Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Wyll


Wyll
őstag

Csomagtartó?

Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll

(#2) kriszpontaz válasza Wyll (#1) üzenetére


kriszpontaz
veterán

A műszerfal helyén a kutya mellett a padlón. :D

(#3) a2d2


a2d2
addikt

Azért kicsit túlzás így elsőre a kormány nélküli verzió.
Mi van akkor ha rossz helyen állok, előrébb kellene állnom egy kicsit valami miatt?
Bemondom az utcában a következő házszámot?

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#4) Taybore


Taybore
aktív tag

És a pontos navigálás hogyan történik? A garázsomba hogy áll be? Vagy olyan helyre, ami "nincs a térképen"?
Másik kérdésem, hogy minek erre külső visszapillantó tükör??? :Y Egy kamera+kijelző ide pont elég lett volna. Amúgy a projekt üdvözölendő, legalábbis a technikai része. Én szeretek vezetni, és még az automata váltót se szeretem, nemhogy magától menjen a kocsi.

(#5) skylinelaca


skylinelaca
senior tag

Én már nem szeretnék élni ebben a "szép" jövőben, még szeretek vezetni, de hajrá technológia.

[ Szerkesztve ]

Üdv: Laca

(#6) dajkopali válasza Taybore (#4) üzenetére


dajkopali
addikt

elvileg egy egyszerű okostelefonos alkalmazással, egy navigációs szoftverrel
a tükör a jelenlegi kaliforniai közlekedési előírások miatt kell

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#7) mephi666


mephi666
nagyúr

buliautó lesz ez :D ha meg részegen leállít a rendőr, mit néz? be tudom-e pötyögni a célállomást, vagy ki tudom-e mondani a nevét? :DDD

40km/h meg totál jó városi használatra

#8: gondoljatok arra, hogy ez városi kocsmázásra jó lesz, városon kívülre meg a jó kis benzines :K

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#8) nubreed válasza skylinelaca (#5) üzenetére


nubreed
veterán

+1 én pont ilyesmit akartam írni.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#9) panderson válasza skylinelaca (#5) üzenetére


panderson
tag

Érdekes, de néhány manővert inkább magam csinálnék meg, ezért kifejezetten hátrány, ha nincs rajta kormány és pedál. Biztos meg lehet vitatni szóban a kocsival, de az túl lassú folyamat. Főleg európai városok szűk és kacskaringós utcái lesznek problémásak.
Meg ugye az is érdekes lesz, hányszor fog vészfékezni, mert a zsiguli elévág gond nélkül... :U

mephi666: szerintem a sofőrnek akkor is józannak kell lennie, mert ő az utsó esély ha vmi baj van. A repülőkön is van autópilóta, mégis kegyetlen szigorúak a pilóták állapotát nézve.

[ Szerkesztve ]

(#10) Polllen


Polllen
nagyúr

A kontrolleszközöket én benne hagynám. Ha kedvem vezetni, had vezessek.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#11) mephi666 válasza panderson (#9) üzenetére


mephi666
nagyúr

ja, de ha nem tudsz beavatkozni, akkor max józanon mondhatsz el egy gyors imát? :DDD jó ötletnek tartom ezt, de én nem mondanék le azért a vezetés öröméről sem (inkább idővel kötelezővé tenném az összes autóban a különböző kamerás biztonsági rendszereket, amikkel rengeteg baleset elkerülhető lenne)

#10: gondolom azért szedik ki, mert mind csak plusz teher és egy ilyen kisautó minél könnyebb, annál gazdaságosabbá tehető

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#12) tothmaxy182


tothmaxy182
őstag

Nem hiszem, hogy ez a jövő. Sok dolgot lehetne belőle hasznosítani, de teljesen úgysem lehet átadni a Skynet-nek Google-nek a kontrollt. Még a végén gondol egyet és nekivezet a szembe jövő kamionnak... :) Meg amúgy is szeretek vezetni...
Inkább azt oldanák meg végre, hogy az elektromos járművek ne merüljenek le 150km után, vagy amelyik nem merül le (pl Tesla) az ne kerüljön 30millióba. Valami komolyabb akkutechnika fejlesztésébe öljék inkább a pénzt!

Minden szavam magánvélemény!

