Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) chopin42 válasza philoxenia (#250) üzenetére


chopin42
őstag

Mindenki megtartja, mert csak szarabbul járna, vagy szabadulna, de az meg nem kell xd

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#252) Geller72 válasza chopin42 (#251) üzenetére


Geller72
veterán

Azért is drágultak a használtautók, mert az újra is baromi sokat kell várni. Aki most nem tud(ott) új autót venni, lecserélni a "régit", az nem fogja eladni a mostanit sem addig. És igen, minek adná el, ha annyiért még olyat sem kapna, amilyet eladna most? :U

(#253) qnadam válasza Donki Hóte (#248) üzenetére


qnadam
veterán

a klíma hiánya mindenhogy hátrány :D
évi két rövid autópályázásra viszont felesleges a nagy motor, anno az 1,3-as coltot nem éreztem városban szűk keresztmetszetnek soha, és 140 körüli autópályatempót tartani se volt gond vele. oké, egy szűkebb előzést nem lehetett megoldani vele erőből, ez tény :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#254) chopin42 válasza chopin42 (#249) üzenetére


chopin42
őstag

Oké, tudtam, hogy nem lesz egyszerű, hozzáértők fél évet jósoltak, de 1 millióból is csak lelakott 15-20 éves autókat találok. 3 eladót hívtam, sorban, őket is csak azért hogy a végére járjak:
1: Octavia I 1.8t, 20 év , képeken szépen lemosva. 630k. Ár-értékben jónak tűnik, gépjárműkeresőben lekérdezve. Eladót hívom: -őőő izé nem nálam van izé debrecen izé adok számot izé sok autó van ő többet tud. -Valami az autóról mégis? -izé hívd azt.
Nem vette fel. Ma már nem próbáltam.
2: Focus 2 facelift, képeken nem szar, 11 éves, 700k. Hirdetésben a következők szerepeltek: szlovák papírokat elvette a rendőrség, honosítással nincs kedve foglalkozni, virágtartónak vagy bontóba. Hívom: -őőő izé, a rendőrség elvette a papírokat meg a rendszámot, már Szlovákiában lehetnek, az elsimervény megvan. -mégis miért? -nem tudom, akit ráállítottam meghalt covidban, azóta áll a dolog. -alvázszámot kapok?- igen, holnap elküldöm.
Azóta a hirdetés törölve. Nahát...
3: Octavia I, faceliftes, 2008, 425k km, 1 tulaj. 790k. Képek csak kívül, azokon nem olyan vész (elsőre). Hívom: csaj veszi fel, most került hozzájuk, párja intézi. (Mi a f@szért az ő száma van kint, nem tudom). Párját hívom: -őő izé nem az övüké, egy barátjának intézi, az illetőnek nincs kedve vele foglalkozni. -beltér? -lelakott, szakadt az ülés, nincs kitakarítva. -kormány, váltószoknya? - holnap megnézi, de igazából ennyi pénzből ilyen, lehet belőle kocsit csinálni. -rozsda? bal első sárvédő matt, ajtókon kicsi. -motor, vezérlés, fékek? - igazából nem tudja, holnap megnézeti, hogy mit kell cserélni.
Nem biztos, hogy visszahívom, mert egy lelakott, agyonhajtott autónak tűnik.
És ilyen a többi is, csak azokat nem hívtam. Kezdek kétségbe esni...és tele a tököm.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#255) Foglalt név válasza chopin42 (#254) üzenetére


Foglalt név
addikt

Hála az égnek egy ideje ezzel nem kellett szöszölnöm, de ez így elég nevetségesnek tűnik.
Külföldiben gondolkoztál esetleg?
[link]

(#256) M0ng00se válasza chopin42 (#254) üzenetére


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

hasonlóan voltam anno mint te, annyi hogy nem hívtam fel senkit, de a képek is elrettentő erejűek voltak, aztán kicsit hanyagoltam is a témát...
random ráírtam egyik haverra akinek kb van köze az autókhoz, ő mondta h a legjobb barátja épp árul egyet.
3. nap már enyém volt a kocsi :DDD
szóval egy ilyen körbe kérdezgetést is megér

V6

(#257) CounterBoci válasza Donki Hóte (#234) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Ahogy mondod, mert a lengéscsillapító megjavul ha ráülnek az elejére, a fékpadot meg befeszítik ha kell...

(#258) Geller72 válasza chopin42 (#254) üzenetére


Geller72
veterán

Sajnos ez van, ahogy írtuk is, ennyiért csak szarok vannak. Eszméletlenül felmentek az árak.

(#259) C0R0 válasza chopin42 (#254) üzenetére


C0R0
csendes tag

Az a baj, hogy a kategória, amiben autót keresel az elsődleges célpontja az észak-magyarországi és hasonlóan jól szituált építőbrigádoknak. Biztosan ki lehet fogni ezek közül is, ha van időd, akkor a legjobb taktika, hogy folyamatosan nézed az autókat.
Én viszont inkább megpróbálnék az öreg bácsi autókra lőni. Persze ezek kisautók lesznek...

(#260) Geller72 válasza chopin42 (#254) üzenetére


Geller72
veterán

Én franciában 2 évig hajtottam egy ilyet, és nekem nagyon tetszett. Itthon nem nagyon van annyira magas áruk. Kint, helyben még olcsóbb és ott a törvények miatt sem nagyon tudsz szart venni. Valamint az óratekergetést ott 2 év sittel honorálnák, ezért nem igazán elterjedt. Ja és még magánszemélytől is kaphatsz fél év garanciát a kocsira. Ebben ott van a még nagyobb kombi is, de kis motorral nem igazán javaslom, mert nehéz mint a sár. :D. de a 2000-es HDi már szépen viszi.

(#261) Elf válasza chopin42 (#254) üzenetére


Elf
aktív tag

Tavaly max 1 millióért akartam lecserélni a 23 éves klímás Fastrát olyanra ami minden tekintettben jobb nála. Körbenéztem. Szakadt, mocskos, lóg, horpadt, folyik, rohad.
Aztán 1.4 millióért néztem. Már csak szakadt és lóg. :DDD
Végül 2 meg egy kicsiért lett egy Octavia amibe beleülve azt éreztem előre megyek nem hátra. Baromira nem érte meg de remélem ezzel 15 évre le van tudva ez az autó dolog.
Ezzel nyilván nem segítettem sokat de legalább látod hogy nem benned van a hiba. :)

(#262) qnadam válasza Geller72 (#260) üzenetére


qnadam
veterán

ex családjában öröklődött egy ilyen, néhány hétig vezettem, utáltam :D tohonya nehézkes izé volt, mindenhol felakadt az orra vagy a küszöb. az 1.6 hdi-s 308-at sokkal jobban szerettem vezetni. viszont autópályán hirtelen helyére került minden, kényelmes, csendes, jól fogyaszt, tud menni :)

viszont vicces volt eladni: egy hónapig nulla érdeklődő, majd egyszercsak jött egy hívás, hogy ez neki tetszik, ma jönne érte. jött, kipróbálta, alkudott 50e forintot, elvitte :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#263) chopin42 válasza Foglalt név (#255) üzenetére


chopin42
őstag

Küldfölddel csak egy a baj: kint nem járok, soha :(
Németben van ott élő pár, őket felhívom, majd feltétlenül, csak a Németek jól sóznak, emiatt elvileg rohadósabbak. Bár ha olcsóbb, szebb és nem rozsdás, valószínűleg nem is annyira tekert és lelakott és jobban is szervizelt. A honosítást felteszem meg tudnám oldani.
Lassan elkezdek külföldön is nézelődni, mert itt hungarisztánban kritikán aluli a helyzet.
Van egy elméletem: a társadalom 80%-a semmirekellő, azt anyját 2 forintért eladó megélhetési suttyó, szarva bele mindenbe. Remélem senkit nem bántottam meg, de a covid járvány kezdete óta mindenhol megerősítést nyert ez az elméletem :( Innentől az eladó autó/lakás/bármi 80%-a az igényes vevőnek kuka. A maradékot nagyon nehéz szűrni.
#261 Elf: :(, annyim sose lesz.
#260 Geller72: szar preztizsű a daevoo/koreai chewrolet/francia. Ezért fanyalodtam Megane 2-re, az is képben, de a 407-is lassan felkerül. Illetve lassan bármi, ami elég kényelmes és nem lerúgott 20+éves szar.
Tehát a német autóipar/vw concern lassan kiesik a képből.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#264) Geller72 válasza chopin42 (#263) üzenetére


