Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Zolaash


Zolaash
aktív tag

Gátlástalan bringások, halál rátok! ;] :Y :P :N

Rip and tear

(#2) Atis707


Atis707
tag

A biciklis adónál fogtam padlót :C :W

(#3) <NewL> válasza Atis707 (#2) üzenetére


<NewL>
addikt

miért? :U
mert most már lehet a biciklisnek jobbról balról előzni ott megy a sávban ahol akar,lámpánál durr beléd megy a kocsi ajtaja rotty 100 rongy,és elteker vagy még meg van sértődve ,hogy mit csinálsz bevertem a könyököm.
ha nem is maximálisan egyetértek de igaza van a palinak.

biciklisek rakjanak kresszvizsgát,orba szájba büntessék meg akinek nincs fék rajta,nincs világitás meg mellény rajta. plusz fizessen valami biztosítást a biciklijére!

!!!

There's an app for that

(#4) joey04


joey04
titán

igazi tapló. :(

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#5) Vandit. válasza <NewL> (#3) üzenetére


Vandit.
addikt

Így-így jól beszélsz. :K
KRESZ vizsgát és rendszámot a bicikliseknek. :U

[ Szerkesztve ]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#6) <NewL> válasza Vandit. (#5) üzenetére


<NewL>
addikt

nem tudom ,hogy a második részét a hsz-nek gúnyból mondtad...
de ha rendszámot nem is,legalább kötelező kellene a bicikliseknek is. a robogókon sincs rendszám de éves kötelező matricát ragasztanak rá.
súlyadót is kellene és a befolyt összegeket bicikliutakra fordíthatná az állam.

én sokat járok autóval,és látom a bicikliseket ,hogy halványlilafingjuk nincs ki merre mehet,kinek van elsőbbsége.

ja és betiltanám egy bizonyos kor fölött a biciklizést is
életveszélyesek a falvakban bicikliző öregek,tolja maga mellett a biciklit ugrál mellete felugrik rá,még ha lassan is megyek akkor 30km/h akkor is el akarja üttetni magát,kanyarodik simán szét se néz csak mennek tökön-paszulyon

szvsz

[ Szerkesztve ]

There's an app for that

(#7) tibi666 válasza <NewL> (#3) üzenetére


tibi666
senior tag

egyetértek.

(#8) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Ezen mi is a vicces? Inkább igaz sajnos. Maximum akkor röhögsz rajta, ha hülye vagy és nem érted. Általánosan elterjedt dolog, hogy jaj szegény bringások és az a helyzet, hogy kurva sok balesetet okoznak és nem figyelnek a KRESZ-re. Kivételek mindenhol vannak, csak ha már állandóan az autósokat szidjuk, akkor említsük meg ezt is.

(#9) dabadab válasza <NewL> (#6) üzenetére


dabadab
titán

"súlyadót is kellene és a befolyt összegeket bicikliutakra fordíthatná az állam."

Ha ertelmes merteku sulyadot szednenek, akkor az allam a biciklis sulyadot (meg meg nemi mas, mashonnan elvont penzt) a biciklis sulyado beszedesere forditana.

"életveszélyesek a falvakban bicikliző öregek"

Mas megkozelitesben: eletveszelyesk a falvakban autozok. Komolyan, olyan jo latni, amikor az emberek komplexen szemlelik a problemakat, nem pedig agyatlanul a sajat kis erdekuket nyomatjak. :U

Jhonny06: ezen az a vicces, hogy ez a figura teljesen idiota

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#10) Vandit. válasza <NewL> (#6) üzenetére


Vandit.
addikt

Teljesen komolyan. Kb. a biciklisek kresz-en és szabályokon kívül állnak, cikáznak össze vissza, tépnek a járdán, tépnek az úton se hall, se lát módjára.

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#11) <NewL> válasza dabadab (#9) üzenetére


<NewL>
addikt

Mas megkozelitesben: eletveszelyesk a falvakban autozok. - hmm ezt a következtetést miből vontad le?
mert én azért írtam ,hogy falvakban bicikliző öregek,nagyvárosban meg városban nem nagyon látok bicikliző tatákat,meg sem próbálják.

kinőttem már a gyorshajtásból,meg vigyázok másokra,régebben belekezdtem egy olyan kikerülésbe amikor jöttek szemben és egy biciklist vagy "félautót" kerültem ki. de annyi hülye ember van az utakon,inkább már meg sem próbálom.

nem 10 000Ft-os súlyadóra gondoltam egy minimális 1000ft-os összegre évente,a biztosítás meg mondjuk havonta 500ft.

