Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Xaels válasza JoeYi (#41) üzenetére


Xaels
félisten

Megsúgom neked, hogy motoros és motoros között is hatalmas eltérések vannak. Sokszor én is csak lesek ki a fejemből amikor a semmiből feltűnik mögöttem/mellettem egy speed motoros vagy egy kis SMK, de amikor észlelem elengedem amint tudom. Senki fejével nem lehet gondolkozni, hisz ahány ember annyi féle nézőpont van. Autós is van aki mindenáron be akar sorolni és erőszakos, de van aki normális. Van aki szándékosan rámhúz ne férjek el a lámpánál, de van aki segíti is az előre jutásom. Kedvencem aki beesik féktávon a lámpánál elém veszélyeztetve másokat az úton amikor én úgy is elmehetek előle és 1 cm-rel sem kerül előrébb. Kicsit több mint 7éve motorozom, eddig ütközéses balesetem nem volt. Igyekszem odafigyelni, de voltak már elég necces eseteim amikor tényleg csak másodperc vagy az töredékén múlt mert az emberek kiszámíthatatlanok. Index nélkül besorolás a buszsávba ott ahol nem lehet és hasonlók.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#52) wolfnet válasza hhx (#50) üzenetére


wolfnet
tag

Ugye! Köszönöm szépen!

@zsoltti: gratulálok hozzá, én cbf-ben szeretnék egyszer olyat. Sajnos az új jogositvány rendszer miatt be kell érni ezzel egy ideig, de már szeretem, szóval meg leszünk. :R

@kelly416: Köszi. Sajnos ez benne van igen. :(

@D1Rect: Nem tudom... azt le sem írtam hogy a pali megúszta helyszíni ötezerrel...

Privátban érdeklődj! :)

(#53) User64476 válasza wolfnet (#34) üzenetére


User64476
őstag

Én pl. motorral betartom a sebességhatárokat az esetek 98%ban, főleg ha van forgalom, sőt, városban sokszor 30-40el csorgok ha nagy a forgalom és mindenki összevissza kavar, nem kell nekem hogy egy kóbor őrült ne vegyen észre, én meg nem látok 360 fokban. Szerintem nem csak az a baj, hogy nem figyelnek az autósok, hanem más a reakciók tempója. Kocsiban kényelmesen elterpeszkedve ülsz egy fotelban, és jellemzően nem csinálsz hirtelen dolgokat, de nem is számítasz arra, hogy más cikázik és egyszer csak a semmiből ott terem. Ehhez próbálok motorral is alkalmazkodni, lassan, az autók tempójában, hogy legyen ideje eljutni az agyáig a sofőrnek, hogy itt van valaki és milyen a sebessége, iránya, mit akar csinálni. Nem értem azokat, akik a mozgó kocsisorban sávok között mennek, cikáznak. Mennyi időt spórol vele? Pár percet maximum. Szerintem ott lehet spórolni, ahol beáll a forgalom és előre lehet csorogni gyök kettővel a sorok között, de amint indul a sor én sosem megyek előre, mert mindig van valaki aki nem bír magával és átvág a másik sávba mert az épp 1 centivel előrébb van.

A cimbim pont most balesetezett, balra kanyarodó sávban ment, az egyenesen menőben valaki állt, aki a GPSét nyomogatta ami mondta neki hogy MOST balra menjen. Belenézett a tükörbe, balról jött egy kamion, elengedte és még egyszer nem nézett bele hanem kifordult, a cimbim meg pont a kamion mögött ment, telibe kapta fék nélkül 60-al a kocsit. Mondtam neki, hogy ne menjen mint az őrült városban még ott sem, ahol egyértelműnek tűnik a szitu. Erre az volt a válasz, hogy ő nem tudja nem húzni neki meg cikázni, ő ilyen. Ja kérem, akkor hajrá.

(#54) creation


creation
senior tag

1998 óta motorozok. Babettával kezdtem. Volt Romet Kadet-em, Verhovinám, Simsonom, TS125-ös MZ-m, 350-es Jawa-m, Ültem sokat RD400-as Yamahán, majd megszereztem a korlátlan jogsit.

Utána lett egy ETZ250-em... Kihajtott elém egy autós és megálltam az első lökhárítójában oldalról. Megbeszéltük az esetet, sem személyi, sem tárgyi kár nem volt.

Majd eladtam, pedig azért volt vele motorozás bőven ([link] - [link] - [link] )... Volt is pár írásom ezzel kapcsolatban, s véleményemért kaptam hideget s meleget is a fórumtársaktól...

Majd végül 2014 júliusában vettem egy VTR250-et... Megkapta a műszakit és írtam a véleményemről és tapasztalataimról is...

