szerintem ez királyság, simán használnám agresszívon is, ha annyi kéne a 60fps-hez.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Videokártyák » [Re:] Kiszakítja a VR-ból a csökkentett minőségű leképezést az NVIDIAHozzászólások
Nem is rossz elképzelés.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
ONEFREE
aktív tag
Egy FPS játéknál ennek opciónak kell lennie a jövőben. Hatalmas feature! 🙌
[ Szerkesztve ]
#06658560
törölt tag
21:9 monitorok esetén pláne értelmes.
Fred23
nagyúr
Én is így vagyok vele. Játék közben alig venném észre a képminőség csökkenését, viszont az extra fps-t azt nagyon élvezném.
Jó ötlet volt ez az NVIDIA-tól!
Watchdog
aktív tag
Nyílt tekintet, egyenes szemtengely, csak semmi sandaság!!!
[ Szerkesztve ]
schwartz
addikt
Lassan eljutunk oda, hogy a monitor szeleitol kb. 20"-re az NV, (lekepezes helyett) TWIMTBP logot meg reklamokat fog pakolni. Majd a fanok tapsolnak nagy boszen, hogy hatalmas feature, igy mar megvan a 60FPS...
[ Szerkesztve ]
If he dies, he dies.
xmaas
őstag
Parasztvakitas meg hulyites a kobon a fanok meg tapsikalnak mekkora innovacio mar hogy lerontjak a minoseget a kep szelein .
Ennyi erovel vegyek le teljesen a felbontast meg mindent ha mar csak a FPS a lenyeg jatszunk palcika emberekkel azt birni fogja valoszinuleg a gep ,mire dolgozni rajta es megtanulni programozni hogy ne optimalizalatlan hulladekot rofogjunk ki a piacra jo dragan ,eleg lerontani a minoseget azt had szoljon a paraszt ugyse veszi eszre hogy itt bibi teccik lenni nem csak hulye de meg felig vak is
(#9) Mooka-Miki
Mooka-Miki
senior tag
Nem tudom... Monitor nézésnél a kép széle ritkán esik egybe a látótér szélével, mivel hogy a monitor ritkán tölti ki az egész látóterünket ugye. Szóval itt ez nem ugyan az mint VR esetében. Én pl az otthoni setup-omnál valószínűleg észrevenném az eltérést.
FLATRONW
őstag
Szerintem teljesen rendben van ez.
Mivel kikapcsolható, ezért úgy kell felfogni mint egy sima minőségi beállítást, ami több mozgásteret ad a játék finomhangolására. Jobb megoldás, mint a más játékokban alkalmazott módszer, ahol a teljes képkockát számoltatják alacsonyabb felbontáson.
big-J
őstag
Na ez egy olyan baromság, hogy ha ápr 1-én látom azt hiszem vicc. Szar 2x" monitoroknak is csak a belső 10"-ját látni értelmesen?
Úgy látszik az nvidia eképp próbálja ledolgozni nagyobb felbontásbeli hátrányait, hogy csökkenti a felbontást.
trufa12
addikt
Akkor azért volt homály a kép mert bekapcsoltam.. köszi a cikket .
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
Kotomicuki
senior tag
De az nv eddig a képminőség-rongálásról és az ellenfél hardverének tudatos ellehetetlenítéséről volt híres...
Ez most mitől hír, mi változott?
Legalizálták és fícsőrként árulják tovább az eddig is meglévő, sunyi tevékenységüket?
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
menpee
aktív tag
Ez ingyenes feature lesz a jövőben vagy fizetős?
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
Peat;)
veterán
Ennek max akkor lenne értelme ha olyan játékok jönnének ahol nagy szükség van a sebességre mert olyan a grafikai terheltsége a kártyáknak.
Én sem AMD sem NVIDIA fronton nem tudok ilyen játékról.
Amikkel problémák vannak azokkal nem a grafikai színvonal okozta túlzott teher a probléma, hanem a gány fejlesztői munka.
Ráadásul van ennél sokkal kevésbé látványos dolog amivel lehet sebességet nyerni. Általában a shadow opció az amit én erőszeretettel állítottam a 960-as kártyámnál és fogok majd nyilván idővel a mostani 1060-asnál. Általánosságban mozgás közben a medium és ultra shadow beállítás között a játékokban semmi differencia nem fedezhető fel, de még álló képeken is nehezen...a sebesség meg előfordul hogy ettől az egy opciótól hasonló mértékű mint ettől az új fícsőrtől. Ehhez jönnek pluszba még azok a beállítások amik játéka válogatja hogy a medium/high/max között van-e érdemi különbség, mert sebességben általában van...
[ Szerkesztve ]
Derivel
tag
Szerintem ez egy jó ötlet. A gyors kompetitív játékoknál mindig csak középre nézünk, nem a tájra vagyunk kíváncsiak, és ezeknél jön a legjobban a teljesítménynövelés. Viszont minden játékhoz külön kellene ezt egyedileg megcsinálni, hogy pl. belső nézetnél a fegyverünk részletessége ne romoljon, ha túlnyúlik a "határon". Ezért a fejlesztők bevonása kell hozzá.
Persze nem mindegyik játéknál jó dolog ez. Pl. egy GTA 5-nél nem örülnének neki.
Nem árt senkinek, ha egy ilyen opciót adnak. Viszont lesznek olyanok, akiknek ez jól fog jönni.
[ Szerkesztve ]
Csaber
senior tag
Az autós szimulátorknál ezt alkalmazni pl badarság nem látod jól akit előzől és vagy aki előz . .. biztos van olyan játék ahol ez megoldás lehet a karcsú fps-re, de többnyire zavaró ez a megoldás .
#06658560
törölt tag
Batman?
atok666
őstag
Az azert megvan ugye, hogy nem masfelszer masfel centis pixelek lesznek a kepszeleken...
Atok
s4hu|SyD^
addikt
Ha ez egy szoftveresen beépített, ingyenes dolog lesz nincs ezzel semmi baj. Ki is lehet azt kapcsolni. Kompetitív játékoknál meg amúgy sem játszik az ember max grafikán, én legalábbis sosem úgy toltam. Azért, aki nagyobb felbontáson akar játszani pl. az a 4k ott nem árt az a pár százalék gyorsulás és bizony a fókusz a monitor közepén van, grafika romlására meg szinte elenyésző a különbség. Meg ha pont az a pár százalék kéne, hogy egy játék játszható legyen és nem akar az ember új videókártyát venni még mindig ott van ez az opció, aki akarja él vele, elfér a menüben. Szerintem az elgondolás egyáltalán nem hülyeség, kíváncsi vagyok mikorra lesz ebből valami.
Amúgy grafikai finomhangolással is rengeteg gyorsulást el lehet érni, ahogy írták sokszor ultra, high és medium között elenyészőek a különbségek. Nem beszélve a ma divatos élsimításokról és a fényekről/tükröződésekről, az árnyékok meg mindig is gép gyilkosok voltak. Persze igen, az sem árt ha egy játékot jól írnak meg PC-re vagy akármilyen platformra.
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
MongolZ
addikt
Durván meglepődtem, hogy ennyi embernek tetszik ez a szerintem katasztrófális fícsőr. Ez egyszerűen nevetséges. Kompetitív játékoknál jól jön??? Ja, pont azoknál szoktak az emberek eleve alacsony felbontással játszani, de legyen Full HD, na ezt még tovább rontani...
Vagy a HUD-ot ezek után csak gyengébb minőségben lehet majd élvezni? Ne röhögtessenek már...
shteer
titán
Surroundnál is alkalmazható?
..szerintem jónak tűnik
atok666
őstag
Probaltad?
Atok
Scholes9
nagyúr
Én kipróbálnám, ha nyernék a lottón, amúgy hidegen hagy
PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C
kovsol
titán
Belerakhatnák úgy a driverbe, mint a DSR -t.
May the Force be with you!
Raysen623
addikt
A problémám ezzel a következő lesz: az összes játéktesztet kidobhatjuk a pics@ba, mivel egyértelmű lesz a legalizált "csalás" zöld oldalról bekapcsolt állapotban. Ha kikapcsolható lesz és pedig az lesz, akkor viszont ugyanúgy lehet tesztelni mint eddig, de ugye nem tudhatjuk hol vannak még ilyen furmányos trükkök beépítve amivel előnyt generál egyik vagy másik gyártó. (Ez persze csak gyanú, de ugye a kétkedés jogát illik megadni bárkinek.)
Nekem olybá tűnik az egyik jóval ravaszabb mint a másik és totális térnyerést akar elérni a VGA piacon, csak éppen az nem esik le neki, hogy így nem lesz piac.
Jelen állapotokat csak és kizárólag nyílt kártyákkal lehet felszámolni, mert engem nem érdekel a smooth érzés ha éppen a grafika felét le sem számolja vagy ki sem rakja a monitorra. Márpedig ez egy multiplayernél gáz.
Legyen egy közös keretrendszer, ahol meg van határozva milyen elvek mentén kell működnie egy VGA-nak és ne trükközzenek nekem egyik oldalról sem. Ehhez ugyanis nem kell FHD meg 4K-sem. Ne ilyen áron érjük már el a folyamatos futtatást, amikor azzal hitegetnek minket milyen erős a PC oldali hardver....hát lóf@szt. A nem kis összegű kifizetett pénzért cserébe pedig ne így akarják nekem eladni a terméket.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem lehet. Játékonként kell támogatást írni rá.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Komplikato
veterán
Jobban átgondolva, hogy jön ide ide a HUD? Már a Battlefield 3-nál is független volt a rendering felbontásától.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
kovsol
titán
Akkor nem sok játékban lesz ilyen. Pedig csinálhatnának driverbe profilt játékokhoz aztán jólvan. Fejlesztők max akkor raknak ilyent bele ha az NV majd jól lefizeti őket.
May the Force be with you!
Derivel
tag
#21: Miért lenne ez katasztrófa? Én például a Titanfall vagy a BF1 játszása közben egyszer sem néztem a képernyő szélét. Akinek nincs meg a 60fps, annak ez a feature jól jöhet. De úgy kell megcsinálni, hogy a HUD és az előtérben lévő tárgyra (a fegyvered vagy a saját karaktered) ne legyen hatással.
Amúgy is, ha nem tetszik, akkor nem kell bekapcsolni.
#26: "nem tudhatjuk hol vannak még ilyen furmányos trükkök beépítve amivel előnyt generál egyik vagy másik gyártó"
Ezt hívják driveres optimalizációnak. Szerinted ez rossz dolog? Én úgy vagyok vele, hogy ha nem veszem észre a különbséget, akkor csak örülök neki.
FLATRONW
őstag
Sajnos ez a korszak már elérkezett. Néhány játék már beállítástól függetlenül változtatja a felbontást és a textura minőséget, attól függően, hogy belefér e a vram-ba. Ezek a játékok már szerintem sem hitelesek teszt szempontjából, mert két kártya azonos fps-t adhat eltérő minőség mellett.
ledgeri
nagyúr
Ez nem teljesítmény növelés, mint ahogy a cikkben áll, mert ilyen alapon egy UHD-n fullHD-t 60 fps-sel számoló kártya jobb teljesítményű lesz, mint az UHD-n UHD-t 30vcal futtató kártya--- miközben azért az 4x felbontás...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
atok666
őstag
...Legyen egy közös keretrendszer, ahol meg van határozva milyen elvek mentén kell működnie egy VGA-nak és ne trükközzenek nekem egyik oldalról sem...
Miert is? Ha bevetnek vmi trukkot, amitol gyorsul a jatek, mikozben te - szinte - semmi valtozast nem veszel eszre a magasabb fps-en kivul, akkor mi ezzel a gond?
