Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bambano #14 üzenetére

    "....ha úgy érzed, hogy félvak sofőr jön mögötted, akkor a ködzárófényt kapcsold le. más vélemények szerint aki ennyit nem bír ki, az ne vezessen autót....."

    Nem kötözködik!
    "KRESZ IV. RÉSZ - A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
    II. fejezet - A járművek kivilágítása
    (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."

    Ezzel tisztáztuk a ködlámpa szó használatát.
    Ezzel tisztáztuk a ködfényszóró és ködlámpa használatának szabályait. Ha zavar akkor már nem indokolt a használata. Pont.

    A szakmai köröket nem a Totalcar köreiben kell keresni.

  • bambano

    titán

    válasz bkercso #6 üzenetére

    valószínűleg azért nem tudják sokan, mert nincs ilyen szabály.
    nincs semmilyen matematikai vagy fizikai indok arra nézve, hogy sokkal jobb lesz az indítás, ha előtte 5 percig melegíted a bikakábelt.

    ráadásul minél újabb az autó, annál inkább el kell gondolkodni arról, hogy ha elpihent az akksi, akkor inkább tréler és márkaszerviz, mint bikázás.

    nekem van egy másik javaslatom: ha autót vettél, akkor MENNI KELL vele. egy rakás bajtól megkíméled magad, ha rendszeresen jársz az autóval.

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #4 üzenetére

    ha akkor állítod be a keréknyomást, amikor a kopás már figyelmeztet, akkor azt a gumigarnitúrát már kukáztad.

    Ha mögötted jönnek, tök felesleges lekapcsolni a ködlámpát. a ködlámpa ugyanis a szakmai szleng szerint elöl van, a mögötted jövőt aligha zavarja. ha úgy érzed, hogy félvak sofőr jön mögötted, akkor a ködzárófényt kapcsold le. más vélemények szerint aki ennyit nem bír ki, az ne vezessen autót. láttam már más fórumon hisztizni valakit a lámpánál benyomott fék miatt, hogy megvakul. akkor rossz helyen van.

    a motort nagyjából annyi ideig kell melegíteni, amíg mindenhova el nem jut benne az olaj. ez nagyságrendileg annyi, hogy beülsz, beindítod, lepakolod a csetreszeidet, bekötöd magad és nyomás. indulás után kíméletesen hajtva meg kell várni, amíg a hűtővíz ÉS a motorolaj is felmelegszik üzemi hőmérsékletre. Akinek nincs olajhőmérő az autójában, az szokjon rá, hogy ha x idő alatt melegszik fel a hűtővíz, akkor 2x idő alatt az olaj.

  • #90088192

    törölt tag

    válasz Ghoosty #12 üzenetére

    :C

    Azt hiszem jobb ha csöndben maradok, a hülye ausztrálok nevében is. :DDD

  • Ghoosty

    őstag

    válasz #90088192 #10 üzenetére

    "Van külön nyári fagyálló folyadék is? ;]"

    Persze, de azt a hülye ausztráloknak kínálják, mert azok azt mondják, hogy nyáron van tél. :P

  • gidalight

    tag

    Én évekig agresszívan kapartam egy régi swift salgótarjáni szélvédőit, filléres, műanyag kaparóval. Semmiféle karccal nem járt a dolog.

  • #90088192

    törölt tag

    Hol lehet ilyen világító szemű kutyát kapni? :DDD
    Van külön nyári fagyálló folyadék is? ;]

    Hirtelen csak ennyi ami eszembe jutott. ;)

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bkercso #5 üzenetére

    Inkább a az üvegre tapadt keményebb szennyeződések a jég tolása közben.

  • Jack Hunter

    tag

    A ködlámpa,és úgy an block az egész világításmizéria nagy mumus sokak számára.Vannak a lusták, kik a menetfényre hagyatkoznak, holott ettől hátul még nem világít semmi.Vannak a spórolósok, akik agyérgörcsöt kapnak, ha új izzót kell venni.Ezért "én látok!" felkiáltással cseszik felkapcsolni a lámpát.A ködlámpa használata meg már egyetemi szint.Volt olyan kollégám, aki a ködlámpa piktogramját a fényszórófűtéssel magyarázta. :W Lehet használni indokolt esetben, ha1:nem vakítom el a szembejövőt,2:nincs előttem senki.Én ritkán használom, viszont ahogy elnézem, a többség elég gyakran.Akár menetfénynek is.Roppant zavaró, de ha egyszer nincs tanítva, akkor nem kell csodálkozni.
    Guminyomás.Érdemes betartani a gyári értéket.Túl alacsony nyomásnál bizonytalan lesz a kormányzás, megnő a fogyasztás, jobban kopik a gumi.Ha nagyon fel van fújva,hamarabb csúszik, megnő a defekt kockázata.
    Lehúzó: Szilikonos is jó lehet, ha eleve csurog a pára a szélvédőn, nem biztos hogy a por/szennyeződések összekarcolják a szélvédőt.Az olcsó jégkaparó viszont valóban kárt tehet az üvegben, mert rideg, kemény anyagból készítik.Kivéve a jobb fajtákat.
    Ablaktörlő szintén fontos tétel.Valóban érdemes egy minőségibb darabot beszerezni, a Bosh grafitos lapátjai egész jók, olyan 8000 ből megvan, és sokáig jó.
    Nyesttel még nem volt dolgom, bár javarészt vidéken laktam, atrocitásom soha nem volt.Úgy látszik csak az újabb autótípusokat szereti.

  • belashx

    senior tag

    Ha koszos a szélvédő, akkor ezzel a lehúzóval is összekaristolod az üveget, vagyis a porral, amit húzol vele.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz RudY #3 üzenetére

    Bikázásnál 3-5 percig tölteni kell a lemerült akkut olyan 2500-as motorfordulattal, hogy az is besegítsen. Különben a vékony bikakábelen túl nagy feszültség esik és nehéz bikázni.
    Ezt se tudják sokan.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    "Ilyennel lehet szépen hajszálkarcossá tenni a szélvédőn, amin aztán zavaróan törik meg a fény. Eredmény: szrt se fogsz látni."
    A műanyag kaparó nem karcol. sokkal lágyabb az ablaküveg anyagánál. Azt nyugodtan lehet használni.

    "Egyrészt az üzemanyagból is kicsapódhat pára..."

    Az már nagy baj. A pára pontosabban a víz nem az üzemanyagból származik. Az üzemanyag fogyása közben külső levegővel töltődik ki az üzemanyag helye. Nappal szív a tank, éjjel kicsapódik a pára a tankban. A kondenzvíz gyűlik a tank alján a többi szeméttel, ami bekerül az üzemanyaggal és levegővel. Ha ebből a trutyiból szív a motor, üzemanyagszűrő soron kívüli cseréjére lehet szükség. A modernebb motoroknál sohasem szabad megengedni az üzemanyagtank tartalék szint alá csökkenését. A magasnyomású befecskendező rendszert az üzemanyag keni. Ha az üzemanyag ellátás mértéke nem elégséges, akkor nincs kenés. Ez nagyon rövid belül károsítja a befecskendező rendszert. A régi karburátoros autók esetében nem volt ilyen gond. Akármennyi tartalék van az autóban, ha a tartalék jelzés jön, azonnal tankolni kell.

    "Előírt nyomás 2,2 bar."

    Van egy gyakorlati módszer amit érdemes tartani.
    Ha túl alacsony a guminyomás akkor a gumi szélei kompnak jobban.
    Ha túl magas a nyomás, akkor a gumi közepén kopik jobban.
    Az optimális nyomás esetén egyenletes a kopás. Ez az ideális állapot. Ezt sajnos nehéz tartani. Függ a hőmérséklettől, sebességtől és a jármű össztömegétől. Az odafigyelés haszna az alacsonyabb fogyasztás és rövidebb fékút. A modernebb autókban ezért van nyomásfigyelő rendszer.

    Egy nagyon fontos dolgot hozzátennék. Ködlámpa!
    Ködben, hóesésben nagyon jó, de!
    Ha mögötted jönnek, akkor kapcsold ki a ködlámpát. A mögötted jövő tudja, hogy ott vagy előtte. Nem kell sokkolni a látását a ködlámpával. Ha eltűnik mögüled, kapcsold vissza.

    Volt szó a motor melegítésről.
    Az antik időkben volt nyári és téli olaj. A mai motorolajak viszkozitása (folyóssága) sokkal nagyobb hőmérséklet tartományban tekintgető közel állandónak. Mínusz fokokban a lehető legrövidebb időn belül kell magasabb fordulatszám tartományba emelni a motor sebességét. Maximum az alapjárat duplája az utazással történő motormelegítés. Gyorsabban alakul ki a kenőfilm hatás és üzemanyag takarékosabb megoldás.