There's an app for that

(#12) <NewL> válasza <NewL> (#11) üzenetére


<NewL>
addikt

ez pont most a héten történ velem,lehet azért is idegesít ez a téma.
debrecenben állok a pirosnál,bem térnél a villamos sineken mennék át. átvált zöldre,gurulok lassan max 30al egy baszott nagy kotyka van a másik oldalt,hogy ne törjön ki a kerék,megközölöm,így még jobban jobra kellet húzódnom,vagy 35el egy biciklis elteker mellettem. miért nézzek a tökörbe főleg a jobb tükörbe ilyen helyzetben? majdnem levitte a tükröm a paraszt,egy tükör kb 60-70K. következe lámpánál,piros,fogja magát felmegy a járdára teker tovább. bizony isten kitapostam volna a belét ha megállt volna.

más,egy bizonyos kor fölött elvenném a jogosítványt is,van egy ilyen south parkos rész is,lehet van valami valóságalapja nem tudom,de én elvenném.

a kreszben ugye voltak változtatások októberben? nézd meg amióta nincs sláger azóta semmit sem tudok :F
nem kell jobbratarta a bicikliseknek - ez már benne van az új kreszben?
piros lámpánál jobbra kis ívben lehet menni? vagy valami ilyesmiről is volt szó,nem?

[ Szerkesztve ]

There's an app for that

(#13) Jhonny06 válasza dabadab (#9) üzenetére


Jhonny06
veterán

Annyira mégse, maximum úgy ad elő bizonyos dolgokat, de még egyszer leírom: sok igazság van benne.

(#14) Vandit. válasza <NewL> (#11) üzenetére


Vandit.
addikt

Arról nem is beszélve, amikor részegen ülnek a biciklire, mert azzal mennek kocsmázni. :U

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#15) stangli válasza Jhonny06 (#8) üzenetére


stangli
senior tag

Ezen mi is a vicces?

Maga az előadás mód, ami vicces. Annak amiket mond, van igazság alapja és nagyon sok mindenben igazat is adok neki... de maga a megfogalmazás a hanglejtés mókásnak tűnik... kár hogy nincs videó erről a beszélgetésről, tuti valami elborult fej szerkezete lehetett :)

[ Szerkesztve ]

(#16) dabadab válasza <NewL> (#11) üzenetére


dabadab
titán

"nem 10 000Ft-os súlyadóra gondoltam egy minimális 1000ft-os összegre évente"

Pont erről beszélek, ennyi pénz messze nem fedezi annak a bürokratikus meg végrehajtói struktúrának a felállítását, ami a bicikliadó beszedéséhez szükséges lenne.

DRM is theft

(#17) dabadab válasza Jhonny06 (#13) üzenetére


dabadab
titán

A fenéket, úgy marhaság, ahogy van.
Alapvetően az az baja, hogy úgy változnak a dolgok, ami pont az ő személyes, rövidtávú érdekeivel ellentétes. Oké, persze, nem tetszik neki, eddig rendben is lenne a dolog.
Viszont.
Viszont nem azt mondja, hogy neki ez simán nem tetszik, hanem nekiáll hozzá ideológiát gyártani, összehord hetet-havat, mindenféle koherencia nélkül dobál egymásra hallomásból összemazsolázgatott dolgokat meg konkrét marhaságokat (az a new yorkos rész nagyon üt (New Yorkban jó időben 120000-en pattannak biciklire)), ráadásul a "megoldási javaslatainak" a kiinduló alapja a konfrontáció ("utálom a bicikliseket, mint a szart", kölünféle tiltásokat meg plusz adókat vízionál), szóval ez tényleg egy antiszociális barom.

DRM is theft

(#18) fekeandras válasza <NewL> (#3) üzenetére


fekeandras
őstag

Tökéletesen egyetértek.

1. a biciklisekre tényleg nem ártana egy minimális kötelező éves biztosítást fizettetni. (max. 1500ft-2000/év néhány doboz cigi ára)
2. legyen kötelező kresz vizsga minden egyes bringás számára a kis taknyos 14éves raj gyerektől kezdve az én 58éves anyámon át mindenkire nézve kötelező jelleggel!
3. legyen minden bringának jól látható egyéni azonosítója.
4. akinek nincs világítása + mellénye azt kőkeményen bírságolják meg mert nem kicsi baleseti veszélyforrás egy ,,fantom biciklis".

Az országban Kalocsa rendelkezik arányaiban a leghosszabb bicikliút hálózattal. Gyakorlatilag az város bármely pontjára könnyen és gyorsan eljuthatsz bringaúton. Haverom (aki a kórházban dolgozik) szerint 2-3 hetente visznek be valakit biciklis gázolás miatt. Az esetek 80%-ában a biciklis a hibás. Én mikor kint dolgoztam a temetkezésnél az alig egy év alatt 2embert kellett eltemetni akit halálra gázoltak. Mindkettő huszonéves fiatal gyerek volt. Mindkét esetben ők voltak a hibásak. Igenis tegyék kötelezővé a kresz vizsgát és bringázás közben legyen ott mindenkinél az erről szóló igazolás. Aki pedig segg bebvaszva kóvályog biciklivel az út közepén ha van szgk jogosítványa csapják meg tőle egy bő fél évre. Abból tanulna. Én is sokat bringázom de ésszel megyek, nem keresztbe kasul át mindenen mint az ökörhugyozás.

Bringások : a KRESZ rátok is vonatkozik! Kéretik figyelembe venni és betartani... :U

5. ez a boltos csóka egy rossz vicc... :)) :C

[ Szerkesztve ]

(#19) dabadab válasza fekeandras (#18) üzenetére


dabadab
titán

"a KRESZ rátok is vonatkozik!"

Van egy olyan elméletem, hogy nálunk a Kreszt aszerint szokás betartani, hogy mennyire veszélyes a megszegése: ezért nincs túl nagy respektje a sebességkorlátozásoknak, viszont stoptáblánal azért még mindenki megáll (lassít), mert ha nem, annak könnyen csatt lehet a vége - ebből következik, hogy a minél mozgékonyabb az ember járműve, annál opcionálisabbnak tekinti a szabályokat (mert ha gáz van, akkor egy bringával sokkal könnyebb kiutat találni, mint egy nyergesvontatóval).
(A kivételt a kivilágítatlan biciklisták képezik, nekik szerintem egyszerűen fogalmuk sincs arról, hogy mennyire nem látszanak.)

DRM is theft

(#20) Atis707


Atis707
tag

Ha a biciklire kirójják az adót meg anyámkínja díjakat még az a pár ember is a belvárosi dugót fogja gyarapítani jó időben az autójával :W :W

(#21) Xantomas


Xantomas
őstag

Demagóg bullshit, tele általánosítással, spekulációval, szélsőséges antiszemita gondolatokkal. Légbőlkapott szavakkal vagdalkozik.
Az ilyen majmokat ültetném kerékpárra, és engedné be a forgalomba, úgy, hogy tartsák be a KRESZ minden rávonatkozó szabályozását.

Nem véletlenül nem tartják be az autósok sem sokszor a KRESZ-t. Vannak helyzetek, mikor csak a megszegésével tudod garantálni a saját túlélésedet.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#22) Vandit. válasza Xantomas (#21) üzenetére


Vandit.
addikt

Vannak helyzetek, mikor csak a megszegésével tudod garantálni a saját túlélésedet.

Hagyjuk már. :(

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#23) stangli válasza Xantomas (#21) üzenetére


stangli
senior tag

az autósoknak pl nem szabad egy irányú forgalommal szembe menni... tudom, kresz módosítás lesz, és szabad lesz... így kuss van... de szerintem túlzás ez a sok engedmény amit a kerékpárosok kapnak, főleg úgy, hogy nincs p+r parkoló és még meg sem kezdték a a p+r parkolók kivitelezését... erre valamelyik politikusnak van pofája belebüfögni a mikrofonba, hogy hát igen khm tudunk a problémáról, de az autósoknak tudomásul kell venniük, hogy 2011- de legkésőbb 2012ig el sem fognak kezdődni a p+r parkolok építése.
kérdem én, nem lenne észerűbb, hogy először, parkolókat építünk, föld alá, vagy föld felé és az után kerül kialakításra a parkoló? az egész véletlenül nem arról szól, hogy valakik meg szeretnék nyerni egy kisebb szegmens szavazatát? tudom, tudom... áááá dehogy is... nekem meg tollas a hátam...

(#24) Vandit.


Vandit.
addikt

Link.

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#25) Xantomas válasza stangli (#23) üzenetére


Xantomas
őstag

[link]

Sajnos a forgalmat vissza kell fogni. Így vagy úgy, de még mindig feleslegesen sokan használják akár csak pár sarokra való ügyek intézésére az autót, mint közlekedési eszközt.

(#22) Vandit. Az autósok 90%-a ugyan ezzel a mondattal védekezik az ellen, hogy miért is nem tartják be a jobb kéz szabályt, miért lépik át a sebességet indokolatlanul, miért rongyolnak bele a már sárgára váltott lámpába, miért nem engedik el a nagyívben kanyarodás közben a gyalogost.