Geller72
veterán

..Tartok tőle, hogy itt a presztizs problémát nyugodtan elengedheted. :D.

(#265) qnadam válasza chopin42 (#263) üzenetére


qnadam
veterán

ahhoz képest, hogy a valami járóképes autótól indultunk, már eljutottunk oda, hogy német autó kellene, mert presztízs, és ha az nagyon nincs, akkor talán hajlandó vagy megnézni valami valami koreait vagy franciát.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#266) bambano válasza chopin42 (#263) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

" társadalom 80%-a semmirekellő, azt anyját 2 forintért eladó megélhetési suttyó, szarva bele mindenbe.": és ez az arány igaz az autószerelő társadalomra is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#267) tserrof77 válasza chopin42 (#263) üzenetére


tserrof77
senior tag

Volt egy ideig Megane 2-m, első generációs, a ferdehátú, 1.4-es motorral. Használhatatlan. Abból a 1.6-ost ajánlom csak. Viszonylag faék, tartós cucc, csak a gyújtótrafóval gyűlt meg anno a bajom (gyári százsem kuka, Denso/Beru kell helyette). Illetve ha találsz facelift utánit, abból már megvehető az 1.4-es is.

Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)

(#268) Foglalt név válasza bambano (#266) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ehhez képest végülis gyász, hogy csak a 2/3 lett meg ;] :DDD

(#269) 8th válasza Elf (#261) üzenetére


8th
addikt

Millió környékén is ki lehet fogni normális autókat ha évjáratban rugalmasabb az ember egy kicsit. Cimbim 1.2M-ért vitt haza kereskedőtől egy 1.4 benzin Audi A2-t. Érezni rajta, hogy dohányos autó volt de ezt leszámítva kívül belül patika. Vezettem az autót teljesen egyben van. 18 éves autó létére nem lóg nem zörög rajta semmi egyedül a szélvédőjét kell sürgősen kicseréltetni mert össze vissza karistolta az előző tulaj jégkaparóval és töri a fényt nagyon. Nepper nevetve mondta, hogy eredetileg 1.5M-ért rakta fel de nem kellett senkinek mert benzines és az sokat fogyaszt. Drága lesz vele járni ha nem lesz árstop. Facepalm... :/
Két hónapja hajtják eddig 6,8 liter az átlaguk a fővárosban. Felháborító, micsoda benzintemető.

(#270) M0ng00se válasza 8th (#269) üzenetére


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

ráadásul full alu, úgyhogy rohadni sem fog :DDD
nekem bejön amúgy kinézetre...

V6

(#271) 8th válasza M0ng00se (#270) üzenetére


8th
addikt

Többek között ezért is beszéltem rá őket. :K

(#272) chopin42 válasza qnadam (#265) üzenetére


chopin42
őstag

Ez miből jött le? Járóképes autót keresek, és nem a szememben szar a franciák presztizse, hanem a cikkek, népítélet és áruk alapján.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#273) chopin42 válasza tserrof77 (#267) üzenetére


chopin42
őstag

1.5 dci, 106 le, 50/50, vagy nagyon jó, vagy megszívat. Ennyi jött le, mióta autót nézek.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#274) Geller72 válasza chopin42 (#273) üzenetére


Geller72
veterán

Mert ez így is van. Relatíve jó a motor, nem is annyira drága fenntartani, de ha beleszaladsz valami csúnyába, akkor fájni fog. Én a helyedben - főleg hosszabb távon - kerülném a dieselt, mert cefet dolgokba lehet belefutni. Százezres nagyságrendben akár.

(#275) 8th válasza Geller72 (#274) üzenetére


8th
addikt

Pont akkor éri meg dízel autót vásárolni, hogy ha hosszútávon tervez vele az ember. Egy Bosch rendszerű 1.4 HDI vagy 1.4 PDTDI motortól egyáltalán nem kell félni ha sokat futott akkor sem. Nincs bennük semmi méregdrága sűrűn tönkremenő alkatrész és mindkettő elmegy vegyesben 5 literrel ami bőven 4 liter alatti városon kívüli fogyasztást jelent. Én csináltam 206 1.4 HDI-vel 4,3 literes városi fogyasztást vidéki kisvárosban szóval üljön benzinesbe az akinek sok felesleges pénze van. Nem mindegy, hogy a benzines többletfogyasztása okán apránként a kúton hagyja ott az ember vagy egyszerre utalja át a szerviznek a pénzt? A végén nagyjából ugyanoda jön ki a matek. Feltételezve persze, hogy a dízel biztosan összefossa majd magát és vastagon költeni kell majd rá ami ugye egyáltalán nem törvényszerű. A kettőstömegűs részecskeszűrős dízeleket magam is elkerülném a többit nyugodtan megveheti.

(#276) qnadam válasza chopin42 (#272) üzenetére


qnadam
veterán

ebből:

szar preztizsű a daevoo/koreai chewrolet/francia. Ezért fanyalodtam Megane 2-re, az is képben, de a 407-is lassan felkerül. Illetve lassan bármi, ami elég kényelmes és nem lerúgott 20+éves szar.
Tehát a német autóipar/vw concern lassan kiesik a képből.

ha ráfanyalodtál a megane-ra, abból nekem az jön le, hogy eredetileg nem ilyet akartál, de jobb híján ez marad.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#277) Geller72 válasza 8th (#275) üzenetére


Geller72
veterán

De még mindig ott tartunk, hogy egy olcsó, és olcsón fenntartható autót keres a kolléga. A hosszú távon nem azt értettem, hogy aki csillió km-t megy, hanem sok évre előre. A mostani 3 kocsimból nekem is 2 diesel. Ha a kolléga olcsón fenntartható kocsit keres, akkor a dieselek eleve kiesnek, ezen szerintem nincs mit vitázni, lényeges a difi a két verzió közt. Ha csak egy turbó fossa össze magát, vagy a nagynyomású rendszer, már százezrekről beszélünk. Maga a javítási költség (itt nem az anyagköltségre gondolok, hanem a munkadíjra) is több, mert általában több munkaórát is igényel. A kis benzinesem egy literrel kajál többet a kis dieselnél. Helyben. Ez helyköziben lemegy fél literre. A diesel, ha elengedik a kezét az üzemanyagoknak, ~50-100 ft-al fog többe kerülni, mint a benya. A dieseles autó nem szereti, ha kis távokra használod, és csak tötymörögsz vele. Sokkal hamarabb be fog szarni. Gyakorlatilag 50km alatt én egyik dieselt sem használom, ha nem muszáj. A 206-os pözsók oltári öregek, a 307 is 20 éves. De ha minden kötél szakad, és diesel, akkor én valami ilyet vennék, ez 7 személyes 307-es. Nem pont ezt, mert ez egy szarhalmaz, csak ilyet. :D. Az 1.4 harmat gyenge, legalább 1.6, vagy a 2000-es HDi. Szerintem. :R

[ Szerkesztve ]

(#278) bambano válasza Geller72 (#277) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"De még mindig ott tartunk, hogy egy olcsó, és olcsón fenntartható autót keres a kolléga.": nem. ott tartunk, hogy jó autót keres irreálisan alacsony tőkével.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#279) Geller72 válasza bambano (#278) üzenetére


Geller72
veterán

Nos, igen. Itt már felmerül a vagy-vagy kérdéskör. :D.