  • RudY

    addikt

    Az illusztrált lehúzó helyett inkább szilikonos vízlehúzót javasolnék. Mivel inkább az autóban van tárolva, a "sima" gumi hajlamos merevedésre, a szilikonos viszont kevésbé, így hidegben is jobban eltávolítható a nedvesség az üvegfelületekről.

    Nyestriasztás különösen az őszi időszakban ajánlott, főleg ha már megjelent a környéken. Kezdődik a fészekrakás és a gyűjtögetés, minden gumi és rágható műanyag kedvelt. Mivel imádják az érett gyümölcsöt (is), az ilyen gyümölcsös illatú szélvédőmosó folyadékok használata messziről kerülendő! Spriccelés után ez a vízelvezetőkön szépen lecsurog a motortérbe és még vonzóbbá teszi a rágcsálást. Megelőzésként ez a legjobb, de sokan használnak elektromos kütyüt, kutyaszőrt, spray-t is, ahol nagyon aktívak, ott leginkább ezek kombója ajánlott. Az utóbbi időben elterjedt - és a tapasztalatok szerint valóban bevált -, pl. a belógatós Domestos wc öblítő elhelyezése ott, ahol biztonságosan beakasztható a motortérbe, illetve a vízelvezetőn átfolyik rajta a víz. Úgy tűnik ezt kifejezetten rühellik.

    Indítókábel. Nyilván a többség rendszeresen odafigyel az akku állapotára, de mégis érheti meglepetés, még a modernebb autóknál is. Jól jöhet a bikakábel, de mindig a saját akkunkhoz megfelelőt válasszunk, az olcsó és gyenge pont vészhelyzetben nem tud segíteni. Manapság inkább már nem az ampert adják meg, hanem a kábel vastagságát, de normális gyártó és forgalmazó azt is feltünteti, hogy ez milyen teljesítményhez megfelelő (benzines és dízel motor esetében is).

    Az ablaktörlők cseréjét is meglepően sokan hanyagolják, inkább bosszankodva morognak, ha csíkoz és foltoz. A túlárazott "gyári" és a filléres 1 telet se bíró között van ám más is, de sokan mégis sajnálják rá a pénzt és némi keresgélést az ismert alkatrész hálózatokon kívül.

    A teljes értékű pótkerék manapság már feláras extrának számít, már ha egyáltalán tudnak adni, ráadásul a mankókerék is csak bizonyos felszereltség felett jár. Az általános defektjavító készlet (kompresszor és lötyi) nyilván csak bizonyos esetekben alkalmazható, ráadásul a befújt trutymó után a sérült gumi és vele együtt a párja is cserés lehet. Nemrég az OSRAM dobott piacra egy mosható trutymóst úgy látom itt a legolcsóbb, ráadásul a lötyi külön is pótolható, nem kell felhasználás után egy teljes készletet megvenni.

    A szintén OSRAM digi kompresszort csak ajánlani tudom. Agyf@szt kaptam a nem túl precíz analóg műszeres fújások után, amikor a TPMS szenzor minden guminál más-más értéket mutat és jöhet a kis leengedés...ami a már túl sok...egy kis fújás...ami már megint sok...jó hogy csak négy gumival kell szórakozni. :DDD Ennél beállítható a kívánt érték, leáll, ha eléri és tényleg annyi.

  • Jack Hunter

    tag

    Maximálisan egyetértek, öné a sajt. :) El is felejtettem a havat, elég kevés volt az utóbbi időben.

  • bkercso

    nagyúr

    - Takarítsd le a tetőről is a havat, meg a motorháztetőről is indulás előtt, ne fújja a menetszél a mögötted lévőre, ill. a szélvédőre!
    - Ha fagy, a szélvédőtisztítás (jégtelenítés) után ne mosd le a szélvédőt, amíg be nem melegedett az utastér, mert a fagyállós ablakmosó is ráfagy, ha a menetszél hűti (ilyenkor 0°C-os külső hőmérsékletnél is lehűlhet -20°C alá a gyorsan párolgó folyadék)!
    - Zárjégoldó legyen a kabátzsebedben!
    - Télen ne irányítsd a nagynyomású mosót merőlegesen a zárra, mert belenyomhat vizet!
    - Az út tapadását/csúszását satufék helyett kanyarban (kis sebességnél) rövid ideig tartó kormányalászedéssel érdemes ellenőrizni.
    - Sötétben kapcsolj lámpát!! (Ugyan az új(abb) kocsikon kötelező a menetfény, azonban ettől még hátulról észrevehetetlen maradsz.)
    - Ha félsz, ne vezess! Ne tarts fel a forgalmat!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés