Hirdetés

2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Atti777


Atti777
senior tag

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a vezető miért nem vette észre...

Путин, иди нахуй!

(#2) Fred23


Fred23
nagyúr

Gondolom, reszelnek majd a szoftveren, aztán több pontosan ilyen nem lesz.

(#3) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag

Miért hülyék az emberek?
Mindenki tudja hogy nem tökéletes még a rendszer.

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#4) MADKING válasza Atti777 (#1) üzenetére


MADKING
tag

Azert, mert elvonta a figyelmet "piros ruhas no" ...

(#5) #33253120


#33253120
törölt tag

Tesla, kína...
Azért érdekelne, hogy gyári fw futott a kocsin, vagy valaki okosban unlockolta a fizetős dolgokat, és/vagy rakott pár extrát ami esetleg ezt okozhatta....

(#6) bul07 válasza #33253120 (#5) üzenetére


bul07
nagyúr

Aha mint itthon, és még a totalcar reklámozza is őket
Okosba javítják a Tesla kocsikat közben semmilyen szoftvert nem ad ki a Tesla, így csak egy nyilvánvaló megoldás lehet feltörték a szoftverét

Amúgy érdemes megnézni ezt a videót is

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7) #90088192


#90088192
törölt tag

Nekem mindig az jut eszembe, hogy a bulvár média, miert ezen rágódik, minek?

Ezt hívják úgy hogy fejlesztés, és azon szakaszában tart, hogy információt be kell gyűjteni. Ezt a hatóságok engedélyezték, bizonyos megkötésekkel.
Soha nem jutottunk volna el idáig sem, ha ez nem így történik. :U

Szerintem a mai napig azon agyalnánk, hogy milyen veszelyes a váltakozó áram mert Edison, kb ilyen stílusban osztotta Teslát. Ja hogy az egyenáram is ugyan olyan veszelyes, sőt bizonyos szempontból rosszabb(Vízbontás).... Az lényegtelen :W

Vagyis kedves cikkíró, igazad van nem szabad kiengedni ezeket soha, kell hagyni téged vezetni, és megölni magad és másokat évi közel 1000-es nagyságrendben, megnyomorítani akit csak lehet és 10-9 nagyságrendű kárt okozni mert ez mar bevált. :C

(#8) kraftxld válasza #90088192 (#7) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Gondolom már alacsonyak a vírusos cikkek kattintási mutatói aztán elővettek megint egy Teslát :(

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#9) UnA válasza #90088192 (#7) üzenetére


UnA
Korrektor

"... annak ellenére, hogy az nem hogy egy gép, de egy ember számára is nyilvánvalóan jól láthatóan útban volt neki"

Szegény cikkírónál elég furcsán működik a logika, mert pont a gép az ebben az összehasonlításban, ami sokkal rosszabb eredményeket mutat fel. :)

@Agyturbina: azért az egy kicsit meredek hozzáállás, hogy az jó és helyes, ha a technikai haladás érdekében részesei lehetünk egy emberkísérletnek.

(#10) #90088192 válasza UnA (#9) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ezért írtam az elején, milyen feltételek mellett használható. Aki ezt nem tartja be az így jár. :R

(#11) bkercso válasza UnA (#9) üzenetére


bkercso
nagyúr

Nekem is ez szúrt szemet. :)

Mert csak azt tudják a mai MI-k felismerni, amire betanították őket. Az üres utat kéne felismerniük inkább! Lehet, hogy meg kéne neki mutatni 1 millió üres útszakaszt, hogy ami nem olyan, ott fékezzen. ;]

Egyébként a LIDAR 100-200m hatótávú, már az alapján is le lehetett volna fékezni.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#12) Eastman


Eastman
őstag

Bízzunk abban, hogy az ISS-t és a Hubble-t kikerülik majd. ;] :B :D

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#13) rgqjx válasza bkercso (#11) üzenetére


rgqjx
aktív tag

A cikkíró egy-két saját gondolatot is elrejthetne a sorok közt, mert így az a piszkos gondolatom támad, hogy klikket gyűjt egy másik oldalnak. :(

[ Szerkesztve ]

(#14) #90088192 válasza bkercso (#11) üzenetére


#90088192
törölt tag

Nem hinném, hogy ez a baleset az miatt történt, mert nem látta. Inkább valami bug van a felette lévő rétegekben.

