Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Teasüti válasza Cathfaern (#50) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Miért volna egészséges a politikával foglalkoznom fiatalságom legnagyobb potenciáljával rendelkező időszakában?
Majd politizálok, ha vén f.sz leszek és nem lesz más szórakozásom, mint a véleményem ütköztetése.
Utólag is elnézést! :R

Amúgy is kisember miért politizáljon? Aktivista nem vagyok, valószínűleg nem is leszek. A véleményemre meg senki nem kíváncsi, esetleg 4 évente egyszer.

Amúgy meg majd ha a politika képes lesz hozzáadott értéket előállítani, na akkor majd érdemes lesz foglalkozni vele. Dióhájban szvsz a szakmai kormányzás volna célravezető, nem pedig lobbi érdekek szerint irányítani.
Így ebben a formában az egésszel kár foglalkoznom. :N

[ Szerkesztve ]

(#52) flashpointer válasza Cathfaern (#50) üzenetére


flashpointer
őstag

Azt aztán nagyon hasznos megtanulni aminek 10 évente megváltozik a tartalma.
Herry potter is mehet a szenny mellé, inkább természettudományos könyveket kellene kötelezően olvasni, mert azt nem tudja befolyásolni a politikai szellő , ideológia, előítéletek meg ilyen szarságok.

(#53) copass válasza Teasüti (#49) üzenetére


copass
veterán

pont a HP-t?!:D ez vicces. tényleg. még ponyvának se nevezném...

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#54) Teasüti válasza copass (#53) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Tök mindegy, bármelyik ifjúsági regény megfelelő lehet. Felőlem Verne is lehetne, csak külföldi könyvekből többet ismerek. Ponyva? Többet ad egy HP a célközönségnek, mint a magyar költészet bármelyik műve és mellette kiváló szórakozás is, nem úgy, mint a magyar költészet egy tinédzser számára. Akkor már miért nem magyar regények?

Akárhogy is az olvasást a HP szerettette meg velem, nem a magyar irodalom. És ezzel aligha vagyok egyedül.

[ Szerkesztve ]

(#55) dabadab válasza Teasüti (#51) üzenetére


dabadab
titán

Ez a hozzászólásod önmagában bizonyítja a történelemtanítás csődjét.

Addig, amíg az érettségiző diákok közül nagyjából senki sem tudja elmondani, hogy mi a fene is az a fékek és ellensúlyok rendszere, meg hogy ezt miért találták ki, addig nem az a kérdés, hogy kell-e történelemtanítás, hanem az, hogy miért nem tanítják rendesen.

"Felőlem Verne is lehetne, csak külföldi könyvekből többet ismerek."

Jézusmária.
(Jules Verne francia volt.)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#56) bambano válasza Jim Tonic (#39) üzenetére


bambano
titán

"A 8-12 már nem az a korosztály, ahol a játék a legfontosabb": ezt sem értem. van egy félkész termék, vagy inkább semennyire se kész termék. első körben megcsináltak egy koncepció bemutatására alkalmas mintadarabot, amiről ők hitték, hogy jó. második körben ezzel a koncepció-darabbal pénzt gyűjtenek, amiből majd ki tudják fejleszteni a piacképes terméket.

tehát nem azért szifon5 only, mert ők így akarják, hanem azért, mert egyrészt most nincs pénzük másra, másrészt az aktuális feladatokhoz elég a szifon5. azt pedig, hogy 8-12, kontrollcsoportos teszteken majd pontosítani fogják. benne van a cikkben, hogy "de a gyerekekből álló tesztelői csoportok olyan kreatív dolgokat találnak ki, amelyekre a Codie fejlesztői korábban nem is gondoltak.". nincs még semmi eldöntve. majd alakítják a specifikációt a tesztelések során.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) bambano válasza dabadab (#55) üzenetére


bambano
titán

azt ugye tudod, hogy sok gimiben nem tanítanak aktuális történelmet, merthogy az "még nincs feldolgozva".
tehát pl. a fékek és egyensúlyok rendszerét pont nem gimiből, érettségire fogod megtanulni.

ez még nem zárja ki, hogy a történelemtanítás csődjéről szóló állításod igaz legyen. az viszont egyértelmű, hogy az irodalomoktatás a gyerekek olvasásra szoktatása terén orbitálisan megbukott, hála azoknak az ősöreg sznoboknak, akik nem hajlandók kiengedni a kezükből a hatalmat ezen a téren.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#58) dabadab válasza bambano (#57) üzenetére


dabadab
titán

Montesquieu a XVIII. században alkotott, az azért nem pont jelenkori történelem, illusztációként meg ott van mellé a komplett világtörténelem az őskortól kezdve (ha demokrácia vagy köztársaság kell szemléltetésnek, akkor meg ott vannak a görögök meg a rómaiak).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#59) Jim Tonic válasza bambano (#56) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Jó, de ezt miért nekem fejted ki? :)
Én a 8-12 korcsoportot a cikkből szedtem, és arra utaltam, hogy a 12 évesnek már nem ezzel a módszerrel érdemes programozást tanítani. 8 évesnek valóban jó, hogy kell a játék, az is passzol, de én pl. 12 évesen már Plus/4 és társain nyomtam, és nem érzem úgy, hogy ez jobb lett volna ezzel a módszerrel. 12 évesen már Arduinoval is simán elboldogulhatnak a gyerkőcök, sőt, ennél is messzebbre mehetnek.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#60) Tigerclaw válasza copass (#53) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Miért? Érdekes, izgalmas, szórakoztató, rejtélyes és a sikere megmutatta, hogy mennyire eltalálta az olvasótábora igényeit. A Harry Potter könyvek éppen a követendő példát mutatják. A TV-n, videojátékokon, mozin, facebookon, interneten felnövő tech. generációt rá tudta venni, hogy szinte falják a könyveket...sőt egyszerre több generációt is, a kisgyerekektől a felnőttekig.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#61) bambano válasza Jim Tonic (#59) üzenetére


bambano
titán

mert te is azt gondolod, hogy a specifikáció be van betonozva és nem tudnak rajta változtatni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#62) Teasüti válasza dabadab (#55) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Verne Gyula francia volt? (És tényleg, hála a Wikinek és a z'internetnek...) Sose feltételeztem volna. Ennyit rólam, meg a humán tárgyak oktatásáról...
Azt is letagadhatnám, hogy jártam töri és irodalom órákra, pedig amúgy 4-es átlaggal végeztem el a sulit, nem szartam bele jobban az átlagnál. :B
A mai napig rejtély számomra, hogy mondjuk a szülők miként fújják fejből a kötelezőket évtizedekkel később is, míg én szinte a címüket se tudom felidézni.

[ Szerkesztve ]

(#63) Tigerclaw válasza dabadab (#55) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Fura dolog, én is úgy olvastam el több tucatnyi Verne könyvet gyerekkoromban, hogy abban a tudatban voltam, hogy magyar volt és csak pár éve jöttem rá, hogy nem. Na bumm, ha magyar órán Verne, Dumas, J.F. Cooper vagy Arthur Conan Doyle könyvei lettek volna a "kötelezők", akkor nem lettem volna tévedésben. Ezek az írók sokkal többet adtak nekem, mint az összes kötelező, amellett hogy imádtam Jókai vagy épp Fekete István regényeit. De elég sok magyar és orosz író regényeit is olvastam, amiket imádtam. Ott volt például László Endre Szíriusz kapitány sorozata, ami abszolút egy nívón volt a legjobb külföldi Sci-fi könyvekkel...és pont hogy gyerekeknek való, mert egy csapat gyerek kalandjairól szól a távoli jövőben.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#64) Jim Tonic válasza bambano (#61) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Miért gondoltam volna azt? A cikkekben elhangzottakhoz fűztem véleményt. :F

Verne Gyula francia volt? Látod, pedig ez nagyon-nagyon alap dolog. Oktatják is, mégis meg akarod reformálni az oktatást, pedig azt sem tanultad meg, amit kellett volna.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#65) Jim Tonic válasza Tigerclaw (#63) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

[link] Eléggé hasonló volt régebben is, persze nem 30 éve.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#66) Teasüti válasza Jim Tonic (#64) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Az alapfeltevés az volna, hogy szerettessük meg az olvasást? Nincs több kérdésem.

Mai világban szvsz nem fölösleges adatokat kellene bemagolni. Ellenben pontosan tudom mit hol keressek, ha vmire épp szükségem volna.