(#13) Kernel


Kernel
nagyúr

Megérkezem a célhoz, legyen az egy lakótelep vagy áruházi parkoló, majd a Google eldönti, hogy én mondjuk több lehetőség közül, melyik parkolóhelyre, milyen szögben akarok beállni? De mi van akkor, ha én egy másik helyre, vagy akár a lépcsőházi bejárathoz szeretnék állni, akármilyen okból, amit a gép nem tudhat?

De ehhez legalább már jogosítvány sem kell, elég elvégezni egy GPS-kezelői tanfolyamot.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#14) panderson válasza Kernel (#13) üzenetére


panderson
tag

Kernel: Az 5+ éve létező automata beparkolási rendszer is tud olyat, hogy megérkezel és ráböksz a kijelzőn a zölddel körülhatárolt (lehetségesnek ítélt) helyek közül. Ez nem gond. De az új rendszer figyelembe vehetné a tilos megállni táblát úgyhogy ne legyen az, hogy a Margit körúton Vérpistike egy sávossá szűkíti a forgalmat, mert elvből nem fog parkolni+fizetni+sétálni.

"Még a végén gondol egyet és nekivezet a szembe jövő kamionnak..."
tothmaxy182: Ez komoly aggály forrása, egyetértek!

(#15) ripla


ripla
őstag

ehh, majd szóljanak ha egy ilyennel száguldozhatok. :)

(#16) Steve1207


Steve1207
veterán

"csak úgy engedélyezik ezek közúti forgalmát, ha biztonsági okokból bele vannak építve a hagyományos kontrolleszközök is" - nagyon helyes, mint többen is említettétek a felmerülő problémákat.
Még mindig érdemes erre az egészre úgy tekinti, mint egy kiindulópont, nagyon kezdetleges. Ez is szép eredmény, hogy balesetmentesen elgurulgatnak ide-oda nagyobb távon is.

A kocsmás hasonlat jó :DD úgymond plusz funkcióként belekerülhetnének a jelnlegibe. "kocsma mód on", a "Google Pub alkalmazás leállt".

.

(#17) Gusztáv


Gusztáv
addikt

Látom sokaknak nem tűnt fel, hogy a teszt csoport elég speciális kialakítású volt. Ezeket az autókat első körben idős vagy olyan embereknek szánják, akik pillanatnyilag nem vezethetnek (látás-mozgássérült). Nekik igen is komoly életminőségbeli javulást jelentene ez a rendszer. Ami a biztonságot illeti, valószínűleg nagyságrendekkel kevesebb baleset történne, mivel jelenleg is a balesetek túlnyomó részét a humán faktor okozza. Viszont vannak ellenérdeket felek is a rendszer bevezetése kapcsolatban, gondoljunk csak a biztosítókra vagy pl a rendőrség bevételei is erősen megcsappannának.

Laci

(#18) panderson válasza Steve1207 (#16) üzenetére


panderson
tag

Vhogy nekem is a Google Pub jutott eszembe :DDD , de szerintem nincs az a törvényhozó testület, ami ha tiltja az ittas vezetést, ezzel kivételt tenne.

Gusztáv: a biztosítókat sose féltsd :DD

[ Szerkesztve ]

(#19) 8th


8th
addikt

Dászípótó...

(#20) Steve1207 válasza panderson (#18) üzenetére


Steve1207
veterán

Jogos, a volánnál észnél lévő embernek kell lennie akkor is, nem hiába rakták oda a vészgombot.

(#17) Gusztáv: na ja, kevesebb bevétel, több munkanélküli, kevesebb google (funkciós) autó...

.

(#21) vittorio7


vittorio7
őstag

Nem semmi cég ez a Google.

(#22) orion1025


orion1025
őstag

Ez mind szép és jó, de ha valaki beleszáll egy normál közúti autóval, akkor ebből a gugli valamiből semmi nem marad.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#23) Rhino666


Rhino666
őstag

1. Miért nevezik "first drive"-nak? Egyértelműen nincs szó vezetésről, csak utasként lehet benne ülni.
2. Hogy lehet vele sietni szükség esetén? :)
3. Miért ilyen gané ronda? :D

Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.

