Az a baj, hogy HFR-re ugyanúgy máshogy kell forgatni a filmet a simához képest, mint 3D-nél. Más beállítások kellenek, máshogy kell komponálni a jelenetet. Nem egyszerű úgy megcsinálni, hogy ki is használja a HFR előnyeit, de ne is legyen szappanoperás. Meg az egész iparág nem erre rendezkedett be, ezer éve 24fps-re csinálják a berendezéseket, effecteket, stb.
Én úgy vagyok vele, hogy filmnél zavar a HFR, kb. minden másnál nem zavar, inkább előny. Pl. természetfilm, sport, dokumentum, CGI, játék.
Tehát mindenhol, ahol pont az a lényeg, hogy a valóságot mutatjuk (első 3), vagy ahol a tudatalattim is tisztában van vele, hogy ez nem valóság (CGI film, játék), ott nem okoz gondot.
De mozifilmnél (mindegy, hogy ez gyors vagy lassú folyású), nem tudom megszokni, werkfilm hatású lesz az egész, így elvész a filmélmény.
De egyet tudok érteni azzal a feltételezéssel, hogy ha anno a filmkészítés úgy alakult volna, hogy kezdettől fogva 60fps-sel forgattak volna, erre épült volna a filmgyártás, akkor azt szokta volna meg az agyunk, szemünk, nem lenne furcsa. De hát nem így lett, így filmnél nekem a 24-30fps a "természetes".
[ Szerkesztve ]