Töri órák is csak tényekről és adatokról szóltak. Semmi másról. Volt egyszer egy helyettes tanárunk, akinek majdnem sikerült megértetni velünk egy óra alatt mi is volna a lényege a történelemnek, mihez is kellenek ezek az adatok amiket csak úgy bemagolunk, csak hát persze hamar véget is ért az az óra... Azt nem tanítják, hogy lásd meg a sorok közt az összefüggéseket és tudj levonni belőlük vmi következtetést. Semmi kritikus gondolkodás, egyáltalán semmi gondolkodás. Mese óra, semmi több.
Csak mondd fel a rizsát, oszt' mehetsz a dolgodra! Csoda, ha egy hét múlva a felére se emlékszik az ember?

[ Szerkesztve ]

(#67) azbest válasza balika011 (#27) üzenetére


azbest
félisten

"ájfon 5 vagy régebbi"

iphone 5 vagy újabb, ha már itt tartunk :) Egyébként mivel az USA a célország, nem meglepő, hogy az ottani legnépszerűbb telefonokra célozzák alapból, de persze lesz más platformra is az ígéretük szerint. Bár talán logikusabb lett volna 4s-től támogatni, mert arra is van iOS 8.2, bár teljesítményben lehet kevés lenne.

(#68) dionaea válasza Teasüti (#66) üzenetére


dionaea
őstag

Azért kiváncsi vagyok Te mit tudsz, mihez értesz miről lehet veled beszélgetni. Na meg arra is hogy hány éves vagy batman? Ja meg még egy nagyapád apjáról tusz valamit? Mivel foglalkozott mit csinált? Sőt a család fádról?..

Az olvasást nem kötelezni kell. Ez tény. Aki fogékony rá olvas aki nem az nem. Akinek meg az a legfontosabb, hogy jól érezze magát annak meg úgyis mindegy.

(#69) Jim Tonic válasza Teasüti (#66) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Mai világban szvsz nem fölösleges adatokat kellene bemagolni. Ezt simán lustaságnak hívják. Lusta vagy, inkább azt mondod, nincs szükséged általános műveltségre. Pedig van. Másik dolog, hogy a tanulásban a folyamat is fontos. Ha műszaki egyetemre jársz/jártál, ott sem csak azért tolják beléd a matekot, mert azt Te mindenképpen használni fogod később, hanem azért, mert az egyik legjobb fejtágító.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#70) Phvhun


Phvhun
őstag

zsíííííííííííííír

(#71) dabadab válasza azbest (#67) üzenetére


dabadab
titán

"bár teljesítményben lehet kevés lenne"

Ha barmilyen okostelefon keves ehhez az apphoz, akkor ott nagy gondok vannak.

DRM is theft

(#72) Rodzser Mór


Rodzser Mór
senior tag

Brewie, Codie, Doodie, cookie, noonie, poonie

vagy codie = co+die ; ejtsd: kodáj. Die = meghalni. Szerintem béna a névválasztás.

Mi az óriási lehetőség? Csöppet hatásvadász a cím.

[ Szerkesztve ]

(#73) Phvhun válasza Rodzser Mór (#72) üzenetére


Phvhun
őstag

Kodály Körönd? :D

Amugy úgy kell kiejteni hogy kó-dí :)

(#74) Vesa válasza flashpointer (#52) üzenetére


Vesa
veterán

"inkább természettudományos könyveket kellene kötelezően olvasni, mert azt nem tudja befolyásolni a politikai szellő , ideológia, előítéletek meg ilyen szarságok."

+1
Helyette ma táncikálnak, napitornáznak, dalárdáznak és hittant "tanulnak" a gyerekek, ahelyett, hogy értékelhető tudást szereznének...Lassan a kötelező reggeli ima jön minden egyes oktatási intézményben, kiegészítve a fegyveres erők által biztosított kötelező vasárnapi templomlátogatással...

A tudomány a valóság költészete!

(#75) Vesa


Vesa
veterán

Egyébként tényleg nem értem, hogy ebben a rendszerben mi az eredeti? A Lego Mindstorms 1998-ban rajtolt, gyakorlatilag azonos koncepcióval, csak éppen a lego építési rendszeréből adódóan már akkoriban is sokkal több lehetőséggel!

Sajnos magyar vagy sem, ez nem több egy olcsó koppintásná!

A tudomány a valóság költészete!

(#76) Tigerclaw válasza Jim Tonic (#65) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ez már jobb, de továbbra is a kötelező rész az csak klasszikus szépirodalom és pont azok amik 30 éve is voltak. Nem kellene a kötelező rész, csak egy halom választható és ajánlott.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#78) dabadab válasza Vesa (#75) üzenetére


dabadab
titán

Nalunk van itt Mindstorms (EV3), megprobalom osszefoglalni, hogy miben jobb a Codie:

Nagyjabol harmadannyiba kerul, mint a Lego
Lenyegesen tobb erzekelo van hozza (ultrahangos távolságmérő, digitális iránytű, fénymérő, gyorsulásmérő, giroszkóp, mikrofon, két fénymérő), mint a Legohoz (nyomaserzeklo, szinerzeklo, IR tavolsagmero - legalabbis ez van az alapcsomagban, venni lehet pluszban egyebeket, viszont a vezerlokockara egyszerre max 4-et lehet csatlakoztatni).
Nem kell az osszeepitessel vacakolni
Ranezesre a programozasi felulete sokkal jobb, mint a Legoe (ami eleg vacak)
Van hozza tabletes/mobilos felulet
Van hozza normalis wifi tamogatas
Valoszinuleg ritkabban kell tolteni, mint a Legot es joval egyszerubben (a Mindstorms alapbol 4 db ceruzaelemmel mukodik - az ember persze ujratoltheto akkukat hasznal, de eleg macera mindig kiszedni oket, toltore rakni, visszapakolni)

Persze, a Legonak is vannak elonyei (pl az alapcsomagbol siman ossze lehet rakni ezt a Rubik-kirako robotot), de egyaltalan nem latom ugy, hogy ne lenne olyan felhasznalasi terulet, ahol a Codie sokkal jobb, mint a Mindstorms.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#79) Akos96 válasza Vesa (#74) üzenetére


Akos96
senior tag

Hogy jön a hittanoktatás, napi torna, táncikálás a történelemtanításhoz, de leginkább miért zárja ki? És ha nem tanítunk történelmet azon az alapon, hogy a történelemoktatást a politikai helyzet befolyásolja, akkor honnan szerez a tanulóifjúság tudást ahhoz, hogy őket a szisztem ne befolyásolhassa? Mert történelemórán tanulnak (tanulunk) azokról az ideológiai irányzatokról, azokról a történelmi tényezőkről, amelyek a mai helyzetet alakítják, és mondjuk ott tudják meg azt is, hogy ez az izé, köztársaság meg a többi, ez mi.

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#80) Vesa válasza dabadab (#78) üzenetére


Vesa
veterán

Nem flame indítónak szántam a véleményemet, nyilván lehetnek előnyei a lego-val szemben. Bár az általad felsoroltak közül számos esetben nem értek egyet az előnyökkel, különös tekintettel a "nem kell vacakolni az összerakással" részre. Szerintem a lego legnagyobb előnye -akár ezzel szemben is-, hogy a kitűzött célok, problémák megoldásához egyedi robotok építhetők, ezzel jelentősen kitolva egyrészt a lehetséges problémák körét, másrészt a kreativitást is. Ezzel szemben a Codi egy fix eszköz, ami lényegesen korlátoltabb felhasználást tesz csak lehetővé.

Valójában a programozási részen is hibázik a koncepció, mivel ezen a módon nem tanul meg programozni a gyerek. Ugye azzal, hogy slidereket huzigál egy telefonon, még nem lesz fogalma a változókról, algoritmusokról, ciklusokról, stb. Ezért én ezt az egészet egy telefonnal távirányítható játéknak látom, ami persze lényegesen több egy sima távirányítós játéknál, de digitális írástudást ilyen módon nem fog oktatni. Legalább is, a megismert formában nem hiszem...

A tudomány a valóság költészete!

(#81) Vesa válasza Akos96 (#79) üzenetére


Vesa
veterán

Én sehol nem írtam, hogy nem kell történelmet tanítani! Valakivel keversz!
A hitoktatás és a tácoktatás pedig úgy jön ide, hogy ezek a semmire se jó órák elveszik az időt a tudást adó, értelmes tanóráktól! Nézd csak meg, mennyi volt a matek/fizika/kémia/biológia órák száma 15éve, és mennyi ma! Nyilván normál keretek között értve, nem pl. emelt óraszámú oktatásban!

A tudomány a valóság költészete!

(#82) dabadab válasza Vesa (#80) üzenetére


dabadab
titán

"Bár az általad felsoroltak közül számos esetben nem értek egyet az előnyökkel, különös tekintettel a "nem kell vacakolni az összerakással" részre"

Ha mondjuk szakkört vagy hasonlót tartanál tíz gyereknek, akkor ezt minden bizonnyal átértékelnéd.
És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.

