Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) User64476 válasza Areturus (#99) üzenetére


User64476
őstag

Izompóló, flip flop, rövidnadrág javasolt. :D

(#102) creation válasza User64476 (#101) üzenetére


creation
senior tag

10 bőr plasztikusból 11,2 ezt ajánlja ;]

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#103) BlackPriest válasza Areturus (#99) üzenetére


BlackPriest
őstag

ha nem akarsz pályázni, meg száguldozni, minek vennél gsxr-t? ez pont erre lett kitalálva, nem a kellemes motorozásra...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#104) Zeratul válasza Areturus (#99) üzenetére


Zeratul
addikt

Legjobb ha bőrruha pontosan illik rád és kényelmes, azt viszont érdemes belekalkulálni hogy vastagodhat illetve vékonyodhat az ember szezonálisan vagy tartósan és hogy hidegebb időben jó lenne alávenni egy polár vagy termo alsót. Ha nagyon lötyög a ruha és nincsenek a helyükön a protektorok az nem jó, ha szorít megint csak nem jó. Sisaknál a baleset egyértelműsíti a cserét mert belső energia elnyelő hab deformálódott és tönkrement, ebben a drága és olcsó sisakok között sincs különbség. Leesés, vagy garázsajtó lefejelése más kérdés. Ott a sisak héj anyaga szokott általában károsodni főleg ha betonon csattan. A bevert fej esete viszont erősen hasonlít a balesethez ha izomból megfejelted a szemöldökfát, persze ha csak megakadt a bukó az nem károsítja max pár karcolással lesz gazdagabb, de ezek nagyon szubjektív megítélések, mert senki se lát bele az anyagszerkezetbe. Bukó leesése leggyakrabban abból ered hogy motor ülésén hagyjuk és lecsúszik, általában ilyenkor nem esik nagyot és a héj se károsodik. Másik hiba hogy sokan szeretik az utaskapaszkodóra rögzíteni a bukót levétel után alatta meg ott a forró kipufogó, gyorsabban tönkretenni nem is lehetne az energia elnyelő habot mint a sugárzó hővel.

Ha inkább túrázásra használnád akkor kezdésnek inkább a SV650N vagy SV650S-t ajánlanám amit ideális kezdőmotornak tartanak. Nagyon jóindulatú futómű és motor, könnyen dönthető kanyarban is élvezetes, az Snek megfelelő szélvédelme van az N meg kényelmes.


(#105) Areturus válasza User64476 (#101) üzenetére


Areturus
tag

Izgalmasan hangzik... De ezt inkább csak a GTA V-ben próbálnám ki :B

(#103) BlackPriest: Nekik csak ilyen kategóriájú motorjaik vannak ezért gondoltam, hogy én is hozzájuk igazodnék, s hasonló motort vennék. A koncepció valami olyasmi lenne, hogy országon belül mennénk együtt mindenfelé. Két főtől egészen nyolcig. Ők ismerik jobban az országot, én még nem. Én csak mennék velük, pontosabban utánuk. Illetve az ausztriai Alpok gyönyörű útjait és szerpentinjeit is megcéloznánk. Ha pedig hosszabb utakra megyünk megszállunk hotelekben. Legalábbis ők ezt mívelik már pár éve.

(#104) Zeratul: Ment privát!

(#106) Zeratul válasza Areturus (#105) üzenetére


Zeratul
addikt

Szerpentinen az SV simán tartja a lépést a gixerrel. Az SV-m előző tulaja elég rég óta motorozott és mondta hogy gyakorlatilag csak lábtartó határolta be a kanyarsebességet, pedig már elég viseltesek voltak a gumijai. Az SV amire nem való az pályázás. Versenypályára lágy futómű és gyenge a fék, autópálya csőgázt meg a motor nem viseli el hosszú távon.

(#107) HSM válasza Zeratul (#106) üzenetére


HSM
félisten

Az SV kanyarsebességet eléggé behatárolja a csapnivaló futómű is. Nem egy GSXR na. Szerintem ha kifejezetten GSXR600 tulajokkal akar túrázni, és a pénz nem akadály, szerintem miért ne, sőt. Ha nem pörgeti, még barátságosabb a karaktere a GSXR-nek, remek a futóműve is gyárilag. Ha pedig kezdő a tulaj és túlvállalja magát, vagy nem tiszteli a fizikát, ugyanúgy az árokban fog kikötni 200-zal egy SV-vel, ahogy egy GSXR-el is.
Persze, kitűnő motor az SV is, szó se róla, de másra van kitalálva, és más árfekvésű is... :)

Viszont szerintem nem ezt a topikot kéne ezzel szemetelni, erre van a motoros topik....

