Csomagtartó?
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
Csomagtartó?
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
A műszerfal helyén a kutya mellett a padlón.
Azért kicsit túlzás így elsőre a kormány nélküli verzió.
Mi van akkor ha rossz helyen állok, előrébb kellene állnom egy kicsit valami miatt?
Bemondom az utcában a következő házszámot?
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
És a pontos navigálás hogyan történik? A garázsomba hogy áll be? Vagy olyan helyre, ami "nincs a térképen"?
Másik kérdésem, hogy minek erre külső visszapillantó tükör??? Egy kamera+kijelző ide pont elég lett volna. Amúgy a projekt üdvözölendő, legalábbis a technikai része. Én szeretek vezetni, és még az automata váltót se szeretem, nemhogy magától menjen a kocsi.
Én már nem szeretnék élni ebben a "szép" jövőben, még szeretek vezetni, de hajrá technológia.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Laca
elvileg egy egyszerű okostelefonos alkalmazással, egy navigációs szoftverrel
a tükör a jelenlegi kaliforniai közlekedési előírások miatt kell
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
buliautó lesz ez ha meg részegen leállít a rendőr, mit néz? be tudom-e pötyögni a célállomást, vagy ki tudom-e mondani a nevét?
40km/h meg totál jó városi használatra
#8: gondoljatok arra, hogy ez városi kocsmázásra jó lesz, városon kívülre meg a jó kis benzines
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
+1 én pont ilyesmit akartam írni.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
Érdekes, de néhány manővert inkább magam csinálnék meg, ezért kifejezetten hátrány, ha nincs rajta kormány és pedál. Biztos meg lehet vitatni szóban a kocsival, de az túl lassú folyamat. Főleg európai városok szűk és kacskaringós utcái lesznek problémásak.
Meg ugye az is érdekes lesz, hányszor fog vészfékezni, mert a zsiguli elévág gond nélkül...
mephi666: szerintem a sofőrnek akkor is józannak kell lennie, mert ő az utsó esély ha vmi baj van. A repülőkön is van autópilóta, mégis kegyetlen szigorúak a pilóták állapotát nézve.
[ Szerkesztve ]
A kontrolleszközöket én benne hagynám. Ha kedvem vezetni, had vezessek.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
ja, de ha nem tudsz beavatkozni, akkor max józanon mondhatsz el egy gyors imát? jó ötletnek tartom ezt, de én nem mondanék le azért a vezetés öröméről sem (inkább idővel kötelezővé tenném az összes autóban a különböző kamerás biztonsági rendszereket, amikkel rengeteg baleset elkerülhető lenne)
#10: gondolom azért szedik ki, mert mind csak plusz teher és egy ilyen kisautó minél könnyebb, annál gazdaságosabbá tehető
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Nem hiszem, hogy ez a jövő. Sok dolgot lehetne belőle hasznosítani, de teljesen úgysem lehet átadni a Skynet-nek Google-nek a kontrollt. Még a végén gondol egyet és nekivezet a szembe jövő kamionnak... Meg amúgy is szeretek vezetni...
Inkább azt oldanák meg végre, hogy az elektromos járművek ne merüljenek le 150km után, vagy amelyik nem merül le (pl Tesla) az ne kerüljön 30millióba. Valami komolyabb akkutechnika fejlesztésébe öljék inkább a pénzt!
Minden szavam magánvélemény!
Megérkezem a célhoz, legyen az egy lakótelep vagy áruházi parkoló, majd a Google eldönti, hogy én mondjuk több lehetőség közül, melyik parkolóhelyre, milyen szögben akarok beállni? De mi van akkor, ha én egy másik helyre, vagy akár a lépcsőházi bejárathoz szeretnék állni, akármilyen okból, amit a gép nem tudhat?
De ehhez legalább már jogosítvány sem kell, elég elvégezni egy GPS-kezelői tanfolyamot.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Kernel: Az 5+ éve létező automata beparkolási rendszer is tud olyat, hogy megérkezel és ráböksz a kijelzőn a zölddel körülhatárolt (lehetségesnek ítélt) helyek közül. Ez nem gond. De az új rendszer figyelembe vehetné a tilos megállni táblát úgyhogy ne legyen az, hogy a Margit körúton Vérpistike egy sávossá szűkíti a forgalmat, mert elvből nem fog parkolni+fizetni+sétálni.
"Még a végén gondol egyet és nekivezet a szembe jövő kamionnak..."
tothmaxy182: Ez komoly aggály forrása, egyetértek!
ehh, majd szóljanak ha egy ilyennel száguldozhatok.
