A mi cégünk is erősen érdeklődik utána... Lehet ide is fog jönni egy pár darab...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Autó+mobil » [Re:] Az itthon kapható legolcsóbb elektromos autó lett a Dacia SpringHozzászólások
(#2) -Faceless-
-Faceless-
őstag
Az új Sandero Stepway is egész pofás lett kívül is, de főleg belül. Nekem full elektromos nem felel meg, de el tudom képzelni, hogy ez must-have legyen egy csomó városi cégnél.
Talán arra kíváncsi lennék, hogy ebből is lesz-e van verzió, mint a 208-ból.
[ Szerkesztve ]
Nálunk a cégnél most is Daciák vannak , egyértelmű hogy későbbiekben nálunk is lesznek. ( Kíváncsian várom ) .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
thboxx
aktív tag
Ez tök jó! Családi ütni vágni ovijáratba első osztályú! Nincs kijelző, meg carplay? Városba? Minek? Az összes kisebb villanyautó lehetne hasonlóan puritán...
Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!
Azt most már Marokkoban fogják gyártani. [link]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
Ezekiell
veterán
A cím egy kcisit félrevezető, mert pont hogy nem kapható
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
#16820480
törölt tag
Kár a SUV designért, sajna nagyon megy ez manapság.
A szürke naranccsal az elég menő, láttam fehéret zöld tetővel hát az jó csunya lett.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
alcsa
senior tag
Csak a Sandero megy Marokkóba, a Stepway marad Romániában gyártva.
jacis
nagyúr
Miért nem nyit a lapcsalád az elektromos autóknak egy külön oldalt? Mért itt jelennek meg ezek a hírek?
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
atike
nagyúr
Mennyi cikk jelenne meg és milyen időközönként azon az oldalon...?
Bog
HÁZIGAZDA
Rovatot nyitottunk inkább. Ennyi kontentnek egyelőre ez bőven elég.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
laci_csk
senior tag
mindegyik Stepway az nem egy model A Logan is stepvay a Sandero is stepway
[ Szerkesztve ]
Xperia XZ3
alcsa
senior tag
Akkor újrafogalmazom, bocsi: a Sandero megy gyártásba Marokkóba, a Sandero Stepway marad Romániában.
Amúgy meg nem, nem minden Dacia Stepway, de minden Stepway Dacia
Squirrel
őstag
28-as akku pakkal lejtőn hátszéllel lesz meg a 300 km....
125km/h a vége szóval még egy esetleges autópálya használat esetén se tudok megengedett max sebességgel menni, nem tudom miért fájt volna mondjuk ha 140-150-re lövik be. Az ára rendben van amúgy meg a hatótáv is elfogadható.
En is gyulolom oket. Semmi ertelmuk ellenben brutalisan terhelik a kornyezetet.
A cikkhez: dacia elektromos auto. Hat nem tudom...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
WhiteWalker
nagyúr
Legalább nem fotóznak le sebesség korlát átlépés miatt
Nézd a jó oldalát
[ Szerkesztve ]
jacis
nagyúr
mert akkor nem jutottál volna el a következő lehajtóig
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
HThomas
senior tag
Azért van amiben praktikus: kényelmesebb ki-be szállni, rosszul megépített kapubeállókban / kihajtókon kevésbé ér le az alja... mindkét estre láttam példát a környezetemben, hogy valaki ezért választott ilyen modellt, nem csak mert divatos...
JasL
senior tag
Nagyon durván felb*sz, amikor lemaradok egy ilyen akcióról... mi az hogy még be sem jelentik már elfogyott.. 4m én is leakasztanék rá simán... tököm ebbe a buzi harmiaságba...
[ Szerkesztve ]
atike
nagyúr
Városi közlekedésre szánt autó. Oda bőven elég ennyi is.
Aláírom ha 75 pluszos vagy vagy ha 200 kilós és nem bírod berakni a hátsódat egy normális autóba.
Egyébként pedig divathóbort és eszméletlenül környezet szennyező. Simán lehet, hogy a későbbiekben az elektromos autók terjedésének pont ez fog gátat szabni mert a nagy légellenállás az E autózás egyik legnagyobb rákfenéje. A SUV-ok meg nem éppen a jó légellenállási együtthatóról ismertek. Amúgy ezeket a monstrumokat én a "ki ha én nem" autóknak hívom és ahogy vezetnek és viselkednek az utakon erre a többség rá is szolgál.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
Szerintem le van korlátozva, amit meg lehet hackelni.
JasL: örömmel konstatálom, h 4 millcsi itt mindenkinek rendelkezésére áll bármikor. Csak én vagyok ilyen kis csóró.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
hogabesz
aktív tag
100km-en az az 5-6 perc ennyire számítana? (200km-es hatótáv mellett)
Előzésnél számít. Így igazából nincs benne tartalék. Azért mert városba készült attól még lehetne pl 150 a max.
Bdanyy
addikt
Fiatalon is kényelmes nagyon. Magasabb üléspozícióval kisebb autóban is jól el lehet férni. Mondjuk erre egyterű is jó lehet. Kifejezetten nem szeretem a saját autómban, hogy mélyre kell beülni, szűk helyen parkolva kényelmetlen kikászálódni stb.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
Bog
HÁZIGAZDA
még mindig regisztrálhatsz, ha valaki visszamondja, akkor a következő kapja az offert
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Apollyon
Korrektor
Felülről a harmadik képen melyik város látható a háttérben?
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
alcsa
senior tag
Azért monstrumnak nem hívnám, a design lehet SUV-os, de a méretei jóval kisebbek mint egy átlagos SUVnak.
Na ja. Ha a kényelem számít akkor mindenki üljön át SUV-ba mert végül is annál nincs kényelmesebb. Csak ezzel a mentalitással elég hamar fogjuk tönkre tenni a Földünket. Én fiatalon (30 alatt) köszönöm de be tudom tenni a seggemet az autóba max egy kicsit több combizmot kell használni.
alcsa: A légellenállása ennek is rosszabb mint egy normál autónak.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
Fiatal vagyok és a szedánokat szeretem de egy a5 vagy 3-as bömibe kurva kényelmetlen ki-beszállni, a földre ülni kb, egy magasabb építésű akár Dacia-val szemben.
Akárhogy is ez egy nagy selling point a crossover/suv oldalon az erre érzékeny vásárlók körében.
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
Lacc
aktív tag
Miami, Florida US
HThomas
senior tag
Az a jó, ha van ilyen is és olyan is. Akinek számít az SUV-ot vesz, akinek nem az nem. De az nem igaz, hogy nincs előnye. Nem az fogja tönkretenni a Földet, hogy ilyet is gyártanak. Az sokkal többet számít, hogy pl aki városban, rövid úton megy az egyáltalán ne üljön autóba, ha nem muszáj.
(#32) LurkerSheik: Még jó, hogy van Q5 és X3
[ Szerkesztve ]
hitchins
őstag
Mivel terheli jobban a kornyezetet egy suv mint egy normal auto?
Miert nincs ertelme?
Nem Q7 nissan leaf osszevetes erdekelne mert azt ertem.
[ Szerkesztve ]
alcsa
senior tag
Ez nem tud menni olyan sebességgel amiért érdemesebb volna jobb légellenállás mutatóért faragni belőle
Farkas82
tag
Pl kia ceed sw kontra kia sportage: kb ugyan akkora helykínálat de cserébe a sportage nehezebb, többet fogyaszt, ha csak nincs szükséged égetően öszkerékre semmi értelme (és valjuk be őszintén magyarón édeskevés embernek kell, még én is mindig hazaértem a ceedemmel, pedig 1300m magasan lakom ausztriában) mégis kb ugyanannyi sportaget látok mint ceedet.
hitchins
őstag
Ebbol egyetlen erv van, ha valos a tobbletfogyasztas, de szerintem ez konstrukciotol fugg.
En 6,5 literrel jarok. Budapesten. (Benzines)
Ez konkretan kevesebb mint az elozo sima szemelyautom.
Az hogy mire van szukseg eleg szubjektiv. Gondolom egy vw poloval is hazertel volna kevesebb fogyasztassal.
