Amit egyesek művelnek a régi autókkal, azt benzinessel és dízellel sem szabadna.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Doky586:] Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Ráadásul pl a fékek cseréje is ritkább az elektromosokon/hybrideken, mert nagy része a fékezést/lassítást nem a fék végzik hanem a motorok vissza táplálással teszik meg. Kevesebb fékpor is lesz az utakon idővel.
Más:
Nyilván az lenne a legjobb ha az akkukat könnyebben lehetne cserélni, vagy akár cellánként, de ez meg egy csomó hely vesztéssel járna.
Vannak akik házilag cserélnek most is zárlatos cellákat öreg hybrideken, idővel több szerelő lesz aki ehhez is ért majd így ezeknek a munkáknak is az ára is mérséklődni fog feltehetőleg.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Shadowbull
addikt
Jönnek a cell to pack meg a cell to chassis megoldások. Sarki műhely esélytelen lesz, ahogy az utángyártott is, mert az autó szoftvere egyszerűen nem fogja elfogadni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
bteebi
veterán
Ha egy új benzines/dízel autót is a márkaszervizben KELL szervizeltetned (mert különben pl. nem él a garanciád), akkor biza' olcsóbb lesz, vagyis lehet az elektromos szervizelése átlagosan. (Amíg nincs nagy krach, pl. teljes akkucsere.)
Értem én, hogy az én 17 éves autómat Józsibá' is meg tudja javítani, de ha a vadonásúj kocsimon olyan hibakód jelenik meg, amit (elvben) csak a szakszervizben lehet kiüttetni (vagy pl. el se hagy vele indulni az autó, vagy pl. csak korlátozott sebességgel), akkor magyarázhatom a majdani vevőmnek, hogy becsszóra volt olajcsere, csak megcsináltam magamnak anyagköltségen 10 ezerért (de a hibakód kiütése nélkül), nem pedig a márkaszervizben 50-ért...
Elektromos autót fenntartani meg már most se feltétlenül (annyira) olcsó, ha nem tudod ingyen megoldani a töltését. Töltőpontokon bőven 100 Ft/kWh fölötti áron lehet bele venni az elektronokat (de lehet, hogy jobb helyeken inkább 200 fölött, ha nem még többért), úgy meg már nem is annyira jó biznisz.
Persze nem feltétlenül azért veszel egy full extrás elektromos autót mondjuk 30 millióért, mert olcsóbb vele gurulgatni, mint egy 2-es Swifttel, hanem mert jobb.
Aztán lehet otthon 10+ kWp-nyi napelem, ha Viktor hirtelen úgy dönt, hogy oké srácok, eddig volt szaldó, innentől köszönjük szépen! Azután már majd télen nem fog annyira jólesni a töltés.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Diopapa
addikt
Azért van olyan autógyár, aki próbálkozik, lehet szólnod kellene nekik..
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
leslieke
Jómunkásember
Uniós előírás a szaldó megszüntetése. De ugye nálunk majd mindenért Brüsszel a hibás, így még bármi lehet. A bruttó elszámolás részletei pedig nem ismertek jelenleg. Ahogy az sem, hogy mindenkinek megszűnik a szaldó, vagy csak azoknak akik 2024.01.01-től létesítenek napelemes rendszert.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Shadowbull
addikt
Az egyetlenek. És ők is fel fogják adni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Diopapa
addikt
Ehhez képest Norvégiában is vannak már ilyen pontok. Egyébként kb ez az egyetlen működőképes megoldás sztem. Nem húzná sz*rrá a hálózatot este a sok egyszerre feldugott elektromos autó, a benzinkút csak feldobná őket töltőre és töltődnének amikor fúj a szél, süt a nap stb... A delikvens meg mehetne a dolgára 3 perc után, az ilyesmiket elkerülendő..
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
8th
addikt
Ez igaz de nézd meg egy mai agyonbonyolított belsőégésű autót. Tizenkét évesen a harmadik tulajnál simán pénztemetővé válik a nagy részük és ez már nem csak a dízelekre igaz.
(#141) t72killer: Pont nem. Ismerőstől vettem az autót mélyen piaci ára alatt, gyakorlatilag ajándék volt annyiért. Tizennégy évre visszamenőleg ismerem az előéletét pontosan tudtam mit veszek. Átvételkor is teljesen üzembiztos volt az autó csak bele kellett ülni és hajtani. Én viszont rühellek olyan autóban ülni ami műszakilag nem 100%-os ezért minden apróságot megcsináltattam rajta. Azt is amivel mások nem is foglalkoztak volna. Most lapozzunk...
dabadab
titán
A bruttó elszámolás részletei pedig nem ismertek jelenleg. Ahogy az sem, hogy mindenkinek megszűnik a szaldó, vagy csak azoknak akik 2024.01.01-től létesítenek napelemes rendszert.
