Az a vicces, hogy mantrázzátok a saját igaznak vélt hitetek, miközben figyelmen kívül hagytok egy sor tényt, meg már elhangzott dolgokat.
Míg a 24p valóban nem előre megfontolt művészi szempontok alapján jött létre, hanem akkor még csak a költséghatékonyság volt a fő vezérelv, azóta már egyértelmű iparági konszenzus lett erről, hogy bár csak egy szerencsés, fatális véltelen, így lehet a legjobban megvalósítani a "mozi feelinget" (cinematic feel). Innentől kezdve értelmetlen erre hivatkozni, hogy "de nem is úgy akarták, és nem azért lett 24p úgyhogy annál a 60p csak jobb lehet". Nem tökmindegy? Így alakult ki, viszont azóta is ez működik a legjobban.
A másik, már rég ki lett tárgyalva, hogy több műfajnak is kifejezetten előnyös a 60p.
A film, illetve minden olyan terület, ahol a filmes hatást szeretnék elérni NEM ilyen. Legalábbis jelenleg. Talán majd a jövőben alkalmazkodnak hozzá az egyéb filmes technológiák és technikák, hogy ott is meglegyen a filmes hatás, minden egyéb előnye mellett.
Akik pedig tényleg értenek hozzá, ők tudják is, hogy milyen frame rate milyen helyzetekben alkalmazható leginkább, és mik azok sajátosságai.
Pl.
janos666: rossz a példád, sajnálom. És már ez is ki lett tárgyalva. A szebb itt nem feltétlenül jobb is minden esetben. Mindenki tudja, hogy a 60p minden esetben szebb képet ad, de az összhatás mégsem jobb, mert közben a lényeget veszti el az anyag, a feelinget.
[ Szerkesztve ]
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.