Hát igen, nem hiába mondják, hogy a német prémium a pokolban (itt 20 évesen) is német prémium
Az viszont biztos, hogy sokkal több gondod lesz vele sajnos, mint a swifttel.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
(#1) freeknight
freeknight
őstag
Isten hozott - de még nem jártad be a bugyrokat teljesen. Ha nem egy alap modellbe fogsz beülni majd meg tudod hogy a suzis vezetési élménynél is van sokkal, de sokkal jobb
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Syl
nagyúr
> érzed, ha átmész egy 10Ft-oson, hogy az fej vagy írás
Epic!
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
bacsis
Közösségépítő
Én egy szóval sem említettem, hogy ez a világ legjobb élmény autója
Mert hát legyünk őszinték... nem az Bár mondjuk ha úgy vesszük, a halál félelem is egy fajta élmény
De komolyra fordítva a szót, én csak azt akarom mondani ezzel a bejegyzéssel is, meg a múltkori cikkel is, hogy annak ellenére, hogy ez egy erősen lesajnált autó... bizony tud meglepetéseket okozni, mert bizonyos tulajdonságai, a magasabb presztízs értékkel bíró autóknál is jobbá teszi
Syl
nagyúr
Teljesen reménytelen szélmalomharcot vívsz. Leírod hogy te szereted a Swiftet, imádod vezetni. Olyan, mintha azt írnád, szereted az elektromos autókat. Tuti azonnal ott terem pár tucat ember, aki meg akar győzni, arról, hogy tévedsz.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
bacsis
Közösségépítő
Pontosan úgy van, ahogy írod
Amúgyse akarok győzködni senkit... Csak... csak olyan jó itt leírni nektek alkalmanként az élményeimet, az utakon meg fricskát mutatni
[ Szerkesztve ]
#90088192
törölt tag
Mindig azt mondom, mindenkinek igaza van, csak jó szemszögből kell nézni
plömplöm
őstag
define: "vezetési élmény", közúton, köszönöm
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Egyetlen jó szempont létezik, a közlekedés biztonsága.
Ha a vezető csak magát veszélyezteti akkor sincs teljesen rendben a vezetési élmény. Mi lesz a családdal, ha sérül a vezető. A rosszabb kimenetelű vezetési élményről ne beszéljünk.
Mivel a vezető másokat is veszélyeztet, nagyon nincs rendben a vezetési élmény közúton.
A helyzetet súlyosbítja, ha hiányzik a járműből az összes biztonságot növelő szolgáltatás. Nincs kritikus helyzet kezelésére tanító tréning.
Vajon mennyien tartják be az alapszabályt vészhelyzetben. Vagy kanyarodunk vagy fékezünk! A kettőt egyszerre soha sem alkalmazzuk.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Anaren91
senior tag
Hát nekem egy M-es futóművel szerelt e60 am van, a legapróbb kavicsot is lehet érezni az úton amikor átmegyek rajta, jó az útfelőli visszajelzés a kormányon is, imádom vezetni, de néha itt a magyar utakon, amikor csak chillbe akarok vezetni azért idegesítő is tud lenni amikor minden kis fszom úthibát érzel. Egy Szerencs-Sárospatak úton, ahol több a folt mint az út egyrészt bosszant is hogy gyilkolja a futóművet, másrészt tényleg idegesítő pár km után. De egy fasza aszfalton egy álom.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Mindig, mindennél van jobb- A vezetési élményt mindenki magának definiálja, de ne legyen kétséged: mindig van feljebb
Egyébként a stift 1.6 sport az egy krva kemény jószág! Tud olyan meglepetést okozni hogy csak.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
plömplöm
őstag
"Tud olyan meglepetést okozni hogy csak", közúton, forgalomban kinek kell meglepetést okozni és miért?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
8th
addikt
Tud az ezres is olyat, hogy beszarsz. [link]
Pernyo
csendes tag
Hát igen, mindenkinek magának kell eldönteni, hogy mi az élményautózás. Az érzést ismerem. Nekünk 3 autónk van, köztük egy 50 éves Bogár. Imádok vele autózgatni, persze nem a városban, nehogy vmi okos belém jöjjön. Az is élményautó, viszont nem mennék el vele mondjuk Bécsbe (se fejtámla, se légkondi, stb.). Néha megsétáltatom az öreglányt, akkor 30-50 km-t megyek vele. A következő autó kronológiailag egy Hyundai i30, 11 éves, új kora óta én használom. Ez is más élvezetet ad, a legújabb autóhoz képes, ami eg VW Touran, az még nincs 1 éves. Az ezekhez képest már egy űrhajó. A 2 VW között van 50 év, mégis utóbbi van legközelebb az autóhoz. Ha átülök egyikből a másikba, az szó szerint időutazás. Hosszú útra a Touran legalkalmasabb, belefér az egész család kutyástól. Az i30 is egy más élmény, közvetlenebb kormányzás, jó úttartás, lehet vele jól autózni szerpentineken. A Bogárban mindent is érzel, a benzinszagot, úthibákat, ahogy a boxer motor mozgatja a kasztnit, hallod a benzintakban lötyögni a naftát (ami miatt kb 40 percenkét meg kell állni vizelni). Elektronika nem sok, az ablakmosó tartályból a pótkerék nyomása viszi ki a folyadékot. Az 1.6 literes boxer motor meg nagyon jól mozgatja a könnyű autót. Ha lesz a kiállítás, lehet autentikusan a Bogárral megyek.