"csak úgy engedélyezik ezek közúti forgalmát, ha biztonsági okokból bele vannak építve a hagyományos kontrolleszközök is" - nagyon helyes, mint többen is említettétek a felmerülő problémákat.
Még mindig érdemes erre az egészre úgy tekinti, mint egy kiindulópont, nagyon kezdetleges. Ez is szép eredmény, hogy balesetmentesen elgurulgatnak ide-oda nagyobb távon is.
A kocsmás hasonlat jó úgymond plusz funkcióként belekerülhetnének a jelnlegibe. "kocsma mód on", a "Google Pub alkalmazás leállt".
.
Látom sokaknak nem tűnt fel, hogy a teszt csoport elég speciális kialakítású volt. Ezeket az autókat első körben idős vagy olyan embereknek szánják, akik pillanatnyilag nem vezethetnek (látás-mozgássérült). Nekik igen is komoly életminőségbeli javulást jelentene ez a rendszer. Ami a biztonságot illeti, valószínűleg nagyságrendekkel kevesebb baleset történne, mivel jelenleg is a balesetek túlnyomó részét a humán faktor okozza. Viszont vannak ellenérdeket felek is a rendszer bevezetése kapcsolatban, gondoljunk csak a biztosítókra vagy pl a rendőrség bevételei is erősen megcsappannának.
Laci
Vhogy nekem is a Google Pub jutott eszembe , de szerintem nincs az a törvényhozó testület, ami ha tiltja az ittas vezetést, ezzel kivételt tenne.
Gusztáv: a biztosítókat sose féltsd
[ Szerkesztve ]
Jogos, a volánnál észnél lévő embernek kell lennie akkor is, nem hiába rakták oda a vészgombot.
(#17) Gusztáv: na ja, kevesebb bevétel, több munkanélküli, kevesebb google (funkciós) autó...
.
Ez mind szép és jó, de ha valaki beleszáll egy normál közúti autóval, akkor ebből a gugli valamiből semmi nem marad.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
1. Miért nevezik "first drive"-nak? Egyértelműen nincs szó vezetésről, csak utasként lehet benne ülni.
2. Hogy lehet vele sietni szükség esetén?
3. Miért ilyen gané ronda?
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
elég sokat kell még ezt tesztelni forgalomban, hagyományos autókkal+sofőrökkel összeengedve és jól leprogramozni, hogy milyen helyzetre hogy reagáljon... meg mi ez a vészleállító? 40km/h-ról satu, ha megnyomom? ha ezt csinálja valaki "véletlenül", hátulról meg beleszállnak? vagy figyelembe veszi a mögöttes forgalmat és ilyenkor nem engedi? de akkor meg már nem vészleállító...
guglifalván viszont jó lehetne, ahol csak ilyenekkel közlekednek a népek és jól fel tud készülni minden eshetőségre a rendszer
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Szükség esetén hívsz taxit, de biztosan lenne a kocsira idővel CFW
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
Esetleg egy Google glass még kijöhet belőle..
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
Repülőkön az autópilóta csak a levegőben működik, a felszállást és leszállást (a két legkritikusabb folyamatot) kézzel irányítják. Ezért veszik annyira szigorúan a pilótákat.
Egy teljesen automata autóba nyugodtan beülhet nem józan "sofőr" is.
Jelenleg is úgy működik a parkolás, hogy jelzi a parkolási lehetőséget, te pedig jóváhagyod, vagy sem. Ha nem hagytad jóvá akkor megy tovább. Ha nem ismerte fel a parkolási lehetőséget, akkor pedig nem parkol akkor sem ha te úgy érzed arra a 30 méteres szakaszra beférnél.
Az autók japán változatai már ma is gyakorlatilag önvezetők. Városon kívül sávtartás, adaptív tempomat. Autópályán előzni is tudnak a 2014-es modellek. Városon belül is megy a sávtartás, adaptív tempomat, ezen kívül dugó automatika (automatikusan araszol a tömeggel adott sávban) és vészfékező rendszer. És ezek már nem kezdetleges (kísérleti) megoldások, hanem működő, használható rendszerek.
A teljesen automata járműveket 2018-2020 között hozzák ki. Így aki nem szeretné megélni annak nincs sok hátra. Az első 10-15 évben biztos, hogy minden hagyományos kontroll eszköz benne lesz az autókban. Jelenleg megy a harc a tükrök eltüntetéséért, de ez is komoly küzdelem lesz.