(#24) mephi666 válasza Steve1207 (#20) üzenetére


mephi666
nagyúr

elég sokat kell még ezt tesztelni forgalomban, hagyományos autókkal+sofőrökkel összeengedve és jól leprogramozni, hogy milyen helyzetre hogy reagáljon... meg mi ez a vészleállító? 40km/h-ról satu, ha megnyomom? ha ezt csinálja valaki "véletlenül", hátulról meg beleszállnak? vagy figyelembe veszi a mögöttes forgalmat és ilyenkor nem engedi? de akkor meg már nem vészleállító...

guglifalván viszont jó lehetne, ahol csak ilyenekkel közlekednek a népek és jól fel tud készülni minden eshetőségre a rendszer

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#25) orion1025 válasza Rhino666 (#23) üzenetére


orion1025
őstag

Szükség esetén hívsz taxit, de biztosan lenne a kocsira idővel CFW ;]

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#26) panderson válasza orion1025 (#22) üzenetére


panderson
tag

Esetleg egy Google glass még kijöhet belőle..

(#27) orion1025 válasza panderson (#26) üzenetére


orion1025
őstag

:C

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#28) Cathfaern válasza panderson (#9) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Repülőkön az autópilóta csak a levegőben működik, a felszállást és leszállást (a két legkritikusabb folyamatot) kézzel irányítják. Ezért veszik annyira szigorúan a pilótákat.
Egy teljesen automata autóba nyugodtan beülhet nem józan "sofőr" is.

(#29) strogov válasza Kernel (#13) üzenetére


strogov
senior tag

Jelenleg is úgy működik a parkolás, hogy jelzi a parkolási lehetőséget, te pedig jóváhagyod, vagy sem. Ha nem hagytad jóvá akkor megy tovább. Ha nem ismerte fel a parkolási lehetőséget, akkor pedig nem parkol akkor sem ha te úgy érzed arra a 30 méteres szakaszra beférnél.

Az autók japán változatai már ma is gyakorlatilag önvezetők. Városon kívül sávtartás, adaptív tempomat. Autópályán előzni is tudnak a 2014-es modellek. Városon belül is megy a sávtartás, adaptív tempomat, ezen kívül dugó automatika (automatikusan araszol a tömeggel adott sávban) és vészfékező rendszer. És ezek már nem kezdetleges (kísérleti) megoldások, hanem működő, használható rendszerek.

A teljesen automata járműveket 2018-2020 között hozzák ki. Így aki nem szeretné megélni annak nincs sok hátra. Az első 10-15 évben biztos, hogy minden hagyományos kontroll eszköz benne lesz az autókban. Jelenleg megy a harc a tükrök eltüntetéséért, de ez is komoly küzdelem lesz.

(#30) panderson válasza Cathfaern (#28) üzenetére


panderson
tag

Persze, de bármikor bekövetkezhet az autopilóta hibája, ezért nem hagyhatják el a helyüket a repülés teljes időtartama alatt, mert ők felelősek azért, hogy a sok ember túlélje. Egy gép nem vonható felelősségre a mai napig.

strogov: Ezt akartam írni én is, hogy ha ki is hozzák, attól még nem fogják egyszerre lecserélni az összes jelenlegi járművet ezekre, úgyhogy vezetési élmény és bosszankodás még jó sokáig lesz :D

[ Szerkesztve ]

(#31) hardline


hardline
senior tag

Sokra megyek egy vészgombbal, ha a tesco parkolójába óhajtok beállni, vagy egy szűk utcán oda, ahol hely van... Kiszedni a kormányt meg a pedálokat... Be nem ülnék egy ilyenbe.

(#32) lapa válasza Cathfaern (#28) üzenetére


lapa
veterán

a nagy repülőterek többségén már lehetne full automatikus a fel-leszállás.

amúgy jó ez a kis kocsi, kár hogy a ph közössége (akik ugye eleve okosabbak, mint a világ bármelyik vezető cége) rájött, hogy ez nem is működik.

(#33) Muton


Muton
addikt

és hogy engedek el egy mentőt pl?
ez padkára is fel tud állni? vagy csak a fél focipályányi lapos amcsi parkolókba tud beállni?

vagy egy gyakori eset: látom, h zuhan felém egy meteor/repülő. nem tudok sávot váltani és ez a hülye buborék izé hagyja, hogy telibe kapjon? :DDD

Muton#2316 - $z@r a drop >_<

(#34) panderson válasza lapa (#32) üzenetére


panderson
tag

lapa: Én örülök neki, de az amerikai derékszögű utcás, szélessávú városokban érzem hasznosnak és biztonságosnak.

