Hát, a textúratömörítést azért jegyeztem meg, mert mind a Pascal, mind a Polaris igen komoly mérnöki munka eredményeként a PCI-E forgalmon is próbál csökkenteni, ami nagyon örvendetes szerintem, mert legalább a legkomolyabb játékkártyák esetében sem léphet föl PCI-E sávszéllimit, azaz pl. egy agyonhúzott 1080Ti esetében sem limitáló tényező a kártyacsati sebessége.
Ha a konfigom adatait megnézed, láthatod, hogy van egy komoly SM961-es M.2-es SSD-m is, ami a méréseim alapján valóba finoman szólva is "porig alázza" a SATA3-as csatolós többi SSD-met, mind a Kingston SVP200-ast, mind az ADATA SP920-ast.
De a gyakorlat teljesen más mint a teszt.
Pedig ugye mekkora különbségek vannak?!
És a gyakorlatban meg még a mai átlag 50GB-os ISO-s játékok telepítése utáni pálya/mentésbetöltések esetében is igencsak diszkrét a valóban érzékelt különbség.
Pedig elég sok valós alkalmazással próbáltam, és biza meg sem tudtam közelíteni a tesztprogival mért különbséget.
Úgyhogy hiába tűnik majd el az AHCI és lesz NVME, sok kommand párhuzamos feldolgozása ide-nagy sávszélesség oda, a valóságban nem lesz falrengető eltérés, teszem hozzá, hogy sajnos!
Ahol lényeges eltérés jön elő, az a hatalmas adatbázisokban való keresgélés, és a 4k-s videoeditálás, de ugye ezek nem széles körben elterjedt otthoni felhasználási formák.
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN