Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Hintalow


Hintalow
senior tag

Amint írta a cikk, minden bankban kötelező ezt megcsinálni, pár hónap és mindenhol sms / banki app kell a jóváhagyáshoz, nem az otp kapott huzatot.
Nem mindenütt kell, ha jól emlékszem, (melóhelyen nem én viszem a projektet, de közel ülök a kollégához :D ) elfogadóhely, összeg, előzmény tranzakciók szerint kéri be a rendszer, igyekeznek ezt tanultatni a legtöbb helyen, hogy ahol rendszeresen vásárolsz, ott ne játssza el minden esetben, de ebben van mozgástere a pénzintézeteknek.

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#52) Degeczi válasza Male (#50) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Be is bna... pl. egy váratlan elutazás miatt miatt nem tudnád intézni.
Nem, rendeletben előírt kötelességük két fizetési felszólítást küldeni, abból az elsőt is 10 nappal a fizetési határidő után, a másodikat pedig tértivevényes levélben (az első lehet akár email is) ami konkrétan meg is kell jelölje, mikor történik a kikapcsolás.
Szóval semmiképp nem csak úgy, váratlanul.

(#53) Male válasza Degeczi (#52) üzenetére


Male
nagyúr

Aha... hát a közösségi mérőnél nem éppen így jártak el tavaly... egyik délelőtt elment a net nálam... mert mint kiderült, nem fizette be a könyvelő a villanyszámlát, így jött az EON-os emberke, és lecsapta a közösségi mérőt amiről a DIGi cucca is megy... tudtommal nem volt semmiféle felszólítás, sem tértivevényes levél... bár elsunnyoghatta a könyvelő, ezt nem vitatom.

(#54) Donki Hóte válasza Male (#53) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Ha tényleg így történt, akkor goto Békéltető Testület, jópár ezer ft kártérítést le lehet gombolni róluk, mert törvénytelenül jártak el!

Aztán persze kiderülhet, hogy a könyvelőd hibázott, de te akkor is jól jársz, fájdalomdíjul a könyvelő fél évig ingyen lesz kénytelen neked dolgozni :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#55) Male válasza Donki Hóte (#54) üzenetére


Male
nagyúr

Nem lett nagy gond végül, villanyreszelő ismerte azt az EON-ost, aki kint volt, utána szólt telefonon, egy órán belül volt újra áram.
( Hát az a könyvelő mondjuk... lehet, hogy valójában sokba kerülne ha ingyen dolgozna :DDD )

(#56) prolad


prolad
őstag

Támogatom, hogy legyen biztonságos, és tényleg csak én tudjak online a kártyával fizetni, de amelletr kicsit megmoslyogtató ez az egész, hogy a boltban már lassan értékhatár nélkül fizethetek anélkül, hogy egyáltalán a PIN kódom megadnám (nem tudom, hogy eltörölték-e már a15 ezres korlátozást vagy csak tervezik).

Másik kérdés, mi van azokkal az oldalakkal, amik egyszer elmentik a kártyámat és utána nem kell soha többet külön megerősítés? Ilyen pl a Playstation store vagy az Aliexpress.

(#57) nullpoint


nullpoint
senior tag

Mi a nagy különlegesség most? Már 2006-ban is úgy működött a rendszer hogy online fizetésnél bejelentkezés után egy smsben jött a kód, amivel mehetett a móka.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#58) arty válasza nullpoint (#57) üzenetére


arty
veterán

2006ban ezt egy kereskedo tamogatta kb. Most elvileg mind az EU ban. Ennyi.

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#59) Micsurin


Micsurin
nagyúr

De marha jó lesz mikor hajnalban csak rányomok boxon a storeban a vásárlásra majd a telefonomért kotorni az éjjelin.... :U :W

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#60) LurkerSheik válasza GeoJoe (#1) üzenetére


LurkerSheik
senior tag

Otp-s vagyok ismét egy ideje, de nemsokáig.
Idén már sajna nem férek bele a bankmonitoros CIB ECO promo-ba.
Az OTP Smartbank egy Röhej. Szép meg csillivilli de a fizetést SMS😅 kóddal kell azonosítani a mai napig.
Push értesítés mai napig nincs. Ezek alapok egy appnál lassan 2021-et írunk.
itt nem fog feltünni a szigorítás :U
Cib-nél a virtuális kártya hozzárendelése lenne pofon egyszerű, de jóideig hibát dobott. Üf szerint dolgoznak rajta. Egy fél évig nem sikerült javítani. Revo mellett már érdektelen.
A cib eco már 2 évig full-full free, jövőre remélem vissza tudok váltani.
Unicredit egy éve még elég fapados volt.
Revolut nagyon jó, ujj vagy arcazonosítás amint megnyitod az appot. Bent mindig babrálnak valamit, eltütethetetlen menüpontokat kreálnak.
Aki nem naponta használja annak édesmindegy, teljesen rendben van.
Többit nem ismerem.

[ Szerkesztve ]

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#61) csako válasza Micsurin (#59) üzenetére


csako
veterán

lemaradt a #firstworldproblem (bocsi :DDD )

Holnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...

(#62) nullpoint válasza csako (#61) üzenetére


nullpoint
senior tag

Lehet esténként két háztömbbel arréb tárolja a telefont valakinél ,egy éjjeliedényenszekrényen.

;]

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#63) Lewzke válasza LurkerSheik (#60) üzenetére


Lewzke
őstag

Van újjlenyomat igazolás is most már az appban.

(#64) gergobaby válasza Lewzke (#63) üzenetére


gergobaby
aktív tag

+1, en is ujjlenyomatozok

(#65) genlog válasza whYz (#35) üzenetére


genlog
junior tag

Pl. erre próbáltam utalni: link.

(#66) Donki Hóte válasza genlog (#65) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Naésaztán :F

A Revolut számládon lévő pénzeket nem az OBA védi, hanem a litván Deposit Insurance Fund, aminek tagja az UAB Revolut Bank :R

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#67) Male válasza Donki Hóte (#66) üzenetére


Male
nagyúr

Azért az nagyon nem mindegy, hogy ki biztosítja... OBA esetén, magyar állampolgárként elég biztos, hogy megkapod a pénzed, ha baj van, egy random másik esetén meg vagy igen, vagy nem, attól függ az milyen biztosító. (Ahogy ez látszott a bróker csődöknél is... FCA-s helyeken az FSCS szépen fizetett, akik meg CySEC-esnél kereskedtek, ők leginkább csak várakozhatnak meg reménykedhetnek.)

(#68) Donki Hóte válasza Male (#67) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Mivel a betétbiztosítás minden EU-s országban egyazon EU irányelv alapján került meghatározásra, így lényeges eltérés nincs az országonkénti szabályozásban. Természetesen egy magyar embernek könnyebb boldogulni a magyar OBA érvényesítésével, de ez nem a a szabályozás hiányossága :)

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#69) Male válasza Donki Hóte (#68) üzenetére


Male
nagyúr

Az, hogy elvileg van biztosítás, és hogy valóban fizetnek is, és értelmes időn belül, nem évek múlva... az két külön dolog. Ciprus is EU-s, de van egy tippem, hogy máig nem láttak a magyar károsultak pénzt tőlük. (Nekünk meg FSCS fizetett elég hamar, bár még a helyi bank szerencsétlenkedett egy sort vele.)

(#70) Donki Hóte válasza Male (#69) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nincsenek pontos ismerteim a dologról, de úgy rémlik, hogy ciprusi bankcsőd 2012-ben volt, az EU irányelv pedig 2014-es. Lehet, hogy pontosan a ciprusi események miatt született az egységes szabályozás...

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#71) Male válasza Donki Hóte (#70) üzenetére


Male
nagyúr

Nem a bankcsődös károsultakra írtam, hanem bróker gondokra a CHF árfolyam korlát eltörlésénél például, ami 2015-ben volt. Akkor ment csődbe nekünk az Alpari UK is, és mivel már a számla nyitásnál odafigyeltünk, hogy FCA által szabályozott bróker legyen, így FSCS által biztosított, nekünk fizettek is utána egészen hamar. (bár még ott is egy kicsit necces, mert mások a szabályok a csőddel kapcsolatban, mint Magyarországon, így van cég, aki egyszerűen nem ismeri el, hogy csődbe ment, addig meg nincs kártalanítás a biztosító részéről sem... ezt ott igen sokáig el lehet húzni.)