Mégis hiába a megfontolt (na jó néha azért nekem is elgurul a gyógyszer) vezetési morálom, mégis 2014 szeptemberében, alig 1 hónap használat után az árokban kötöttem ki vele. Az a kanyar amit évek óta jól ismertem megviccelt. Ilyen az ha a traktor kihordja a saras földet az útra. Nem kell a balesethez vétkest találni, sokszor mi magunk vagyunk saját gyilkosaink!

Majd később egy vészfékező autó hátsóját figyelhettem meg jobban, egy felelőtlenül (és indokolatlanul) vészfékező másik autós okán... (De én voltam a hibás és be is ismertem, mert nem volt meg a kellő követési távolság és a sebességemet is (bár határon belül) rosszul és rosszkor választottam meg (éppen kigyorsítottam, mert dinamikusan haladt a sor)).

Szóval cikk írója... Gratulálok a motor kitartó és gyönyörű felújításához és örülök, hogy sikerült szakértő kezek közt újjászületnie. Valamint annak is, hogy ilyen "olcsón" sikerült megúsznod az első "kalandodat".
Vigyázz magadra és a motorodra is, ahogy még eddig sosem.

Minden autós és motoros kollegának (mert azok vagyunk, még a kerékpáros és a gyalogos is, ahogy kilép az ajtón, s az aszfaltcsíkra teszi lábát) ajánlom figyelmébe a youtube-on fellelhető autós és motoros, kamionos és kerékpáros balesetek százait. Nagyon jó "ingyenes" tapasztalatszerzés céljából. Mert sokszor sokunk el sem tudja képzelni, milyen szituációkból adódhat baleset. Sokkal könnyebb egy balesetet úgy elkerülni, ha már az ember fejében korábban (a szeme előtt) lezajlott (Ha már volt ilyen inger).

Maradok tisztelettel :R

Tervben van már a kategória váltás, talán jövőre TDM850 :U

Ja... Széles utat, gumi fákat, olcsó benzint minden társnak :R

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#55) kcsa válasza Xaels (#51) üzenetére


kcsa
veterán

Ó de még mennyire eltérők az emberek...

Évekig meg voltam arról győződve hogy én biztosan ön- és közveszélyesen robogózok, mert reggeli dugóban előzgetem a sort, ha üres a szembejövő sáv. Aztán pár éve megjelent pár új motoros a környékünkön, na őket már az sem tartja vissza, hogy ha szembe kamion jön, ők bemennek közéjük. Azóta tudom hogy nem én vagyok a közveszélyes :)

Autósból is megvan az összes típus amit leírtál, de a személyes kedvencem az, amelyik a tükörből szuggerál és fehéredő ujjvégekkel szorítja a kormányt, hogy nehogy el tudjak menni, ezért a záróvonalon, vagy azon halad, de inkább áll.

De ha autóval megyek és nem motorral, akkor is van kedvencem: a 45+ női vezető. Óbudai temetőnél megszűnik a külső sáv: a kettőből egy lesz, és klasszikus kretén közlekedő módjára a belső sávban fix sor van, a (megszűnő) külső pedig kvázi üres. Úgyhogy én szép szorgalmasan végiggurulok, majd beindexelek. Ilyenkor a már említett vezetőtípus égő kuplunggal bőgő motorral igyekszik nehogy be tudjak sorolni - cipzárelv az smafu ugye :). De nem is idegesítem magam, röhögve állok be mögé, tudva hogy ő végigsz.pta a sort, és ezért erőlködik nehogy be tudjak sorolni. Megérdemli a sorsát, kemény az élet na :)

De hogy ontopic is legyek: remélem jó lesz az RF400 a következő pár évben is :R

(#56) kelly416 válasza wolfnet (#52) üzenetére


kelly416
veterán

Én haladtam a körforgalomban a harmadik kijárat felé, egy kedves hölgyemény pedig egy piros Swifttel úgy döntött, a két kerék nem akadály, Neki négy van, és a (behajtásomhoz képest) második behajtón simán belém jött oldalról. A Szuzi orrát beszúrta a bukócső és a lábam közé. Nem én hívtam rendőrt, talpon maradtam, csak a motor feküdt el, de mire kerékre rántottam a vasat, már egy autós szólt, hogy rendőrt hívott. A rendőr azzal kezdte, hogy a motoromból ítélve biztos nem 120-al jöttem (VN-800 Drifter), a nyomokból ítélve meg a Hölgy a vétkes. Elismeri? Naná, hogy "nem" volt a válasz vagy háromszor, végül elismerte, intézkedést nem kértünk, elmentünk a biztosítóhoz. Direkt számlás kárrendezést kértem, tehát a beküldött javítási számlákat fizetik ki. 4 hónap után kaptam pénzt, ebben volt árajánlatra várás (volt, aki küldött 80.000Ft ajánlatot, nem mertem oda vinni, végül 390.000Ft volt a számlás javítás, amiből 360.000-at ki is fizettek, no comment), alkatrészrendelés Amcsiból, és gyakorlatilag oda volt az egész nyaram.

