Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Phvhun


Phvhun
őstag

Jó volt olvasni, felmerült bennem egy kérdés:
Tudsz valami olyan melót, ami ugyanígy extra hosszú autó/motor vezetést igényel, ugyanígy fizetik az üzemanyagot, viszont kevesebb szívással/fizuval jár?

(#52) Cifu válasza HUNPSP (#46) üzenetére


Cifu
nagyúr

Cégtől függ, de egy kamionos átlagban azért 200e Ft felett keres, függően a körülményektől reálisan 200-350e Ft-t vihet haza. A fizetés jellemzően km alapú, átlagosnak tekinthető a minimálbér és azon felül 17-22 ft per km. Ez pedig egyáltalán nem hangzik rosszul.

Az más kérdés, hogy ahogy lent is írják, a gyakorlat sokszor csúnya keményen, levonások túlfogyasztásért (gyakorlati példa, hogy a szabvány fogyasztást 40km/h (!) sebességre számolják ki, de a határidőket már (pihenőidőket is beleszámítva) 70 vagy 80km/h-ra - próbáld meg betartani így a fogyasztási normát...), levonások késésért (irreális határidők), stb.
A km alapú fizetés másik óriási problémája a cikkben említett állásidő, amikor egy kanyit nem keres. Akár 2-3 hetet is dekkolhat külföldön a visszfuvarra várva, sőt, olyan is volt, hogy December elején megy ki az ember, és Január elején jön vissza. Szevasz karácsony és újév....

Csak azért ezzel együtt is bizony nem keres rosszul, ha belföldi fuvarozó cégnél dolgozik, a 120-140e Ft már igen jó fizetésnek számít...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#53) Stylewars_kp válasza Viszlát (#39) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Aha, így már világos. :K
Én is megtapasztaltam sajnos már ezt a furgonos életet! Ha egy Dacia Logan kombi annak nevezhető. Ledolgoztam a napi 8 órámat az irodába aztán másik 8 órába meg belföldön adjad neki, ha volt meló még vállaltam többet is. Az Én egyhuzamban való dolgozási rekordom mondjuk "csak" 45 óra és csak belföldön meg volt egy Berlin, de azért ez se volt túl kellemes. Mondjuk annyiból jó volt, hogy ez személyautónak számít minden szempontból tehát nem túl nagy, szóval könnyebben irányítható, de sajnos román&francia barátaink nem tervezték túl kényelmesre. Szerencsémre ezt 1 hónapig csináltam, de itt belföldön is vannak "okos sofőrök" akik nem igazán könnyítik meg az ember életét a közlekedésben. Finoman szólva vezetési morál gyilkosok. De persze ez nudli ahhoz képest amit Te végig vittél! ;)

(#54) atillaahun


atillaahun
veterán

Tanulságos kis esti mese felnőtteknek, örülök hogy ezt választottam tegnap egy film helyett. Asszem majd ma is visszanézek a korábbi cikkeid felé. :)

Sok kérdés felmerült bennem is, de leginkább a következő.
Az teljesen tiszta, hogy ha a fáradtság-kialvatlanság miatt közlekedési balesetet okozol, ne adj isten megsérül-meghal valaki akkor szimplán téged tesznek el pár évre a süllyesztőbe.
De ha a - szerpentines példa kapcsán - szimplán becsúszik a több milliós kocsi egy szakadékba a több milliós rakományával, és azt onnan az isten se vakarja ki - akkor azt a kárt ki fogja a főnöknek megfizetni?
Gondolom ilyesmire a biztosítás sem olcsó, ha van egyáltalán. Rajtad meg ugye nem tud ennyit behajtani.
Vagy az ilyen kis milliós balesetek esetleg havi/éves szinten bele vannak kalkulálva a haszonba?

Utazási irodásként nekem eszembe se jutna leszervezni egy programot 4 óránál hosszabb útra egyetlen buszvezetővel. Főleg a hegyekbe, hóba. Ha ott felborul a busz, min. emberek sérülnek meg (ahogy volt már rá példa), és kiderül hogy ezt én hoztam össze, az lesz a legkisebb gondom hogy a büntetések, meg a hírek miatt bezár a bazár, valószínűleg visznek is egyből a hűvösre.

Ugyan te nem embereket szállítasz, de mégis mi a faszt gondolnak az ilyen fuvarszervezők? A végtelenségig lehet hazardírozni?

[ Szerkesztve ]

(#55) olbaidhun


olbaidhun
őstag

Köszi az írást és légy kitartó, van még lehetőség, de lehet, hogy Németországban kellene "ragadnod" kicsit, hogy láthasd!

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#56) Fecogame


Fecogame
veterán

Nagyon jól megfogalmazott cikk, élvezet volt olvasni :)

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#57) zoo8800


zoo8800
veterán

Durva. Kicsit irigyellek ugyan, hogy járod a világot, de hogy szrni sincs időd... :(
Úgy látom, nem véletlenül voltál korrektor :)

rip and tear, until it is done

(#58) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Szuper írás. Nem is bírtam abbahagyni az olvasását így reggel.

Főleg jól esett, hogy én is hasonlóban gondolkodtam mikor nemrég állás nélkül voltam. És örülök, hogy nem jött össze. :)

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#59) Dany007


Dany007
veterán

Na ez nem semmi volt! :)
Megint azon kevés írások egyike, amit csak futólag kívántam olvasni, bele-bele olvasni mégis miről szól... majd a végén azon kaptam magamat, hogy egy ültő helyemben végigolvastam! :R
Nem semmi és hihetetlen. Az egész úgy kompletten. Ilyenkor csodálkozom, hogy "csak" ennyi a baleset az utakon. Én biztos nem vállalnám be, legalábbis így nem. Alvás nélkül, kapkodva, stresszben tartva... távol az otthontól sokáig... Ezért nagyon sokat kéne fizetni. De persze tudom én is jól, a pénz kell... =/

(#60) SzalaiG


SzalaiG
addikt

Gratula a cikkhez! :C

Többször magamra ismertem benne.
- Kell ez nekem?
- Kényelmetlen kocsi.
- Játék az idővel, roulett az elalvással.
- a főnök hozzáállása.
- pénztelenség.

Kérlek írj a többiről is!

/

Milyen volt a kocsik állapota? Általam tapasztalt furcsaságok: a kocsi siralmas műszaki állapota.
Vagy új vagy már máshol leselejtezett. E kétféle haszonleső tulajtípust figyeltem meg.

Pénz az nincs. De hogy nálad sincs? Miért?

(#61) atee


atee
őstag

Nagyon tetszett az írásod! Érdekes volt és egyben szomorú, hogy így mennek a dolgok. :(
Nagyon ráférne már egy komoly szabályozás a fuvarozásra! Olyanra amit nem lehet megkerülni!
Persze akkor sokan csődbe mennének, de inkább ez legyen.. mint az elkerülhető balesetek!
Vigyázz magadra nagyon az ilyen utakon! Fáradtan én biztos nem mennék egy centit se tovább! Aludtam már el a volánnál. Szerencsére semmi bajt nem okozva.

D-day 2002-01-04 01:54

(#62) gabe_


gabe_
őstag

Nekem még az jutott eszembe a cikk kapcsán, segítség lenne-e hogy esetleg egy szintén munkanélküli haver beugrana a sofőr mellé, és felváltva nyomnák le az ilyen hosszú fuvart... Persze ilyenkor a lóvén is osztozni kellene, így azért már nem annyira kellemes a helyzet. Meg persze állásidőben alváshoz kevés lenne a hely is.
Esetleg a nyári hónapokban lehetne alternatíva, ha van egy olyan haver, aki csak a buli kedvéért kíséri el az embert, és néha besegít a vezetésbe...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#63) aram01


aram01
nagyúr

Le a kalappal előtted, én egy seggel lenyomtam Hatvan-Párizst, csak tankolni álltam meg.Az utolsó pár száz km már rémálom volt.(suzuki ignis-sel mentem).Sokat tudnék ilyet mesélni én is, egy nagy magyar cégnél(sárga traktorok) voltam raktári műszakvezető, rengeteget meséltek a srácok, a hajam égnek állt néha.