[ Szerkesztve ]

(#108) Zeratul válasza HSM (#107) üzenetére


Zeratul
addikt

Gixer nem túramotor, nem tanuló motor, sokkal jobban rá kell magát hajtogatni mint egy SVre vagy Hornetre, ha nem akarja motorozást nagyon gyorsan megutálni akkor olyat érdemes vennie amin kényelmesen tud motorozni és hibázást nem azonnal bünteti. Túrázás meg nem arról szól hogy csoportosan egymásra licitálva száguldozunk bele a halálba.

[ Szerkesztve ]

(#109) HSM válasza Zeratul (#108) üzenetére


HSM
félisten

Egyáltalán nem értek egyet a leírtakkal.
A hajtogatás sem mindenkinek kényelmetlen, nekem pl. sokkal kényelmesebb a hajtogatós Honda CBR600RR, mint a Hornet, biztonságosabban is tudom navigálni. Ugyanakkor a szintén hajtogatós BMW S1000RR-ről úgy menekültem lefelé, hogy öröm volt nézni, olyan kényelmetlen volt. Szóval rá kell ülni, kipróbálni, kinek melyik jön be jobban.
Ami a "túramotor" részt illeti, az a túramotor, amivel túrázni mennek. Lehet túrázni menni a GSXR600-al és az SV-vel is. Ahogy egy DRZ400-al, vagy Super Ténéré-vel, vagy akár Hayabusával is. Halkan megjegyzem, az Sv sem sokkal túrásabb, mint a GSXR, úgy a praktikus szempontokból, sokkal inkább mondanám egy sportos általános célú bicajnak, mint túramotornak.

Ami a hibázás büntetését illeti, szerintem az SV sokkal jobban bünteti a tapasztalatlan sofőrt. A GSXR egyszerűen nem megy, ha nem pörgeted, nincs nyomatéka kis fordulaton ezért "hülyebiztos", ehhez képest az SV nyomatékból kilő kis fordulaton is, ha felelőtlenül bánsz a gázzal, visszaváltani, és gyorsítani is óvatosabban kell vele, sőt, a gázt elengedni is, a sokkal erősebb motorféke miatt. Ezenkívül a sete-suta futómű és gyengébb fékek sem éppen a megbocsájtást segítik egy vezetői hiba esetén. :N Halkan jegyzem meg, a béna futómű az SV-n a kényelemre sincs éppen túl jó hatással, bár jóminőségű utakon ezzel nincs gond.

Pláne, ha csak kényelmesen gurulnak, és nem egymást hajtják a halálba, úgy végképp nem látom, miért ne vehetne magának nyugodtan GSXR-t... Ésszel és tisztelettel kell vele bánni, a tudásunknak megfelelően, ahogy az SV-vel is, különben mindkettő csúnyán ledobja magáról az utasát.

Azért azt hozzátenném, nem az SV ellen beszélek, mivel remek motor, és bátran merem ajánlani bárkinek, csak azt akarom mondani, hogy ugyanannyi érv szól a GSXR mellett, mint amennyi az SV mellett. A legjobb, ha kipróbálja mindkettőt, illetve utána informálódik.

[ Szerkesztve ]

(#110) BlackPriest válasza HSM (#109) üzenetére


BlackPriest
őstag

hát nem tudom. nekem egy 88-as gsx600f-em van, nekem egy bp-pécs távon már az is kényelmetlen túratempóban. haver 750-es gsxr-je nekem már rövid távon is csuklógyilkos volt, meg úgy éreztem, mintha a lámpa fölött lenne a fejem, hogy gyorsan vissza is adtam. túránál meg illik a leglassabbhoz igazodni, nem kell belehajszolni egy bukásba. én kirándulni tuti egy banditot, vagy valami hasonlóan kényelmes motort választanék, esetleg hely az asszonynak, túradoboznak, stb. de ízlések és pofonok, vétel előtt nem árt elkérni a haveroktól egy-egy gépet, ha van többféle és kipróbálni

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#111) wolfnet válasza BlackPriest (#110) üzenetére


wolfnet
tag

Én ezzel a kis négyszázas rf-el 80-100km-eket túrázok, olykor asszonnyal is. Rendes kapaszkodó, doboz, hely az utasnak. Nekem azért jön be ez a kicsi sport-túra, mert országúti tempónál szélcsendes időben szinte nincs szélterhelés se rajtam se az utason, míg a banditán azért ezzel számolni kell. (Van aki szereti van aki nem, utas általában nem.) Az biztos hogy kezdő motornak ideális egy idősebb vas, mert nem fogsz rá annyira vigyázni. :R :R

Privátban érdeklődj! :)

(#112) Zeratul válasza HSM (#109) üzenetére


Zeratul
addikt

Gixerre ültetni egy kezdő motorost kb. olyan mint a kezdő lovast egy angol telivérre és szabadjára engedni. A hirtelen megjelenő erő sokkal inkább megijeszti a kezdőt és akkor vagy a gázba kapaszkodik bele vagy a fékbe, egyik se jó, a jobb fék csak értő kezekben ér valami akinek még fék adagolás is problémát okoz annak inkább veszélyes ha egy ujjal is blokkolni tudja az első kereket. Ha valaki már egy SV-t határon tud motorozni akkor megérett a gixerre.