Még egyszer nem fogom azt mondani a rend éber őrének, hogy nem kérünk intézkedést. Utólag azt is sajnálom, hogy nem barackolták meg vétkest, meg idő közben is félő volt néha, hogy elhajtanak, hiszen kis híján visszalépett a biztosítónál is. A Hölgyike azóta majdnem bejött alám biciklivel, kisgyerekkel a kerékpárülésben, én meg Jumperrel voltam.

Tanulság: Ne csak rendőrt hívj, kérj intézkedést is, még ha részben hibásnak is nyilvánítanak, akkor is jobb tiszta lappal játszani. De csak, ha más mód nincs, amúgy inkább kerüljétek el a baleseteket, és széles utat mindenkinek! :C

(#57) zeon.hu


zeon.hu
nagyúr

jó volt olvasni, hogy lelkiismeretesen rendbe lett rakva a vas, még ha nem is az én stílusom (csak talppal előre :) ), de 2 kereke van és ez a lényeg.
olcsó benzint és gumifákat!

#?*@&!

(#58) szmissz


szmissz
senior tag

Nagyon jó lett a post, külön öröm, hogy egyből végig lehetett nézni a teljes folyamatot!

Eleinte kételkedtem, (ahogy te is :) ) hogy biztos érdemes -e megcsinálni, de jó volt látni a végredményt!

Sok szerencsét hozzá a továbbiakban!

Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!

(#59) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Jó volt olvasni az írásod, külön jó pont, hogy kellően, de nem túl részletesen közlöd mi-mikor és hogyan történt. A szakihoz meg gratula, ugyan van egy laza beszédstílusa amit a videóból sejteni, de megdöbbentő volt látni, hogy laptopot is használ. Tényleg precíz figura lehet.
És persze a járgány is jól néz ki. :K
Tricsillió balesetmenteset!

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#60) Ursache válasza wolfnet (#52) üzenetére


Ursache
senior tag

Helyszini otezer??? De miert? Annyira hulye vilagot elunk, legalabbis Mo-n.

Persze lehet balesetet okozni anelkul is, hogy egy rohadt kanyart nem a szembe! savban veszek be. Szerintem ha en csak egy zarovonalat (felteszem az volt, vagy ha nem, akkor is a jobbra huzodas...) atlepek, biztos ennek tobbszorosere vagnanak meg, ami nagyon helyes, azon a szinten, hogy legyen egyeseges. Otezer? Nem hiszem el, mi rettenti el, hogy legkozelebb ne csapjon el egy masik motorost? Hihetetlen...

https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg

(#61) XSiGma


XSiGma
aktív tag

Jó volt olvasni a képekkel dokumentált írást ex-típustárs. :K

Nagyon szép lett az elkészült gép,szerintem minden motoros/autós ugyanilyen gyors,lelkiismeretes,megbízható,precíz szerelőt szeretne,de ez a szakma nagyon kis hányadára jellemző.

Mindenesetre további sok balesetmentes kilométert kívánok,ha készen lesz az én gépem is végre összefuthatnánk!

(#62) kelly416 válasza creation (#54) üzenetére


kelly416
veterán

Egy dolgot ne felejts el. Az, hogy a traktor felhordja a sarat az útra, a traktoros hibája, nem bárki másé. Legjobb tudomásom szerint nekik le kellene takarítani a traktort és az utat, ha mégis bemocskolták. Lévén a sár ganyébb, mint a jég, és az év bármely szakában ott lehet.

