Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Squirrel


Squirrel
őstag

Én is az elektromos autók terjedéséért szurkolok, ennek ellenére a tesla mellett megtartottuk a suv-ot. Egy évben 4x megyünk haza, nagyon nem mindegy, hogy az 1200 km-t 15 vagy 10 óra alatt toljuk le a kényelemről nem is beszélve. 7.5 litert eszik, kb csak erre maradt meg a dízelautó. Hétköznapi használatra ott a kistesla, tetőn a napelem, eleve próbálom hétvégén, napos időben tölteni. Esővizet gyűjtjük, abból locsolunk. Hulladékot szelektíven gyűjtjük, zöldszemét megy a komposztba, ásványvizet nem veszünk, nem iszok elvből, itthon vagy otthon Magyarországon, ahol ismerjük a vízminőséget. Csapot nem folyatjuk feleslegesen, gyerekeket is ebben a szellemben neveljük. Én jelenleg többet nem tudok életmódszerűen tenni a környezetemért, de hosszú távú utakra jelenleg az elektromos autózás csak igen kompromisszumos módon lehetséges. És korábban nem suv-val jártunk haza, alig bírtam kiszállni az 1200 km után az autóból, most meg simán. Azért kényelmesebb nem a földön ülve hanyattfekve vezetni.

(#52) DjFlanker válasza adamssss (#50) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

Nem tudom hogy tudtad-e, de, igaz még teljesen más megközelítésben, méretben, stb-ben, de a Rav-4 volt az egyik, ha nem, a legelső SUV.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#53) k-adi válasza Farkas82 (#47) üzenetére


k-adi
nagyúr

"halálfélelme volt benne a szerpentinen az imbolygástól"

Menjen lassabban mikor olyan durva szerpentinen van? az nem opció?


"Előbb a fejekben kellene rendet tenni, mert így az elektromos autózás is csak oda fog vezetni, hogy egyre nagyobb dögökben ül mindenki, hogy "ütközésnél biztonságban legyek", meg hogy "jobban rálássak a forgalomra a többiek felett" ha mindenki suvban ül ezek az érvet mit sem érnek."

Nos, nem akarok nagyon beszállni ebbe a suv-hater vitába, hiszen mindkét oldalnak megvannak a saját érvei, de azért 1 megjegyzést idebiggyesztenék az idézett részhez, mert a megnövekedett fogyasztást lehet fikázni napestig felőlem (aminek talán még van is pl. aerodinamikai alapja), de ezt a részét nem, ugyanis:

Nem tudom van-e családod, vagy a saját/utasod (pl. párod) életed mennyire félted. De... tegyük fel, hogy beszélgetsz egy anyukával, apukával... Szerinted ha akár csak 1%-al több esély van a túlélésre, melyiket választanák? persze többi tényezőt nem nézve, stb. stb. stb.

És ezek nem olyan dolgok, mint a számok, hogy nagyobbat kamuzok és akkor jobb. Magasabban ülsz, többet látsz, vezetés biztonsága nő.. kész. ez egy igen/nem tény.

Én értem, hogy sokak számára ez bullshit érv, stb.. nagy dögök, fúj fúj.. és szerintem is vannak szép karcsú "igazi" autó formák... de ha választanom kéne, hogy szépség vagy élet, vagy szeretném jobban belátni a forgalmat, vagy talán jobban túlélek egy ütközést egy ilyen tankban (pl. mert ismerem a környékemet milyen fazonok rallyznak ott naponta), akkor nem biztos, hogy haterkedni kellene

+ Arról nem is beszélve, hogy a kényelem egy olyan megfoghatatlan dolog, amit szintén lehet köpködni, de napi használat során igenis nagy előny, ha nem befeküdni kell egy kocsiba beszálláskor és mondjuk a szülők/idősebb utasok/sérült utasok is rendesen ki tudnak lépni és nem kihajtogatják magukat a kocsiból.
Ja meg a padkák, esetleges off-road néha hétvégente túrázáskor, stb.

Na de persze ebből mi következik? Mindenki ilyenbe ül idővel és akkor már eltűnnek az előnyök.. Jaj mi lesz? Akkor mi lesz a következő? Még nagyobb kocsik. Vagy addigra már tényleg lesz valami értelmes másik utazási mód.

(#54) k-adi


k-adi
nagyúr

Lehet hülye kérdés de beírom azért: miért előnyös ha elől van a töltő?

pl. egy kis kocc után előlről, ha csak egy kicsit is behorpad ott akkor már meg a fejkavarás mi?

(#55) _flamer


_flamer
aktív tag

Külsőre egész jól néz ki :)

“Innovation distinguishes between a leader and a follower”

(#56) pusszycat


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Vajon mit tud 0..100-on? :U

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#57) doooo


doooo
veterán

Totalcar-on azét már egy hete írtak róla... minden infót nyilván nem tudtak, de azért az korántsem igaz, hogy szó szerint "semmit sem lehetett tudni róla".

Ja és egyébként ez el sem ment az SUV, de még a Crossover kategóriák mellett sem. 7 (!) centivel magasabb a jelenlegi Clio-nál. Ugyanakkor jóval keskenyebb, és rövidebb is.

(#58) aujjobba válasza k-adi (#53) üzenetére


aujjobba
addikt

Egyetértek.
Nekem sem tetszik az egyre nagyobb autók tendenciája, ezekből a nagy dögökből egyre több van.
Három gyerekem van, így be fogok állni én is a sorba a következő autóval, mert elképzelni nem tudom mi maradna belőlünk és a normál autómból, ha egy ilyen böhömmel ütközünk.

Már egy totál gyakori új Vitara is óriásnak tűnik az FR-V (Honda) mellett, pedig a Honda se kicsi.

[ Szerkesztve ]

(#59) Fall-N válasza aujjobba (#58) üzenetére


Fall-N
veterán

Az autók növekedése régi dolog és nem a SUV-okkal kezdődött. Nézz meg egy Golf I-et meg a mostani Golf méretét. De az is sokat elárul, hogy a jelenlegi Polo sokkal nagyobb az említett első generációs Golfnál és ha jól rémlik a Golf III-nál is. Szóval a kényelem miatt amúgy is régóta növekedtek az autók méretei. De lehet is érezni, ha az ember beül egy régi kisautóba. Ahogy írtam előbbi hozzászólásban, a SUV-k a régi kombik, majd az azt váltó buszlimuzinok utódja. Azok sem voltak jobbak az általatok kifogásolt dolgokban. Mivel volt jobb egy első generációs Opel Zafira vagy egy VW Sharan vagy más buszlimuzin (Fiat Multipla ;] ), mint egy jelenkori SUV? Légellenállás, fogyasztás stb. ugyanolyan szar volt.

[ Szerkesztve ]

(#60) David75 válasza k-adi (#53) üzenetére


David75
őstag

Tehát akkor érzelmi zsarolással vesz rá téged és másokat az autógyártó, hogy suv-ot vegyél, szerintem akkor lassan inkább a leselejtezett tigris tankokat kéne nézegetni biztos ami biztos alapon hiszen hiába ülsz be egy nissan juke-ba, mivan ha karambolozol egy merci g-osztályal vagy egy audi q8-al? Mivan ha q8-ad van és beléd megy a cybertruck vagy egy ford f150? Illetve a kényelem fontosabb mint a bolygó jövője, ez megmutatja mennyire nevetségesen gyengévé váltak az emberek, itt nyugaton a napi ~10-20km-re is hatalmas autók kellenek, fűtött-hűtött kipárnázott belsőtér, míg én ugyanezt az utat megteszem biciklivel akármilyen időben gond nélkül.

Viszont ez az autó 4 millióért nagyon jó ajánlat, de az hogy ilyen árkategóriájú elektromos autókból amit már tényleg megtudnának venni szélesebb rétegek(vegyük ide skoda citygo/seat/vw up-ot is) csak ilyen párszázas példányszámban elérhető, az megmutatja mennyire érdekli valójában az elektromos autó terjesztése a gyártókat. (Persze tudom vegyél id3-at 12 millióért az lesz a népautó :DDD )

iPhone 14 pro | Cube Acid 2020

(#61) Hopkins95 válasza #89309696 (#48) üzenetére


Hopkins95
addikt

Én azt nem értem, hogy mit tudtok egy elektromos hajtású autónál az SUV → bolygó jövője dologról lamentálni? :U Egy bizonyos áramtöbblet ígyis-úgyis be van táplálva a hálózatba, ami napi szinten elvész, ha nem veszed ki. Az áram nagy része meg Paksról jön, akkor nem mindegy nekem, hogy most 13 Kwh-át eszik 100-on vagy 15-öt?

Amúgy meg amilyen árvizek vannak mostanában meg kiönt a vízelvezető rendszer a városokban is, én tuti biztosabban érezném magam egy magasabb padlós autóban.

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#62) pusszycat válasza Hopkins95 (#61) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Plusz parkolásnál nem akad fel az orra, hátsója az útpadkára. :K

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#63) SyMbioTe válasza JasL (#21) üzenetére

Végülis csak hetek óta van kint egy csomó weboldalon (akár autós oldal, akár bármi más), hogy jönni fog (+ az is, hogy mikor kezdik az előrendelést), leleplezik, és hogy csak 100db lesz, szóval sietni kell. :U

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#64) moleculez


moleculez
veterán

Ezt a SUV ellenességet nem értem, Nissan Pulsarom van, ami gyakorlatilag egy Quasqai minden dimenziójában, csak alacsonyabb. Most akkor kissebb a lábnyoma a városi forgalomban? Nem, de ha magasabban ülnék, azért könnyebb lenne az életem olykor, a fekvőrendőr nem kapná le lökhárító alját (mert itt Angliában a 20mph úton 2-vel kell átmenni a fekvőrendőrön :W ), meg ilyesmi. Légellenállás a városi forgalomban max 50-nél meg nem tényező a fogyasztás, károsanyag kibocsátás terén, ótópályán nyilván igen.

[ Szerkesztve ]

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#65) julius666 válasza adamssss (#50) üzenetére


julius666
addikt

Eléggé OFF, úgyhogy röviden: a közlekedés CO2 környezetterhelése kis töredéke az emberiség teljes CO2 kibocsátásának. Ha tegyük fel teljesen átállunk az elektromos autózásra ami 50%-al kisebb (össz) kibocsátással jár (az optimistább becslések szerint, de normális méretű akkupakkal szerintem sokkal rosszabb lenne amúgy is az arány), azzal sem oldunk meg kb SEMMIT. Ehhez képest a SUV extra légellenállás miatti kibocsátás többlete az tényleg az aprópénz kategória az össz kibocsátáshoz képest.

Ha keresztes hadjáratot akartok intézni valami ellen a föld érdekében, akkor szerintem találjatok valami értelmesebb célt.

disclaimer: nincs SUV-om.

[ Szerkesztve ]

(#66) #89309696 válasza Hopkins95 (#61) üzenetére


#89309696
törölt tag

Engem az se érdekel, ha 30kW-ot fogyaszt százon vagy 20 litert. A nép hisztizik a zöldséggel, mert most ez trendi, féligmeddig valós probléma. Ehhez képest ugyanez a nép veszi ezeket, mint a cukrot. :F
Tisztában vagyok vele, hogy a közlekedés töredéke a környezetterhelésnek, a suvok terhelése meg majdnem kimutathatatlan. Abszolút nem is érdekel emiatt ki milyen kocsiban pöfög mert nincs különbség közöttük globálisan, az viszont érdekel, hogy kiszorítja az suv forma az összes többi alkalmasabb autóformát a kínálatból, a végén nem marad más csak ez. Van pár ember aki tényleg kihasználja, akinek tényleg szükséges, a többinek totál felesleges. A felhozott példák mellette meg sokszor a röhej kategória, mindenáron kapaszkodni akarnak bele. Van probléma az suv formával.
Már a kombik böszmülése is probléma amikké alakult nagy részük.

A legolcsóbb autó és a böszme suv forma nem kompatibilis egymással. Az suv felár, helye nincs a legolcsóbb autók ligájában. Ezt régen tudta az autóipar nem véletlen voltak olyan alakúak amilyenek a legolcsóbb autók, voltak fontosabb dolgok a kis pénzből kihozott autónál, mint az, hogy egy felfújt lufi legyen sonkahálóban.

[ Szerkesztve ]

(#67) k-adi válasza David75 (#60) üzenetére


k-adi
nagyúr

szíved joga hogy 20km-t tekersz esőben hóban vagy nem, de aki nem fog azt nem biztos hogy le kéne gyengézni.
+ tudod mikor lesz itt cybertruck ? soha.

(#68) Hopkins95 válasza #89309696 (#66) üzenetére


Hopkins95
addikt

Az igazság az, hogy a legtöbb gyártó leállt a kicsi és olcsó autók gyártásáról, mert legyártani drága a legújabb belerakott cuccokkal, de eladni meg nem lehet túl drágán. Erről a Speedzoneos videóban Pista beszélt a Peugeot 208 1.2 PureTech tesztjénél.

Amúgy azon nem kell csodálkozni, hogy az ember SUV-t vesz, ha a gyártó is folyamatosan azt reklámozza ill. pl. a kombikat is már úgy megdrágítják, hogy abból már SUV-t is vehetsz. De én azért nem félnék attól, hogy eltűnik a többi autófajta, egyszerűen csak kevesebb lesz bizonyos fajta autókból és más fajtából meg több.

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#69) Ezekiell válasza julius666 (#65) üzenetére


Ezekiell
veterán

Vajon miért is lenne mégis jó, ha a városokban nem mérgező gázt kibocsátó autók járnának, hanem elektromosak... Vegyél egy jó mély levegőt, és szerintem rájössz a válaszra ;)

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#70) joghurt válasza Bog (#28) üzenetére


joghurt
addikt

Szerintem ez egy maximálisra tolt médiahack volt a Dacia (Renault) részéről, amit vidáman benyelt kb. az összes portál, és fizetett hirdetés helyett örömmel lehozta ingyen.

1. Akkor 4 millió, ha már ott a zsebedben a 2,5 milliós állami támogatásos szerződés - ami ugye egy nap alatt elfogyott anno.
2. Akkor 6,5 millió, ha benne vagy az első százban - na, ez meg már a cikkek megjelenésekor el volt fogyva.
Tehát az egyszerű zemberek számára 7-8 milliónál (a szenzációs ár duplájáért) lesz majd elérhető.

Azt durvának tartom, hogy 100 eFt becsengetésével lehet sorbaállni(!) egy majd jövő tavasszal leszállított óccsóautóért - ez azért mégsem egy Tesla.
Ja, és kb. látatlanban, mert részletesebb adatlap, vagy rendes (belső) galéria nincs róla.
Mégjabb, úgy fizess be a sorállásra, hogy még azt sem tudhatod, akkor majd mennyibe is fog kerülni.

Abba nem akarok belemenni, hogy abból az első 100-ból hány darab jutott a kereskedők jól értesült haverjaihoz. "Így megy ez."

A tej élet, erő, egészség.

(#71) SyMbioTe válasza joghurt (#70) üzenetére

1.: Aki nem lusta végigolvasni egy cikket, az tudja, hogy csak annak 4M, akinek van támogatása.

2.: Azt honnan tudod, hogy 7-8M lesz az autó? Mert árat sehol nem írnak a kocsiról, csak azt, hogy az előrendelésben 6,5. A szenzációs árat meg ne hasonlítsd már a teljes árral, nyilván akkor elég nagy különbség jön ki.

100k-ért sorba állhatsz, DE bármikor visszamondhatod, ha jól tudom. Innentől nem mindegy? Ha valakinek később nem tetszik az autó belseje, a színe, az ára, a mérete, stb., akkor visszamondja és csókolom.

Elvileg 4 óra alatt merült ki a készlet. Tudható volt hogy mikor indul a foglalás, aki csak sima híroldalakat olvas, még az is láthatta ezt az autót, hogy lesz. Innentől kezdve, ha valaki nagyon akarta, azért nem volt lehetetlen rárepülnie.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#72) k-adi válasza joghurt (#70) üzenetére


k-adi
nagyúr

skoda új EV-nél is 100ezres beugró

(#73) pusszycat


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

van aki csak azért veszi, h eladja

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#74) joghurt válasza k-adi (#72) üzenetére


joghurt
addikt

És azért is a csepeli Merkur telepre kell majd elmenni, és választhatok a bilikék vagy a narancssárga közül? Tényleg nem értem, amikor egy fogyasztói piacon pénzt kérnek azért, hogy majd vásárolhass tőlük. Az én világomban ki szokás nyalni a vevő fenekét (hiszen belőle élnek). Ha pedig nincs valami készen, azt nem kezdem el árusítani.

A tej élet, erő, egészség.

(#75) SyMbioTe válasza joghurt (#74) üzenetére

Éppenséggel ha egy új autót megveszel megrendelsz gyakorlatilag az sincs kész. ;]

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#76) moldovan válasza adamssss (#23) üzenetére


moldovan
csendes tag

Előre is elnézést kérek, és nem akarlak leoltani, hiszen nem ismerlek, bár te ismeretlenül is belém kötöttél (belém is).
3 gyerekes apuka vagyok, erdőben lakom, elektromos SUV-ot hajtok, mert az előző 3 autónak leszakadt az alja... és nem vagyok 200 kiló, de éppen mostanában egy csipőideg gyulladás miatt nehezen ülök be szállok ki még a SUV-ból is. Ne vedd magadra, de nem te vagy a célközönség...

(#77) mbotnd


mbotnd
tag

Kéne már egy elektromos Suzuki Swift. Még lehet meg is venném. Kicsi, kompakt, városba való és olcsó legyen.

(#78) cinemazealot válasza mbotnd (#77) üzenetére


cinemazealot
addikt

Szívemből szólsz. A baj az, hogy ők még a hibridbe is csak most kezdtek bele. Ráadásul az ő hibridjük is csupán arról szól, hogy az önindítót kikapták a motor mellől, a generátornak pedig lett motoros üzemmódja, ami a vezető segge alá bepakolt piciny akkupakkot tölti fékezéskor. Tehát elektromotoros üzemben is folyamatosan tekeri a főtengelyt. :U

(#79) sfefe válasza julius666 (#65) üzenetére


sfefe
őstag

Így van... Az autók terhelése világ viszonylatban 8-10%.( Nem én találtam ki) Csak itt az EU-ban ezzel könnyű kampányolni.
Fő szennyező az energia ipar, ipar, hajók, repülők pl.
Nem suv-om van de szeretnék egyet mert mentem vele és tök jó és hát igen nem annak légellenállási mutatója teszi tönkre a környezetet.
Meg mint Göbi doki mondja amíg az elektromos autó töltése megy szénerőműből is addig felesleges környezetvédelemről beszélni..

Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...

(#80) DudeHUN válasza julius666 (#65) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Amúgy de megoldunk egy csomó mindent. Máris sokkal kevesebb lesz a CO2 kibocsátásunk. Minden számít.
"CO2 emissions from passenger transport vary significantly depending on the transport mode. Passenger cars are a major polluter, accounting for 60.7% of total CO2 emissions from road transport in Europe." - 2019-es hivatalos EU adat.
Ezek csak EU számok. Itt a transzport, több mint 30%-át ookozza csak a Co2-nek. Világszinten a transzport a CO2 kibocsátás több, mint felét okozza. A lakossági gépjárművek az üvegházhatású gázok több, mint harmadáért felelősek.

Gamer for Life

(#81) adamssss válasza moldovan (#76) üzenetére


adamssss
veterán

Leoltani? Milyen hozzáállás ez? itt senki nem akar senkit "leoltani". Azt mi az általános iskola felső tagozatában csináltuk.

Itt vita ment érvekkel, ellenérvekkel.

Hogy on is legyek. Ha neked tényleg szükséged van terepjáróra akkor eddig is tudtál venni. Pár évtizede van a piacon ez a kategória. Úgyhogy még mindig nem győztél meg de mint írtam el tudom képzelni, hogy valakinek a kényelmen kívül tényleg kell a magas felfüggesztés, csak a többség nem ezért vesz hanem a már kitárgyalt szempontok miatt.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#82) HThomas válasza adamssss (#81) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog (1)

Igazából nincs miről meggyőzni a másikat... pont ebből van a baj, hogy mindenki meg akarja mondani a másiknak, hogy szerinte mire van szüksége vagy miért csinál valamit rosszul... vagy éppen ő maga döntött rosszul és ezt vetíti ki másokra. (Lásd az instabil a szerpentinen érv: könyörgöm, akinek fontos az élményautózás a szerpentinen az miért vesz megemelt kocsit? De ha meg mégis vesz, akkor miért azt szűri le belőle, hogy az a kocsi rossz...)

Aztán meg van egy valós és meglehetősen komplex probléma, miszerint sokan vesznek divatból az igényeiknek nem megfelelő és pazarló kocsit, ami feleslegesen terheli a környezetet és erre az autógyárak is rájátszanak a marketingükkel, miközben meg megy az álszent duma a környezettudatosságról.

[ Szerkesztve ]

(#83) Fall-N válasza adamssss (#81) üzenetére


Fall-N
veterán

Így van. Vannak akik racionális érvek miatt vesznek nagy dög kocsikat, van aki divatból vagy státuszszimbólumnak. A gyártók teremtettek divatot vele, elég csak a prémium szegmensben megnézni a BMW X szériát. Fölösleges kategória, mert terepre van alkalmasabb, városba meg túl sok. Tipikus példa az X6. Nekem nem kéne, ha lenne rá pénzem se, de nem is érdekel ha vesz valaki SUV-t.