[ Szerkesztve ]

(#113) HSM válasza BlackPriest (#110) üzenetére


HSM
félisten

Ahogy írtam, és írod is, rá kell ülni, kipróbálni, aztán kialakul, kinek mi jön be. :K Az S1000RR-ről menekültem, még ráülni is kényelmetlen volt, míg a hasonlóan szupersport CBR600RR tökre kézreállt, ahogy a csutkakormányos SV650 is.
Amúgy annyi a trükk ilyen gépeken, hogy a tankba kell kapaszkodni térddel, és máris nem fájdul meg a csukló, cserébe stabilabban is ülsz onnantól a nyeregben. Ugyan hatalmas távokat nem tettem meg ilyen gépeken, de egy nap bő 400km-re volt már példa, mindenféle csuklóbántalom nélkül. ;)

(#111) wolfnet: Félidomos banditnál van szélvédelem. ;)

(#112) Zeratul: Továbbra is ugyanaz a véleményem. Ha GSXR600-on tiszteletlenül ráhúz a gázra és megijed, akkor ugyanúgy megijedne az SV650-en is, vagy még kétszer annyira, mivel annak rövidebb az áttételezése és nyomatékosabb a blokkja, elég vad gyorsulást tud egyesben, de még kettesben is. :N A féket meg meg kell tanulni használni. Ha ész nélkül belemarkol, az SV-n is blokkol.

[ Szerkesztve ]

(#114) Zeratul válasza HSM (#113) üzenetére


Zeratul
addikt

Úgy néz ki nem érted mire célzok, a hirtelen megjelenő erőről. A gixer alul nem húz, de ha beér az erőtartományba azonnal akkorát ránt mint egy lórugás, az SV viszont alapról húz végig. Melyik jobb a kezdőnek amikor tudja hogy bármikor rácsavarja akkor rögtön jön az erő lineárisan a markolat állásától függően, vagy az amikor fordulattól függően ugyanaz a gázállás jelenthet lehörgést vagy egy kerékre állást is?

(#115) BlackPriest válasza Zeratul (#114) üzenetére


BlackPriest
őstag

én az mb5-ös hondámmal megtapasztaltam milyen ez. ráültem, indultam, semmi. mondta a tulaj, hogy húzzam meg rendesen a gázt. megtettem, egykerék, aszfalt (aztán megvettem a motort, azért is indultam, de még egy50-es is tudott meglepit okozni egy másik 50-es után)

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#116) Zeratul válasza BlackPriest (#115) üzenetére


Zeratul
addikt

Simson után meglepő tud lenni egy hegyes 50-es. :D Yamaha Jog-gal is lehetett egy kerekezni. :DD

[ Szerkesztve ]

(#117) creation válasza HSM (#113) üzenetére


creation
senior tag

Most tényleg próbálunk egy kezdőt ráültetni egy gixerre?!

Ahogy írtad "nem megy", ha nem pörgeted nem megy. Az sport motor, kár is erőltetni. Ahhoz hogy meginduljon pörgetnie kell, ha nem szokik hozzá a hangjához és a pörgetés során keletkező erőhöz, akkor irány az árok. Ha nem szokik hozzá, hogy a fékkel tisztelettel kell bánjon, akkor "kisujjtól fog előre szaltót". Ha nem húzza ledadog és kocsisorban előre menve fog tükröt bontani (de ne legyen igazam!).

Az SV... Alacsony fordulaton is húz, ahogy írtad is. Nem fog megijedni, mert stabil, egyenletes a teljesítmény leadása. Alacsony fordulaton pöfögve is kényelmesen haladhat vele, nem kell ordíttatnia. A motorféke jóval erősebb, így hozzászokhat ahhoz, hogy kellemesebben fékezhető, de a váltásokra oda kell figyelnie visszafelé.

Ahogy engem megelőzően, mások is írták, próbáljon ki pár motorkát, akár 20-50km távokon is ha van rá lehetősége. Amelyik neki kényelmes, azt vegye meg. A barátoknak, ha valóban azok, akkor meg megértőnek kell lenniük, akár gikszer, akár sv lesz vagy más a megoldás.

Bocs kollega a nem ide kapcsolódó társalgásért :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#118) Móci


Móci
addikt

Nagyon szép lett a motor, remélem sokáig fog szolgálni!

Attól a baromtól meg el kellene venni a jogosítványt. Hogy a fenébe tud az ilyen közlekedni?