wolfnet:
Gyalogolok, biciklit-, motort-, autót-, mikrobuszt-, vonatot vezetek... na meg háztartást, de az nem ez a kategória. :DDD Amikor tegnap rászóltam egy autósra, hogy nem kellene a balra kanyarodni tilosnál balra kanyarodni, a sétálóutcán felismert és kioktatott, utána megtalálta a táblát is, és bocsi-t kért. Na ilyen is ritkán van. Ráadásul csaj volt. Általában mindenki a saját igazát erőlteti, a saját nézőpontját, és a saját szája íze szerint akar alkalmazni szabályokat. Nem kell senkinek sem a másik fejével gondolkozni, figyelmesen kell közlekedni. Nagyon sokszor megmondtam volt barátnőmnek is, hogy melyik biciklis fog balra fordulni az orrunk előtt, és kivétel nélkül igazam volt. Látszik, ahogy csellengenek, 10 fokot balra néznek (mintha onnan hátra lehetne látni), stb. Ha harcviselt autó van előttem, akkor jobban odafigyelek rá, mint egy idősebb polír gépre. Ha hülyegyerek járgány van előttem/mögöttem/mellettem, már megyek is el onnan. Úgyis viszket a talpa, és csak a jobb pedálon tudja vakarni.
Mindegy is, a lényeg, hogy oda kell figyelni a környezetünkre, folyamatosan legalább 360 fokban tudni kell, mi van körülöttünk, de néha felfelé sem árt pislogni, és mindig tudni kell, hol a menekülő út. Sokszor agresszív vagyok a szabálytalankodókkal szemben, sokszor kiélvezem azt, hogy én már jó előre sejtettem, ez lesz a szituáció, felkészültem rá és az ellenszerére is. Be is ismerem, bunkó vagyok nem kevésszer. Nem egyszer megcsináltam, hogy a balra kanyarodó sávban balra indexelve állok a lámpánál, a biciklis meg beáll mellém, BALRA. Lassan kikanyarodok, elkísérem 50-100 métert az út közepén, és amikor már teljesen kétségbe van esve, kiengedem az út szélére. Legutóbb a rendőrök röhögtek a megoldásomon és lájkolták. De mindig tudom, hol a határ, ameddig el lehet menni komoly következmények nélkül. Az, hogy a másik idegbeteg lesz, a rosszabb kimenetel, a jobb, ha előveszi a KRESZ könyvet és rájön, nem neki volt igaza.

Ursache:
A képen nincs záróvonal, de a 6 méternél szűkebb utcákra nem szoktak ilyent festeni, mert 3-3 méternek kellene lennie egy sávnak, és MO-on az az egyszerűbb, hogy nem festjük fel, ameddig máshol egyirányúsítanak vagy szélesítenek.

[ Szerkesztve ]

(#63) _-ORANGE-_


_-ORANGE-_
senior tag

Rohadt jól néz ki, îgy a végére. Szép munka. :R

(#64) asvald


asvald
senior tag

Elsőnek gratulálok hozzá a másik dolog :szeretem az ilyen gazdikat ,még látnak fantáziát az öreg motorokban és időt pénzt nem kímélve belefektetnek ,hogy megmentsék a drágaságukat! Én bár nem törtem össze a mocit, de én is megadok neki mindent !Az is igaz hogy felújítva volt hírdetve a tuareg 600 ezzel szemben - >elsőkerék csapágyak romokban -szelepek sziszegnek teljesen feloldott himba mellet is- karburátor gyorsítómembrán
lyukas,-alapjárati fő fúvóka kettétörve ,simson szivató tollatyú a gyári tüskés helyett-szívócsonk szétrepedezve , berúgókar szimering ereszt -hátsó fékpofa tűréshatár alatt, új akkumulátor helyett kb 2 éves van benne stb ezeket nem nézve belekezdtem a felújításába ami remélem éppen olyan szerencsésen fog alakulni mint a tied :R

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#65) Medocsabi


Medocsabi
addikt

megérte megmenteni!! :C :R
én szerencsés vagyok,édesapám autószerelő,és nála lelkiismeretesebb,jobb szerelőt(embert) nem ismerek! :B :K Hasonlóan ahhoz,akihez Te vitted,addig semmit nem ad ki a kezéből,amíg szerinte nem 100%-os a munka,mondhat akárki akármit! :)
Én családi okok miatt eladtam a vasat,jó volt végigolvasni,kicsit irigykedem is....dehát már gondolom kell a családra is...:)

(#66) creation válasza kelly416 (#62) üzenetére


creation
senior tag

Ezt tudod te, ezt tudom én, a traktoros meg biztos a vödör vízért ment, hogy lemoshassa :U ;]

Amikor landoltam az árokban, még fetrengve elment mellettem egy zöld traktor, meg egy fehér Opel, amiben 4 öreg ült. Végül két robogós, az apja meg a fia álltak meg megkérdezni, amikor már én kimásztam az árokból, hogy minden OK e és esetleg nem tudnak e segíteni valamiben...