(#72) Donki Hóte válasza Male (#71) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Akkor nagyon elveszítettem a fonalat, mert nem vágom, hogy a ciprusi bankoknak mi köze van ahhoz, hogy a CHF árfolyamának a svájci jegybank által mesterségesen fenntartott értékén évekig nyerészkedők végül oltárira pofára estek :K

De végül mindegy is, a betétbiztosítási alapoknak semmi köze az árfolyampárokkal hazárdírozó önjelölt tőzsdegurukhoz. Amikor berobbant a CHF árfolyama, akkor a magyar OBA sem fizetett egy fityinget sem a árfolyam eltolódásán súlyos milliókat vesztő embereknek.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#73) Male válasza Donki Hóte (#72) üzenetére


Male
nagyúr

Igen, elveszítetted a fonalat :)
CHF árfolyam korlát eltörlés -> brókercsőd -> azok sem jutottak a pénzükhöz, akik nem veszítették el a pénzüket, mert például nem is kereskedtek CHF-el akkor (ahogy mi sem) -> a csőd miatt a biztosító kártalanítja az utóbbi csoportot... ugyan az a folyamat, mintha a bankod menne csődbe, és ugyan úgy a biztosító fizet... már ha az egy normális, és fedezettel rendelkező biztosító, mint nálunk az OBA.

Persze, hogy nem fizet azoknak, miért tenné... hiszen kockáztatott, bebukta, így járt, nem róluk beszélek.

(#74) fabokf


fabokf
tag

Szerintetek mi számít az OTP olvasatában "jóváhagyás-köteles" fizetésnek? Múlt szerdán összematekoztam végre a SmartBank appot, beállítottam rajta mindent, sikerrel utaltam is róla, másnapra aktívvá vált minden egyéb funkciója is, és egyből ment az ujjlenyomatos azonosítás is bekapcsolásra...erre pénteken a délutáni kajarendelésemet még SMS kóddal hagyatta jóvá (pedig a Netpincér a telefonomra van feltolva, úgyh a SmartBank is netközelben volt...mondjuk ezt betudom annak a "24 órán túl kezdeményezett első jóváhagyás-köteles tranzakciónak", amiről az oldaluk is ír), viszont előtte a délelőtti, Black Shark EU-s webshopjából történt töltőrendelésemet és az aznap délutáni, szintén külföldről való strapa-töltőkábel rendelésemet totál figyelmen kívül hagyta (megadtam mindkét esetben a kártyaszámot, oszt jóccakát...annyit se pittyentett, hogy fapapucs :D )...ma meg ugyanígy vettem dolgokat Xboxra (feldobta a kártyaválasztást vásárlásnál de semmi azonosítási kényszer a továbbiakban). Most ez ennyire szelektálna, vagy még egyenlőre ne is várjam a csodát, h ezentúl minden hazai, vagy EU-s webshopos rendelésemnél azonosítást fog kérni? :F

(#75) Joci10 válasza LurkerSheik (#60) üzenetére


Joci10
őstag

Nem tudom, mikori Smartbankot használsz, de amit én használok, abban már lassan egy éve nem használtam kódot (nálam is alap az ujjlenyomat, és én már rég bekapcsoltam az ellenőrzéseket), azon kívül pedig van push értesítés is mind levonásokról, mind jóváírásokról is. Azonnal.

(#76) Joci10 válasza fabokf (#74) üzenetére


Joci10
őstag

Nem sikerült rájönnöm. Van, ahol egyszer sem kért, van, ahol össze-vissza (hol kér, hol nem), és van, ahol mindig kér. De ez valószínűleg nem a bankon múlik (fizetéses résznél volt olyan esetem, hogy CIB bankos felületen is hol kért, hol nem, vagyis szinte biztosan nem bankspecifikus a dolog - de volt olyan is (talán csak egyszer, vagy max kétszer), hogy Simple-n keresztüli fizetésnél is kértek ellenőrzést).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.