Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) gabber01 válasza kovy79 (#199) üzenetére


gabber01
addikt

A telefonoknál csak részben van igazad. A kijelző méretet elég szépen tudták az utóbbi időben növelni a kávák csökkentésével, így a tényleges fizikai méret nagyságrendileg azonos maradt.
Egy S9 pl. 147.7 x 68.7 x 8.5 mm. Ez azért nem olyan óriási.

Plusz, igen, erre van igény, mert a többség szebbnek, jobbnak, kényelmesebbnek találja tartalomfogyasztás szempontjából, amire a nagyobb kijelző sokkal alkalmasabb.

Ami inkább lenne jó hasonlat, az a kamerák számának növelése. Na az tényleg tök felesleges.

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#202) BiP válasza niof (#189) üzenetére


BiP
nagyúr

Az a baj, hogy HFR-re ugyanúgy máshogy kell forgatni a filmet a simához képest, mint 3D-nél. Más beállítások kellenek, máshogy kell komponálni a jelenetet. Nem egyszerű úgy megcsinálni, hogy ki is használja a HFR előnyeit, de ne is legyen szappanoperás. Meg az egész iparág nem erre rendezkedett be, ezer éve 24fps-re csinálják a berendezéseket, effecteket, stb.

Én úgy vagyok vele, hogy filmnél zavar a HFR, kb. minden másnál nem zavar, inkább előny. Pl. természetfilm, sport, dokumentum, CGI, játék.
Tehát mindenhol, ahol pont az a lényeg, hogy a valóságot mutatjuk (első 3), vagy ahol a tudatalattim is tisztában van vele, hogy ez nem valóság (CGI film, játék), ott nem okoz gondot.
De mozifilmnél (mindegy, hogy ez gyors vagy lassú folyású), nem tudom megszokni, werkfilm hatású lesz az egész, így elvész a filmélmény.
De egyet tudok érteni azzal a feltételezéssel, hogy ha anno a filmkészítés úgy alakult volna, hogy kezdettől fogva 60fps-sel forgattak volna, erre épült volna a filmgyártás, akkor azt szokta volna meg az agyunk, szemünk, nem lenne furcsa. De hát nem így lett, így filmnél nekem a 24-30fps a "természetes".

[ Szerkesztve ]

(#203) dabadab válasza gabber01 (#196) üzenetére


dabadab
titán

mindegyik természetellenesnek hat.

Nem, egyáltalán nem hat természetellenesnek, pont ellenekzőleg.

DRM is theft

(#204) gbors válasza gabber01 (#196) üzenetére


gbors
nagyúr

Köszönöm. Én semmi természetelleneset nem látok ezekben. A második klipben a 24FPS iszonyúan zavaró, a 60 annak ellenére jobb, hogy fake.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#205) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Nem lehetne, hogy 8K tv helyett 8K monitorokkal kezdenék? A számítógép csinál rá tartalmat eleget, aztán kiderülne, hogy van-e értelme a 4K-val szemben. Ha már vannak ilyen 106MPx-es mobilok, stb.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#206) imibogyo válasza gabber01 (#196) üzenetére


imibogyo
veterán

Ebből is látszik, hogy mennyire nem egyformák az emberek. Én például bármikor beáldozom a "filmes hatást", ha cserébe jobb, valódibb és természetesebb mozgásmegjelenítést kapok (bár nekem a kettő egyáltalán nem zárja ki egymást). És számomra a gyorsabb megjelenítés egyáltalán nem illúzióromboló, épp ellenkezőleg az immerziót növeli, mivel például egy "valódi" motorosbandáról szóló sorozatot "valódi" megjelenítéssel nézve érzem "valódinak" az egészet. Pont egy ilyen történetnél nekem kifejezetten bejön a "szappanopera feeling". Sőt továbbmegyek, nekem a linkelt ST jelenet is jobban tetszik, ha nem látom a "mikroakadásokat".

És szinte biztosra veszem, hogy HA elkezd terjedni komolyabban a HFR, akkor lesz majd valamilyen post process effect, ami vissza tudja majd adni (akár ki- és bekapcsolhatóan) a 24 fps-es (vagy az ebből a technológiából fakadó...) megjelenítés érzetét.