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#119) HSM válasza Zeratul (#114) üzenetére


HSM
félisten

Amiről Te beszélsz, az az R6-os Yamahák, amik 40NM-ről hirtelen 60NM-re ugranak 9000rpm-nél. A GSXR nem ilyen, annak szépen egyenletesen jön meg az ereje. Itt a fékpadi kép, ha nekem nem hiszel: [link]
Szerintem sokkal jobb a tapasztalatlan motorosnak, hogyha tudja, hogy forgatja a motort akkor van erő, amúgy meg csak simán hajt a gép, mint az SV-n, ami csak simán a mindennaposan használt fordulatoknál is akkorát tud tolni, hogy a vér megfagy az ereiben. Arról nem is beszélve, hogy a sor4-es motor kisebb fordulatszámokon sokkal kevésbé érzékeny a gázállásra, mint a V2, kanyarban ledöntve kettesben arra véletlenül ráhúzod a gázt, csak finoman indul meg, míg az SV kikaprná alólad az aszfaltot ilyenkor, ami könnyen végződik bukással.

(#115) BlackPriest: Jó, ez az 50-es... Tudom, 125ccm, 2T, vigyázz, kinyit a power, hű, így meg úgy nagyon megindul. Aztán mikor teligázt húzol neki és kinyit, annyi történik, hogy a nyitott powerrel már gyorsul is, nemcsak vánszorog. :DD

(#117) creation: Nem akarom én ráültetni semmire, de nekem teljesen ésszerűnek tűnik a fojtott GSXR, majd beleszokás után a folytás kiszedése. [link]
Bár szerintem a fojtás is felesleges, ne pörgesse az első években, és akkor nincs nagy erő és gond.
Ledadogni meg nem fog, a sor4-es 400-as gépek se dadognak le, érzéssel kezelve majdnemcsak alapjáraton sem, ez sem fog. Az SV inkább, az nem szeret 2000rpm alatt működni.

Én úgy gondolom, nem az erő veszélyes kezdőként a motorban, hanem a vezetői tapasztalatlanság és az önismeret esetleges hiánya. Máshogy kell vezetni egy motort, mint más járművet, itt nem csak a karosszéria törik, itt a motorosnak kell gondolkozni mindenki más helyett is. Ugyanúgy csúnyát lehet esni egy nagyrobogóval, vagy 125/250-es motorral, mint egy 600-assal. Ez úgyis a sofőrön múlik, képes-e a határain belül maradni. Persze, a nagyobb mocikon ott a kísértés, ezzel kell számolni. Ha a kísértés túl nagy, és emberünk tudja magáról, hogy úgysem bírna magával, akkor marad a szamárlétra. Egy év 50ccm, egy év 125/250ccm, aztán a nagymotor, meg túra.

(#120) BlackPriest válasza HSM (#119) üzenetére


BlackPriest
őstag

Nincs ertelme veled beszelni, remel nem rad fog hallgatni a leendo motoros, reszemrol ennyi.

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#121) HSM válasza BlackPriest (#120) üzenetére


HSM
félisten

Nézd, én csak azt mondtam, ha a GSXR600 sok lesz neki elsőre, akkor az SV650 is. Nem mondtam, hogy ezt csinálja. De ha leteszi az A jogsit, azért kénytelen lesz megtanulni kezelni (de nem uralni, az még évek rutinja!) egy ekkora gépet is, a többi pedig fejben dől el.
Amúgy szerintem kezdőknek a legjobb választás vagy valami a 250-300ccm-es géposztályból, vagy valami sor4 400ccm körüli gép, de az itthon elég ritka. Valami olcsó, amivel nem anyagi csőd elborulni. Ugyanakkor a kis géppel is lehet óriásit esni, ha az ember azt hiszi, a kis ccm majd megvédi a felelőtlen vezetéstől.

[ Szerkesztve ]

(#122) Zeratul válasza HSM (#121) üzenetére


Zeratul
addikt

Persze azért mondja sok tapasztalt motoros tesztelő (olyanok akik versenyeznek) hogy SV 650 ideális kezdőknek és újrakezdőknek mert nem igaz mi? Mert hogy mi mezei tulajok mit mondunk az nem mindig mér adó, de akik alatt több száz típus megfordult annak szavára lehet adni.

(#123) Zeratul


Zeratul
addikt

A dyno méréseket legmagasabb fokozattban full gázon mérik ami aligha ad információt alacsonyabb fokozaton a gázreakciókról, ennyire mérvadó a teljesítmény pad. kb semmenyire. Az se mindegy hogy a gázmarkolat útja mekkora. SVnél egy fogásból nem lehet csutkára tekerni, a gixernél igen.

(#124) HSM válasza Zeratul (#122) üzenetére


HSM
félisten

Nézd, nem véletlen írtam, amit. Elég sokat motoroztam SV650-el. Tényleg, remek motor. Ezenkívül eleget motoroztam 35kw-ra fojtott 600-as Hornettel (Honda vezetéstechnikai képzésén mindkét szinten, tehát ki kellett ismerni), és Honda CB400SF-el is, és nekem határozotottan az a tapasztalatom, hogy ezen két sor4-es Honda sokkal kezesebb, elnézőbb, hülyebiztosabb motor, mint az SV, és motorikusan a GSXR is ugyanez a konstrukció, mint ezek, csak szénné pörgetve van még benne +20LE.