Ez pont ismert: akiknek azelőtt lesz szaldós rendszere, az addig marad, amíg nem él a szerződése (ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy invertercseréig, mert akkor új szerződés kell).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
leslieke
Jómunkásember
Igen, ezt is lehet hallani, én is remélem, hogy így lesz.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Hi!King
őstag
Meg mikor annyi 17 éves elektromos autó lesz, mint most benzines, akkor lesznek olyan Józsi bácsik, akik meg tudják oldani annak a szerelését. Ha a gyártó nem akarja engedni, akkor majd lesznek olyan feltörési módok, mint pl. a telefonoknál. És persze Magyarország ugyanúgy tele bontószökevényekkel.
Shadowbull
addikt
És lesz jópár halálos baleset meg tűz, amikor a sok szakképzetlen Mekkmester nekiáll megmókolni a nagyfeszültségű rendszereket.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
$zuper...
#159: magyarul hiszti$ típus vagy, evvan, ennek meg vannak a költségei . 14év után továbbra sem extrém 900EUR-t kiadni egy kocsira, elektróra is fogsz, max más jogcímen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Hi!King
őstag
Amibe ugyanúgy bele fog szarni a többség, és bizonygatni fogja, hogy hülye, aki nem mekkmesterhez viszi az autóját...
tehát az a javaslatod, hogy:
1. az egyébként is szűkös akku kapacitásból gyártsunk még pluszban egy csomót, ami "forgóeszköz" lenne a töltő-beszerelő pontok között?
2. mondjuk az m3-as geleji pihenőjében levő shell kútra hordjanak ki napi párszáz akkumulátor-csomagot, sokszáz tonna tömeggel?
3. jelenleg a kutasok képzettsége nem túl magas. őket képezzék ki magasfeszültségű technikusnak?
4. a benzinkúton, ahol egyébként jelentős mennyiségű benzingőz van, szórakozzanak 800 voltos, néhányezer amper leadására alkalmas öngyújtókkal?
5. nem kellene a háztartásokba elvinni az áramot, ami egy drót kihúzását jelenti és akkor 50 évre meg van oldva, hanem naponta többször cipeljék az akksit valahova tölteni és vissza...
szerintem ennyiből is látszik, hogy ez nem jó ötlet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
madgie
titán
Nem rossz ez a táblázat, sőt, baromi informatív, csak maga a százalékos eredmény olyan, hogy sok mindentől függhet (a már említett balanszolás megvolt-e a közelmúltban, nem-e fagyott kutyaláb hőmérsékletű az akku, stb).
TeeJay
félisten
Skacok itt senki sem írta de szerintetek egy elektromos autóban ezek a bonyolult elektromotorok kibírják az autó teljes élettartamát? Szerintem nem fogják, amiben meg 2-3 motor van ott az is költség lesz cserélni vagy javítani
Tudom van többféle technika, szinkron aszinkron motor, állandó mágneses meg tudja a fene milyen még. Azért ott nem kevés vezérlés van, nem vennék rá mérget hogy 20 évet kibírják
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
az fog történni, hogy a benzinesben több rezsióradíj lesz, alacsonyabb áron, míg a villanyosban kevesebb, magasabb áron.
folyadékokat a villanyosban is illik cserélni, fékfolyadékot, hajtóműolajat illik. féket a villanyosban is kell, mert ha nem kopik el, akkor elrozsdál. az akku temperáló rendszer, a hőszivattyú a benzinesben nincs. továbbá nincs teljesítményelektronika, 1000 amperekre hitelesített szigetelésű kábel se.
a hibakódokról meg annyit, hogy ott van szakszerű köztes megoldás. tehát azért, hogy technológia-helyesen kiüssenek egy hibát az autódból, nem kell márkaszervizbe menni. persze nem kiciócó kínai elm323 obd olvasót kell venni kétezeré', hanem meg kell venni a rendes bosch műszert, de az csak 1-2 millió forint, ami egy szerviz költségszintjén nem pénz.
a töltés most sem esne jól, például Magyarósi videójában lehetett látni, hogy 22-27KWh-t fogyaszt 100-on egy villany suv, és az autópálya mellett 350 ft/KWh-ért rémálom adminisztrációval tankolt. az, hogy dekkolsz egy autópálya parkolóban, nézed a töltőn az előtted váró sort, vagy szívsz a mindenféle fostos regisztrációval, számomra visszataszítóvá teszi a rendszert. és az, hogy az adminisztráció ennyire elcseszett, az nem technológiai kérdés, mert ahhoz mindenünk megvan, hanem menedzseri ostobaság.
