Hirdetés

2024. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#145) fsb1000


fsb1000
nagyúr

A cikk legérdekesebb részének a késleltetési ábrákat tartom. Ezek rengeteg infót tartalmaznak és jól jellemzik egy teljes rendszer működését a nagy erőforrás igényű játékok alatt.
Üdvözlendőnek tartanám, ha a PH! egyéb tesztjeiben - főleg a VGA - tesztekben is megjelenne ez a mérési módszer, és nem csak a kissé uncsi fps ábrákat láthatnánk, ahol a min fps-ek kalkulációja nem mindig tisztázott.

Diszkrét VGA-val mért eredmények.

A képmegjelenítések között eltelt időket ábrázoló grafikon nincs közvetlen összefüggésben az fps-el, mert az fps érték csak az 1 sec alatt megjelenített képek számát mutatja, de arról nem ad infót, hogy abban az 1 secnyi időközben milyen anomáliák voltak.
Erről az ábráról leolvasható, hogy a képmegjelenítési időközök ingadozása a G530 esetében a legnagyobb. Ezek az ingadozások általában adatfeldolgozási, számítási, vagy adat-transzportálási torlódások miatt alakulhatnak ki. Aki erre érzékeny azt biztos zavarja játék közben az ilyen mértékben akadozó képmegjelenítés.
Jól lehet látni az ábrán, hogy a nagy akadások másodpercenként 4-5 alkalommal fordulnak elő: röccen a kép. A kisebbek pedig sűrűbben. Ezt a narancs vonalat le is lehetne szedni és csak a G1610 (kék) és (zöld)A5-540K-val mért adatokat érdemes elemezni.

Ideális helyzetben olyasmit kéne látni mint a kék grafikon, de mindennemű kilengések és "szőrösödés" nélkül.
Sajnos ez a G1610+HD7770 párosnál nincs így, mert bár a jelleggörbe törzse szép karcsú, de másodpercenként 8-10 kilengés látható (helyi maximumok). Ez a folyamatos akadás, avagy a képmegjelenítési időközök ciklikus és nagy mértékű eltérésének jelensége. Nehéz a képernyőn észrevenni, de hogy több órás játék alatt rendkívül fárasztó az biztos

Az A6-540K+HD7770 párosnál más a probléma. A zöld jelleggörbe törzse itt is meg van, de túlságosan nagy, azaz a szélső értékei között akár 3msec (30%-os) eltérés van. A kék görbe esetén ez bőven 1 msec alatt volt, akár lehet a mérés véletlen hibája is. Ellenben az A6-540K-nál, alig van nagyobb akadás. A pár seccenként előforduló, nem ciklikus "röccenések" általában nem zavaróak. Ebből arra lehet következtetni hogy állandósult torlódással dolgozik ez a páros.
Nagyon érdekes lenne kísérleteket végezni, hogy ez a "vastag" jelleggörbe törzs milyen szubjektíven is érzékelhető benyomásokkal hozható összefüggésbe, hiszen az időközök változása épp az észlelési határ közelében van.

Nagyon is elképzelhető, hogy egy közepes/erős AMD VGA kártya esetén a többi belépőszintű processzor tekintetében is hasonló eredményeket lehetne mérni. Azaz AMD CPU-val kissé gyengébb, de kiegyensúlyozottabb diagrammokat kapunk, amelyek egyéntől függő mértékben összefüggésbe hozhatóak a vizuális élmény minőségével is.

Innen már csak egy lépés, hogy ugyanezt a jelenséget felsőbb kategóriában, erősebb több magos CPU-k és TOP VGA-k tekintetében is megvizsgáljuk, és valamiféle véleményt mondjunk "kép akadási" szempontból az AMD/AMD és AMD/NVIDIA és Intel/AMD és Intel/NVIDIA párosításokra. Az a sejtésem, hogy lesz köztük egyértelműen mérhető különbség, amely játéktól függő mértéket fog mutatni.

Az ilyen mérési eredmények elemzése pedig egész más dimenzióba emelheti a "kihajcsa" PH!-s szlogent és talán műszaki tartalmat is nyerhet az ami eddig csak a tudásbázisunk perifériáján tengődött.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.