Muton: "vagy egy gyakori eset:..." szerintem ez ellen a klasszikus autó sem véd :DDD

[ Szerkesztve ]

(#35) Thocy a ZAGY válasza Gusztáv (#17) üzenetére


Thocy a ZAGY
tag

A biztosítók esetleg oké (bár a kiélezett verseny miatt nem a kötelező biztosításon keresik betegre magukat), de ne terjesszük már, hogy a rendőrségnek bármilyen bevétele származhat a bírságolásokból (mióta a csekkes befizetés van, még csak át sem folyik rajtuk a pénz). A rendőrség - mint a neve is kiválóan mutatja - érdeke az, hogy rend legyen többek között az utakon is, mert a többségnek ez az érdeke (gondolom mindenki szeret épségben megérkezni és nem szeretné, ha egy részeg/gyorshajtó idióta miatt mondjuk egy életre megnyomorodna). Ezt a célt el lehet érni több úton is, közülük kettő a szabálytalankodók bírságolása, vagy, mint fentebb említették a humánfaktor "veszélyforrás" akár csak részleges kizárása. Sokan szeretik mondogatni, hogy a rendőrségnek nem a közlekedőket kellene b@szogatnia, mert lenne más dolguk is. Nyilván lenne és erőforrásuk is lényegesen több lenne mondjuk a betörők üldözésére, ha a közlekedési morál nem olyan lenne amilyen. Ettől függetlenül nem akarok védeni senkit, nyilván vannak nem megfelelő hozzáállású rendőrök is, de ne általánosítsunk.

Hogy kicsit jobban ON is legyek: a jövő autója számomra (is) az lesz, amelyiket lehet vezetni, de van automata üzemmódja is. Igaz, inkább tömegközlekedés fejlesztés plusz kerékpár/gyaloglás párti vagyok. :)

A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.

(#36) Cathfaern válasza Thocy a ZAGY (#35) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Rendőrségnek nem, de az államnak igen. És költségvetésben számolnak is a bírságokból bejövő pénzzel. Szóval ha általánosan elterjednek az automata autók, és lényegében megszűnnek a bírságok, akkor bizony állami szinten az hiányt (bevétel csökkenést) fog jelenteni.

(#37) MCGaiwer


MCGaiwer
addikt

aztán ha sietni kell, vagy éppen szabályokat felülírni, mit csinálok?

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#38) erkxt válasza tothmaxy182 (#12) üzenetére


erkxt
tag

A Tesla 22 millió :DDD

(#39) erkxt


erkxt
tag

Elképzelem ahogy a rendőr szirénázva ő is ilyenben ülve 40 km/ó val száguld ugyan abban a tempóban mint én ,majd a célállomásnál én kiszállok ő kiszáll én megyek a dolgomra ő meg a kocsihoz és megbünteti. :DD

(#40) djculture


djculture
félisten

Remélem nem a google mapsra hagyatkozva működik ahol 1 évvel az utcanév változások után is ott vigyorognak a régi utcanevek:)

[ Szerkesztve ]

(#41) panderson válasza Cathfaern (#36) üzenetére


panderson
tag

Cathfaern: "Szóval ha általánosan elterjednek az automata autók, és lényegében megszűnnek a bírságok, akkor bizony állami szinten az hiányt (bevétel csökkenést) fog jelenteni."
Na azt szeretném megélni!! :DD :DD

erkxt: Gondolom a hatóságoknak lesz hozzáférése a te kocsidban lévő vészleállító piros gombhoz.

djculture: inkább a mai GPS navigálók 3-5 méteres holtjátéka aggaszt. Nem mindegy hogy a vitrinbe parkol be az autó, vagy a kereszteződésbe.. :D

[ Szerkesztve ]

(#42) Borosz


Borosz
senior tag

"A Google reménykedik abban, hogy hamarosan változik a szabályozás, és az új fejlesztések élesben is kipróbálhatóak lesznek."
Persze, mi meg elhisszük, hogy nem folyik keményen a lobby kormányszinten. ;] Ha a Google ilyen téren csak "remélni" tudna, akkor megnézhetnék magukat.

(#43) Bici


Bici
félisten

Lesznek majd ingyenesen használható verziók is, amik reklámokkal csesztetnek út közben, és tesznek egy kerülőt egy barkácsáruház felé, reklám célzattal, hátha akarsz ott venni egy baltát, amivel ripityára vered a kocsit.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#44) Cathfaern válasza panderson (#41) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Nem tudom mi olyan vicces ezen :) Ha a forgalomban részt vevő autók 90%-a teljesen automata lesz, akkor a közúti bírságokból bejövő bevétel drasztikusan visszaesik.

"inkább a mai GPS navigálók 3-5 méteres holtjátéka aggaszt"
Ezek az autók a GPS-t csak arra használják, hogy kb. hol vannak. A tényleges tájékozódás és irányítás nem GPS alapján történik (és akkor se történhetne ha a GPS mm pontos lenne).
Pl. mit gondoltok miért rakta be a Google a házszám felismerést recaptcha-ba...?

[ Szerkesztve ]

(#45) mephi666 válasza panderson (#41) üzenetére


mephi666
nagyúr

az apple hasonló megoldására lennék kíváncsi, amit az ő saját navigációjuk vezérel :D pl véletlen vasúti sínnél elmér pár métert és biztonságosan megállít az érkező pesti gyors előtt

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#46) panderson válasza Cathfaern (#44) üzenetére


panderson
tag

Cathfaern: Lehet hogy visszaesik, de megszűnni nem fognak, a lassan kikopó manuális járművek miatt. Amúgy meg ha állambácsi éhezne a kiesés miatt, eddig sosem habozott egy új adóval megoldani a helyzetet.
Tehát ilyen szociökonómiai aggályokkal nagyon a helyzet előtt jársz szerintem :)

mephi666: sarkított példának hoztam, de gondolj csak bele mennyi NFC-t kellene bevetni az ilyen helyzetek elkerülése miatt.
Amúgy GPS-nek muszáj lesz fejlődnie, mert ha a nagy álmunk az, hogy az autók egymás között megdumcsizzák ki hol van az úton, annak ez alapfeltétele.

Borosz: rosszul értelmezed, a kenőpénz után még mindig reménykedned kell, hogy nem síbolják el és valóban megtörténik, amiért (le)fizettél. A közmédiában csak a "reménykedik" részét kell említeni az előző mondatból. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#47) Rhino666


Rhino666
őstag

Egy a baj, a magyar utakon az első záróvonal mellett lévő kátyúnál satufékkel megáll, nehogy bezuhanjon a szakadékba és visszatolat a legutóbbi kereszteződésig... :DDD ;]

Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.

(#48) lapa válasza panderson (#34) üzenetére


lapa
veterán

ezt a rendszer fő programozójaként gondolom objektiiven meg tudod iitélni, azért felesleges is beszélgetni erről. párszázezer km derékszögű, széles utcákon... és persze valaki mindig eltakariitja a gyalogosokat is meg a többi kocsit is. hány gugli kocsis vidit láttál már amúgy?

sajnos a biirságok sokkal kevesebb bevételt jelentenek a k.költségvetésnek, mint amennyibe a rendőrök órája végül kerül. szóval nem kell félni, adó az lesz, csak nem emiatt növekszik. mindenesetre összértékben a biirságok elenyésző tétel, mégha ki is termeli a zászlós.

amúgy meg höhö hogy lehet ezzel majd autózni mikor nincsenek is rajta gombok 500 dollárér höhö

(#49) panderson válasza lapa (#48) üzenetére


panderson
tag

lapa: Most ezt nem értem, ez egy újabb concept autó, amit 1-nél több userrel akarnak tesztelni. Nem lesz holnaptól kötelező ezzel kihordani a tejet.

Egyébként jó buli lesz, a jó magyar lámpákhoz mérten 1 másodperc alatt megállni, a sárga jelzésnek megfelelően.

Meg újabb probléma szvsz az oldalról, alulról és felülről érkező bringások, motorosok, és egyéb hajmeresztő eszetlenekre felkészíteni a rendszert. Mert így látatlanban mit tudsz beprogramozni: túl közeli ojjektum --> lassíts a közelség függvényében... ezzel 2 percenként megállna a kocsi, mert mégsem mehetsz át a kerékpároson egy else paragrafussal..

(#50) Zoo123 válasza panderson (#9) üzenetére


Zoo123
senior tag

"szerintem a sofőrnek akkor is józannak kell lennie, mert ő az utsó esély ha vmi baj van. A repülőkön is van autópilóta, mégis kegyetlen szigorúak a pilóták állapotát nézve."

Azért a repülé kicsit más, a robotpilóta EGYENLŐRE nem tud felszállni, meg leszállni, a beállított irányt és sebességet magasságot tartja azt kész.

''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.