"már ha tegezhetek egy tanárt"
Miért ne tegezhetnél egy tanárt?
"és akkor most a hangsúlynak a nyelvtanon, vagy a nyelvhasználaton kell lennie?"
Erre nem lehet egyértelmű igennel vagy nemmel felelni. Én azért kardoskodom, hogy megpróbáljam kiverni az emberek fejéből azt a sületlenséget, hogy a nyelvtan életszerűtlen, valamint azt is, hogy ellentétben állna egymással a nyelvhelyesség és a (folyékony) beszédkészség.
Kérdésedre konkrétan válaszolva: a helyes válasz szerintem az, hogy kiegyensúlyozott mértékben kell a nyelvtant, a szókincset és a nyelvhasználatot (ez utóbbihoz értem a beszédet is, de írásos nyelvhasználat is létezik!) tanítani és gyakorol(tat)ni, ám az arány a három terület között dinamikusan változik a diák jellemzőinek és a nyelvi szintnek megfelelően. A személyes különbségek olyan mélységben szólnak bele ebbe, hogy valójában nem lehet meglátásom szerint uniformizálni. Ezért nincs legjobb módszer, sem olyan, ami mindenkinél működne. A különbségek ráadásul felerősödnek és komolyan rányomják a béleygüket a tanulás folyamatára csoportos tanulás esetén, hiszen ott nem ritkán egymásnak feszülnek, egymást gyengítik. (Ne legyünk persze igazságtalanok: a csoportos oktatás is jobb a semminél. De azért én az egyéni oktatás, sőt, az - amennyire lehetséges - egyéni felkészülés híve vagyok. )
"...van hova tovább"
Az mindig van. És többnyire megtérül a befektetés, ha az ember tovább megy az úton.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r