ismétlem magam: a villanyautózáson jelenleg brutális dotáció van. ha ez megszűnik, a villanyautózásnak lőttek egy pukkantósat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
consono
nagyúr
A szaldó már gyakorlatilag most is megszűnt: [link]
"In God we trust. All others must bring data"
stickermajom
addikt
leslieke
Jómunkásember
Jaj, ezt olvastam. Nem szűnt meg neki sem, csak a környéke tele lett napelemmel, emiatt annyira megemelkedik a hálózati feszültség, hogy letiltanak az inverterek, nála is meg a szomszédoknál is.
Persze hisztériakeltésre ideális a cikk.
Viszont az is tény, hogy vannak gondok itt-ott a hálózattal, nyaralónk szomszédos házára nem engedélyezte az EON a telepítést, kb, mi voltunk az utolsók, akik napelemet tudtak felrakni.
[ Szerkesztve ]
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
consono
nagyúr
Ez nem hisztériakeltés, szerintem, hanem jogos figyelmeztetés (meg persze jól felépített elrettentés) a most napelemet tervezők felé. De gyakorlatilag, ahogy a te példád is mutatja, ez a realitás, a hálózat jelen állapotában nem bírja el a megnövekedett lakossági napelemparkot, mert nem erre találták ki. A sziget/hibrid üzem ellen meg a saját jól felfogott érdeke miatt berzenkedik az elektromos szolgáltató... Pedig úgy is az lesz a megoldás, akár úgy, hogy az elektromos autó is mint akkumulátor fog megjelenni a hálózatban, kétirányú forgalomra képesen, nem csak felvéve az áramot...
"In God we trust. All others must bring data"
Somatom
veterán
A szigetüzemhez is kell EON engedély?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
leslieke
Jómunkásember
Tudtommal nem kell.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
stickermajom
addikt
Nem, ez egy sima hazug clickbait cím, aminek az eléréséből a kedves szerző finanszírozhatja a kiesett termelést.
Nem a villanyautósok szaGértőjének kell figyelmeztetést kiadni, hanem a szolgáltatónak megfelelően tervezni a kapacitást. Ráadásul a szerző maga is az egyik okozója a problémának a két külön egyfázisú inverterével.
bteebi
veterán
Azért tegyük hozzá, hogy az Opel jómunkásautód került mondjuk 1-1,5 millába, egy elektromos kisbusz meg használtan is minimum 10, és az még full gagyi. Menj vele összesen 150 ezer km-t. Spórolj vele mondjuk 30 Ft-ot kilométerenként (többnyire az elektromos se ingyen van; ha otthon töltöd "ingyen", akkor vedd hozzá a napelem pár milliós beker költségét is a korrektség kedvéért). Az akkor 4,5 milliós spórolás. Az eddigi szervizeidet kerekítsük fel fél misire, és tegyünk hozzá még egyet, a későbbiekre. Vagyis 10 - 1,5 - 4,5 - 1 - 1 = 2, vagyis még mindig alsó hangon 2 millióval többe került az "új" elektromos szörny. Persze jobb esetben azért többnyire komfortosabb, mint a benzines/dízeles társa, viszont ha egyszer benézed vele a hatótávolságát télen, akkor nagyon megszívhatod. Pénzt meg arra is kell költeni, tankolni pedig hosszabb és macerásabb. És akár drágább is lehet, ha nincs szerencséd (pl. 150-200 Ft/kWh áron).
Oké, alapból persze olcsóbb fenntartani, hurrá. De ehhez ki kell pengetned pluszba kapásból mondjuk 8,5 milliót. Ha az nem zsebből megy, hanem a vételár egy része hitel, akkor még sokkal többet. Szóval pusztán anyagi oldalról nem annyira egyszerű a helyzet... De persze nem csak anyagi oldal van.
És ezzel együtt sokkal szívesebben vennék zsebből egy fullextrás Plaidet, mint egy 20 éves szívó benzines bármit.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
dabadab
titán
A sziget/hibrid üzem ellen meg a saját jól felfogott érdeke miatt berzenkedik az elektromos szolgáltató...
A hibrid üzem ellen annyira nem berzenkedik, hogy konkrétan kötelezően előírják lassanként (bizonyos esetekben már most is az), a szigetüzemellen meg leginkább a tulajdonos pénztárcája tiltakozik.
DRM is theft
consono
nagyúr
Van szó az előírásról, én mondjuk támogatnám is a dolgot, minél gyorsabban. Hosszú távon úgy sem lesz más megoldás. Az mondjuk igaz, hogy az akku nem 2 fillér...
"In God we trust. All others must bring data"
Alaaf Pi
aktív tag
Autógyárban belül e téren mozogva pedig erre külön kell figyelni kiszállítás elött.
Megnézem mit müvel egy automata váltós ma, ha N-ben leveszem róla a gyújtást. Szerintem be fogja húzni a kéziféket.
consono
nagyúr
Az enyém behúzza (Peugeot 3008)
"In God we trust. All others must bring data"
Alaaf Pi
aktív tag
A probléma az akkucserével:
Honnan tudod, milyen akkut kapsz állapotra újat? Megvárni, amíg süt a nap, fúj a szél és akkor tölteni az akkukat, az mekkora feltöltött puffert igényel minden egyes állomáson az igények kielégítésére? Egyszerre mennyit és mekkora árammal lehet tölteni racionálisan? Kibír ekkora koncentrált áramigényt a jelen hálózat, vagy nagyon durva elektromos hálózat fejlesztést is fizetnie kellene valakinek?
Szerintem nem engedi elvenni a gyújtást. Ha csak kinyitom az ajtót N-be tett váltóval, leállított motorral, akkor sípol, mint a veszedelem, meg villog, hogy tegyem P-be. De ettől még gurul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Lenry
félisten
meg az MVM is, legalábbis velem a napelempályázat kapcsán aláírattak egy papírt, amin az egyetlen lényeges dolog az volt, hogy expliciten kijelentem, hogy nem fogok szigetüzemet létesíteni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
azbest
félisten
8th
addikt
Engem nem kell győzködni, nincs szándékomban elektromosra váltani. Ha lenne mondjuk 2-3millió között olyan 7üléses elektromos ami elmegy 1000 kilométert egy tankolással akkor elgondolkodnék a dízel családink nyugdíjba küldésén de amíg csak ilyen röhejes citroen c-zero és társai guruló esernyők akadnak ennyiért addig semmit sem mozgat meg bennem az elektromobilitás. Egy nagytestű nagykerekű merev vázú jó fékű és futóművű elektromos robogóra kora tavasztól késő őszig szívesen ráülnék de nem 1,5 millióért. Annyiért egy rossz vicc az is.
ha már álmodozásból hülyeségeket beszélünk:
annyi mindenhez igazítjuk a napirendünket, autó töltéshez miért ne lehetne?
egy ideális világban az történne, hogy a villanyautósok nagyobbik része este hat körül hazaér és feldugja a töltőre a kocsiját. A kocsija elkezd visszatáplálni a hálózatba, úgy este 10-ig. Amikor a népek fokozatosan elmennek aludni, akkor meg, ahogy a fogyasztás átmegy lapályba, fokozatosan elkezdik elindítani a töltést, és reggelig tölt. A reggeli csúcsidő kezdetét (=lapály végét) meg lehetne szabályozni a munkaidő kezdetével.
egy nagyobb teslában több napi teljes fogyasztásom van. simán elvinné a családot három, de akár 5 napig is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
dabadab
titán
Az a pályázati pénz okán volt, nem az MVM miatt.
DRM is theft
madgie
titán
Kicsiből kiindulva nekem az van, hogy ha nem kell épp mennem, akkor itthon vagyok nap közben, rendszerint a villanytaliga is, és ha termel a napelem, igyekszem az autóba beletölteni azt. Nyilván ez nem oldható meg mindig, télen pláne, de legalább igyekszik az ember a rezsicsöki miatt is elhanyagolt hálózatot kevésbé terhelni.
Aztán visszafelé ez nem megy (autóból fogyasztani), legalábbis az olcsóbb villanyautókkal még nem.
Alaaf Pi
aktív tag
Simán sikerült levennem a gyújtást most egy Insigniában. A rögzítöféket nem húzta be. Még vizsgálom majd.
én is álmodozásnak neveztem a módszert...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
A motort állítottad le, vagy teljesen lezártad az autót? Mert az előbbi nekem is megy. Ma kerültem ki karanténból, 10 nap után kijutok végre az autómhoz, megnézem én is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Nah, egy kupac a összeszedve az összes ismert ostoba előítélet. Szép munka, így legalább csak egyre kell válaszolnom.