[ Szerkesztve ]
domos
senior tag
Nagyapámnak van ilyen suzukija, és össz-vissz annyi bajom van vele, hogy nagyon papír érzetet ad, baleset után tuti nem lehet kiszálni belőle saját lábon. Én egy '99-es TT-t hajtok (alap 180 ló, FWD), ami egy platform az A3-mal ami nektek van, és azért nincs ott olyan sok elektronika ami elvenne a vezetési élményből, legalábbis számomra plusz a TT-nek elég kemény a futóműve, szóval ott is megmondom hogy fej vagy írás-e.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
Ez kész
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
A gyorsulása valami bizar a kis méretéhez - és kanyarodni is mocsok módon tud ha kicsit sportosabb a futóműve!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
plömplöm
őstag
értemén, hogy egy egytonnás kis gyösz nagyon tud gyorsulni, és akkor az egy <élmény>, de ez olyan, mint egy törpe nőt dugni a 10centis cerkáddal, érted...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
#89309696
törölt tag
A Vag termékek velejárója szerintem, legalábbis az alsóbb kategóriáknál. A cégnél Caddyk vannak azok is ilyen steril szarok, nem is szeretem őket. Olyan vezetni, mint egy árkád játékot, a kormányzás, a pedálok, a váltó. Én szeretem a modern, biztonságos, mindenttud autókat mert megmentenek sok helyzetben, de pl. ezek nagyon digitálisan mennek. Ez nem velejárója a fiatal autónak, ez valami német precízitásos sterilitás. A fiatal autó is tud érzetet adni, de más gyártóknál.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
700 Kiló. Olyan, mint gokartozni, ha magyarázni kell mik az élmények az autózásban akkor rossz topikban vagy.
bacsis
Közösségépítő
1: nem, nem hiányzik az összes bizonsági beszerelès, van biztonsági öv
2: az hogy 0-90re 12sec(audi) helyett 9sec (suzuki) gyorsultam, nem veszèlyeztettem senkit, nem lèptem át sebessèghatárt se semmit. Cserèbe nekem ez már èlmèny volt.
Egyèb kèrdès?
bacsis
Közösségépítő
korrekt
és köszönöm
plömplöm
őstag
melyik "stift 1.6 sport" 700kg?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
koanla
aktív tag
"Nincs kritikus helyzet kezelésére tanító tréning."
Dehogynem. Már több helyen is van vezetéstechnikai tréning az országban. Még a programjaik is szerteágazóak.
"Vajon mennyien tartják be az alapszabályt vészhelyzetben. Vagy kanyarodunk vagy fékezünk! A kettőt egyszerre soha sem alkalmazzuk."
Attól függ, mi a vészhelyzetből a kivezető út. Az ABS-t nem véletlenül találták ám ki, azzal nem fog blokkolni egyik kerék sem, elkerülő manővert is tudsz csinálni fékezés közben. Cserébe növeli a fékutat, különösen, ha az előbb említett elkerülő manőverbe kezdünk. A tapadási kör fontos fogalom.
Értem.
Jó állapotú téligumikkal közlekedtem. Útkeresztőzésben nem túl gyorsan kanyarodtam. A friss hóesésben nem láttam a jégtócsát. A Focus elektronikája avatkozott be, felváltva fékezte a kerekeket. Ha csak magamra hagyatkozhattam volna, a gyalogosokat védő közlekedési lámpa fogta volna meg az autót.
Ha lettek volna átkelésre várakozó gyalogosok, vélhetően ugrottak volna az autó sodrásából.
Őket sem a biztonsági öv sem a légzsák nem védte volna meg. legfeljebb a lámpaoszlop.
Még egy esetben avatkozott be a jármű elektronikája, bár az a nagyobb sebesség ellenére kézzel is kompenzálható lett volna.
Azóta úgy vagyok vele, az úton nincs helye az élményfaktornak. Nélküle is előfordulhat olyan helyzet, amikor figyelmes vezetés mellett is baj van. Inkább legyen meg minden lehetséges vezetést segítő rendszer, mert útközben nem csak rólam szól a történet, ha baj van.
De biztosan igazad van, te tudod.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
A te hibád h nincs a szemedbe röntgen - hát nem vezetni készűté?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
CounterBoci
senior tag
Hajnalban járok dolgozni, ráadásul sok a vad. Ha nem lett volna a versoban abs, esp, nemrég telibevertem volna egy szarvast. Vizes úton egyszerre tudtam satuzni és kanyarodni. Sokáig volt nekem is olyan swiftem, kétszer csaptam el vele őzet, mert megállni nem olyan egyszerű azzal az autóval. Továbbá egy kutyát, lakott területen ötvennél kiszaladt. Fékeztem én, de nem sokat ért. Lökhárítócsere. Már csukott szemmel csináltam.
[ Szerkesztve ]
koanla
aktív tag
Fura dolgok ezek. Amikor még szoci vasakat hajtottam, elképzelhetetlennek tartottam, amikor valaki mesélte, hogy akkorát fékezett, hogy lefulladt az autó.
Aztán ahogy ABS-es autóim lettek, már fordítva volt fura. Egyszer egy régi 1-es Focust kaptam csereautónak, amiben nem volt ABS. És bizony lefulladt nekem is egy intenzív fékezésnél.
Kerülésre is volt esetem, akkor az egyik éjjel melóból hazafelé egy őzike várta meg, míg közel érünk és ugrott az autó oldalának. Szerencsére nem jöttek szembe és úgy álltunk meg, hogy már félig a szembesávban voltunk. Így is nekünk jött, de elfutott, szóval meg tudta úszni ő és mi is. ABS, ESP nélkül ott szerintem forgunk kábé, pedig a fent említett vezetéstechnikai tréningek egyikén részt vettem már párszor. De ez tipikusan olyan szituáció volt, amikor fékezéssel nem tudtam volna elkerülni az esetet és a fékezés nélküli kikerülés sem lett volna optimális. Szóval bizony van erre igény, tér - és a technika fejlődésével már szerencsére lehetőség is.
Félre értettél. Sok embernél nem azért nincs tréning, mert nem hozzáférhető.
A második részt jól írod, az ABS vélhetően megvéd kanyarodva fékezés esetén a jármű feletti uralom elvesztésétől. A jármű lassulásának csökkenése viszont kritikus probléma lehet.
Ha a jármű egyenes útvonalon fékezéssel képes megállni még az akadály előtt
vagy képes lenne fékezés nélkül éppen kikerülni azt,
akkor a két megoldás keverése könnyen vezet ütközéshez.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
#90088192
törölt tag
Az is lehet vezetési élmény, hogy megtanulod biztonságosan irányítani a járműved minden körülmény közepette. A legnagyobb kihívás és élmény számomra.
A jó szemszögből vizsgálva!
Igaz mostanában az az igazi élmény, ha nem unom magam a halálba, és legális sebesség határokon belül, pl az üres utánfutó be csóvál a kis corollam után.
[ Szerkesztve ]
(#32) freeknight válasza CounterBoci (#28) üzenetére
freeknight
őstag
Hááát azért se az abs, se az esp nem csodaszer, nagy sebességnél nem kezdeném el rángatni a kormányt fékezés közben. Jó, nyilván sajnálod a kocsit, de az életed fontosabb. Ha szarvas ugrik eléd satufék, és nyílegyenesen tartod a kormányt, ha elütöd is, legalább nagyobb esélyed van élve kiszállni.
#90088192
törölt tag
A nyíl egyenes sem élet biztosítás, ha az agancs benéz a szélvédőn
freeknight
őstag
Persze hogy nem életbiztosítás az sem. Csak annyit mondtam, hogy nagyobb esélyed van élve megúszni, mintha elkezdesz tokio driftet tolni 110-nél.
#90088192
törölt tag
Ha van segítség az autó részéről akkor a felkeresztbe megoldás a legjobb.
bacsis
Közösségépítő
Agyturbina egy nagyon jó mondását idézném:
Mindig azt mondom, mindenkinek igaza van, csak jó szemszögből kell nézni
Igen... teljes mértékben igazad van...
Mert igenis a legfontosabb az ember biztonsága, legyen gyalogos, legyen sofőr
És igen... nekem is igazam van... ha már abból főzünk, ami van, ala' suzuki Swift... ne hogy már ne hozzam ki belőle a lehetőségeket
szerk: az ABS amúgy bizony nekem is jól jönne a Swiftbe... van ami megkapta, a mienk pont nem... volt már nem kicsit meleg szitu.... de megúsztam... Ez van... De ne hogy már bűnözőnek legyek elkönyvelve, mert úgy indulok el, hogy koppan a pedál, és leforgatom a 2-est... Vagy állítsatok be bűnözőnek, mit érdekel engem, nincs lekiismeret furdalásom
[ Szerkesztve ]
(#37) CounterBoci válasza freeknight (#34) üzenetére
CounterBoci
senior tag
Persze igazad van, de mivel mindig az út- és látási viszonyok szerint választjuk meg a sebességet, elvileg senki nem megy 110-el sötétben, vadveszélyes szakaszon.
(#38) freeknight válasza CounterBoci (#37) üzenetére
freeknight
őstag
A biztonságos sebesség ebben az esetben 20-30 km/h, lássuk be, nem túl életszerű ezt tartani.
Én épp ezért nem is szoktam készülni a vadra, mert ilyen körülmények között nem lehet. Annyit tudsz megtenni, hogy néptelenebb úton az úttest közepén hajtasz, és ezerrel sasolod a bokrokat. Ha jön szembe autó, meg pláne teljesen vakon vagy.
Legjobb hogy haverom gyönyörű e46-osát úgy törte össze egy szarvas, hogy már állóra fékezte a kocsit, hogy átengedjen az úton egy őzcsaládot. Az utolsó példány sajnos nem ott jött, ahol a többi, hanem szépen nekifejelt az álló autó oldalának . Szóval néha még a 0 km/h se biztonságos sebesség.
[ Szerkesztve ]
Carlytoo
aktív tag
Érdekes a téma. Én itt mindenkinek ajánlom a vezetéstechnikai tanfolyamot és a versenypályán történő gyakorlást, aki még nem tette meg. Lehet itt elméletezni, de semmit nem ér. Én versenyeztem korábban és voltam elég kemény vezetéstechnikai tréningen is. Ennek köszönhetően nagyon durva szituációkat kerültem el a közúton. Ahhoz viszont gyakorolni kell a veszélyes helyzeteket. Az valóban igaz, hogy nem fékezünk és manőverezünk egyszerre, de ez leginkább azoknak ajánlott, akik nem érzik, vagy kevésbé érzik az autót. Nekik egyébként a manőverezés sem ajánlott, mert az első reakciójuk az lesz, hogy elrántják a kormányt és nagyobb bajt csinálnak, mint amibe belekeveredtek. Tapossanak rá a fékre, aztán reménykedjenek.
Nekem az eddigi legnagyobb bravúrom az autópályán a tömeges balesetből való kikerülés sértetlenül. 5 autó bánta. Ott voltam a baleset közepén, amikor megtörtént. Én kijöttem karcolás nélkül. Mázlim volt elsősorban és tudtam alkalmazni az eddig gyakoroltakat. Egyébként jeges úton való megcsúszásnál nincs teendő, ha pl. első kerekes az autód. Egyszerűen nem tudsz vele mit kezdeni. A fék nem sokat ér, a kormányzás meg már annál is kevesebbet.
Nagyon sok embernél látom, hogy kanyarodásnál lenyomva tartja a kuplungot és mire egyenesbe hozza az autót utána engedi fel. Meg is szoktam kérdezni, hogy miért így csinálja?? Persze nem oktatási célzattal, csak nagyon nem így kellene csinálni. A másik, amikor a manuál váltón tartja a kezét vezetés közben. Nekik is el szoktam mondani, hogy ez miért egy rossz szokás.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
"Ha van segítség az autó részéről akkor a felkeresztbe megoldás a legjobb. "
Minden nézőpont kérdése.
Amit te félkeresztbe látsz haladni egy autót, akkor az tökéletesen egyenes irányban halad előre.
Talán tanultál az erővektorokról.
Egyenes irányban történő haladáskor egyetlen irányban hat erő, a haladás irányával párhuzamosan. (Most tekintsünk az esetleges oldalszéltől, az út lejtősségétől, ...)
