Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) I02S3F


I02S3F
őstag

Kérem tegyék megy tétjeiket :)

(#2) nakos1212 válasza I02S3F (#1) üzenetére


nakos1212
senior tag

Ez "érték"-ben nagyjából hol áll? Gondolom nem annyit ér egy önéletrajzban mint egy Bsc, mire lehet ez elég? Nem kötekedni akarok, csak soha se volt dolgom FOSZK-al.

(#3) I02S3F válasza nakos1212 (#2) üzenetére


I02S3F
őstag

Nos én azzal hitegetem magam, hogy többet ér egy okj-nél, lévén a varázsszó "felsőoktatási" szakképzés. A gyakorlatban, viszont egy erős okj-vel, tehetséggel felülmúlható ez is. Egyetlen előnye, hogy ha kiderül, hogy bírja az ember a sulit, érdekli a dolog, akkor tovább mehet bsc-re. Ez tényleg csak egy "jogosítvány", hogy jelentkezhess ilyen rendszergazdai pozikra. Szerintem viszont, mivel a bsc-sekkel együtt tanultunk, ezért ez ok arra, hogy kicsit magasabb fizut kérjek el kezdőként. De, aki gyakorlatiasabb, tehetségesebb... nem a papírja miatt lesz valaki rendszergazda szvsz.

(#4) nakos1212 válasza I02S3F (#3) üzenetére


nakos1212
senior tag

Jelenleg dolgozom egyetem mellett két helyen is, és az a tapasztalatom hogy az egyetemi anyag és a munkaköreim között marha kevés átfedés van...

(#5) I02S3F válasza nakos1212 (#4) üzenetére


I02S3F
őstag

Informatikai munkatapasztalatom nincs. Nem tudok nyilatkozni. Azt hallottam már, hogy minél idősebb vagy, annál kevésbé veszed be, amit a tanárok mondanak, mert látod a gyakorlatban mi a helyzet.

Álláshirdetésekben van, ahol nem kérnek papírt, így hátránnyal sem indulsz.

Meg tudom érteni, amit mondassz.

(#6) I02S3F válasza nakos1212 (#4) üzenetére


I02S3F
őstag

Kapcsoltam! Írtam, hogy sok IT-s munkakör le van fedve a tárgyakkal. Te erre válaszoltál.

De ez közismert, hogy az oktatás nem a gyakorlatra és az életre nevel. :U

(#7) nakos1212 válasza I02S3F (#6) üzenetére


nakos1212
senior tag

Igen, csak a kontextus maradt ki a mondanivalómból :D Én úgy láttam hogy egy csomó hely BSC-t vár el, a kisebb igényű helyek meg OKJ-t, és nem tudom hogy egy erősen köztes dolgot hogy képzeljek el.

(#8) vimes válasza nakos1212 (#4) üzenetére


vimes
senior tag

A legnagyobb hiba ezen leragadni... pontosan azért néz ki úgy az anyag, hogy mindenkinek lehetőséget adjanak arra, hogy rájöjjön mi érdekli jobban (és ugye ez messze nem mindenkinél ugyanaz :K )

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#9) I02S3F válasza vimes (#8) üzenetére


I02S3F
őstag

És azt csak megerősíteni tudom, hogy erre jóa suli!

(#10) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Mérnökinfó bsc-n vagyok. Kíváncsi lennék mennyivel tanulunk többet.

FOSZK-on van Analízis? :DDD

(#11) Feruendios válasza Steve_Brown (#10) üzenetére


Feruendios
aktív tag

Foksz a legnagyobb atb***sa a felso oktatasnak.
Egy papir amit Mo-n kivul sehol nem fogadnak el.

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#12) #90088192 válasza Steve_Brown (#10) üzenetére


#90088192
törölt tag

Szerintem nincs :DDD

De latom ehhez a hozzaszolashoz is kellett egy nagyot derivalnod, a vegtelenbe tarto fuggvenyt :DDD

(#13) UnA válasza Feruendios (#11) üzenetére


UnA
Korrektor

Ha már dolgoztál három évet egy IT szakmában, soha senki nem fogja kérni a papírokat. Ha mégis, az a cég alkalmatlanságát mutatja, onnan menekülni kell ;)

(#14) nakos1212 válasza Steve_Brown (#10) üzenetére


nakos1212
senior tag

obuda?

