Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Dißnäëß válasza TeeJay (#50) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Sztem Te olvass már kicsit ph-t és szövegértelmezés, pont errôl beszélek...

Csak tudod, nem mindenhol küzdenek ugyanilyen felállás mellett ezekkel a gondokkal.

Ennyi lett volna a lényeg.

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#52) t72killer válasza TeeJay (#50) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

És ahogy írtam is, nálunk szépen építgetik a soksoktonna akksi kapacitást. Eszméletlen mennyiségű nehéz és színesfém, terület, oda-vissza alakítgatásnál veszteség, stb-stb. És ugye többe kerül az egész kóceráj, mint egy hasonló kapacitású dízelgenerátor 10év üzemanyaggal. Nyilván a jóisten fog gurulódollárokat/eurókat/fontokat potyogtatni az égből ezek üzemeltetésére: hátnem, az áram, ami simán lehetne annyi, mint 2éve, kerülni fog majd mindenkinek 4x annyiba (most kb 2-3x-os) miközben a fizu nagyrészét elviszi a #hanyatlónyugaton 50%, pannonpumánál 100% reálinfla.

#51: hja, maga a feszültségprobléma lehet tényleg nem jön elő, mert beleöntöttek a rendszerbe x milliárd EUR-t, amiből mindenféle környezetromboló sz.rokat üzemeltetnek. Fantörpikus...

A falunkban amúgy pont most gyűjtik a lakossági visszajelzéseket egy akksiállomás létesítéséhez. Hogy gyorsan meglegyen a "beleegyezés", 0 infó, kiírástól számítva 7nap határidő a visszajelzésekig. Megj: arra, hogy a szomszéd airBNB-ből lakóházzá akarta nyilvánítani az eddig kiadott házikóját, egy egész hónapom lett volna reklamálni... (UK)

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#53) bambano válasza kikikirly (#18) üzenetére


bambano
titán

a villanyt nem olcsóbb üzemeltetni, főleg úgy, hogy még nem rakták rá a jövedéki adót. de majd azt is. egy nagyobb testű autó a tavaly nyári ionity gyorstöltő árakon nagyjából 1050 forintos benzinárnak megfelelő költséget produkál.

az, hogy azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, jelentsen ez bármit is, max. annyit jelent, hogy a jelenlegi beetetési fázisban vannak olyan villanyautók, amik indokolatlanul sportosra vannak hangolva. aminek az az eredménye, hogy védelem nélkül már a második padlógázzal is kinyírnád az autód. meg vannak olyan villanyautók, amiket már hétköznapi szintre hangoltak (pl. opel corsa e), azok meg döglöttek, mint egy reumás lótetű.

ez a megállás mantra is csak mentegetőzés, hogy úgyis meg kell állni. nem, nem kell. benzinessel nem kell. dízellel meg pláne, egy takarékosabb dízellel ezer kilométert mehetsz tankolás nélkül. A 200-250-300 kilométeres hatótávúnak hazudott villannyal meg másfél óránként megállhatsz pályázáskor. és utána vagy van szabad töltő, vagy nincs, vagy működik, vagy nem.

lehet, hogy azoknak, akik városban vagy agglomerációban élnek, jó a villanyautó, ha tudják olcsón tölteni. nekem biztosan nem lesz villanyautóm a mostani benzines helyett. de legalábbis addig, amíg egy Debrecen-Pest távot rendes tempóban nem lehet megtenni úgy, hogy Pesten valami központibb helyen tutti töltési és parkolási lehetőség legyen.

azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy 2022 nyarán a villanyozáshoz szükséges infrastruktúra egy káosz. a villanyozás minőségét nagyban tudná emelni, ha rendet vágnának a rendszerben (és ehhez magát az autót alig, az akkumulátortechnológiát meg szinte semennyire sem kellene fejleszteni, vagyis nem technológiai akadálya van, hanem a menedzserek között kellene rendet vágni... katanával... :P ).