Kanyarodás közben megmarad a járművel párhuzamos erővektor és megjelenik a kanyar ívére merőleges erővektor. A két vektor egyetlen eredő erővektort képez.
Ha egy háromszöget nézel, akkor a kanyarodás erővektora a rövid oldal, a haladási erővektor a másik oldal.
Az eredő vektort a leghosszabb oldal adja. Ha csökkented a kanyarodás erővektorát, csökken az eredő erővektor is.
A hátsókerék hajtású autókat ezért lehet kanyarban gázadással stabilizálni. A versenyeken erre az eredővektor irányba fordítják be az autókat. Ezért az autó tökéletesen egyenes irányban halad a kanyarban.
De ennek nincs jelentősége veszélyhelyzetben. Sokkal kisebb ívekkel kell kikerülni a keletkezett útakadályt, ha lehetséges a kerülés.
Vészfékezés esetében az eredő erővektor maximális nagysága megegyezik a jármű maximális gördülési ellenállásával. Amikor a gördülésből csúszásba megy át a fékezés, jelentősen csökken az fékezési erő.
A kanyarodás ezen esetben az eredő erőt növeli meg, garantált a csúszás, azzal már bír el a gumi futófelülete.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
#90088192
törölt tag
Igen, ami akart lenni, hogy az a oszlop erősebb mint a szélvédő, így nagyobb esély van a túlélésre.
totron
addikt
Ehhez mentalitás is kell - hogy valaki beüljön.
freeknight
őstag
Itt az a probléma, hogy a vezetkők 99%-a nem vett részt soha semmilyen vezetéstecnikai tréningen. Épp ezért a legjobb, ha meg se próbálja senki a kikerülést.
Bár azért megnézném, hogy egy 90 km/h-ás sebességnél a bokorból 5 méterre kiugró bambit hogyan tudnád lereagálni, legyél bármilyen racinges.
Ezen a videón látható, hogy kevesebb, mint 2 másodperc alatt lezajlott az egész a szarvas észlelésétől, és itt még viszonylag elég messze vannak a bokrok az út szélétől. 2 másodperc. Ennyi idő alatt kell meglátni a szemednek, mi az ábra, eljutnia az agyadig, dekódolni kell, kiadni az utasítást az izmoknak, és még fizikailag is meg kell mozdítani a végtagjaidat. És akkor arról nem beszéltünk, hogy az ezután lévő szabad területen és fennmaradó időben lehetséges-e még egyáltalán bármiféle menekülő manőver.
Én ezért mondom, hogy szarvasugrásnál az egyetlen javasolt reakció a satufék és semmi más, minden hozzáértő ezt javasolja egyébként.
Aki azt mondja, hogy egy ilyen helyzetet tudna védeni, az még nem élt át élőben vadgázolást vagy egy videóhoz hasonló meleg szitut.
Carlytoo
aktív tag
Itt az a probléma, hogy a vezetők 99%-a nem vett részt soha semmilyen vezetéstechnikai tréningen. Épp ezért a legjobb, ha meg se próbálja senki a kikerülést.
Egyébként egyet tudnék érteni és nagyjából ezt is írtam le, de vannak kivételek. Valamikor csak a megfelelő manőverrel kerülhető el a végzetes baleset, viszont ehhez megfelelő alapképességek kellenek és tapasztalat.
Bár azért megnézném, hogy egy 90 km/h-ás sebességnél a bokorból 5 méterre kiugró bambit hogyan tudnád lereagálni, legyél bármilyen racinges.
Ez a szituációt is meg lehet oldani. Megállítod az időt. Kiszállsz az autóból. Arrébb tolod a bambit, visszaülsz az autódba és elmész mellette. Más megoldás nincs. Van ami védhetetlen. Az általad felvázolt szitu az. Dabas környékén nagyon sok az őz. Rengeteget kerültem ki, de ott nagy mázli is kell.
Példa: Történt az ötös főúton egy baleset. Motoros bénázott egy sort és elesett. Átcsúszott a másik sávba. 2 opció van ilyenkor. Satufékezel és szépen átmész rajta, de legalább neked nem lesz bajod. A másik szitut választotta a manus, miszerint megfelelő manőverrel áthúzta a másik sávba, majd vissza. A motoros túlélte. Volt benne bőven rizikó, de a fiatal motorosgyerek, aki hibázott kapott még egy esélyt. Persze itt kiderült, hogy az autót vezető sofőr rally múlttal rendelkezett.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
freeknight
őstag
Fékezés nélkül, közúti körülmények között, száraz aszfalton bármelyik úrvezető meg tud oldani egy hirtelen másik sávba rántást, ha megfelelő műszaki állapotban van az autó, és nem túl magas, vagy nehéz járműről beszélünk, illetve van elég idő a reakcióhoz, ÉS tiszta a menekülőút, nem jön szembe senki. Ehhez nem kell azért Schumachernek lenni.