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#64) etejedu


etejedu
őstag

Nagyon tetszett! :C

Nekem a Balatonig is fárasztó tud lenni az út!
Pedig végig autópályán megyek. Baromi monoton.

Viszatérve az íráshoz ez olyan volt mint egy jó könyv amit nem tudsz letenni.

Hiteles, érdekes, drámai, vicces.

(#65) andreosz válasza atillaahun (#54) üzenetére


andreosz
csendes tag

Az autó bármilyen sérülése esetén ez úgy működik általában a normálisabb cégeknél, hogy van casco az autón és a munkaszerződésben benne van, hogy a sofőré az önrész. Ez nálunk 10%, de minimum 100 ezer. Van olyan kollégám aki a tavalyi évben 300k-tól szabadult meg ilyen módon. Megállt benelux vignettet venni és mire visszaért a parkolóba beletolattak a kamionba. Persze a vétkes elszelelt. Máskor hasonló szituban a ponyvát hasította ki neki egy lengyel.

(#66) MaciG


MaciG
addikt

Miket szállítotok ti, hogy a a második oldalon lévő harmadik vagy második ponyvás össztömege nem éri el a 3,5 tonnát?

BANZAII

(#67) Auratech


Auratech
őstag

Öregemmel fél évig jártuk a Környe-Bázel kanyart egy Volvo F12-el, többnyire fagyasztott nyúllal, (lengő)félmarhával. Néha akkor ébredt fel, mikor a szerpentinen visszaváltott a kanyarban. Én meg elfehéredett kezekkel markoltam a karfát.

Írásod olvasva sok minden feltolult bennem. Elsőként elismerésem a bátorságodért. Én kétszer aludtam el az úton, vezetés közben. A második után kénytelen voltam átgondolni, mennyiért akarok meghalni.
Főként a munkaadók trükköző pitiánersége felháborító. Nagyon sajnálom, hogy ilyen foglalkozással kell megoldanod a megélhetést.
Sokaknak nem jut eszébe, hogy a külföld nem megváló megoldás mindenkinek, akinek gyermeke, segítségre szoruló hozzátartozója van itthon. Az könnyen többet veszít a távollétével. Lásd a kamionos családirtó szélsőséges, borzasztó példáját... A pénzért, amit keres szétgürcöli magát idegenben, közben anyuci itthon meg nem bírja ki...

Auratech Field Recording

(#68) waithEard válasza Cifu (#45) üzenetére


waithEard
őstag

És ha lebontod órabérre, az ilyen esetekből kiindulva (amikor napokat kell ücsörögnöd!) máris nem annyira jó az a pénz... én tuti belebolondulnék.

"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)

(#69) dfsz34


dfsz34
őstag

Nagyon érdekesnek találtam a történetet.

Sajnos a sofőrködés is egy olyan szakma, amit nem ismer el a társadalom, de a munkaadók sem igazán. Gondolom, hogy úgy vannak vele, vezetni bárki tud, ezért aztán nem kímélik és nem becsülik a sofőrt.

(#70) Viszlát


Viszlát
addikt

Újfent megköszönném mindenkinek a kedves szavakat. :)

(#51) Phvhun: nehéz kérdés, mert mondjuk egy német cégnél korrektebbek is lehetnek akár, viszont kevesebbet fogsz nemzetközizni, általában eladják ezeket a fuvarokat magyarnak, lengyelnek, szlováknak...

(#54) atillaahun: érvényes CMR avagy rakománybiztosítás mindenképpen kell, hogy legyen, különben nem kap fuvart az adott vállalkozó. Az autó is biztosítva van, természetesen CASCO, önrész a sofőrt terheli (erről majd egy eset kapcsán valószínűleg bővebben is írok a következő részben).

(#55) olbaidhun: szintén későbbi téma, de megjártam Németországot is egy év erejéig.

(#60) SzalaiG: a műszaki állapot az meglehetősen változó, ültem be 8 hónapos autóba ami úgy nézett ki, mintha még disznót is vágtak volna benne, iszonyatosan lelakva, széthajtva, tönkre vágva, meg olyan 4 évesbe is, ami makulátlan állapotban volt. Erről is fogok részletesen írni, nem semmi anomáliákkal találkoztam az évek során...

(#62) gabe_: egyszer találkoztam egy olyan párossal, akik így dolgoztak, felváltva aludtak az ülésen és az ülés előtt a földön egy régi Masterben, 6 forintért kilométerenként. Nem perspektíva, bár biztosan van olyan helyzet is amiben még ez is jobb megoldás a többi perspektívához képest.

(#66) MaciG: nagyon változó, őszintén szólva egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mit nem szállítottam. Mosdó kagylótól a festményekig, bortól a könyvekig, autóalkatrészektől a Hello Kitty játékokig minden volt, de még személyautót is vittem haza egyszer a ponyvással. Azonban úgy saccolom, hogy mindössze a fuvarjaim 8-10%-ában nem volt túlsúlyos az autó.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#71) pilóta


pilóta
nagyúr

Részvétem :D

Jó kis írás volt, de ne igyál ennyi redbullt, mert megbetegszel...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#72) blash válasza Cifu (#52) üzenetére


blash
tag

"A fizetés jellemzően km alapú, átlagosnak tekinthető a minimálbér és azon felül 17-22 ft per km. Ez pedig egyáltalán nem hangzik rosszul."

És azon sem kell csodálkozni, ha a minimálbért a km-pénzből és a üzemanyag megtakarításból adják. Így, ha nem tudnak fuvart adni, s otthon kell maradni hetekre, akkor nem kapsz semmit sem.

(#73) SzalaiG válasza blash (#72) üzenetére


SzalaiG
addikt

Sokkal korrektebb lenne a napidíj.
Fix 40-50EUR/DAY és kész.
Nem tőled függ, mennyi meló van. Ha nincs, akkor nincs fizetés sem. :W
Úgy lenne korrekt, h kifizetik a napod, ha van meló hajtasz, ha nincs és vársz akkor is munkaidő van.

(#74) MaciG válasza Viszlát (#70) üzenetére


MaciG
addikt

Igen, pont ezért kérdeztem, mert azoknak már az önsúlyuk is közel van a 3,5-höz szerintem. Ezeket szokták a súlyellenőrző pontoknál mérni?

BANZAII

(#75) Viszlát válasza MaciG (#74) üzenetére


Viszlát
addikt

Neem, a 10 palettás ponyvás sprinter (amiben ráadásul 3 literes V6-os motor volt) velem együtt 2310 kg volt, tehát sofőrrel együtt 1200 kg simán felmehetett rá.

(#72) blash: pontosan, augusztus tipikusan ilyen hónap és általában a májusok sem túl erősek.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#76) SzalaiG válasza Viszlát (#75) üzenetére


SzalaiG
addikt

Tavaly augusztusban 50eFt-ot kaptam, mert leálltak a gyárak. A tulaj 3hetet nyaralt az Adrián én meg oldjam meg... :N
Felmondtam.
Tudja előre, h ez van. Keressen más melót vagy fizessen valami minimumot.

A túlsúllyal nyert haszonból nem ad, de ha kár van a tied...

(#77) Ygg


Ygg
senior tag

:R
Semmi pénzért nem csinálnám...
De sajnos nem az egyetlen nem megbecsült szakma, ahol széthajtják, tönkreteszik az embeereket.
Lehetne ezt is normálisan, mint sok mindent. De nem ez a jellemző.

(#78) Napfénysüti

Nagyon jó írás volt de nem irigyellek ennyi viszontagság után. :R
Még most is furgonnal dolgozol?

Més que un club!

(#79) kispecek


kispecek
aktív tag

Nagyon jól sikerült az írás, 2X is elolvastam.Minden egyes perc átjött, mintha Én is ott lettem volna az úton.
:C

Napi egy alma - az orvost távol tartja.

(#80) FoxiestFox


FoxiestFox
félisten

Érdekes volt, köszi.
Festői helyeken lehet így megfordulni.. persze, ez nem vigasztal a szívatások miatt, de azért így kívülállóként tetszetős.

[ Szerkesztve ]

(#81) Dany007


Dany007
veterán

Én egyébként sosem értettem ezt a kapkodást, utolsó pillanatozást, meg centire kiszámolást a munkákban.
Értem én, hogy profit maximalizálás, de milyen áron? Tényleg muszáj mindent az utolsó pillanatban csinálni és mindent az utolsó percig kicentizni?
Gyűlölöm az ilyen hozzáállást és sajnos napi szinten találkozok vele én is.

Abba nem gondol bele senki, hogy ha mondjuk azzal a 3,5 tonnás túlsúlyos géppel beleborulsz az árokba akkor ott döglesz meg te is, az autó is tk-s lesz na meg a rakomány se éli túl egészben? Akkor az vajon mennyibe fog kerülni a kedves főnöknek? Mert ha mondjuk egy rendőrségi vizsgálat során kiderül, hogy eleve túlsúlyos volt a kocsi, nem volt hólánc és a melós is túlhajtott volt, akkor azért azt már csak nem fedezi a Casco meg a rakománybiztosítás, nem? Ezekbe nem gondolnak bele?

Nálunk is rendszeres, hogy az ügyfelek az utolsó pillanatban adják le az anyagot és persze holnapra legyen meg... Sőt, van olyan aki bejön és aszondja megvárja... :U Mondom neki - főleg magamban - mégis mit gondolsz? Azért ülünk itt a cégnél 20-an naphosszat hogy csak rád várjuk és egyből ugorjunk ha jössz? Vicc az egész. Diplomás marketingesek, cégvezetők nem képesek felfogni egy olyan apróságot, hogy a kért munkát le is kell gyártani, meg kell tervezni, fel kell dolgozni. Ők azt hiszik, hogy onnantól kezdve, hogy ők rányomtak az e-mailben a küldés gombra, onnantól egyből kész is minden. Hát a nagy lóf...szt.
Főnököm egyszer megcsinálta azt egy nagy céggel, hogy megmondta nekik ha nem lesz itt az anyag péntek reggel 8-ra akkor nem lesz kész az anyaguk a kiállításra. Amit amúgy szombaton építettek a srácok. Hát nem küldték el, így az a bizonyos cég tök üres fehér standdal állt szégyenszemre az országos kiállításon, míg körülöttük minden másik stand szépen design-osan fel volt dekorálva. Hát ennyi kérem. Aki ennyire nem képes előre gondolkodni diplomával a seggében az így jár. Nem kell félni, következő évben már 3 héttel a kiállítás előtt itt volt nálunk minden grafika, elfogadva, korrektúrázva.

Egyszerűen kiakaszt az ilyen, amikor az emberek - leginkább a vezetők - nem képesek belegondolni, megérteni, hogy minden időbe telik. Ha tudom, hogy 42 óra az út a célig, akkor minimum 50-60 órával előbb elindítom az autót hogy biztosan odaérjen. Nem hiszem, hogy ez olyan k....va nagy dolog lenne.

(#82) Viszlát válasza Napfénysüti (#78) üzenetére


Viszlát
addikt

Köszi. Már nem, sikerült megválnom ettől a szakmától. :)

Dany007: azért arra a legtöbb árunál nincs lehetőség, hogy annyival előbb útnak indítsák (a racionális tervezéssel mondjuk adódnak gondok). A cikkben példaként bemutatott kanyarral sem lett volna semmi gond, ha nincs az az eszement, pénzsóvár hozzáállás.

A fuvarszervezőkről annyit, hogy az egyik cégnél egy olyan lány csinálta, akinek még jogosítványa sem volt, biciklin kívül más járművet nem irányított még. Persze a főnökök sem jobbak, lementek egyszer görögbe nyaralni kocsival és azt hiszik, hogy ők találták ki az egész szakmát. Ha tudnád, hogy milyen blődségekkel fárasztottak néha, a cikkben utaltam is a hétvégi vezető szintű bölcsességeikre. Például egy német kanyar után, amit végig esőben és viharos szélben tettem meg, túlfogyasztásom lett, mire a főnök: ha az odaúton szembe fújt a szél, akkor visszafelé hátszél volt, ki kell, hogy egyenlítsék egymást. Mit lehet erre mondani? :)