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#54) bambano válasza dabadab (#24) üzenetére


bambano
titán

ugye érzed, hogy milyen szép terelést mutattál be?
az eredeti hozzászólásra helyesen felteendő "miért akarsz KÉZI váltót egy villanyautóba" kérdés helyett feltetted a miért akarsz váltót egy villanyba. azért akar <nincs jelző> váltót, mert hatékonyabb vele a villanyautó.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) TeeJay válasza bambano (#53) üzenetére


TeeJay
félisten

Ugyanez lesz most a gázzal le kell állni és villannyal fűteni sztorival
Ahogy télen sokan elérik majd a rezsicsökkentett gázfogyasztást és helyette klímával fognak fűteni szépen majd tombol a kemény 180volt a hálózaton.
Nem arra lett tervezve a hálózat hogy mindenki elfelejtse a gázkazánt és helyette menjen a klíma meg hőszivattyú. Télen pont este meg hajnalban van leghidegebb, akkor kell legtöbbet fűteni amikor nincs napelempark ami tekerje a plusz termelést :U
Ha csak minden 4. autó elektromos lenne és ezeket töltenék vidéken már az problémás lenne esti órákban nyakamat rá. Ahhoz olyan hatótáv kellene hogy ritkán kelljen tölteni ami jelenleg nincs.

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#56) pany válasza csipuka (#1) üzenetére


pany
friss újonc

Jo dragan tankolsz! En az Oddy-t kb $60-bol (21Gallon) tudom teletankolni NY-ban, de altalaban amint jelez a lampa mar megyek a kutra, szoval $50-bol megvan. Orszaguton 500 merfold varosban valoban 300 merfold a hatotav.

Az a gond ezzel az hogy ahhoz hogy sporolj (ami nem igaz) el kell koltened $30.000-et minimum es en kb. 10-12k merfoldet megyek az autoval/ev es igy nekem jelenleg kb. 30 ev kellene hogy megteruljon az elektromos auto nem beszelve a kotelezo szervizekrol(gari miatt), magasabb biztositarol, valamint az akku sem fog kibirni a 30 evet, valoszinu meg 10-15evet sem. Tudom az Oddysey-nek is vannak koltsegei de ez hiresen megbizhato auto ami kimegy a vilagbol, jelenleg 140k merfold van benne es siman elmennek ezek 400k merfoldet is nagyobb gond nelkul. Szoval nekem akar kovetkezo 20-25 ev is megoldott ezzel az autoval. :))

(#57) t72killer válasza bambano (#53) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Lassan érlelődik a villanyos beetetés vége. Pár évvel ezelőtt mifelénk még voltak ingyen töltők - persze akkor az áram se került kWh-nként 30pennybe - stb. Aztán ha tényleg fizetni is kell a dolgokért, akkor rögtön jön is a hidegzuhany. És még távolról sincs neve szerint véve a dugóadó vagy útadó... Ezeket persze gyorsan kikoptatták a köztudatból, nehogy a usernek feltűnjön, hogy hé, a tesla ugyanúgy dugót okoz, aszfaltot koptat, mint a 40éves Wartburg... A valóság viszont csenget, a dugó ott lesz, az aszfalt kopni fog = ha tetszik, ha nem, teslás barátunk szépen járulhat a kasszához. A belsőégésűt meg nem fogják kiirtani, mert a villanycsodák vidéken életképtelenek.

#56: "valamint az akku sem fog kibirni a 30 evet, valoszinu meg 10-15evet sem." - ott a pont.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#58) jarlax


jarlax
tag

Olvasgatva a hozzászólásokat, bennem is felmerült az elektromos autóra váltás gondolata, főleg, hogy az az autó (CH-R) ami 4 éve 7,5 milla volt, most 12 misi. Viszont felmerül bennem a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha a lakosság mondjuk 3/4-e villanyautó tulaj lesz, és este rácsatlakozunk a töltőre (márpedig ezeket naponta kell etetni, legalábbis amennyit én megyek). Milyen hálózat fogja ezt bírni, főleg ha nyári időszakban a klímák is beindulnak. Vagy pld. egy nagyobb társasházba (200 lakás, amilyenben én is lakom), hogyan fogják megoldani az egyidejűségi igényt? Őrületes számok jöttek ki, amikor volt egy közgyűlés erről, hogy kéne a társasházba egy csomó töltő, úgy, hogy közös töltőhely kialakítására nincs lehetőség, és ez kb 3 éve volt. Nincs az a hálózatfejlesztés, ami ezt az igényt ki tudja elégíteni. Most adtunk át egy családi házat, amiben 3 gyorstöltő is volt, 3*315A volt a betáp, egy családi házra (jó, ez nem átlagos családi ház, de akkor is...) Sok helyen bizonyos időszakokban már most is akadozik néha az áramszolgáltatás. Egy nagy városba szerintem ez elég komoly gondokat fog okozni a későbbiekben, főleg, hogy most a fűtést is sok helyen elektromosra cserélik.
Vagy honnan lesz annyi Lithium, ami egyes elemzők szerint nagyon is véges készletekkel rendelkezik, és az aksi technológia évtizedek óta egy helyben topog (vagy csak minimális fejlődés van). Szóval a teljes lakosság elektromos autóra való átállása szerintem nem nagyon lehetséges, de meg lehet győzni :)

(#59) Syl


Syl
nagyúr

If Gas Cars Are Banned, Can The Grid Handle Electric Cars?

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

(#60) 1dude válasza jarlax (#58) üzenetére


1dude
aktív tag

Nem hiszem, hogy a lakosság 3/4-e villanyautó tulaj lesz. Lesz pár ország, ahol ezt megközelitik majd, de a többi országban még a negyedét sem fogja elérni.

(#61) Egon válasza jarlax (#58) üzenetére


Egon
nagyúr

Ez egy rendkívül jó kérdés.
Lehet hogy a politika el fogja érni, hogy csak elektromos kocsik legyenek (pl. ha betiltják az EU-ban a belsőégésű motorokat), és akkor majd egyrészt a családi házat övezetekben lesz sok ilyen autó (saját konnektorból töltve), másrészt sok munkahelyen lesz majd töltési lehetőség a munkahelyi parkolókban. A társasházakban lakóknak meg jó eséllyel idősávok lesznek létrehozva (akár kisorsolva, vagy vetésforgó-szerűen cserélődve) a kocsik töltésére, vagy valami ilyesmi.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#62) 1dude válasza Egon (#61) üzenetére


1dude
aktív tag

Ez ilyen EU politika, ha nincs elég bajod, majd csinálunk neked :DDD

(#63) t72killer válasza Egon (#61) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Noigen, de a munkahelyi parkolókba se a mennyekből hullik alá a gigawatt. A napelemmennyiség, amivel beborítod max a management 10-20 kocsijához lesz elég, az is csak nyáron.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#64) stickermajom válasza TeeJay (#50) üzenetére


stickermajom
addikt

“este meg tombol a 170volt a hálózaton, nappal meg 253-nál lecsapja a szolgáltató az invertereket mert annyit termelnek vissza hogy sehol nem kell az a fogyasztás éppen.”

Az internet kevésbé művelt bugyraiban nagy divat lett most ezen csámcsogni, főleg mióta a bulvárfos villanyautósok elektronáci “szerzője” is lehozta hogy nála gond van. A helyzet azért szerencsére nem ennyire vészes, inkább egy hangos kisebbség - amúgy teljesen jogos - panaszáradatáról van szó.

[ Szerkesztve ]

(#65) madgie válasza bambano (#53) üzenetére


madgie
titán

Ritka a döglött villanyautó, a Corsa-e szerintem pláne nem az, az alap, kisebb motoros Zoe is úgy megindul, hogy a kipörgésgátló se bírja megfogni a kerekeket, az asszony miatt ECO-ba raktam, úgy kulturáltabban (vagy ha úgy tetszik, döglöttebben) reagál a "gázpedálra".

Az meg, hogy nem olcsóbb üzemeltetni? Előfizu nélküli Ionity-n etetve lehet, nekem nagyjából harmada az útiköltségem, mint a benzinessel.

És ja, 500-1000 kilométerre nem való, ez tény, mint ahogy az is, hogy még Budapesten is meg kell nézni, hogy töltsön az ember. Gyerekcipő még az egész, mint ahogy felesleges azt vizionálni, hogy mi lesz, ha a rengeteg villanyautó agyonterheli a hálózatot. Még az villanyautó/összes autó 5-10% is messze van (itthon), nem hogy a fele.

[ Szerkesztve ]

(#66) buxiex


buxiex
tag

OFF https://www.porsche.com/international/modelstart/
Á, dehogy lesz

[ Szerkesztve ]

george carlin education

(#67) hypno skate válasza Egon (#61) üzenetére


hypno skate
senior tag

Az EU népessége 450 millió, a motorizáció meg 500 db/1000 fő fölött van. (Még nálunk is több mint 400) És ez csak a személyutó kategória.