A fenti véleményem mellett persze párhuzamosan él az is, ami a Gemini Man-ben is jól látszódott, hogy a nagyobb képkockaszámú megjelenítéshez viszont sok mindenben fel kell majd nőnie, hozzá kell igazodnia az iparnak és a színészeknek is. Számos helyen látszódott a filmben, hogy ez "teljesen" más műfaj, máshogy, jobban kell megoldani dolgokat (statiszta <-> színész váltások pl., hogy csak a legnyilvánvalóbbat említsem én is). De ha ezeket sikerül megvalósítani (jó CGI, színészi, operatőri, rendezői munka, akár grain és egyéb "mozi" hatások), akkor számomra egyértelműen ez a "jobb" jövő, mint a "döcögős" megjelenítés. :K

[ Szerkesztve ]

(#207) BiP válasza imibogyo (#206) üzenetére


BiP
nagyúr

Utolsó bekezdéssel tökéletesen egyetértek.
Valószínűleg ennek a kiforratlanságnak az eredménye (és persze a megszokásnak), hogy sokan (így én is) furcsának érzik ma még a HFR-es filmeket/jeleneteket.

(#208) Dyingsoul


Dyingsoul
veterán

Ez a cikk no meg ezek a hozzászólások... :))
Mintha nem is egy technológiai oldal szakmai rovatában lennénk.

Én üdvözlök minden technológiai újítást így a 8K-t is. A TV csak egy dolog, ez a legmainstreamebb kategória amiben megjelenhet a nagyobb felbontás. Persze lehet az átlagjózsiknak ez nem kell már és megy majd tovább egy speciálisabb piacra. Ami viszont probléma: hogy a megjelenítők utat törtek de más területeken elmaradtak a fejlesztések. Például adattárolásban és továbbításban már nagyon kellene valami "forradalmi" mert ahogy a cikkben is írták a streaming is gyengélkedik néhol.
Nekem ilyenkor mindig a Silicon Valley sorozat jut eszembe mikor a srácok kitaláltak egy új tömörítési formát. Na valami hasonló kellene. Elsőre nem hangzik izgalmasnak de ha egy 2 órás 4K filmet le tudnál tölteni tanyanettel ~2 perc alatt azért arra mindenki felkapná a fejét. :)

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#209) #00137984


#00137984
törölt tag

Digitális filmrögzitésnél akármekkora magas képfrissitést használhatnak (24/48/60/120 fps). Megoldás lehetne a variálható képfrissités (VRR), amit egy AI algoritmus a mozgások alapján állit be. Technikai háttere évek óta rendelkezésre áll, mégsem terjedt el széleskörben. Ahogyan a DisplayHDR 400 és a 10bit sem a konzumer kategóriában. 8K felbontást a Samsung hozta be a piaci részesedése miatt, de a filmkészitők szerint a közeli jővőben nem a felbontás nővelése az elsődleges cél, hanem a CGI további fejlesztése és a magas képfrissités problémáinak megoldása. Avatar 2 filmet James Cameron igy szeretné leforgatni, de remélem belátja a korlátokat és jó döntéseket hoz.

[ Szerkesztve ]

(#210) #00137984


#00137984
törölt tag

Megint kihangsúlyoznám, hogy a 48/60 fps magas képfrissités a mozivászonra készült, de a házimozi LCD kijelzőkkel nem mutat már olyan jól.

[ Szerkesztve ]

(#211) bayarena válasza Cifu (#185) üzenetére


bayarena
aktív tag

Attol hogy gyerekkortol mondjuk ecetes szalonnat etettek volna veled, lehet megszoknad, de az attol meg gusztustalan. Valszeg van olyan aki a 60 fps filmet szokta meg, de az a mozgas nem hozza a film elmenyt. Olyan mintha vmi amator szutyok video lenne.
24p tokeletes filmekhez.

(#212) gabber01 válasza #00137984 (#209) üzenetére


gabber01
addikt

Én úgy tudom, hogy 1000cd/m2 max. fényerő alatt a HDR-nek nem igazán van létjogosultsága. (OLED-nél már kicsit más a helyzet) Gondolom ez, meg a felár játszik elsősorban közre.

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#213) -=RelakS=- válasza bayarena (#211) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Ízlések és pofonok.
60fps-re felkonvertált Alien meg Aliens tetszett. (Aien-ben így tűnt fel igazán, hogy a képen átúszó űrhajó egy része nincs fókuszban :)) )
Az is igaz, hogy csak pár jelenetet néztem meg belőlük, mert hiányzó tartalmat nem tud semmilyen technika előállítani, és inkább nézem a röcögő filmet, mint a sok grafikai hibát.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#214) niof válasza mad823 (#191) üzenetére


niof
addikt

Ezért írtam, hogy olyan képkockaszám kellene, ami osztható. Nem feltétlenül kerek 120fps. Így elég lenne, ha az anyag tartalmazna referencia képkockákat, így a TV pontosan tudná, hogy a beállítások alapján hány következő kockát kell eldobni. A filmgyártók meg azért kellenének, mert egy ilyen formátumot csak közösen lehetne megalkotniuk.

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#215) PuMbA válasza niof (#214) üzenetére


PuMbA
titán

Az egyik baj, hogy 48, 60, 72, 96 vagy 120fps-nél nem használhatnak akkora záridőt, mint 24 fps-nél, tehát ha a 120fps-ből kidobod a képkockákat, hogy 24fps-t kapj, akkor az a 24 fps bénán fog kinézni a rövidebb záridő, azaz a kevesebb elmosódás miatt: [link]

[ Szerkesztve ]

(#216) Kansas válasza gabber01 (#212) üzenetére


Kansas
addikt

Szvsz rosszul tudod - ez olyan, mint ha azt mondanád, hogy az MP3-nak 320 Kbps alatt nincs létjogosultsága.
Már egy DisplayHDR600-at tudó kijelzőn se rossz az élmény, és az se követeli meg az állandó 600cd/m2 fényerőt, tartósan ha jól tudom elég csak valami 300-350, ha rövid időre fel tud kapcsolni 600-ra, viszont innentől alapkövetelmény a local dimming, ami nélkül viszont tényleg ratyi a HDR(brutális a halo effekt). Az alacsonyabb szintű certek viszont téyleg csak parasztvakításnak vannak.
A nagyobb baj inkább a támogatottsága, főleg PC-n, a 10-bites megjelenítésnak - HDR játékokban, videolejátszókban meg profi grafikus alkalmazásokban még elmegy, de egy Windows asztal valami okádékul tud kinézni tőle, és ahogy hallottam, Linuxon se jobb a helyzet, és hát a francnak sincs kedve ki-be kapcsolgatni.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#217) #00137984


#00137984
törölt tag

24fps a kijelző frissitésére van szinkronizálva (VSync). Blu-Ray és a DVD filmeket teljesen hibátlanul lehet lejátszani, az online filmnézést szintén hibátlanul megoldják, de más a helyzet ha nagyon magas a képfrissités a videóban.
Nekem @100Hz a monitor képfrissités, amit az Nvidia driverben az Adaptív VSync beállitással használok. Igy a játék nem akadozik és filmnézésre szép folyamatos lejátszást kapok, de a magas képfrissités eleve úgy lett rögzitve és nem lehet folyamatos lejátszást biztositani, ezért azon a házimoziban nem lehet javitani.

Ha egy filmet a mozivászonra optimalizáltak, az akkor a moziban fog jó képminőséget nyújtani.

[ Szerkesztve ]

(#218) koko52


koko52
veterán

Tényleg rossz ez a 60-120 FPS, de a 24 is nagyon zavaró. A bosszúállók egyik része ment a moziban, amiben azok az idegen féregszerű lények voltak épp támadásban, na ott a közeli gyors mozgások eszméletlenül szaggatták az emberek szemét-agyát. Konkrétan félre kellett nézni annyira rossz volt. Valami köztes megoldást kell találni, pl a Hobbit 48FPS elég jó lett.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#219) gabber01 válasza gbors (#204) üzenetére


gabber01
addikt

gbors: Most csak azért látod zavarónak, mert egymás mellett van a kettő, így pedig sokkal hangsúlyosabb a 24p darabossága.

Na mindegy, természetes hogy vannak eltérő percepciók és preferenciák. Nekem személy szerint (és még sokan másoknak) egyelőre nem működik a hfr filmeknél, ahogy szeretnék, ahogy ideális lenne.

Két cikket ajánlok még a témában, aztán én el is engedtem a dolgot.
https://www.slashfilm.com/gemini-man-and-high-frame-rate/
https://www.vulture.com/2019/10/how-high-frame-rate-technology-killed-ang-lees-gemini-man.html

Azt hiszem talán ez az egésznek a sava-borsa:
"The thing is, movies aren’t real, and when we try to make them real, we realize just how not-real they are."