Az SV-ben tökigazad van, hogy marha hosszú a gázmarkolat útja, de ha mentél már vele azt is tudnod kell, hogy elég rálehelni, és már izomból megy is a szekér az alul ébredő nyomatékból kisgázzal, ezért NAGYON finom kezet igényel a használata, míg a fent említett két Hondánál ha nincsenek pörgetve tökmindegy, negyed vagy fél gázt húzol, nem fog megviccelni egy hirtelen megindulással. Kanyarból kigyorsításnál is (motor felállítása) sokkal jobban tolerálják ezek a motorok a fakezű sofőrt, ahogy egy esetleges hirtelen gázelvételnél is sokkal megbocsájtóbbak.
Persze, egy tapasztalt (versenyzői tudásszint) pilótának nyilván egy remek kis élménymotor az SV ezen karakterisztikája révén, ugyanakkor egy abszolút kezdőnek első motornak éppen ezért nem tudom olyan jó szívvel ajánlani, mint ahogy mondjuk egy Hornetet tudnék. SV-t én csak és kizárólag olyannak ajánlanék, akinek van már legalább egy év tapasztalata kisebb (vagy nagyobb) motorokon, de nem akarnak 250-el száguldani, nekik viszont nyugodtan, mert amúgy az egyik legjobb ár/értékű élménymotor a piacon.

(#125) creation válasza HSM (#119) üzenetére


creation
senior tag

Én jelenleg páromat egy VTR250-el tanítgatom. Előnye, hogy nem csak "majdnemhogy" nem dadog le, hanem gyakorlatilag alapjáraton tud vele pöfögni akár még 2-ben is. Szerintem kezdőnek inkább való egy nyomaték motor mint egy fordulat motor.

Ennek ellenére van ismerősöm aki még él és "nagyobbal kezdett", pedig motoros múltja a Simson-t leszámítva soha nem volt. Egyik barátom egy 400-as Banditot vett magának kezdő motornak. Másik leányzó ismerősöm pedig egy gikszert vásárolt magának, mert az volt az álma (hozzá teszem, hogy nem meri vezetni, csak nagyon jó időben, mert fél tőle).

Párom aki a kis 250-es motorkával kezd (bár én ezt is sokallom neki), álmaiban egy Triumph Bonneville-t lát. Főleg tegnap után, amikor élőben is megpillanthatott egyet menet közben, a szülinapján :)

Szóval itt senki félre ne értsen, nem akarom én senki álmát visszafogni. Csak inkább azt javaslom s ebbe szerintem te is egyet fogsz érteni, hogy előbb próbáljon ki pár motort, mielőtt vesz egy olyat, amit esetleg szeretni sem fog. :R

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#126) Zeratul válasza HSM (#124) üzenetére


Zeratul
addikt

Visszafojtott Hornetről meg CB400Fről beszélsz ami egyik se a Gixer kategóriája, a Hornet még fojtatlanul is egy csak erős naked bike aminek a Bandit a Suzuki megfelelője. Az hogy annyira finom kézzel kellene bánni a SVvel nem teljesen igaz, max elinduláskor, kezdőként gyorsan el kell váltani az egyest és többi fokozatot használni a körülményeknek megfelelően, de váltani is el lehet felejteni mert nyomatékból minden megold a motor.

(#127) HSM válasza creation (#125) üzenetére


HSM
félisten

A VTR250 nem SV650. :N Az valóban nem dadog le a beszámolók alapján. Az SV650 viszont elég dadogós, rángatja a láncot 1800rpm alatt már kettesben, tehát 2. fokozatban 18km/h alatt el lehet felejteni vele a közlekedést, ami mondjuk kanyarokban megkíván némi rutint és precíz gázkezelést. Egyesben oké, ott viszont egy meggondolatlan mozdulat a gázon, és a hatalmas nyomaték és kis fokozat okán ilyenkor kb. véged van...

Egy nőnek amúgy elképzelni sem tudnék jobb kezdőmotort a VTR250-nél, remek választás. :R

Amúgy 100%-ig egyetértünk, próbáljon ki néhányat, tapasztalja ki, min érzi jól magát, akár motorikusan, akár üléspozícióra, és olyat vegyen. :R

(#126) Zeratul: Látom lövésed sincs az említett motorokról, ami csak annyiból kellemetlen, mivel azt hiszed, a netes tesztekből majd jól kiokosítod azokat, akik már tapasztalták az adott típusokat, akár napokig, vagy esetleg évekig. :( Ez pedig gáz.
Amúgy CB400SF-ről beszéltem, egy "kicsit" más motor, mint a CB400F.