(#280) tserrof77


tserrof77
senior tag

Picit menjünk vissza a problémakör gyökeréhez. Kedves Fórumtársunk heti 2-3 Pécs belvárosi közlekedésre, és évi 2-3 alkalommal hosszabb utakra használná az autót. Az én véleményem szerint (hasonló módom használjuk a jelenlegi, 13 éves Aurisunkat) erre a célra pont NEM való dízel. Régi szívóbenzines, esetleg benzin-gázos. Figyelembe véve a rendelkezésre álló keretet, nincs egyszerű dolga. Amit én csinálnék a helyébe, az, hogy (azért Pécs nem annyira kicsi város) végigjárnám először is az ismerőseim és minden autóba beleülnék, amibe lehet, hogy kényelmi/méret szempontjából megtaláljam a megfelelőnek tűnő típusokat. Utána jöhetnek a kereskedőt helyben, megnézni jó pár ilyen autót, meg a környéken hirdető magán eladókat is.

Ami a kereskedések mellett szól, hogy több autójuk van egy helyen, és könnyebb az esetleges szavatossági igényt rajtuk számon kérni. Magánemberen nehezebb, cserébe ott könnyebb alkudni.

És ami az egyik legfontosabb. Ebben a kategóriában abszolút nem kilométert, hanem állapotot veszünk...

Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)

(#281) Foglalt név válasza tserrof77 (#280) üzenetére


Foglalt név
addikt

Azt is vegyük figyelembe, hogy ez a pár hónap, amíg mások pénzéből lehet furikázni, pont arra lenne jó, hogy kitaláld magadnak, hogy hogyan fogsz tudni autó nélkül élni, miután nem engedheted meg magadnak. Ugye nem kérdés, hogy a többség nem fogja tudni, mikor az európában átlagos 900Ft árat kell kifizetni.
Ergo a heti két városi használatra, inkább kerékpárt kéne javasolni, annak akinél a pénz bármilyen mértékben is faktor az autózásnál.
Akinek hobbira kell és eddig is 100-ast tankolt, az más tészta.

(#282) Geller72 válasza Foglalt név (#281) üzenetére


Geller72
veterán

..Azért Pécs nem egy Kecskemét domborzatú város. :D. Nagyon nem. Ha nem lenne ennyire magas, simán azt mondanám, vegyen egy vasaló szívó benyás Swiftet és ennyi. Ha mondjuk mögötte nem fognak űlni, akkor még neki is eléghnek kellene lennie, mert én spec 183 vagyok és kb középtávon van az ülésem még. Ki kellene próbálnia egyet, hátha elfér kényelmesen benne. Nagy hely nem lesz benne, sem a csomagtartóban, de ha ez nem kritérium, akkor jó lehet. 800k körül már talán kifoghat tűrhető állapotút. :U

[ Szerkesztve ]

(#283) Foglalt név válasza Geller72 (#282) üzenetére


Foglalt név
addikt

Máshogy. A 800k-ból rendes benzináron 14,000km elég üzemanyagot tud venni. A fenntartási költség kb. felét szokta kitenni az üzemanyag, ergo annyit tud kocsira költeni, amiből 7,000km-t tud megtenni.
Ahogy írtam a jelen helyzetben ebben akkor látok bármi rációt, ha a. rá vagy szorulva (pl. mozgásszervi problémák); b. hobbi.

(#284) Geller72 válasza Foglalt név (#283) üzenetére


Geller72
veterán

Meg ha gyerek(ek) vannak, akiket hordani kell az oviba/ból, iskolába/ból, szakkörre/ból, és ha mondjuk nem a belvárosban lakik, ahol közel vannak a boltok, mert két zsugor vizet nem szívesen vinnék haza bicajjal. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából 150km-es köröket megyek bicajjal... Gondolom, hogy vmelyik fennáll az általam leírtakból, mert máskülönben egy robogó is elég lenne az év 12 hónapjából 10-ben.

(#285) bambano válasza tserrof77 (#280) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

Szerintem is menjünk, mondjuk én már a thread elején is megtettem.

Szerintem minél nagyobb járműre van szüksége, sokezer köbcentisre, naaagy, kék, rajta felirat: ikarus.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#286) Foglalt név válasza Geller72 (#284) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ne legyen igazam, de ahogy most előre megyünk, abból nekem az jön le, hogy zsugor víz és a mit szeretnél nem lesznek központi kérdések a többség számára.

(#287) dugo_ válasza Geller72 (#284) üzenetére


dugo_
veterán

"...remekül körvonalazódik, milyen a budapesti pécsi autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magával viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."

Vizet eldobható műanyagpalackot pedig felesleges hazacipelni, jön a csapból fillérekért vagy ha mégis muszáj, kellően kiépült már a házhozszállítás.

(#288) 8th válasza Geller72 (#277) üzenetére


8th
addikt

Erre kis pénzből az lpg az egyetlen megoldás. Kis ccm szívóbenzines már elgázosítva. Most is olcsóbb gázzal járni mint a hatósági áras benzinnel. Amikor majd piaci áron kell megtankolnia az embereknek azaz minimum 800 forintért literenként az nagyon sok embernek fog fájni. Az lpg akkor is csak fele annyi lesz mint a benzin. Én is viszem bácsgépkerékhez a központi injektoros munkásautómat még a nyáron, hogy dobják bele a gázt. Aki esetleg fázik a gáztól mert az jujjfelrobban annak ott vannak dízel fronton a VAG konszern "3L" motoros autói. Azok városban eco módban 4 liter alatt elgurulnak. No dpf, no dmf... szög egyszerű technika bontásból fillérekbe kerül hozzá minden + egy sima robotizált H sémás kézi váltó dolgozik benne amitől mindenki be van szarva pedig tök egyszerű az is ráadásul megvannak a bejáratott felújító helyek akik nem kúrják át az embert és normálisan szakszerűen felújítják, olcsón. Vagy átalakíttatja az ember kézi váltósra aztán annyi. A kézi váltó ugye adott, egy pedálsor + pár apróság kell és meg is van. Egy filléres lupóval ha 1000 forintra emelkedik a gázolaj akkor sem kell szögre akasztani a kulcsot. Városon kívül ~2.8 litert kér így kis túlzással buszjegy árából autózol.

[ Szerkesztve ]

(#289) chopin42 válasza qnadam (#276) üzenetére


chopin42
őstag

Értem úgy, hogy egyesek óvaintettek, de találtam ellenvéleményt.
Többiek: autót szeretnék, amibe beférek, van csomagtartó, nem fossa össze magát és nem fog el gyomorgörcs, ha ránézek. Tudom, utóbbi luxus. Márka: aki teljesíti. De kb ez az elképzelés, ez kristályosodott ki.
Amire rájöttem: ennyi pénzért ma Magyarországon nagyon nagyon nehéz lesz. Olcsóbb nem lesz már semmi, ez nem az az ország. Vagy feladok a 4 dologból 1-2t. Nagyon köszönöm a rengeteg építő segítséget, nem is gondoltam, hogy ilyen vitákat, érveléseket fog kiváltani, mindezt pozitívan.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#290) freeapro


freeapro
senior tag

Olcsó motort kerestem munkába járáshoz. 1 milla még arra is kevés...

(#291) Elf válasza chopin42 (#263) üzenetére


Elf
aktív tag

"annyim sose lesz."

Dehogynem!
1 millióért vennél autót.
Ha megvetted jön a vagyonszerzési illeték, biztosítás, eredetvizsgálat, forgalmi, törzskönyv, ez mondjuk kb. 100ezer.
Vezérlés és olajcsere, szinte biztos hogy gumi is kell rá, meg még pár apróság, ez kb. 100ezer.
Eddig 1.2millió.
Jövő ilyen korra el autózol szerényen 5000km-et ez 480-as benzinnel is kb. 150ezer.
Ki kell cserélni ezt-azt, meg legyen bluetootos rádió, meg üléshuzat, meg autópálya díjak, parkolgatsz, lemosatod, ilyesmik. 100ezer.