Ha akarod kikapcsolod a featuret es jatszol alacsonyabb famerateval - a te dontesed.
Atok
Szerintem ez egy baromi jó funkció. 20-30% sebességnövekedés azért tetemes, amit el lehet érni vele. Ez főleg gyengébb kártyákkal játszó emberkéknek lehet előnyös, nem pedig annak, akinek mindegy , hogy 150 vagy 180 fps van meg.
Érdekes módon azért a piros fanok kárognak itt, elnézve a kommenteket. Ez egy ficsőr, ami gondlom kikapcsolható, ha a játékkészítők beépítik, semmi veszteni való nincs ebben, csak nyerhet vele az, akinek számít a játszhatóság elérésében az a 20-30 % plusz.
Egyénként elnézve a képeket, simán vállalható.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-=RelakS=-
veterán
igaz FullHD-ban, de otthon én is kipróbáltam, milyen az, ha a kép közepe éles, és van egy 2x-es illetve 4x-esen butított rész körülötte. Így nem egy teljes felbontású képet kellene renderelni,hanem csak a 3/16-od részét (1/16-od négyszeresen nagyítva a teljes kép, 1/16-od a kép közepe körüli 2x-esen nagyított kép, még 1/16-od a kép közepe, ami már nincs nagyítva)
Valami különbség van, de leginkább akkor meghatározó, ha váltok a teljes felbontás és a csökkentett között.
VR esetében lehetne kombinálni szemkövetéssel, és így mindig azt renderelni teljes felbontáson, amit a kedves felhasználó éppen néz.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
flexxx2
őstag
Itt is van pár csökkentett módban futó tag, aki nem gondol bele. Szerintem ez hasznos dolog, és az AMD is rá fog harapni, akkor majd tapsolhatnak a fanok ott is. 27"os monitoron jó is lehet, ha már öregszik a VGA akkor fogom is használni. Persze kis monitoron zavaró mert belátod a széleket is.
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt a motorba kell implementálni. Egy driveres profil életképtelen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Vertic
aktív tag
Én ezt a VR-ban tartom igazán életképesnek, ahol esetleg egybe lehet kötni szemkövetéssel is (már többen vannak, akik ezzel kísérleteznek), és akkor nem egy fix terület az, ami éles, hanem mindig az, ahova néz az ember - és ez szerintem is nagyon üdvözlendő terület, nagyban megkönnyíti majd a felbontás durva növelését VR-ban, ha lesz belőle valami. Monitornál ez sokkal nehezebben lenne kivitelezhető, mert az ember feje is mozog a kijelzőhöz képest, így sokkal nehezebb kiszámolni, hogy hova néz pontosan.
Szóval maga a technológia nem hülyeség, de sima monitoros felhasználása erősen kérdéses. Nyilván látnom kéne a gyakorlatban, hogy ítéletet tudjak mondani.
'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
flexxx2
őstag
Monitoron is, ha valamit tényleg meg akarsz nézni akkor középre igazítod, arra amire fókuszálsz. 1 eset lehet, amikor probléma lehet, ha nem mozgatod az egeret, mert valamit figyelsz középen (pl embereket), de a szélek felől is jöhetnek, viszont akkor is "félszemmel nézed" a széleket, és a mozgást érzékeled kisebb részletességgel is.
MongolZ
addikt
Jó, akkor inkább takarjuk le egy fekete csíkkal a nem középen lévő dolgokat, akkor még több lesz az FPS.
-=RelakS=-
veterán
Térjünk vissza a régi trükkhöz, amikor a kép nagy részét kitakarta valami konzol/irányítópult?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
flexxx2
őstag
Ok, akkor én itt befejeztem ezt a témát
Memora
senior tag
Akkor ezek szerint a két "Master Race" VR headset is kb: a PS VR felbontásán fog futni?
Fancy quote placeholder
Dilikutya
félisten
Nincs ez így jól, de a képeken a minőségromlás kevésbé látványos, mint egy teljes képernyős felbontáscsökkenés vagy minőség lejjebb vétele. Igaz, arányosan a sebességnövekedés is kisebb, de mint lehetőség, ott van. Valószínűleg könnyebb ezt megcsinálni, mint a komplett játékot normálisan megcsinálni. Bár jelen esetben pont egy jól működő játékról van szó.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
MongolZ
addikt
Attól, hogy neked nincs igényed a nem középen megjelenő grafikai elemek minőségére, attól még másnak van. Egy VR szemüvegben még megértem, ahol követhető az emberi szem. De monitornál miért is? Mindig csak középre néz az ember??? Ugyanmár...
Dilikutya
félisten
Az a szép a ki/bekapcsolható dolgokban, hogy ki/bekapcsolhatod azokat.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
[link] Videós elemzés formájában ez a feature.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
MongolZ
addikt
Ja, most még kapcsolgatható...
Dilikutya
félisten
És miért is kéne alapértelmezetté tenni? Nem azért butítják le a szélét, hogy veled kicsesszenek. Választhatsz, hogy így nyersz némi fps-t a szarul írt játékhoz, vagy valamit lejjebb veszel, kikapcsolsz.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
Mooka-Miki
senior tag
Fórumtárs arra gondol amire én is: alapból mikor feltelepíted a játékot be lesz kapcsolva. Több cikk is volt már arról, hogy az emberek NAGYON NAGY része be sem lép a beállítások menübe. Utána leszűrik tanulságként, hogy az emberek szeretik ezt a fícsőrt, miért ne legyen alapértelmezetten a motor része és kész.
Dilikutya
félisten
Ez egy baromság. Feltételezem, legfeljebb akkor lesz első indításnál bekapcsolva, ha a szoftver érzékeli, hogy a gép csak így képes futtatni a játékot, de a komolyabb (teljes képernyős felbontás és beállítások csökkentése) butításhoz még erős. Jelenleg is elég jól be tudja magát állítani a legtöbb játék. Kell néha finomhangolni, mert van amikor többet is elbír a gép, meg van, hogy nem kell az a post-process effekt. Nem tartom valószínűnek, hogy kikapcsolhatatlan beállítás legyen. Elvileg nem rossz az, hogy automatán beállítja magát a program, a legtöbb felhasználó úgyse ért még ahhoz se. Jobb, mint egy default high vagy low, mindkettőnél csak becsapva érezné magát, hogy vagy lassú, vagy csúnya.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
Mooka-Miki
senior tag
Szerintem nem baromság. A te véleményed sem az, kéretik az enyémet is áttenni a "baromság" kosárból a "más máshogy gondolja" kosárba. Köszönöm szépen!
Dilikutya
félisten
Ez nem ki-hogy-gondolja kérdése. Irreális félelem, hogy kikapcsolhatatlan opció lesz a képernyő széleinek butítása. Akinek meg indokolja a gépe, annak eddig csak a felbontás vagy a minőség állítása volt teljes képernyőn az egyedüli eszköze, ezt finomítja kicsit ez a megoldás. Ha már szar a PC port, érdemesebb először ezt beállítani, mintsem az eddig is meglévő beállításokhoz nyúlni. Nonszensz, értelmetlen, hogy kötelezően bekapcsolva maradjon, akkor is, ha Paks 2-vel futtatod a játékot.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
Mooka-Miki
senior tag
Mivel régi motoros vagy te is talán még emlékszel, hogy régen a VGA-k tesztjénél volt képminőség/élsimítás/anizotrópia (így írják?) vizsgálat is ahol elég rendes különbségek jöttek ki nVidia és akkor még ATI között.
Én is csak azt kívánom, hogy neked legyen igazad és ne legyen ez az "effekt" szerves része a motoroknak a jelen körülmények között.