(#15) Skyline15


Skyline15
tag

Ahogy egyetemen egyik tanárom mondta, az egyetemet nem azért nézik legtöbb helyen, hogy na, ez biztos vágja majd a témát, hanem azért, hogy ez a hülye mindent IS meg tudott tanulni ;]

"- Nagyapa, Te hős voltál a háborúban?. - Nem de örülök hogy hősökkel szolgálhattam."

(#16) Punk'N'Roll válasza nakos1212 (#14) üzenetére


Punk'N'Roll
csendes tag

Ott van a poszt elején. Due, gondolom ez a dunaújvárosi egyetem lehet.

(#17) I02S3F válasza Steve_Brown (#10) üzenetére


I02S3F
őstag

(#18) Punk'N'Roll válasza I02S3F (#1) üzenetére


Punk'N'Roll
csendes tag

Jól csináltad, hogy a mérnöki diploma mellé szereztél egy erős informatikai szaktudást.
Milyen mérnök vagy?

(#19) nakos1212 válasza Punk'N'Roll (#16) üzenetére


nakos1212
senior tag

Igen, azt tudom.

(#20) Punk'N'Roll


Punk'N'Roll
csendes tag

Bocsi, már látom, hogy mire vonatkozik a kérdésed.

(#21) Steve_Brown válasza nakos1212 (#14) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

ó fucking buda

(#22) I02S3F válasza Punk'N'Roll (#18) üzenetére


I02S3F
őstag

Könnyűipari mérnök (Nyomdaipar, papíripar, műanyagok, stb.)

(#23) Steve_Brown válasza I02S3F (#17) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Most én idióta lennék ha azt mondanám, ha a tananyagot elnézve ez egy "nesze semmi fogd meg jól" képzés? :F

Lehet, hogy rendszergazda a szakirány. De hiányolom a matekot, amire az összes infós tárgy épülhetne.

(#24) I02S3F válasza Steve_Brown (#23) üzenetére


I02S3F
őstag

A tárgyak sorában (fentről lefelé), a második a matematika, viszont csak 1 van belőle a teljes képzés során.

Egyelőre nem tudom megítélni a képzés értékét, pláne nem a munkaerőpiaci értékét, viszont szerintem mind két kimenetel esetében szükséges a folyamatos önképzés! Tehát a tanulás nem ért véget, csak azért, mert oklevelet kaptam/adnak.

A foszk szvsz egy fél bsc.

[ Szerkesztve ]

(#25) Steve_Brown válasza I02S3F (#24) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Így ránézésre inkább negyed.

(#26) Habugi


Habugi
addikt

A cím azt akarta kérdezni, hogy levelezőn gondolkozol/gondolkodsz ?!

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#27) gygabor88


gygabor88
tag

Leírnék pár levelezős buktatót személyes tapasztalatból. Másik szakos bsc-n történt, valószínűleg egyetem / kar / szak / tanár függő is, de elég kellemetlen tud lenni.

A levelezős szakom kevés fővel indult, lemorzsolódás itt is volt és emiatt 4. félév körül már előfordultak olyan tárgyak, amiket csak 1-2-3 ember vett fel. Ilyen kevés embernek nem járt be órát tartani minden tanár. Vizsgát és ZH-kat megtartották, de oktatás lényegében nem volt, önállóan lehetett felkészülni az ajánlott irodalomból. Ez lehet jó és rossz is, de vannak ezeken a szakokon is durva tárgyak, aminek az anyagát tanári segítséggel gyorsabb feldolgozni és hát bizony a levelezősöknek időből van a legkevesebb, bármennyire is úgy tűnik, hogy pont azért tanulnak még valamit, mert időmilliomosok.

Duplán utána kell járni az órarendnek, lehetőleg valami ott tanuló hallgatótól. Nálunk az első év a beetetés időszaka volt. Hivatalosan az volt az ígéret, hogy 2 hetente péntek-szombaton kell bejárni és egész napos oktatás lesz. Ez fedte a valóságot az első évben. Ahogy fogytak az emberek a félévekkel, egyre szabadabban rendezték át az óráikat a tanárok. Mindenki igyekezett mindent péntekre tenni és szombaton nagyon ritkán tartották órát egy idő után. Mivel mindent péntekre akartak bezsúfolni, tanterv szerinti haladás esetén is 2-es vagy 3-as óraütközések voltak. Néhány tanár nehezítette a helyzetet katalógussal és minden óra elején röpZH-val. Emiatt számolni kellett, hogy X óráról 2x hiányoztam, ezért ma Y-t hagyom ki és X-re megyek be, Z-n meg nincs katalógus, de majd valakit oda is be kell küldeni a csoportból, hogy legyen jegyzet.

