Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ilyennel lehet szépen hajszálkarcossá tenni a szélvédőn, amin aztán zavaróan törik meg a fény. Eredmény: szrt se fogsz látni."
A műanyag kaparó nem karcol. sokkal lágyabb az ablaküveg anyagánál. Azt nyugodtan lehet használni.

"Egyrészt az üzemanyagból is kicsapódhat pára..."

Az már nagy baj. A pára pontosabban a víz nem az üzemanyagból származik. Az üzemanyag fogyása közben külső levegővel töltődik ki az üzemanyag helye. Nappal szív a tank, éjjel kicsapódik a pára a tankban. A kondenzvíz gyűlik a tank alján a többi szeméttel, ami bekerül az üzemanyaggal és levegővel. Ha ebből a trutyiból szív a motor, üzemanyagszűrő soron kívüli cseréjére lehet szükség. A modernebb motoroknál sohasem szabad megengedni az üzemanyagtank tartalék szint alá csökkenését. A magasnyomású befecskendező rendszert az üzemanyag keni. Ha az üzemanyag ellátás mértéke nem elégséges, akkor nincs kenés. Ez nagyon rövid belül károsítja a befecskendező rendszert. A régi karburátoros autók esetében nem volt ilyen gond. Akármennyi tartalék van az autóban, ha a tartalék jelzés jön, azonnal tankolni kell.

"Előírt nyomás 2,2 bar."

Van egy gyakorlati módszer amit érdemes tartani.
Ha túl alacsony a guminyomás akkor a gumi szélei kompnak jobban.
Ha túl magas a nyomás, akkor a gumi közepén kopik jobban.
Az optimális nyomás esetén egyenletes a kopás. Ez az ideális állapot. Ezt sajnos nehéz tartani. Függ a hőmérséklettől, sebességtől és a jármű össztömegétől. Az odafigyelés haszna az alacsonyabb fogyasztás és rövidebb fékút. A modernebb autókban ezért van nyomásfigyelő rendszer.

Egy nagyon fontos dolgot hozzátennék. Ködlámpa!
Ködben, hóesésben nagyon jó, de!
Ha mögötted jönnek, akkor kapcsold ki a ködlámpát. A mögötted jövő tudja, hogy ott vagy előtte. Nem kell sokkolni a látását a ködlámpával. Ha eltűnik mögüled, kapcsold vissza.

Volt szó a motor melegítésről.
Az antik időkben volt nyári és téli olaj. A mai motorolajak viszkozitása (folyóssága) sokkal nagyobb hőmérséklet tartományban tekintgető közel állandónak. Mínusz fokokban a lehető legrövidebb időn belül kell magasabb fordulatszám tartományba emelni a motor sebességét. Maximum az alapjárat duplája az utazással történő motormelegítés. Gyorsabban alakul ki a kenőfilm hatás és üzemanyag takarékosabb megoldás.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.