Most a jelenlegi gazdasági, és légszennyezettségi állapotban, affelé tendál az egész világ, hogy az élhető városi levegőt, nem szabad feladni nagyvárosi közlekedés oltárán.
A p+r pakolók sem fogják a tömegközlekedésre rászoktatni az autósokat, mert kényelmes az autóban ülve, nyugodtan, egyedül, zenét, rádiót hallgatni, gondolkodni, mint ülni a büdös buszon, tömegben, nyomorogni, tolongani. Nem fog elmenni az első P+R parkolóba, és átszállni tömegközlekedési eszközre, hogy utána úgy menjen be intézni az aktuális napi rutinját, hisz azért vette meg az autót, hogy használja. Azért fizeti a szerelőt, veszi az üzemanyagot, és költ, költ, költ, mert az a kényelmesebb számára. Hiába jön ki anyagilag olcsóbban a tömegközlekedés, nem fogja használni.
Másrészt az autó státuszszimbólum, önkifejező eszköz. Meghatározza az ember vagyoni helyzetét, társadalmi ranglétrán elfoglalt helyét, szexuális orientáltságát, illetve nem utolsó sorban munkaeszköz. Előbbi funkciót pontosan láthatjuk a becsődölt, és visszavett lizingelt autóknál, a több éves, bontószökevény, import, levedlett bálnákon (mert a hetes BMW az akkor is egy hetes, és nem egy golf vagy egy swift, hiába idősebb 15 évvel)

Mindenki azt szeretné, hogy élhetőbb környezetben éljen. Ezért költöznek ki az emberek az aglomerációba, a tisztább levegőre, hogy ne a város bűzét szagolják. De ugyanakkor, a napi ingázással, csak még több szennyezőanyagot visznek a levegőbe, mert nagyobb távot tesznek meg.

Kerékpáros mint szavazóbázis? Talán. Inkább csak annyiról van szó, jobb az érdekérvényesítése a közösségnek. Nem olyan lusta, elkényelmesedett életforma mint amit az autós társadalom képvisel. Láthattuk is, hogy mennyien emelték fel a hangjukat, és mennyien mentek ki tüntetni a parkolókért.

Kiegészítésként még annyi, hogy nagyon sok kerékpáros van aki rendelkezik jogosítvánnyal, sőt autóval is, de valahogy a kerékpáros közlekedés jobban a szívéhez nőtt. Autóban ülve mikor köszön rád mosolygva egy szemben jövő autós lány? Mikor látsz önfeledten mosolyogva pedált nyomogató embert. Én még látom a kerékpáros kultúra úgymond romantikus varázsát, és általában az is, aki nap mint nap ezt a közlekedési formát választja.

Mod: A most felnövő, és vezetni tanuló generáció, már jobban figyel a kerékpárosokra, mint pl aki 10 évvel ezelőtt tanult. Az oktatás is úgy zajlik, hogy minden egyes alkalommal felhívják az ember figyelmét hogy nem egyedül van az úton. Motorosra, kerékpárosra ugyanúgy figyelni kell.

Az hogy a kerékpáros ekkora, és ekkora kárt okoz az autóban, és elhúz, azon mindenki fel van háborodva. Miért, mikor autós csinálja ugyan ezt, akkor nincs?

[ Szerkesztve ]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#26) Xantomas válasza Vandit. (#10) üzenetére


Xantomas
őstag

Ahogy az autósok, és a motorosok is a Kreszen kívül állnak. Parkolnak a járdán, 70-nel hajtanak az 50-es tábla mellett, záróvonal mellett előznek, nem engedik el a buszt kiállni a megállóból, nem teszik ki az irányjelzőt kanyarodáskor, valamint sávváltáskor. Átmennek piros lámpán, két parkolóhelyre parkolnak, sőt, ha tehetik, kifejezetten a mozgássérült parkolóba.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#27) dabadab válasza Xantomas (#25) üzenetére


dabadab
titán

"A p+r pakolók sem fogják a tömegközlekedésre rászoktatni az autósokat"

Bécs peremén van egy rakat iszonyat nagy, sokszintes P+R parkoló. Dugig vannak.
Van rendes, a városi közlekedési hálózatba integrált elővárosi vonat. Reggelente dugig vannak, a sokkocsis, kétemeletes szerelvények is.
Szóval nem olyan reménytelen dolog ez.

DRM is theft

(#28) dabadab válasza stangli (#23) üzenetére


dabadab
titán

"az autósoknak pl nem szabad egy irányú forgalommal szembe menni..."

Ha egyszer lesz egy kis időd, nézz meg egy autót meg egy kerékpárt is, különös tekintettel arra, hogy egyrészt milyen szélesek, másrészt meg hogy mennyire könnyen lehet velük lehúzódni az útról, ha a szembejövő nem fér el. Itt van pl ez a kép. Elég jól látszik, hogy a biciklista simán, kényelmesen elfér. Meg az is, hogy egy autó semmiképpen se férne el azon a helyen.

"de szerintem túlzás ez a sok engedmény amit a kerékpárosok kapnak"

Konkrétan mire gondolsz?

"főleg úgy, hogy nincs p+r parkoló és még meg sem kezdték a a p+r parkolók kivitelezését..."

Szerinted mennyire elképzelhető az, hogy ennek az is az oka, hogy bazi nagy parkolóházak megépítése jóval több pénzbe, szervezőmunkába és időbe kerül, mint pár egyszerű jogszabályváltoztatás?...

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.