Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) DjDanee87


DjDanee87
addikt

Emlékszem mekkora felháborodás volt emiatt Ghostsnál. Úgy látszik ők okosabban csinálják. Persze kérdés hányan fogják majd 2Gb RAMmal tolni, és szidni őket, hogy rossz a játék, anélkül hogy rájönnének, hogy minimum alatt van a konfig.

(#2) bbTamas77


bbTamas77
aktív tag

Júj de rendes tőlük, még milyen jó, hogy ennyire kegyesek a PC-sekhez.

Röhögnöm kell.

Inkább csökkentették volna a gépigényt, ha már egyszer elhalasztották, és ennyire ocsmány lett a grafika.

Marketingre jutott bőven pénz, de már optimalizálásokra, meg normális fejlesztőkre nem.

[ Szerkesztve ]

(#3) Jack@l


Jack@l
veterán

". Ez már rögtön nagyon érdekes koncepció, mivel több mag mellett a NVIDIA driverei jobban teljesíthetnek, míg kevés elérhető szál esetén az AMD és az Intel driverek kedvezőbbek, mivel több erőforrást hagynak a konkrét programfuttatásra."

Nem kötekedésként, de honnan tudod, hogy 2-3 szálas procinál is a két szálas render-t választja a program?
Eddig nem arról ment a sírás, hogy jajj, csak 1 szálon kaphat rajzolási parancsokat a gpu? Vagy azóta ez inlább már hátrány?

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#4) jones965 válasza bbTamas77 (#2) üzenetére


jones965
Modder

A grafikán lehet módosítani.

(#5) Glenda válasza bbTamas77 (#2) üzenetére


Glenda
addikt

meg normális fejlesztőkre nem.

Én elolvastam a cikket, úgy gondolom, hogy ez az API hibája. Vagy velejárója.

De fejlesztőként felháborító, hogy mindig mi vagyunk a hibásak. Gondolod nem specifikáció szerint fejlesztünk? Vagy hogy a felelős manager vagy lead nem dobja vissza az igénytelen kódot?

Ez kb olyan, mintha anno az iPhone hálózateldobásáért a kínai munkást hibáztattad volna a szalag mellett.

from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

(#6) Abu85 válasza Jack@l (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem érted az egész működését. A programon kívül kell egy-két szál a drivernek DC-től függően. Ez régóta így van a Direct3D-ben. Aztán a programon belül történik a leképzés előkészítése, ami még egy extra szál. A modern low-level API-k elsősorban azt csinálják, hogy eltüntetik a kernel drivert, így a grafikus meghajtó nem futtathat szerver szálat, a másodsorban pedig explicit párhuzamosítást vezetnek be, azaz tulajdonképpen minden command buffer "építése" független.
A D3D-ben nagyon tipikus dolog, hogy nem lehet annyi szálat használni, amennyi rendelkezésre áll, mert a kernel driver szerver szálakat futtat. Ez nem a program része, hanem abból adódik, hogy az API tíz éve elavult működést erőltet ma is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) ingyom007


ingyom007
tag

Nekem a grafikával nincs gondom. fullHD-n tolom mindent lowra lehúzva egy fxaa-t toltam rá és megy a játék 40-60fps-el. Rakhatnám fentebb de akkor néhol este esőben lemenne 30alá az meg zavar. Haveromnak 4gb rammal folyton kifagy a játék az tényleg nem elég neki... :D Engem inkább zavarnak a Farcry3/AssasinsCreed beütések az egész játék során. Nevezhetnék a játékait Ubisoftnak ha már mindegyiket ugyan arra a játékmenetre építik csak más környezetben (pl Ubisoft:assasination, Ubisoft:Jungling, Ubisoft:WannabeGTA)

(#8) Peaceliker


Peaceliker
őstag

En sosem ertettem a hw igenyen kiakadast. Gyarto megadott vmit. Ha en azalatt futtarom es szar, akkor a gepem szidom, nem a jatekot …persze most a nehany rettentoen optimalizalatlan peldatol eltekintve.
Tehat amikor a crysis 3 neha megroccen, nem a fejlesztot szidom, hanem megrantom a vallam es azt mondom, ennyit tud a gepem …de erre mar telepites alatt is keszultem …

Nemtom nehanyan mit varnak! Ennyi erovel mindenki maradhatott vna a P1 nel …igen, fejlodnek a jatekok, fejleszteni kell a hwt. Ha nincs ra penz, nem jatszol. En is evekig semmit nem jatszottam, mert nem vt olyan gepem …most eldocog minden es orulok neki, ha vmi csak kicsit szaggat.

"Oh my Goa'uld!"

(#9) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ez már rögtön nagyon érdekes koncepció, mivel több mag mellett a NVIDIA driverei jobban teljesíthetnek, míg kevés elérhető szál esetén az AMD és az Intel driverek kedvezőbbek, mivel több erőforrást hagynak a konkrét programfuttatásra.

Egy messzi messzi univerzumban...

Itt a valóságban pedig az Nvidia driverei kevésbé HW éhesek, éppen ezért a CPU erő csökkenésével kevésbé esik a VGA teljesítménye. :U

J.

(#10) FlDutchman


FlDutchman
tag

Ha a memória már nem, akkor a DX11 sem feltétel? HD 4890-hez mit szólna a játék?

(#11) Bici válasza FlDutchman (#10) üzenetére


Bici
félisten

Átváltana karakteres módba. :P

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#12) Jack@l válasza Abu85 (#6) üzenetére


Jack@l
veterán

Adja Isten, hogy betévedjen erre egy valóban hozzáértő ember.
Még mindig nem sikerült kibogoznom a válaszodból, hogy két szálas procin hogy állapítod meg hogy 2 szálas rendert használ(force-ol) a játék nv driverrel.
UI: a fejlesztőlk nem hülyék, ugyanannyira egyszerű lekérdezni a konkrét hw-es magok számát mint a futtatható szálak számát

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#13) brumi1024 válasza ingyom007 (#7) üzenetére


brumi1024
veterán

Nálam is egészen jól ment, addig a 10 percig, amíg működött. Utána valamiért mindig elszáll valami random hibával. Sztem várok még 1-2 patchet és egy drivert az AMD-től.

[ Szerkesztve ]

(#14) Abu85 válasza Jack@l (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem használ kétszálas rendert. Ez egy job motor. Van egy főszál, ami menedzseli a szálakat, és jellemzően a render is itt fut.

Ami történik, hogy van a DC működés, és amikor nem aktív a DC. Az NV esetében aktív, míg az AMD és az Intel esetében nem. A DC már eleve megteszi, hogy pre-build munkát több szálra ossza le (több job). Ebből lesznek parancslisták és ezek futnak össze egy render szálban (MRT). Ezek menedzselése viszont egy processzormagot explicit igényel a driver részére. Gyakorlatilag lefoglal egy magot, hogy a pre-build munka párhuzamos legyen, míg a nem DC-s másik koncepció nem foglal le magot és nem végez párhuzamosan pre-build munkát.

A driver szerver szálai pedig általánosak. Kezelik az erőforrások lefoglalását, felszabadítását és az ezekhez való hozzáférést.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) ciao


ciao
senior tag

Régebben még értettem a hw igény miatti sírásokat, mertkönnyű volt tört játékot szerzni, de ma maikor már szinte lehetetlen. Akinek van kb. 12.000 Ft-ja friss jatékra, annak legyen RAM, CPU, GPU-ra is, vagy érje be a régebbi játékokkal.

Mindenkit felpofoztatok a bakterral!

(#16) Bici válasza ciao (#15) üzenetére


Bici
félisten

Ezzel a "szinte lehetetlen" kijelentéssel szívesen vitatkoznék, de sajna hamar olyan irányba menne a vita, ami nem is a témába vág, és nem is megengedett, úgyhogy inkább hagyjuk. :D

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#17) atti_2010 válasza ciao (#15) üzenetére


atti_2010
nagyúr

mertkönnyű volt tört játékot szerzni, de ma maikor már szinte lehetetlen.

:F Melyik kell?

1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

(#18) Lolka Bolka válasza atti_2010 (#17) üzenetére


Lolka Bolka
aktív tag

Ez itt a reklám helye? :DDD

(#19) Bici válasza Lolka Bolka (#18) üzenetére


Bici
félisten

Hamarosan a moderálás helye lesz, ha így folytatódik a téma. :))

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#20) Sondi1986


Sondi1986
addikt

a magok használata:

(#21) nubreed válasza ingyom007 (#7) üzenetére


nubreed
veterán

Na nálam ez veri ki a biztosítékot, nem a HW igény. Szeretem az AC sorozatot is, de rohadtul nem szeretném ha WD közben AC-s flashbackjeim meg feelingem lenne. NEM!!!!! Sokkal inkább szeretnék egy GTA szerű játékélményt mint AC-t. Úgy látszik, Ubisofték sem képesek elszakadni a jól bevált kaptafánál. Ha ez így van ahogy írtad, akkor ez nem más mint egy modern köntösbe öltöztetett Ezio Auditore és utódai...

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#22) bitblueduck válasza atti_2010 (#17) üzenetére


bitblueduck
senior tag

diablo3 ;]

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#23) nubreed válasza Sondi1986 (#20) üzenetére


nubreed
veterán

Bazzeg ne már 720p -ben 8 magos procival ezt produkálja egy Titannal?? Ez komoly? Nem tudom sírjak vagy nevessek. :U :((( :(( :( :W :Y

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#24) Blindmouse válasza nubreed (#23) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Én is azt nézem, mivel mértek ezek. Titannal.
Elmennek a kó fenébe hogy csúcs VGA-val nem lehet fullhd-ba futtatni 2014-ben valamit. De még a PS4-en sem. Mégis mi kell hozzá? Triple Titan?
Persze a busz oldalára fel kell festeni, meg 2* A3-as hirdetés Metro címlapján az kell.

[ Szerkesztve ]

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#25) MasterDeeJay

Ha gáz van a játék gépigényével akkor idővel megoldják!.
pl: GTA4 ami kezdetben nem csak ronda volt de még akadt is, majd patchek és modok felrakásával játszható és szép is lett. Vagy Skyrim amikor kijött ronda volt, majd hd packal szebb lett de a vram bug miatt instabillá vált és azt is megoldották igaz kellett rá 2 év.
Ez is így fog kezdeni, kijön és szarul megy, rájönnek hogy gáz van és vagy a készítők és/vagy moddolók megcsinálják. Ha ér valamit a játék a nagyközönségnek akkor nem kell aggódni, meg fogják csinálni hogy ne kelljen erőmű hozzá.
A hardverellenőrzés alapból baromság, ha valakinek gyenge gépe van az miért ne próbálhatná meg legalább low grafikán akadozva futtatni. Minden játék dobozán ott van az ajánlott gépigény, neten is meg lehet keresni.
Ram esetén majd dobálja ki a swapre aztán töltöget játék közben, bár nem tudom elképzelni hogy valós legyen ez a ram igény. Ha meg nem játszható akkor vár addig amíg nem lesz rá gépe vagy megcsinálják a játékot.
Nekem soha nem volt igényem rá hogy 0. napon játsszak egy nagy címmel. Jön rá még ezer patch.
Ezen játéknál majd 2 év múlva megveszem humblebundle-n 1-5 dollárért, addigra kiforrja magát.

BTW Stalkernek is kellett 10+ év mire kijött olyan formában ahogyan a készítők ígérték (2004-es a legelső alfa verzió). :DDD és most a lost alpha-val érte el azt amit akkor mindenki várt igaz az alpha még csak béta de nem annyira mint a régiek :DDD .

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#26) tomas51


tomas51
senior tag

Azért nem nagy szám az a Titan annyira, 2db gtx 760 ugyazt tudja, nézzetek teszteket nyugodtan.

(#27) Jakuu válasza Blindmouse (#24) üzenetére


Jakuu
őstag

Manapsag mar ez a divat. Sz@r bugos jatekot kiadnak, amit elotte 2 even at ajnaroztak ugy, hogy egesz mas modositott grafikaval csinaltak egy bemutatovideot rola egy jatekkiallitason, hogy mindenkit elkapraztasson. Tehat belehazudtak a kepedbe, majd demot nem adnak ki, nehogy rajojjon a nagykozonseg, hogy egy atveres reszei, majd eleg lesz rajonniuk, ha megvettek a jatekot es lehuztak oket.
Aztan majd jonnek a jatekfoltozgatasok ugy, hogy meg 1 ev mulva is iszonyat mennyisegu bug marad a jatekban, a'la X - Rebirth.
Ezen ti meglepodtok? Mar evek ota ezt csinaljak mas cimekkel. Ja es HW igeny. Igen, igy lehet az osszefonodasokon keresztul ravenni a felhasznalokat uj hardwarek megvetelere, mikozben nemelyik jatek a a gepek hardwarenek fele teljesitmenyet sem hasznalja ki, vagy olyan hatraltato tenyezo fogja vissza mint a DX.
Welcome in the new world.

