Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14) Stauffenberg válasza .DLL (#8) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"Egyébként ezek mesterségesen magasan tartott árak"

"A kutya ott van elásva, hogy a hétköznapi ember nem igényelte az ilyen speciális eszközök kifejlesztését, tehát eleve a a fejlesztési költségeket csak azon a kis számú speciális megrendelőn lehetett behozni"

A két kijelentés között nem érzed az ellentmondást? Ha valamit szinte manufakturális körülmények között gyártanak kis példányszámban, ráadásul tele van speciális és roppant drága fejlesztésekkel/alkatrészekkel, akkor az bizony drága lesz. Ez csak puszta gazdaságtan. A Vision Research nem véletlenül viseli ezt a nevet, viszonylag sűrűn kigurítanak egy új kamerát, amibe azért pakolnak fejlesztést is rendesen. De nem csak a slow-mo kamera gyártókra igaz, hogy magasak a fejlesztési költségek és relatíve alacsony az eladott darabszám, hiszen ezek speciális rendszerek.

Az ember nem otthonra vásárol ilyet.

Meg ott van az a faktor, hogy ezeket általában bérelni/lízingelni szokás. Az ARRI az egyik (ha nem legnagyobb) név a mozifilmezésben, ők saját bérbeadó hálózatot építettek ki és ezeken keresztül lehet bérelni (több típust megvásárolni sem lehet, kizárólag bérelni). De még a bődületes gyártási kapacitással bíró Sony sem gyárthat fosásig CineAlta kamerákat, mert aztán a nyakán maradna. Kicsi kereslet, kicsi kínálat, magas árak. Egy F55 is kerül 30 ezer dollárba, plusz a kötelező cicomával még újabb 30 ezer dollár rámegy és akkor még nincs objektíved hozzá, néhány Zeiss vagy Leica cine objektívvel pedig már bőven behozod 100 ezer dollár fölé és akkor csak egyetlen kamerád van.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.