(#15) bkercso válasza #90088192 (#14) üzenetére


bkercso
nagyúr

Amíg nem tudjuk, mit csinálnak az MI-k, addig ezt nehéz eldönteni.

Múlt héten olvastam, hogy a szimbolikus matek művelésére már rá tudják venni az MI-ket, így kutathatóvá válik az is, mit csinálnak.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#16) peter9228 válasza bkercso (#11) üzenetére


peter9228
aktív tag

A Tesla nem használ LIDAR-t.

(#17) démosthenés


démosthenés
csendes tag

Ha tényleg, nem nyílt ki egy légzsák sem az elég érdekes. Gyanús hogy, mint fentebb írták rendesen megbuherálták a vezérlőrendszerét az autónak. :W

(#18) Atti777 válasza démosthenés (#17) üzenetére


Atti777
senior tag

A légzsák szerintem a Teslánál is hardveres alapon működik, egy gyorsulás(lassulás)érzékelő begyújtja a légzsák tölteteit, ha X értéknél nagyobb a lassulás.
Simán lehet hogy itt nem érte el a kritikus értéket a lassulás, mert "puha" részét találta el a teherautónak, illetve könnyen el is tudta lökni

Путин, иди нахуй!

(#19) tserrof77


tserrof77
senior tag

Nem kötözködni akarok, DE... megnéztétek rendesen a videót? 3 alkalommal is kiesebb-nagyobb füst jön a kerekektől, ergo úgy tűnik, hogy szerencsétlen autó próbált fékezni (vagy a sofőr) de megállni nem tudott. Ott valami más műszaki hibának is lennie kellett....

Szerintem...

Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)

(#20) brd válasza bkercso (#11) üzenetére


brd
nagyúr

Valami komoly gond van az egész MI fejlesztő iparral, ha egy ennyire nyilvánvaló helyzet problémáját a MI gyengeségével magyaráznak. Mit lehet azon elrontani, hogy egyenes, sík úton ott egy kurva nagy, nem mozgó tárgy az autó előtt, amin nem fér át az autó? Még ha az optikai elemzés nem is tudja detektálni, hogy az ott útban van, ott a radar baszki', tán lassítani kellene legalább, nem? :U

tserrof77: Elsőre nekem is fékezésnek tűnt, de nem látok sem bólintást, sem lassítást az elsőnél, a második meg akár az úton lévő por/rakomány felvert felhője is lehet.

[ Szerkesztve ]

The only real valuable thing is intuition.

(#21) nyisziati válasza Klaus Duran (#3) üzenetére


nyisziati
veterán

Na erre én is kíváncsi lennék. Szerintem nem hangsúlyozzák eléggé, hogy itt mindenki bétateszter.

(#22) nyisziati válasza rgqjx (#13) üzenetére


nyisziati
veterán

Nem gyűjtök klikket senkinek. :U
Előtérbe kerültek az elektromos és/vagy önvezető autók, de itt a Prohardveren gyakran késve reagálnak dolgokra. Már ha reagálnak egyáltalán. Holott itt egy publikus bétatesztelés zajlik, élő emberek részvételével, akik nem kevés pénzt leszurkoltak azért, hogy ennek a részesei lehessenek.

A szám.tech. ipar szempontjából ez kb. olyan, mint a repüléstechnikában a holdraszállás. Csak ez a szemeink előtt zajlik - és balesetektől sem mentes. Ezért fontosnak tartom, hogy nyoma legyen itt is az eseményeknek. Pláne, hogy a MI szempontból különösen fontos, és errefelé felülreprezentáltak a szakemberek.