[ Szerkesztve ]

(#28) tomas51


tomas51
senior tag

Ha esetleg valakit érdekel este teszek fel gameplayt a csatornámra ott meg lehet nézni, hogy milyen beállítással hogyan muzsikál a profilomban feltüntetett hardveren. :K

(#29) Bici válasza MasterDeeJay (#25) üzenetére


Bici
félisten

Teljesen egyetértek. :K
Játékok terén a türelmetlenség sok pénzbe és bosszúságba kerülhet.

Én is legalább 2-3 év lemaradással szoktam játszani, addigra a hardver is olcsó lesz hozzá, maga a játék is sokkal jobb lesz, ráadásul addigra minden kiegészítővel együtt vágják utánad olcsón.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#30) nubreed válasza Jakuu (#27) üzenetére


nubreed
veterán

Ez nem új világ, ezer éve így megy. :D

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#31) djculture


djculture
félisten

4szálas proci-nak eleve alapnak kellene már lenni 2014-re egy játékra is használt gépben

(#32) nbg válasza MasterDeeJay (#25) üzenetére


nbg
senior tag

Pont ez a baj, hogy ma mar egyertelmuen ki lehet igy adni egy jatekot, a "sok marha ugyis megveszi" alapon...

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#33) jocomen


jocomen
aktív tag

@Bici #11: :D

@Jack@l #12: Szólítottál? :D

Amúgy nem értek valamit. Olyan erőforrásról már hallottam, h "processzor-idő", de "processzor-szál"-ról még nem, illetve csak itt, a fórumon. Tudtommal az op.rendszer ütemezője osztja el az erőforrásokat, szakaszosan, figyelve, h melyik folyamat élvez elsőbbséget. Ha nincs elég, akkor rabol.
Mi az már, h egy program kisajátít magának 1 szálat? Hát nem kap vazze! Még a kernelnek sem kellene külön szálat biztosítani, csak elsőbbséget. Aztán a többi időben azt számol a mag, amit akar.
Régen, az 1 magos procik idejében ezt meg tudták oldani, úgy látszik ma már túl nagy feladat. Meg egyáltalán, ezzel a sokszálúsítással átestünk a ló másik oldalára, arccal a trutyiba. Mert nem az van, h a párhuzamosított program VÉGRE (!) azon a procin is ugyanolyan jól (és nem jobban!) fut, amelyik csak több szálon olyan erős, mint a konkurenia 1 szálon, hanem már "követelik" a saját külön szálat!

Mintha a gyerekeknek mondanád: mostantól alhattok külön ágyon, nem kell egymásra várjatok. De ők saját szobát követelnek, mert nem hajlandók másképp lefeküdni.

Gáncsoskodásnak érzem már ezt a többszálasdit. Nem tudom ki erőlteti a szálak lefoglalását, de az AMD járna jól vele. Mivel csak 2x annyi szálon tudja hozni, amit az intel procik, az a jó neki, ha minél előbb elfogynak a szálak... egyáltalán szabványos ez?

(#34) Mr Bond 007


Mr Bond 007
őstag

Techspoton van egy remek cikk Watch Dogs benchmark címmel. Nem linkelem, mert elvileg tilos, de lazán elmegy egy 280-as r9-el is. Nem kell egyből parázni! ;)

[ Szerkesztve ]

(#35) Jack@l válasza Mr Bond 007 (#34) üzenetére


Jack@l
veterán

Mért lenne tilos? Van benne jó kis cpu-s rész is.
http://www.techspot.com/review/827-watch-dogs-benchmarks/page3.html

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#36) Mr Bond 007 válasza Jack@l (#35) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Régebben volt rá példa hogy a moderátor ki törölte a linket amit más tesztről tettek be. :F

(#37) Bici válasza Mr Bond 007 (#36) üzenetére


Bici
félisten

Ott valami illegális tartalom is lehetett, mert más tesztet linkelni nem tilos.
Esetleg egy komplett vitát töröltek, amiben volt egy tesztre mutató link is.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#38) Abu85 válasza jocomen (#33) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Manapság normális, hogy a programok direkten igényelnek szálakat. Ennek nagyon egyszerű oka van. A driverek ma már nem egy, hanem akár 5-7 szálat is futtatnak. Ezekből a játékok során 3-4 állandóan aktív. Az a baj ezekkel a folyamatokkal, hogy nagyon egyszerű, de mégis nagyon körélményes feladatok, tehát attól, hogy alig csinál valami értelmeset még lefoglal egy elég vastag processzoridőt. Ha ezt a program elől foglalja le, akkor az szívás, ezért ma az alkalmazások helyből úgy dolgoznak, hogy direkt odaadnak egy rakás erőforrást a drivernek, hogy ne legyen semmi gond a programfuttatás során.

Nem nagy feladat ez ma, csak a konzolok miatt fejlődnek a motorok, egyre durvább a párhuzamosítás, miközben a PC-n 15 éves alapokra épülő működési modellek akadályozzák a hatékony feldolgozást.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39) Nxn908xxx válasza nubreed (#23) üzenetére


Nxn908xxx
őstag

Köszöntelek a Dx11 világában.

(#40) Khan13 válasza jocomen (#33) üzenetére


Khan13
senior tag

Azért ez az egy szálon olyan erős, mint a másik négy szálon, az nagyon nagy csúsztatás a példádban. Azért a mai 4-6-8 magos CPU/APU magjai erősek, nem olyanok, mint a 64+ sok buta magos coprocesszor tervek. Ez most olyan, hogy Te el tudsz végezni gyorsan négy összeadást, de ha négy ember kapja ugyanazt, akkor a fejenként egy 99%, hogy előbb kész lesz. Ez is sarkított példa, de reálisabb. Egy alapvetően többszálú feladat biztosan jobban tud több szálon futni, mint egyen, még akkor is, ha az egy mag pár százalékkal erősebb lehetne, mint a több magos erőforrás egy magja.

(#41) jocomen válasza Abu85 (#38) üzenetére


jocomen
aktív tag

"csak a konzolok miatt fejlődnek a motorok"

Ami a bajom ezzel: prioritást kaphat egy folyamat, de kizárólagosságot nem. Vagyis mesterséges a magok lefoglalása mindenféle "csip-csup" feladatokra, ahogy te is írod, holott elég lenne csak a számolás idejére.
Mert pc-n 15 éve is tudtak gazdálkodni egyetlen maggal. Most viszont már mindegy milyen erős 1 mag, ha bármi kis aprósággal le lehet foglalni, mert a folyamat kizárólagosságot élvez.
Mintha lenne egy 4 és egy 2 hengeres motorom, amik egyforma erősek, de a 4 hengeres azért húzna jobban, mert mesterségesen az ő hengerenkénti erejére limitálom a maximális leadható nyomatékot. Így ha a 2 hengeres motor véletlen jobban megindul, akkor megcsúsztatom a kuplungot.
Nekem ez nem tűnik tisztességesnek, és szerintem nem indokolható meg a "fejlődéssel".

@Khan13: A te példád is sarkít, mert csak "integerek" összeadása esetén igaz ;) .
Amúgy csak 1:2 arányra gondoltam, és inkább a magok tekintetében (amennyiben 1 amd-féle integer-feldolgozót veszünk 1 magnak).

[ Szerkesztve ]

(#42) Abu85 válasza jocomen (#41) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Itt tipikusan az a problémája a fejlesztőknek, hogy kell a programnak egy fix minimum erőforrás. És ha onnan elfoglalgat processzoridőt a driver, akkor azt a program futtatása megérzi. Éppen ezért nem tudnak ma AAA játékot a gyártók segítsége nélkül kiadni, mert senki sem képes rá, hogy a driver rejtett szálait eliminálja. Ilyenkor jön az, hogy az érintettek közösen végzik a fejlesztést, így a játék kap egy profilt, amiben be van állítva a driverben, amit előre megbeszéltek, és úgy talán valahogy működni fog az egész, de még akkor sem az összes konfigon. Nagyon körülményes az egész, de már jönnek a low-level API-k, és idővel a probléma a múlté lesz. Nem kell egy gyártó segítsége egy AAA játék kiadásához.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#43) elektropocok


elektropocok
tag

Én már kb lassan 5napja tolom gammel. De nekem csak High-ba akar menni Ultra-ba még nem. Pedig I7 4770k-val 16GB-rammal és 2gb-os 670gtx-el tolom. Ultrahoz meg már minimum 3GB-os kártya kell. És amit rühellek kocsiknak vezetése na az egy sz*r. Kb olyan irányítás mint Saints Row-ban.

[ Szerkesztve ]

(#44) Khan13 válasza jocomen (#41) üzenetére


Khan13
senior tag

Ezért írtam, hogy sarkított, de reálisabb. Nyilván feladat függő, de mivel alapvetően nem tudnak olyan gyors egy magot alkotni, mint most 2 vagy 4, és a feladatok párhuzamosak, akkor nincs is értelme erőltetni, inkább örülni kell, hogy végre kezdik kihasználni. A felesleges erőforrás pazarlást nem támogatom, de a felesleges nem kihasználást ellenzem! Illetve ha már szóba hoztad a szálkezelést, továbbra is az oprendszer kezeli, maximum trükközéssel lehet "fogni", bár ez sem valósulhat meg szó szerint. Abba is érdemes belegondolni, hogy 4 magra ütemezni 4 szálat erőforráskímélőbb, mint 1 vagy 2-re. Kevesebb időt pazarol szegény ütemező (nem elhanyagolható a másik párszáz futó folyamat sem), ha nem kell másnak adni az erőforrást.

(#45) Mumukuki válasza Abu85 (#6) üzenetére


Mumukuki
aktív tag

egyre inkább kezd a szavad járása lenni az "úgymond" a cikkekben :) ;]

(#46) jocomen válasza Khan13 (#44) üzenetére


jocomen
aktív tag

"nem tudnak olyan gyors egy magot alkotni, mint most 2"
Ha az amd-modult 2 magosnak vesszük, akkor tudnak.

"...de a felesleges nem kihasználást ellenzem!"
Ez itt a lényeg!

@Abu85:
Ha a "szál-lefoglalás"-ra érted, h a low-level api-kkal megoldódik, akkor nem értem miért felelős ezért az elavult dx.
A játék konzolról jött, ahol ilyenek vannak, és a pc-n is jelen van már. De az elavult dx (sőt a még régebbiek) se foglaltak le szálakat anno az 1-2 magos procik idejébe se, mégis futottak az akkori játékok.
Ha meg a low-level api nem oldja meg (vagy épp az idézi elő) ezt a problémát, akkor ebben a tekintetben visszalépés történt.

Vagy a másik lehetőség, h a Ubisoft betart, így igazolva korábbi "4szál-8GB" állításaikat. Vagyis nem követelik meg a 4 szálat, csak lefoglalnak párat erre-arra.
Ahogy Crysis2 / Maffia2 esetében a hardver feleslegesen számolt, itt feleslegesen áll. Hurrá. Ez ugyanúgy az erőforrások pazarlása, ahogy az előttem szóló is megfogalmazta.

[ Szerkesztve ]

(#47) Abu85 válasza jocomen (#46) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az API nagyban befolyásolja, hogy egy program hogyan működik. A legtöbb probléma az erőforrások kezelésével van, hogy az éppen írt pufferbe más ne írhasson és ne is lehessen azt olvasni az írás befejezéséig. Gyakorlatilag alapvető erőforrás menedzselésről van szó. Ezt ma megcsinálják a modern grafikus motorok, a grafikus API-k és a grafikus driverek. Igen jól olvasod, háromszor történik meg az egész menedzselése, holott erre egyszer lenne szükség a grafikus motorokon belül. Az ilyen működésből jönnek a problémák.

Az Ubi nem csinált semmit rosszul. Persze, ha azt mondta volna a vezetőség, hogy van még egy évetek a PC-re optimalizálni, akkor jobb lenne, de záros határidőn belül ezt lehet kihozni. Ennél jobban csak low-level API-val lehet alkotni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#48) Artus58


Artus58
csendes tag

GTA IV-el összehasonlítva eléggé siralmas a helyzet. Ezek után eléggé hülyén hat next-gennek nevezni amikor egy 6 éves játékban is jobban odafigyeltek a részletekre.. :(

Összehasonlító videók:
videó1
videó2

[ Szerkesztve ]

(#49) moli.hu válasza Abu85 (#47) üzenetére


moli.hu
őstag

habar nem teljesen vilagos a cikk szovege, de abbol, amit sikerult ertelmezni: nem lett volna eleg 3 magos processzort kovetelni? ha igen, akkor minek 4-et kernek?!

(#50) DjDanee87 válasza Artus58 (#48) üzenetére


DjDanee87
addikt

Így összehasonlítva azért látszik, hogy a Rockstar már nem ma kezdte és odafigyeltek mindenre a GTA IVnél. Azt mondjuk hozzá kell tenni, hogy WatchDogsot azért nem reklámozták soha úgy, mint egy autós játék.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.