Nah, egy kupac a összeszedve az összes ismert ostoba előítélet. Szép munka, így legalább csak egyre kell válaszolnom.
Fékfolyadékot nem cseréljük, csak vízmentesítjük. Néhány évente érdemes elvégezni. Szóval nem a cserét, hanem a vízmentesítést.
Hajtómű olajat legfeljebb viccből kell cserélni néhány gyártónál, többinél hozzá se kell nyúlni. Nincs változó áttétel, kapcsolt fokozatok, mint egy sebességváltóban. A hajtómű egy egyszerű fix áttétel. Az elektromos hajtóműnél sokkal bonyolultabb differenciálműben is csak 50-100e kmenként kell cserélni.
Olvastál valami rozsdásidásról, és komolyan el is hitted. Gondolom a féktárcsára gondoltál, nem a "fékre". Szóval nem, még felületi rozsda sem jelenik meg, csak olyanoknál, akik sportot űznek abból, hogy ne használják a féket. Ép eszű ember nem halad gyök kettővel, hogy fék nélkül meg tudjon állni mindenhol, ezért időnként természetes módon használja a féket. Nagyon keveset, de használja. És emiatt be sem rozsdásodik, nemhogy elrozsdál. Az összes autóban van egy csomó felület, ahová nem ér fékbetét, mégse "rozsdál el", bárhogy is képzelted el ez a dolgot.
Hőszivattyú minden autóban van, úgy hívják légkondi. Az autókban az otthonival szemben nem fordítható meg az iránya, de a villanyautókban igen. Nincs itt semmi látnivaló. Az akku temperálást is ez végzi. Hűt-fűt, hisz ez a dolga.
A szigetelést nem amperre (áramerősségere), hanem feszültségre kell elvégezni. Amperre nem tudom, honnan vetted. 400V semmi különös, a hálózati 230V váltó csúcsfeszültsége 350V. Minden szigetelést erre találták ki évtizedek óta.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat