Hirdetés

2017. október 19., csütörtök

Gyorskeresés

RF 400R rebuild

Megszívtam, de túléltem, viszont a vas... De akkor hogyan tovább? Egy partra vetett bálna kalandjai...

[ ÚJ TESZT ]

Balesetről, sztori...

2015. január 17.-én tavasziasra fordult az időjárás a tél közepén, adta magát az ötlet, hogy barátommal kora délután gurulunk egy kört. A garázsukhoz menet egy szemből érkező Suzuki W+ keresztbe húzta a számításaimat. Neki egy bal kanyar, nekem egy jobbos, szűk és rosszul belátható szakaszon, ő pedig annyira szűken kanyarodott, hogy elütött. Annyira nem vett észre az ember, hogy fékezni sem fékezett. A földön ~15-20 métert csúszott a motor a kocsi miatt.

Én előre szaltóztam és a hátamra érkeztem. Szerencsésen megúsztam, a védő felszerelés sokat segített a kérdésben. Az autót vezető úr nem ismerte el felelősségét a balesetben, rendőrt hívtam. A rendőr azonnal megállapította, hogy ő a vétkes, és kérte, hogy felelősségét ismerje el. Azt már meg sem említettem, hogy a történtek után meg se kérdezte fáj-e valamim, semmi empátia, arrogáns volt és bunkó. De mindegy, minden szükséges irat a zsebemben.


Az eset a jobb oldalt álló úr környékén történt, majd itt lett vége...

A motor eleje rotty, oldalát végighúzta a betonon, kipufogót behajtotta kicsit ezért a dob előtt az is elrepedt, idomok eltörtek, ne is folytassam. Nyilván ha egy motor csak komolyabban eldől a garázs előtt akkor is csúnyává tud válni, hát még így. Bejelentettem a biztosítónál az esetet, (Aegon) 5 napra rá érkezett is a kárszakértő, felmérte a károkat.

Korrekt ember volt, mindent megkérdezett, lefényképezett, majd mondta, hogy ezt ki kell számolni pontosan. Két hétre eltelt semmi információ... ráírtam az emberre emailben és váratlan módon egy órán belül válaszolt is a feltett kérdésemre, miszerint mi a helyzet az ügyemmel. Jött tehát a válasz hogy gazd. totálkár a cég szerint és az összegszerűségeket majd a biztosítótól kapom.


Hát ez nem fest jól innen sem...

A baleset után átnéztük mi is a motort, a motorja jár, váltója működik, ahogy minden kezelőszerv is. Na szóval az eleje meg az oldalai alapos renoválásra szorul, de amúgy még akármi is lehet. Már csak találni kell egy embert, aki elvállalja, hogy rendbe teszi ésszerű összegért.


Kipufogó... idomok... eleje...

Időközben bonyolódik néhány szál a történetben. Jelenleg 2015. február 17.-e van, azaz egy hónappal vagyunk a baleset után. Felhívtam hát a biztosítót, érdeklődve, hogy hol tart az ügy. Jó pár perc várakozás után kapcsoltak egy ügyintéző hölgyet, aki nagyon kedvesen elmondott minden információt, amit tud a történetről. Elmondta, hogy az én részem már "készen" van, most a károkozó jogviszony igazolása zajlik.

Tudatlanként utánajártam, ez azt jelenti, hogy a károkozó kap egy levelet a biztosítótól, melyben van egy a baleseti bejelentőhöz hasonló dokumentum, amit ki kell töltenie, és vissza kell küldenie, mintegy ismét elismerve a felelősségét. Szerencsére hívtam rendőrt, ezért ezt ha visszaküldi ha nem, nem változtat semmin, mert rendőrségi határozat van a kezemben. Haladunk. A bonyolódás inkább ott van, hogy beszéltem egy szerelővel, akinél évekkel ezelőtt járt a motor, és azt javasolta semmi esetre se tartsam meg, mert - ahogy ő fogalmazott -: "Ez egy igazi betegágy!".

Azért nem estem kétségbe utánajártam rendesen. Kiderült, hogy több probléma is van, de nem a motor hibái ezek. Az egyik tipikus hiba, ami egy 20 éves vasnál előfordul az az, hogy senki sem tartotta rendesen karban. Mindig csak annyit, ami nagyon muszáj, de rendesen pénzt nem költött rá senki. A másik, hogy a szerelő utálja a 10 évnél idősebb járműveket. Nem vicc, rühelli őket. Na mindegy, megtudtam, hogy az előző tulajdonos volt az első ember aki elhatározta hogy rendbe teszi magának a vasat.

Kapott egy motorgenerált, aminek ugyan csak az első lépcsőjét élte meg a vas: hengerfej felújítás. Állítólag vészesen kevés kompressziója volt a motornak, gyakorlatilag kopott volt a motor. Az első lépés a szelepek, szelepvezetők cseréje, és a vezérlés felújítása, amin túl is esett, a többi viszont még hátra van. Szóval ezt is számításba kell venni, amikor úgy döntök, hogy lábra állítom.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.