Persze, de bármikor bekövetkezhet az autopilóta hibája, ezért nem hagyhatják el a helyüket a repülés teljes időtartama alatt, mert ők felelősek azért, hogy a sok ember túlélje. Egy gép nem vonható felelősségre a mai napig.
strogov: Ezt akartam írni én is, hogy ha ki is hozzák, attól még nem fogják egyszerre lecserélni az összes jelenlegi járművet ezekre, úgyhogy vezetési élmény és bosszankodás még jó sokáig lesz
[ Szerkesztve ]
Sokra megyek egy vészgombbal, ha a tesco parkolójába óhajtok beállni, vagy egy szűk utcán oda, ahol hely van... Kiszedni a kormányt meg a pedálokat... Be nem ülnék egy ilyenbe.
a nagy repülőterek többségén már lehetne full automatikus a fel-leszállás.
amúgy jó ez a kis kocsi, kár hogy a ph közössége (akik ugye eleve okosabbak, mint a világ bármelyik vezető cége) rájött, hogy ez nem is működik.
és hogy engedek el egy mentőt pl?
ez padkára is fel tud állni? vagy csak a fél focipályányi lapos amcsi parkolókba tud beállni?
vagy egy gyakori eset: látom, h zuhan felém egy meteor/repülő. nem tudok sávot váltani és ez a hülye buborék izé hagyja, hogy telibe kapjon?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
lapa: Én örülök neki, de az amerikai derékszögű utcás, szélessávú városokban érzem hasznosnak és biztonságosnak.
Muton: "vagy egy gyakori eset:..." szerintem ez ellen a klasszikus autó sem véd
[ Szerkesztve ]
A biztosítók esetleg oké (bár a kiélezett verseny miatt nem a kötelező biztosításon keresik betegre magukat), de ne terjesszük már, hogy a rendőrségnek bármilyen bevétele származhat a bírságolásokból (mióta a csekkes befizetés van, még csak át sem folyik rajtuk a pénz). A rendőrség - mint a neve is kiválóan mutatja - érdeke az, hogy rend legyen többek között az utakon is, mert a többségnek ez az érdeke (gondolom mindenki szeret épségben megérkezni és nem szeretné, ha egy részeg/gyorshajtó idióta miatt mondjuk egy életre megnyomorodna). Ezt a célt el lehet érni több úton is, közülük kettő a szabálytalankodók bírságolása, vagy, mint fentebb említették a humánfaktor "veszélyforrás" akár csak részleges kizárása. Sokan szeretik mondogatni, hogy a rendőrségnek nem a közlekedőket kellene b@szogatnia, mert lenne más dolguk is. Nyilván lenne és erőforrásuk is lényegesen több lenne mondjuk a betörők üldözésére, ha a közlekedési morál nem olyan lenne amilyen. Ettől függetlenül nem akarok védeni senkit, nyilván vannak nem megfelelő hozzáállású rendőrök is, de ne általánosítsunk.
Hogy kicsit jobban ON is legyek: a jövő autója számomra (is) az lesz, amelyiket lehet vezetni, de van automata üzemmódja is. Igaz, inkább tömegközlekedés fejlesztés plusz kerékpár/gyaloglás párti vagyok.
A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.
Rendőrségnek nem, de az államnak igen. És költségvetésben számolnak is a bírságokból bejövő pénzzel. Szóval ha általánosan elterjednek az automata autók, és lényegében megszűnnek a bírságok, akkor bizony állami szinten az hiányt (bevétel csökkenést) fog jelenteni.
aztán ha sietni kell, vagy éppen szabályokat felülírni, mit csinálok?
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
A Tesla 22 millió
Elképzelem ahogy a rendőr szirénázva ő is ilyenben ülve 40 km/ó val száguld ugyan abban a tempóban mint én ,majd a célállomásnál én kiszállok ő kiszáll én megyek a dolgomra ő meg a kocsihoz és megbünteti.
Remélem nem a google mapsra hagyatkozva működik ahol 1 évvel az utcanév változások után is ott vigyorognak a régi utcanevek
[ Szerkesztve ]
Cathfaern: "Szóval ha általánosan elterjednek az automata autók, és lényegében megszűnnek a bírságok, akkor bizony állami szinten az hiányt (bevétel csökkenést) fog jelenteni."
Na azt szeretném megélni!!
erkxt: Gondolom a hatóságoknak lesz hozzáférése a te kocsidban lévő vészleállító piros gombhoz.
djculture: inkább a mai GPS navigálók 3-5 méteres holtjátéka aggaszt. Nem mindegy hogy a vitrinbe parkol be az autó, vagy a kereszteződésbe..
