Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Ez azért érdekes. Ha az Uber nem hajlandó regisztrálni a járműveket, mint önvezetőt (arra hivatkoznak, hogy úgyis ott a sofőr, tehát "sima" jármű), akkor ugye a lekamerázott piroson áthajtásért, illetve a bringás elcsapásáért az autóban ülő "sofőrt" dugják meg, aki igazából nem is vezetett?

A tej élet, erő, egészség.

(#2) Sub-ZeRo válasza joghurt (#1) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Ha lett volna sofőr, akkor nem ment volna át a piroson, gondolom én, mert akkor beavatkozott volna. Nem? Vagy hagyta, hagy menjen az autó amerre akar?

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#3) joghurt válasza Sub-ZeRo (#2) üzenetére


joghurt
addikt

Volt sofőr (mert ugye az Uber épp arra hivatkozik, hogy nem önvezető az autó, csak segíti a sofőrt), csak az nem figyelt oda.
Többek között épp ezt hozzák fel az Uber ellen a hivatkozott teslás párhuzamot cáfolva: Egyrészt a Tesla kért engedélyt, másrészt a Tesla vészvillogóval leáll, ha nincs a sofőr keze a kormányon.

A tej élet, erő, egészség.

(#4) Sub-ZeRo válasza joghurt (#3) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Értem.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#5) ziku


ziku
csendes tag

Én nem hiszem, hogy az Uber emiatt a 16 tesztautó miatt konfrontálódik a hatóságokkal, hiszen csak 16 engedélyt kellett volna kérniük, amit valószínűleg simán meg is kaptak volna. Én valami mást sejtek a háttérben, valami nagyobb dobást. Ezzel szerintem nem csak az autókat tesztelték, hanem az egész jogi rendszert is.

(#6) Feketelaszlo válasza ziku (#5) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Az Uber alapítása óta a világ jogi rendszereit teszteli. ;]

(#7) joghurt válasza ziku (#5) üzenetére


joghurt
addikt

Mert a többi nagynak (Google, Tesla, etc.) nyilván annyira nagy kedve van a hatóságoknak befeküdni, hogy ők önként és dalolva kérték meg az engedélyeket.

A tej élet, erő, egészség.

(#8) derive válasza joghurt (#7) üzenetére


derive
senior tag

Azert nekik van jopar ev elonyuk az Uberrel szemben, amit most probalnak behozni. Emellett ott van a valos felelem, hogy a megosztott technikai reszletek a versenytarsaknal kotnek ki.

(#9) BoB válasza ziku (#5) üzenetére


BoB
veterán

Nem fizették meg a maffiapénzt.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#11) Mercel


Mercel
senior tag

Van az az eset amikor a hatóságnak drukkolok egy adott cég ellenében..
Az uber egy ilyen cég.
Elképesztően piszkosan "játszanak".
Ha ők és a hozzájuk hasonló cégek nyernek akkor annak társadalmi és gazdasági szempontból is nagy ára lesz.
Igazi rablókapitalista cég aminek a vezetése úgy gondolja - rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik.

Marcel

(#12) #56573440 válasza BoB (#9) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jah. Valami sub200 USD az a maffia pénz...

(#13) ziku válasza Mercel (#11) üzenetére


ziku
csendes tag

Nézőpont kérdése. Szerintem pedig szembeszállnak egy lassan reagáló, elmaradott szabályozási mechanizmussal, ami egy letűnőben lévő kor maradványa. Azért az mostanra már nyílvánvalóvá vált, hogy a szabályozás közel sem tudja követni a technológia fejlődését: lásd drónok példája, és sorolhatnám még. De a kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő.....

(#14) #56573440 válasza ziku (#13) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Szerintem pedig szembeszállnak egy lassan reagáló, elmaradott szabályozási mechanizmussal, ami egy letűnőben lévő kor maradványa"

Szerintem meg a jelenleg kihagyott regisztráció esetében ezek egyike se teljesül. Nem reagálnak lassan, nem elmaradott, és nem egy letűnt kor maradványa.