Csak ugye itt vadgázolástól indult el a diskurzus, azok védhetetlenek, és tapasztalatom szerint egyszer sem a sofőr képességein múlik, ha nem történik gázolás.
[ Szerkesztve ]
Carlytoo
aktív tag
Fékezés nélkül, közúti körülmények között, száraz aszfalton bármelyik úrvezető meg tud oldani egy hirtelen másik sávba rántást, ha megfelelő műszaki állapotban van az autó, és nem túl magas, vagy nehéz járműről beszélünk
Ez azért elég durva naivitás.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Sokan leblokkolnak vészhelyzetben. Nagyon ritkán vagy soha nem történik velük ilyen és nem igazán tudnak mit kezdeni vele.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
koanla
aktív tag
Persze, hogy nem csodaszer, de van, hogy az húzza ki az ember seggét a bajból. Ha úgy használjuk, mintha ott se lenne és tévedünk, de csak akkorát, hogy pont tudjon segíteni, az nagyon hasznos tud lenni. Ha valaki eleve ezekre alapoz, az elég nagy baj.
Az egyenes vonalú fékezéshez még egy utolsó adalék részemről: van olyan, hogy kanyarodik az út, és meg kell állni. Akkor sem baj ám, ha vannak ezek a kütyük. Nem megoldás, hogy érintőre fékezünk, mert az adja a legjobb lassulást, mert sajnos annak az útnak a vége az árok, fa vagy szembejövő lehet adott esetben. És ez itt nem "döntés" kérdése olyankor.
koanla
aktív tag
Sőt, ha valaki már százszor megoldott ilyesmit, nincs arra garancia, hogy százegyedszer is meg fogja tudni oldani.
koanla
aktív tag
"Nagyon sok embernél látom, hogy kanyarodásnál lenyomva tartja a kuplungot és mire egyenesbe hozza az autót utána engedi fel. Meg is szoktam kérdezni, hogy miért így csinálja??"
Mit szoktak válaszolni?
Csak mert szerintem az oktatásunk hiányossága miatt van ez. Mármint, az baromi fontos, hogy ne fulladjon le az autó, de hogy megfelelően kezeljük, már kevésbé. És aztán aki így tanult meg, az vagy rájön magától, vagy valaki segít neki, vagy így marad.
koanla
aktív tag
"Ennyi idő alatt kell meglátni a szemednek, mi az ábra, eljutnia az agyadig, dekódolni kell, kiadni az utasítást az izmoknak, és még fizikailag is meg kell mozdítani a végtagjaidat."
Ehhez képest mennyien gondolják elégnek a 0,3-0,5 másodperces kövtávot. Az igazán faszkalapok 0,2 alá is bemerészkednek. (tudom, elkanyarodunk picit a témától már ezzel)
bacsis
Közösségépítő
gyerekek, jól elvittétek egy másik irányba a fórumot... Zárjuk ezt a részét rövidre
Lehet akármilyen hipiszupi felszerelt autód, akkor is megpatkolhatsz... és járhatsz életed végéig Trabanttal biztonsági öv nélkül, akkor is simán benne van, hogy levezeted az életed egy karcolás nélkül.. Szerintem ezzel nem mondtam újat...
Mindenki maga mérlegelje, hogy mit vállal be.. én bevállalom hogy Suzukival járok, csak úgy mint vagy 50ezer honfitársam... És szeretem az autómat vezetni ez pedig nem bűn...
Fölösleges itt azon pörögni hogy jajj mit csinálsz ha kiugrik eléd egy szarvas, vagy egy elefánt.. vagy megúszod vagy nem... ez a PH fórum és nem egy éles szitu, nem kell itt fotelből jól megmondom-ozni sztem
egyéb kérdés?
[ Szerkesztve ]
Debilon
addikt
nekem erre ismerős azt mondta, hogy fél, hogy lefullad, meg úgy érzi mintha az autó gyorsulna kanyarodás közben, csak néztem rá bambán
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
8th
addikt
"Fölösleges itt azon pörögni hogy jajj mit csinálsz ha kiugrik eléd egy szarvas"
Szerintem is. Mert vadpörit nokedlival.
"Sőt, ha valaki már százszor megoldott ilyesmit, nincs arra garancia, hogy százegyedszer is meg fogja tudni oldani."