[ Szerkesztve ]
"A Google reménykedik abban, hogy hamarosan változik a szabályozás, és az új fejlesztések élesben is kipróbálhatóak lesznek."
Persze, mi meg elhisszük, hogy nem folyik keményen a lobby kormányszinten. Ha a Google ilyen téren csak "remélni" tudna, akkor megnézhetnék magukat.
Lesznek majd ingyenesen használható verziók is, amik reklámokkal csesztetnek út közben, és tesznek egy kerülőt egy barkácsáruház felé, reklám célzattal, hátha akarsz ott venni egy baltát, amivel ripityára vered a kocsit.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Nem tudom mi olyan vicces ezen Ha a forgalomban részt vevő autók 90%-a teljesen automata lesz, akkor a közúti bírságokból bejövő bevétel drasztikusan visszaesik.
"inkább a mai GPS navigálók 3-5 méteres holtjátéka aggaszt"
Ezek az autók a GPS-t csak arra használják, hogy kb. hol vannak. A tényleges tájékozódás és irányítás nem GPS alapján történik (és akkor se történhetne ha a GPS mm pontos lenne).
Pl. mit gondoltok miért rakta be a Google a házszám felismerést recaptcha-ba...?
[ Szerkesztve ]
az apple hasonló megoldására lennék kíváncsi, amit az ő saját navigációjuk vezérel pl véletlen vasúti sínnél elmér pár métert és biztonságosan megállít az érkező pesti gyors előtt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Cathfaern: Lehet hogy visszaesik, de megszűnni nem fognak, a lassan kikopó manuális járművek miatt. Amúgy meg ha állambácsi éhezne a kiesés miatt, eddig sosem habozott egy új adóval megoldani a helyzetet.
Tehát ilyen szociökonómiai aggályokkal nagyon a helyzet előtt jársz szerintem
mephi666: sarkított példának hoztam, de gondolj csak bele mennyi NFC-t kellene bevetni az ilyen helyzetek elkerülése miatt.
Amúgy GPS-nek muszáj lesz fejlődnie, mert ha a nagy álmunk az, hogy az autók egymás között megdumcsizzák ki hol van az úton, annak ez alapfeltétele.
Borosz: rosszul értelmezed, a kenőpénz után még mindig reménykedned kell, hogy nem síbolják el és valóban megtörténik, amiért (le)fizettél. A közmédiában csak a "reménykedik" részét kell említeni az előző mondatból.
[ Szerkesztve ]
Egy a baj, a magyar utakon az első záróvonal mellett lévő kátyúnál satufékkel megáll, nehogy bezuhanjon a szakadékba és visszatolat a legutóbbi kereszteződésig...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
ezt a rendszer fő programozójaként gondolom objektiiven meg tudod iitélni, azért felesleges is beszélgetni erről. párszázezer km derékszögű, széles utcákon... és persze valaki mindig eltakariitja a gyalogosokat is meg a többi kocsit is. hány gugli kocsis vidit láttál már amúgy?
sajnos a biirságok sokkal kevesebb bevételt jelentenek a k.költségvetésnek, mint amennyibe a rendőrök órája végül kerül. szóval nem kell félni, adó az lesz, csak nem emiatt növekszik. mindenesetre összértékben a biirságok elenyésző tétel, mégha ki is termeli a zászlós.
amúgy meg höhö hogy lehet ezzel majd autózni mikor nincsenek is rajta gombok 500 dollárér höhö
lapa: Most ezt nem értem, ez egy újabb concept autó, amit 1-nél több userrel akarnak tesztelni. Nem lesz holnaptól kötelező ezzel kihordani a tejet.
Egyébként jó buli lesz, a jó magyar lámpákhoz mérten 1 másodperc alatt megállni, a sárga jelzésnek megfelelően.
Meg újabb probléma szvsz az oldalról, alulról és felülről érkező bringások, motorosok, és egyéb hajmeresztő eszetlenekre felkészíteni a rendszert. Mert így látatlanban mit tudsz beprogramozni: túl közeli ojjektum --> lassíts a közelség függvényében... ezzel 2 percenként megállna a kocsi, mert mégsem mehetsz át a kerékpároson egy else paragrafussal..
"szerintem a sofőrnek akkor is józannak kell lennie, mert ő az utsó esély ha vmi baj van. A repülőkön is van autópilóta, mégis kegyetlen szigorúak a pilóták állapotát nézve."
Azért a repülé kicsit más, a robotpilóta EGYENLŐRE nem tud felszállni, meg leszállni, a beállított irányt és sebességet magasságot tartja azt kész.
''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''