"Valójában a programozási részen is hibázik a koncepció, mivel ezen a módon nem tanul meg programozni a gyerek. Ugye azzal, hogy slidereket huzigál egy telefonon, még nem lesz fogalma a változókról, algoritmusokról, ciklusokról, stb."

Nem olvastam semmi konkrétat a programozási nyelvüket, de a látottak alapján (meg ez említett erős logós múlt alapján) valami olyan lehet, mint a Scratch (gyakorlatilag modernkori Logo), márpedig abban vannak ciklusok, változók, miegyebek.

DRM is theft

(#83) Tigerclaw válasza Akos96 (#79) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Szerintem a történelem és irodalom és sok más tantárgy esetén nem kifejezetten a tantárggyal van gond, hanem a tananyaggal és a módszertannal és néha a tanárral. Hogy tanulna a diák a történelem hibáiból, miközben a tanár soha sem kérdezi meg őt arról, hogy szerinte ki mit csinált jól, ki mit csinált rosszul, vagy ha ő lett volna a helyében akkor mit csinált volna máshogy, de még olyan teoretikus játékot se játszanak, hogy "mi lett volna ha". Mit tanítanak? Az évszámokat, meg hogy sorold fel az összes uralkodó nevét. Egy nagy halom adatot a nyakába zúdítanak és az kap jó jegyet, akinek "fotografikus" memóriája van. Nincsenek újrajátszások, nem beszélgetnek arról, hogy melyik államformának mi az előnye, hátránya, vagy arról hogy szerintük miért nem működött egy bizonyos államforma, mikor elméletileg jó is lehetett volna. Nincs semmi vita, ne gondolkozz semmin, csak jegyezd meg az évszámokat, meg a tanár által lediktált érettségi tételeket kidolgozva. Ez nálunk a történelem oktatás. Megint visszatértünk oda, hogy miért is jó ez a "játékosan-oktató-eszköz". Kreativitást növel, feladatmegoldásra ösztönöz, gondolkodásra késztet és visszajelzést, sikerélményt ad.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#84) Nekomajin válasza Vesa (#80) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Láttad már a Blockly-t? Ott is csak puzzle elemeket pakolgatsz, mégis van ciklus is, elágaztatás is meg változó is. Ha megnézed a hírben a képeket, ott is látszik, hogy vannak változók.

Középiskolai biológia és informatika tanárként mondom, hogy művészeti órák igen is kellenek az oktatásba. Nem biztos, hogy a jelenlegi formában, de nagyon nagy baj, hogy az egész heti egy rajz és/vagy ének órára redukálódott az évek során.
Több osztályban is kipróbáltam, hogy megmutattam a szövegszerkesztő alakzatainak alapvető kezelését, majd azt mondtam, hogy most tessék bármit rajzolni. Összesen született vagy három értékelhető mű.
Ezrével kerülnek ki a diákok minden évben az iskolákból úgy, hogy nem volt lehetőségük a kreativitásukat fejleszteni.

(#85) azbest válasza Vesa (#80) üzenetére


azbest
félisten

Sok olyan komoly eszköz van, ahol dobozokat kell összekötögetni és mégsem játék, például
VisiQuest / Khoros . Más területen pedig a GnuRadio-t hozhatnám példának. De persze vannak olyan programozási nyelvek is, amelyek nem programozók számára készültek, hanem adott terület szakembere tudja leírni a gép számára a szakmai feladatot. (pl prolog, matlab)

Gyerekek számára pedig nincs is jobb annál, hogy egyszerű vizuális elemekként tudják bemutatni a különböző műveleteket. Később, ha tényleg programozni akar, akkor rá fog ismerni hamar, hogy mi hagyományos megfelelője a grafikus kötözgetésnek. :)

(#86) Vesa válasza dabadab (#82) üzenetére


Vesa
veterán

dabadab

Szakkör esetén, vagy ha limitált az időkeret, akkor eleve egy összerakott Lego-t használhat az oktató -hiszen nem kötelező minden alkalommal nulláról összerakni valamit-, ráadásul egy ilyen alap rover megépítése nem sok idő, tehát ez önmagában nekem nem érv a Codie mellett.

És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.