Enny erovel a kozepkategoriat is lehetne utni hogy minek kell. Mondeo es tarsai.
En nem vagyok SUV/crossover rajongo, messze nem. Ez az elso amit hasznalok es nem okozna gondot visszaulni egy “sima” autoba de szerintem tagadhatatlanul vannak elonyei. Szoval azt mondani hogy ertelmetlen hulyeseg.
Nehany sajat pelda hogy hol volt elonyos eddig:
- Varosi parkolas , padkak
- Forgalomban vezetes kilatas, jobb ralatas a forgalomra->vezetes biztonsaga
- Utkeresztezodes beleatasa
- Alacsony tabla: a tabla miatt egyaltalan nem lattam balra kanyarodasnal hogy jonnek-e szemben. Kodos vagy zivataros idoben nem volt biztonsagos kanyarodni. Most ok
- Ritkan de jarok folduton itt hasznos volt a megemelt hasmagassag foleg esos idoben.
Emellett nagyobb biztonsagban erzem a gyerekem is. Nem mindegy hogy a masik autoval utkozeskor milyen magasan van a talalkozo.
Persze van hatranya is, szamomra leginkabb vezetesi elmenyben.
Mindegy nem akarok tovabb offolni,
szerintem hulyeseg utalkozni. En igy latom ugyanannyira divat szidni mint hasznalni.
aujjobba
addikt
Egy megfizethető áru igazi családi villanyautó kellene már, ami vagy biztonsággal megtesz 300km-t egyhuzamban, vagy kevesebbet de 20-30 perc alatt újra lehet tölteni útközben.
Mert most az van, hogy mindenképp tartanom kellene mellette a batár benzinest (vagy dízelt), mert egy ilyennel se a szüleimet nem tudom vidéken meglátogatni, se a Duna-partra kivinni a 3 gyereket az anyjukkal plusz a kutyával együtt.
Ceteris paribus a rosszabb aerodinamika miatt nagyobb a fogsztasa, plusz altalaban ugyanazon vazon nehezebb is mint egy sedan ez megint csak tobb anyagot igenyel es tobblefogyasztast general.
Egyebkent pedig a legtobb iszonyuan instabil a magas sulypont miatt. Egy esetleges megcsuszasnal egy sedant jobb esellyel szedsz ossze mint ezeket a vicc terepjarokat. Ha meg terepjaro kell akkor Land Cruiser.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
Fall-N
veterán
Azt is tegyük hozzá, hogy a hazai csoróság miatt használt 20-30 éves bontószökevény autók jobban terhelik a környezetet. Ilyen formán számon kérni itthon vicces a dolgot. Persze értem a felvetést és részben igaz is, de az SUV-k a kombik helyett vannak. Venni én sem vennék, az más kérdés.
Másik kérdés a túlzott és felesleges autóhasználat.
A több anyag is részben igaz, mert a nagyobb szilárdságú acél miatt a súlycsökkentés a trend most.
[ Szerkesztve ]
Most nézem, hogy csak 45LE? na nebassz. Beleülnek 4-en aztán az emelkedőn már alig fog felmenni. 1 személyes városi jaszkari autónak meg kicsit túlzás.
A Trabant 1.1 40LE
Fall-N
veterán
Nem véletlenül ilyen olcsó elektromos autó árakhoz viszonyítva. Csodák meg sajnos nincsenek.
LittleLombax
csendes tag
Abszolút nem követem az elektromos autók fejlődését, néha megnézek egy-két videót arról hogy mit tud a legújabb Tesla de ennyi, ebbe a cikkbe is csak azért néztem bele mert a Dacia és az elektromos párosítás érdekesnek hangzott. De 125km/h végsebesség azért szvsz elég vicces. Pár hónapja egy barátommal kocsikáztunk a 16 éves alapfelszereltségű Fiestájával és 140-el még az is vígan elment autópályán. Úgy alapvetően nem értek/érdekelnek az autók, de ez számomra furcsa, városi felhasználás ide vagy oda.
DjFlanker
aktív tag
Ez a 45 LE nem az a 45 LE, és a nyomaték lényeg egy ekkora autónál.
Jó pilóta alagútban nem katapultál
Naja, de szerinted mekkora nyomateka van egy 45LE-s elektromotornak? 50-ig biztos jol gyorsul 1 emberrel.
A 350LE-s Tesla Model 3-nak van ~500Nm nyomateka, akkor lehet matekozni mennyit tudhat a Dacia.
[ Szerkesztve ]
Farkas82
tag
Ausztriában oktobertől új ökosteuer rendszert vezetnek be a szemelyautók adóztatására, ami jobban figyelembe veszi az autó okozta környezeti terhelést. Példák az autóklubb számításaiból: ford focus diesel 164€, mazda cx5 diesel 1244€ éves adó, csak sajna szerintem ez sem fogja visszábbvenni ezt a jelenlegi suv lázat, amikor a legtöbb elektromos autót is suv köntösbe csomagolnak, merthogy az a divatos, azt lehet eladni.
Egyik kollégám bmw x1-ről váltott vissza focusra, mert halálfélelme volt benne a szerpentinen az imbolygástól. A másik a cx5-től szabadulna ugyanezen ok miatt, a harmadik a vw tiguanra panaszkodik, a negyedik a renault koleostól volt elhülve, hogy milyen instabil... Bocs gyerekek hogy itt dühöngök, de egyszerüen irritálnak ezek a bolygópusztítók amiket az autógyártók bebeszélnek az embereknek, aztán megy a sírás hogy németóban hosszú évtizedek után ismét nő az autók átlagfogyasztása. Előbb a fejekben kellene rendet tenni, mert így az elektromos autózás is csak oda fog vezetni, hogy egyre nagyobb dögökben ül mindenki, hogy "ütközésnél biztonságban legyek", meg hogy "jobban rálássak a forgalomra a többiek felett" ha mindenki suvban ül ezek az érvet mit sem érnek.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Elkúrták az egészet azzal, hogy gyökér suv-t csináltak, mert a hülye népnek ez kell, ezzel hülyítették be őket. Véletlenül sem lehet autót építeni.
Milyen jó lett volna, ha a Swift is suv lett volna anno meg a Trabant is. Ja nem. Olcsó autó kell, legolcsóbb. És megalkotják az ehhez való legalkalmatlanabb karosszériaformával és sírnak a környezetért meg az autóipar haláláért. Inkább a teleportálást találnák már fel végre.
[ Szerkesztve ]
Bdanyy
addikt
Szerintem igenis fontos a kényelem, de annak csak egy része a beülés. Igaz nem suv, de wranglert nagyon szerettem vezetni, tök jó volt rálátni a forgalomra illetve terepen is hasznos (emiatt béreltük azt), de hosszú úton utazni vele nem kényelmes, és annak aztán tényleg nincsen aerodinamikája Annál megértem, hogy rengeteg esetben csak felesleges üzemanyagégetés (nem emlékszem pontosan, de ilyen 15-16 literes fogyasztás rémlik átváltva) azzal közlekedni, de a kis suvoknál nem olyan vészes a különbség. Legalábbis egyáltalán nem érzem hogy annyit dobna a költségeken/környezetterhelésen 1-2 liter ide vagy oda, eleve a gyártás meg felesleges használat már nem környezetkímélő. Egy juke és suburban közt széles a skála
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
Nem kell itt 1-2 literben gondolkodni. Szamolj 100km-en 0,5L-el, ezt mondjuk szorozd fel 1 millioval es számold ki 200 000km-re. Megdobbento lesz a tobletterheles.
De megertem hogy kenyelmes meg minden. Ugyanakkora ha ezeket a kenyelmi faktorokat nem iktatjuk ki, par evtizeden belul fogunk pislogni. (Es ebbe beletartozik az is hogy valakinek kenylemetlen lekapcsolni a klotyoban a lampat) En hiszek abban hogy ha nem rav4-et hasznalok hanem mondjuk egy corolla hybrid-et azzal meg van egy nagyon jo autom de amit megtudtam, megtettem a kornyezetert.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...