Szerintem teljesen minimum dolog, hogy csak úgy minden ellenőrzés és keret nélkül nem engednek gyártókat közútra gépjármű tesztelésre, főleg ha az önjáró funkciókat is tartalmaz a kocsi. Egyébként már több helyen leírtam, egy sima ostobaautónál is külön engedéllyel lehet ott is rendszámot kapni és közúton tesztelni, pedig ott azért sokkal kiforrottabb technológiáról beszélünk.

[ Szerkesztve ]

(#15) ziku válasza #56573440 (#14) üzenetére


ziku
csendes tag

Szerintem meg éppen hogy teljesül:
1. a gyors reakciót a mai korban millisecundum-okban mérik, lásd tőzsde. Nem mondom, hogy ennyi idő alatt kellene kaidni az engedélyt, de nem is napokban kellene mérni.
2. A papír alapú engedélykibocsátás igenis elmaradott 2016-ban.
3. Nem letűnt kort írtam, hanem letűnőben lévőt, nem mindegy. Ha már cáfolni akarsz, érvelj az ellen, amit írtam.

Én konkrét érveket soroltam fel, te pedig csak azt írtad, hogy nem igaz, amit írok. Ezzel nem tudok vitatkozni, de ugye te is érzed, hogy logikailag nem helytálló az érvelésed.

Azt sem írtam, hogy helyesnek tartom ellenőrzés nélkül ezeket az autókat forgalomba engedni, de ha jól értem, nem is ez történt, mivel minden esetben ült egy vezető is a volán mögött.

(#16) #56573440 válasza ziku (#15) üzenetére


#56573440
törölt tag

"1. a gyors reakciót a mai korban millisecundum-okban mérik, lásd tőzsde. Nem mondom, hogy ennyi idő alatt kellene kaidni az engedélyt, de nem is napokban kellene mérni."

Egy autógyártó életében az az idő amíg egy ilyen engedély átfut teljesen irreleváns. Éveket felölelő egy hasonló technológia fejlesztése, úgyhogy erre ne hivatkozzunk már. A tőzsde más téma, ne is keverjük ide... Nem várható el, hogy egy ilyen engedélyt instant adjanak ki.

"2. A papír alapú engedélykibocsátás igenis elmaradott 2016-ban."

Mire alapozod hogy jelenleg ez az engedély papír alapú kizárólag? Te láttad hol és hogy kell jelentkezni?
Én igen és ahogy nézem te tévedsz...

"3. Nem letűnt kort írtam, hanem letűnőben lévőt, nem mindegy. Ha már cáfolni akarsz, érvelj az ellen, amit írtam."

Ok. Az én hibám... Melyik kor van letűnőben? A lassan reagáló helyenként papír alapú államigazgatás vagy az ember által vezetett gépjármű kora? Mert bár van hely ahol az államigazgatás közel teljesen digitális, azért ennek a fejlesztése se két perc...Főleg egy USA méretnél. Ettől még senki nem mentesül semmi alól...

"Azt sem írtam, hogy helyesnek tartom ellenőrzés nélkül ezeket az autókat forgalomba engedni, de ha jól értem, nem is ez történt, mivel minden esetben ült egy vezető is a volán mögött."

Tehát szerinted a szóban forgó engedély arra kell hogy teljesen önjáró, humanoidot nélkülöző gépjárműveket közúti forgalomba engedjenek, de ez az engedély lassú átfutású és papír alapú. Most felmerül bennem a kérdés, hogy miért formálsz véleményt arról, amit jól láthatóan soha nem is láttál? Segítek picit hátha...

Online küldhető be ahogy nézem az összes form kitölthető a pdf-ben is, és ha veszed a fáradtságot akkor rájössz arra, amire sokan mások, miért teljesen jogos hogy az Uber kocsikról levették a rendszámot. Mert ez speciel rájuk is vonatkozik és pont.

[ Szerkesztve ]

(#17) ziku válasza #56573440 (#16) üzenetére


ziku
csendes tag

1. Te eldöntötted, hogy az átfutási idő az Uber-nek irreveláns, és akkor ez így is van. Értem.
2. Minden PDF végén ott a PRINT, biztosan véletlenül. Meg valahogy ki is kell tölteni, aláírni. Gondolom a nyakadat teszed rá, hogy a folyamat során egyetlen nyomtatás sem fog történni.
3. Amikor egy technológiai váltás történik, az emberek 3 csoportja figyelhető meg: 1 - aki csinálja, 2 - aki követi, 3 - aki a végén megkérdezi, hogy mi történt.

Nézegettem kicsit a weboldalt, amit kigugliztál (vagy tudtad kapásból a linket, nem tudom), és hát nem napokról van szó, hanem akár 30 napról is, ami hetek.

Vettem a fáradtságot és elgondolkoztam rajta, még mielőtt megírtam volna az első kommentemet a témában.

(#18) #56573440 válasza ziku (#17) üzenetére


#56573440
törölt tag

1: Nem. Én csak azt mondom, hogy az a gyártó aki a hónapok, évek alatt, amíg prototípust gyárt és zárt pályán tesztelt nem tudja időben bekérni a megfelelő papírokat, az ne hivatkozzon inkább semmire, az a saját balfaszsága.

"2. Minden PDF végén ott a PRINT, biztosan véletlenül. Meg valahogy ki is kell tölteni, aláírni. Gondolom a nyakadat teszed rá, hogy a folyamat során egyetlen nyomtatás sem fog történni."

Őőőő. Az megvan, hogy a formok még chrome alatt megnyitva is kitölthetőek, egy értelmes pdf olvasóval meg digitális aláírás mint olyan évek óta egy létező -bár számodra ezek szerint teljesen ismeretlen- dolog. A printtel meg egy pdf nyomtatóra is ki tudom lőni -megint meg lettél lepve mi?-, és nem gyártottam papírt. Hogy a túloldal mit csinál vele, meg ha dilettánsoknak kell beadni egy ilyen kérvényt elakad e ott ahol te, az már nem az én bajom... Lehet neked pont nem kéne felszólalni a technika fejlődése mellett ha ilyen alap kérdéseid vannak...

"3. Amikor egy technológiai váltás történik, az emberek 3 csoportja figyelhető meg: 1 - aki csinálja, 2 - aki követi, 3 - aki a végén megkérdezi, hogy mi történt."

Jah és ott a negyedik, aki bszik minden szabályra és azt hiszi hogy ő a frankó. Aztán amikor leszedik a rendszámát akkor majd keres más helyet. Go for it mondaná az angol, remélem találnak olyan helyet ahol bármit felaggathatnak a kocsira kutyát nem érdekli mit csinálnak vele, aztán lehet csapatni neki az úton. Akkor miért nem ott kezdték eleve?

"Nézegettem kicsit a weboldalt, amit kigugliztál (vagy tudtad kapásból a linket, nem tudom), és hát nem napokról van szó, hanem akár 30 napról is, ami hetek."

Az előző cikkben linkelt eredeti forrásban volt linkelve. Szeretem tudni legalább nagyjából hogy miről beszélek, és nem szubjektív vélemények meg "szerintem" alapján beszélgetni. 2015 elején kezdett bele az Uber ebbe a projektbe, de előtte jóval tudtak arról hogy ez lesz a cél gondolom. Innentől az engedély 2015 március-április magasságában meg is lett volna. Itt a piacvezető szerep nem milliszekundumokon áll vagy bukik, évek múlva lesz belőle kész termék, és a tervezés is évek hosszú sora. Aki ebbe nem tud egy fél napot papírozni meg 30 napot akár várni egy engedélyre az rúgja ki a projektmanagert a csába, mert nem a rendszerrel van a baj hanem az embereivel.

"Vettem a fáradtságot és elgondolkoztam rajta, még mielőtt megírtam volna az első kommentemet a témában."

Értem hogy gondolkoztál, de most a pdf-el is akkora luftot rúgtál (szerkesztés: az általad annyira vágyott és hangoztatott digitális államigazgatás és ügymenet mind így megy mint itt... ez nem kapufa, hanem a lipcsei lő... bedobás...) mint az előzőben a szerinted meg nem kell engedéllyel mert ember is ült benne. Véleményed lehet, igazad az nem biztos.

[ Szerkesztve ]

(#19) ziku válasza #56573440 (#18) üzenetére


ziku
csendes tag

1. Nem tud időben, mert az engedélyt nem tervekre adják ki, hanem konkrét termékre. Lehet Magyarországon a 30 nap nem számít, de van a világnak olyan sarka, ahol igen.

2. Most ez komoly? Azzal akarod bizonyítani az igazadat, hogy személyeskedel? Ez nem érvelés, arra válaszolj, amit kérdeztem. Biztos vagy-e benne, hogy a folyamat során nem lesz nyomtatás?

3. Nincs negyedik, csak a te elmédben. Aki fejleszt, az a határokat feszegeti, és igen, néha szabályt sért.

Nagyon rámentél erre a PDF kitöltős dologra, látom más érved nincs, csak az, hogy szerinted nem tudok kitölteni egy PDF-et. Hagyjuk.

(#20) #56573440 válasza ziku (#19) üzenetére


#56573440
törölt tag

"1. Nem tud időben, mert az engedélyt nem tervekre adják ki, hanem konkrét termékre. Lehet Magyarországon a 30 nap nem számít, de van a világnak olyan sarka, ahol igen."

Segítek megint:

"The AV will be operated for testing purposes only.
A brief description of the autonomous technology or features integrated into the vehicle and the functional capabilities made possible by this technology."

Mert megint fogalmatlanul irogatsz. Nem termékre kapja hanem technológiára, kiemelném a brief szót mint TÖMÖR. Nagyságrendileg kell leírni hogy mivel fogsz mit csinálni. Gondolom tisztában vagy azzal is, hogy amire ezt a kérvényt beadhatod mennyi zárt pályás tesztelés megy le. Ez nem hungarisztán hogy a T-betűs egyből a belvárosban kezd szerencsétlenkedni... 30 nap egy ilyen komplex rendszer fejlesztésénél semmi, nem azért mert szerintem, hanem mert még az Uber se tudja mikor lesz ebből egyáltalán kész, vezető nélküli termék. Majd... Most hogy nem mehetnek az útra nem egy hónapot fognak állni. Megérte...

"2. Most ez komoly? Azzal akarod bizonyítani az igazadat, hogy személyeskedel?"

Nem. Te bizonyítottad az inkompetenciádat, én csak szóltam hogy tudj róla.

"Ez nem érvelés, arra válaszolj, amit kérdeztem. Biztos vagy-e benne, hogy a folyamat során nem lesz nyomtatás?"

A kérdésed teljesen kicsavart. Természetesen lehet benne nyomtatás ha egy inkompetens irodista ül a kérelmező oldalán, de ez ellen nem lehet és nem is kell védekezni. A kormányzat iktatási rutinjába meg se neked se nekem nincs belelátásunk, de a jelen helyzetben ez irreleváns. De hogy ezt a pár formot ki tudom úgy küldeni hogy ki van töltve és alá van írva és papírt nem látott az tény.

"3. Nincs negyedik, csak a te elmédben. Aki fejleszt, az a határokat feszegeti, és igen, néha szabályt sért."