Kifejezetten kíváncsi lennék arra, hogy aki szerint betiltják a belsőégésű motorokat, azok szerint miként tervezik kiváltani azt a kb 230 millió személyautót, plusz egyéb járművet.
De ha csak a mi 4 milliós szgk parkunkat nézzük akkor is.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#68) t72killer válasza hypno skate (#67) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nosza tudósok, találjátok fel a szupravezető elektromos hálózatot, mellé a jelenlegi benzin+gázolajfogyival ekvivalens energiatermelési megoldást :DDD , természetesen holnapra...

Ez van, ha a politika és a zöldszervezetek tagságát kontraszelekció alapján fújja össze a szél.

De a politika hálistennek ennyire nem extrém, a jelek szerint 20év múlva még bőven fognak futni belsőégésűek (még ha új kocsiként abba is hagyják a forgalmazást az EU területén). SzVSz 30-40 év alatt át lehet alakítani a rendszert ízlés szerint.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#69) hypno skate válasza t72killer (#68) üzenetére


hypno skate
senior tag

Elsőként az elektromos energia tárolása terén kellene valami piszok nagyot gurítani, mert a jelenlegi energiasűrűség teljesen más nagyságrend mint amire szükség lenne.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#70) dabadab válasza hypno skate (#67) üzenetére


dabadab
titán

Betiltásról nincs szó. Az a terv hogy az új benzinest nem lehet eladni 2035 után, vagyis olyan 2050-ig még bőven lesznek benzines autók az utakon.

DRM is theft

(#71) Shadowbull válasza dabadab (#70) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hamarabb ki fognak pusztulni az átlagember számára releváns belsőégésű modellek.
Porsche meg BMW lesz, Opel meg Suzuki nem lesz.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#72) Somatom válasza dabadab (#15) üzenetére


Somatom
veterán

Nem feltétlenül. Cseréltek már olyan alkatrészt az autómban, amiről azt sem tudtam, hogy létezik. A szerelőm mondta, hogy az fog majd nagyon fájni, ha bedöglik az elektromos kézifék. Érteeed??? Elektromos k(r)ézifék!!! Na, az meg mi a fa...omnak? Nem csak akkor drágák a csingilingik, amikor ki kell fizetni az autóval, hanem akkor is, amikor beszarnak és meg kell javíttatni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#73) t72killer válasza Somatom (#72) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

:K , Sőt...

#69: háát, erre látok már kretén megoldásokat :(((

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#74) TeeJay válasza Somatom (#72) üzenetére


TeeJay
félisten

Mondjuk pár embernek az elektromos kézifék kényelmesebb... Nők ritkán tudják normálisan behúzni a karos kéziféket vagy ha én berántom utánam nem fogja tudni kiengedni mert gyenge a karja hozzá. Nekik tökéletes az elektromos kézifék ami csak egy gombnyomás.
Másik hogy elektromoshoz van autohold így emelkedőn felfelé induláskor magától kiold amikor indulsz nem fog 2métert a hölgyike hátragurulni a következő autóra hanem szépen el tud indulni vele.

Tudjuk Lada-val is lehet közlekedni abba se volt semmi még normális fűtés sem mert kerregett a ventilátor de azért a fapad Lada és egy mai Merci közül utóbbit vinné mindenki még akkor is ha vélhetően a sok extra egy idő után tönkremegy benne

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#75) Somatom válasza TeeJay (#74) üzenetére


Somatom
veterán

Azért van erre más megoldás is. Pl. bal lábnál egy külön pedál a rögzítőféknek, ami a műszerfalon egy gomb könnyed meghúzásával oldható (Mercedes W114, 1968).

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#76) madgie válasza Somatom (#72) üzenetére


madgie
titán

Százból hány modern autóban van racsnis-karos kézifék? Elég kevésben szerintem.

(#77) stickermajom válasza TeeJay (#74) üzenetére


stickermajom
addikt

“Másik hogy elektromoshoz van autohold így emelkedőn felfelé induláskor magától kiold amikor indulsz nem fog 2métert a hölgyike hátragurulni a következő autóra hanem szépen el tud indulni vele.”

Ehhez amúgy nem kell elektromos kézifék, anélkül is tudja csomó autó.

[ Szerkesztve ]

(#78) parandroid válasza stickermajom (#77) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Pláne, hogy az AutoHold sem a kéziféket használja. Ezért is ég az összes automata váltós autó féklámpája folyamatosan a pirosnál. De amúgy ja, nekem is az utolsó kézi váltós autóm is tudta a visszagurulás-gátlót, pedig abban sem volt elektromos kézifék.