Vagy ott a Nissan akik dobta régi klasszikus szedánokat a crossover miatt. Például hol van a Nissan Almera? Sehol maximum a dél-amerikai kontinensen.

Mondjuk a prémium vonalon holt mindegy a SUV, mert egy A8 4,2 sem a környezetvédelem netovábbja, vagy az S600 AMG sem.

(#84) k-adi válasza k-adi (#54) üzenetére


k-adi
nagyúr

miért előnyös ha elől van a töltő?

#repost

(#85) Bog válasza k-adi (#84) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Nem hiszem, hogy előny-hátrány a töltőcsatlakozó elhelyezése, akár oldalt, akár elöl van. De elöl jobban kedvelem, mert egy csomó töltőhöz orral a legkönnyebb beállni.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#86) k-adi válasza Bog (#85) üzenetére


k-adi
nagyúr

sérülési esély szempontjából pl. úgy gondolom nagyobb esély van elölről / hátulról megtolni, koccolni valamivel, stb. és akkor így könnyebben megsérül? mintha pl. jobbhátul oldalt lenne talán jobb?
viszont ha elől van akkor jobban odaférsz a töltőoszlophoz ezt elhiszem

[ Szerkesztve ]

(#87) Fall-N válasza k-adi (#86) üzenetére


Fall-N
veterán

Vagy a garázsban is egyszerűbb, ha orral áll be az ember.

(#88) atike válasza Fall-N (#87) üzenetére


atike
nagyúr

....na meg ha orral áll be az ember akkor nem lesz tele kipufogógázzal a garázs... Soha nem értettem, hogy miért jó tolatva beállni...

Mondjuk elektromos autónál ez épp nem számottevő... :DDD

(#89) SyMbioTe válasza atike (#88) üzenetére

Én mindenhova tolatva állok be, hogy menekülési irányba álljon az autó. Gyorsabb és egyszerűbb így elindulni. :B

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#90) k-adi válasza atike (#88) üzenetére


k-adi
nagyúr

csupán kényelem miatt mert reggel álmosan szarabb kitolatni mint csak előre menni :F aztán persze vannak olyanok akik szerint du. egész nap után fáradtan már szarnak rá és orra állnak be

(#91) gzbotii válasza -Faceless- (#2) üzenetére


gzbotii
veterán

Igen, lesz kishaszon kivitel.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#92) gzbotii válasza koxx (#46) üzenetére


gzbotii
veterán

125nm. Ami egy 1.4 benzinesének felel meg, kb.
A kocsi önsúlya meg 995kg, akkustól.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#93) gzbotii válasza SyMbioTe (#71) üzenetére


gzbotii
veterán

Román források 15-20.000€ írnak, mint ár.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#94) joghurt válasza gzbotii (#93) üzenetére


joghurt
addikt

Az 7,3 millió forintban. Plusz még áfa?

A tej élet, erő, egészség.

(#95) Fall-N válasza atike (#88) üzenetére


Fall-N
veterán

Erre írhatnám azt, hogy béna feleség miatt aki nem tud tolatni. ;] :DDD Viccet félretéve, szerintem is ésszerűbb orral beállni, de az tény hogy nem kell kitoltatni sötétben például.

Mondjuk engem nem érint, mert se kocsi, se garázs. Lakásban lakok és biciklivel járok. Persze néha jól jönne a kocsi, de a belváros közepén lakok és közel van minden. Még a munkahelyem is.

[ Szerkesztve ]

(#96) pusszycat válasza Fall-N (#95) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Az semmi. Nekem mikor még meg volt a kocsim (eladtam) driftelve álltam be a garázsba :DDD

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#97) Luck Dragon válasza pusszycat (#96) üzenetére

Na ne már! Azt akarod bemesélni itt mindenkinek hogy egy macska tudd vezetni? ;] :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#98) koxx válasza gzbotii (#92) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Az elég karcsú.

(#99) pusszycat válasza Luck Dragon (#97) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Nem mindegyik. :D

Amugy ez az első Kínai Dacia. Egy Dacia amit Kínában szerelnek össze. Nem tudom ez most jó hír vagy sem. :U

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#100) Luck Dragon válasza pusszycat (#99) üzenetére

Ami már nem Kínában készül az már nem is eredeti . :D

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.