[ Szerkesztve ]

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#220) Bgyarmati


Bgyarmati
csendes tag

A sok műszakizás mellett elsikkad az a tény, hogy az ember - a szeme közvetítésével ugyan - de az AGYÁVAL lát. Ahogy a zenében is az AGYÁVAL HALL. A zenénél a kép/sec. sokkla súlyosabb problémát okoz az, hogy a "természtestes hangskála", ahol az ember a fülével (agyával) temészetesnek hallja az egymást követő zenei hangokat, a terceket meg konszonánsnak, egy olyan hangskálát eredményez, ahol a középhangok között a hangtávolságok (félhangok, negyedhangok az egészhangokhoz képest) állandóan változnak, a hangtávolságok hol kisebbek, hol nagyobbak, és a hangok nem írhatők le matematikai képlettel, összefüggéssel. Az belátható, hogy így egy zenekar száz hangszerét nehéz egymással összehangolni, a hangszerek teljes hangtartományában. Ezért kénytelenségből mindenféle korrekcióval, temperálással próbálják az elméletileg is megoldhatatlan problémát mégi smegoldani: a hangok ugyani nem lesznek tökéletesek (filhallással), de ez mégis olyan kompromisszum, ami szükséges ahhoz, hogy egy adott hangszeren több hangskála szerint is lehessen játszani (pl, dur, moll, stb.) Nme vagyok zenész, ez valójában 100x bonyolultabb kérdés, lényeg az, hogy 1000 év zenei fejlődése után sincs egyértelmű módszer arra, hogy az emberi hallás okozta problémákat hogyan oldják meg a különféle hangskálákkal és hangolásokkal.
Végeredményben: arra hívnám fel a figyelmet, hogy az, hogy az ember mit lát az agyával kellemesnek és természetesnek, annak nme sok köze van a mai technikai bravúrokhoz. (Csak megjegyzem: a valódi HIFI rajongói tudják, hogy a fül logaritmikus hanerő-érzékelése, valamit a Fletcher-Munson görbék hogy bekavarnak a tecnikailag szép 2Hz-től 200kHz-ig lineáris átvitelt, 0.001% lineáris torzítást és 0.005% THM-et produkáló technikai szépségbe...)

(#221) mad823 válasza PuMbA (#215) üzenetére


mad823
őstag

Én is erre utaltam. De ezt az elmosódást utólag vissza lehet állítani abból a 2,5-5 képkockából, tehát nem kell több felvétel.

(#222) gabber01


gabber01
addikt

P.S: James Cameron sem 120fps-es rögzíti a készülő Avatar 2-őt, mint ahogy korábban híresztelték róla, hanem csak bizonyos részeit készítik úgy, mert ő pontosan tudja, hogy milyen technológiák mire valók.

https://www.slashfilm.com/avatar-sequels-high-frame-rate/

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#223) PuMbA válasza mad823 (#221) üzenetére


PuMbA
titán

Igaz, csak ugye kérdéses a módszer tökéletessége. Ha úgy állítja vissza, ahogy most az interpoláló algoritmusok működnek, akkor tele lesz képhibákkal :)

gabber01: "The thing is, movies aren’t real, and when we try to make them real, we realize just how not-real they are."

Na ez az, ami miatt én se vagyok biztos a HFR-be, még ha ki is küszöbölik a gyenge CGI, dublőrök, díszlet stb. dolgokat. A nép (mozi nézők) úgyis eldöntik, ha megint felkapják a HFR-t, hogy kell-e nekik vagy nem.

[ Szerkesztve ]

(#224) mad823


mad823
őstag

Azért még egy baj lehet a HFR-rel: Ezt hogyan vette volna fel Kubrick, ha ötszörös zársebességet kellett volna használnia, noha így is volt benne elég kihívás?

(#225) schawo válasza PuMbA (#223) üzenetére


schawo
titán

Az egyik nem létező információból próbák létezőt csinálni, a másik a fordítva. Nem lesz komoly kellhiba.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#226) dabadab válasza PuMbA (#223) üzenetére


dabadab
titán

Engem azért a dolog erősen emlékeztet arra, mikor megjelentek a hangosfilmek és egy csomó filmes meg néző azt gondolta, hogy a hangsáv az csak egy múló hóbort meg amúgy is tönkreteszi a filmet. (És bár nem néztem utána, abban is elég biztos vagyok, hogy a színes film nagyobb arányú megjelenésekor is hasonló zajlott le.)

DRM is theft

(#227) schawo válasza mad823 (#224) üzenetére


schawo
titán

Ez nem az fps, hanem a felbontás problémaköre.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#228) gbors válasza gabber01 (#219) üzenetére


gbors
nagyúr

Az teljesen OK, hogy a 24FPS jobban tetszik, az ilyesmi szubjektív, amúgy a linkelt akciójelenetnél nekem is jobban működött az alacsonyabb FPS.

Ez viszont nem OK:
"The thing is, movies aren’t real, and when we try to make them real, we realize just how not-real they are."

Azokat a problémákat, amiket a HFR előhoz (és a második cikk jogosan emleget), meg lehet oldani. Szerintem teljesen fals ilyen módon generalizálni azt, hogy a magasabb framerate-hez jobban oda kell figyelni a részletekre.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#229) dastier válasza Márton (#110) üzenetére


dastier
tag

Csinálni kéne egy igényes és tartalmas magyar nyelvű tesztoldalt mert ami itt megy évek óta az konkrétan vicc.

(#230) BiP válasza gbors (#228) üzenetére


BiP
nagyúr

Pedig de :)
Ahogy az egyre nagyobb felbontásnak, úgy a nagyobb framerate-nek is van ilyen hozadéka.

(#231) schawo válasza BiP (#230) üzenetére


schawo
titán

De a nagyobb felbontás miatt ugyanezen okból alig hallani sírást. Szóval a probléma nem komoly.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#232) mad823 válasza schawo (#227) üzenetére


mad823
őstag

Az fps meghatározza a legalacsonyabb zársebességet. 24 fps = 1/48 sec, 120 fps = 1/240 sec. Avagy ötször annyi fényre lenne szükséged. Hello, low light jelentek.
Semmi köze a felbontáshoz.

(#233) schawo válasza mad823 (#232) üzenetére


schawo
titán

Ma már ez nem gond, nem filmre rögzítik a mozit. Az ISO felverhető a világűrbe. Ezért sem kell ragaszkodni az évszázados megoldásokhoz. A felbontáshoz azért van köze, mert 0.7-en iszonyú vékony a fókuszsík mélységélessége. Ma már ilyennel se küzdenek.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#234) mad823 válasza schawo (#233) üzenetére


mad823
őstag

Nyilván emelhető az érzékenység, de azzal a zaj is nőni fog. Maradjunk annyiban, technikailag nehezebb lesz sötét jelenteket forgatni 120 fps-sel, mint 24-gyel, és nem csak 3 click lesz az ISO tárcsán...
A felbontáshoz viszont továbbra sincs köze a mélységélességnek (sem). A mélységélesség kizárólag a rendező és az operatőr elképzeléseinek leképezése - persze lehet, hogy fel kell adni a nagy mélységélességből, ha a kisebb zársebesség miatt nagyobb rekesz kell.

(#235) -=RelakS=- válasza schawo (#233) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Ha már iso meg világűrbe kilőve: gondolom, ha a Sony a7s2 kamerája ilyet tud, akkor a filmiparban lehet ennél jobb is.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#236) schawo válasza mad823 (#234) üzenetére


schawo
titán

A korabeli 35mm-es ISO400 film sokkal zajosabb volt, mint a mai digit sokezresek. Én fotóztam filmre, az nem olyan egyszerű, mint manapság. 2020ban (meg már jó ideje) direkt zajt tesznek postprocessben a mozira.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#237) Tetsuo


Tetsuo
aktív tag

Nincs arra valami koncepció, hogy a változó képkocka-sebesség mellett a záridő is dinamikusan változzék mondjuk a jelenet sebességéhez adaptívan kapcsolva?
A konstans számokat felváltaná a VFR és a VSA (vagy VSS, angle vagy speed). Megnéznék egy olyat filmet. ;)