(#128) Zeratul válasza HSM (#127) üzenetére


Zeratul
addikt

Lövésem sincs, persze, azon motorozom. OMFG :DDD

[ Szerkesztve ]

(#129) HSM válasza Zeratul (#128) üzenetére


HSM
félisten

Oké, akkor az SV-t ismered. (Mondjuk a váltás nélkül nyomatékból megold mindent azért minimum mosolyogtató, azért ez nem egy RSV1000-es, de még azon is van váltó, nem véletlen... )
A többi motor? :U Hornet, Bandit, GSXR, CB400SF?

[ Szerkesztve ]

(#130) Zeratul válasza HSM (#129) üzenetére


Zeratul
addikt

Szerintem meg az hogy Te egy KEZDŐT Gixerre ültetnél, de min az állítod hogy a szupersport 600 legalább annyira alkalmas kezdetnek mint egy naked/sporttúra, lenne megmosolyogtató ha nem emberéletről lenne szó. :W

(#131) HSM válasza Zeratul (#130) üzenetére


HSM
félisten

Ne kitérő választ adj, a kérdésemre válaszolj, egyenesen! Ültél már ilyen 600-as sor4 gépen vagy sem? Van összehasonlítási alapod, amihez hasonlítod az SV-t vagy nincs? Dobálózol a "szupersport" szóval, de tudod mit jelent az műszakilag egy motornál? Tapasztaltál már olyan motort a segged alatt?

(#132) Zeratul válasza HSM (#131) üzenetére


Zeratul
addikt

Igen ültem és? Supersport 600 az homologizált motor utcai változatát jelenti.

(#133) kelly416 válasza HSM (#131) üzenetére


kelly416
veterán

Srácok! (Nem csak HSM, bárki aki ennyire eltér a témától)
Nem zavar Titeket, hogy egy teljesen nem erről szóló cikk fórumát "teleszemetelitek", amikor van a beszélgetéseknek megfelelő fóruma is? Ráadásul olyan dologgal nyomjátok tele, ami abszolute objektív. Tudni kellene, mekkora a gyerek fizikailag, mennyire érett fejben, milyen testfelépítése van, milyen vérmérséklete, és nem utolsó sorban Neki kellene letesztelni pár motort, hogy mi felel meg és mi nem, ezért nem is értem, miért Ti vitatjátok meg, hogy Ő milyen motort vegyen?
Ha akar, vesz egy 1300-ast, azzal is meg lehet tanulni motorozni, csak ész és hely kell hozzá, aki meg olyan hozzáállású vagy vérmérsékletű, egy Babettán is meghalhat.

(#134) HSM válasza Zeratul (#132) üzenetére


HSM
félisten

Ha ültél volna rajta, nem írnál ilyen zöldségeket. Amúgy igen, azt jelenti, de a műszaki tartalom? Ott van a kutya elásva...

(#133) kelly416: Igazad van, elnézést kérek az érintettektől. :B Az utolsó mondatodban 100%-osan összefoglaltad a lényeget. :R

Részemről ez a vita ezzel a gondolatoddal le van zárva.

[ Szerkesztve ]

(#135) wolfnet válasza kelly416 (#133) üzenetére


wolfnet
tag

:R you are right

Privátban érdeklődj! :)

(#136) simonzé


simonzé
addikt

Süt a cikkről, hogy imádod a motort. :) Sok boldog utazást kívánok. :)

I don't fit in. I fit out.

(#137) wolfnet válasza simonzé (#136) üzenetére


wolfnet
tag

:R Való igaz, köszönöm szépen!

Privátban érdeklődj! :)

(#138) wolfnet


wolfnet
tag

Csak egy zárójeles történetet osztanék meg a tisztelt társasággal, aminek a kedvéért nem akartam új blogbejegyzést írni, mert annyit viszont nem ér. A véleményeteket várom az üggyel kapcsolatban. Tegnapi napon történt hogy ismerősöm motorozott Dunaújvárosban, mögötte haladó rendőrautó félreállította, a rendőr megkúrta 30rugóra lejárt műszaki miatt, ami 10 nappal járt le. A srác a hibás nyilván valóan, mert nem emlékezett jól, úgy emlékezett június közepén kell vinni majd, de már most lejárt. AnyWay+, mindenbe belekötött neki, kioktató volt, szemétkedő, kötekedő, a semmire. A motorkerékpár műszaki talán jól tudjátok gyakorlatilag semmiről sem szól, csak a pénzbehajtásról. Megnézik azokat amiket minden motoros indulás előtt megnéz gyakorlatilag azzal hogy kiáll a garázsból. (Lámpa + fékek). Ezért lehúznak 7-10e forintra. Na a srácnak egy millás motorja van, 2008-as, vadi újnak néz ki, nyilván láthatta a rendőr hogy nem egy szakadt 35 éves ön és közveszélyes fék nélküli ronccsal közlekedik a srác, hanem valószínűleg elfelejtette. A mérlegelési rendszer szerint 5-50 közötti összeget szabhat ki itt is. Ezt szeretném azzal szembe állítani hogy az engem elütő autóst 5'000FT-ra büntette meg a rendőr, aki nekem jelentős anyagi és lelki kárt okozott és több szabályt megsértett. Ne értsetek félre, nyilván ha kell büntesse meg a lejárt műszakist, mert lusta volt megnézni, de ez lehetne intelligensebb kedvesebb módon is. Jó napot Uram, biztos elkerülte figyelmét, már 10 nappal lejárt a műszakija, a motor egyébként rendben van látom blablalb,a és ekkor valószínű a sofőr is máshogy reagál a beszélgetésre. :K Kedved Rendőrök, akkor tudunk tisztelni titeket ha ti is tiszteltek minket! Agymenés vége, köszi. :R