Bár én a kéziféket (rögzítőféket) is csak extrém esetekben használtam, sima parkolásnál nem. Most bezzeg beteszem az automatát P-be, aztán már hallom is, ahogy az elektronika húzkodja be. :U

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#79) Somatom válasza madgie (#76) üzenetére


Somatom
veterán

Na, ez a baj. Bonyolítják tök fölöslegesen. Vezettem állólánykát, zőccséges mercit (W123), és volt W116 -osom. Mindegyikben tökéletesen működött ez a technika.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#80) Somatom válasza parandroid (#78) üzenetére


Somatom
veterán

Én is. Aztán külön ki kell oldogatnom (szerencsére van rá mód, csak külön procedúra). Amikor melózok, akkor két hetet áll az autóm a cég parkolójában. Ha be van húzva a rögzítőfék, akkor alatta nem rozsdásodik be a tárcsa. Ne tudd meg, hogy veri a fékbetétet, amíg le nem kopik a rozsdaréteg!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#81) k-adi


k-adi
nagyúr

"Hamarosan drágább lesz a benzines autó, mint az elektromos?"

Totál mindegy, hogy melyik drága előzi le a másikat. A nap végén mindkettő drága lesz.

(#82) nuke7 válasza TeeJay (#50) üzenetére


nuke7
veterán

Hát igen, különösen Magyarországon nem jó ez a helyzet… :(

https://youtube.com/user/nuke7

(#83) t72killer válasza k-adi (#81) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"mindkettő drága lesz." van :(((.

Lusta vagyok kiguglizni, de valószínű kb mindenhol recseg a medián órabér vs adott kategóriájú személyautó ár viszonya igen erős 2számjegyű romlással a bezzegnémetektől Moldáviáig. Mondanám, hogy a "nyugatikibírja" - ez messze nem így van. Persze, a nyugatinak esélyesen az autózásról nem kell lemondania, de valószínű pár dologról már igen. És ebben a pár dologban az is benne van, hogy a kocsiját nem 3, hanem 6-10évesen cseréli le, illetve kvázi roncsként sózza rá a vevőre. Autós topikban már elsírtam a sirámaimat ezzel kapcsolatban: a brit piac jó indikátor a megőrült szitura, uis ott a másik oldalon lévő kormány+vámhatár miatt kvázi 0 a k-EU autófelvásárló hordák árfelhajtó hatása. Ennek ELLENÉRE még a 10éves kocsik is másfélszeres áron mennek a 2évvel ezelőtti szinthez képest.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#84) TeeJay válasza t72killer (#83) üzenetére


TeeJay
félisten

Sámán megmondta tiktok-on hogy az a cél hogy a jövőben csak a gazdagok engedhessék meg maguknak a saját autót, az egyszerű nép majd tömegközlekedik vagy bérel arra a pár órára elektromos autót mert elég luxus autót tartani azért hogy évek szinten pár órát ülj benne majd parkolóban foglald a helyet totál feleslegesen.

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#85) t72killer válasza TeeJay (#84) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Meglássuk. Ha ezzel bepróbálkoznak, akkor a 60-70%-nyi vidéki lakosság fel fogja gyújtani a rendszert. 2óránként járó "tömegközlekedéssel" vagy 3 szomszéddal megosztott "akkornincs amikor nagyon kéne" közösturháshátúval családok százmilliói nem lesznek megsegítve, és sok jóléti országban is bukik a HDI, GDP és társai.

A helyzet az, hogy a legtöbb EU-s ország úgy néz ki, hogy van pár többmillió lakosú metropolisz, aminek a használható tömegközlekedéssel ellátott agglója mondjuk az ország területének 5%-át fedik le, lakosságuk az ország pl 30%-a. A maradék igen nagymértékben egyéni közlekedésre alapvetően rászorulva TERMEL, dolgozik, stb - jellemzően a városi fizetések 2/3-feléért. Zöldbaromék kirúgják ezek alól az egyéni közlekedést, akkor mehetnek maguk epret szedni, 300km-re a lakhelyüktől...