(#238) janos666 válasza #72042496 (#180) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Se a HDMI 2.0 porton, se passzív DP -> HDMI adapterrel (+ driver TMDS limiter kiütssel, mert az ilyen adapter hivatalosan csak HDMI 1.4 Alt-Mode, nem 2.0) nem működött nálam (minden más ment vele, amit a HDMI 2.0 portról, még a G-Sync Compatible VRR is).
Aktív DP -> HDMI 2.0 adaptert nem próbáltam, mert azzal G-Sync nem lesz.
De amúgy most jelentették be a Club3D DP 1.4 -> HDMI 2.1 aktív adaptert. Az még érdekes lehet, de valószínűleg azzal sincs VRR.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#239) gabber01


gabber01
addikt

Nos, megnéztem a Billy Lynn's Long Halftime Walk című alkotást, ami szintén felmerült korábban példaként a HFR-re, ráadásul még a setting is kedvező elvileg, hiszen nincs, vagy alig van benne CGI, meg cifra kaszkadőrös jelenetek.
Hű, de döbbenet hogy mennyire botrányosan, katasztrofálisan, tragikusan rossz film, amiben nagy szerepe van a HFR mindenféle filmszerűséget, drámaiságot elsöprő jellegének. Maga az egész megvalósítás is rossz, vágás, operatőri munka, hangok, színészi játék, amikre mind rádob egy hatalmas lapáttal a HFR.
Párommal együtt nem tudtunk szabadulni attól a gondolattól, hogy valami ZS kategóriás, alacsony költségvetésű, otthoni kamerával felvett házi videót nézünk, vagy akár egy egyetemista vizsgafeladatot, amit a kolis haverokkal dobott össze valaki.
Egy gyötrelem volt végigszenvedni.
És amíg a kritikusok is szinte egyöntetűen lehúzzák ezeket, addig nincs miről beszélni sztem.

https://slate.com/culture/2016/10/billy-lynns-long-halftime-walk-looks-fantastic-its-also-unwatchable.html

Az biztos, hogy én filmeknél maradok a régi formátumnál. A HFR-t meg nyugodtan élvezze csak, aki akarja, nem kétlem hogy van akinek tetszik.

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#240) BiP válasza Tetsuo (#237) üzenetére


BiP
nagyúr

Nem pont erre jó ez ? #215
Amúgy filmnél mire is lenne jó a változó képkockaszám?
Játékoknál, ahol teljesítményfüggő, hogy mennyi is a végleges, ott van értelme.
Ha alapból gondot okoz a HFR elfogadása nézői szemmel, alkotó oldalról meg nehézség, hogy ehhez kell igazítani magát a képszerkesztést, komponálást is, ott csak plusz egy nehézség, ha ez még filmen belül még változhat is. Nem látom értelmét.

[ Szerkesztve ]

(#241) schawo válasza gabber01 (#239) üzenetére


schawo
titán

Az agy...

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#242) BazsiBazsi válasza Dyingsoul (#208) üzenetére


BazsiBazsi
aktív tag

Létezik úgy hívják hogy AV1 kódólás. Jelenleg ez a max de még nem támogatott hardveresen.

(#243) kchris78 válasza bayarena (#65) üzenetére


kchris78
veterán

hát, szerintem ez részben azért is van mert 60fps a kép és a panelek 95%-a 60fps-es azaz elég szarul tudja megjeleníteni az ilyen anyagot mert kevés a panel reakcióideje. Egy 120FPS-es panel adott esetben BFI-vel kellene szerintem egy jó 60fps-es anyag megnézéséhez. és AKKOR inkább realisztikus lenne.

(#244) BazsiBazsi


BazsiBazsi
aktív tag

Szerintem nemigazán van jogosultsága de én szívesen venném ha elterjedne. A gazdagok hóbortja volt az OLED is sokáig mégis becsúszik lassan a sub 300k alatti térbe.
A probléma a kontentel van: amíg 25 mbps(!)el jön a 4k, már amikor van 4k addig nincs értelme. A hdr is elég ritka manapság, még a világ katalógusában(torrent) is nehezen találok sokszor 4k HDR filmet. Nem beszélve a 60 fps-ről vagy egyéb dolgokról.
A 60 fps simán mehetne több filmben de nem nyújtana akkora javulást mint egy jó 4k setup szerintem.
Amúgy meg mekkora/milyen mértű TV kéne ahhoz hogy kihasználjuk a 8k-t? 2 méterre ülni egy 65" paneltől? Nem recept ez fejfájásra?

(#245) kchris78


kchris78
veterán

amúgy mekkora bullshit ez az egész!!! inkább azon munkálkodnának a gyártók hogy hogyan lehetne a színteret pl jobban lefedni, vagy a HDR az tényleg HDR legyen, nem a 8k felbontás kellene.. Hihetetlen hogy egy 1000:1-es IPS panelre rá merik tenni hogy HDR, a felhasználó meg örül hogy milyen frankó tv-je van.. Ugyanez színtérben... DCI-P3-as térnek a 95%-át sem fedi le a panelek legnagyobb része (gyakorlatilag az összes qDot, qLED, OLED-et kivéve minden ide tartozik).. Saját tapasztalat hogy ha az ember nem akar költeni OLED-re akkor egy 3000:1 99%DCI-P3-as qDot panellal mennyivel nagyobb élmény TVzni mint egy sz.r IPS ledes tv-vel amiből már nagyot is lehet kapni mert ez kell az embereknek (meg gondolom már olcsón is gyártható).. a méret meg a felbontás miatt cserélik az emberek a TV-ket. A minőség miatt annyira nem úgy tűnik.. persze nem olcsók.

(#246) gabber01 válasza kchris78 (#245) üzenetére


gabber01
addikt

Tudsz mondani ilyen "3000:1 99%DCI-P3-as qDot" panelos TV-t? OLED-hez képest annyival olcsóbb, hogy megéri?

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#247) kchris78 válasza BazsiBazsi (#244) üzenetére


kchris78
veterán

"Amúgy meg mekkora/milyen mértű TV kéne ahhoz hogy kihasználjuk a 8k-t? 2 méterre ülni egy 65" paneltől? Nem recept ez fejfájásra?" miért lenne? ha nem egész nap ez előtt ül az ember sokkal moziszerűbb élmény nyújt mint ugyanilyen távolságból egy 4x"-es panel.. ha meg csak azért megy hogy zörögjön valami úgyse erre fókuszál. Plusz 2-2.5m-re egy 65-ös panelnak anatómiai leírások szerint még nincs túl nagy rálátási szöge.

(#248) kchris78 válasza gabber01 (#246) üzenetére


kchris78
veterán

szerencse kell hozzá az biztos. tavaly 3-400 között néztem SONY-t 55 méretben volt egy ajánlat ez új volt. Aztán kifogtam egy 65-ös Philips qDot-ot 300-ért, ez kiállítási darab volt.. Egyetlen hibája hogy Edge LED-es de ekkora static contrastnál talán megbocsájtható. Mostmár annyira nem olcsó (ahogy írta valaki hogy lassan bekacsint a 300 alá is árban) hogy csökkenő pályán van az ára, de talán előnye hogy ezt hajthatod 0/24-ben, nem kell odafigyelni a beégésre és öregedésre (nyilván ez sem fog 20 évig tartani azért). Nem tudom mi most az általános vélekedés/tapasztalat erről de lehet azért nyomják az OLED-et annyira a gyártók mert mostmár tudják megfelelő áron gyártani és ezzel garantálva van az is hogy pár éven belül vegyék a következőt - egyfajta befektetésnek is lehet tekinteni a jövő piacát garantálva..

[ Szerkesztve ]

(#249) kovy79 válasza gabber01 (#201) üzenetére


kovy79
őstag

Ezzel egyet is értenek, ha sok ember különbséget tudna tenni HD és 4K között egy esti, kötelező "Maónikasó" nézésekor.
Ne az itteni fórumozókból indulj ki!
Itt, Németországban a német ismerőseim kb. 95%-nak lövése sincs, milyen tv-je van (a márka azért általában megy, főleg, ha Samu).
Azt veszik, amit az orruk alá dugnak, meg elég drága. Mert ha drága, akkor biztosan jó is...
Aztán persze az eladási adatok alapján jól meg van erősítve, hogy "lám, mekkora az igény a 4K-ra".
A telefonos példámhoz pont a kávák miatt írtam fizikális méretet is mm-ben!
Inkább a Galaxy S10e-t kellett volna írnod, ami kb az utolsó "emészthető méretű" telefon (és az elmúlt ~3 évben az egyetlen), aminek a tudása is rendben van (bár nekem a kb. zéró káva miatt kényelmetlen).

[ Szerkesztve ]

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#250) akaido válasza Segal (#30) üzenetére


akaido
addikt

A "por_hót" nem nézni kellene, csinálni... :)

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.