Pontosan úgy működik, mint küzdősportban a gyakorlás. Egy idő után a tervezett mozdulatsor átalakul feltételes reflexé. Cselekszel, tövig nyomod a féket, majd utána feldolgozod, hogy mit cselekedtél. Ezzel a döntésre fordított idő szükségtelenné válik.
Nyilván ez sem ment meg minden esetben az ütközéstől. De ütközés mértéke kisebb lesz, tudatos gondolkodás esetén.
A kinyomott kuplunggal történő utazás a 70-80.as évekből származik. Még ma is vannak hagyománykövetők.
Amúgy eléggé művészléleknek kell lenni ahhoz, hogy valaki induláson kívül le tud fullasztani egy a autómotort. Az újabb autók egy része annyira konok, hogy önhatalmúan újra indítja a motort.
"Ehhez képest mennyien gondolják elégnek a 0,3-0,5 másodperces kövtávot. Az igazán faszkalapok 0,2 alá is bemerészkednek."
Ezen az autóknak vezetőinek java része nem (csak) az előtte haladó járművet figyeli. Az előtte haladó járművekre is figyelnek. Így fordul elő, 10 ütköző autó sorának közepéből sértetlenül lavíroz ki valaki.
Ha nincs menekülési útvonal, akkor cél az, előttem haladó után úgy megállni, hogy ne érjek a járműhöz. Ekkor van a mögöttem haladónak esélye a megállásra. És tudod, hogy nem fog tudni megállni mögötted.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
bacsis
Közösségépítő
A suzy is fulldokol, ha nem kinyomott kuplungal kanyarodok
#90088192
törölt tag
Első dolog, amikor kanyarodunk azt megfelelő sebességi fokozatban tesszük, ami max a 2. Fokozat.
Ha ez teljesül akkor valamit nagyon rosszul csinálsz
OK.
A probléma megértése érdekében beültem az autóba és megnéztem mit csinálok.
A sebesség váltása mind a két irányba teljesen automatikus nálam. Volt olyan kereszteződés ahol kétszer váltottam vissza, mert belassultunk. Ezért volt "érthetetlen" a motor lefullasztása kanyarodás közben.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
bacsis
Közösségépítő
az autót nem sikerült kicsinálni, én meg még mindig életbe vagyok sok évnyi vezetés után... Tehát túl rossz nem lehet, amit csinálok
#90088192
törölt tag
Vagyis nem váltasz vissza a helyzetnek megfelelően
Akkor ezert lenne a fulladás amit a tengelykapcsoló oldásával próbálsz kompenzálni, ami viszont mas problémát okoz, vagyis okozhat
Van ilyen ne aggódj, volt olyan hölgyemény aki télen, dombnak lefele nem használta az üzemi féket, hanem a rögzítőfékkel bohóckodott, mert úgy gondolta, hogy az jo.
Soha semmi nem történt vele, de az unoka húgát is rávette erre a marhaságra, ami akkor derült ki amikor a az unokahúg férje beült melle télen, és látta mi történik.
Ekkor a férj, megmutatta mi történik, ha egy kicsit is hülyeséget csinál, meghúzta jobban a rögzítő féket, és az auto fordult körbe mint a ringlis.
Azóta, motorfék/üzemi fék kombinációt használ a leány is , hiszen ha elszámolja magát, akkor max egyenesen csúszik tovább, de az ABS-ota lehet próbálkozni a kormányzással is, míg a rögzítőfék eseten, kb utas vagy mert semmit nem tudsz tenni.
Ez a baj a kanyarodás közben oldott tengelykapcsolóval is, hiszen ha lassítani akarsz nincs motorfék, es a kanyarívből kijövet illik kigyorsítani, hogy az auto stabilitása ideális maradjon.
Vagyis addig nincs baj míg nincs baj, utána meg max gondolkozni lehet miért is történt.
Munkába egy Toyota Hilux amit tekerek nap mint nap, es mivel locsoljak a fold utat, így hol a porban csúszok meg kanyarodás közben, hol a sárban.
Elképzelhetetlen számomra, hogy ne használjam a motorféket, akar kanyarodás közben is mert folyamatosan változik a talaj. 30km/h a sebesség korlat a bánya területen, a faluba vezető úton meg egy szakasz 60km/h, amit betartok
Automata, de kéziben használom kanyarodás előtt és közben, pont emiatt.
bacsis
Közösségépítő
2-esben fulldokol, 1-esben pedig gyorsabban megy az autó (gáz nèlkül) mint amit biztonságosnak èreznèk, szal ez kapufa
#90088192
törölt tag
Akkor teljesen sikerült gyenge elmémet össze zavarnod
bacsis
Közösségépítő
Tök mindegy.. a lényeg, akkor is az, hogy a kis családi Swift egy tök jó élmény autó
Ne vegyél erősebb autót.