Szerk.: typo
[ Szerkesztve ]
Dilikutya
félisten
Igen, de ezek is mind kapcsolható opciók voltak játékon belül. Ma azért nincsenek a tesztekben külön, mert játékokban már csak az arra érdemes kártyákat tesztelik. Semmi értelme nem lenne egy GTX1010-et vagy RX410-et játékban mérni, mikor az RX460 a játszható 30+ fps szint 1080p-ben. Egész egyszerűen mellőzve van, ami csak 1080p felbontás alatt tud labdába rúgni. Nem tudom egyébként, mennyi ilyen kártya lehet, az IGP-k mellett szerintem az igazi belépő szintű kártya teljesen értelmetlen, mert némelyik erősebb játékra is alkalmas kompromisszumokkal, róluk meg van is teszt. És életszerűség: aki ilyen nagyon alsókategóriás kártyát vesz, aligha fog kínlódni frissen vásárolt AAA címekkel, a warezos bohóckodóknak meg kár kínlódni a teszttel, statisztikailag meg nulla az ilyen kártyával játékot vásárol. De picit elkanyarodtam.
A különbségek régen is abból adódtak, hogy egyes játékok elején zöld logó volt, mert egyébként az ATI-nak mindig is voltak minden tekintetben versenyképes megoldásai a közép- és felsőkategóriában is, sőt olykor el is húztak, vagy szorosan párban voltak, mint a jól sikerült 9700/9500, 9800/9600 idejében, az X800 meg verte a Geforce 5000-es szériát, bár ehhez a zöldek is hozzájárultak.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
MongolZ
addikt
Nem érted, hogy mire gondol. Pl. hogy egy AA vagy AF ATi és nVidia kártyák esetében teljesen más volt, mind teljesítményvesztést, mind minőséget nézve.
Pl. ez.
Mellékszál, hogy a tesztben leírtak ellenére sem lett népkártya a 7500, hiába volt nem csak jobb, de olcsóbb is. Ugye nV volt az ellenfél...
Dilikutya
félisten
Ja, vágom. Ez azért kicsit más, azok pont minőségjavító, és ki/bekapcsolható eljárások, ma már nincs is különbség, tesztekben sem szerepel külön, szerintem a DirectX szabványosította őket. Ennél a csökkentett leképezésnél elvileg nem kéne túl sok különbségnek lenni, mivel meglévő, működő funkciók csökkentéséről van csak szó.
De ebből még továbbra sem következik, hogy kikapcsolhatatlan lenne, az AF, AA sem az, sőt driverben többnyire alkalmazásvezérelt, játékban meg ritkán van bekapcsolva alapból.
Felsőkategóriás hardvereken biztos, hogy alapból kikapcsolt állapotú lesz mindig. De ehhez a játéknak is támogatnia kell, mivel ez erősen szoftveres megoldás, ellentétben az AA.vel, AF-el.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-=RelakS=-
veterán
Ráadásul a rendes AA, ami javítana is a képminőségen mellékhatások nélkül, gyakorlatilag már nincs mai játékokban, csak FXAA, meg hasonló parasztvakítások. Mindez persze a Deferred renderingre fogva. Más kérdés, hogy már az Unreal Tournament 3 is deferred volt, viszont arra még rákényszeríthető egy MSAA, szerintem hibátlan eredménnyel. Régen ettől diavetítés lett, ma a GTX960-nak a szeme nem rebben
DOOM-ban is ha nem a maximum beállítást használom, akkor gyakorlatilag nincs élsimítás, a maximumon viszont a távoli apróságok remeghetnek (pl fénypont megjelenik/eltűnik az egymást követő frame-eken), illetve ha valami mozog egy átlátszó dolog előtt, akkor az átlátszó dolog torzul (Temporal AA mellékhatásai, utóbbi akkor a legszembeötlőbb, mikor Olivia Piers egy üvegfal mögött csinálja a fesztivált)
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Hír Kiszakítja a VR-ból a csökkentett minőségű leképezést az NVIDIA