2023 nyarán ha most nem veszel autót lesz minimum 1.45milliód. :)
(és ez az az eset amikor "olcsó" a benzin, nem romlott el, nem törted/törték össze és alig használtad és még így sem tudtál semmit félrerakni)

Tudom a választásban ez nem segítség de talán ide tartozik. :R

(#292) Geller72 válasza Elf (#291) üzenetére


Geller72
veterán

..És ez kb bármelyik autóval pontosan így lesz, szóval ezt tök felesleges számolgatni. :U

(#293) chopin42 válasza Elf (#291) üzenetére


chopin42
őstag

Igen, de ahogy a valós infláció 10% feletti, a fizetés ugyanannyi, egyre kevesebb lesz a "maradék". A dohányzást már rég abbahagytam, az a pénz már havonta megvan, csak a kaján tudok spórolni. Mert amit lehet, már optimalizáltam.
A piac pedig drágán áraz. De nyilván, amíg nincs mit tankolni, lehet félretenni.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#294) dugo_ válasza chopin42 (#293) üzenetére


dugo_
veterán

Ha nincs hova faragni a kiadásokat, akkor a bevételt kell növelni. Ha az se megy, akkor semmiképp nem megoldás, hogy beleugrasz egy pénztemetőbe... Nem tudom, hogyan kéne ezt tapintatosan jelezni, de a felvázolt pénzügyi helyzeteddel (és látszólag a pénzügyi tudatosság teljes hiányával) beleugrani egy autóvételbe, az egyenes út az anyagi csőd és a tartós szegénység felé.

Gondolatébresztőnek átnézhetnéd a vonatkozó blogposztokat innen: https://kiszamolo.hu/a-blog-cikkei-osszegyujtve/

(#295) philoxenia válasza Geller72 (#292) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Helyedben keresnék egy megbízható kereskedőt. Azért vannak olyanok is nyilván. Pl. a Becsületesnepper, aki nem ver át, mert nem éri meg neki. Ő konkrétan elmondja, hogy mit kaphatsz ennyi pénzért és mire számíthatsz. Nem biztos, hogy lesz olyan kocsija, ami neked megfelel, de képben leszel, jobban, mint itt kérdezősködve. Bele is ülhetsz kocsikba pl. Mi anno Dustert akartunk venni, de a Vitara után beleülve már rájöttünk, hogy nekünk nem az kell. Autóhirdetéseket nézegetni kocsik helyett, olyan szvsz. mint randi helyett pornót nézni... ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#296) Geller72 válasza philoxenia (#295) üzenetére


Geller72
veterán

..Gondolom, ezt nem nekem szántad, főleg nem arra a kommentre. ;).

(#297) Phvhun


Phvhun
őstag

Nem olvastam sem az írást, sem a kommenteket, így bocs ha voltmár, de:

Én Mol Limo-zok másfél éve, és havonta ~55k-ra jön ki mindenestül átlagosan (excelben vezetem).

Volt (szerintem GTK-s) balesetem is (nem kaptam meg az elsőbbséget egy rendőrségi papírok alapján visszaeső szabálytalankodótól), semmi dolgom nem volt vele, mindent intéztek helyettem.

Az én felhasználási esetemre drágább és nagyobb kínlódás lenne a saját autó.

Persze megvannak a hátrányai, de ezt is érdemes lehet opcióként kezelni.

(#298) qnadam válasza Phvhun (#297) üzenetére


qnadam
veterán

érdemes lett volna, mert akkor kiderült volna, hogy a posztoló nem bp-i.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#299) philoxenia válasza Geller72 (#296) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A cikkírónak... :)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#300) Phvhun válasza qnadam (#298) üzenetére


Phvhun
őstag

Akkor mindenki másnak szól a kommentem, aki bp-i.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.