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#67) Zeratul válasza Areturus (#26) üzenetére


Zeratul
addikt

Motorosruhával nem kell egyből a legdrágábbal kezdeni, mint ahogy a legnagyobb motorra se felülni. Bőr cuccod legyen, a lényeg hogy protektorok a helyükön legyenek és megfelelő minősítéssel bírjanak. Közúti motoros balesetek általában alacsonyabb sebességekkel történik így ha nem pályázol rendszeresen akkor nem kötelező méregdrága versenyruha, lényeg hó jó legyen rád. Bukó: fontos szabály hogy egy bukásra szolgál, ha koppant a fejed akkor kuka a bukó legyen az 20 vagy 200 ezer Ft-os is. Az EUban engedélyezett olcsó bukóknak is alkalmasnak kell lenni egy átlagos motoros baleset kivédésére, mert alapvetően a bukó belsejének zsugorodó energiaelnyelő anyaga véd, a héj feladata az áthatoló sérülések elleni védelem.

[ Szerkesztve ]

(#68) szmissz válasza Zeratul (#67) üzenetére


szmissz
senior tag

"ha koppant a fejed akkor kuka a bukó legyen az 20 vagy 200 ezer Ft-os is."

Sőt, ha erősebbet fékez, akkor meg azonnal amputáltassa az ujjait, mert legközelebb már nem fognak tudni úgy szorítani.

Koppanástól varázsütésre, azonnal elpárolog egy sisak minden védelmi képessége, legyen az bármekkora. :W

Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!

(#69) Zeratul válasza szmissz (#68) üzenetére


Zeratul
addikt

(#70) AllTheBest válasza Zeratul (#67) üzenetére


AllTheBest
senior tag

20e ft-os thh bukóm volt, egyik nap mentem ki a garázsba és nem figyeltem arra, hogy bukó van fejemen és szép lendülettel megakadtam az ajtó keretében, ettől a bukó felül meg is repedt! Mellesleg egy ilyen bukóban nincs nagy technika, csak a széltől véd, mástól nem igazán. MONDJUK A 200e ft-os meg megint más kategória, ott lényegében csak a dizájnt meg a márkát fizeted meg, max annyi, hogy könnyebb anyagból van

[ Szerkesztve ]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#71) kelly416 válasza creation (#66) üzenetére


kelly416
veterán

Azta... nem mondod komolyan. Gyakorlatilag fel lehetne jelenteni a traktorost is és az autóst is jogosan. Ez állampolgári kötelesség elmulasztása, és gyakorlatilag szándékos cserbenhagyás. Aztaqrvaéletbebele. Ezt azért nem gondoltam volna, hiszen ez az ország amúgy szeret "katasztrófatúristáskodni".

Zeratul:
Azt ne feledjétek, hogy Németben akar motorozni, ahol gyakorlatilag "legalizált a gyorshajtás" a legtöbb autópálya szakaszon. Ha valaki ennyire kezdőként akar ilyen gépre ülni, nem árt, ha költ a ruhájára és kidobja vagy eladja jó állapotban. Még így is jobb, mintha nem költene rá sokat és a saját bőrét kukázná.

Amúgy meg pont én beszélek, aki Romet után VN 800-ra ült ár 6-7 év kihagyással és rövid naciban nyomja meg pólóban. :DDD Csak én nem száguldozok most sem, ezt nem arra tervezték, a 600-as sportmotort meg nem 80-ra tervezték országúton. Hogy is írta zeon.hu fórumtárs? "Csak talppal előre :) "

(#72) User64476 válasza szmissz (#68) üzenetére


User64476
őstag

Ne aggódj, elöregszik az a műanyag magától is, és kirepedezik... Mondom úgy, hogy 2 évet jártam egy balesetből más által hasonló megfontolásból eldobott Baehr bukóval :P

Ha koppant, csere, vagy kockáztsz, te döntesz.

AllTheBest: de a fejed nem repedt szét!! :D

[ Szerkesztve ]

(#73) caprine válasza AllTheBest (#70) üzenetére


caprine
aktív tag

.. meg a bogaraktól. Nekem volt olyan hogy bringázás közben félig leverte rólam a szemüveget egy nagyobb bogár, pedig sík úton kb. 30-al ha gurultam.

Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)

(#74) AllTheBest válasza caprine (#73) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Ja hát a bogarak... régi bukómmal hányat nyeltem le... :D Meg mennyit kellett kiszedni a szememből... :D
Amióta szinte csak andurozok, azóta egy O'neal 3series Wild bukót használok egy O'neal szemüvegel ami elég jó kombó mert kegyetlen jól szellőzik, könnyű és kegyetlen jól néz ki :D

[ Szerkesztve ]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#75) szmissz válasza Zeratul (#69) üzenetére


szmissz
senior tag

Értem én. A bukósisakok lakkozott tojáshabból vannak és AZONNAL, végérvényesen tönkremennek egy koppanástól.

Sőt,szerintem már attól is, ha egy harkály koppant valahol a közelében.

Ha meg leesik a kormányról, vagy kiesik a kezemből, akkor érdemes lecserélni, mint a cikkben is írják. Mert egy 50-80 ezer Ft-os sisakot csak úgy cserélget az ember, mint a zokniját. Hisz azonnal tönkremegy és nem véd. Azzzzzzonnnal.

Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!

(#76) creation válasza kelly416 (#71) üzenetére


creation
senior tag

Nem írnám, ha nem így lett volna. De arra volt a legkisebb gondom, hogy felírogassam a rendszámukat, első körben örültem hogy élek, második körben meg azon járt az agyam, hogy "csak a motornak ne legyen nagy baja"...

A kötelező alkatrészek kukázódtak rajta meg a sisakomon is.

Motor baja:
- jobb oldali indexek
- tank jobb oldalon behorpadt
- jobb lábtartó
- jobb tükör
- Első sárvédőn mintha átment volna Rozsomák...

Sisak:
- leugrott a plexi és széttört
- Rozsomák a sisakot is megnézte, jobb oldalon plexi fölött kezdve kb a fejtetőig 4 "penge" nyom...

A motorozás előtt még terveztem, hogy lehet nyitott bukóban megyek, mert "úgyse megyek messzire". A kesztyűmet nem vittem, volt rajtam egy póló meg egy farmer. Az utóbbi jobb térden szétnyílt, azóta is az a motoros farmerem, csak kapott egy plusz foltot.

Ez volt egy szép vasárnap délután, hétfőn mentem dolgozni :DDD Kicsit szédültem, meg hányinger, meg kissé húztam mindkét lábam térdből... Olcsón megúsztam.

Előtte is, de utána többször álltam meg baleseteknél, ha láttam is, hogy minden OK, akkor is megálltam, mert lehet bármi is a látszat ellenére.

:R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#77) caprine


caprine
aktív tag

Jó cikk, élvezd sokáig a verdát!

Az 400-as RF azért elég ritka (bár mostanság mindig találkozok egy VFR 400-assal az se gyakori nálunk), inkább 6/900 asokat láttam eddig és sokáig nekem is a kedvencem volt.

Én mondjuk (ha már úgyis a burkolat nagy részét kellett akkor) élénkebb színre festettem volna a gépet, hamarabb észreveszik. Alapelv pláne kétkerekűeknél a látni és látszani. Én már csak tudom, volt néhány akcióm szürke színű autókkal, szerencsére mindet megusztam.

Biztonságos utat mindenkinek!

Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)

(#78) creation válasza szmissz (#75) üzenetére


creation
senior tag

Neked nem kell lecserélned, neked jó lesz úgy is ahogy éppen van!

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#79) User64476 válasza szmissz (#75) üzenetére


User64476
őstag

Én leejtettem az enyémet 1m magasról kőre, olyat szólt mint egy ágyú, pont a tetejére esett. Ki is cseréltem. Igaz egy egy lidlis sisak, többet nem ér ez a fej, de ennyit igen.

(#80) .mf válasza szmissz (#75) üzenetére


.mf
veterán

Hiába izmozol, ez így van. Ütéselnyelő hab van benne, ami az ütközéskor deformálódva nyeli el az erőt, és mivel nem rugalmas, úgy is marad utána, elvégezte a feladatát. Még egy ütés ugyanoda, és töredéke lesz az ütéselnyelő képessége. Ha estél vele, még ha csak kicsit is koppant le a fejed, már jó eséllyel annyi a bukónak.
S amúgy is cserélendő 5-6 év után.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#81) kelly416 válasza creation (#76) üzenetére


kelly416
veterán

Nem Neked nem hiszek. Az emberekben csalódom nap mint nap, de ez még így is hihetetlen. Nem is azt mondtam, hogy jelents fel mindenkit, hisz tudom, ilyenkor az embernek az a legkisebb baja, hogy ki nem segít, csak ezt így el sem tudom hinni. Ennyire nincs empátia az emberekben? Ennyire "dögöljön meg, minek közlekedik" felfogásuk van? Basszus, lehet, hogy kevés balesetet láttam eddig, de ezt nem gondoltam volna.
Mondjuk így utólag belegondolva, amikor engem elütöttek, az a gyerek is lelépett azonnal, aki kihívta a rendőröket.

Rozsomák a kedvencem a csapatból, de nem szokott szép munkát végezni. Szegény motor/bukó.