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#86) lionhearted válasza bambano (#54) üzenetére


lionhearted
őstag

azért akar <nincs jelző> váltót, mert hatékonyabb vele a villanyautó.
Ezt mondjuk nem nagyon támasztja alá semmi. Az, hogy azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, azt jelenti, hogy a fordulatszám széles spektrumán, gyakorlatilag 0-tól kezdve maximális. Mivel értelmezhető a 0 RPM, ezért a kerékről oldani sem kell megálláskor. Emiatt nincs váltó a hétköznapi villanyosokban.
Autópályán a légellenállás miatt fogyaszt sokat, nem a váltó hiánya miatt, ez egy népszerű FUD.

Tegnap még működött...

(#87) bambano válasza lionhearted (#86) üzenetére


bambano
titán

nyilván a porsche fud alapján meg ilyesmi fejleszt autót.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#88) csipuka válasza pany (#56) üzenetére


csipuka
senior tag

Ja, mert kaliforniaban elek, es itt most $6 a benzin gallonja. :) Nalam az elektromos kocsi a 2. auto, bar a ceghez is ezzel jarok majd be ha kell. Igazabol elsodleges kocsinak tovabbra se valasztanek elektromost, de varosban szaladgalosnak 1-5 merfoldre tokeletes. Asszonye az Odyssey, de meggyoztem, ha suliba viszi a gyereket, akkor hasznalja mar az elektromost.
Hogy a manoba 21 gallon nalad az Odyssey? Nekem 2018-as van, es 16 gallon fele sose mentem megha porzott is a tank. Tovabbra is az van, hogy esszel kell hasznalni a kocsit. Az Odyssey szereti az autopalyat. Ez egy tank es kimegy a vilagbol (valamelyik nap 32mpg-t hoztam ki belole, mikozben gyarilag 28mpg az autopalyas fogyasztas, ami egy 280LE-s V6-tol parades), de a varosban 18-ra lemegyek vele asszony, pedig nem nyomja, de a sok lampa miatt ez van.
Nalunk hirhedten draga a benzin es az aram is.
Viszonyitaskent:
benzin 690Ft/L
aram nem csucsidoben 34cent, csucsidoben 47cent. Esszel kell tolteni.
Van a kozelben egy tesla tolto, ami ingyen ad aramot es a cegnel is ingyen lehet tolteni. Az uj Boltba, meg nem fizettem a toltesert.
Lehet nem minden atvalthato otthon, de csak azert irtam meg, mert elobb utobb ezert is beszivarognak. Matekozni kell. Nalam kiadta es belementem ujra az elektromos kocsiba.
Itt varosi hasznalatra 2. kocsinak tokeletes.

(#89) Somatom válasza csipuka (#88) üzenetére


Somatom
veterán

Nem ismertem az Odyssey -t, hát rákerestem. Ez a csávó alacsony növésű, vagy az autó ilyen batár?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#90) csipuka válasza Somatom (#89) üzenetére


csipuka
senior tag

Az auto ilyen batar. 8 szemelyes. Itt 2 kozonseg kedvenc van csaladi busz neven a Toyota Sienna es a Honda Odyssey. A tobbi az a futottak meg kategoria, mint pl a Kia Carnival es a Chrysler Pacifica. Europaban ezek nem ismertek. Egy korabbi a Dodge Caravan otthon is elfogadott, ismerosomnek volt ilyen dizeles verzioban majd 20 eve.
En jobban szeretem mint a batar SUV-okat a sliding door miatt a parkoloban konnyebb kiszallni.

(#91) Somatom válasza csipuka (#90) üzenetére


Somatom
veterán

Sejtettem, amikor a három üléssor mögött megláttam a csomagteret. Ez nem európai lépték. Azt hittem, hogy a Grand Espace -om nagy autó, de ebbe beférne hátra. :)
A tolóajtó nekem is hiányzik, de ebben kompromisszumot kellett kötnöm.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#92) lionhearted válasza bambano (#87) üzenetére


lionhearted
őstag

A gyorsulás miatt, nem a fogyasztás miatt. Mert csak akkor használja, ha jampizol, egyébként végig fix. Ha pedig képes végig 2esben menni, akkor az nekem azt jelenti, hogy nem kell bele. Főleg nem azért, hogy magas sebességen hogyan fogyasszon, mivel az "1es" opcionális. Egy hétköznapibb autóba nincs is. Top sportkocsiba pedig mindig lehet valami, amitől gyorsabb.

[ Szerkesztve ]

Tegnap még működött...

(#93) azbest


azbest
félisten

hiba a magyar viszonyokból következtetni a világra. Nyugat-európában vagy 5x, észak-amerikában vagy 10x akkora az energiafelhasználás évtizedek óta az ittenihez képest. A kertvárosi részeken, ahol főleg jellemző ez az autózás, 100-200A 240V a tipikus végpont. Igen 240v, split phase módon lesz belőle 120V, de rendelkezésre áll a 240V is a nagyobb fogyaszóknak, a kapcsolótáblán kell úgy bekötni azt a kört, hogy annyit adjon. saját transzformátor van a legtöbb végponthoz. [link]

30-60A már 50-70 éve is jellemző volt ott. Le vagyunk maradva, semmit sem fejlesztettünk évtizedek óta. Nem hozzánk fognak alkalmazkodni.

A kinti villanyszámlával is óvatosan. Az óriási texasi számlák úgy jöttek ki, hogy odaát lehet piaci alapon és átalány ár alapon is szerződni. Aki piaci alapon szerződött, az élvezte az olcsó árat addig, cserébe extrém körülmények közt lehet durva számlákat is kap. A kockázatmentesebb átlagárasnál meg nem, de úgy alapból valamivel magasabb a díj a piacihoz képest, mert a szolgáltató vállalja a kockázatot.

#92 lionhearted
elektromos autóban két esetben láttam váltót:
Egyik, ahogy te is írod a sportkocsi, mert nagyon nagy nyomatékot akarnak.
A másik a hagyományos kaszniból átépített elektromotoros "kvóta" autóknál, mert annyira gyenge motort tettek bele, hogy alapból kevés lenne a nyomatékja. Meg úgy könnyebben be tudták tenni a benzines helyére.

[ Szerkesztve ]

(#94) dabadab válasza bambano (#87) üzenetére


dabadab
titán

Nem, hanem azért mert nekik Autobahnraser kellett, oda meg a max. sebesség miatt kellett egy második fokozat. Nem véletlen, hogy csak ők csináltak ilyet, más nem.

DRM is theft

(#95) cherubion08


cherubion08
aktív tag

Jó dolog a pl a napelem,elektromos autó. Csak hiànyzik a bigyó. A bigyó az akkumulátor új elnevezése,csak még nem talàltàk fel. Lenne bigyód a napelemes hàzba,egész nyàron menne bele az àram,majd télen jönne ki belőle. Az autódba is lenne egy mini bigyód, 1000km elmehetnél a bigyóddal, fűtéssel,légkondival 200km/h sebesség mellett. Ja,és két perc alatt feltöltéd. Amíg nincs bigyó,addig itt téphetitek a szàtokat pl az elektromos autózàs mellett. Hangsúlyozom,tàmogatom,h zöldebb legyen pl a közlekedés,csak technikailag még nem tartunk ott. Mondhatjàtok,h igen,de nem.

[ Szerkesztve ]

(#96) lionhearted válasza cherubion08 (#95) üzenetére


lionhearted
őstag

Ezzel nem csak a bigyó hiánya a gond, hanem hogy cirka 10000 kW teljesítménnyel kellene tölteni. Annak azért vannak fizikai kívánalmai.
A szürke hétköznapokban nem benzinkút kell az elektromobilitáshoz, hanem gyakori töltés álló helyzetben.

Tegnap még működött...

(#97) cherubion08 válasza lionhearted (#96) üzenetére


cherubion08
aktív tag

Nem értek hozzà. Csak abba bízok,h valamit feltalàlnak,amit most még nem tudunk és megoldja a problémàkat. Most azt làtom,h elektromos autózàst erőltetik,de MÉG nem adottak a feltételek.

(#98) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Gyorsan rápillantottam, nálunk elektromos corsa: 30k font, benzines: 18k, ezt tükrözik a lízingárak is. 12k fontból még az itteni európában drágának számító benyából is kijön 110km-nyi adag, ennyit kéne ingyen tölteni az elektromosba.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#99) Shadowbull válasza dabadab (#94) üzenetére


Shadowbull
addikt

Inkabb azert hogy egy adott sebesseg felett is tisztessegesen gyorsuljon.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#100) Alaaf Pi válasza bambano (#54) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Mivel van váltós villanyautó, így nem terelt. Abban ugyanis automata váltó van. Mondjuk kemény két fokozat van benne.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.