehát a világ valójában csak a oxigén nevű hallucinogén anyag általi víziók, így egyetlen cél, hogy magamat megváltsam (ennek metódusa irreleváns), mely következtében a világnak nevezett projekcióval is megtörténik ez, hisz minden egy. Nincs kanál.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#143) D.Va


D.Va
senior tag

Az Asus Xonar hangártyától durván elhajlott a beszélgetés egy elég más irányba... :DDD

(#144) tecsu válasza D.Va (#143) üzenetére


tecsu
addikt

Az Asus hangkarik meglehetősen unalmas dolgok. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#145) djszido válasza D.Va (#36) üzenetére


djszido
tag

Ha a gép hangja zava, de a projektoré nem, akkor nagyon rosszul van összerakva a géped.
Filmnézés közben az enyémben minden venti megáll.

(#146) Attila57


Attila57
tag

Sziasztok! Ennél a kártyánál az analóg kimenet, és a fejhallgató kimenet megy együtt?

(#147) Slystyle


Slystyle
őstag

Sziasztok!

Régebben volt már Xonar (DG) kártyám, de sajnos meg kellett váljak tőle régebben, mivel lap csere után már nem volt PCI foglalatom. Azóta elketyegtem az alaplapival, de vásároltam most egy AE kártyát. A probléma a következő lenne: [link]
Pár órás, különféle próbálkozás (idő visszaállítás, Setup.exe kibontás, signature check kikapcsolása, PowerShell-ből Win KB eltávolítás stb.), majd support-nak való írás után egyelőre feladtam a driver telepítést, mivel az FAQ-ben leírt Win KB-k nincsenek a gépemen és ha 20H2 vagy feletti Winver van, akkor azt tanácsolják, hogy várj, míg kiadnak új driver-t. Másik Winver-t nem fogok feltelepíteni és a rollback sem opció már.
Az FAQ Decemberben frissült legutóbb, így nem számítok rá, hogy a közeljövőben ebben lenne változás és gyanítom a support sem fog egyhamar visszaírni, ha egyáltalán válaszolnak.

Kérdésem a következő lenne: van-e itt valaki, akinek AE kártyája van és telepítve van/működik is? Esetleg egy copy-t a telepített Sonic Studio-ról kérnék és természetesen Device Manager -ben a XONAR SOUND CARD tulajdonságai alatt megtalálható Driver eléréseket és sys/dll/inf fájlokat ha tudna valaki küldeni nekem, akkor még azzal megpróbálkoznék, mint "manuális" telepítés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.