Az 1.6 TDCI Focus képes gázadás nélkül felgyorsulni a harmadik sebességi fokozatra váltásig. A negyedikbe már nem lehet felkapcsolni minden esetben gázadás nélkül.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
szebe
őstag
Ez hova kanyarodás közben?
Forgalomban bárhol tökéletesen elég számomra a 2-es, kereszteződés nagyságától függően mehet mellé kis/nagy gáz.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
#90088192
törölt tag
Régi szép emlékek, berlingo 1.6 Dízel, az összes fokozat végig kapcsolható gázadas nélkül sík terepen
siti
senior tag
Csutika?? milyen jó név
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
E.Kaufmann
addikt
A régi Swiftben az ülésért adnék egy f@szkorbácsot a japóknak, de lehet csak a miénkben nem lehetett rendes szögbe állítani.
Kell is érezni, mert egyszer a kicsit vizes de nem jeges úton egy kereszteződésben 90 fokos fordulatot szerettem volna tenni erre lett belőle egy 270 úgy hogy pont sikerült beállnom egy kamion elé, ami a neki pirosban várakozott de szerencsére elég messze állt a lámpától . Megvártam a zöldet, mentem egy kicsit, lehúzódtam, piros villogó be, ki a kocsiból, kerekek viszonylag túlélték és én is kifújtam magam. Egy probléma lett. A hölgy aki miatt indultam randira, el se jött és nem is jelentkezett többé. Szóval egy csaj sem éri meg, hogy gyorsan hajtsd be egy kereszteződésbe még zöld esetén is, régi swifttel (és újjal sem)
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
bacsis
Közösségépítő
4+1 fajta ülèssel van gyárilag... A 2 leggagyibb tènyleg elèg vacak... A (sedan)glx ülèsek már elèg jó derèktámaszosak, igaz nekem kicsit kemènyek azaz rövid távon jó, hosszú távon azèrt elgèmberedik az ember...
A "sport" GS kagyló ülèsek viszont tènyleg nagyon kènyelmesek.... Persze ha pont úgy "adja ki" a testednek, mert túl sok állìtási lehetősèg itt sincs...
Chris Kiki
senior tag
Bacsis esetében stílusos a Suzuki rendszáma is, sajnos Suzy esetében fontos mini előtag már nem fért bele a magyar rendszámok formátumába.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
bacsis
Közösségépítő
Igen, szívják is a véremet az autó rendszáma miatt
Ma Szabadbattyánban értelek utol, sasoltam, hogy a sofőrön fejre húzható napellenző van... ITX rendszámú Swift, mondom itthon megnézem, és bingó (Fehér F Astra voltam )
Mutogatni való hater díszpinty
bacsis
Közösségépítő
A sapi is stimmelt
Abból gondoltam
Mutogatni való hater díszpinty
Chris Kiki
senior tag
A Suzukiból kiindulva nem sapi volt az, hanem kalap
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
bacsis
Közösségépítő
Modern kiadásban... Vègülis
Láttad már a kollegát élőben?
Mutogatni való hater díszpinty
Chris Kiki
senior tag
Nem. Hál Isten
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
IDZ
tag
az ülés addig jó amíg kétszer hátra nem dőlsz erősebben, utána elhajlik a háttámla és kész
össze kell hasonlítani a jobb1-el (mindkettő felállítva) simán látszik hogy mennyivel hátrébb van a vezetőülés támlája
nekem a 3. garnitúra van a kocsiban de már ezen is látszik
múltkor belém jöttek hátulról, az ülés kb lefeküdt, jó erős...
jár a faszkorbács valóban
mondjuk bacsis japán ülései lehet jobbak, nem tudom
Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD FX-8150 | 16GB DDR3-1866 | nVidia GeForce GTX260-216
bacsis
Közösségépítő
tök jó állapotúak az ülések semmi bajuk nincs
IDZ
tag
arra gondoltam hogy neked nem ezek a szar elhajlós imag üléseid vannak már mint az átlag szvifteseknek
Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD FX-8150 | 16GB DDR3-1866 | nVidia GeForce GTX260-216
dugo_
veterán
bejegyzés Suzuki Swiftes gondolatok