Privátban érdeklődj! :)

(#139) kcsa válasza wolfnet (#138) üzenetére


kcsa
veterán

minden sztorinak két oldala van, meghallgatnám a rendőrét is. De ha aznap behajtani küldték ki, akkor ez van. Látja új motor - > van pénz, mehet a bírság.

(#140) creation válasza kcsa (#139) üzenetére


creation
senior tag

Igen, az ilyen felfogás, idehaza az emberek nagy többségét elég sok dologra feljogosítja...

Sajnos azon kívül hogy felháborodsz és ezt ide leírod, nem sok másra volt jó amit tettél. Nyilvánvaló, hogy legtöbben egyetértünk azzal, hogy a rend őreinek olykor problémáik vannak a jó modorral és az emberséggel...
Ha naív lennék, azt mondanám, hogy ez biztos egy véletlen eset lehetett, mert biztos rossz napja volt a rend őrének... Ha meg a józan észt nézem, akkor az előttem szólónak van igaza...

Ahogy írtad is, a felelősség elismerésével barátodnak sem volt gondja. Ellenben az intézkedés módja az ami nem tetszett neki. A jó válasz pedig valami olyasmi, hogy miért nem igazoltatta akkor a bírság kiszabása után ő is az intézkedő rendőrt?! Jelvényszám és tsa... Utána élhet panasszal a megfelelő helyen. Ha tanúja is van, akár még előnyre is tehet szert. :R

Bár idehaza a jelenlegi helyzetet elnézve, valahol az aktakupacok alján végzi az ügy :(((

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#141) wolfnet válasza kcsa (#139) üzenetére


wolfnet
tag

@kcsa, @creation: igen...

Privátban érdeklődj! :)

(#142) kondás


kondás
tag

Én is nap mint nap motorozok és hihetetlen dolgokat látok
-kiscsaj kiteszi jobbra az irányjelzőt, kezd lehúzódni majd egyböl átkanyarodik balra
-biciklis szembejön a te sávodba
-szintén kiscsaj vagy idősebb nő kitolat a főútra és öt másodpercig keresi az egyes fokozatot
-kamionos bejön eléd a körforgalomban,-na ez teljesen alap.Egyszer majdnem eltaknyoltam mert vizes csúszós volt az út ,azon kellett fékezni.
-tegnapelőtt meg simán kijött elém egy kocsi a baloldali mellékutról

Marhára kell figyelni motoron:( háromszor annyira mint kocsiban
Sokkal szigorúbb feltételekhez kötném a jogosítványhoz jutást!

(#143) wolfnet válasza kcsa (#139) üzenetére


wolfnet
tag

Bement a srác a rendőrségre, megkérdezte hogy lehet-e panaszt tenni amiatt mert az intézkedés szerinte nem volt megfelelő, illetve ha igen kinél. Kiderült hogy az ember akivel az incidens történt, ő itt dujv.-ban valami közlekedés rendészeti főf@sz és panaszt is nála lehet tenni! Na ezt kapd ki, panaszt tenni annál akire panaszod van. Be is hívták, de ő ezt csak menet közben tudta meg. Az ember kb megalázta, hogy mit képzel magáról, stb stb, na és ilyenkor mit lehet tenni? Kinél panaszoljuk be a főnököt? :C Vicc! Miért nem lehet emberszámba venni az állampolgárt.

Kcsa: különben a srác sem a "Jómotor = van pénz" kategória. Két évet spórolt rá, megvette, amúgy havi 100 rugót keres, neki egy 30 rugós bünti az elég húzós. Persze továbbra is fenntartja hogy hibás volt benne, de nem kellene egy darab szarként kezelni, meg bűnözőként, amikor senkinek se ártott, csak figyelmetlen volt. :W

Privátban érdeklődj! :)

(#144) creation válasza wolfnet (#143) üzenetére


creation
senior tag

Mindig van feljebb!

Legfelül a sajtó és a bíróság :P

Lehet hogy túloztam, de akkor is belefér. Nyugatabbon simán :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#145) creation válasza wolfnet (#143) üzenetére


creation
senior tag

Ja a másik, a "mit képzel magáról", akkor arra pedig egyszerű lett volna a válasz!

Én vagyok a legfőbb munkaadód b'zd+! Én adom a fizetést a zsebedbe. És amíg én az adómat fizetem és te itt ülsz a valagadon és a jómodor nélküli dumáddal próbálod behajtani azt a pénzt amit én áldozatos munkával keresek, addig úgy érzem, hogy a főnököd vagyok. Ha pedig én panaszt kívánok tenni ellened, akkor az a minimum, hogy megpróbálod jóvá tenni legalább egy elnézést kéréssel, azt amit eddig csináltál. Vagy ha nem akkor keressük csak meg szépen a főnököd!

Tudom nagypofájú ugatás az amit írtam, így távolról. De nem hiszem, hogy az ilyennel másképp kell bánni!

Sajnos ez ma kis hazánk, bunkóék megkapták a forgószéket! :(((

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#146) wolfnet válasza creation (#145) üzenetére


wolfnet
tag

Ó hát igen. :D Engem szerencsére békén hagynak, mert se nem hangos a motor, se nem feltűnő, nem vagyok rajta hülye sem... na mindegy, majd lesz valahogy. :D

Privátban érdeklődj! :)

(#147) Hurkafej


Hurkafej
aktív tag

Szia!
A hengerek illetve a hengerfej állapotának megállapítására a kompressziómérés nem jó, az csak összehasonlító mérésre alkalmas, a hengerek egymáshoz képesti állapotáról. Amivel ténylegesen meg lehet mondani az állapotot az a veszteség mérés.
A tárcsáidnak pedig kottyannia kell sugár irányban, mivel ez egy úszóágyazású féktárcsa. Vannak motorok, melyeknél ez 2mm felett is lehet, azért mert így van kitalálva. (pl.: versenymotorok)

A karburátor nyomáspróba alatt mi lett vele csinálva?
Meg lett nézve csak sűrített levegővel, hogy légsebességre működik-e a cv egység?
Vagy ilyen kis nyomású pumpával a tűszelepek zárása lett ellenőrizve? (ehhez fejjel lefelé kellene tartani a karburátorokat)

Üdv!

(#148) wolfnet válasza Hurkafej (#147) üzenetére


wolfnet
tag

Hello!

Nem tudom elolvastad-e a cikket vagy csak kommenteltél, de ha elolvastad akkor láthatod hogy nem én szereltem, hanem egy szerelő, így a kérdéseidre nem tudok válaszolni értelem szerűen, mert nem értek hozzá ilyen szinten. Annyi bizonyos hogy a szerelőben 100%-osan megbízom, azóta amióta elkészült semmi nemű hibával nem találkoztam (1500km). Azt is tudom hogy több száz motort újított fel az elmúlt években, akiknek a gazdái szintén nem mondtak semmi rosszat róla, ezért bíztam rá többek között.

Próbálok válaszolni a kérdéseidre is. amelyikre tudok persze.
- A kompresszió mérés valóban nem minden. Szerintem itt azt az alapvető információt szolgáltatta csak, ami a nevében is van, hogy mekkora a motor kompressziója. Nem kell ebbe többet látni, a manual-ban sem írnak veszteségmérésről.
- A karburátor "nyomáspróbájánál" - én úgy tudom - azt szokta megvizsgálni, hogy egy tank benzint rákötve ereszt-e valahol a karburátor vagy sem.
- A tárcsa a baleset során sérült meg. A baleset előtt pont úgy kotyogott ahogyan te leírtad amivel semmi gond sem lenne, viszont átszerelve az új felnire a balesetet követően behúzva a fékkart a kerék tovább forgott 1-2 centit. Nem millimétert, centit. Ezért kellett cserélni úgy gondolom.

Ha van még kérdésed tedd fel nyugodtan,
üdv
Márk

Privátban érdeklődj! :)

(#149) Hurkafej válasza wolfnet (#148) üzenetére


Hurkafej
aktív tag

Igen, ez a service manualok bűne is, hogy emlegetnek kompressziómérést. Ugyanis túl sok tényező befolyásolja az értékét. A két fő az a motor aktuális hőmérséklete és az akkumulátor állapota. Utóbbi állapota miatt lehet belefutni fals eredménybe.
Rendben van a karbi tömítéseinek vizsgálata és a tűszelep zárás, jobb is az asztalon megnézni, mint ismét szétszedni :) Csak én nyomás próbán a tűszelepek zárásának vizsgálatát értettem volna, egy kis nyomást létrehozó kézi pumpával, nagyon hasznos és drága szerkezet.

Üdv, jó motorozást!

(#150) wolfnet válasza Hurkafej (#149) üzenetére


wolfnet
tag

:R Előfordulhat hogy sor került ezekre is de nem tudok róluk. A veszteségmérésnek én is utánanéztem, valóban jó eljárás, de az öreg úr nem szokta elvégezni. Amúgy az akksit mindig feltölti indítózgatás előtt, hogy ne azon múljon a hibás eredmény. :K

Privátban érdeklődj! :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.