Egy normális magyar főnököm volt, ő anno sofőrként kezdte és egy örökségként kapott összegből indított saját vállalkozást. Na ő tudta mivel jár ez a munka, két autója volt mindössze, de mivel ésszel mozgatta őket, nagyon szépen meg is él belőle azóta is.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#83) mickemoto


mickemoto
őstag

Dühítő és szomorú történet de mégis valahogy lekötötte a figyelmem mint sok más olvasónak.Köszönjük!
Lehetne ezt ésszel csinálni rendesen is mint minden mást is (lehetne) csak nem egy ilyen eszement világban mint ami van.

[ Szerkesztve ]

(#84) Ferkósza


Ferkósza
tag

Egyetértek az előttem szólókkal, nagyon jól megírt cikk, nagyon elszomorító tartalommal. Európai Unió, 2013?... Sajnos én is csak kőkemény ellenőrzésekkel és büntetésekkel tudnám valahogy kordában tartani a helyzetet, más kiutat nem látok. (És nem feltétlenül csak pénzbünti, hanem engedélybevonás adott időre, vállalkozástól eltiltás stb.) Na és automatikus vagyonvizsgálat, közeli hozzátartozókra is kiterjesztve, ez a kedvencem :) .

Viszont: laikusként nem nagyon értettem, miért volt jobb a többi sofőrnek a történetben a "Németországon jöttem, és behazudtuk a 7,5 tonna / 2 sofőr sztorit". Viszlát, vagy valaki más, elmagyarázná? Köszi :) .

(#85) Grim.Reaper


Grim.Reaper
tag

ez szép volt!
mármint az írás

(#86) mickemoto válasza Ferkósza (#84) üzenetére


mickemoto
őstag

Szerintem a sofőrnek azért mert kevessebb szívás az út a vállalkozónak meg azért mert több pénzhez jut.Én legalábbis ezt vettem ki az írásból de majd kijavítotok ha tévedek.

(#87) BomiBoogie válasza Viszlát (#82) üzenetére


BomiBoogie
MODERÁTOR

Gratulálok az íráshoz, azért félelmetes, hogy egy ilyen, írásképből láthatóan intelligens és művelt ember ilyen munkákkal kell keresse a kenyerét, még ha csak időszakosan is. Egészen embertelen.

Ha időd engedi, írj még a kalandjaidról, tiszta modern kori Szindbád-novella. :R

(#88) sing1ep1ayer


sing1ep1ayer
őstag

Nagyon jó írás és szép példázata annak mi folyik kis hazánkban, mit meg nem engedhet magának sokszor büntetlenül a munkáltató.

Egyébként dolgoztam én is hasonló feltételekkel korábban, de hamar felmondtam, mert a saját hibáimért bármikor kész vagyok felelősséget vállalni, másokéért viszont kizárt. Így ha észrevettem volna a túlsúlyos rakományt, ahogy az Te tetted, akkor 1.000% hogy el sem indulok sehová a furgonnal, akármivel is fenyegessen a főnök. Persze megértem hogy a szükség törvényt bont és egyben sajnálom is. Ha rajtam múlna, biztosan tennék arról, hogy ne érje meg hasonló módon ügyeskedni egyetlen munkáltatónak sem.

(#89) Ferkósza válasza mickemoto (#86) üzenetére


Ferkósza
tag

Igen, én is erre gondoltam először, csak ugye a túlsúlyos autót akkor is megbüntetik a németek/osztrákok, ezért nem értem, mi a trükk.

(#90) Ferkósza válasza Ferkósza (#89) üzenetére


Ferkósza
tag

A vállalkozók szemétkedéséről csak egy újabb gyöngyszem: egy rokonom is dolgozott egy ilyen hiénának, hónapokig hitegette, hogy bejelenti, de végül végig feketén foglalkoztatta. A srác perre ment velük, bizonyítékai is voltak, az eredmény: az APEH ellenőrzés mindent rendben talált a cégnél, rokonomat viszont valami százezerre akarták megsarcolni valami elmaradt adó miatt... No comment :( .

