Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) flashpointer


flashpointer
őstag

Lego mindstorms budget edition :)

(#2) vegyszer válasza flashpointer (#1) üzenetére


vegyszer
addikt

Lehetséges, de azért kár egyből rásütni Bástya elvtárs méltán híres mondatát, miszerint „Kicsi is, sárga is, savanyú is! DE A MIÉNK!”

Én azt a 150$-t igenis rászánnám a gyerek programozói vénájának a tagítására.

[ Szerkesztve ]

"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell

(#3) #16939776


#16939776
törölt tag

A fa borítással különösen szép, jó lenne ha maradna :R

Lesz-e valami bolt/bemutató terem ahol meg lehet nézni/ki lehet próbálni?

[ Szerkesztve ]

(#4) copass


copass
veterán

ájfone only? öööö ahha.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#5) vegyszer válasza copass (#4) üzenetére


vegyszer
addikt

Inkább, mint Symbian, vagy Windows Phone

"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell

(#6) bambano


bambano
titán

apuka megveszi karácsonyra a gyereknek, este csomagbontás, majd egész karácsony alatt apuka buzgerálja, a gyerek meg messziről nézi :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) creation válasza vegyszer (#2) üzenetére


creation
senior tag

+1

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#8) cabii


cabii
tag

Hát nekem mondjuk egy arduino ping szenzornak tűnik a távolságmérő "szem", de ennek ellenére tetszik az ötlet. Mondjuk az hogy miért IOS csak? Így mondjuk ingyé se kéne...
de ha elszakadunk az ájfontól máris életképes.
Tulajdonképpen bármi, amivel a logikus, rendszerező, algoritmizáló gondolkodás fejleszthető, már nyerő.
Mondjuk én is megtartanám a fa burkolatot. Kár elkínaisítani a műanyaggal.

bambano: én most arduinóval játszom hasonlót, robotot építünk a gyerekkel /apuka izzad a kódolással, gyerek hozza az ötletet, mit rakjunk még bele. Ezért is jó lenne, ha lenne egy grafikus felületű valami, amivel Ő írhatja a kódot, akár anélkül is, hogy értené mi is történik a háttérben/

[ Szerkesztve ]

Linux is like a wigwam: No windows, No Gates, Apache inside

(#9) n00n válasza bambano (#6) üzenetére


n00n
őstag

Na ez kb. így nézett ki mikor apám anno megvette karácsonyra öcsémnek a régóta áhítozott Nintendót huszon x éve. :D

(#10) flashpointer válasza vegyszer (#5) üzenetére


flashpointer
őstag

Hát nem tudom miért kell így leszűkíteni a célközönséget hogy az iphone + 8-12év intervallumba essen. Amúgy meg pont megöli az elgondolás lényegét hogy az olcsó cucc mindenkihez eljusson, mert ez 150$ egy iphone meg 1500$, ennyiből olyan legó robotot építhet annyi szenzorral kibővítve amennyit elbír a padló és amivel 30 éves koráig elprogramozik. Se win se linux vagy chromebook vagy androidos tablet semmi, ellenben lehet gúvadni a mobilkijelzőn, elvitte a projektet a mainstream hullám.
Az meg hogy ki csinálta nem mentség semmire.

(#11) creation válasza cabii (#8) üzenetére


creation
senior tag

Konkrétan a fa burkolatot leszámítva egy bármely kínai webshopból összeépíthető robot kitnek tűnik. Szerintem itt a szoftveres megoldáson van inkább a hangsúly. Így pedig tényleg fontosnak tartom én is a több rendszerre való megjelenést.

A műanyag házról meg kb annyit, hogy szerintem teljesen megfelel egy gumírozott ház a gyakorlásra (iskolába meg mindenképp) és mondjuk egy special edition azoknak akik ezt igénylik. :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#12) copass válasza vegyszer (#5) üzenetére


copass
veterán

jah persze. kukacos alma. pénzfialda.

ingyen kódolás játékosan, ez többet ér.

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#13) jFox


jFox
őstag

Nem tudom miért ríttok itt, hogy iPhone only, mikor ott van a cikkben, hogy gőzerővel dolgoznak az Android-os és WinPhone-os felületen is. :F

Amúgy meg tényleg jó ötlet, látványos, le tudja kötni a gyerekeket és még tanulnak is vele. Le a kalappal. :R
Ha az ára tényleg 150 dodó körül lesz itthon is akkor van jövője. :K

--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--

(#14) Dhampir


Dhampir
félisten

Ezentúl a drónok elől elbújva a bokorban sem lehet szexelni, mert odáig még begurul a hernyótalpas robi. :DD

(#15) atike


atike
nagyúr

Tetszik! Jó dolog... :) Hm.... És magyar... :)

(#16) Püpi


Püpi
tag

Szubjektív: Elsősorban szerintem nem a gyerekek digitális írástudását kellene fejlszteni hanem a simát..
Két generáció és Amerika szintjén leszünk..

(#17) DWENNON válasza Püpi (#16) üzenetére


DWENNON
tag

Nekem az lenne a kérdésem, hogy milyen képességeket fejleszt ez egy gyermekben a fejlődése szempontjából?

A programozási képesség fejlesztésére a Microsoft mostanában indított kezdeményezéseket, mire alapozott ez a nagy igény a tengerentúlon?

(#18) Jim Tonic


Jim Tonic
nagyúr

Kívánom, hogy sikerüljön nekik.
Viszont nem igazán értem. Rengeteg ingyenes megoldás van, amivel fejleszthető a programozási képesség fiataloknál. Ez nagyjából egy mikrokontroller ultrahangos szenzorral, motorokkal, amivel a képernyőn rohangáló figura egy "kisautóra" cserélhető. A programozáshoz tehát nem visz közelebb, mint bármilyen más megoldás, maximum játéknak is jó. Ugyanakkor játéknak már van több tucat termék, Arduino vagy egyéb alapokon, az ár töredékéért. Tudom, hogy ahhoz meg a programozási felület hiányzik.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#19) Tigerclaw válasza Püpi (#16) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Lenne mit tanulnunk más nációktól, de mi szeretünk a saját utunkon menni a szakadék felé és még büszkék is vagyunk erre. Amúgy szerintem írni megtanítják a gyerekeket itthon az iskolákban, csak fantáziát, kreativitást és okot, célt nem adnak nekik, hogy írjanak valamit. Ahogy olvasást is megtanítják nekik, de mellé meg is utáltatják velük az olvasást, ahelyett, hogy megszerettetnék velük. A legtöbb itthoni kötelező olvasmány nagy műnek nevezhető, de a többségük unalmas és érthetetlen annak a korosztálynak. Rengeteg régi és új regény van, ami annak a korosztálynak lett írva, sőt még kifejezetten érdekes is nekik, de nálunk Antigoné kell meg Homérosz és Íliász. (szó se róla, én a legtöbb kötelezőt élvezni tudtam, de ahhoz az kellett hogy már iskolán kívül megszerettették velem az olvasást, mert gyakran kaptam a szüleimtől különböző nagyon izgalmas olvasnivalót, sőt egyik karácsonyra egy teljes Jules Verne gyűjteményt is) Meg kell találni azt a könyvet, azt a tevékenységet, ami annak a 6-14 éves gyereknek való, külön a fiuknak és a lányoknak.

Ez is azért jó, mert nem megtanítani akarnak velük valami unalmasat, hanem elérni, hogy készítsenek valami érdekeset, hasznosat...amivel együtt jár a tudás elsajátítása is (és nem a tudás rájuk erőltetése)

Pár napja olvastam, hogy Finnországban projekt jelleggel bevezetik pár helyen azt, hogy tantárgyak helyett témákat, tanítanak...pedig a skandináv országokban és sok nyugat-európai országban már mérföldekkel előttünk járnak az oktatás terén.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#20) Tigerclaw válasza Jim Tonic (#18) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Épp az a jó, vagy jobb ebben, hogy nem csak egy virtuális programot készítenek, hanem egy valós dolgot irányítanak. A "játék" pedig a legfontosabb annak a korosztálynak akinek készítették.

Ha tényleg csak iOS-re készítik el az Appot, az árával együtt a mi szempontunkból tényleg öngólnak tűnik, de inkább csak nem mi vagyunk a piaca ennek a terméknek.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#21) azbest


azbest
félisten

Jó ötlet. Persze nekem is beugrott, hogy láttam már hasonlót más gyártótól is, de jellemzően sokkal nagyobb árcédulával. Nyugatabbra tudatosan próbálják az ilyen érdeklődést felkelteni a gyerekekben, mivel tudják, hogy mekkora szakemberhiánnyal küzdenek.

Nálunk természetesen még ehhez is túl csórók az emberek, látván, hogy a 25 dolcsis kütyüknél is menyire számít pár száz forintos árkülönbség. Persze sokaknak még arra sem futja.

(#22) mufi


mufi
senior tag

Még egy kicsi és a gyerek nem kell, hogy iskolába járjon, tanítók se kellenek majd, az embereket leváltják a robotgenerációk...éljen az IT, éljen a az informatika. Még egy kicsi és a gyerek nem tejet fog szopni hanem internetet. Csak így tovább. :C

Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.

(#23) Akos96 válasza Püpi (#16) üzenetére


Akos96
senior tag

A két dolognak nincs közös része, ugyanis míg ez egy apró, megvásárolható készségfejlesztő játék, addig az írástudás fejlesztése oktatás, nevelés kérdése. Az más kérdés, hogy iskolákba is eljuthat, de attól még egy készségfejlesztő játék marad, nem pedig elsődleges tananyag. Szerintem abszolút jó, hogy van ilyesmire igény attól függetlenül, hogy ez a termék épp megfelelő-e.

(#22) mufi: [link]

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#24) MongolZ


MongolZ
addikt

Csak nekem van dejavu érzésem?
Comenius Logo? Mond valakinek valamit?

(#25) LordDraven


LordDraven
csendes tag

[...]és 18 óra 18 perckor a skynet öntudatra ébred, bekövetkezik az ítélet napja, a gépek lázadása.[...]

(#26) Teasüti válasza LordDraven (#25) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Köszi! Ez már nagyon kellett ide.

(#27) balika011


balika011
senior tag

Ez tök jó ötlet! A kinézete is f@sza, meg minden!
Ja, hogy tájfon 5 vagy régebbi?! Akkor ez a dolog életképtelen...

[ Szerkesztve ]

A hackelés nem károkozás másnak, hanem valamit úgy használunk, ahogy arra készítésekor nem gondoltak.

(#28) bambano válasza balika011 (#27) üzenetére


bambano
titán

szerintem meg azok az életképtelenek, akiknek ebből a posztból ennyi jött le, hogy szifon5.
népes tábor...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#29) jonnyjoker01 válasza bambano (#28) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

Itt olvasom a kommenteket és a padlóba vagyok süllyedve, hogy ilyen sok értelmes ember mér' játssza a retardáltat :O

Amúgy ez a felület jófélének tűnik. A robot nem újdonság, de a kezelőfelület igen.

Üdv. Johnny

(#30) dionaea


dionaea
őstag

Nagyon jó pofa dolog. Bár nem tudom hogy tudnám a gyermekemet ezzel tanítani. (valószínűleg mert már én is suta vagyok az egészhez) de ha lesz és nem lsz horror áron no meg nem csak Iphone ra lsz akkor én tuti vevő vagyok rá.

Úgyhogy Srácok csak így tovább jó fejlesztést.

(#31) Dark Archon válasza Tigerclaw (#19) üzenetére


Dark Archon
addikt

Ha már így felmerült a téma, maga az irodalom és a történelem úgy kompletten felesleges. Irodalomból elmondják, hogy mit kellene értened pl. egy versből, aminek pont az adná a szépségét, hogy mindenkinek mást jelent a saját élményei alapján. Persze ezt középiskolában még én sem értettem meg.

A történelmet meg mindig a győztesek írják, Isten se tudja, mi hogyan történt valójában. Hacsak nem történésznek vagy írónak készül az ember, felesleges az egész. De egyébként irodalomról szólva, kifejezetten igazad van, hogy ilyen öngyilkos meg "anya kedvelő" egyének motivációit kellene megérteni kamasz szinten. Több költő is öngyilkos lett, ld. József Attila. Erről kellene példát venni?

A másik, hogy miért is kellene szeretni olvasni? Ez is egy olyan begyepesedett régi baromság. Én nem szeretek olvasni, sosem szerettem (legalábbis a klasszikus értelemben). S akkor mi van? Van más hobbim. Az olvasást én mindig is kidobott időnek éreztem. Amit lehetett / kellett, megnéztem videón, leadtam, aztán felejtsenek el. Ezerszer inkább a jövőben tényleg hasznos tevékenységre kellene fókuszálni, amivel a kölyök kiesve az iskolából, akár el is tud helyezkedni.

A fantázia, kreativitás jön magától, amint a gyerek rálelt arra, amit szeret csinálni. Ha ebből később meg is tud élni, az lenne az igazi cél.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#32) Nekomajin válasza MongolZ (#24) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Mond.
Kis teknőcöt szaladgáltatsz a képernyőn konzolba írt parancsokkal.
Itt meg egy kézzel fogható robotot irányítasz érintőképernyővel.
Ugye érzed a különbséget?

(#33) Lortech válasza MongolZ (#24) üzenetére


Lortech
addikt

Mivel a cég alapítója országos Logo OSZTV-t nyert korábban, nem meglepő.

Thank you to god for making me an atheist

(#34) dionaea válasza Dark Archon (#31) üzenetére


dionaea
őstag

Na erre a hozzászólásra kiváncsi vagyok mik lesznek a reakciók. :D

(#35) dabadab válasza Dark Archon (#31) üzenetére


dabadab
titán

"A másik, hogy miért is kellene szeretni olvasni?"

Lássuk be, ez elég furcsa kérdés egy olyan site-on ahova olvasni meg írni járnak az emberek.

DRM is theft

(#36) ivana válasza Dark Archon (#31) üzenetére


ivana
Ármester

:W "miért is kellene szeretni olvasni" Mert a tudás leírva érhető el, ha nem szeretsz olvasni akkor hülye maradsz. :U

Amit a történelemről és az irodalomról írsz az is hülyeség. A modern irodalom oktatásban szinte csak kisesszéket kell írni arról, hogy mit mond neked a vers, szöveg. Főleg a József Attilás rész, annak, hogy öngyilkos lett semmi köze, ahhoz, hogy költő volt. Például Turing is öngyilkos lett, ő nagyon nem költő volt. :W

Az a baj, hogy összekevered a gimnázium célját a szakközépével. Egy gimnáziumból kijövő ember majd az egyetemen tanul szakmát. (Ezért is nincs érteleme rosdz gimnáziumoknak)

(#37) Dark Archon válasza dabadab (#35) üzenetére


Dark Archon
addikt

A gyengébbek kedvéért pedig direkt odaírtam, hogy a klasszikus értelemben.

ivana: ld. fent. S attól, mert például a szakkönyveket is olvasni kell, attól szeretnem kell vagy mi? Persze, egyébként kellenek a gimnazisták is, különben kitől kérném a burgert közepes krumplival, kólával ;]

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#38) Jim Tonic válasza Dark Archon (#31) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ebből kizárólag annyit lehet kivenni, hogy neked nincs igényed az általános műveltséged bővítésére, meg hogy összeszedtél egy csomó demagógiát az internetről.
Persze, egyébként kellenek a gimnazisták is, különben kitől kérném a burgert közepes krumplival, kólával Gondolom, itt az orvosokra gondoltál, például.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#39) Jim Tonic válasza Tigerclaw (#20) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Épp az a jó, vagy jobb ebben, hogy nem csak egy virtuális programot készítenek, hanem egy valós dolgot irányítanak. Éppen azt nem értem, hogy ebben, mi a jó.
A "játék" pedig a legfontosabb annak a korosztálynak akinek készítették. Pontosan itt a bibi. A 8-12 már nem az a korosztály, ahol a játék a legfontosabb. Az kb. 5 évvel korábban van, szerintem.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#40) moleculez


moleculez
veterán

Na megy az okoskodás az olvasásról, de szerintem nézzük meg a level 2-t, az értő olvasást... Na ha az menne, nem lenne kb 15 "iphoneonly-ingyensekell" komment. Készül a droid, win támogatás is.
A szándékos butitast azonban nem értem, mostani erős akksi a vegleges kivitelben fele ekkkra lesz.😒😒 Amúgy nagyon jó kis cuccnak tűnik.

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#41) Dark Archon válasza Jim Tonic (#38) üzenetére


Dark Archon
addikt

Ebből meg annyit lehet kivenni, hogy nem is ismersz, de úgy különösebben nem is érdekel.

Amiből nem lehet megélni és nem szórakoztat, arra nincs igényem.

szerk.: ja, neked egészségedre, ha gimnáziumot végzett "orvosokhoz" jársz, én maradok az orvosi diplomásoknál.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#42) Jim Tonic válasza Dark Archon (#41) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Amiből nem lehet megélni és nem szórakoztat, arra nincs igényem.
Pedig akkor talán kevésbé esnél ki a beszélgetésből:
- Az a baj, hogy összekevered a gimnázium célját a szakközépével. Egy gimnáziumból kijövő ember majd az egyetemen tanul szakmát.
- Persze, egyébként kellenek a gimnazisták is, különben kitől kérném a burgert közepes krumplival, kólával
- Gondolom, itt az orvosokra gondoltál, például.
- ja, neked egészségedre, ha gimnáziumot végzett "orvosokhoz" jársz, én maradok az orvosi diplomásoknál.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#43) ivana válasza Dark Archon (#41) üzenetére


ivana
Ármester

ja, neked egészségedre, ha gimnáziumot végzett "orvosokhoz" jársz, én maradok az orvosi diplomásoknál.
Te tényleg ennyire sötét vagy, vagy csak trollkodsz?

(#44) Cathfaern válasza Jim Tonic (#39) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"A 8-12 már nem az a korosztály, ahol a játék a legfontosabb."
Pontosan ez a baj a jelenlegi (magyar) oktatással.

moleculez:
Szerintem a célkorosztály bőven elég ha napi -1-2 órát foglalkozik ilyennel (ugye 2 óráig bírja majd a butított akku).

(#45) #56573440 válasza ivana (#43) üzenetére


#56573440
törölt tag

hagyd. értő olvasás videó nem volt yt-n :U

(#46) Jim Tonic válasza Cathfaern (#44) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Azért a 8-12-t már nem érzem annyira fiatalnak. Jó, a 8 oké, de 12 az már a középiskola előtt van. Alapvetően egyetértünk.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#47) dabadab válasza Jim Tonic (#46) üzenetére


dabadab
titán

Attol meg a 12 eves gyerekek is gyerekek. A gyereknek meg a jatek a legfontosabb (sot, van egy olyan gyanum, hogy ez aztan a kesobbieknek sem valtozik olyan nagyon sokat :) )

DRM is theft

(#48) Tigerclaw válasza ivana (#36) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Rendben, de miért mondják meg a gyereknek, hogy mit olvasson "kötelezően", kik ők hogy megmondják neki a többmillió regény, és vers közül mi az "értékes" számára? Lehet hogy nem is szereti a verseket, vagy épp csak a verseket kedveli a regényeket nem, vagy csak bizonyos verseket, regényeket kedvel. Mondják neki azt, hogy válasszon egy könyvet a könyvtárból, bármilyet, bármekkorát, aztán beszéljen arról, mutassa be, vagy írja le, ami neki jobban megfelel. Még a legnagyobb könyvmolyok is csak a könyvek, regények, versek töredékét olvassák el az életük során, a többség számukra kimarad. A gyerek olvasson olyan könyvet, ami az ő korosztályának, nemének lett írva, ami legtöbbször nem épp a klasszikus szépirodalom, hanem mese, vagy később valami ifjúsági regény. Ha olyat olvas, sokkal nagyobb lesz az esélye annak, hogy megszereti az olvasást...és persze ne azért olvassa el, mert dolgozatot kell majd írnia abból...persze azt sem a saját szájíze szerint, hanem a tanár elvárásaihoz igazítva. Ha ő nem azt gondolja a versről, regényről, amit a tanár, akkor 2-est 3-ast kap, amitől aztán biztos nem lesz kedve könyveket olvasni, mert azt a visszajelzést kapja, hogy ő hülye az olvasáshoz, mert nem érti a regényt.

Szépirodalmat ráér majd olvasni később is (ha ő úgy akarja, vagy olyan pályára készül). Sőt szerintem azzal sincs gond ha valaki egy regényt, történetet először valami könnyített olvasmány, vagy hangos könyv formájában kapja. Pár hete épp festettem a pincében és bekapcsoltam a rádiót. Épp egy magyar regény rádióváltozata ment és nagyon tetszett. Persze a már elveszi némileg a teret a saját fantáziától, de még mindig jobb ha hangos könyvben, rádiójátékban hallja, mint sehogy.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#49) Teasüti válasza Tigerclaw (#48) üzenetére


Teasüti
nagyúr

+1
Mit nem adtam volna, ha 13. és 14. osztályban nem zavaros és kusza magyar irodalmat kellett volna olvasnom, hanem Harry Pottert (példa kedvéért). Ez utóbbit 20+ évesen vettem kézbe, azelőtt soha nem olvastam önszántamból semmit és láss csodát, napok alatt megvoltak a könyvek sorjában.
Qrvára nem mozgatott meg a magyar költészet, még kevésbé maradt meg belőle bármi is.
Az meg a legkevésbé sem érdekelt engem és a társaim ennyi idősen, hogy csóri költőnek a maga személyiségi problémájával mi járhatott a fejében mikor papírra hányta azt, amit. Miért olyan nagy dolog ez, azt sem értem.
Vmiért gerjed az emberek egy kicsiny része a rímekre, de a nagy átlagot milliószor jobban érdekli egy jól felépített fantáziavilág, mint egy ember érzelmi kitörései mindenféle fehérnép iránt.

A történelem meg tökéletesen hasztalan a munka világában, egy picike nemzet tudatot ad talán, már ha van aki figyel is.
De a humán tárgyak úgy ahogy vannak teljesen értéktelenek a reálos gondolkodásúaknak.
Majd a bölcsész kaszt foglalkozik a témával amennyire szükség van rá, a többi nem műértő ember meg addig is hozzáadott értéket teremt.

(#50) Cathfaern válasza Teasüti (#49) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Történelemnek nem a mindennapi munkád során van haszna, hanem ha pl. előjönnek olyan kérdések, hogy politika. Tudom Mo-n divat nem foglalkozni a politikával, de igazából ez nem egészséges.

(#51) Teasüti válasza Cathfaern (#50) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Miért volna egészséges a politikával foglalkoznom fiatalságom legnagyobb potenciáljával rendelkező időszakában?
Majd politizálok, ha vén f.sz leszek és nem lesz más szórakozásom, mint a véleményem ütköztetése.
Utólag is elnézést! :R

Amúgy is kisember miért politizáljon? Aktivista nem vagyok, valószínűleg nem is leszek. A véleményemre meg senki nem kíváncsi, esetleg 4 évente egyszer.

Amúgy meg majd ha a politika képes lesz hozzáadott értéket előállítani, na akkor majd érdemes lesz foglalkozni vele. Dióhájban szvsz a szakmai kormányzás volna célravezető, nem pedig lobbi érdekek szerint irányítani.
Így ebben a formában az egésszel kár foglalkoznom. :N

[ Szerkesztve ]

(#52) flashpointer válasza Cathfaern (#50) üzenetére


flashpointer
őstag

Azt aztán nagyon hasznos megtanulni aminek 10 évente megváltozik a tartalma.
Herry potter is mehet a szenny mellé, inkább természettudományos könyveket kellene kötelezően olvasni, mert azt nem tudja befolyásolni a politikai szellő , ideológia, előítéletek meg ilyen szarságok.

(#53) copass válasza Teasüti (#49) üzenetére


copass
veterán

pont a HP-t?!:D ez vicces. tényleg. még ponyvának se nevezném...

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#54) Teasüti válasza copass (#53) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Tök mindegy, bármelyik ifjúsági regény megfelelő lehet. Felőlem Verne is lehetne, csak külföldi könyvekből többet ismerek. Ponyva? Többet ad egy HP a célközönségnek, mint a magyar költészet bármelyik műve és mellette kiváló szórakozás is, nem úgy, mint a magyar költészet egy tinédzser számára. Akkor már miért nem magyar regények?

Akárhogy is az olvasást a HP szerettette meg velem, nem a magyar irodalom. És ezzel aligha vagyok egyedül.

[ Szerkesztve ]

(#55) dabadab válasza Teasüti (#51) üzenetére


dabadab
titán

Ez a hozzászólásod önmagában bizonyítja a történelemtanítás csődjét.

Addig, amíg az érettségiző diákok közül nagyjából senki sem tudja elmondani, hogy mi a fene is az a fékek és ellensúlyok rendszere, meg hogy ezt miért találták ki, addig nem az a kérdés, hogy kell-e történelemtanítás, hanem az, hogy miért nem tanítják rendesen.

"Felőlem Verne is lehetne, csak külföldi könyvekből többet ismerek."

Jézusmária.
(Jules Verne francia volt.)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#56) bambano válasza Jim Tonic (#39) üzenetére


bambano
titán

"A 8-12 már nem az a korosztály, ahol a játék a legfontosabb": ezt sem értem. van egy félkész termék, vagy inkább semennyire se kész termék. első körben megcsináltak egy koncepció bemutatására alkalmas mintadarabot, amiről ők hitték, hogy jó. második körben ezzel a koncepció-darabbal pénzt gyűjtenek, amiből majd ki tudják fejleszteni a piacképes terméket.

tehát nem azért szifon5 only, mert ők így akarják, hanem azért, mert egyrészt most nincs pénzük másra, másrészt az aktuális feladatokhoz elég a szifon5. azt pedig, hogy 8-12, kontrollcsoportos teszteken majd pontosítani fogják. benne van a cikkben, hogy "de a gyerekekből álló tesztelői csoportok olyan kreatív dolgokat találnak ki, amelyekre a Codie fejlesztői korábban nem is gondoltak.". nincs még semmi eldöntve. majd alakítják a specifikációt a tesztelések során.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) bambano válasza dabadab (#55) üzenetére


bambano
titán

azt ugye tudod, hogy sok gimiben nem tanítanak aktuális történelmet, merthogy az "még nincs feldolgozva".
tehát pl. a fékek és egyensúlyok rendszerét pont nem gimiből, érettségire fogod megtanulni.