Ez nyilván attól is függ, milt szeretne oktatni az ember. Nálam a Lego NXT legnagyobb előnye, hogy komplett folyamatot lehet vele oktatni. Először kitűzzük a célt, megtervezzük a célnak legmegfelelőbb hardvert (robotot), megépítjük, programozzuk... Hogy oldasz meg a Codie-val pl. egy olyan feladatot, ahol robot karra van szükség? Vagy olyat, ahol a robotnak egy zsinóron kell függeszkedve haladni a célja eléréséig? Vagy pl. tűzoltó robotot, ahol a cél a mécses lángjának eloltása? Ha nem tudok építkezni, mert adott a hardver, akkor ezeket eleve el lehet felejteni. Így a gyereket nem lehet a teljes probléma megoldásának mikéntjére rávezetni, mert a programozás csak egyetlen szelete a cél elérésének!
Azt viszont elfogadom termsézetesen, hogy tisztán alap programozási célnak megfelelhet. De még mindig nem látom át, ebben mi a forradalmi a sokkal fejlettebb NXT-hez képest? mi indokolná, hogy ezt szerezze be bárki? Az árát leszámítva, bár a régebbi NXT-k vagy akár a korai RCX-es verziók már sokkal olcsóbban beszerezhetők az EV3-nál.

A tudomány a valóság költészete!

(#87) Vesa válasza Nekomajin (#84) üzenetére


Vesa
veterán

Persze, hogy kellenek művészeti órák, ez nagyon is fontos a gyerekek életében. Ugyanakkor nem mindegy, milyen mennyiségben és hogyan tanítják. Az ének oktatás pl. teljességgel katasztrófa, eleve készségtantárgyról beszélünk ahol teljesen felesleges azzal kínozni a születetten botfülő gyerekeket, hogy az osztály előtt énekeljenek. Sokkal fontosabb lenne a művészetek élvezetére, értékelésére tanítani őket, megszeretttetni velük a zenét, és ezzel párhuzamosan művészettörténetet oktatni. Tánc ugyanez...
Viszont pl. a hitoktatásnak semmi helye az iskolában, miközben elveszi az időt a tudást adó tárgyaktól. Közben a gyerekeink semmit nem tudnak a pénzről -ami pedig az egész életünket mozgatja-, semmit nem tudnak a jogról -de ugye a nem ismerete nem mentesíti őket sem-, és még sorolhatnám. A testmozgás is kell és fontos is, de nem a komoly órák kárára. Nem normális dolog, hogy napi torna van, fizika meg lassan heti 1-2 óra és kész...Sportoljon a gyerek suli után, a suliban meg tanuljon...

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#88) bambano válasza Vesa (#86) üzenetére


bambano
titán

miért arra koncentrálsz, amit nem tudsz ezzel megoldani?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#89) Nekomajin válasza Vesa (#87) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

A hittannal egyetértek, szerintem sincs helye az iskolában.

(#90) dabadab válasza Vesa (#86) üzenetére


dabadab
titán

"Szakkör esetén, vagy ha limitált az időkeret, akkor eleve egy összerakott Lego-t használhat az oktató
[...] ráadásul egy ilyen alap rover megépítése nem sok idő,
"

Nekem egy ilyet összerakni bőven egy óra felett volt.

"Ez nyilván attól is függ, milt szeretne oktatni az ember"

Nyilván, de azt az állításomat, hogy vannak dolgok, amire jobb a Codie (konkrétan a programozás oktatása) elég nehéz azzal cáfolni, hogy más feladatokon meg jobb a Lego - ráadásul ezt én is írtam :)

"De még mindig nem látom át, ebben mi a forradalmi a sokkal fejlettebb NXT-hez képest?"

Szerintem ilyet senki sem írt, hogy forradalmi lenne. Mondjuk a fejlettséget nem látom NXT oldalon, maga a HW jóval korlátozottabb, ahogy a szoftveres körítés sem túl erős.

DRM is theft

(#91) Vesa válasza bambano (#88) üzenetére


Vesa
veterán

Mert 1998 óta létezik a koncepció a piacon, így logikus módon a már létezővel kell összevetni az előnyöket/hártányokat! Miért venne bárki gyengébb képességű eszközt, ha kaphat olyat is, ami lénygesen többet tud?

A tudomány a valóság költészete!

(#92) Vesa válasza dabadab (#90) üzenetére


Vesa
veterán

Itt picit azért ferdítesz, hiszen a lényeg az, hogy óra előtt is összerakhatja a tanár. :-) Vagy akár az egyik szakkör telhet azzal, hogy megépítenek a gyerekek mittomén 10db rovert, utána kb. kapnak egy kvázi Codie-t (hardveres szempontból), innentől viszont akár egész évben hozzá sem kell nyúlni, lehet tisztán csak programozni.

A Lego gyári szoftvere gyerekeknek készült, ebben egyébként szerintem hasonlatos a Codie -eddig megismert- rendszeréhez. Ikonos, átlátható GUI, cserébe nyilván valamilyen szinten korlátozott.
Ugyanakkor a community meglehetősen erős, számos "rendes" programnyelv létezik hozzá (pl. Robot C, LejOS NXT, Matlab, C_NXT stb.). Felsoroni is nehéz, annyi van. Némelyik egészen profi.

A tudomány a valóság költészete!

(#93) Phvhun válasza Vesa (#92) üzenetére


Phvhun
őstag

Elég rozoga tud lenni a lego-s robot autó, buktam el versenyt amiatt mert nem volt elég stabil a szerkezet, meg kiszámítható a szín szenzor pl felhők miatt. Plusz az alap grafikus programozói felülete borzalmasan gagyi, és használhatatlan. Ennél csak jobbat lehet csinálni.

(#94) dabadab válasza Vesa (#92) üzenetére


dabadab
titán

"Itt picit azért ferdítesz, hiszen a lényeg az, hogy óra előtt is összerakhatja a tanár. :-) "

Nem, most te ferdítettél: azt mondtam, hogy vannak alkalmazások, amikor jobb, ha nem kell az összerakással bajlódni, az "ellenvetéseddel" meg tulajdonképpen meg is erősítetted ezt.

"Ugyanakkor a community meglehetősen erős, számos "rendes" programnyelv létezik hozzá (pl. Robot C, LejOS NXT, Matlab, C_NXT stb.). Felsoroni is nehéz, annyi van. Némelyik egészen profi."

Ugyanakkor semmi olyasmi, ami komolyan hasonlítana ahhoz, amit a Codie-sok csinálnak.

DRM is theft

(#95) flashpointer válasza Phvhun (#93) üzenetére


flashpointer
őstag

-jól kell megépíteni hogy stabil legyen (ez is része nem csak programozás)
-nem hiszem hogy kültéri felhasználásra tervezték volna.
-30 eurós szenzortól nem kell csodát várni, azért annyira képes hogy olcsó legyen
(mondjuk legót ismerve abból kb 1 euró a valós ára )

(#96) Vesa válasza dabadab (#94) üzenetére


Vesa
veterán

Igen, de amíg a Lego esetén lehetőséged van fixen, tehát "Codie szerűen" is dolgozni (előre összeraksz egy hasonló botot, és soha többet nem nyúlsz hozzá csak programozod), addig a Codie korlátait nem tudod semmilyen módon átlépni!

Ugyanakkor semmi olyasmi, ami komolyan hasonlítana ahhoz, amit a Codie-sok csinálnak.

Nem is kell, hogy hsaonlítson! Az a lényeg, hogy mennyire jól használható! Mivel a Lego-hoz legalább 15-féle programnyelv létezik, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt.

Egyébként sem értem igazán, hogy a Codie esetén miért beszélünk kijelentő módban kitűnő szoftverről? Nincs még készen, egyelőre egy rövid videót láttunk róla amiben ikonokat és slidereket kell huzigálni. Hasonlóan, mint a lego Robolab szoftverében...

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#97) dabadab válasza Vesa (#96) üzenetére


dabadab
titán

"Nem is kell, hogy hsaonlítson! Az a lényeg, hogy mennyire jól használható! Mivel a Lego-hoz legalább 15-féle programnyelv létezik, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt."

Mondj hozzá egy olyat, ami tableten fut és olyan vizuális felületet ad, mint a Codie (vagy legalább mint a Scratch).

(Hogy világos legyen: ez nem valami elméleti izé, hanem ez tényleg egy olyan gond, amit meg kellene oldanom)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#98) Vesa válasza dabadab (#97) üzenetére


Vesa
veterán

Tableten nem tudom melyik fut, de a Robolab GUI is ikonos, drag & drop, blokkokból épül fel ami tetszőlegesen pakolgatható, ott is slidereket kell tologatni stb.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#99) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

Jópofa, bár hozzám a Sphero közelebb áll. :B
nyilván más jellegű némileg a kettő, de ezzel nincs is baj.

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.