[ Szerkesztve ]

(#23) nyisziati válasza brd (#20) üzenetére


nyisziati
veterán

A nemrég linkelt videót (#6 hsz) megnézve is látszanak a gondok. A körforgalmakat eleve benézi a rendszer (!), de a parkoló autót is kézzel kell kikerülni (!!!). [link]

Azért ez nagyon gáz, azt hittem ennyire nem béna a rendszer.

(#24) brd válasza nyisziati (#23) üzenetére


brd
nagyúr

Miért, mit gondoltál? Hittél a marketingnek? Hogyan tudnának egy évmilliók alatt a túlélésre kifejlesztett rendszerrel (amelynek ráadásul egyedenként is plusz legalább 20 év kell a működése megkezdése után, mire biztonságosan vezetni tud) legalább közel hasonlót készíteni pár év alatt?

The only real valuable thing is intuition.

(#25) nyisziati válasza brd (#24) üzenetére


nyisziati
veterán

Én nem gondoltam semmit, csak sokan annyira nyomták a mantrát (és nyomják most is), hogy mennyire az önvezető autó a jövő, hogy nem is feltételeztem volna, hogy egy parkoló autó kikerülése gondot jelenthet neki. :DDD

(#26) bkercso válasza brd (#24) üzenetére


bkercso
nagyúr

Hát mondjuk úgy, hogy pár óra / nap alatt mutatnak neki pár millió szituációt, amit sok millió km vezetés alatt gyűjtöttek össze? :B
Itt nem arról van szó, hogy a labda után rohanó gyerek takarásba került és elfelejtette a rendszer, hanem jóval banálisabb hibákról.

Egyébként groteszk, hogy miközben nagyon durva radar- és MI-fejlesztésekről hallani a hírekben az önvezetéshez kapcsolódóan (is), a jelenleg elérhető rendszer mennyire kezdetleges.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#27) brd válasza nyisziati (#25) üzenetére


brd
nagyúr

Aki azért tud gondolkozni és tudja hogyan működik egy számítógép, nem reménykedik ebben túlságosan. ;) Ameddig nem úgy állnak a készítők ehhez a témához, hogy egy-egy ilyen MI pl. úgy tekintsen "magára", ahogyan az ember (vagy legalább egy emlős, azaz legyen az alapfunkciókon kívüli agyműködése is, pl. szociális gondolatai) és legyen benne bedrótozva pár dolog (pl. a fájdalom érzetéhez hasonló és egy másik ilyen MI által által átélt fájdalom "átérzése", meg sok minden más hasonló, ami a fejlettebb élőlényként létezést jelenti; de ez hosszú téma), addig ezek max. annyit tudnak, hogy minták alapján az ahhoz hasonló helyzeteket felismerik, de mint az általad linkelt videóban is látni, ha olyannal találkozik, amire nincs mintája (pl. nincs felezővonal), meg van lőve, mert nincs mihez visszanyúlnia, nem tudja, hogy ha egy körforgalom közepén áthajt, akkor az bizony pl. fájni fog és sérüléssel jár.

The only real valuable thing is intuition.

(#28) nyisziati válasza bkercso (#26) üzenetére


nyisziati
veterán

Mondjuk ebbe belejátszhat az is, hogy a Teslánál nagyon spúró módon bánnak a hardverrel. Összesen 1 (!) db radar figyeli az utat.

(#29) llax válasza nyisziati (#25) üzenetére


llax
senior tag

Nem feltétlenül gondot jelent, hanem sok manőver egyszerűen nincs engedélyezve, akkor sem, ha elvben már képes lenne megoldani.
Pl. itt az EU-ban kis túlzással sávtartó tempomatként működhet a rendszer.

A teljesen, tetszőleges helyek között önvezető az nem túl közeli jövő... (mindenféle marketinggel ellentétben) Kötöttebb szituációkban közlekedő robotjárművek viszont ebben az évtizedben (akár az első felében) már jöhetnek.

[ Szerkesztve ]

(#30) brd válasza bkercso (#26) üzenetére


brd
nagyúr

Az szép, hogy ennyi sample van, de a világ összes helyzetét nem lehet egyrészt sem begyűjteni, sem elemezni ilyen rövid idő alatt, így ha olyanba fut, amire nincs minta, nem jól fog viselkedni.

The only real valuable thing is intuition.

(#31) nyisziati válasza brd (#27) üzenetére


nyisziati
veterán

Te valamit félreértesz. Itt szó nincs "érzésekről".
Itt ÉSZLELT útakadályról van szó (a videóban), amit ki kéne kerülni (parkoló autó).

Vagy a körforgalom esetén felfestett útburkolati jelek, amiket követni kéne. Ez sima észlelés-felismerés-követés, teljesen jól automatizálható folyamat. Vannak gyártelepek, ahol az automata targoncák a fölfestett jeleket követik, egy körforgalom nem bonyolultabb ettől.

[ Szerkesztve ]

(#32) nyisziati válasza llax (#29) üzenetére


nyisziati
veterán

"Pl. itt az EU-ban kis túlzással sávtartó tempomatként működhet a rendszer."
PONTOSAN ez volt az érzésem, amíg néztem a videót. Lényegében ez egy 2.0-ás sávtartó automatika.

(#33) brd válasza nyisziati (#31) üzenetére


brd
nagyúr

Az nem is a videóra vonatkozott, hanem úgy általában az önvezető rendszerekre. De hát látod, még jelenleg sem képes erre, mert biztos amerikában nincsen ilyen furgon, ezért nem ismerte fel (nem tudta mihez hasonlítani). :D
Persze, ezt írom én is, ha vannak jól érzékelhető jelek, azokat nagyszerűen tudja követni, a baj ott kezdődik, amikor ezek nincsenek és olyasmire kellene támaszkodnia, ami újdonság (ill. inkább nem létezik) a számára. Hogyne lenne bonyolultabb a közúti forgalomban egy körforgalom? Keresztben zebra, átszaladó kutya, hülyén viselkedő autóstársak... ezekkel nem mindig fogja tudni, hogyan kellene viselkedni, pl. egy kutyát is inkább azért nem akar elütni egy normális ember, mert tudja, hogy az fájna neki.

The only real valuable thing is intuition.

(#34) nyisziati válasza brd (#33) üzenetére


nyisziati
veterán

Ha megnézed a videót, jól látszik, hogy a pályán is csak a felezővonalat és az útszéli záróvonalat figyeli. Ezek kék vonallal vannak a HUD-on jelölve.
Ennél többet egy körforgalomban se kell figyelni.

A parkoló autó nem "látása" meg instant tarkólövés. Ezeket a dolgokat már a '90-es években elkezdték kikísérletezni a Mercedes, Volvo stb. fékasszisztenseinek fejlesztésénél.

(#35) brd válasza nyisziati (#34) üzenetére


brd
nagyúr

Most írtam, hogy még mit kellhet figyelni egy járművet vezető entitásnak egy közúti körforgalomban, nem olvastad? Persze, zárt pályán ez remekül működik, ahogy már többen is írtuk, de nem ott kellene tudnia közlekednie.
Ha 20+ év tapasztalat alatt nem jutott el oda a világ legnagyobb közúti forgalomban szerzett adataival bíró rendszere (a saját járművei adatai), hogy egy álló furgonnak biztosan ne menjen neki, amire egy 6 éves gyerek is képes egy kerékpárral (persze, az nekimehet, de az fizikai ügyetlenkedés és nem az elkerülés szándékának a hiánya), akkor mire számítanak az ilyen rendszerekben bízók...?

[ Szerkesztve ]

The only real valuable thing is intuition.

(#36) dabadab


dabadab
titán

Azt hittem, mostanra mindenki tudja, hogy:

1. A Tesla Autopilot NEM önvezető rendszer, csak egy nagyon felokosított tempomat.

2. Ismert problémája (nem csak az Autopiloténak, hanem az összes többi hasonló cuccnak), hogy az úton álló akadályokat nem ismeri fel (illetve nyilván felismeri, de ezeket direkt kiszűrik, mert rengeteg false positive is van, amik teljesen használhatatlanná tennék a cuccot). Olyannyira ismert, hogy egyrészt ez benne van a kézikönyvében, másrészt meg még én is tudom, hogy benne van a kézikönyvében, pedig nincs Teslám és mostanában nem is lesz.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#37) brd válasza dabadab (#36) üzenetére


brd
nagyúr

Azért ne becsüld le a reklám/marketing hatalmát! ;) Pl. emberek milliói képesek azért jobbnak hinni és ezért meg is vásárolni valamit, csak mert drágább. Emellett az igazán eltörül, hogy valamit a neve és nem a leírása alapján azonosítanak...

The only real valuable thing is intuition.

(#38) Ghoosty válasza llax (#29) üzenetére


Ghoosty
őstag

" Kötöttebb szituációkban közlekedő robotjárművek viszont ebben az évtizedben (akár az első felében) már jöhetnek."

Ebből az évtizedből már csak kicsit több mint fél év van hátra, nem hiszem, hogy jönnének. :P

(#39) szaszyka


szaszyka
senior tag

A mai szpíkzone-ban Vályiék valami olyasmit mondtak, hogy állítólag később beismerte a sofőr, hogy ő vezetett, nem az autopilot...

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#40) nyisziati válasza szaszyka (#39) üzenetére


nyisziati
veterán

Na tessék. A kínai kamuzgatások még a Teslák statisztikáit is befolyásolják? :DDD

(#41) dabadab


dabadab
titán

Ja, igen, belenéztem a pcfórumos cikkbe és látom, hogy Sting ügyesen összekeverte Kínát meg Tajvant - a baleset Tajvanban történt.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#42) nyisziati válasza dabadab (#41) üzenetére


nyisziati
veterán

Végülis az is Kína valahol... :))
Csak nem Népköztársaság.

(#43) D1Rect


D1Rect
félisten

A videón látszik, hogy fékez az autó.
Cím:"Megint fékezés nélkül rohant egy Tesla egy nyilvánvaló útakadályba"

2020, amikor bárki lehet úJsÁgÍrÓ.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#44) Viktor0610 válasza MADKING (#4) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Imádom: [link]. :K

[ Szerkesztve ]

Xiaomi 13T

(#45) Viktor0610 válasza D1Rect (#43) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Én úgy értelmeztem a cikket, hogy az ember fékezett.

"Ennek tükrében némileg meglepetés, hogy a Tesla 53 éves sofőrje túlélet a balesetet, amit azonban vélhetően elsősorban a teherautó elhelyezkedésének és rakományának, illetve végső soron a vakszerencsének, valamint saját, utolsó pillanatban történt reakciójának, mint sem a jármű önvezető vagy legalábbis balesetelkerülő képességeinek köszönhetett."

[ Szerkesztve ]

Xiaomi 13T

(#46) t72killer válasza Viktor0610 (#45) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

->#36, a Teslák nem önvezetők, hülye a névadás/marketing.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#47) Viktor0610 válasza t72killer (#46) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Igen, olvastam. ;)
Csak a cikkből idéztem válaszként.

Xiaomi 13T

(#48) nyisziati válasza D1Rect (#43) üzenetére


nyisziati
veterán

Nekem nem tűnik fékezésnek. A teherautó kiborult rakománya porzik a kerekek alatt. Látni is a fehér port már a Tesla érkezése előtt.
Talán az utolsó pár méteren mintha bebólintana a kocsi, de ez a maximum.

[ Szerkesztve ]

(#49) llax válasza Ghoosty (#38) üzenetére


llax
senior tag

Legtöbb nézőpont szerint az új tized elkezdődött :)

(#50) t72killer válasza Viktor0610 (#47) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

:R

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.