ez még nem zárja ki, hogy a történelemtanítás csődjéről szóló állításod igaz legyen. az viszont egyértelmű, hogy az irodalomoktatás a gyerekek olvasásra szoktatása terén orbitálisan megbukott, hála azoknak az ősöreg sznoboknak, akik nem hajlandók kiengedni a kezükből a hatalmat ezen a téren.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#58) dabadab válasza bambano (#57) üzenetére


dabadab
titán

Montesquieu a XVIII. században alkotott, az azért nem pont jelenkori történelem, illusztációként meg ott van mellé a komplett világtörténelem az őskortól kezdve (ha demokrácia vagy köztársaság kell szemléltetésnek, akkor meg ott vannak a görögök meg a rómaiak).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#59) Jim Tonic válasza bambano (#56) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Jó, de ezt miért nekem fejted ki? :)
Én a 8-12 korcsoportot a cikkből szedtem, és arra utaltam, hogy a 12 évesnek már nem ezzel a módszerrel érdemes programozást tanítani. 8 évesnek valóban jó, hogy kell a játék, az is passzol, de én pl. 12 évesen már Plus/4 és társain nyomtam, és nem érzem úgy, hogy ez jobb lett volna ezzel a módszerrel. 12 évesen már Arduinoval is simán elboldogulhatnak a gyerkőcök, sőt, ennél is messzebbre mehetnek.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#60) Tigerclaw válasza copass (#53) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Miért? Érdekes, izgalmas, szórakoztató, rejtélyes és a sikere megmutatta, hogy mennyire eltalálta az olvasótábora igényeit. A Harry Potter könyvek éppen a követendő példát mutatják. A TV-n, videojátékokon, mozin, facebookon, interneten felnövő tech. generációt rá tudta venni, hogy szinte falják a könyveket...sőt egyszerre több generációt is, a kisgyerekektől a felnőttekig.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#61) bambano válasza Jim Tonic (#59) üzenetére


bambano
titán

mert te is azt gondolod, hogy a specifikáció be van betonozva és nem tudnak rajta változtatni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#62) Teasüti válasza dabadab (#55) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Verne Gyula francia volt? (És tényleg, hála a Wikinek és a z'internetnek...) Sose feltételeztem volna. Ennyit rólam, meg a humán tárgyak oktatásáról...
Azt is letagadhatnám, hogy jártam töri és irodalom órákra, pedig amúgy 4-es átlaggal végeztem el a sulit, nem szartam bele jobban az átlagnál. :B
A mai napig rejtély számomra, hogy mondjuk a szülők miként fújják fejből a kötelezőket évtizedekkel később is, míg én szinte a címüket se tudom felidézni.

[ Szerkesztve ]

(#63) Tigerclaw válasza dabadab (#55) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Fura dolog, én is úgy olvastam el több tucatnyi Verne könyvet gyerekkoromban, hogy abban a tudatban voltam, hogy magyar volt és csak pár éve jöttem rá, hogy nem. Na bumm, ha magyar órán Verne, Dumas, J.F. Cooper vagy Arthur Conan Doyle könyvei lettek volna a "kötelezők", akkor nem lettem volna tévedésben. Ezek az írók sokkal többet adtak nekem, mint az összes kötelező, amellett hogy imádtam Jókai vagy épp Fekete István regényeit. De elég sok magyar és orosz író regényeit is olvastam, amiket imádtam. Ott volt például László Endre Szíriusz kapitány sorozata, ami abszolút egy nívón volt a legjobb külföldi Sci-fi könyvekkel...és pont hogy gyerekeknek való, mert egy csapat gyerek kalandjairól szól a távoli jövőben.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#64) Jim Tonic válasza bambano (#61) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Miért gondoltam volna azt? A cikkekben elhangzottakhoz fűztem véleményt. :F

Verne Gyula francia volt? Látod, pedig ez nagyon-nagyon alap dolog. Oktatják is, mégis meg akarod reformálni az oktatást, pedig azt sem tanultad meg, amit kellett volna.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#65) Jim Tonic válasza Tigerclaw (#63) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

[link] Eléggé hasonló volt régebben is, persze nem 30 éve.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#66) Teasüti válasza Jim Tonic (#64) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Az alapfeltevés az volna, hogy szerettessük meg az olvasást? Nincs több kérdésem.

Mai világban szvsz nem fölösleges adatokat kellene bemagolni. Ellenben pontosan tudom mit hol keressek, ha vmire épp szükségem volna.

Töri órák is csak tényekről és adatokról szóltak. Semmi másról. Volt egyszer egy helyettes tanárunk, akinek majdnem sikerült megértetni velünk egy óra alatt mi is volna a lényege a történelemnek, mihez is kellenek ezek az adatok amiket csak úgy bemagolunk, csak hát persze hamar véget is ért az az óra... Azt nem tanítják, hogy lásd meg a sorok közt az összefüggéseket és tudj levonni belőlük vmi következtetést. Semmi kritikus gondolkodás, egyáltalán semmi gondolkodás. Mese óra, semmi több.
Csak mondd fel a rizsát, oszt' mehetsz a dolgodra! Csoda, ha egy hét múlva a felére se emlékszik az ember?

[ Szerkesztve ]

(#67) azbest válasza balika011 (#27) üzenetére


azbest
félisten

"ájfon 5 vagy régebbi"

iphone 5 vagy újabb, ha már itt tartunk :) Egyébként mivel az USA a célország, nem meglepő, hogy az ottani legnépszerűbb telefonokra célozzák alapból, de persze lesz más platformra is az ígéretük szerint. Bár talán logikusabb lett volna 4s-től támogatni, mert arra is van iOS 8.2, bár teljesítményben lehet kevés lenne.

(#68) dionaea válasza Teasüti (#66) üzenetére


dionaea
őstag

Azért kiváncsi vagyok Te mit tudsz, mihez értesz miről lehet veled beszélgetni. Na meg arra is hogy hány éves vagy batman? Ja meg még egy nagyapád apjáról tusz valamit? Mivel foglalkozott mit csinált? Sőt a család fádról?..

Az olvasást nem kötelezni kell. Ez tény. Aki fogékony rá olvas aki nem az nem. Akinek meg az a legfontosabb, hogy jól érezze magát annak meg úgyis mindegy.

(#69) Jim Tonic válasza Teasüti (#66) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Mai világban szvsz nem fölösleges adatokat kellene bemagolni. Ezt simán lustaságnak hívják. Lusta vagy, inkább azt mondod, nincs szükséged általános műveltségre. Pedig van. Másik dolog, hogy a tanulásban a folyamat is fontos. Ha műszaki egyetemre jársz/jártál, ott sem csak azért tolják beléd a matekot, mert azt Te mindenképpen használni fogod később, hanem azért, mert az egyik legjobb fejtágító.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#70) Phvhun


Phvhun
őstag

zsíííííííííííííír

(#71) dabadab válasza azbest (#67) üzenetére


dabadab
titán

"bár teljesítményben lehet kevés lenne"

Ha barmilyen okostelefon keves ehhez az apphoz, akkor ott nagy gondok vannak.

DRM is theft

(#72) Rodzser Mór


Rodzser Mór
senior tag

Brewie, Codie, Doodie, cookie, noonie, poonie

vagy codie = co+die ; ejtsd: kodáj. Die = meghalni. Szerintem béna a névválasztás.

Mi az óriási lehetőség? Csöppet hatásvadász a cím.

[ Szerkesztve ]

(#73) Phvhun válasza Rodzser Mór (#72) üzenetére


Phvhun
őstag

Kodály Körönd? :D

Amugy úgy kell kiejteni hogy kó-dí :)

(#74) Vesa válasza flashpointer (#52) üzenetére


Vesa
veterán

"inkább természettudományos könyveket kellene kötelezően olvasni, mert azt nem tudja befolyásolni a politikai szellő , ideológia, előítéletek meg ilyen szarságok."

+1
Helyette ma táncikálnak, napitornáznak, dalárdáznak és hittant "tanulnak" a gyerekek, ahelyett, hogy értékelhető tudást szereznének...Lassan a kötelező reggeli ima jön minden egyes oktatási intézményben, kiegészítve a fegyveres erők által biztosított kötelező vasárnapi templomlátogatással...

A tudomány a valóság költészete!

(#75) Vesa


Vesa
veterán

Egyébként tényleg nem értem, hogy ebben a rendszerben mi az eredeti? A Lego Mindstorms 1998-ban rajtolt, gyakorlatilag azonos koncepcióval, csak éppen a lego építési rendszeréből adódóan már akkoriban is sokkal több lehetőséggel!

Sajnos magyar vagy sem, ez nem több egy olcsó koppintásná!

A tudomány a valóság költészete!

(#76) Tigerclaw válasza Jim Tonic (#65) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ez már jobb, de továbbra is a kötelező rész az csak klasszikus szépirodalom és pont azok amik 30 éve is voltak. Nem kellene a kötelező rész, csak egy halom választható és ajánlott.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#78) dabadab válasza Vesa (#75) üzenetére


dabadab
titán

Nalunk van itt Mindstorms (EV3), megprobalom osszefoglalni, hogy miben jobb a Codie:

Nagyjabol harmadannyiba kerul, mint a Lego
Lenyegesen tobb erzekelo van hozza (ultrahangos távolságmérő, digitális iránytű, fénymérő, gyorsulásmérő, giroszkóp, mikrofon, két fénymérő), mint a Legohoz (nyomaserzeklo, szinerzeklo, IR tavolsagmero - legalabbis ez van az alapcsomagban, venni lehet pluszban egyebeket, viszont a vezerlokockara egyszerre max 4-et lehet csatlakoztatni).
Nem kell az osszeepitessel vacakolni
Ranezesre a programozasi felulete sokkal jobb, mint a Legoe (ami eleg vacak)
Van hozza tabletes/mobilos felulet
Van hozza normalis wifi tamogatas
Valoszinuleg ritkabban kell tolteni, mint a Legot es joval egyszerubben (a Mindstorms alapbol 4 db ceruzaelemmel mukodik - az ember persze ujratoltheto akkukat hasznal, de eleg macera mindig kiszedni oket, toltore rakni, visszapakolni)

Persze, a Legonak is vannak elonyei (pl az alapcsomagbol siman ossze lehet rakni ezt a Rubik-kirako robotot), de egyaltalan nem latom ugy, hogy ne lenne olyan felhasznalasi terulet, ahol a Codie sokkal jobb, mint a Mindstorms.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#79) Akos96 válasza Vesa (#74) üzenetére


Akos96
senior tag

Hogy jön a hittanoktatás, napi torna, táncikálás a történelemtanításhoz, de leginkább miért zárja ki? És ha nem tanítunk történelmet azon az alapon, hogy a történelemoktatást a politikai helyzet befolyásolja, akkor honnan szerez a tanulóifjúság tudást ahhoz, hogy őket a szisztem ne befolyásolhassa? Mert történelemórán tanulnak (tanulunk) azokról az ideológiai irányzatokról, azokról a történelmi tényezőkről, amelyek a mai helyzetet alakítják, és mondjuk ott tudják meg azt is, hogy ez az izé, köztársaság meg a többi, ez mi.

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#80) Vesa válasza dabadab (#78) üzenetére


Vesa
veterán

Nem flame indítónak szántam a véleményemet, nyilván lehetnek előnyei a lego-val szemben. Bár az általad felsoroltak közül számos esetben nem értek egyet az előnyökkel, különös tekintettel a "nem kell vacakolni az összerakással" részre. Szerintem a lego legnagyobb előnye -akár ezzel szemben is-, hogy a kitűzött célok, problémák megoldásához egyedi robotok építhetők, ezzel jelentősen kitolva egyrészt a lehetséges problémák körét, másrészt a kreativitást is. Ezzel szemben a Codi egy fix eszköz, ami lényegesen korlátoltabb felhasználást tesz csak lehetővé.

Valójában a programozási részen is hibázik a koncepció, mivel ezen a módon nem tanul meg programozni a gyerek. Ugye azzal, hogy slidereket huzigál egy telefonon, még nem lesz fogalma a változókról, algoritmusokról, ciklusokról, stb. Ezért én ezt az egészet egy telefonnal távirányítható játéknak látom, ami persze lényegesen több egy sima távirányítós játéknál, de digitális írástudást ilyen módon nem fog oktatni. Legalább is, a megismert formában nem hiszem...

A tudomány a valóság költészete!

(#81) Vesa válasza Akos96 (#79) üzenetére


Vesa
veterán

Én sehol nem írtam, hogy nem kell történelmet tanítani! Valakivel keversz!
A hitoktatás és a tácoktatás pedig úgy jön ide, hogy ezek a semmire se jó órák elveszik az időt a tudást adó, értelmes tanóráktól! Nézd csak meg, mennyi volt a matek/fizika/kémia/biológia órák száma 15éve, és mennyi ma! Nyilván normál keretek között értve, nem pl. emelt óraszámú oktatásban!

A tudomány a valóság költészete!

