Szomorú hír, a rakomány elvesztése pedig különösen súlyossá teszi.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
Szomorú hír, a rakomány elvesztése pedig különösen súlyossá teszi.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
Beraktam egy videót magáról a robbanásról. Összeségében még nem tisztázott, mi okozta a robbanást. Azt lehet látni, hogy a második fokozat felső részén (ahol a folyékony oxigén tartály található) kezdődik.
Számomra nem világos, hogy egy hajtóműtesztnél (ahol értelemszerűen csak az első fokozatot tesztelik) miért töltik fel a második fokozatot is LOX-al, de biztos van rá magyarázat.
Két nem megerősített hír van még, egy korai SpaceX megjegyzésből úgy tűnt, mintha nem a rakétával, hanem az állvánnyal és az üzemanyag-feltöltő rendszerrel lett volna a hiba.
A másik pedig az, hogy egy korai szemtanú állítása szerint hidrazin-robbanás történt, márpedig Hidrazin csak a műholdban lehet, a rakéta nem használ ilyen üzemanyagot (RP-1 / LOX üzemanyagot használ). Ez viszont a műhold hibájára utalhat (hidrazin-szivárgás, amely a LOX-al érintkezve berobbant).
A #2-tól kezdődő hsz.-eket nem méltatnám, eredetileg azért csináltam a blogbejegyzést, hogy megnézzem mekkora érdeklődést és milyen reakciókat vált ki...
Hát ezek alapján ez volt az első és utolsó ilyen bejegyzésem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Azt lehet tudni, hogy ilyen esetekben a megsemmisült rakományt kártéríti a fellövő vállalat, vagy ez "benne van" faktoros?
A SpaceX nem felel a balesetekből fakadó káresetekért, erre a műhold tulajdonosa általában biztosítást köt, és összetett szerződés alapján kaphat kártérítést, jellemzően még az is benne van, hogy ha a pályára állt műhold nem működőképes, akkor is fizet a biztosító.
A biztosítás díja jellemzően a rakéta és a műhold gy megbízhatóságártól függ, ezért választják még mindig sokszor az ArianeSpace Ariane 5 rakétáját, mert igaz, hogy jóval drágább, mint a SpaceX Falcon 9, viszont azzal 13 éve nem volt baleset, tehát igen megbízhatónak számít - így a biztosítás díja is alacsonyabb.
A SES 2013-ban 200 millió dollárértékű biztosítást kötött a SES-8 műholdra, amely a SpaceX első kereskedelmi indítása volt, és egyben az első GTO pályára szóló megbízása, akkor a SES-nek 24 millió dolláros biztosítási díjat kellett fizetnie. Más szóval a biztosító 176 millió dollárt veszített volna, ha a SES-8 nem áll pályára, vagy az első évben bedöglik.
Itt annyit tudni, hogy a biztosítás értéke szintén 200 millió dollár volt, de hogy ezért mennyit fizetet a SpaceCom, arra nem találtam forrást. A SpaceX-nek viszont tavaly júniusban ugyebár volt egy balesete az űrállomás-ellátó CRS-7 indításnál, szóval eddig a megbízhatósági rátája 29-ből 27 sikeres és 2 sikertelen.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Én szeretném, ha több repülésről/űrhajózásról szóló bejegyzésed lenne, mert a kötődő topikokban a hozzászólásaid érdekesek és informatívak. Ez az írás is az volt, kár hogy a hír maga szomorú. Hozzászólni eredetileg nem akartam, mert bár érdekes a téma, nem értek hozzá sajnos.
Ez lehet változik majd valamit, a KSP tutorialt elkezdtem a héten.
[ Szerkesztve ]
Én is támogatom az ilyen írásokat. Nem valószínű hogy írni fogok alá, de szívesen elolvasom.
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
Én is, én is!
(Meg egy kicsit takarítottam)
DRM is theft
Nekem az tűnt fel, hogy jobbról mintha nekicsapódna valami.
STORNO
Valami madár lehetett a kamerához közelebb áthúzva. Látni, ahogy tovább is száguld.
[ Szerkesztve ]
bejegyzés Felrobbant a SpaceX Falcon 9 no.29