Az a baj hogy úgy beszélsz itt az Uberről mintha nem lenne Google, Tesla, nVidia, meg egy tucat más cég, aki éveket vert az Übcsire. Akik képesek voltak kérni és kapni is engedélyt. Nem az Uber itt az úttörő, ne is erőltesd bele ezt a témát. Maximum követik a trendet ha már szerinted nincs 4. opció...

"Nagyon rámentél erre a PDF kitöltős dologra"

Okkal. Neked fáj hogy digitálisan nem lehet benyújtani az engedélyt, mintha értenél is hozzá. Aztán amikor linkelem a formokat visszakérdezel hogy hogy lesz ez kitöltve meg aláírva... Bocsi de ez masszívan azt sugallja, hogy az általad minimálisan elvárt technológiával érintőleges tapasztalatod sincs. Sajnálom ha ez fáj, én csak megállapítottam, hogy aki csinált már ilyet az nem kérdez ekkora baromságot. Mellesleg amit kértél teljesül, tehát kár ezen rugózni.

"látom más érved nincs, csak az, hogy szerinted nem tudok kitölteni egy PDF-et"

A leírt kérdéseid alapján egyértelműen nem. Szerintem meg minden állításomat indokoltam, és linkekkel támasztottam alá, te vagy a szerintemke jelenleg, nem tőlem kéne még több érvet elvárni....

[ Szerkesztve ]

(#21) ziku válasza #56573440 (#20) üzenetére


ziku
csendes tag

Huh, látom nagyon fontos neked, hogy igazad legyen, de ettől még nincs. Bizonygathatod napestig, de a jelenlegi szabályozási rendszer akkor is elavult. De kövesd nyugodtan a csordát,a te dolgod.

[ Szerkesztve ]

(#22) #56573440 válasza ziku (#21) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Bizonygathatod napestig, de a jelenlegi szabályozási rendszer akkor is elavult."

Bebizonyítom hogy tudja amit kértél, de még mindig elavult. Ne azt mond hogy mi az, hanem hogy szerinted hogy lenne a tuti:D Hallgatlak. Mi kéne legyen az a rendszer erre a kérdésre ami szerinted jó...

"törleszd szépen a hiteledet, a fejlesztést és meggazdagodást meg hagyd a nagyfiúkra."

Nincs hitelem, ahogy most kinéz a helyzet nem is lesz rá szükségem a magánéletben, és a pdf-el se lőttél ennyire mellé mint most :DDD

Hajrá, hallgatom a nagy ötletet, mi a tuti

[ Szerkesztve ]

(#23) ziku válasza #56573440 (#22) üzenetére


ziku
csendes tag

Hagylak, fórumkirály, nagyon ügyes voltál ma, ülj le, ötös. Kár, hogy nem jött át amit eredetileg írtam, de azért volt, akinek igen.

[ Szerkesztve ]

(#24) #56573440 válasza ziku (#23) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jah hogy nem mondod el senkinek mi volt a tuti megoldás... Öröm volt téged is ignora-ra rakni :R

(#25) ziku válasza #56573440 (#24) üzenetére


ziku
csendes tag

Nem mondom el, mert nem tudom. Honnan tudnám, nem foglalkoztam a témával. De ha még foglalkoznék vele, akkor sem biztos, hogy rájönnék a tutira. De ez sem bizonyítja az igazadat, mint ahogyan az én PDF kompetenciám/ikompetenciám sem, mivel semmi köze nincs a kettőnek egymáshoz. Abból, hogy én nem tudok egy PDF-et kitölteni, nem következik az, hogy a szabályozás rendben van, remélem ezt azért vágod.

De még ha úgy is érzed, hogy ebben az egy esetben bizonyítottad az igazadat, az sem jelenti azt, hogy mindenhol rendben lenne a szabályozás. Márpedig én elég általánosam fogalmaztam az eredeti hozzászólásomban.

Nyugodtan rakjál ignore-ra engem is, veled ellentétben nekem még senkit sem kellett. Gondolom lassan minden fórumtag rajta lesz az ignore listádon, aki nem ért veled egyet.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.