Fékfolyadékot nem cseréljük, csak vízmentesítjük. Néhány évente érdemes elvégezni. Szóval nem a cserét, hanem a vízmentesítést.
Hajtómű olajat legfeljebb viccből kell cserélni néhány gyártónál, többinél hozzá se kell nyúlni. Nincs változó áttétel, kapcsolt fokozatok, mint egy sebességváltóban. A hajtómű egy egyszerű fix áttétel. Az elektromos hajtóműnél sokkal bonyolultabb differenciálműben is csak 50-100e kmenként kell cserélni.
Olvastál valami rozsdásidásról, és komolyan el is hitted. Gondolom a féktárcsára gondoltál, nem a "fékre". Szóval nem, még felületi rozsda sem jelenik meg, csak olyanoknál, akik sportot űznek abból, hogy ne használják a féket. Ép eszű ember nem halad gyök kettővel, hogy fék nélkül meg tudjon állni mindenhol, ezért időnként természetes módon használja a féket. Nagyon keveset, de használja. És emiatt be sem rozsdásodik, nemhogy elrozsdál. Az összes autóban van egy csomó felület, ahová nem ér fékbetét, mégse "rozsdál el", bárhogy is képzelted el ez a dolgot.
Hőszivattyú minden autóban van, úgy hívják légkondi. Az autókban az otthonival szemben nem fordítható meg az iránya, de a villanyautókban igen. Nincs itt semmi látnivaló. Az akku temperálást is ez végzi. Hűt-fűt, hisz ez a dolga.
A szigetelést nem amperre (áramerősségere), hanem feszültségre kell elvégezni. Amperre nem tudom, honnan vetted. 400V semmi különös, a hálózati 230V váltó csúcsfeszültsége 350V. Minden szigetelést erre találták ki évtizedek óta.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
nyerek01
tag
Nocsak, egy értelmes hozzászólás. Elég ritka itt.
Döglött Róka
veterán
bambano az agymenéseivel néha bevonz egykét ilyet
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Grafiqs
őstag
Az általad "ostoba előítéletnek" nevezett állításokra sikerült egy halom ostobasággal válaszolnod. Amit ráadásul egy kevésbé témában jártas ember el is hihet.
"Fékfolyadékot nem cseréljük, csak vízmentesítjük." - Tényleg? Mesélj, hogyan? A fékfolyadékot 2 évente illik cserélni, pontosan azért mert megköti a vizet.
"Hajtómű olajat legfeljebb viccből kell cserélni..." - Ahha, értem. Az ebből a hozzáállásból fakadó meghibásodásokat pedig majd javítja a 2-3. tulajdonos.
"Olvastál valami rozsdásidásról, és komolyan el is hitted. Gondolom a féktárcsára gondoltál, nem a "fékre"" - Nemcsak a féktárcsa felülete tud rozsdásodni, hanem a féknyeregben lévő karmantyúk és csuszkák is be tudnak rohadni, ha nincsenek rendszeresen átmozgatva. EV autókra pedig jellemző, hogy a mechanikus féket sokkal ritkábban használják mint a belsőégésűek. Lévén rekuprálva fékeznek.
."..a hálózati 230V váltó csúcsfeszültsége 350V" - 253V lesz a szám amire gondoltál.
+1 tőlem: Hogyan oltasz el egy kigyulladt EV autót. Segítek, hagyományos tűzoltási eszközökkel sehogy. Az rommá ég és/vagy napokkal később is lángra kap.
G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
Alaaf Pi
aktív tag
Amit mondtak, hogy hogy kell viselkedjen, leállítod a motort és távozol az autótól. Annak magától kellene lezárnia, és behúzni a féket, de a gyárban előbbit nem ellenőrzi senki, mert a kulcsnak ott kell lennie az autónál, utóbbit meg deaktiválni kell. Insignia nem reteszelt, de ez lehet újabb követelmény.
Na, szóval úgy van, ahogy emlékeztem rá. N-ben le tudom állítani a motort, de minden elektronikus kütyü marad. Ha kinyitom az ajtót, már sípol, zárni nem tudom. Viszont a féket nem húzza be. P-ben azonnal behúzza a féket, ha leállítom a motort, ilyenkor akkor kapcsol le minden fogyasztót, amikor bezárom az autót (vagy bizonyos idő elteltével, de akkor az ajtót is zárja, ha nincs a kulcs az utastérben). Ha igen, akkor csak lekapcsol mindent, de nem zár, rádió/komputer manuálisan visszakapcsolható.
Ez egy 2 éves autó (2020.04.), maga a modell pár hónappal idősebb, 2019 végén volt modellfrissítés.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással