Hirdetés

2021. június 18., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) zsolt501


zsolt501
nagyúr

Ugyan ilyen Audia volt ismerősömnek nemrég adta el szerette, de egyszer cserbenhagyta és váltót kellett benne cserélni.

''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''

(#2) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Az egyik legutóbbi jogszabály változtatásban az volt, hogy illegálisan átalakított járművet vezetni bűncselekmény.

tehát az egr szelepet vakold ki, ha nem akarod, hogy elítéljenek.

a szabályt egyébként a veronai buszok miatt hozták.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#3) The DJ válasza bambano (#2) üzenetére


The DJ
addikt

Ez mikori fejlemény? Valami cikk esetleg, ahol erről tudok bővebben olvasni?

Egyébként szerintem nem nagyon találsz olyan itthoni 2.5 V6-ot, amiben ne lenne levakolva, sőt tovább megyek, a legtöbben kihajították egy az egyben az EGR szelepet az autóból és eddig még senki sem írta, hogy ebből bármiféle problémája lett volna. Én nem akartam ennyire drasztikus lépést, úgyhogy ez még bármikor visszaalakítható kis erőfeszítés árán. Pár éve már követem az autómmal kapcsolatos csoportokat és ez az első lépés, amit mindenki meg szokott lépni 2.5 V6 esetén és az összes tag ajánlja is. Ezek miatt ugrottam neki én is.

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#4) bambano válasza The DJ (#3) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

bocs, kicsit pontatlanul emlékeztem.
tehát valóban van ilyen törvényjavaslat, t/856 számon beadták az országgyűlésnek, de nem minden autóra vonatkozik, csak a személyszállítási szolgáltatást végző járművekre.
erre a kitételre nem emlékeztem. [link]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#5) bitpork válasza The DJ (#3) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

2db 2.5 tdi-m volt. Mindkettőben megvolt az EGR. Még íratva sem volt egyik sem. Az EGR szerepe a motor gyorsabb felmelegedése is nem csak az euro norma betartása. EGR nélkül télen sokkal tovább tart a felmelegedése és a hideg kopása.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#6) The DJ válasza bitpork (#5) üzenetére


The DJ
addikt

Nem tűnt fel, hogy több idő kellene neki télen a felmelegedéshez vakolt EGR-el, de ha így is van, akkor sem zavar az a pár plusz perc ha cserébe nem a saját mocskát eszi a motor és nem kell a szívósorokat takarítani folyamatosan. A csoportban is felmerült ez a kérdés, de az lett a konklúzió, hogy elhanyagolható mértékben növekszik csak a felmelegedéshez szükséges idő, ha kivonjuk az EGR-t az egyenletből.

Plusz ez se utolsó indok:

"2 féle adagolóhiba fordul elő gyakran, mechanikus eredetű, és elektromos. Az elektromos probléma a nagy hőterhelésre és a levegős üzemanyag rendszerre vezethető elsősorban vissza, le kell dobni a motorburkolatot a motorról, le kell falazni ez EGR-t (az egr csöve olyan 5 cm-re megy el az adagolófedél mellett)."

A másik érdekes dolog, hogy miért létezik gyári cikkszámmal EGR vakoló szett? :)

Plusz még pár elrettentő kép az EGR áldásos munkájáról:

1: [link]
2: [link]
3: [link]
4: [link]
5: [link]

Na én ezt nem szeretném látni a saját autómon. Szóval én így döntöttem, ennek ellenére senkit nem buzdítok rá, nem akarok szembe menni a környezeti normákkal kapcsolatos elvárásokkal sem, de ha egy egyszerű vakolás kíméli az adagolóm és növelheti a motorom élettartamát, akkor én biza meglépem.

Éreztem egyébként, hogy ha ezt beleírom a bejegyzésbe, akkor ez lesz az egyik fő téma és ezt el akartam kerülni, de már késő :) Mindenesetre bármikor vissza tudom alakítani és a nagy többséggel ellentétben nem hajítottam ki az egészet a kocsiból. Csak ki kell venni a kis vakoló lemezeket és megint van EGR. Vegyük úgy, hogy most tesztelem, hogy vele vagy nélküle jobb :)

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#7) bitpork válasza The DJ (#6) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A képen látható koromlerakódás, EGR nélkül is megtörténik :) , nem mellesleg a dízel és az újabb benzines autóknál ez a normál használat melletti karbantartás alá esik ;)
Amikor a felmelegedést mondják a csoportban akkor ne műszerfal óráját nézzék, hanem valódi mért értéket. Az óracsoport pl a hűtővíznél már 65-70°C-tól 90-et mutat. De a fontosabb úgy is az olajé.
Amikor az autót először eladták, vajon miért nem volt benne a gyári számos vakoló? - inkább erre feleljen az err hivatkozó.

Nem akarlak én semmiről meggyőzni, pláne nem veszekedést szítani - csak információt cserélünk :)

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#8) bambano válasza bitpork (#7) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a magánvéleményem az, hogy ez az egész egr koncepció egy ordas nagy ökörség.
egyik oldalról küzdesz a légszűrővel, hogy tiszta levegő menjen csak a motorba, másik oldalról az egr-en keresztül meg nyakon öntöd mocsokkal.
elmebeteg volt, aki kitalálta.

de a törvény az sajnos törvény.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) bitpork válasza bambano (#8) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Az EGR léte és működése legyen más kérdés.
A légszűrő csak a hónra veszélyes apró,kemény (pl szilikát verziók) szennyeződés kiszűrését hivatott ellátni, nem?

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#10) gabor9991 válasza The DJ (#3) üzenetére


gabor9991
őstag

Lesz valami új törvény az biztos.
Műszaki vizsgán az autót alvázszám alapján megnézik, mivel szerelte fel a gyár és annak benne kell lennie valamint rendeltetésszerűen működnie is kell.
Fordos topikban olvastam ilyesmit( de lehetne BMW is vagy bármi más ), ott is megy a fillérbaszás a rengeteg ledugózott egr-es meg kibelezett dpf-es autóval, mer' drága javítani...na ezek nélkül szerencsére legális helyen a jövőben nem lehet leműszakiztatni egy dízelt sem.

Amúgy jó lett a géped nagyon :C

[ Szerkesztve ]

(#11) bitpork válasza gabor9991 (#10) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Rossz hír de a benzineseket sem. Márpedig azokban is van már egér meg dépéef :)

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#12) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Durva átalakulás volt ez kérem. Öröm volt olvasni.
Kicsit aggódtam az elején az S-re faragás miatt, de az összkép jó lett a végére.
A dupla üveg miatt meg irtó nagy az irigység, Opelék nem használtak ilyesmit sajna.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever. Im the star || https://youtube.com/c/M539Restorations

(#13) 8th válasza The DJ (#6) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

A motorra nézve semmi hátránya nincs (sőt...) az egér lefalazásnak. Nekem is az első dolgom lett volna kib*szni belőle ha ilyen motorral szerelt autót vettem volna. :D

Justice for Derek Chauvin / „Na. Nincs itt semmi látnivaló. Oszoljanak!" - Guga †

(#14) bitpork válasza 8th (#13) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

És ezt így expressis verbis ? Ennél azért komolyabbnak tartalak, ne add le :)

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#15) martin1369


martin1369
aktív tag

Szép autó.Én a hátsó sárfogó gumit levenném róla de ez csak az én véleményem. :)

Apple iPhone 11

(#16) Freiherr


Freiherr
őstag

Király cikk volt. Én mondjuk sose tudnék ennyit molyolni egy autóval, inkább vennék egy újat.😀

Back to the future

(#17) 8th válasza bitpork (#14) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

;]

Justice for Derek Chauvin / „Na. Nincs itt semmi látnivaló. Oszoljanak!" - Guga †

(#18) bitpork válasza 8th (#17) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pedig írhattad volna a morzsaporszívót mint elektromos turbót vagy valami :DDD

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#19) Viszlát


Viszlát
addikt

Ennyit melóztál rajta és azokat az undormány fabetéteket nem sikerült lecserélni? :P

Viccet félretéve, további sok kellemes munkaórát és balesetmentest. ;)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#20) Coyot


Coyot
őstag

Cimborám épp most vett egy ugyan ilyet, kotró, 2.5 v6, kombi, automata. 508k km van benne, és nagyon szép a beltér meg persze műszakilag hibátlan. Pont tegnap mentem vele egy kört, nem túl fickós (180 le, de hát a kotró meg az automata sokat elvesz), de simán élhető autó - nekem bejött. Sok balesetmentes vele :R

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#21) 8th válasza Viszlát (#19) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

Én pl. a B6 Passat műszerfalán gyűlölöm a polírozott alumínium hatású díszítést. Olyan hülye szögben helyezték el, hogy dél körül ha fentről süt a nap pont az ember szemébe bacca bele a napfényt, néha rendesen elvakít. A fabetét legalább csak simán ronda. :DDD

Justice for Derek Chauvin / „Na. Nincs itt semmi látnivaló. Oszoljanak!" - Guga †

(#22) Rick4 válasza bitpork (#5) üzenetére


Rick4
nagyúr

Az 1.9 PD-men vakolva van az egr, 110 ezerrel ezelőtt lett megcsinálva, azóta semmi baja. Cserébe a vakolós döntés többek között azért is született meg, mert az egr eresztette az olajat, az új egr már megvolt, a bontás során ez a látvány fogadott, az új alkatrészt nem akartam ennek kitenni:

A vízhűtő múlt nyáron, a termosztát ősszel lett cserélve, a bemelegedésre abszolút nincs hatással, hiszen a vizem körbemegy a szívósor mögötti EGR hűtőn.

"amilyennek te látsz engem az többet mond el rólad mint rólam" Buddha

(#23) Rick4 válasza bambano (#2) üzenetére


Rick4
nagyúr

Az egyik legutóbbi jogszabály változtatásban az volt, hogy illegálisan átalakított járművet vezetni bűncselekmény.

Az nem ez volt, hanem benne volt, hogy személyszállítást végző jármű, tehát betegszállító, busz, troli, stb. a törvény meg a magántulajdonú személygépkocsit nem sorolja ide, szóval maradhat az egészszelep úgy ahogy van.

"amilyennek te látsz engem az többet mond el rólad mint rólam" Buddha

(#24) The DJ


The DJ
addikt

Köszi mindenkinek, örülök, hogy azért tetszetős másoknak is a végeredmény :) Tényleg rengeteg munka és idő van benne, de hát ahogy írtam is nekem ez egy hobbi és én ebbe ölöm az időm meg a pénzem. Jó érzés csinosítgatni meg alakítgatni és közben látni, ahogy alakul és egyre jobb lesz.

(#19) Viszlát: Komplett faberakás szettem egyébként jelenleg 4 különböző mintázatú és színű van jelenleg, a képeken ezekből 3 eltérő szett biztos látható :P Ízések és pofonok, de nekem nagyon bejön, akkoriban mikor kijött az autó igen menő dolognak számított és ma is ad még egy "prémium" érzést szvsz. Az csak a gond, hogy most ami benn van egyelőre végleges, de ez meg megint nem Quattro feliratos, úgyhogy vadászom már hozzá a mintában és színben passzoló Quattro plakettes betétet a kesztyűtartó fölé. Ami Quattros van itthon az mind nagyon elüt.

(#20) Coyot: Nem versenyautók ezek, de azért szerintem meglepődnél, ha kipróbálnád az enyémet. A Quattro meg tipi mivolta ellenére is eléggé harapós, ha nehéz a lábad. Inkább arról lehet szó, hogy nagyon sok teljesítmény el tud veszni, ha nem figyelnek oda a motorra és nincs rendes diagnosztika. A légtömegmérő 10-ből 11 V6-ban rossz szokott lenni, ez pedig brutális teljesítményvesztést tud okozni. Csak élő diagnosztikával lehet kideríteni, hogy menet közben meddig lát el a MAF és, hogy megvan-e az ECU által kért érték. Ha nincs, akkor vagy tisztítás vagy légtömegmérő csere, aztán persze ha ragad a geo vagy rosszalkodik a turbo, akkor megint erőtlen lesz a kocsi és átmegy szívó dízelbe. Ha a vákuum rendszer hibádzik valahol, akkor megint oda a teljesítmény és még sorolhatnám. És ezek többsége olyan, amivel mehetsz tovább simán és sokan észre se veszik. El van könyvelve, hogy nehéz meg lomha autó, ennyit tud, közben meg ez a motor nagyon jól piszkálható és nagyon sok tartalék van benne, ami biztonságosan kiaknázható. A 2.5 V6 csoportban vannak olyan hitelesített nyomaték meg lóerő mérések, hogy hihetetlennek tűnnek elsőre. És mind stock motor, nagyobb csúcsokkal, chippel meg esetleg másik turbóval. Én ennyire nem fogok belemenni, már csak a tiptronic miatt sem, de a jelenleg elért teljesítmény is igen élvezhető és nem sok erőfeszítés kellett ennek az eléréséhez.

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#25) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Grat, elég szép lett :D
Már el is felejtettem, hogy én is megígértem a múltkori első autós dolgomnál, hogy megírom mi lett vele, úgyhogy este meg is írom :D

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#26) bambano válasza The DJ (#24) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"És mind stock motor, nagyobb csúcsokkal, chippel meg esetleg másik turbóval.": ennek fussál neki mégegyszer :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#27) The DJ válasza bambano (#26) üzenetére


The DJ
addikt

Jogos, nem jól fogalmaztam és nekiszaladtam a falnak :)

Azt akartam csak kihozni belőle, hogy komolyabb átalakítások nélkül is szép teljesítmény növekedés érhető el anélkül, hogy magához a motorhoz érdemben hozzá kell nyúlni. Egy porlasztócsúcs csere nem olyan vészes dolog, egy turbócsere is vállalható. És ez mind plug and play, nem kell hegeszteni, fúrni, faragni hozzájuk. Régit ki, újat be és már lehet is érezni a változást :)

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#28) bitpork válasza Rick4 (#22) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A Teddynél( Touareg) mérhető volt kemény 10°c-ban az egér hiánya :R

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#29) Coyot válasza The DJ (#24) üzenetére


Coyot
őstag

Amiben ültem egy tökéletes állapotú (a tulaj autószerelő elég jól képben van) és teljesen gyári * motor volt - EGR a helyén ahogy kell VP44 is köszöni megvan még, váltón is gyári sw stb stb. Ebben a 180le-t azért elég karcsú volt nekem érzetre, octavia rs messze jobban megy a maga 184 lovával, de az ugye könyebb is jóval, nameg újabb picit :)

* gyári means gyári csúcs, nem csipp, nem nagy turbo és nem + ic :D de bambano már felhívta rá a figyelmed

szerk.:
Persze mindezek mellett nekem teljesen bejött. Halk nyugis, nem megy rosszul, teljesen jó utazó autó. :R

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#30) freeknight


freeknight
őstag

Ú, a sztori horror része az tényleg horror... :(
Ez a beltér szétkapás eszelős munka, még egy egyszerűbb kocsinál is, nemhogy egy ilyen felextrázottnál.
Ha belegondolsz, ha csak a 17-es szett árát egy mobilgarázsra költöd, az egész nem történik meg. Persze, utólag okos az ember.
De még így is iszonyú szerencséd volt, hogy nem azott be semmi elektronika, ez a kis kaland könnyen lehetett volna totálkár is.

Gratula hozzá, tényleg szép a gép, csak azok a fránya ezüst tükrök meg küszöbök nem illenek a kocsihoz. Ami még nem tetszik, az a jéghideg belső világítás, de ízlésen nem vitatkozunk.

Turbócserénél kaparnám a falat, dehát ezért se veszek tdi-t :P . Ami munka benne van már ebben a kocsiban, én sem adnék túl rajta, hanem megtartanám és javítanám, amíg lehet (pláne ha soha nem hagyott még cserben).

(#31) doeeg


doeeg
senior tag

Dayum! Ez oszt' igen :R :)

"Life is short. Make sure you spend as much time as possible on the internet arguing with strangers about politics +cryptocurrency and virology."

(#32) hhenry


hhenry
őstag

Szép!!! :C

(#33) ddaveg


ddaveg
csendes tag

Csodaszép autó :C Sögoromnak az Allroad kivitele van, motor, és váltó megegyezik, és eszméletlen jó kocsi! Sok szép, és balesetmentes kilométert hozzá! :R

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.