Széles utat és minden kilométered legyen balesetmentes a továbbiakban. :R
Szerk.: No meg mindenkinek balesetmenteset kívánok, nem legyek már bunkó. :))

[ Szerkesztve ]

(#82) v2_rider


v2_rider
tag

Azért ez az ember aki neked szerelt.......na. Néha mond akkora baromságokat, és hiába téved, azt be nem ismerné. Futottam már bele én is sportmotoron. Amúgy grat a géphez.

(#83) Zeratul válasza szmissz (#75) üzenetére


Zeratul
addikt

A bukó sisak nem rohamsisak, tompa trauma kivédésére szolgál , a külső héj eloszlatja a belső hab elnyeli az ütést. Ahol elnyelte az ütést deformálódik és többé nem képes ellátni az védelmet amire tervezték illetve a héj is meggyengül. Polikarbonát elreped láthatólag, az üvegszálas anyagban bizonyosan a karbonban feltehetőleg mikrorepedések képződnek. Az autóban is cserélni kell baleset után az övet, piropatront, légzsákot, ugyanígy kell eljárni a bukóval is.

Allbest: hogy egy polikarbonát bukó elreped egy éles tárgyal történő ütközés esetén nem minősíti a tompa trauma kivédésének képességét. Nem rohamsisaknak kell használni. Azt elismerem hogy egy karbon vagy üvegszálas héj többet kibír, de alapvetően nem az védi meg a fejedet az ütéstől hanem az alatta lévő műanyag hab.

[ Szerkesztve ]

(#84) creation válasza kelly416 (#81) üzenetére


creation
senior tag

Ne vedd támadásnak.

Sajnos amikor én estem, ilyen tapasztalattal lettem gazdagabb. Úgyhogy ha történne valami, már tudom, hogy kb 3-ból 2-re az arány... Vagyis inkább a tapasztalat. És előbb áll meg a motoros segíteni, mint aki az autóban ül...

A motorka már majdnem teljesen fel van újítva. Már csak az esztétikai dolgok vannak hátra. Meg le kellene cserélnem a hátsó központi telót egy erősebb kivitelre, mert ez sajnos két kis Japánra van tervezve és 150kg tömegre... Namost mi párommal "kicsit többet" nyomunk mint a "tervezett" :DDD

Szóval akinek van valamilyen telója odahaza elfekvőben, az ne tartsa magában :DDD

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#85) Zeratul válasza creation (#84) üzenetére


Zeratul
addikt

Off: Rozsomákon azt kell érteni amit a WoTban?

(#86) creation válasza Zeratul (#85) üzenetére


creation
senior tag

:R ;]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#87) kelly416 válasza creation (#84) üzenetére


kelly416
veterán

Nem vette, azt hittem, Te vetted. :))

Sajnálatos ez a tapasztalati arány. Na ez egy olyan dolog, amiben igazán változnia kellene a népnek.

Egy kalappal a szépítéshez. Sajna lengéscsillapítóm nincs, azaz van, de közép-rugózású a gép, egy teló van csak, és azt is cserélni kéne, mert hivatalból egy személyes. Kibírja a két személyt meg a cuccokat, de néha-néha felkoppan így is.

Vannak olyan esetek, amikor az ember elfordul, de azt kikövetelik általában. Az Öreg mesélte, hogy annak idején kamionozott elég sokat, nyugati autó még nem nagyon volt az országban, legalábbis nem érték egymást még akkoriban. Szakadó hóban ment a hókotró után, egy Merci meg csak úgy eltépett mellettük. 100-120 méterrel később áll az árokban az út szélén. Hókotró megáll, Ő is mögötte, kötél elő, Merci kihúz, tovább. A Merci megint előz, sietős. Nem sokat kellett menni, megint árokban csücsül. Nem voltak mély árkok, csak úgy lankás az út széle, baj nem volt, csak nem nagyon tudott visszakapaszkodni egyedül. Megint kihúzta a hókotró, megint elindultak, megint előz a Merci. Harmadjára csak egy kicsit korrigált a hókotrós a nyomvonalon, hogy ne kapja el a Merci orrát, rátolta a havat és ott hagyta a fenébe.

Vagy Wolverine stílusban. :DDD De nem akartam kitenni a képet, nehogy bárki is magára vegye, elég ez így link formájában.

(#88) wolfnet válasza XSiGma (#61) üzenetére


wolfnet
tag

:R :R :R amint megvagy azonnal jelezz :K :K

Privátban érdeklődj! :)

(#89) HSM válasza wolfnet (#45) üzenetére


HSM
félisten

What else? Ne várd, hogy észrevegyen.... ;)

(#90) hemaka


hemaka
nagyúr

Szépen fel lett újítva. :)

(#91) kondás


kondás
tag

Hülye kérdés de hogy kell ilyenkor hívni a rendőrt, simán 107-et tárcsázod?

(#92) wolfnet válasza kondás (#91) üzenetére


wolfnet
tag

Én 112-t hívtam, bemondtam hogy mi történt, nem sérült meg senki, rendőrt kérek mert nem tudunk megegyezni, ide és ide, köszönöm....Nem biztos nem kell mentő. Köszönöm. :D Majd 35 perc múlva kiért a rendőr. (omg kb ~6km-re a rendőr kapitányságtól)

Privátban érdeklődj! :)

(#93) Geffry


Geffry
aktív tag

Az arrogáns magatartás igazából meg se lep. Bár tudom hogy nem szép sablont húzni az emberekre, természetesen számos kivétel van, de a kiskirályok országában az a hierarchia hogy több kerék több jog.
Az autósok útálják a motorosokat, az országúti bicikliseket (ebben volnék érintett én) pedig embernek se tartják. Szándékosan leszorít, rámdudál amikor megelőz holott két kombájn elférne mellettem... Bocsánat, ezek már csak személyes sérelmek, semmi köze az íráshoz csak eszembejutott.

Viszont a gép remekül fest, remélem sokkal kellemesebb élményekkel fog gazdagítani a jövőben!

A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...

(#94) zgajdatsy


zgajdatsy
csendes tag

Gratulálok, jó látni hogy vannak az országban ennyire lelkiismeretes és megbízható szerelők! :R :R
Fantasztikus munkát végeztek, élvezd! :DD
Millió balasetentes kilómétert!

(#95) KamuMazsola


KamuMazsola
őstag

Jó utat!

Üdv.: KamuMazsola

(#96) PH-User


PH-User
addikt

Gratulálok hozzá, igazán szép lett! Végtelen balesetmentes km-t! :)

''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''

(#97) Devilhun_HUN


Devilhun_HUN
aktív tag

Gratula szép munkát végeztek! Esetleg privátban elkuldhetned a mester elérhetőségeit. Köszi

Youtube csatorna: Devilstudio 2015™

(#98) kymera


kymera
senior tag

Gratt a vashoz ! :)

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#99) Areturus válasza .mf (#43) üzenetére


Areturus
tag

Köszönöm a tanácsokat! Borzasztó sok dolgot tanultam már attól is, hogy az itteni kommenteket olvasgattam. A tanácsokat pedig meg is fogadom. Utánanéztem ezeknek a vezetéstechnikai tréningeknek, annyira nem vészesek. Cserébe rengeteg valóban hasznos tudást sajátíthatok el. A felszereléseket itt nézegettem, innen jöttek ki a számok: [link]. Biztos van olcsóbb bolt is (ha egyáltalán számít egy 200ezres kétrészes ruhánál, hogy a másik helyen megkapom 185-ért), még nem fordítottam rá sok időt, hogy kutakodjak. Amúgy pedig jó hallani, hogy el lehet kezdeni 600-zal is a motorozást ahogy te is tetted! Nyílván a step-by-step elve minden esetben kifizetődőbb de esetemben ez a lehetőség sajnos olyan egyszerű.

(#67) Zeratul: Köszönöm a tanácsot! Gondoltam jól bevásárolnék ruhákból (természetesen mindent bőrből ahogy írod) mivel ezeket csak egyszer kell megvenni, plusz életet menthetnek. Azonban így már jobban megfontolom a ruhavásárlást. Pályázás nincs tervben, nem akarok én száguldozni se versenyző lenni se semmi durvulás. Kocsival sem szoktam soha ökörködni és baromkodni mert én nem az az ember vagyok. Ezt amit írsz nem tudtam a bukókról, köszi jó tudni most már! Akkor a kinézett AGV GT Veloce TXT bukósisak egy pillanat alatt tönkremegy ha véletlenül magasabbról leejtem vagy csak felöltözve megbotlom a garázshoz vezető lefagyott betonúton. Atya ég.

Anno volt nekem egy három éves testépítő elmeroggyantásom. Akkor szezontól függően 15-25 kilóval vastagabb voltam. Ha ismét elkezdek komolyabban foglalkozni a testépítéssel akkor milyen szisztéma javasolt a motoros ruhákkal kapcsolatban? Tekintve, hogy folyamatosan vastagodni fogok, illetve ha szüneteltetem pedig időarányosan vesztek a súlyomból :F

(#100) Sanchez638


Sanchez638
addikt

Jó volt végig olvasni, de szegény vasnak ilyet átélnie, meg persze neked is :)) ... :R

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.