Nos igen...
Van ez a nem túl szép, nem túl fiatal, nem túl kényelmes, nem túl... nem túl motor... Ez az ETZ...
Szeretem is meg nem is... megy is meg nem IZS
Utolsó post óta megtettem vele cirka 3000km-t. Ez alatt többször elment a töltésem, ilyen-olyan okokból kifolyólag. Most utoljára végre megadta magát a fesz. szab. Továbbá, az előző tulaj úgy gondolta, hogy feltétlenül meg kell hogy tépje az aluminium házba a kuplungbowdennél levő fém harangot (aminek nem tudom a pontos nevét szakzsargonilag), így itt a motor folyamatosan eresztette az olajat. Többen is kérdezték tőlem, hogy nem zavar e hogy csöpög... Általában meglepődtek mikor kijelentettem, hogy akkor van baj ha már nem csöpög
BERAGASZTVA!
Kicsit idegesített a motor elektromos fogyasztása, főleg este a belvárosban, amikor az elöl levő 55/60W-os halogén H4-et kellett használni, mert megrág a rendőr... Idő közben leszakadt a hátsó sárvédő, mert elrohadt a "Baby on Road" felirat ellenére is.
A világítás rendszert már egy két helyen átszabtam.
Most a hátsó féklámpában a Müller Szabolcs féle LED-es panel van, összesen 2W fogyasztással a korábbi 21+15 helyett. Az indexekhez is meg van már a LED panel, ahhoz még szereznem kell egy elektronikus villogtatót, mert a bimetálos haragban áll a kis fogyasztással
A legújabb szerzemény viszont fenomenális ötlet volt.
Lecseréltem az első helyzetjelző kis gyertyalángot egy 5W-os power LED-re.
Nem olcsó mulatság, a kis égő árához viszonyítva. De ha figyelembe vesszük, hogy gyakorlatilag ugyan akkora fényt ad le az 5W-os power LED mint a H4-es halogén 55W-on, akkor szerintem érthetővé válik a csere. Gyakorlatilag 5000HUF-ból elértem, hogy nem kell országútit használnom a városban, mert a helyzetjelző untig elég fényt ad le.
Néhány kép:
Fogalmam sincs, hogy helyileg hova kell tenni a feszültség szabályzót, mert azt az előző tulaj elrendezte, egy fadarabbal rögzítette az akksi fölé. Valamint, mivel az egyenhíd rögzítési pontjai már az idő folyamán széjjel repedtek, így azt is át kellett forgatnom. Most mind a két eszköz stabil rögzítést kapott. Átcsiszolgattam az összes csatlakozót. Még a "biztosítékokat" is. De továbbra sincs töltés. 100% hogy a fesz. szab a ludas.
Van ez az xmotor.hu nevű bontó paródia... Rendeltem tőlük bontott sárvédőt meg szívó csonkot... Nagyon jó áron adták és sérülés mentesnek volt feltüntetve minden.
Mire pestre ért, addigra a szívócsonk el volt repedve. Az meg egyenesen hihetetlen, hogy egy "ekkora nevű" bontónak, akik magukat a youtube-on is reklámozzák, ne legyen egy nyomorult magas nyomású mosója. A sárvédőben ott állt tolna-baranya összes sara és füve. De vigasztalt a tény, hogy a bolti új ára a sárvédőnek 14000HUF, míg így hozzá jutottam potom 1000HUF-ért. Best buy
Ja igen... a "gyári sárvédő" se volt túlságosan "típus azonos"... Bár korban közel hozzá illő, de szerintem kicsivel öregebb Jawa sárvédő lehetett
Idő közben legyártottunk unokatesómmal egy új szívó torkot. Ez ha eltörik, akkor nagy baj van, mert az már csuda lenne
Fesszab kicserélve, töltés "van". Néha el kell vinni a motort hosszabb útra.
Volt egy nagyobb meghibásodás egy kis hibából... Elment a gyújtásom, beállt a dugó, lepörgött a kuplung
Kuplung visszaragasztva, gyújtás beállítva, új dugó, gyűrű csapszeg, felső csapágy, generátor oldali szimering cserélve Ez utóbbi azért kellett, mert a hajtókar alsó csapágy is kicsit szoros lett, így átjárattam WD40 - 2T olaj keverékben (ezt beöntve a forgattyús házba). Namost az elegy nem akart kijönni magától, így a generátor oldali szimeringet kellett feláldoznom a cél érdekében
Jön a téli szezon lassan... Szerezni kéne kézvédőt, meg hasonló dolgokat (fűthető markolat, fűthető ülés)
Bukósisak átalakítva... ismét