dabadab
Szakkör esetén, vagy ha limitált az időkeret, akkor eleve egy összerakott Lego-t használhat az oktató -hiszen nem kötelező minden alkalommal nulláról összerakni valamit-, ráadásul egy ilyen alap rover megépítése nem sok idő, tehát ez önmagában nekem nem érv a Codie mellett.
És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.
Ez nyilván attól is függ, milt szeretne oktatni az ember. Nálam a Lego NXT legnagyobb előnye, hogy komplett folyamatot lehet vele oktatni. Először kitűzzük a célt, megtervezzük a célnak legmegfelelőbb hardvert (robotot), megépítjük, programozzuk... Hogy oldasz meg a Codie-val pl. egy olyan feladatot, ahol robot karra van szükség? Vagy olyat, ahol a robotnak egy zsinóron kell függeszkedve haladni a célja eléréséig? Vagy pl. tűzoltó robotot, ahol a cél a mécses lángjának eloltása? Ha nem tudok építkezni, mert adott a hardver, akkor ezeket eleve el lehet felejteni. Így a gyereket nem lehet a teljes probléma megoldásának mikéntjére rávezetni, mert a programozás csak egyetlen szelete a cél elérésének!
Azt viszont elfogadom termsézetesen, hogy tisztán alap programozási célnak megfelelhet. De még mindig nem látom át, ebben mi a forradalmi a sokkal fejlettebb NXT-hez képest? mi indokolná, hogy ezt szerezze be bárki? Az árát leszámítva, bár a régebbi NXT-k vagy akár a korai RCX-es verziók már sokkal olcsóbban beszerezhetők az EV3-nál.
A tudomány a valóság költészete!