(#91) Viszlát válasza Ferkósza (#84) üzenetére


Viszlát
addikt

Elnézést, hogy magamtól idézek, de talán így egyszerűbb lesz átlátni, plusz ahogy most elolvastam kiragadva, nem fogalmaztam túl egyértelműen:

Az én nyugalmam ellenben pár percre odalett, ugyanis ahogy az lenni szokott, szóba kerültek a sofőrlét viszontagságai és hogy kinek milyen útja volt, én meg megrökönyödve hallgattam, hogy rajtam kívül még egy embert leszámítva mindenki a németek felé jött. Kérdeztem is őket, hogy nem féltek a méréstől, erre ők néztek rám bután, hogy nekik nem volt túlsúly. Nem kellett sok ész, hogy rájöjjünk, főnökeink eljátszották a klasszikus „7.5 tonnás kocsit küldünk, két sofőrrel” forgatókönyvet.

Tehát az egész csapatból csak ketten voltunk azok, akik túlsúllyal csinálták meg a kanyart, mert az említett trükközés nyomán mi két furgon (avagy egy 7.5 tonnás teherautó) rakományát hoztuk el. Magyarul mi négy raklapot kaptunk, míg a többiek csak kettőt, de nem azért, mert az övékre nem fért volna fel. Mivel nekik nem volt túlsúly, mehettek Ausztria és Németország felé, ahogy írtam is a cikkben, az egy sokkal gyorsabb út Spanyolországba, ha az ember nem használhatja a fizetős autópályákat.

A másik kolléga aki hozzám hasonlóan járt, nagyjából arra ment amerre én is, szóval neki se volt jó.

(#87) BomiBoogie: köszönöm és valószínűleg lesz folytatás, nem számítottam ekkora érdeklődésre, de bőven van még mit mesélni. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#92) blash válasza Ferkósza (#84) üzenetére


blash
tag

na, pont megelőztek (:

[ Szerkesztve ]

(#93) pilóta


pilóta
nagyúr

Viszont így belegondolva a lengyeleknek milyen lehet, ha ugyanilyen vagy még rosszabb körülmények között nyomják, de még az üzemanyagot is lopniuk kell :Y

Aki él és nem boldog, az téved!

(#94) Luzso


Luzso
tag

Az a baj hogy a főnökök megvárják míg beesik az az ember aki bagóért is elvállalja

XBox: TannishComa036, LG G3

(#95) BomiBoogie válasza pilóta (#93) üzenetére


BomiBoogie
MODERÁTOR

S mivel mindenkinek csak az ár számít, ők viszik így a leghamarabb a fuvarokat. Félelmetes.

(#96) Dany007 válasza Viszlát (#82) üzenetére


Dany007
veterán

Szerintem ez megint csak szervezés kérdése.
Érdekes módon, mikor én alkalmazok a cégünknek alvállalkozókat mindig(!) kivétel nélkül mindig meg tudom oldani, hogy legyen idő az alvállalkozónak megcsinálni az általunk kiadott munkát és ezzel együtt legyen időnk nekünk is kiszállítani / felszerelni stb azt a munkát amit mással csináltattunk.
Mindezt természetesen egyeztetve a mi megrendelőnkkel. Ha nem tetszik neki hát nem tetszik. Ez van. Mindent írásban - leginkább e-mailen - rögzítünk. Árajánlat kérés, adás, határidők stb... És mindig sikerült ezt tartani gond nélkül. Mért? Mert úgy van lebeszélve. Ha az ügyfélnek nem tetszik, akkor mehet ahová akar.
És még így is azt mondhatom, hogy itt a környéken egyeduralkodók vagyunk, nincs senki aki gyorsabban megtudná oldani a dolgokat, mint mi. Szoktam is mondani idióta ügyfeleknek, hogy bocsi, de ha mi nemtudjuk időben megcsinálni akkor más se. És igen, volt már, hogy az ügyfél elment egy konkurens céghez a munkájával, mert mi nem tudtuk neki azonnal, másnapra megcsinálni. A poén, hogy 2 órával később az a konkurens cég keresett meg minket ugyanazzal a munkával. :)
Szóval szerintem meglehet ezt csinálni, csak szervezés és ésszerűség kérdése. Nyilván nem fogok olyan melót bevállalni aminél nem tudom biztosan előre, hogy kész lesz időben. Semmi értelme, hogy aztán én magyarázkodhassak, vagy kurogatnom kelljen az embereket...
Plusz te is írtad pl, hogy Frankfurtban a délután 4 órási zárás valamiért este 8 (?) lett mire odaértél és nem is várták úgy az árut, mint ahogy neked előadták. Ergo valaki béna volt, figyelmetlen, nem törődöm amiért te szívtál meg stresszeltél.

Persze itt jön elő a pénzsóvárság, kapzsiság. Miszerint mindent be kell vállalni ami csak jön. A feltételek már másodlagosak. A melós meg szívjon ahogy akar....

A kapzsiságra nekem is van ezer példám. Pl gépen a léptetési kalibrációs csík. Ami kemény 25cm és kell néha nyomni ilyet is ha szép nyomatokat akarunk. Jön a főnököm és meglátja. Kérdezi mi ez? Én mondom. Erre ő, hogy akkor miért nem nyomom keresztbe(!)! Keresztbe a függőleges léptetési kalibrációt!?
Mert az a kemény 25cm-nyi anyag, ami kb 80 forintba kerül és félévente 2x kell elvégezni az fáj neki! És nyomtassam inkább keresztbe... :U Tipikus példája a hozzá nem értésnek és a kapzsiságnak. Mert ez már nem ésszerű spórolás, hanem szarrágás kategória. Egyébként igen sok probléma van abból, hogy az ilyen-olyan vezetők, döntéshozók szakmailag egyáltalán nem értenek kb semmihez azokból amikkel foglalkoznak. Persze, egy marketingesnek nem kell értenie a nyomdatechnológiákhoz, vagy grafikai előkészítéshez. De annyi esze neki is lehetne, hogy a leadott anyagot még meg kell szerkeszteni, elfogadtatni, korrektúrázni, előkészíteni, kinyomtatni, majd dekorálni / feldolgozni a kész anyagot. De nem. Ezt sem képes felfogni.

[ Szerkesztve ]

(#97) Ferkósza válasza Viszlát (#91) üzenetére


Ferkósza
tag

Köszönöm, Viszlát :) . Így már teljesen érthető. Le a kalappal, amiken átmentél. Szomorú, hogy az ember mikre kényszerül a megélhetésért... Egy jobb világban (országban?) nem kellene ezt tenni. Az előző (szerk.: 93-as) kommentre pedig annyit, hogy a lengyeleknek se "kell" lopni az anyagot, ott is a főnökeik meg a körülmények kényszerítik rá őket. Szerencsétlenek...

[ Szerkesztve ]

(#98) Carlo009


Carlo009
tag

Nagyon jó olvasmány! :R
Érdekes, hogy aludni sem lehetett az úton. Mennyivel tud menni egy furgon? Hány sebességes? :F

(#99) kpal


kpal
veterán

Ez a meló is jobb mint reggeltől-estig valahol robotolni.
Nem olyan rég IVECO ponyvással jártuk az országot azért az is fárasztó napi 1300-1500 km meg volt .

[ Szerkesztve ]

(#100) gyuribácsi88

Minden tiszteletem a tiéd :R

A sok "okos" kommentelőnek akik azt írják hogy "hú de jó, legalább bejárod európát" meg "jobb mint robotolni" üzenném hogy, próbáljátok már ki, aztán írjatok ilyen sületlenségeket.

A legtöbb cégnél ígérnek 400.000ft-ot és kapsz 120-at.

Ilyen olyan levonások, meg a főnök kitalál minden féle baromságot.

Kamionos cégnél is így van, főleg a nemzetközinél.

A felelősségről meg már ne is beszéljünk, mert amíg itthon dolgozol egy cégnél és "robotolsz" addig minden este otthon alszol (nem egy kis sz@r fülkében a -20fokban) na mind 1 is, nem is folytatom.

Akik szerint ez "hú de jó munka" próbálják ki, aztán alkossanak véleményt.

A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.