(#82) dabadab válasza Vesa (#80) üzenetére


dabadab
titán

"Bár az általad felsoroltak közül számos esetben nem értek egyet az előnyökkel, különös tekintettel a "nem kell vacakolni az összerakással" részre"

Ha mondjuk szakkört vagy hasonlót tartanál tíz gyereknek, akkor ezt minden bizonnyal átértékelnéd.
És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.

"Valójában a programozási részen is hibázik a koncepció, mivel ezen a módon nem tanul meg programozni a gyerek. Ugye azzal, hogy slidereket huzigál egy telefonon, még nem lesz fogalma a változókról, algoritmusokról, ciklusokról, stb."

Nem olvastam semmi konkrétat a programozási nyelvüket, de a látottak alapján (meg ez említett erős logós múlt alapján) valami olyan lehet, mint a Scratch (gyakorlatilag modernkori Logo), márpedig abban vannak ciklusok, változók, miegyebek.

DRM is theft

(#83) Tigerclaw válasza Akos96 (#79) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Szerintem a történelem és irodalom és sok más tantárgy esetén nem kifejezetten a tantárggyal van gond, hanem a tananyaggal és a módszertannal és néha a tanárral. Hogy tanulna a diák a történelem hibáiból, miközben a tanár soha sem kérdezi meg őt arról, hogy szerinte ki mit csinált jól, ki mit csinált rosszul, vagy ha ő lett volna a helyében akkor mit csinált volna máshogy, de még olyan teoretikus játékot se játszanak, hogy "mi lett volna ha". Mit tanítanak? Az évszámokat, meg hogy sorold fel az összes uralkodó nevét. Egy nagy halom adatot a nyakába zúdítanak és az kap jó jegyet, akinek "fotografikus" memóriája van. Nincsenek újrajátszások, nem beszélgetnek arról, hogy melyik államformának mi az előnye, hátránya, vagy arról hogy szerintük miért nem működött egy bizonyos államforma, mikor elméletileg jó is lehetett volna. Nincs semmi vita, ne gondolkozz semmin, csak jegyezd meg az évszámokat, meg a tanár által lediktált érettségi tételeket kidolgozva. Ez nálunk a történelem oktatás. Megint visszatértünk oda, hogy miért is jó ez a "játékosan-oktató-eszköz". Kreativitást növel, feladatmegoldásra ösztönöz, gondolkodásra késztet és visszajelzést, sikerélményt ad.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#84) Nekomajin válasza Vesa (#80) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Láttad már a Blockly-t? Ott is csak puzzle elemeket pakolgatsz, mégis van ciklus is, elágaztatás is meg változó is. Ha megnézed a hírben a képeket, ott is látszik, hogy vannak változók.

Középiskolai biológia és informatika tanárként mondom, hogy művészeti órák igen is kellenek az oktatásba. Nem biztos, hogy a jelenlegi formában, de nagyon nagy baj, hogy az egész heti egy rajz és/vagy ének órára redukálódott az évek során.
Több osztályban is kipróbáltam, hogy megmutattam a szövegszerkesztő alakzatainak alapvető kezelését, majd azt mondtam, hogy most tessék bármit rajzolni. Összesen született vagy három értékelhető mű.
Ezrével kerülnek ki a diákok minden évben az iskolákból úgy, hogy nem volt lehetőségük a kreativitásukat fejleszteni.

(#85) azbest válasza Vesa (#80) üzenetére


azbest
félisten

Sok olyan komoly eszköz van, ahol dobozokat kell összekötögetni és mégsem játék, például
VisiQuest / Khoros . Más területen pedig a GnuRadio-t hozhatnám példának. De persze vannak olyan programozási nyelvek is, amelyek nem programozók számára készültek, hanem adott terület szakembere tudja leírni a gép számára a szakmai feladatot. (pl prolog, matlab)

Gyerekek számára pedig nincs is jobb annál, hogy egyszerű vizuális elemekként tudják bemutatni a különböző műveleteket. Később, ha tényleg programozni akar, akkor rá fog ismerni hamar, hogy mi hagyományos megfelelője a grafikus kötözgetésnek. :)

(#86) Vesa válasza dabadab (#82) üzenetére


Vesa
veterán

dabadab

Szakkör esetén, vagy ha limitált az időkeret, akkor eleve egy összerakott Lego-t használhat az oktató -hiszen nem kötelező minden alkalommal nulláról összerakni valamit-, ráadásul egy ilyen alap rover megépítése nem sok idő, tehát ez önmagában nekem nem érv a Codie mellett.

És ha programozást szeretnél oktatni, akkor a legózgatás nem ad sokat hozzá a dologhoz, csak elveszi az időt.

Ez nyilván attól is függ, milt szeretne oktatni az ember. Nálam a Lego NXT legnagyobb előnye, hogy komplett folyamatot lehet vele oktatni. Először kitűzzük a célt, megtervezzük a célnak legmegfelelőbb hardvert (robotot), megépítjük, programozzuk... Hogy oldasz meg a Codie-val pl. egy olyan feladatot, ahol robot karra van szükség? Vagy olyat, ahol a robotnak egy zsinóron kell függeszkedve haladni a célja eléréséig? Vagy pl. tűzoltó robotot, ahol a cél a mécses lángjának eloltása? Ha nem tudok építkezni, mert adott a hardver, akkor ezeket eleve el lehet felejteni. Így a gyereket nem lehet a teljes probléma megoldásának mikéntjére rávezetni, mert a programozás csak egyetlen szelete a cél elérésének!
Azt viszont elfogadom termsézetesen, hogy tisztán alap programozási célnak megfelelhet. De még mindig nem látom át, ebben mi a forradalmi a sokkal fejlettebb NXT-hez képest? mi indokolná, hogy ezt szerezze be bárki? Az árát leszámítva, bár a régebbi NXT-k vagy akár a korai RCX-es verziók már sokkal olcsóbban beszerezhetők az EV3-nál.

A tudomány a valóság költészete!

(#87) Vesa válasza Nekomajin (#84) üzenetére


Vesa
veterán

Persze, hogy kellenek művészeti órák, ez nagyon is fontos a gyerekek életében. Ugyanakkor nem mindegy, milyen mennyiségben és hogyan tanítják. Az ének oktatás pl. teljességgel katasztrófa, eleve készségtantárgyról beszélünk ahol teljesen felesleges azzal kínozni a születetten botfülő gyerekeket, hogy az osztály előtt énekeljenek. Sokkal fontosabb lenne a művészetek élvezetére, értékelésére tanítani őket, megszeretttetni velük a zenét, és ezzel párhuzamosan művészettörténetet oktatni. Tánc ugyanez...
Viszont pl. a hitoktatásnak semmi helye az iskolában, miközben elveszi az időt a tudást adó tárgyaktól. Közben a gyerekeink semmit nem tudnak a pénzről -ami pedig az egész életünket mozgatja-, semmit nem tudnak a jogról -de ugye a nem ismerete nem mentesíti őket sem-, és még sorolhatnám. A testmozgás is kell és fontos is, de nem a komoly órák kárára. Nem normális dolog, hogy napi torna van, fizika meg lassan heti 1-2 óra és kész...Sportoljon a gyerek suli után, a suliban meg tanuljon...

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#88) bambano válasza Vesa (#86) üzenetére


bambano
titán

miért arra koncentrálsz, amit nem tudsz ezzel megoldani?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#89) Nekomajin válasza Vesa (#87) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

A hittannal egyetértek, szerintem sincs helye az iskolában.

(#90) dabadab válasza Vesa (#86) üzenetére


dabadab
titán

"Szakkör esetén, vagy ha limitált az időkeret, akkor eleve egy összerakott Lego-t használhat az oktató
[...] ráadásul egy ilyen alap rover megépítése nem sok idő,
"

Nekem egy ilyet összerakni bőven egy óra felett volt.

"Ez nyilván attól is függ, milt szeretne oktatni az ember"

Nyilván, de azt az állításomat, hogy vannak dolgok, amire jobb a Codie (konkrétan a programozás oktatása) elég nehéz azzal cáfolni, hogy más feladatokon meg jobb a Lego - ráadásul ezt én is írtam :)

"De még mindig nem látom át, ebben mi a forradalmi a sokkal fejlettebb NXT-hez képest?"

Szerintem ilyet senki sem írt, hogy forradalmi lenne. Mondjuk a fejlettséget nem látom NXT oldalon, maga a HW jóval korlátozottabb, ahogy a szoftveres körítés sem túl erős.

DRM is theft

(#91) Vesa válasza bambano (#88) üzenetére


Vesa
veterán

Mert 1998 óta létezik a koncepció a piacon, így logikus módon a már létezővel kell összevetni az előnyöket/hártányokat! Miért venne bárki gyengébb képességű eszközt, ha kaphat olyat is, ami lénygesen többet tud?

A tudomány a valóság költészete!

(#92) Vesa válasza dabadab (#90) üzenetére


Vesa
veterán

Itt picit azért ferdítesz, hiszen a lényeg az, hogy óra előtt is összerakhatja a tanár. :-) Vagy akár az egyik szakkör telhet azzal, hogy megépítenek a gyerekek mittomén 10db rovert, utána kb. kapnak egy kvázi Codie-t (hardveres szempontból), innentől viszont akár egész évben hozzá sem kell nyúlni, lehet tisztán csak programozni.

A Lego gyári szoftvere gyerekeknek készült, ebben egyébként szerintem hasonlatos a Codie -eddig megismert- rendszeréhez. Ikonos, átlátható GUI, cserébe nyilván valamilyen szinten korlátozott.
Ugyanakkor a community meglehetősen erős, számos "rendes" programnyelv létezik hozzá (pl. Robot C, LejOS NXT, Matlab, C_NXT stb.). Felsoroni is nehéz, annyi van. Némelyik egészen profi.

A tudomány a valóság költészete!

(#93) Phvhun válasza Vesa (#92) üzenetére


Phvhun
őstag

Elég rozoga tud lenni a lego-s robot autó, buktam el versenyt amiatt mert nem volt elég stabil a szerkezet, meg kiszámítható a szín szenzor pl felhők miatt. Plusz az alap grafikus programozói felülete borzalmasan gagyi, és használhatatlan. Ennél csak jobbat lehet csinálni.

(#94) dabadab válasza Vesa (#92) üzenetére


dabadab
titán

"Itt picit azért ferdítesz, hiszen a lényeg az, hogy óra előtt is összerakhatja a tanár. :-) "

Nem, most te ferdítettél: azt mondtam, hogy vannak alkalmazások, amikor jobb, ha nem kell az összerakással bajlódni, az "ellenvetéseddel" meg tulajdonképpen meg is erősítetted ezt.

"Ugyanakkor a community meglehetősen erős, számos "rendes" programnyelv létezik hozzá (pl. Robot C, LejOS NXT, Matlab, C_NXT stb.). Felsoroni is nehéz, annyi van. Némelyik egészen profi."

Ugyanakkor semmi olyasmi, ami komolyan hasonlítana ahhoz, amit a Codie-sok csinálnak.

DRM is theft

(#95) flashpointer válasza Phvhun (#93) üzenetére


flashpointer
őstag

-jól kell megépíteni hogy stabil legyen (ez is része nem csak programozás)
-nem hiszem hogy kültéri felhasználásra tervezték volna.
-30 eurós szenzortól nem kell csodát várni, azért annyira képes hogy olcsó legyen
(mondjuk legót ismerve abból kb 1 euró a valós ára )

(#96) Vesa válasza dabadab (#94) üzenetére


Vesa
veterán

Igen, de amíg a Lego esetén lehetőséged van fixen, tehát "Codie szerűen" is dolgozni (előre összeraksz egy hasonló botot, és soha többet nem nyúlsz hozzá csak programozod), addig a Codie korlátait nem tudod semmilyen módon átlépni!

Ugyanakkor semmi olyasmi, ami komolyan hasonlítana ahhoz, amit a Codie-sok csinálnak.

Nem is kell, hogy hsaonlítson! Az a lényeg, hogy mennyire jól használható! Mivel a Lego-hoz legalább 15-féle programnyelv létezik, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt.

Egyébként sem értem igazán, hogy a Codie esetén miért beszélünk kijelentő módban kitűnő szoftverről? Nincs még készen, egyelőre egy rövid videót láttunk róla amiben ikonokat és slidereket kell huzigálni. Hasonlóan, mint a lego Robolab szoftverében...

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#97) dabadab válasza Vesa (#96) üzenetére


dabadab
titán

"Nem is kell, hogy hsaonlítson! Az a lényeg, hogy mennyire jól használható! Mivel a Lego-hoz legalább 15-féle programnyelv létezik, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt."

Mondj hozzá egy olyat, ami tableten fut és olyan vizuális felületet ad, mint a Codie (vagy legalább mint a Scratch).

(Hogy világos legyen: ez nem valami elméleti izé, hanem ez tényleg egy olyan gond, amit meg kellene oldanom)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#98) Vesa válasza dabadab (#97) üzenetére


Vesa
veterán

Tableten nem tudom melyik fut, de a Robolab GUI is ikonos, drag & drop, blokkokból épül fel ami tetszőlegesen pakolgatható, ott is slidereket kell tologatni stb.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#99) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

Jópofa, bár hozzám a Sphero közelebb áll. :B
nyilván más jellegű némileg a kettő, de ezzel nincs is baj.

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.