Egy idő után tarthatatlan a mindent péntekre teszünk stratégia. Ezt felismerve taktikát váltottak és azokra a péntekekre rakták az órákat, amikor egyébként nem lett volna tanítás és így már minden pénteken be kellett járni minden második helyett, ami nem kicsit borítja meg a hallgató életét, aki kiszámolta ugye, hogy hány nap szabadságot kell az oktatás miatt kivennie.

Közben a szombati órák eltűntek vagy csak reggel 8-10-ig volt egy előadás, pedig pont azokon a napokon mindenki ráért volna bemenni egész nap tanulni. Mármint minden hallgató. Mert az egyik tanár lényegében bevallotta, hogy a karról senki nem akar igazából szombaton dolgozni és emiatt próbáltak mindent péntekre pakolni. Értem én persze, csak akkor nem kell levelezős szakot hirdetni, meg nem kell elvállalni azt az állást . Esetleg úgy kell meghirdetni a szakot, hogy itt valójában hétköznap van oktatás, csak akkor a kutya nem jelentkezik, mert fiatal dolgozó embernek nincs ennyi szabija egy évben és akkor nem számoltam még, hogy a vizsgák is a nappalisokkal mentek sokszor hétköznap délelőtt 10-től pl.

Az utolsó 1-2 félév tárgyainál kifejezetten be kellett menni a karra és könyörögni, hogy ugyan hirdessék már meg azokat az egyébként kötelező tárgyakat, amik tanterv szerint akkor jöttek volna annak a 3-4 embernek, aki eljutott eddig. Külön meg kellett kérdezni azt is, hogy nem terveznek-e a kötelezően és szabadon választható tárgyakból valamit meghirdetni, hogy 6 félév alatt össze lehessen szedni 180 kreditet. Erre már az első félévekben is érdemes figyelni és pusholni kell a témát. Nagyon trükkösek voltak, mert a tanterv úgy nézett ki, hogy az utolsó félévekben már a választható tárgyaknak kellene adni a legtöbb kreditet, de valójában nem volt kapacitás és tanár arra, hogy annyi tárgyat egy félévben hirdessenek meg és így igazából az első félévekben kellett volna előre dolgozni és több kreditet felvenni.

Az is cumi, amikor jelentkezés előtt nézi az ember a választható és speci tárgyak listáját a szakon, rákészül, hogy milyen fasza dolgokat fog itt tanulni, aztán a valóságban kiderül, hogy a lista 90%-át nem hirdették már meg 10 éve és ugyanazt 10 választható tárgyat kell felvenni mindenkinek érdeklődési körtől függetlenül.

[ Szerkesztve ]

(#28) vimes válasza gygabor88 (#27) üzenetére


vimes
senior tag

Le lehet írni, hogy melyik intézmény ez? Ez azért elég kemény...
Nekem szerencsére ellentétes tapasztalataim vannak ebből a szempontból... órarend felkerül év elején Neptunba/az intézet weboldalára, úgy is vannak az órák megtartva (ez (proginfó) MSc levelező). Az hogy szabadon választható tárgyakból nem olyan a felhozatal, mint nappali esetén, az sajnos itt is megvan (bár ez szerintem viszonylag általànos lehet).

[ Szerkesztve ]

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#29) gygabor88 válasza vimes (#28) üzenetére


gygabor88
tag

Szte volt. Egyébként sokan lenézik a levelező képzéseket pedig ezer oka lehet, hogy miért nem tud nappalin tanulni egy ember. Hozzám hasonlóan tipikusan másoddiploma megszerzése lett volna a cél a többségnek a szakomon.

Csak hogy pozitívat is írjak a levelezőkről: Szoftverfejlesztőként dolgozok és volt kollégám, aki valami kecskeméti levelező bsc-t végzett és dícsérte.

(#30) dugo_ válasza gygabor88 (#27) üzenetére


dugo_
veterán

Ez kb. így néz ki a SZIE/MATE-n is. :DDD De felajánlják, hogy a nem indított levelező órák helyett nyugodtan bejárhatsz a nappalisok közé, szerda délben... :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.